“ေလာကမွာ လူတစ္သိန္းရွိတယ္ ဆိုၾကပါစို ့”။ ။
လူတစ္သိန္းမွာ သံုးပံုပံု ႏွစ္ပံုဆိုရင္ ( ၆၆,၆၆၆) ေယာက္ရွိပါတယ္။ အဲဒီ( ၆၆,၆၆၆ )
ေယာက္က ရုပ္ရည္အဆင္း သပၹာယ္တာကို ၾကည္ညိုၾကပါတယ္။ ။
လူတစ္သိန္းမွာ ငါးပံုေလးပံုဆိုရင္ လူ( ၈၀,၀၀၀ ) ရွိပါတယ္၊ အဲဒီ လူ(၈၀,၀၀၀) က
Saturday, June 4, 2016
ကံျဖစ္၊ ကံစြမ္းအား၊ ကံကုန္ျခင္း ။
ကိေလသာကို အေျခခံၿပီးေတာ့ ကံတရားေတြက စုမိေဆာင္းမိ ျဖစ္လာတယ္။ ကံတရား
ေတြ စုမိေဆာင္းမိ ျဖစ္လာလို႔ရွိရင္ ဒီ ကံတရားေတြက အက်ိဳးတရားကို ထုတ္လုပ္လာတယ္။ ဆို
လိုတာက ကိေလသာရွိရင္ ကံရွိမွာပဲ။ မေရွာင္လြဲႏိုင္ဘူး။ အဲဒီလို လည္ပတ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေနတာ
ေတြ စုမိေဆာင္းမိ ျဖစ္လာလို႔ရွိရင္ ဒီ ကံတရားေတြက အက်ိဳးတရားကို ထုတ္လုပ္လာတယ္။ ဆို
လိုတာက ကိေလသာရွိရင္ ကံရွိမွာပဲ။ မေရွာင္လြဲႏိုင္ဘူး။ အဲဒီလို လည္ပတ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေနတာ
Friday, June 3, 2016
လကၡဏာေရး (၃) ပါး။
၁။ အနိစၥလကၡဏာ။ ။မတည္ၿမဲျခင္း အမွတ္အသား။
ရုပ္နာမ္တို႔သည္ ခဏမစဲျဖစ္ၿပီး ပ်က္ေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အနိစၥလကၡဏာရွိ၏။
၂။ ဒုကၡလကၡဏာ ။ ။ ဆင္းရဲျခင္း အမွတ္အသား။
ရုပ္နာမ္တို႔သည္ ခဏမစဲျဖစ္ၿပီး ပ်က္ေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အနိစၥလကၡဏာရွိ၏။
၂။ ဒုကၡလကၡဏာ ။ ။ ဆင္းရဲျခင္း အမွတ္အသား။
တစ္သိန္းမွာ တစ္ေယာက္။
“ေလာကမွာ လူတစ္သိန္းရွိတယ္ ဆိုၾကပါစို ့”။ ။
လူတစ္သိန္းမွာ သံုးပံုပံု ႏွစ္ပံုဆိုရင္ ( ၆၆,၆၆၆) ေယာက္ရွိပါတယ္။ အဲဒီ( ၆၆,၆၆၆ )
ေယာက္က ရုပ္ရည္အဆင္း သပၹာယ္တာကို ၾကည္ညိုၾကပါတယ္။ ။
လူတစ္သိန္းမွာ ငါးပံုေလးပံုဆိုရင္ လူ( ၈၀,၀၀၀ ) ရွိပါတယ္၊ အဲဒီ လူ(၈၀,၀၀၀) က
လူတစ္သိန္းမွာ သံုးပံုပံု ႏွစ္ပံုဆိုရင္ ( ၆၆,၆၆၆) ေယာက္ရွိပါတယ္။ အဲဒီ( ၆၆,၆၆၆ )
ေယာက္က ရုပ္ရည္အဆင္း သပၹာယ္တာကို ၾကည္ညိုၾကပါတယ္။ ။
လူတစ္သိန္းမွာ ငါးပံုေလးပံုဆိုရင္ လူ( ၈၀,၀၀၀ ) ရွိပါတယ္၊ အဲဒီ လူ(၈၀,၀၀၀) က
Thursday, June 2, 2016
ဖိနပ္ခြင့္ၿပဳေတာ္မူၿခင္း(မဟာ၀ဂ္ပါဠိေတာ္ၿမန္မာၿပန္)(၀ိၿမန္၃၊၂၇၁)
၂၅၄။ ၿမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတို႕ကို " ရဟန္းတို႕ ဤသို႔လွ်င္
အမ်ဳိးေကာင္းသားတို႔သည္ အရဟတၱဖိုလ္ကို ေလွ်ာက္ထားကုန၏ မိမိကိုယ္ကို
တိုက္ရုိက္အားၿဖင့္ မေဆာင္မၾကားပဲ(ရဟႏ ၱာၿဖစ္ၿခင္း၏)အေၾကာင္းကိုလည္း
ေၿပာၾကား၏။ ထိုသို႔ ၿဖင့္သင့္ပါလွ်တ္ အခ်ဳိ႕ေသာ (မဂ္ဖိုလ္)မွ
အခ်ည္းႏွီးၿဖစ္ေသာ ေယာက်္ားတို႕သည္ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ၿပဳသကဲ့သို႔
အရဟတၱဖိုလ္ေၿပာၾကားကုန္၏။ ထိုသူတို႕သည္ ေနာက္ကာလ၌
ပင္ပန္းဆင္းရဲၿခင္းသို႕ေရာက္ကုန္၏ '' ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ကံ၊ ၾကမၼာ၊ ၀ဋ္တို႔၏သဘာ၀။
“ကံ” ဆိုတာကေတာ့ အားလံုးသိေနၾကတဲ့အတိုင္း မိမိရဲ႕သႏၱာန္မွာ ျဖစ္တဲ့စိတ္ရဲ႕
လွံဳေဆာ္မွဳ မေနာကံ၊ ႏွဳတ္ကထုတ္ေျပာမွဳ ၀စီကံ၊ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ျပဳလုပ္မွဳ ကာယကံလို႔
အေကာင္းအဆိုး(၂)မ်ိဳး ကြဲျပားလ်က္ ရွိတယ္။ အဲဒီ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံေတြထဲမွာ
လွံဳေဆာ္မွဳ မေနာကံ၊ ႏွဳတ္ကထုတ္ေျပာမွဳ ၀စီကံ၊ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ျပဳလုပ္မွဳ ကာယကံလို႔
အေကာင္းအဆိုး(၂)မ်ိဳး ကြဲျပားလ်က္ ရွိတယ္။ အဲဒီ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံေတြထဲမွာ
Wednesday, June 1, 2016
သကၤန္းၿဖစ္ေပၚလာပံု
ပိတ္စအေကာင္းကို ပိုင္းၿဖတ္ၿပီးုျပန္လည္ခ်ဳပ္စပ္ျခင္းျဖင့္ သကၤန္းကို
ျပဳလုပ္ရသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္းၾကံဳသလို သင့္ေတာ္သလို
ျဖတ္ေတာက္ခ်ဳပ္လုပ္ထားျခင္း မဟုတ္ပါ။ အခန္းမ်ား အစပ္မ်ားျဖင့္ စနစ္တက်
ပုံစံတက် ျပဳလုပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္.။ သကၤန္းတစ္ထည္ကိုေကာက္ၾကည့္လိုက္လွ်င္
မည္မွ်စနစ္ က်ေသာပုံစံ ျဖစ္ေၾကာင္းသိႏိုင္သည္။
သကၤန္းတစ္ထည္တြင္-
သကၤန္းတစ္ထည္တြင္-
ပထမသဂၤ ါယနာတင္ဒါယကာ အဇာတသတ္မင္းႀကီး။
အဇာတသတ္ မင္းသားသည္ ေဒ၀ဒတ္ကို ဆရာတင္မိ၍ အေပါင္းမွားၿပီး ဖခင္ဘုရင္ႀကီးကို
သတ္မိသည္အထိ ျပစ္မွားဆိုးသြမ္းခဲ့ပါသည္။ ဖခင္ျဖစ္သူ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးကို သတ္မိေသာေၾကာင့္
ကံႀကီးထိုက္ၿပီး အိပ္မေပ်ာ္ေသာ ေ၀ဒနာ စြဲကပ္ခဲ့ပါသည္။ သူ၏ မ်က္လံုးတို႔ကို လွံခ်က္ေပါင္း အ
သတ္မိသည္အထိ ျပစ္မွားဆိုးသြမ္းခဲ့ပါသည္။ ဖခင္ျဖစ္သူ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးကို သတ္မိေသာေၾကာင့္
ကံႀကီးထိုက္ၿပီး အိပ္မေပ်ာ္ေသာ ေ၀ဒနာ စြဲကပ္ခဲ့ပါသည္။ သူ၏ မ်က္လံုးတို႔ကို လွံခ်က္ေပါင္း အ
Tuesday, May 31, 2016
ဘ၀ကို ခ်မ္းသာေအာင္ေနနည္း
လူေလာကမွာ ေမတၱာေလာက္ေကာင္းေသာအရာ ဘာမွမရွိဘူး။
ေမတၱာစိတ္ထားျပီး ေနျခင္းသည္ ခ်မ္းသာေအာင္ ေနနည္းျဖစ္တယ္။
သူတစ္ဘက္သား ခ်မ္းသာၾကေစရန္ ေမတၱာျဖန္႔ပြား၍ေနခဲ့လွ်င္ သူတစ္ဘက္သား ခ်မ္းသာမႈ မရွိေသးခင္ ေမတၱာျဖန္႔ေပးသူ မိမိက ဦးစြာခ်မ္းသာျခင္း သုခ ရေနျပီးျဖစ္တယ္။
မိမိကိုယ္တုိင္ ကိုယ္စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို ခံစားေနသလို၊ အျခားသူမ်ားအား ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကေစရန္ ေမတၱာျဖန္႔ေ၀လို႔ မိမိမွာ ေလ်ာ့မသြားပါဘူး။
ေကာင္းရာသုဂတိဘံုသို႔။
ျမန္မာျပည္မွာ ေျပာၾကတယ္၊ ျဗဟၼာ့ျပည္က အပ္တစ္စင္း၊ လူ႕ျပည္ကအပ္တစ္စင္း ခ်
လိုက္ရင္ အဲဒီအပ္ဖ်ားခ်င္း ထိေကာင္းထိလိမ့္မယ္။ လူ႕ဘ၀ေရာက္ဖို႔ အင္မတန္မွ ခဲယဥ္းတယ္။
ခဲယဥ္းတယ္ဆိုတာ ျဖစ္ကိုမျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ေတာင္ ဆိုလိုတာေနာ္။
လိုက္ရင္ အဲဒီအပ္ဖ်ားခ်င္း ထိေကာင္းထိလိမ့္မယ္။ လူ႕ဘ၀ေရာက္ဖို႔ အင္မတန္မွ ခဲယဥ္းတယ္။
ခဲယဥ္းတယ္ဆိုတာ ျဖစ္ကိုမျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ေတာင္ ဆိုလိုတာေနာ္။
Monday, May 30, 2016
ဘုရားေသာ္မွ ေတြ႔ၾကံဳခံစားခဲ့ရသည့္ ေလာကဓံတရားမ်ား
ဖု႒ႆ ေလာကဓေမၼဟိ၊ စိတၱံ ယႆ န ကမၸတိ။
အေသာကံ ၀ိရဇံ ေခမံ ၊ ဧတံ မဂၤလာ မုတၱမံ။
ေဒ၀ပုတၱ၊ နတ္သား။ ေလာကဓေမၼဟိ ၊ ေလာကဓံတရားတို႔ႏွင့္။
ဖု႒ႆ၊ ေတြ႔ၾကံဳရေသာ။ ယႆ၊ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္၏။
စိတၱံ ၊ စိတ္သည္။ နကမၸတိ ၊ မတုန္လႈပ္။
အေသာကံ၊ စိုးရိမ္ပူေဆြးျခင္းလည္းမရွိ။
၀ိရဇံ ၊ ရာဂစေသာျမဴလည္းမရွိ။ ေခမံ ၊ ေဘးလည္းမရွိ။
ဧတံ ၊ ဤေလးပါးကား။ ဥတၱမံ၊ ေကာင္းျမတ္ေသာ။
အေသာကံ ၀ိရဇံ ေခမံ ၊ ဧတံ မဂၤလာ မုတၱမံ။
ေဒ၀ပုတၱ၊ နတ္သား။ ေလာကဓေမၼဟိ ၊ ေလာကဓံတရားတို႔ႏွင့္။
ဖု႒ႆ၊ ေတြ႔ၾကံဳရေသာ။ ယႆ၊ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္၏။
စိတၱံ ၊ စိတ္သည္။ နကမၸတိ ၊ မတုန္လႈပ္။
အေသာကံ၊ စိုးရိမ္ပူေဆြးျခင္းလည္းမရွိ။
၀ိရဇံ ၊ ရာဂစေသာျမဴလည္းမရွိ။ ေခမံ ၊ ေဘးလည္းမရွိ။
ဧတံ ၊ ဤေလးပါးကား။ ဥတၱမံ၊ ေကာင္းျမတ္ေသာ။
၀ိပႆနာရွဳျခင္းေၾကာင့္ စူဠေသာတာပန္ျဖစ္ျခင္း။
၀ိပႆနာအားထုတ္စဥ္တြင္ မိမိ၏ ခႏၶာကို သမာဓိအားေကာင္းစြာျဖင့္ ၾကည့္ေနလွ်င္
ခႏၶာေဖာက္ျပန္မွဳ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေတြ႕ႏိုင္၏။ ခႏၶာတို႔တြင္ ပူလိုက္ ေအးလိုက္ တင္းသြားလိုက္
ေလ်ာ့သြားလိုက္ႏွင့္ ဓာတ္ေတြေဖာက္ျပန္မွဳ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္လိုက္ ပ်က္လိုက္ (ျဖစ္ပ်က္) ကို
ခႏၶာေဖာက္ျပန္မွဳ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေတြ႕ႏိုင္၏။ ခႏၶာတို႔တြင္ ပူလိုက္ ေအးလိုက္ တင္းသြားလိုက္
ေလ်ာ့သြားလိုက္ႏွင့္ ဓာတ္ေတြေဖာက္ျပန္မွဳ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္လိုက္ ပ်က္လိုက္ (ျဖစ္ပ်က္) ကို
သံသရာလည္တာ ဘယ္သူ ့ေၾကာင့္လဲ။
ေလာကမွာ သိႏိုင္ခဲတယ္၊ သူမ်ားနားလည္ေအာင္ ေျပာရတာလဲ ခက္ခဲတယ္၊ ရွင္းရတာလဲ ခက္ခဲတယ္၊
နားေထာင္ရတာလဲ ခက္ခဲတယ္၊ ရွင္းေအာင္ နားလည္ဖို ့ မလြယ္တဲ့အရာ ေလးမ်ိဳး ရွိတယ္။ ၁။သစၥာေလးပါးတရား၊
နားေထာင္ရတာလဲ ခက္ခဲတယ္၊ ရွင္းေအာင္ နားလည္ဖို ့ မလြယ္တဲ့အရာ ေလးမ်ိဳး ရွိတယ္။ ၁။သစၥာေလးပါးတရား၊
Sunday, May 29, 2016
အေမ့အိမ္ (သို႔) ရင္ေသြးယူေတာ့မယ္ဆိုရင္...?
လူတိုင္း လူတိုင္း လူမ်ိဳးမေရြးဘာသာမေရြး သူ႕အရပ္ေဒသနဲသူ႔ေနၾကေပမယ့္
တိုက္အိမ္နဲ႔ဘဲေနေန တဲအိမ္နဲ႔ဘဲေနေန လူတိုင္းလူတိုင္းမလြဲမေသြ
ေနခဲ့ၾကတဲ့အိမ္တခု ရွိပါတယ္... ဒါကေတာ့အေမ့ရဲ႕ ၀မ္းၾကာတိုက္ထဲမွာ
ေနခဲ့ရတဲ့ အေမ့ရဲ႕အိမ္ဘဲျဖစ္ပါတယ္။
လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး ျပဳစုခဲ့သည့္က်မ္းမ်ား။
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၄၇ -ခုတြင္၊ သီေပါမင္း ပါေတာ္မူၿပီးေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ၿဗိတိ
သွ်တို႔ အႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ အုပ္စိုးသြားပါသည္။ ၿဗိတိသွ်တို႔ အုပ္စိုးသည့္ကာလအတြင္း ေလာကီ
ေလာကုတၱရာ စာဆိုေတာ္ႀကီးမ်ား အသီးသီး ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့အနက္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရား
သွ်တို႔ အႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ အုပ္စိုးသြားပါသည္။ ၿဗိတိသွ်တို႔ အုပ္စိုးသည့္ကာလအတြင္း ေလာကီ
ေလာကုတၱရာ စာဆိုေတာ္ႀကီးမ်ား အသီးသီး ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့အနက္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရား
Subscribe to:
Posts (Atom)