Saturday, September 9, 2017

ကံေကာင္း ေထာက္မခ်ိန္

ဒီစကၠသုတ္ဆိုတာ “လူေတြရဲ႕ ကံေကာင္းေထာက္မခ်ိန္”လို႔ အမည္တပ္ၿပီး ေဟာေတာ္မူတဲ့သုတ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္အဓိပၸါယ္အရ အဲဒီသေဘာ သက္ေရာက္ပါတယ္၊ ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ မိမိတို႔ ေဒးဒရဲ ကြင္းေက်ာင္းတိုက္မွာ နိကာယ္ငါးရပ္ သင္တန္းတက္ေရာက္ သင္ၾကားစဥ္က ကြင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱဥေဇၨာတိကနဲ႔ ေတာင္တြင္းႀကီး နတ္မွီေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးတို႔ရဲ႕ ဩဝါဒကေလးကိုေျပးၿပီး သတိရမိပါတယ္။

Friday, September 8, 2017

နဝကမၼ


                    
                                                   နဝကမၼ

ရဟန္း သံဃာမ်ားအတြက္ ၀တၳဳေၾကးေငြတုိ႔ကုိ လွဴဒါန္းၾကရာတြင္ န၀ကမၼ အတြက္ပါ ဘုရားဟု ႏႈတ္ျမြက္ဆုိ၍ ကပ္လွဴေလ့ရွိၾကပါသည္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း စာအိပ္ေပၚတြင္ န၀ကမၼ အလွဴေငြဟု ေရးသားၿပီး လွဴေလ့ရွိၾကပါသည္။ န၀ကမၼ ဟူသည္ကား န၀-အသစ္ျဖစ္ ေပၚလာေသာ၊ ကမၼ-အမႈကိစၥမ်ား၊ အသစ္ျဖစ္ေသာ အမႈကိစၥမ်ားအတြက္ သုံးစြဲနိဳင္ရန္ဟူ၍ အဓိပၸါယ္ ေကာက္ယူၾကပါသည္။

ဒုကၡခပ္သိမ္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္းခ်င္ရင္။

        ျမတ္စြာဘုရားက ဒုကၡျဖစ္တယ္ဆိုတာ တျခားေၾကာင့္ မဟုတ္ဘူး။ ေဟာဒီ တြယ္တာ
မွဳေၾကာင့္ျဖစ္တာ။ ဒုကၡျဖစ္ျခင္းအေၾကာင္းက တြယ္တာမွဳပဲ။ ဒုကၡခ်ဳပ္ၿငိမ္းခ်င္ရင္ ဒီ တြယ္တာ
မွဳကို ဖယ္ရွားရမယ္။ တြယ္တာမွဳကို ဖယ္လိုက္ႏိုင္တာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ ဒုကၡဟာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြား

ဗုဒၶသာသနာအတြက္ ရင္ေလးစရာေကာင္းသည့္ ဟန္ေဆာင္မွဳမ်ား။

    သာသနာေတာ္မွာ ဘယ္သူက တရားရွိတယ္၊ ဘယ္သူက တရားမရွိဘူးဆိုတာ၊ တရားရွိ
မရွိ၊ ဒကာ၊ ဒကာမေတြက သိသလိုလိုနဲ႔...အဲဒီ ဆရာေတာ္ႀကီး တရားရွိတယ္ကြဲ ့..လွဳပ္ကိုမ
လွဳပ္ေတာ့ဘူး၊ အခ်ိန္မေရြး သြားၾကည့္သြားၾကည့္ ၿငိမ္ေနတာဘဲလို႔.. ကိုယ့္အထင္နဲ ့ကိုယ္
လူေတြက ေျပာေနၾကတာ ရင္ေလးစရာ ေကာင္းပါတယ္။

ဘုရားအေပၚ ၾကည္ညိဳသဒၶါပြားမ်ားရာမွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဂုဏ္ယူထိုက္တဲ့ ယဥ္ေက်းမွဳဓေလ့။

      ကမၻာႏိုင္္ငံအသီးသီးတြင္  လူမ်ိဳးေပါင္းစံု  မ်ိဳးႏြယ္ေပါင္းစံု  ရွိႀကသည့္အေလွ်ာက္
စာေပယဥ္ေက်းမွဳ  ၀တ္စားဆင္ယင္မွဳ  စကားေျပာဆိုမွဳ  အေလ့အထသည္လည္း  အမ်ိဳး
မ်ိဳးကြဲျပားႀကပါသည္။

Thursday, September 7, 2017

သာမေဏေက်ာ္ ရွင္သံကိစၥ

သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွ ရဟန္းေတာ္သံုးက်ိပ္(၃၀)တို႔သည္ ဘုရားရွင္ထံမွ တရားေတာ္နာယူျပီး၊ ရွင္သာရိပုတၱရာ၏ ညြန္ၾကားခ်က္ျဖင့္ သမေဏေက်ာ္ ရွင္သံကိစၥကို ေခၚေဆာင္ကာ ဦးခ်ျပီး၊ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွ ထြက္ခြါ၍ (၂၁)ယူဇနာေ၀းေသာ အိမ္ေျခ (၆၀၀၀)ရွိသည့္ ေတာရေဂါစရဂါမ္ ရြာၾကီးသို႔ ၾကြခ်ီေတာ္မူၾကသည္။
ရွင္သံကိစၥသည္ သမေဏေက်ာ္ တစ္ပါးျဖစ္ျပီး၊ သာ၀တၳိျပည္သား သူၾကြယ္မ်ိဳးမွ ဆင္းသက္လာသူ ျဖစ္သည္။ သာမေဏေလာင္းလ်ာ ကိုယ္၀န္အရင့္အမာႏွင့္ မိခင္ကြယ္လြန္၍ မီးရိႈ႕ေသာအခါ တစ္ကိုယ္လံုး ေလာင္က်ြမ္းသြားေသာ္လည္း မိခင္၀မ္းဗိုက္မွာ မီးမစြဲဘဲ က်န္ရွိေနသျဖင့္ တံစူး၀ါးျဖင့္ ႏွစ္ေနရာ သံုးေနရာထိုးဆြျပီး၊ မီးက်ီးျဖင့္အံုးကာ ပစ္ထားၾက၏။

Wednesday, September 6, 2017

ေယာက္်ားအခ်င္းခ်င္း၊ မိန္းမအခ်င္းခ်င္း


ေမး ။ ။ အရွင္ဘုရား 
၁။ ေယာက္်ားအခ်င္းခ်င္း မိန္းမအခ်င္းခ်င္း က်ဴးလြန္ျပစ္မွားၾကလွ်င္ အျပစ္ရွိပါသလားဘုရား။ ငရဲက်ႏုိင္ပါသလားဘုရား။
၂။ လူပ်ဳိဘ၀ျဖင့္ မေကာင္းသည့္ မိန္းမမ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ပါးလွ်င္ အျပစ္ရွိပါသလားဘုရား။
၃။ အိမ္ေထာင္ရွိပါလ်က္ႏွင့္ မေကာင္းသည့္ မိန္းမမ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ပါးလွ်င္ အျပစ္ရွိပါသလားဘုရား။
ကိုစိုးလွ၊ ျပည္။

ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္းတရား။

        ဗုဒၶျမတ္စြာ လက္ထက္ေတာ္အခါက မလႅတိုင္းမွာ ဥရုေ၀လကပၸလို႔ေခၚတဲ့ နိဂံုးရြာႀကီး
ရွိပါတယ္။ အဲဒီ နိဂံုးရြာႀကီးအနီးမွာ ျမတ္စြာဘုရား သီတင္းသံုးေနတဲ့အခ်ိန္ ဘျဒက ဆိုတဲ့ ရြာ
သူႀကီးက ျမတ္စြာဘုရားကို လာၿပီးေတာ့ ေလွ်ာက္ပါတယ္။

အရွင္ဉာဏိႆရ၏ ကိုးကြယ္ရာမွားလွ်င္။

         (ဇာတံ  သရဏ  ေတာ  ဘယံ)       
 ေၾကာက္လ့ို ကိုးကြယ္ရာအမ်ိဳးမ်ိဳး  မွားၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ  ကိုးကြယ္ရာအမ်ိဳးမ်ိဳး  တို ့ကိုေတြ ့ၾကမယ္။  အဲဒီကိုးကြယ္ရာ
ေတြက  တစ္ခါတစ္ခါ  ဘာျဖစ္တတ္သလဲ။  ေဘးျဖစ္တတ္ပါတယ္။  ေနကိုးကြယ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊  လကိုးကြယ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္

ဆဌသဂၤ ီတိပုစၦက မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဩ၀ါဒေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၁)။

****ေပၚတိုင္းမျပတ္၊ ရွဳမွတ္ေနလွ်င္၊
      ရုပ္ နာမ္ ႏွစ္မ်ိဳး၊ ေၾကာင္းက်ိဳးသိျမင္၊
      မၿမဲဆင္းရဲ၊ ဉာဏ္ထဲေပၚလြင္၊
      အနတၱ သိရ နိဗၺာန္၀င္။ ။ ။

Tuesday, September 5, 2017

ဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္းေၾကာင့္ ရရွိႏိုင္တဲ့ အက်ိဳးတရားမ်ား

ဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္းေၾကာင့္ ရရွိႏိုင္တဲ့ အက်ိဳးတရားမ်ား
ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ လို႔ ရတနာသံုးပါးရွိတဲ့အတြက္ ဂုဏ္ေတာ္ကလည္း ဘုရားဂုဏ္ေတာ္၊ တရားဂုဏ္ေတာ္၊ သံဃာဂုဏ္ေတာ္ လို႔ သံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ားစုက ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကိုပဲ ပုတီးစိပ္ၾက၊ ပြားမ်ားၾကတဲ့အတြက္ ဂုဏ္ေတာ္ပုတီးစိပ္တယ္၊ ဂုဏ္ေတာ္ပြားမ်ားတယ္လို႔ ေျပာလိုက္ရင္ ဘာဂုဏ္ေတာ္လဲလို႔ ေမးေနစရာမလိုဘဲ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ဆိုတာ ခ်က္ခ်င္းသိၾကပါတယ္။
အခုဒကာ မင္းသီဟေသာ္ သိခ်င္တဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္းအက်ိဳးဆိုတာလည္း ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္း အက်ိဳးပဲလို႔ ယူဆပါတယ္။
ဂုဏ္ေတာ္ပြားတယ္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ မိတၱဴကူးတာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္မွာရွိတဲ့ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ေတြ၊ ဓာတ္ေကာင္း ဓာတ္ျမတ္ေတြကို ကိုယ့္စိတ္ထဲ ကိုယ့္ႏွလံုးသားထဲမွာ စိမ့္၀င္ပ်ံ႕ႏွံ႔လာေအာင္ မိတၱဴကူးယူတာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ အရည္အေသြးေတြ၊ လုပ္ရပ္ အရည္အေသြးေတြ ကိုယ့္ဘ၀ထဲ ေရာက္လာေအာင္ မိတၱဴကူးယူတာပါ။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္တစ္ခုကို ပြားရင္ အဲဒီဂုဏ္ေတာ္တစ္ခုရဲ႕ အရည္အေသြးမ်ိဳး ကိုယ့္စိတ္မွာ ကူးစက္လာပါတယ္။ ဥပမာ၊ ‘လိုခ်င္မႈကင္းစင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား’လို႔ပြားလိုက္ရင္ ကိုယ့္စိတ္မွာလည္း လိုခ်င္မႈ ကင္းစင္တဲ့ဓါတ္ေတြ ကူးစက္လာပါတယ္။ ‘သံေယာဇဥ္ကင္းစင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊’လို႔ ပြားလိုက္ရင္ ကိုယ့္စိတ္မွာလည္း သံေယာဇဥ္ ကင္းစင္တဲ့ဓာတ္ေတြ စိမ့္၀င္လာပါတယ္။
တစ္ခါပြားရင္ တစ္ခါကူးစက္၊ တစ္ခါပြားရင္ တစ္ခါစိမ့္၀င္နဲ႔ ပြားဖန္မ်ားလာတဲ့အခါ ကူးစက္စိမ့္၀င္မႈအားေကာင္းျပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္မွာရွိတဲ့ အရည္အေသြးမ်ိဳး
ကိုယ့္မွာလည္းကိုယ္အတိုင္းအတာနဲ႔ကိုယ္ ျပည့္စံုလာပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ ထပ္တူထပ္မွ်ၾကီးေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးေပါ့။
ဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္းေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ေတြ၊ ဓာတ္ေကာင္းဓာတ္ျမတ္ေတြ ကိုယ့္ႏွလံုးသားမွာ ကူးစက္လာျပီဆိုရင္ ကိုယ့္ႏွလံုးသားဟာလည္း ႏွလံုးသားေကာင္း ႏွလံုးသားျမတ္ ျဖစ္သြားပါတယ္။
ေကာင္းျမတ္တဲ့ ႏွလံုးသားပိုင္ရွင္ဟာ ဘာပဲလိုလိုရပါျပီ၊ ဘာပဲတတ ရပါျပီ။ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြဆုိတာ စိတ္ေကာင္း စိတ္ျမတ္ရဲ႕ ရလဒ္၊ ဓာတ္ေကာင္းဓာတ္ျမတ္ရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ေတြပဲ မဟုတ္လား။
ဒါေၾကာင့္လည္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ‘ဂုဏ္ေတာ္ပြားရင္ လိုအင္ဆႏၵျပည့္၀တယ္’လို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူထားပါတယ္။ ဂုဏ္ေတာ္ပြားသူရဲ႕ ႏွလံုးသားမွာ လိုတရဓာတ္ေတြ ကိန္း၀ပ္ေနတာမို႔ ‘ဂုဏ္ေတာ္ႏွလံုးသား’ဟာ လိုအင္ဆႏၵကိုလည္း ျပည့္၀ေစႏိုင္၊ လိုအပ္ခ်က္ကိုလည္း ျပည့္စံုေစႏိုင္တဲ့ ‘လိုတရႏွလံုးသား’ပါပဲ။
ကိုယ့္စိတ္၊ ကုိယ့္ႏွလံုးသားကိုေတာ့ ေကာင္းျမတ္ေအာင္မလုပ္ဘူး၊ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာက်ေတာ့ လိုတရခ်င္တယ္ဆိုရင္ သဘာ၀မက်ပါဘူး။ ‘စိတ္ေကာင္းမွ ကံေကာင္းတယ္၊ ကံေကာင္းမွ အက်ိဳးေပးေကာင္းတယ္’ဆုိတာကို လံုး၀ မေမ့လိုက္ပါနဲ႔။ ဂုဏ္ေတာ္ပြားတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္စိတ္ကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနတာပါ။
စံပယ္ပန္း ထုပ္တဲ့ဖက္ရြက္ စံပယ္ပန္းရနံ႔သင္းသလို ဂုဏ္ေတာ္ပန္းထုပ္တဲ့ ႏွလုံးသားဖက္ရြက္ဟာလည္း ဂုဏ္ေတာ္ရနံ႔ သင္းပ်ံ႕လာပါတယ္။ ကိုယ္ပြားေနတဲ့ ဂုဏ္ေတာ္နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ သေဘာသဘာ၀ေတြ၊ ဓာတ္သတိၱေတြ အရွိန္ဟပ္ ကူးစက္လာပါတယ္။ စိတ္ေအးတဲ့ဂုဏ္ကိုပြားေနရင္ ကိုယ့္စိတ္လည္းေအးလာျပီး ဥာဏ္ၾကီးတဲ့ဂုဏ္ကို ပြားေနရင္ ကိုယ့္ဥာဏ္လည္း ၾကီးလာပါတယ္။
မိတၱဴစာရြက္မွာ မူရင္းစာသား၊ မူရင္းပံုရိပ္ေတြ ေကာင္းေကာင္းထင္ဖို႔အတြက္ မိတၱဴကူးစက္အရည္အေသြးေကာင္းဖို႔ လိုအပ္သလို ႏွလံုးသားစာရြက္မွာ ဂုဏ္ေတာ္သတိၱ၊ ဂုဏ္ေတာ္ပံုရိပ္ေတြ ပီပီျပင္ျပင္ ထင္ထင္ရွားရွားကူးစက္ဖို႔အတြက္လည္း ‘ဂုဏ္ေတာ္အသိ’ဆိုတဲ့ မိတၱဴကူးစက္ အရည္အေသြးေကာင္းဖို႔ အထူးလိုအပ္ပါတယ္။
ဂုဏ္ေတာ္ေတြကုိ ပါဠိသက္သက္ သိထား႐ံုနဲ႔ မိတၱဴကူးစက္ အရည္အေသြးမေကာင္းေသးပါဘူး။ ကိုယ္ေန႔စဥ္အျမဲသံုးႏႈန္းေနတဲ့ ဘာသာစကားနဲ႔ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္အဓိပၸာယ္သိမွ မိတၱဴကူးစက္ အရည္အေသြး ေကာင္းပါတယ္။ ျမန္မာစကား အျမဲသံုးႏႈန္းရင္ ျမန္မာလို၊ မြန္စကားအျမဲသံုးႏႈန္းရင္ မြန္လိုေပါ့။ အဂၤလိပ္စကားအျမဲသံုးႏႈန္းရင္ အဂၤလိပ္လို၊ ဂ်ပန္စကားအျမဲသံုးႏႈန္းရင္ ဂ်ပန္လိုေပါ့။
ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြအေနနဲ႔ ျမန္မာစကားကိုပဲ အဓိက သံုးႏႈန္းၾကတာျဖစ္လို႔ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ျမန္မာလို အဓိပၸာယ္ ေက်ေက်ညက္ညက္သိေအာင္ ေလ့လာထားဖို႔ သိပ္အေရးၾကီးပါတယ္။
ဂုဏ္ေတာ္မပြားခင္မွာသာ ျမန္မာလို သိထားရမွာမဟုတ္ပါဘူး၊ တကယ္ဂုဏ္ေတာ္ပြားေနတဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း ျမန္မာလို ပြားရမွာပါ။ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြအတြက္ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကို ျမန္မာလိုပြားတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ပါဠိပါမွ အားရတယ္ဆိုရင္လည္း ပါဠိ-ျမန္မာ တြဲဖတ္ျပီး ပြားႏိုင္ပါတယ္။ ပါဠိသက္သက္ရြတ္ပြားေနတာထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပိုထိေရာက္ပါတယ္။ လူၾကိဳက္မ်ားစကားနဲ႔ ေျပာရရင္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပိုအစြမ္းထက္ပါတယ္။ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပိုတန္ခိုးၾကီးပါတယ္။
ပါဠိသက္သက္ ရြတ္ေနတာထက္ ပါဠိ-ျမန္မာ တြဲပြားတာ၊ သို႔မဟုတ္ ျမန္မာလိုသက္သက္ ပြားတာက အေခါက္ေရ အပတ္ေရေတာ့ နည္းသြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္က်ပ္တန္ အရြက္တစ္ရာထက္ တစ္ေထာင္တန္ တစ္ရြက္က ပိုတန္ဖိုးၾကီးတာမို႔ အေခါက္ေရ၊ အပတ္ေရဆိုတဲ့ အေရအတြက္ကို အဓိကမထားဘဲ တစ္ခါက္ဆို တစ္ေခါက္ အရည္အေသြး ျပည့္၀ဖို႔ကိုပဲ ဦးစားေပး ေစခ်င္ပါတယ္။
ျမန္မာလို ဆက္တိုက္ပြားေနမွ အဓိပၸာယ္ ဆက္တိုက္သိျပီး ဘုရားကို ၾကည္ညိဳတဲ့စိတ္ေတြလည္း ဆက္တိုက္ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ ဂုဏ္ေတာ္ရဲ႕ ဓာတ္သတိၱေတြလည္း ႏွလံုးသားမွာ ဆက္တိုက္ကူးစက္လာပါတယ္။
ျမန္မာလို အဓိပၸာယ္ သိမေနဘဲနဲ႔ ျမန္မာတစ္ေယာက္ရဲ႕ ႏွလံုးသားမွာ ဂုဏ္ေတာ္ရဲ႕ ဓာတ္သတိၱေတြ ကူးစက္လာဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ျဖစ္ခဲ့ရင္ေတာင္မွ နည္နည္းပါးပါး လ်ားလ်ားလွပ္လွပ္ မဆိုစေလာက္ေလးပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ပါဠိသက္သက္ ရြက္ပြားေနတဲ့အတြက္ ကုသိုလ္ေတာ့ ရခ်င္ရမွာေပါ့ ။ ဓာတ္ကူးစက္ဖို႔ေတာ့ သိပ္မလြယ္ပါဘူး။
မီးအားျပည့္မွ မိတၱဴအရည္အေသြားေကာင္းသလို သတိ၀ီရိယ အားေကာင္းမွလည္း ဓာတ္ကူးစက္မႈ အရည္အေသြး ျပည့္၀ႏိုင္ပါတယ္။ ဘုရားေရွ႕ေရာက္မွ ဂုဏ္ေတာ္ပြားတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ သြားရင္းလာရင္း၊ လုပ္ရင္းကိုင္ရင္း၊ စားရင္းေသာက္ရင္း၊ ေလွ်ာ္ရင္းဖြပ္ရင္းနဲ႔ အျမဲမျပတ္ မၾကာမၾကာ ပြားမ်ားသြားမယ္ဆိုရင္ သတိ၀ီရိယမီးအား ေကာင္းတဲ့အတြက္ ဘုရားမွာရွိတဲ့ ဓာတ္ေကာင္းဓာတ္ျမတ္ေတြ ကူးစက္ခ်င္တိုင္း ကူးစက္ျပီး ကိုယ့္စိတ္၊ ကိုယ္ႏွလံုးသားဟာလည္း အေကာင္းဆံုး၊ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္ေနေတာ့မွာပါပဲ။
မိတၱဴစာရြက္အရည္အေသြးေကာင္းမွ မိတၱဴပံုရိပ္ပိုထင္းရွားသလို စိတ္အခံ ျဖဴေဖြးသန္႔စင္မွ ဓာတ္ကူးစက္မႈ ပိုထင္းရွားႏိုင္ပါတယ္။ စိတ္အခံ ျဖဴေဖြးသန္႔စင္ဖို႔အတြက္ စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္းလည္းေမြး၊ ေလ၀င္တိုင္း၊ ေလထြက္တိုင္း ႏွာသီး၀မွာ ေလထိသြားတဲ့ သေဘာကိုလည္း မၾကာခဏ သတိကပ္ ႐ႈမွတ္ျပီး ကုိယ့္စိတ္ကိုယ္ ဖြပ္ေလွ်ာ္ေပးသင့္ပါတယ္။
စနစ္တက် ဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္းေၾကာင့္ ဘုရားမွာရွိတဲ့ ဓာတ္ေကာင္းဓာတ္ျမတ္ေတြ ကူးစက္ျပီး စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ပိုင္ဆိုင္သူ လူေကာင္းလူျမတ္ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ေတြ ေရွာင္ၾကဥ္ျဖစ္ျပီး ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြ တစ္ေန႔တျခား တိုးပြားလာႏိုင္ပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္ခုိင္မာ ရင့္က်က္ျပီး အသိဥာဏ္ တိုးတက္ျမင့္မားလာႏိုင္ပါတယ္။ ေကာင္းျမတ္တဲ့ ကံေဟာင္း၊ ကံသစ္ေတြ လမ္းပြင့္ျပီး စည္းစိမ္ အေထြေထြ၊ က်က္သေရအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ျပည့္စံုႏိုင္ပါတယ္။ ကံအရွိနဲ႔ ထိုက္တန္စြာ လိုတိုင္းရ၊ တတိုင္းျပီးႏိုင္ပါတယ္။ အနာဂတ္ သံသရာမွာလည္း ထူးျခားဆန္းၾကယ္ အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးတရားေတြ အလွ်ံပယ္ ရရွိႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ မဂ္ေပါက္ဖိုလ္၀င္ နိဗၺာန္ျမင္ျပီး သံသရာဇာတ္သိမ္း ဒုကၡျငိမ္းႏိုင္ပါတယ္။
ကိုယ့္စိတ္မွာ ေသာကတစ္ခုခု ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ဘယ္လိုပြားရမလဲ စဥ္းစားမေနပါနဲ႔။ ‘ေသာကခပ္သိမ္း ျငိမ္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား’လို႔သာ ထပ္တလဲလဲ ပြားလိုက္ပါ။ ႏွလံုးသားထဲက ေသာက မီးေတာက္ေတြ ခ်က္ခ်င္း သို႔မဟုတ္ တျဖည္းျဖည္း ျငိမ္းသြားပါလိမ့္မယ္။
‘ကိုယ္ေတာ္တိုင္သာ ေသာကျငိမ္းတာ မဟုတ္ဘူး သတၱ၀ါေတြကိုလည္း ျငိမ္းေအာင္ လုပ္ေပးတယ္၊ သတၱ၀ါ ေ၀ေနယ်ေတြရဲ႕ ေသာကဆူးေျငာင့္ကို ပယ္ႏုတ္ေပးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ ေသာက ျငိမ္းေအးေၾကာင္းတရားေကာင္းမ်ားကို ေဟာၾကားေတာ္မူေတာ ျမတ္စြာဘုရား’ လို႔ပါ ဆက္ပြားႏိုင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ထဲက ေသာကမီးေတြ ျငိမ္းေအးသြားတဲ့အျပင္ ဘုရားရွင္ကို ၾကည္ညိဳျမတ္ႏိုးတဲ့ စိတ္ေတြလည္း အေလးနက္ ေပၚေပါက္လာပါတယ္။ သူတစ္ပါးတို႔ရဲ႕ ေသာကကို ပယ္ေဖ်ာက္ေပးခ်င္တဲ့ ေမတၱာက႐ုဏာတရားေတြလည္း တိုးပြားလာပါတယ္။
ဒီလိုဆိုရင္ ဂုဏ္ေတာ္ပြားတာဟာ အႏၱရာယ္ကင္း၊ လာတ္ရႊင္ဖို႔၊ စီးပြားတတ္၊ ရာထူးတိုးဖို႔၊ အၾကံေအာင္ျမင္၊ လိုအင္ျပည့္၀ဖို႔ မဟုတ္ဖူးဆိုတာ သေဘာေပါက္ေလာက္ပါျပီ။ ကိုယ့္စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ကုိယ့္လုပ္ရပ္ကို အေကာင္းဆံုး၊ အျမတ္ဆံုးျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ဖန္တီး တည္ေဆာက္ဖို႔ ဂုဏ္ေတာ္ပြားတာပါ။
စိတ္ဓာတ္နဲ႔ လုပ္ရပ္ ေကာင္းျမတ္ျခင္းဆိုတဲ့ ပင္မအက်ိဳးရေနမွေတာ့ အႏၱရာယ္ကင္း၊ လာတ္ရႊင္ စတဲ့ ေဘးထြက္အက်ိဳးေတြကို တမင္ ေတာင့္တေနစရာမလိုေတာ့ပါဘူး။ မလိုခ်င္အဆံုး ရမွာပါ။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီေဘးထြက္အက်ိဳးေတြက ဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္းရဲ႔ ဘာမွ မေျပာပေလာက္တဲ့ မလြမ္းေလာက္စရာ ပါမႊားအက်ိဳးေတြပါပဲ။
ဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ႏွစ္သက္၀မ္းေျမာက္မႈ၊ ျငိမ္းေအးၾကည္လင္မႈေတြကို သတိပ႒ာန္နည္းအတိုင္း ‘၀မ္းေျမာက္တယ္၊’ ‘ျငိမ္းေအးတယ္၊’ . . . စသည္အားျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္ျမင္တဲ့အထိ ၀ိပႆနာဆက္႐ႈႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ျဖစ္ပ်က္ဥာဏ္ အထြက္အထိပ္ေရာက္သြားတဲ့အခါ မျဖစ္မပ်က္ဥာဏ္ ဘြားခနဲ ေပၚလာႏိုင္ပါတယ္။ မျဖစ္မပ်က္က နိဗၺာန္၊ မျဖစ္ မပ်က္ဥာဏ္(မျဖစ္မပ်က္ျမင္တဲ့ဥာဏ္)က မဂ္ဥာဏ္ပါ။ ဂုဏ္ေတာ္ကို ပင္တိုင္ထားျပီး ပြားရင္လည္း နိဗၺာန္ေရာက္ႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္တုန္းက ခုနစ္ႏွစ္သား ကေလးငယ္တစ္ဦး ဂုဏ္ေတာ္ပြားရင္းနဲ႔ ရဟႏၲာျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဂုဏ္ေတာ္ပြားလိုက္၊ ျဖစ္လာတဲ့ ပီတိနဲ႔တကြ ႐ုပ္နာမ္ေတြကို ၀ိပႆနာ႐ႈလိုက္၊ ဂုဏ္တာ္တစ္လွည့္၊ ၀ိပႆနာတစ္လွည့္ ပြား႐ႈလိုက္တာ တစ္ထိုင္တည္းနဲ႔ ရဟႏၱာ ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ လူ၀တ္နဲ႔ ခုနစ္နွစ္အရြယ္မွာ ရဟႏၲာျဖစ္ျပီးမွ ရဟန္းဘ၀ ကူးေျပာင္းလိုက္တာပါ။
ပါ႒ိလို ဂုဏ္ေတာ္ပြားတာထက္ ျမန္လာလို ဂုဏ္ေတာ္ပြားတာက ဂုဏ္ေတာ္ရဲ႕ဓာတ္သတိၱေတြ ႏွလံုးသားထဲ ပိုျပီး စိမ့္၀င္ပ်ံ႕ႏွ႔ံ ကူးစက္စြဲထင္တယ္ ဆိုတာကို လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္တခ်ိဳ႕ကို ျမန္မာလို လက္ဆင့္ကမ္းလိုက္ပါတယ္။
‘စြဲလမ္းျခင္း ကင္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား’
‘ေဒါသအမ်က္ ကင္းစင္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား’
‘ေမတၱာတရား ၾကီးမားေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား’
‘သိစရာအားလံုး သိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား’
‘မွန္ကန္၍ အက်ိဳးရွိေသာ စကားကိုသာ ဆိုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား’
‘အျမဲတမ္း စိတ္ေအးခ်မ္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား’
‘အေႏွာင္အဖြဲ႔အားလံုးမွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား’
ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ပြားတယ္ဆိုတာ . . . ဘုရားအေၾကာင္း စဥ္းစားတာပါပဲ။ ကိုယ္သိထားသလို ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္း စဥ္းစားရင္ ဘုရားကိုလည္း ပိုၾကည္ညိဳ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျပီးသား ျဖစ္သြားပါတယ္။
အရွင္ဆႏၵာဒိက

Monday, September 4, 2017

ဗုဒၶဘာသာ အေျခခံ

ဗုဒၶ
တရားအားလံုးကုိ ဆရာမကူ ကုိယ္ပိုင္ညဏ္ျဖင့္ သိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ဗုဒၶ ဟုေခၚသည္ ။

စိတ္၏ ထြက္ေပါက္(Exit) ။

      လူေတြဟာ ဘယ္ေတာ့မွ တင္းတိမ္သြားတာ မရွိပါ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ျဖည့္ဆည္းေပး ျဖည့္
ဆည္းေပး မတင္းတိမ္ႏိုင္ပါ။ ေကာင္းသည္ထက္ ေကာင္းေအာင္၊ တိုးတက္သည္ထက္ တိုးတက္
ေအာင္၊ ႀကိဳးစားေနၾကပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ႀကိဳးစား ႀကိဳးစား၊ ႀကိဳးစားလာသည္ႏွင့္အမွ် လူ႕
အသံုးအေဆာင္ေတြဘက္က တိုးတက္လာသည္ႏွင့္အမွ် လူေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာလည္းပဲ စိတ္ဖိစီးမွဳ

ဓမၼေဒသနာကုသိုလ္ အစစ္ဆိုတာ။

       ဓမၼေဒသနာကုသိုလ္ဆိုတာ တရားေဟာၾကားမွဳကို ေခၚပါသည္။ ရိုးသားျဖဴစင္စြာ ျမင့္ျမတ္
ေသာစိတ္ထားျဖင့္ ေဟာေျပာျပသ ဆံုးမပါလွ်င္ “သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ= အလွဴဟူသမွ်ကို ဓမၼ
အလွဴကႏိုင္၏။ ဓမၼအလွဴက အက်ိဳးေပးသာ၏။” ဟု ေဟာေျပာေတာ္မူသည့္အတိုင္း အလြန္အက်ိဳး

အားမွေသမွာလား ?၊ ေသမွအားမွာလား ?။

  * ကမၻာေပၚမွာ၊ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ်
     လူေတြ မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္
     ေသေနၾကတာ၊
     အားလို႔ ေသတဲ့မသာ
     တစ္ေယာက္မွ မရွိပါဘူး။

Sunday, September 3, 2017

ေလာကမွာ အမွန္တရားေတြ မရွိၾကေတာ့ဘူးလား..?

သင့္ကုိ ရုိက္ပုတ္ ႏွင့္ထုတ္ၾကေပမယ့္ သူတုိ႔ကုိ မေသေစလုိဘူးဆုိရင္ သင့္ႏွလုံးသားမွာ “ေမတၱာတရား” မေသပါကလား။ 
 ( ဘုရားေလာင္း သိၾကားမင္း )
ဒီသတင္းကုိၾကားလုိက္စက အဘြားအုိ“ကစၥာနီ”မွာ မယုံၾကည္ႏုိင္သလုိ တအံ့တၾသျဖစ္သြားေသးတယ္။ ဒါဟာ မျဖစ္ကုိ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလုိ႔လည္း ဇေ၀ဇ၀ါးေတြးလုိက္ မိေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကေလးတစ္ေယာက္ ေမြးဖြားတယ္ဆုိတဲ့ကိစၥဟာ အႀကံအဖန္ လုပ္လုိ႔ရႏုိင္တာ မ်ိဳးမဟုတ္္သလုိ တစ္ရပ္လုံး အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ေျပာဆုိေနၾကတာျဖစ္လုိ႔ ဘာမွ် သံသယျဖစ္စရာ မလုိေတာ့ဘူး။ တကယ့္အျဖစ္မွန္ပဲ။ ဒီလုိဆုိရင္….
အဘြားအုိ “ကစၥာနီ”ဟာ သူေခ်ြးမ သားဖြားတဲ့သတင္းက သံသယျဖစ္စရာမရွိတဲ့ အျဖစ္မွန္ပဲဆုိတာ အတိအက် သိလာရခ်ိန္မွာေတာ့ သက္ႀကီးရြယ္အုိတုိ႔ကုိ အရုိအေသ လုပ္ေကြ်းရမယ့္ “ ေဇ႒ပစာယနတရားနဲ႔ သုစရုိက္တရားမ်ား” အေပၚမွာ သံသယ ျဖစ္လာခဲ့ေတာ့တယ္။
ဒီတရားေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ ဟုတ္တယ္။ ဒီတရားေတြ မရွိၾကေတာ့တာ ေသခ်ာျပီး။ တရားသာအသက္ရွင္ေနရုိးမွန္ခဲ့ရင္ အမိကုိ အိပ္ေပၚမွာ ရုိေသလုပ္ေကြ်းေနစဥ္က ေခ်ြးမမွာ သားရတနာ မထြန္းကားပဲ အမိကုိ ရုိက္ပုတ္ ႏွင္ထုတ္လုိက္ခါမွ သားရတနာ ထြန္းကားျပီး က်န္းမာခ်မ္းသာေနၾကရတယ္လုိ႔ ဘယ္မွာျဖစ္ႏုိင္မလဲ။ ခုေတာ့ ဒီအတုိင္း ျဖစ္တာက အမွန္ ျဖစ္ေနျပီ။ ဒါဆုိ တရားေသသြားတာလည္း မုခ်ပဲေပါ့။ ဘာလုပ္ရမလဲ။
“အမွန္တရားမ်ားဟာ တစ္ခ်ိန္က သူတုိ႔ သက္ရွင္ ထြန္းကားခဲ့တဲ့ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ငါ့မွာ အရြယ္အုိမုဆုိးမျဖစ္ရေပမယ့္ ဘာမွ မခ်ိဳ့တဲ့ခဲ့ဘူး၊ အမိကုိ အိမ္ဦးနတ္လုိကုိးကြယ္ လုပ္ေက်ြးတတ္တဲ့ တစ္ဦးတည္းေသာ သားလိမ္မာေလး၊ ေရပူေရခ်မ္း၊ ယာဂုထမင္းက စျပီး အ၀တ္ေလွ်ာ္ဖြပ္သည့္အထိ အစစ တာ၀န္ေက်တဲ့ သားလိမၼာရဲ့ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္မႈေၾကာင့္ အရာရာ ဘာမွ်မခ်ိဳ႔တဲ့၊ မေတာင့္မတ မေၾကာင္းမၾက လုိအပ္သမွ် အရန္သင့္၊ ဒါေတြဟာ ဒီသုစရုိက္တရားေတြရဲ့ ေက်းဇူးေတြပဲမဟုတ္လား၊ 
ခုေတာ့ ေက်းဇူးရွင္ေတြ ေသၾကျပီး၊ တုိ႔ျဗဟၼဏနြယ္ေတြရဲ့ ထုံးတမ္းစဥ္လာအတုိင္း ေက်းဇူးရွင္ေသခဲ့ရင္.. သူတုိ႔ကို ေနာက္ဆုံးေက်းဇူးဆပ္တဲ့အေနနဲ႔“ပိ႑ပ္ေကြ်း”(ဆြမ္းလြတ္)ေပးရမွာေပါ့”
အဘြားအုိ“ကစၥာနီ” စိတ္ကုိ ဒုန္းဒုန္းခ်ဆုံးျဖတ္ျပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ ျဗဟၡဏ လူမ်ိဳးတုိ႔ ထုံးစံအတုိင္း ပိ႑ပ္ေကြ်းရာမွာ ခ်က္ျပဳတ္ရမယ့္ နွမ္းမႈန္း၊ ဆန္ နဲ႔ အုိး၊ ထင္း၊ ေယာက္မ တုိ႔ကုိယူျပီး သုႆာန္သခၤ်ိဳင္းဆီ ထြက္လာခဲ့ေတာ့တယ္။
သူက သုႆာန္ဆီ သြားေနေပမယ့္ စိတ္ကေတာ့ အတိက္ဆီ ျပန္ေတြးေနမိတယ္။ အသက္အရြယ္ႀကီးလုိ႔ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ေယာကၤ်ားသားခမ်ာ “ အေမေျပာေတာ့ တစ္လ၊ မယားေျပာေတာ့ တစ္ခဏ” ဆုိတဲ့ အစားထဲ ေရာက္သြားရရွာျပီး မယား သေဘာ အတုိင္း လုိက္ ေလ်ာခြင့္ျပဳလုိက္တယ္။ ဒါနဲ႔ ေခ်ြးမရဲ့ ႀကိမ္းေမာင္းနွင္ထုတ္တာ ခံရျပီး အဘြားအုိ“ ကစၥာနီ” ခမ်ာ အုိႀကီး အုိမ သူတစ္ပါးအိမ္မွာ အိမ္ေစအျဖစ္ ကပ္ရပ္ မွီခုိရင္း အထီးအက်န္ ဒုကၡသည္ဘ၀ ေရာက္ခဲ့ရေတာ့တယ္။
တုိက္ဆုိင္ခ်င္ေတာ့ အဘြားအုိ အိမ္မွာရွိစဥ္က အျမဳံမ ျဖစ္ေနတဲ့ေခ်ြးမက အဘြား အုိလည္းမရွိေရာ သေႏၶရျပီး သားေယာကၤ်ားေလး ဖြားျမင္လာတယ္။ ျဗဟၼဏ အနြယ္တုိ႔ရဲ့ ထုံးစံအတုိင္း အႏြယ္ကုိ ဆက္ခံမည့္ သားေကာင္း မိခင္ျဖစ္ျပီဆုိေတာ့ သူဟာ အမ်ိဳး ရဲ့ သခင္အျဖစ္ အစစ စုိးပုိင္လာခဲ့ေတာ့တယ္။ လင္ေယာကၤ်ားအေပၚမွာ လည္း ေျပာ အား ပုိရွိလာတာေပါ့။ 
“ အရင္က ယုတ္မာတဲ့ သက္ႀကီးရြယ္အုိမႀကီးေၾကာင့္ အျမဳံ ျဖစ္ေနတာ၊ အခု သူလည္းမရွိေရာ အမ်ိဳးကုိဆက္ခံမည့္ သားရတာရျပီ” ေပါ့။
ဒါေၾကာင့္ အဘြားအုိ “ကစၥာနီ”က တရားကုိ ေသျပီလုိ႔ ယတိျပတ္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ျပီး ေက်းဇူးရွင္ တရားအေသအတြက္ ပိ႑ပ္ေက်ြး(ဆြမ္းသြပ္) ဖုိ႔ သုသာန္ဘက္ ထြက္လာခဲ့တာ။
သုသာန္ေပၚေရာက္တဲ့အခါ လူေသရဲ႔ ဦးေခါင္းခြံသုံးခုကုိ ဖုိခုံေလာက္လုပ္ျပီး မီးပ်ိဳးတယ္။ ျပီးေတာ့ ျဗဟၼဏတုိ႔ထုံးစံအတုိင္း ေခ်ာင္းထဲသြားျပီး ဆံပင္ကုိေလွ်ာ္၊ အ၀တ္ျဖဴကုိရုံျပီးမွ ဆံပင္ကုိ ေျခာက္ေအာင္ခါျပီး ေက်ာဘက္မွာ ဖားလားခ်ထားရင္း ႏွမ္းထမင္းခ်က္ဖုိ႔ ျပင္ဆင္ ပါေတာ့တယ္။
အဲဒီတုန္းက ဘုရားေလာင္းက သိၾကာင္းမင္းဘ၀မွာ ျဖစ္ေနခုိက္ဆုိေတာ့ ေလာကႀကီးကုိ မေမ့မေလ်ာ့ ၾကည့္ေလ့ရွိတဲ့အခ်ိန္။ သုႆာန္ေပၚမွာ ထမင္းခ်က္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ အဘြားအုိကုိေတြ႔တဲ့အခါ အေၾကာင္းစုံကုိ ေမးျမန္းဖုိ႔ ခရီးသြားပုဏၰား အဘုိးအုိးအသြင္နဲ႔ အဘြားအုိနား ခ်ဥ္းကပ္ျပီး….
“အုိ ကစၥည္းႏြယ္ဖြား အရွင္မ၊ ဘာကိစၥအတြက္ သုႆာန္ေပၚမွာ နွမ္းထမင္းကုိ ခ်က္ေနရပါသလဲ”
“အုိ ပုဏၰား၊ တရားေသတဲ့အတြက္ ဆြမ္းသြပ္မလုိပါ”
“ကစၥာနီအရွင္မ ႏိႈင္းႏႈိင္းခ်ိန္ခ်ိန္ေျပာပါ၊ တရားမင္းတရားျဖစ္တဲ့ သိၾကားမင္း ဆုိတာ မေသေသးပါဘူး၊ ဘာေၾကာင့္ တရားကုိ ေသျပီဆုိ ေျပာႏုိင္ရတာလဲ”
“ပုဏၰားႀကီး၊ ဒီကိစၥမွာ က်ြႏု္ပ္ ဘာမွ်သံသယျဖစ္စရာ မလုိေတာ့ဘူး၊ အေသအခ်ာ ဆုံးျဖတ္ျပီးျပီ။ အက်ြႏု္ပ္ကုိ အိမ္ေပၚမွာတင္ထားျပီး လုပ္ေက်ြးေနစဥ္က ေခ်ြးမဟာ သားသမီးမထြန္းကားတဲ့ အျမဳံမ ျဖစ္ေနခဲ့တယ္၊ ကြ်ႏု္ပ္ကုိ ရုိက္ပုတ္ႏွင္ထုတ္လုိက္ ျပီးေတာ့မွ သားကုိ ဖြားျဖစ္ခဲ့တယ္၊ ဒီလုိ ယုတ္မာတဲ့ မိန္းမက အမ်ိဳးကုိ အစိုးရသူ ျဖစ္ သြားျပီး မိခင္ျဖစ္တဲ့ ကြ်ႏု္ပ္က အႏွင္ခံဘ၀ နဲ႔ အထီးက်န္ျဖစ္ရတယ္၊ ဒါဟာ တရား ေသလုိ႔ပဲ မဟုတ္ပါလား”
“အုိ ကစၥာနီအရွင္မ၊ ကြ်ႏုိပ္ သုစရုိက္တရာေတြေၾကာင့္ သိၾကားမင္းျဖစ္လာရသူပါ၊ ကြ်ႏု္ပ္မေသေသးပါဘူး၊ အခုလာခဲ့တာဟာ သင့္ကုိ အက်ိဳးေဆာင္ေပးဖုိ႔ပါပဲ၊ သင့္ေခ်ြးမဟာ သင့္ကုိ ရုိက္ပုတ္ႏွင္ထုတ္ျပီးမွ သားကုိ ဖြားျမင္ျပီး အိမ္ကုိ စုိးမုိးအုပ္ခ်ဳပ္ ခြင့္ရသြားတာ ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ သူသားနွင့္အတူ ျပာက်သြားေအာင္ ကြ်ႏု္ပ္ ျပဳေပးပါမယ္။”
“အုိ သိၾကားမင္း၊ ဘယ္လုိေျပာလုိက္တာလဲ၊ ဒီအႀကံဟာ အလြန္စက္ဆုတ္စရာ ေကာင္းပါတယ္၊ ကြ်ႏု္ပ္ေျမး မေသေအာင္ ျပဳရမယ္၊ အသင္ သိၾကားမင္းဟာ ကြ်ႏု္ပ္ အက်ိဳးအတြက္ ဒီကုိေရာက္လာခဲ့တာမွန္ရင္ ကြ်ႏု္ပ္နဲ႔အတူ သား၊ ေခ်ြးမ၊ ေျမးတုိ႔ အားလုံး အတူတကြ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ အိမ္မွာအတူေနရေအာင္သာျပဳပါ”
“အုိ ကစၥာနီရွင္မ၊ သင့္ကုိ ရုိက္ပုတ္ႏွင္ထုတ္ခဲ့ေပမယ့္ ငယ္ရြယ္သူေတြကုိ မေသေစလုိဘူးဆုိတဲ့ သင့္ရဲ့ ေမတၱာတရားကုိ မစြန္႔လႊတ္ဘူးဆုိရင္ သင့္နွလုံးသားမွာ ေမတၱာတရားဟာ မေသေသးပါကလား၊ ဒီလုိျဖစ္ရင္ တရားေသကုိ ရည္မွန္းျပီး ဆြမ္းသြတ္ဖုိ႔လုပ္ေနတဲ့ သင့္အစီအစဥ္ကုိ ဖ်က္လုိက္ပါေတာ့၊ သင့္ဆႏၵျပည့္၀ေအာင္ ကြ်ႏု္ပ္ ေဆာင္ရြက္ေပးပါမည္၊ မိသား စုေတြ ျပန္လည္ ေပါင္းဆုံၾကဖုိ႔သာ ျပင္ပါေတာ့”
သိၾကားမင္းက သူ႔ကတိအတုိင္း သားနဲ႔ေခ်ြးမတုိ႔ကုိ သံေ၀ဂရေအာင္ ေျပာဆုိ ဆုံးမလုိက္တာေၾကာင့္ မိခင္ရဲ့ ေက်းဇူးေတြကုိ ျပန္လည္ေအာက္ေမ့ျပီး ကေလးငယ္ကုိ ေပြ႔ခ်ီရင္း မိခင္အရွာထြက္ၾကတယ္။