အလွဴဒါန ဘာေၾကာင္႔ၿပဳရသလဲ ဆုိတဲ႔အေၾကာင္းကုိ
္ေရးသားေဖာ္ၿပခ်င္ပါတယ္..ဗုဒၶဘာသာ၀င္ၿမန္မာလူမ်ဳိး အမ်ားစုဟာ အလွဴဒါနကုိ
ရက္ရက္ေရာေရာ ၿပဳၾကပါတယ္..တကယ္လွဴခ်င္တဲ႔ စိတ္ေတြ သဒၶါတရားေတြလည္း
ရွိၾကပါတယ္ ဒါေပမယ္႔ ဘာေၾကာင္႔
အလွဴဒါနၿပဳတယ္ဆုိတာကုိေတာ႔
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမသိၾကပါဘူး..ယခုဘ၀ဒါနၿပဳရင္ ေနာက္ဘ၀ေကာင္းစားမယ္
နတ္ခ်မ္းသာ လူခ်မ္းသာၿဖစ္မယ္ဆုိတဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ပဲ
အလွဴဒါနၿပဳေနၾကတာမ်ားပါတယ္.Saturday, March 21, 2015
ဥပုသ္သည္နဲ႔ နတ္ျပည္
၀ါတြင္းကာလေတြမွာ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ့ သာသနာယဥ္ေက်းမႈ
၀ိနည္းေတာ္အရ ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ၀ါဆုိ၀ါကပ္ၾကရပါ တယ္။ သံဃာေတာ္
အရွင္ျမတ္ေတြရဲ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဒီဓေလ့ကုိ အတုယူ အားက်ကာ ဗုဒၶသာသနာ၀င္
ဥပါသကာ၊ ဥပါသိကာမ ေတြကလည္း ၀ါတြင္းကာလမွာ ဥပုသ္သီလကုိ ေဆာက္ တည္
က်င့္သုံးၾကပါတယ္။
သာသနာ႔အေဆာက္အဦးဆိုသည္မွာ...?
ဘုရားက ဘာကုိဆံုးမ ထားသလဲ...ဆုိေတာ႔
"မေကာင္းတာ မလုပ္ဖုိ႔
ေကာင္းတာ လုပ္ဖုိ႔
စိတ္ကုိ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းေအာင္ထားဖုိ႔"
အဲဒါပါ။
သာသနာျပဳတယ္ဆုိတာ ဘုရားအဆံုးအမ ကုိ ရင္ထဲ နွလံုးထဲ ေရာက္သြားေအာင္. တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ပုိ႔ေပးရတာ။ ဘုရားအဆံုးအမ ဆုိတာ က ယူနီဗာဆယ္။ ဘယ္ေနရာမဆုိသံုးလုိ႔ရတယ္။ ဘုရားရွင္က စီးပြါးေရး က်န္းမာေရး ပညာေရး. လူမွဳေရး.နုိင္ငံ ေရး စစ္ေရးပါမက်န္ သူ႔ေနရာနွင္႔ သူ အသံုးခ်ရတာပါ။
လွဴတတ္ဖို႔လိုတယ္။
ေလာကလူေတြက ဒါနေကာင္းမႈ မလုပ္တာက မရွိလို႔မဟုတ္ဘူး၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေမ့လို႔
မလွဴၾကတာ။ ေမ့တယ္ဆိုတာ ဘာေၾကာင့္ေမ့တာတုန္းဆို မအားဘူးေလ၊ ဘယ္သူ႕ပဲေမးၾကည့္
လိုက္ ေမးၾကည့္လိုက္ အားတဲ့သူ ဘယ္ရွိမွာလဲ၊ မအားဘူး။ အလုပ္ကိစၥေတြနဲ႔ မအားဘူးပဲ။ အဲဒီ
မလွဴၾကတာ။ ေမ့တယ္ဆိုတာ ဘာေၾကာင့္ေမ့တာတုန္းဆို မအားဘူးေလ၊ ဘယ္သူ႕ပဲေမးၾကည့္
လိုက္ ေမးၾကည့္လိုက္ အားတဲ့သူ ဘယ္ရွိမွာလဲ၊ မအားဘူး။ အလုပ္ကိစၥေတြနဲ႔ မအားဘူးပဲ။ အဲဒီ
လူျဖစ္က်ိဳး မရွံုးေစနဲ႔။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္တို႔အေနနဲ႔ လူျဖစ္ရျခင္း၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ
ဒါနကုသိုလ္၊ သီလကုသိုလ္၊ သမထဘာ၀နာကုသိုလ္၊ ၀ိပႆနာဘာ၀နာကုသိုလ္၊
မဂ္ကုသိုလ္၊ ဖိုလ္ကုသိုလ္ ေျခာက္မ်ိဳးလံုးကို အရယူရန္အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ စီးပြားဥစၥာ
ဒါနကုသိုလ္၊ သီလကုသိုလ္၊ သမထဘာ၀နာကုသိုလ္၊ ၀ိပႆနာဘာ၀နာကုသိုလ္၊
မဂ္ကုသိုလ္၊ ဖိုလ္ကုသိုလ္ ေျခာက္မ်ိဳးလံုးကို အရယူရန္အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ စီးပြားဥစၥာ
ဘုရားေလာင္း တုႆီတာ နတ္ျပည္မွ ၾကည့္ျခင္း ၅ ပါး။
ဘုရားေလာင္း တုႆီတာ နတ္ျပည္မွ ၾကည့္ျခင္း ၅ ပါးမွာ = =
၁။ ကာလ = ဘုရားျဖစ္အံ့ေသာ ကာလကို ၾကည့္ေတာ္မူျခင္း။
၂။ ေဒသ = အရပ္ကို ၾကည့္ေတာ္မူျခင္း။
၃။ ဒီပ = ျဖစ္ရာ ကၽြန္းကို ၾကည့္ေတာ္မူျခင္း။
၁။ ကာလ = ဘုရားျဖစ္အံ့ေသာ ကာလကို ၾကည့္ေတာ္မူျခင္း။
၂။ ေဒသ = အရပ္ကို ၾကည့္ေတာ္မူျခင္း။
၃။ ဒီပ = ျဖစ္ရာ ကၽြန္းကို ၾကည့္ေတာ္မူျခင္း။
သစၥာမသိသူ။
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကလည္း ၀ိပႆနာတရားအားထုတ္ထုတ္၊ ဒါနသီလပဲ
လုပ္လုပ္၊ သစၥာသိၿပီးမွလုပ္ပါဆိုတာ ခဏခဏ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ေက်းဇူးရွင္ ေအာင္ဆန္း
မိုုးကုုတ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာဘဒၵႏၱသဒၶမၼကိတၱသာရ ( အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ) ၏
လုပ္လုပ္၊ သစၥာသိၿပီးမွလုပ္ပါဆိုတာ ခဏခဏ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ေက်းဇူးရွင္ ေအာင္ဆန္း
မိုုးကုုတ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာဘဒၵႏၱသဒၶမၼကိတၱသာရ ( အဂၢမဟာကမၼ႒ာနာစရိယ) ၏
ပကတိ အမာရြက္။
အခု မွတ္မိတဲ့အေၾကာင္းက သံုးတန္းက ဆရာမအေၾကာင္းေပါ့။ ဆရာမကိုေတြ႕ေတာ့
ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ထဲမွာ သနားတာလိုလို၊ အဲဒီလို မျဖစ္ေစခ်င္တာလိုလို၊ ဆရာမကိုမျဖစ္ေစခ်င္သလို
ကိုယ္လည္း အဲဒီလို မျဖစ္ခ်င္ဘူး။ ဆရာမရဲ႕ ပါးျပင္မွာ အမာရြက္ တစ္ခုရွိတယ္။ အမာရြက္ဆို
ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ထဲမွာ သနားတာလိုလို၊ အဲဒီလို မျဖစ္ေစခ်င္တာလိုလို၊ ဆရာမကိုမျဖစ္ေစခ်င္သလို
ကိုယ္လည္း အဲဒီလို မျဖစ္ခ်င္ဘူး။ ဆရာမရဲ႕ ပါးျပင္မွာ အမာရြက္ တစ္ခုရွိတယ္။ အမာရြက္ဆို
Friday, March 20, 2015
စိတ္အားျဖည့္ စကားစုေလးမ်ား
သတၱ၀ါတစ္ဦးခ်င္း လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ အတိတ္ကံ ပစၥဳပၸန္ကံေတြေၾကာင့္ ႐ုပ္တရား ေဖာက္ျပန္တတ္သလုိ စိတ္ေၾကာင့္လည္း ေဖာက္ျပန္တတ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ရာသီဥတုေၾကာင့္လည္း ေဖာက္ျပန္တတ္သလုိ၊ အစားအစာေတြေၾကာင့္လည္း ေဖာက္ျပန္တတ္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ အစားအေသာက္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး စားၾကမယ္ဆုိရင္ ႐ုပ္ေဖာက္ျပန္မႈကုိ သိသိသာ ကာကြယ္ႏုိင္ပါတယ္။
လယ္တစ္ကြက္၊ ေပါက္တူးတစ္လက္နဲ႔ ရဟန္းလူထြက္…
ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဦးကုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေန႔စဥ္ ျမင္ေနေတြ႕ေန ရင္းႏွီးေနေတာ့ မရွိရင္၊ မျမင္ရင္ကုိပဲ စိတ္ထဲမွာ တစ္ခုခု လုိေနသလုိ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ အဲဒီပစၥည္း၀တၳဳေလး
မိစၧာဒိ႒ိ (သုိ႔) အယူမွားျခင္း
ဗုဒၶဘာသာ
႐ႈေထာင့္ကၾကည့္ရင္ အျခားအျခား ဘာသာအယူဝါဒေတြဟာ လဲြမွားေနတဲ့
မိစၧာဒိ႒ိေတြလုိ႔ ေျပာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ အျခားဘာသာေတြရဲ႕
႐ႈေထာင့္ကၾကည့္ရင္လည္း သူတုိ႔က ဗုဒၶဘာသာကုိ မွားယြင္းတဲ့ မိစၧာဒိ႒ိလုိ႔
ေျပာၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အားလုံးကေတာ့ ကုိယ့္ယုံၾကည္မႈနဲ႔ကုိယ္ ကုိယ့္အယူဝါဒသာ အမွန္လုိ႔ ေျပာၾကမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း မွားမွန္းသိသိနဲ႔ပဲ အယူဝါဒတစ္ခုကုိ ဇြတ္မွိတ္ၿပီး
လက္ခံေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဘုရားရွင္လက္ထက္ ဘုရားနဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္
ေပၚထြက္ခဲ့ၾကတဲ့ တိတၱိဆရာႀကီးေတြမွာ သူ႔ပရိတ္သတ္နဲ႔သူ ရွိေနၾကတာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ အယူဝါဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အသက္သာ အေသခံသြားမယ္ အလြယ္တကူ
စြန္႔လႊတ္ဖုိ႔ ခက္ျခင္းရဲ႕ ျပယုဂ္တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
လျပည့္ လကြယ္ ရွစ္ရက္ေန႔တို႔ကို ဥပုသ္ေန႔ဟု ဘုရားရွင္ သတ္မွတ္ေဟာၾကားခဲ့သေလာ
ဒကာ။
။ လူမ်ားဥပုသ္ေစာင့္ၾကတဲ့အခါ လျပည့္ လကြယ္ ရွစ္ရက္ အဲဒီသံုးရက္ကိုသာ
ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္သည္ ဥပုသ္ေစာင့္ရမည္ဟုမွတ္ယူကာ ေက်ာင္းကန္ဘုရားသို႔
ဥပုသ္ေစာင့္သြားၾကတာဟာ ျမတ္စြာဘုရားသခင္က ဒီသံုးရက္ကို ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္သည္
ဥပုသ္ေစာင့္ရမည္ဟု သတ္မွတ္ေဟာၾကားထားခဲ့လို႔လား ဆရာေတာ္။
ေကာင္းေအာင္ျပင္ဖို႔။
ျမတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္နဲ႔ ၾကံဳေတြ႕တဲ့အခ်ိန္မွာမွ မိမိကိုယ္ကို ေကာင္းေအာင္
မျပင္လိုက္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ေနာင္ ေကာင္းေအာင္ျပင္ဖို႔ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ခဲယဥ္းသြားလိမ့္မယ္။
ေလာကမွာ ႐ုပ္ကိုျပဳျပင္ၾကတာေတာ့ ေခတ္ကာလမေရြး၊ ေဒသမေရြး ျပဳျပင္ေနၾကတာပဲ။
လူေတြက မိမိရဲ႕ ႐ုပ္ခႏၶာကိုယ္ မလွ,လွေအာင္၊ မ၀,၀ေအာင္ဆိုတာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ျပင္ေနၾက
မျပင္လိုက္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ေနာင္ ေကာင္းေအာင္ျပင္ဖို႔ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ခဲယဥ္းသြားလိမ့္မယ္။
ေလာကမွာ ႐ုပ္ကိုျပဳျပင္ၾကတာေတာ့ ေခတ္ကာလမေရြး၊ ေဒသမေရြး ျပဳျပင္ေနၾကတာပဲ။
လူေတြက မိမိရဲ႕ ႐ုပ္ခႏၶာကိုယ္ မလွ,လွေအာင္၊ မ၀,၀ေအာင္ဆိုတာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ျပင္ေနၾက
ဘာေၾကာင့္ ေသာတာပန္ ျဖစ္ခ်င္ရတာလဲ။
တို႔တစ္ေတြ ဘုရားရွိခိုးကန္ေတာ့တိုင္းမွာ အပါယ္ေလးပါး၊ ကပ္သံုးပါး၊ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး
စသည္ျဖင့္ ကင္းလြတ္ရပါလို၏လို႔ ဆုေတာင္းၾကပါတယ္။ ဆုေတာင္းတိုင္းလည္း မရႏိုင္ပါဘူး။
ကိုယ္ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံႏွင့္ အတိတ္က ဘ၀ဆက္တိုင္း ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကု
သိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံ အားေလ်ာ္စြာ အကုသိုလ္ရဲ႕ ဆိုးက်ိဳးကို ခံစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ
စသည္ျဖင့္ ကင္းလြတ္ရပါလို၏လို႔ ဆုေတာင္းၾကပါတယ္။ ဆုေတာင္းတိုင္းလည္း မရႏိုင္ပါဘူး။
ကိုယ္ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံႏွင့္ အတိတ္က ဘ၀ဆက္တိုင္း ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကု
သိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံ အားေလ်ာ္စြာ အကုသိုလ္ရဲ႕ ဆိုးက်ိဳးကို ခံစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ
ဗုဒၶဘာသာ/ သာသနာအတြက္ အသိပညာေပး ေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၁)။
“ကိုယ္စီခပ္ႏွိပ္ၾက”
===========
အိုးမဖုတ္ခင္၊ အိုးလုပ္စဥ္၀ယ္၊
အိုးတြင္္ႏွိပ္ခပ္၊ တံဆိပ္မွတ္ကား၊
မျပတ္မစဲ၊ အိုးပင္ကြဲလည္း၊
===========
အိုးမဖုတ္ခင္၊ အိုးလုပ္စဥ္၀ယ္၊
အိုးတြင္္ႏွိပ္ခပ္၊ တံဆိပ္မွတ္ကား၊
မျပတ္မစဲ၊ အိုးပင္ကြဲလည္း၊
Thursday, March 19, 2015
ေလာကမွာ ဘုရားပြင့္လာတာဟာ။
လူ႕ရဲ႕စိတ္ကိုက “ ပါပသၼႎ ရမတိ မေနာ ” တဲ့။ လူ႕စိတ္ဟာ မေကာင္းတဲ့ဘက္မွာပဲေပ်ာ္တယ္။
ဘာျဖစ္လို႔ မေကာင္းဘက္ ေပ်ာ္တုန္းဆိုေတာ့ အက်င့္ကိုက ဒီအတိုင္းျဖစ္ေနတာ။ သံသရာ တစ္
ေလွ်ာက္လံုးမွာလည္း မေကာင္းတာက်ေတာ့ သိပ္ေပ်ာ္တယ္။
ေလာကမွာ ဘုရားပြင့္လာတာဟာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေကာင္းေအာင္ျပင္တတ္ဖို႔ ပြင့္လာတာ
ဘာျဖစ္လို႔ မေကာင္းဘက္ ေပ်ာ္တုန္းဆိုေတာ့ အက်င့္ကိုက ဒီအတိုင္းျဖစ္ေနတာ။ သံသရာ တစ္
ေလွ်ာက္လံုးမွာလည္း မေကာင္းတာက်ေတာ့ သိပ္ေပ်ာ္တယ္။
ေလာကမွာ ဘုရားပြင့္လာတာဟာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေကာင္းေအာင္ျပင္တတ္ဖို႔ ပြင့္လာတာ
ပရိယတ္ကို အေျခခံရန္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ အဆံုးအမ။
ပရိယတ္ကို အေျခခံရန္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသဆရာေတာ္ႀကီး၏ အဆံုး
အမေတာ္မွာ == “ျမန္မာျပည္သာသနာ ခိုင္မာေနတယ္ဆိုတာ ပရိယတ္ကို မလြတ္တမ္းကိုင္
ထားလို႔ေပါ့။ ပရိယတ္ကို အေျခခံၿပီးလာခဲ့တာ။ ပဋိပတ္ဟာ တစ္ဦးခ်င္းအတြက္ လိုအပ္တယ္
ဆိုေပမယ့္ သာသနာႀကီး အရွည္တည္တံ့ေရးအတြက္ေတာ့ သူခ်ည္း မၿပီးေသးဘူး။ ပရိယတ္
အမေတာ္မွာ == “ျမန္မာျပည္သာသနာ ခိုင္မာေနတယ္ဆိုတာ ပရိယတ္ကို မလြတ္တမ္းကိုင္
ထားလို႔ေပါ့။ ပရိယတ္ကို အေျခခံၿပီးလာခဲ့တာ။ ပဋိပတ္ဟာ တစ္ဦးခ်င္းအတြက္ လိုအပ္တယ္
ဆိုေပမယ့္ သာသနာႀကီး အရွည္တည္တံ့ေရးအတြက္ေတာ့ သူခ်ည္း မၿပီးေသးဘူး။ ပရိယတ္
ဒုလႅဘ ၅ ပါး။
ဒုလႅဘ ၅ ပါးမွာ = =
၁။ ဗုဒၶပၸာဒ ဒုလႅဘ = ဘုရား၏ အျဖစ္ကို ရခဲျခင္း။
၂။ မႏုႆတၱဘာ၀ ဒုလႅဘ = လူ အျဖစ္ကို ရခဲျခင္း။
၃။ သဒၶာသမၸတၱိ ဒုလႅဘ = သဒၶာတရားနဲ႔ ျပည့္စံုသည့္ အျဖစ္ကို ရခဲျခင္း။
၁။ ဗုဒၶပၸာဒ ဒုလႅဘ = ဘုရား၏ အျဖစ္ကို ရခဲျခင္း။
၂။ မႏုႆတၱဘာ၀ ဒုလႅဘ = လူ အျဖစ္ကို ရခဲျခင္း။
၃။ သဒၶာသမၸတၱိ ဒုလႅဘ = သဒၶာတရားနဲ႔ ျပည့္စံုသည့္ အျဖစ္ကို ရခဲျခင္း။
ပကာသနအလွဴ။
အုတ္ေက်ာင္းႀကီးကို နန္းေတာ္ပံုသ႑န္ ေဆာက္လုပ္လွဴပါတယ္။ ေန႔စဥ္အသျပာတစ္ေထာင္ဖိုး
(ဟိုတုန္းက အသျပာတစ္ေထာင္) ပေဒသာပင္သီးၿပီး လွဴပါတယ္။ ၀ိသာခါေက်ာင္းအမႀကီးလိုေပါ့
“ ဒါနေတာေဘာဂ၀ါ ” သိပ္အက်ိဳးမ်ားမွာလို႔ ယူဆႏိုင္ပါတယ္။
အေရးတၾကီး လုိအပ္ေသာ ကုသုိလ္ကံ
ဗုဒၶဘာသာအလုိရ ဖန္တီးရွင္ဆုိတာ အျပင္အပ မျမင္ရသည့္ တန္ခုိးရွင္မ်ားကို မဆိုလုိ၊ မိမိျပဳအပ္ေသာ ေကာင္းကံ ဆုိးကံသည္သာ ဘ၀၏ဖန္တီးရွင္မ်ားျဖစ္ၾကသည္အတြက္ မိမိသည္သာ ကုိးကြယ္ရာ အားထားရာ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ေလာကကုိ အလွဆင္သည္မွာလည္း
ေဆာင္ထားရင္ေနာင္မမွားဘူး...။
==================================
(၁) ဥႆူရံ - ေနျမင့္ေအာင္အိပ္ျခင္း။
(၂) အလသ်ံ - ပ်င္းရိျခင္း။
(၃) စ႑ိကၠံ- အေျပာအဆို၊အလုပ္အကိုင္၊အမူအက်င့္မ်ား ႀကမ္းတမ္းခက္ထန္ျခင္း။
(၄) ဒီဃေသာ႑ိကံ- ေသရည္၊ေသရက္၊မူးယစ္ေသစာ ေသာက္စားၾကဴးျခင္း။
(၅) ဧကႆ အဒၶါနဂမနံ- အေဖာ္ေကာင္းမပါ တေယာက္တည္း ခရီးရွည္သြားျခင္း။
(၆) ပရဒါရူပေသ၀နာ- သူ႕သား၊မယားအားေပ်ာ္ပါး ျပစ္မွားဖ်က္ဆီးျခင္း။
ေမတၱာပုိ႔တာ သူ႔အတြက္လား၊ ကုိယ့္အတြက္လား
”ေမတၱာရဲ႕ သေဘာက သူ႔အတြက္ပုိ႔ရင္း ကုိယ့္အတြက္လည္း ေအးခ်မ္းျခင္း သေဘာပါ”
ဒကာမေလးတစ္ေယာက္က ေမးဖူးပါတယ္။ “အရွင္ဘုရား
ေမတၱာပုိ႔တာဟာ ကုိယ့္အတြက္ ပုိ႔တာလား၊ သူမ်ားအတြက္ ပုိ႔တာလား”တဲ့။ ဟုတ္ပ။
သူေမးမွပဲ သတိျပဳမိေတာ့တယ္။ ႐ုတ္တရက္ၾကည့္ရင္ ကုိယ့္မွာရန္သူေတြ နည္းေစဖုိ႔
ေမတၱာကုိ ပြားမ်ားၾကတာေတြလည္း ရွိေနေတာ့ ကုိယ့္အတြက္ ပုိ႔သလုိ
ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒီ
ေမတၱာရဲ႕ သေဘာက ေအးခ်မ္းတယ္ဆုိတဲ့အတြက္ ကုိယ့္မွာအပူေတြ ရွိေနတဲ့သူေတြဟာ
ေမတၱာကုိ မ်ားမ်ားပြားေလ့ ရွိတတ္ၾကတာဆုိေတာ့ တစ္ဖက္ကၾကည့္ရင္ ေမတၱာပုိ႔တာဟာ
ကုိယ့္အတြက္ ပုိ႔တာလုိ႔ ေတြးေကာင္းေတြးႏုိင္တာေပါ့။
ငါ့ဘ၀ကို ပတ္ေျခာက္၀ိုင္းလို လူၾကည့္ေအာင္ပဲ ေနသြားမွာလား? ။
ဘုရားပြဲ၊ အလွဴပြဲတို႔မွာ အိုးစည္၀ိုင္း၊ ဒိုးပတ္၀ိုင္း၊ ေဗ်ာတို႔ပါၾကတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတို႔အရပ္မွာ
ပတ္ေျခာက္၀ိုင္းဆိုတာ ရွိတယ္။ ဒိုးပတ္၀ိုင္းႀကီး အတိုင္းပဲ ဒိုးပတ္ပါတယ္၊ လင္းကြင္းပါတယ္၊ ႏွဲပါ
တယ္၊ ၀ါးလက္ခုပ္ပါတယ္၊ ေမာင္းပါတယ္။ ဒိုးပတ္၀ိုင္းေတာ့ ဒိုးပတ္၀ိုင္းပဲ ဒါေပမဲ့ အသံမထြက္ဘူး။
ဒိုးပတ္၀ိုင္းအတိုင္း ၀ါးနဲ႔ခ်ိဳးၿပီး စကၠဴနဲ႔ လုပ္ထားတာ၊ ႏွဲဆိုရင္လဲ ႏွဲအတိုင္း ၀ါးႏွီး စကၠဴနဲ႔ လုပ္ထား
ပတ္ေျခာက္၀ိုင္းဆိုတာ ရွိတယ္။ ဒိုးပတ္၀ိုင္းႀကီး အတိုင္းပဲ ဒိုးပတ္ပါတယ္၊ လင္းကြင္းပါတယ္၊ ႏွဲပါ
တယ္၊ ၀ါးလက္ခုပ္ပါတယ္၊ ေမာင္းပါတယ္။ ဒိုးပတ္၀ိုင္းေတာ့ ဒိုးပတ္၀ိုင္းပဲ ဒါေပမဲ့ အသံမထြက္ဘူး။
ဒိုးပတ္၀ိုင္းအတိုင္း ၀ါးနဲ႔ခ်ိဳးၿပီး စကၠဴနဲ႔ လုပ္ထားတာ၊ ႏွဲဆိုရင္လဲ ႏွဲအတိုင္း ၀ါးႏွီး စကၠဴနဲ႔ လုပ္ထား
Wednesday, March 18, 2015
ဝိနည္းဆိုတာ Concept တရား
(၁)
၀ါေတာ္တစ္ရာရၿပီးေသာ အမ်ဳိးသမီးရဟန္းမ (ဘိကၡဳနီ) က ဒီကေနပဲ ရဟန္းျဖစ္လာတဲ့
ရဟန္းေဘာင္ေရာက္လာတဲ့ ရဟန္းသစ္ကုိ ႐ွိခုိးရမယ္၊ ခရီးဦးႀကဳိဆုိရမယ္၊
လက္အုပ္ခ်ီ အ႐ုိအေသျပဳရမယ္ တဲ့။
ဘိကၡဳနီေတြ ေပးရတဲ့
၀န္ခံဂတိ (၈) မ်ဳိး အနက္ နံပါတ္ ( ၁ ) အခ်က္ကို German မေလးက ဘုရားက
မတရားဘူး၊ ခြဲျခားတယ္ဆိုျပီလာေလွ်ာက္လို႕ ဆရာေတာ္ ေျဖၾကားထားတဲ့ အေျဖေလးပါ။
အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္။
“အဆိုးေတြ ေလ်ာ့က်ၿပီးေတာ့ အေကာင္းဘက္ကို ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရတယ္”
တဲ့။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေကာင္းေအာင္ျပင္ဖို႔ဆိုတာ ေနရာေဒသမေရြး၊ အခ်ိန္မေရြး ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ကိစၥ မ
ဟုတ္ဘူး။ “ေကာင္းေအာင္ ျပင္” ဆိုတဲ့ေနရာမွာ “ဘယ္ထိေအာင္ ေကာင္းေအာင္ျပင္ရမွာလဲ” ဆို
ေတာ့ “အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္” ကို ျပင္ရမယ္။ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ၿပီဆိုတာ ဘယ္အဆင့္က်မွ
အေကာင္းဆံုးလို႔ ေျပာလို႔ရသလဲ ဆိုရင္ ရဟႏၲာျဖစ္သြားမွ အေကာင္းဆံုးျဖစ္မွာပဲ။
တဲ့။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေကာင္းေအာင္ျပင္ဖို႔ဆိုတာ ေနရာေဒသမေရြး၊ အခ်ိန္မေရြး ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ကိစၥ မ
ဟုတ္ဘူး။ “ေကာင္းေအာင္ ျပင္” ဆိုတဲ့ေနရာမွာ “ဘယ္ထိေအာင္ ေကာင္းေအာင္ျပင္ရမွာလဲ” ဆို
ေတာ့ “အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္” ကို ျပင္ရမယ္။ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ၿပီဆိုတာ ဘယ္အဆင့္က်မွ
အေကာင္းဆံုးလို႔ ေျပာလို႔ရသလဲ ဆိုရင္ ရဟႏၲာျဖစ္သြားမွ အေကာင္းဆံုးျဖစ္မွာပဲ။
ပညာတတ္ဟုဆိုသည္မွာ။
စိတ္ေကာင္းရွိဖို႔က ပထမပါ။
တရားေတာ္ေတြကို စဥ္းစားေနရတာ စိတ္ခ်မ္းသာတယ္။
ေလာကၾကီးအေၾကာင္း ေတြးေနရတာ သံေဝဂျဖစ္တယ္။
ကိုယ့္စိတ္ကို ခ်မ္းသာေအာင္ မထားတတ္ေသးဘူးဆိုရင္
တရားေတာ္ေတြကို စဥ္းစားေနရတာ စိတ္ခ်မ္းသာတယ္။
ေလာကၾကီးအေၾကာင္း ေတြးေနရတာ သံေဝဂျဖစ္တယ္။
ကိုယ့္စိတ္ကို ခ်မ္းသာေအာင္ မထားတတ္ေသးဘူးဆိုရင္
"ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း ဟူသည္"

ခ်စ္သားရဟန္း ..
ဒီဂဂၤါျမစ္ကမ္းမွာ ေရွ႕ကျဖစ္ဖူးခဲ့သည္မွာ မိုးအကုန္ ေဆာင္းအကူး
တန္ေဆာင္းမုန္းလမွာ မာဂဓတိုင္းသား ႏြားေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္သည္
သူ၏ႏြားအုပ္ကို ဂဂၤါျမစ္တစ္ဖက္ကမ္း၌တည္ရွိေသာ ၀ိေဒဟတိုင္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ရန္
ျမစ္ကိုျဖတ္ကူးဖို႔အားထုတ္ေလ၏။
ဘုရားရွိခုိးရျခင္း၏အေၾကာင္းရင္း
ဘုရားရွိခုိးရျခင္း၏အေၾကာင္းရင္းမွာ
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေကာင္းေသာသဘာ၀တရားမ်ား ႏွင့္ မေကာင္းေသာ သဘာ၀တရားမ်ားကုိ
ေဟာၾကားေပးခဲ့သည္။ သင္ၾကားေပးခဲ့သည္။ ထုိေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားကုိ
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔က ဆရာအျဖစ္မွတ္ယူသည္။
လကၡဏာေရး (၃) ပါး။
၁။ အနိစၥလကၡဏာ။ ။မတည္ၿမဲျခင္း အမွတ္အသား။
ရုပ္နာမ္တို႔သည္ ခဏမစဲျဖစ္ၿပီး ပ်က္ေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အနိစၥလကၡဏာရွိ၏။
၂။ ဒုကၡလကၡဏာ ။ ။ ဆင္းရဲျခင္း အမွတ္အသား။
ရုပ္နာမ္တို႔သည္ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္ ပ်က္သြားသည့္အတြက္၊ ဆင္ရဲျခင္းသေဘာေဆာင္၏။
ရုပ္နာမ္တို႔သည္ ခဏမစဲျဖစ္ၿပီး ပ်က္ေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အနိစၥလကၡဏာရွိ၏။
၂။ ဒုကၡလကၡဏာ ။ ။ ဆင္းရဲျခင္း အမွတ္အသား။
ရုပ္နာမ္တို႔သည္ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္ ပ်က္သြားသည့္အတြက္၊ ဆင္ရဲျခင္းသေဘာေဆာင္၏။
ျမတ္ေသးသည္။
“ ေယာစ ၀ႆသတံ ဇီေ၀၊ အပႆံ ဥဒယဗၺယံ”
“ ဧကာဟံ ဇီ၀ိတံ ေသေယ်ာ၊ ပႆေတာ ဥဒယဗၺယံ။”
(ဓမၼပဒ ပါဠိေတာ္)
ဥဒယဗၺယံ = ရုပ္နာမ္တို႔၏ အျဖစ္အပ်က္ကို၊ အပႆံ အပႆေႏၱာ = မသိမျမင္ေသာ၊
ေယာစ = အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ကား၊ ၀ႆသတံ = အႏွစ္တစ္ရာ ကာလပတ္လံုး၊ ဇီေ၀ = အ
“ ဧကာဟံ ဇီ၀ိတံ ေသေယ်ာ၊ ပႆေတာ ဥဒယဗၺယံ။”
(ဓမၼပဒ ပါဠိေတာ္)
ဥဒယဗၺယံ = ရုပ္နာမ္တို႔၏ အျဖစ္အပ်က္ကို၊ အပႆံ အပႆေႏၱာ = မသိမျမင္ေသာ၊
ေယာစ = အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ကား၊ ၀ႆသတံ = အႏွစ္တစ္ရာ ကာလပတ္လံုး၊ ဇီေ၀ = အ
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဘာသာတရား ေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၄)။
”မ်ားလွအက်ိဳးေတြ”
xxxxxxxxxxxxxxxx
ဗုဒၶျမတ္စြာ၊ ပြင့္ထြန္းလာ၍၊
သစၥာေလးအင္၊ ရွစ္မဂၢင္ႏွင့္၊
သံုးအင္လကၡဏာ၊ သခၤတာ“ သခၤတ၊
ျမတ္ဓမၼကို၊ နက္လွဉာဏ္ေတာ္၊
xxxxxxxxxxxxxxxx
ဗုဒၶျမတ္စြာ၊ ပြင့္ထြန္းလာ၍၊
သစၥာေလးအင္၊ ရွစ္မဂၢင္ႏွင့္၊
သံုးအင္လကၡဏာ၊ သခၤတာ“ သခၤတ၊
ျမတ္ဓမၼကို၊ နက္လွဉာဏ္ေတာ္၊
Tuesday, March 17, 2015
သဘာ၀ဓမၼ အက်င့္တရား။
ဘုရားသာသနာေတာ္မွာ မဂၢင္႐ွစ္ပါး အက်င့္တရားကလြဲလို႔ တျခားက်င့္စရာမ႐ွိပါ။
မဂၢင္႐ွစ္ပါး အက်င့္တရား ဆိုတာကလည္းပဲ လူတိုင္းလူတိုင္း သႏၲာန္မွာ အေျခခံအားျဖင့္ ႐ွိေနတဲ့
တရားပဲ။ ရွိေနတဲ့တရားကို အရွိအတိုင္းသိေအာင္ ေလ့က်င့္ရမွာ။ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာဘာေတြ႐ွိတုန္း
ဆိုရင္ အာ႐ုံျပဳၾကည့္၊ ဘုန္းႀကီးတို႔တေတြမွာ ကာယဆိုတဲ့ ႐ုပ္ခႏၶာကိုယ္ႀကီး ႐ွိတယ္ေနာ္၊ အာ႐ံုကို
မဂၢင္႐ွစ္ပါး အက်င့္တရား ဆိုတာကလည္းပဲ လူတိုင္းလူတိုင္း သႏၲာန္မွာ အေျခခံအားျဖင့္ ႐ွိေနတဲ့
တရားပဲ။ ရွိေနတဲ့တရားကို အရွိအတိုင္းသိေအာင္ ေလ့က်င့္ရမွာ။ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာဘာေတြ႐ွိတုန္း
ဆိုရင္ အာ႐ုံျပဳၾကည့္၊ ဘုန္းႀကီးတို႔တေတြမွာ ကာယဆိုတဲ့ ႐ုပ္ခႏၶာကိုယ္ႀကီး ႐ွိတယ္ေနာ္၊ အာ႐ံုကို
ခႏၶာငါးပါး (သေဘာတရား)။
ခႏၶာဆိုသည္မွာ မိမိတို႔၏ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးမဟုတ္ပါ။ ခႏၶာဆိုသည္မွာ အေပါင္းအစုသာ
ျဖစ္သည္။ လူတြင္ ခႏၶာငါးပါးသာရွိပါသည္။ ၄င္းတိုပမွာ=
၁။ ရုပ္ = ရူပကၡႏၶ = ရုပ္အစု ေဖာက္ျပန္မွဳသေဘာတရား။
၂။ နာမ္ = ေ၀ဒနကၡႏၶ = ေ၀ဒနာအစု ခံစားမွဳသေဘာတရား။
ျဖစ္သည္။ လူတြင္ ခႏၶာငါးပါးသာရွိပါသည္။ ၄င္းတိုပမွာ=
၁။ ရုပ္ = ရူပကၡႏၶ = ရုပ္အစု ေဖာက္ျပန္မွဳသေဘာတရား။
၂။ နာမ္ = ေ၀ဒနကၡႏၶ = ေ၀ဒနာအစု ခံစားမွဳသေဘာတရား။
သူေဌးသမီးရၿပီး ခ်မ္းသာမယ္ဆိုရင္။
ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ကို ထူေထာင္ခဲ့သည့္ အေလာင္းဘုရား ငယ္ရြယ္စဥ္ အခ်ိန္ကာလ
ျဖစ္၏။ ေရႊဘိုနယ္သို႔ ဘိုးေတာ္လိုလို၊ ၀ိဇၨာလိုလို ရွမ္းဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ ေရာက္လာၿပီး လူ
ငယ္မ်ားကို အခေၾကးေငြျဖင့္ ပီယသိဒၶိေဆးမ်ား စုတ္တံျဖင့္ ေပါက္ေပးလ်က္ရွိ၏။
ထိုေဆးေပါက္ၿပီးလွ်င္ သူေဌးသမီးကို တစ္ခါလွမ္းၾကည့္ရံုႏွင့္ ေနာက္မွ တစ္ခါတည္း
ျဖစ္၏။ ေရႊဘိုနယ္သို႔ ဘိုးေတာ္လိုလို၊ ၀ိဇၨာလိုလို ရွမ္းဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ ေရာက္လာၿပီး လူ
ငယ္မ်ားကို အခေၾကးေငြျဖင့္ ပီယသိဒၶိေဆးမ်ား စုတ္တံျဖင့္ ေပါက္ေပးလ်က္ရွိ၏။
ထိုေဆးေပါက္ၿပီးလွ်င္ သူေဌးသမီးကို တစ္ခါလွမ္းၾကည့္ရံုႏွင့္ ေနာက္မွ တစ္ခါတည္း
ပရိညာ (၃) ပါး။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ၀ိပႆနာရွဳနည္းတြင္ တရားအားထုတ္
ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဦးစြာနာမ္နဲ႔ရုပ္ကို ခြဲျခားတတ္ရမယ္။ ျမင္စရာအဆင္းနဲ႔ ျမင္တဲ့မ်က္စိက ရုပ္၊
သိမွဳကနာမ္၊ အာရံု (၆) ပါးမွာလည္း ရုပ္နဲ႔နာမ္ဟာ အၿမဲ ယွဥ္တြဲေနတယ္။ တခါ တရားကို
အားထုတ္ရာမွာ ပရိညာ(၃) ပါးနဲ႔သိ သိသြားရမယ္။
ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဦးစြာနာမ္နဲ႔ရုပ္ကို ခြဲျခားတတ္ရမယ္။ ျမင္စရာအဆင္းနဲ႔ ျမင္တဲ့မ်က္စိက ရုပ္၊
သိမွဳကနာမ္၊ အာရံု (၆) ပါးမွာလည္း ရုပ္နဲ႔နာမ္ဟာ အၿမဲ ယွဥ္တြဲေနတယ္။ တခါ တရားကို
အားထုတ္ရာမွာ ပရိညာ(၃) ပါးနဲ႔သိ သိသြားရမယ္။
ေလာကကုိ လႊမ္းမုိးထားေသာ အမွန္တရားတစ္ခု (သုိ႔မဟုတ္) ဒုကၡသစၥာ

ေလာကမွာ လူေတြ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် လႈပ္ရွားရုန္းကန္ေနၾကတာ၊
ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြနဲ႔ ေန႔စဥ္ ေျပးလႊား ေနၾကတာဟာ “ခ်မ္းသာသုခ”
ကုိရွာေဖြဘုိ႔ အလုပ္မ်ားေနၾကတာပါ။ ဘယ္လုိပဲ အပင္ပန္းခံျပီး သုခကုိရွာေဖြ
ေသာ္ျငားလည္း လူသားေတြေန႔စဥ္ရင္ဆုိင္ၾကဳံေတြ႕ေနၾကရတာေတာ့
ဇနီးမယား(၇)မ်ဳိးဆိုတာ
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သီတင္းေတာ္မူတဲ့ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးရဲ့
ေကာင္းဒါယကာ အနာထပိဏ္သူေဌးၾကီးမွာ
သုဇာတာဆုိတဲ့ေခ်ြးမတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ထုိသုဇာတာ သတုိ႔သမီးက လင္ျဖစ္သူရဲ့
ေျပာဆုိဆုံးမမွဳကုိ မနာခံသလုိ၊ေယာကၡမျဖစ္သူရဲ့ ဆုံးမ စကားကုိလည္း
ကလန္ကဆန္ျပန္လုပ္ျပီး ရန္ေတြ့တတ္တယ္
အတြင္းရန္သူ
စိတ္ဆင္းရဲျခင္း အေၾကာင္းရင္း လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္က သိၾကားမင္းကိုယ္တိုင္ ဘုရားကို ေမးခဲ့ဖူးသည္။
“ျမတ္စြာဘုရား လူနတ္သတၱဝါအမ်ားတို႕သည္ ရန္ကင္းျငိဳးလ်က္
ဒဏ္ကင္းလ်က္ ရန္သူကင္းလ်က္ စိတ္ဆင္းရဲကင္းလ်က္
အမ်က္ထြက္ျခင္းကင္းေနရျခင္းကို လိုခ်င္ေတာင့္တၾကပါကုန္၏
ဆဌသဂၤ ီတိပုစၦက မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဩ၀ါဒေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၃)။
***ဓမၼစၾကာလာ တရားေဆာင္ပုဒ္မ်ား***
==================
(၁)ကိုယ္အမူအရာ၊ ျဖစ္တိုင္းမွာ၊
မွန္စြာသိရမည္။ ။
(၂)စိတ္အမူအရာ၊ ျဖစ္တိုင္းမွာ၊
==================
(၁)ကိုယ္အမူအရာ၊ ျဖစ္တိုင္းမွာ၊
မွန္စြာသိရမည္။ ။
(၂)စိတ္အမူအရာ၊ ျဖစ္တိုင္းမွာ၊
နတ္အစည္းအေဝး (မဟာသမယသုတ္)
နတ္အစည္းအေဝး (မဟာသမယသုတ္)
***************************
***************************
ေလာကဓာတ္တစ္ခု၌ စၾကာဝဠာ ၁,၀၀၀၊ ေလာကဓာတ္ဆယ္ခု၌ စၾကာဝဠာ ၁၀,၀၀၀၊ ထိုမွ နတ္ ျဗဟၼာတို႔သည္ ေရွးဘုရားရွင္တို႔လက္ထက္, ယၡဳေဂါတမဘုရားလက္ထက္ႏွင့္ ေနာက္ပြင့္လာမည့္ ဘုရားရွင္တို႔ လက္ထက္၌ - ဗုဒၶႏွင့္ သံဃာတို႔ကိုဖူးေမွ်ာ္ျခင္းငွါ စုေဝးေရာက္လာေလ့ရွိသည္။ ထိုေရာက္လာေသာ နတ္ျဗဟၼာတို႔အမည္မ်ားကို "ဒီဃနိကာယ္-မဟာဝဂ္-မဟာသမယသုတ္မွာ" ဗုဒၶက ထုတ္ေဖာ္ ေဟာၾကား (ေျပာဆို) ခဲ့ပါသည္။
Monday, March 16, 2015
(၃၁)ဘုံ ရွိ၊ မရွိ ... ?
(၃၁)ဘုံ ရွိ၊ မရွိ အေမးပုစၧာ
သိပၸံပညာ သိပ္တုိးတက္ေနတဲ့ ေခတ္ၾကီးမွာ လက္ေတြ႔မွ ယုံႏုိင္မယ္ဆုိတဲ့ သူေတြရဲ႕ ဒီေမးခြန္းဟာ ဗုဒၶဘာသာ အေပၚမွာ ယုံၾကည္တဲ့သူေတြေရာ၊ မယုံၾကည္တဲ့သူေတြေရာ
ေမးလြန္းတဲ့၊သိပ္ကို ေခတ္စားတဲ့
ေမးခြန္းတစ္ခုပါ။
ဒီေမးခြန္းေလးနဲ႔ပါတ္သက္လုိ႔ တုိက္ရုိက္မဟုတ္ေပမယ့္ ပါတ္သက္ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ အျဖစ္ အပ်က္ေလးတစ္ခုကို အရင္တင္ျပ
ခ်င္ပါတယ္။ တစ္ခါက ျမန္မာႏုိင္ငံက
ဆုေတာင္းျပည့္တယ္ဆိုတာ ဟုတ္ရဲ့လား ...

မိုးၫွင္းသမၺဳေဒၶ ကိုအလုံး 1000 ပုတီးစိပ္ရင္ ဆုေတာင္းျပည့္တယ္ဆိုတာ ဟုတ္ပါသလားဘုရား။
မနာပ ဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ ေျဖ။ ကုိယ္လုပ္ထားတဲ့ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ရဲ႕ အက်ိဳးေပးခ်ိန္နဲ႔ ေတာင္းဆုျပဳထားမႈ တုိက္ဆုိင္ႀကဳံေတြ႕သြားတဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဘုရားကုိသြားၿပီး ဒီလုိ ပုတီးစိပ္တုိင္း ဆုေတာင္းျပည့္ႏုိင္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေကာင္းမႈနဲ႔ မေကာင္းမႈဆုိတာ ျပဳလုပ္တဲ့သူနဲ႔ အက်ိဳးေပးခ်ိန္ တုိက္ဆုိင္မွ၊ အက်ိဳးေပးခြင့္သာမွ အက်ိဳးေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ိဳးေပးခ်ိန္ မတန္ေသးရင္ ေကာင္းတာေတြ လုပ္ေနေပမယ့္ မေကာင္းတာေတြနဲ႔ ႀကဳံေတြ႕ေနရတတ္ၿပီး မေကာင္းတာေတြ
အဖန္ငါးရာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္ေသရတယ္ဆုိတာ ဟုတ္ရဲ့လား ... ?

“အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာေတြမွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ
သတ္ေသရင္ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာမွာ အဲဒီလုိပဲ သတ္ေသၿပီး ေသရတယ္ဆုိတာ
ဟုတ္ပါသလားဘုရား၊ ဟုတ္တယ္ဆုိရင္ တပည့္ေတာ္ ဖတ္ဖူးတဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ
ရဟန္းတစ္ပါးဟာ ကုိယ့္လည္ပင္းကုိကုိယ္ ဓားနဲ႔လွီးၿပီး သတ္ေသသြားေပမယ့္
အဲဒီအခုိက္မွာ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားတယ္လုိ႔လည္း ဖတ္ဖူးပါတယ္၊ ရဟႏၲာျဖစ္သြားရင္
ေနာင္ဘဝ မရွိေတာ့ဘူး မဟုတ္လားဘုရား၊ ဒါဆုိရင္ ဒီအဖန္ငါးရာ
ငါးကမၻာခံရတဲ့ကိစၥ တပည့္ေတာ္ ဘယ္လုိနားလည္ရမလဲ ဘုရား”
ကံဟူသည္။
ကံဟူသည္ အတိတ္ကာလ၊ ပစၥဳပၸာန္ကာလတို႔၌ ျပဳခဲ့၊ ျပဳဆဲျဖစ္ေသာ ကာယကံမွဳ၊
၀စီကံမွဳ၊ မေနာကံမွဳတို႔ ျဖစ္ပါ၏။ “ေစတနာကံကို ကံဟု ငါဘုရားေဟာ၏” ေစတနာျဖင့္ ေစ့
ေဆာ္၍ ကိုယ္ ႏွဳတ္ စိတ္တို႔ျဖင့္ အမွဳကိစၥတို႔ကိုေဆာင္ရြက္၏။(ဆကၠအဂၤုထၱဳရ္နိေဗၺဓိကသုတ္)
ကံတရားဆိုတာ တျခားမွ၀င္ေရာက္လာျခင္းမဟုတ္ပါ။ မိမိ၏ စိတ္ရင္းမွ ျဖစ္ေပၚ
၀စီကံမွဳ၊ မေနာကံမွဳတို႔ ျဖစ္ပါ၏။ “ေစတနာကံကို ကံဟု ငါဘုရားေဟာ၏” ေစတနာျဖင့္ ေစ့
ေဆာ္၍ ကိုယ္ ႏွဳတ္ စိတ္တို႔ျဖင့္ အမွဳကိစၥတို႔ကိုေဆာင္ရြက္၏။(ဆကၠအဂၤုထၱဳရ္နိေဗၺဓိကသုတ္)
ကံတရားဆိုတာ တျခားမွ၀င္ေရာက္လာျခင္းမဟုတ္ပါ။ မိမိ၏ စိတ္ရင္းမွ ျဖစ္ေပၚ
အသက္ ၅၀- ေက်ာ္အရြယ္။
ဘုရားရွင္္တို႔သည္ အကုသိုလ္ နည္းပါးေသာ (သို႔မဟုတ္) မထင္ရွားေသာ (ရွည္လြန္းသည့္
လူ႕သက္တမ္း) လူ႕သက္တမ္း တစ္သိန္း၏ အထက္ႏွင့္ ကုသိုလ္နည္းပါးေသာ (သို႔မဟုတ္) မထင္
ရွားလြန္းေသာ (တိုလြန္းသည့္ လူ႕သက္တမ္း) လူ႕သက္တမ္း တစ္ရာတမ္း၏ ေအာက္တြင္ မပြင့္
ေတာ္မူၾကေပ။ အကုသိုလ္ႏွင့္ ကုသိုလ္ ေရာေထြးေနေသာ တစ္သိန္းနွွင့္ တစ္ရာတမ္း ၾကားတြင္
လူ႕သက္တမ္း) လူ႕သက္တမ္း တစ္သိန္း၏ အထက္ႏွင့္ ကုသိုလ္နည္းပါးေသာ (သို႔မဟုတ္) မထင္
ရွားလြန္းေသာ (တိုလြန္းသည့္ လူ႕သက္တမ္း) လူ႕သက္တမ္း တစ္ရာတမ္း၏ ေအာက္တြင္ မပြင့္
ေတာ္မူၾကေပ။ အကုသိုလ္ႏွင့္ ကုသိုလ္ ေရာေထြးေနေသာ တစ္သိန္းနွွင့္ တစ္ရာတမ္း ၾကားတြင္
Subscribe to:
Posts (Atom)