Saturday, July 26, 2014

"မတုိင္ပင္အပ္သူ ရွစ္ဦး၊တုိင္ပင္မႈတြင္ မလုံျခဳံ စိတ္မခ်ရသူကုိးဦး"



"မတုိင္ပင္အပ္သူ ရွစ္ဦး၊တုိင္ပင္မႈတြင္ မလုံျခဳံ စိတ္မခ်ရသူကုိးဦး"
*********************************************************************
၁။ ရာဂလြန္သူ
၂။ စိတ္ခတ္ထန္သူ
၃။ ေတြေဝထုိင္းမႈိင္းသူ
၄။ ေထာင္လႊားတတ္ၾကြသူ
၅။ လုိခ်က္တက္မက္ရွိသူ
၆။ ပ်င္းရိသူ
၇။ မိမိတစ္ဦးတည္းသာ ၾကံစည္တတ္သူ။
၈။ မုိက္မဲေသာသူ ဟူ၍ျဖစ္သည္။
ထုိရွစ္ဦးတုိ႕ကုိ တုိင္ပင္မိျခင္းျဖင့္ အက်ဳိးပ်က္တတ္ျခင္းကား ဤသုိ႕ျဖစ္၏။

လကၡဏာေရး သံုးပါးစလံုးကို ႐ႈ ျပီး မိစၧာဒိ႒ိ ၆၂ ပါးလံုးကို လိုက္သတ္ရမည္လား...?



ဒကာ။ ။ သာသနာေတာ္မွာ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ လကၡဏာေရး သံုးပါးပိုင္းျခား႐ႈမွတ္ ပြားမ်ားႏိုင္ဖို႔ဟာ အေရးအႀကီးဆံုးအလုပ္ပဲဟု ေဟာၾကားၾကပါတယ္၊ သံုးပါးစလံုးကိုပဲ လိုက္ မွတ္ပြားမ်ားေနရမွာလား၊ တစ္ပါးတည္းကိုပဲ မိေအာင္ျမင္ေအာင္ ႐ႈမွတ္ေနရမွာလား၊ က်မ္းစာ ကဘယ္လို မွာဆိုပါသလဲ ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ အင္း… အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ ဆိုတဲ့ မွတ္ပြားစရာ တရား သံုးပါးကိုေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္းရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ေျပာဆိုေနၾကတာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ တကယ္ဉာဏ္ျမင္ ဒိ႒ိစင္ေအာင္ေတာ့ လုပ္တဲ့သူက နည္းလွပါတယ္၊

ဗုဒၶဘုရား၏ ငါစြဲ အတၱ ရွိေသးသေနာ္



ဒကာ။ ။ ျမတ္စြာဘုရားကေရာ၊ ဆရာေတာ္တို႔ကပါ အတၱဒိ႒ိမရွိရ မစြဲရ ငါစြဲျဖဳတ္ပါ “သေဗၺ ဓမၼာ အနတၱာ” ငါမရွိ ငါ့ဥစၥာမရွိ အားလံုးရွိသမွ် အနတၱခ်ည္းသာလို႔ ေဟာေျပာဆံုးမေနၾကေပမင့္ ဗုဒၶဘုရားကေတာ့….
(၁) ဘိကၡေ၀၊ ငါ၏ခ်စ္သား ရဟန္းမ်ားတို႔။
(၂) ဧ၀- မဟံ ၀ဒါမိ၊ ငါဘုရား ဤသို႔ ေဟာ၏။
(၃) သုဏာထ မမ ၀စနံ၊ ငါ့စကားကို နားေထာင္ၾက…..
စသည္ျဖင့္ စာေပက်မ္းဂန္ေတြထဲမွာ ငါဘုရား၊ ဘုရားငါေတြ မ်ားစြာဖတ္ရလို႔ ဘုရားသခင္မွာ ငါစဲြ အတၱဒိ႒ိ ရွိေသးတယ္ေနာ္ ဆရာေတာ္။

ေဗာဓိပကၡိယတရား ၃၇ ပါး။

      မဂ္ဉာဏ္၏ အသင္းအပင္းတြင္ ပါ၀င္ေသာ တရားစု သို႔မဟုတ္ မဂ္ဉာဏ္ဘက္၌ ပါ၀င္၍
မဂ္ဉာဏ္၏ အက်ိဳးကို သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္တတ္ေသာ တရားစုကို ေဗာဓိပကၡိယဟု ေခၚပါသည္။
( ေဗာဓိ = မဂ္ဉာဏ္၊ ပကၡိယ = အဖို႔ အစု )
ေဗာဓိပကၡိယတရား ၃၇ ပါးမွာ =

ပဋိသေႏၶအက်ိဳး၊ ပ၀တၱိအက်ိဳးဆိုတာ။

          “ကံ” က အက်ိဳးေပးတယ္ဆိုတာ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ ၁။ ဘ၀တစ္ခုကို ေပးတာကို “ပဋိသေႏၶ
အက်ိဳး” လို႔ေခၚပါတယ္။ ၂။ ပဋိသေႏၶေနာက္မွာ ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အက်ိဳးကို “ပ၀တၱိအ
က်ိဳး” လို႔ ေခၚပါတယ္။ ကံကေန ထုတ္လုပ္တဲ့ ပ၀တၱိအက်ိဳးမွာက်ေတာ့ ကံတရားေတြ၀ငိၿပီး အ
က်ိဳးေပးလို႔ ရေသးတယ္။

သုစရိုက္ ၁၀ ပါး။

         သုစရိုက္  ၁၀  ပါးမွာ ==
၁။ ပါဏာတိပါတာ ေ၀ရမဏိ = သူ႕အသက္ကို သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း။
၂။ အဒိႏၷာဒါနာ ေ၀ရမဏိ = သူ႕ဥစၥာကို ခိုးျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း။
၃။ ကာေမသုမိစၦာစာရာ ေ၀ရမဏိ = သူ႕အိမ္ယာ က်ဴးလြန္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း။

ေသာတာပန္ျဖစ္ဖို႔ မခဲယဥ္းပါ။

ပါဠိေတာ္။  ။ တသၼာ့တိဟာ နႏၵ ဓမၼပရိယာယံ ေဒေသႆာမိ၊ “ေယန သမႏၷာဂေတာ အရိယ
               သာ၀ေကာ အာကခၤမာေနာ အတၱနာ၀ အတၱာနံ ဗ်ာကေရယ်၊ ခီဏနိရေယာမွိ ခီဏ
                တိရစၦာနေယာနိ ခီဏေပတၱိ ၀ိသေယာ ခီဏပါယဒုဂၢတိ ၀ိနိပါေတာ၊  ေသာတာပ
                ေႏၷာ ဟမ သၼိ အ၀ိနိပါတ ဓေမၼာ နိယေတာ သေမၺာဓိပရာယေဏာတိ။

ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္။

        ကုန္းေဘာင္ေခတ္မွာ ထြန္းကားခဲ့တဲ့ စာဆိုေတာ္မ်ားအနက္ ဓမၼစာဆိုေတာ္ႀကီး တစ္ဦး
ျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္၏ ဇာတိေနရပ္မွာ စစ္ကိုင္းတိုင္း၊ အလံုၿမိဳ႕နယ္၊ ေညာင္ကန္ရြာ ဇာတိ
ျဖစ္ပါတယ္။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဂုဏ္တို႔ေၾကာင့္ အင္း၀ႏွင့္ အမရပူရေနျပည္ေတာ္မွာ ဘုရင္အ
ကိုးကြယ္ခံ ရာဇဂုရု ဆရာေတာ္ႀကီး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘႀကီးေတာ္ႏွင့္ သာယာ၀တီမင္း လက္ထက္

Friday, July 25, 2014

တဏွာစြန္႔ရင္ ဘ၀ညြန္႕တယ္



★ ျငိမ္းေအးေသာဘ၀ပိုင္ရွင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔အတြက္ အဓိက အက်ဆံုးအရည္အေသြးကေတာ့ 'တဏွာကင္းစင္ျခင္း'ဆိုတဲ့အရည္အေသြးပါ။ဒီေနရာမွာ တဏွာကင္းရင္ ျငိမ္းတယ္
လို႔ျမတ္စြာဘုရားက ရိုးရိုးေလးေဟာမထားဘဲနဲ႔ '၀ီတတေဏွာ ပုရာေဘဒါ =မေသခင္မွာ တဏွာကင္းရင္ ျငိမ္းေအးတယ္။' ဒီေနရာမွာ 'မေသခင္= ပုရာေဘဒ' ဆိုတဲ့
စာလံုးေလး အပိုထည့္ျပီးဘုရားက မိန္႔တယ္ ။အဓိပၸာယ္က ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတြဟာ ေသျပီးေနာက္မွ အက်ိဳးရနိဳင္တဲ့ တရားမ်ိဳးေတြမဟုတ္ဘူး ဒီဘ၀ ဒီခႏၶာမွာပဲ အက်ိဳးရနိဳင္တဲ့တရားဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကိုေဖာ္ျပတယ္။

ျမင္းမိုရ္မွတ္စု


 
သိေန႐ု၊ ေန႐ု၊ ေမ႐ု၊ မဟာေမ႐ု၊ ပဗၺတရာဇာ”ဆိုတဲ့ ျမင္းမိုရ္ေတာင္မင္းႀကီးဟာ ဟိမ၀ႏၲာ ေတာင္တန္းထဲမွာ ပါ၀င္တာတဲ့။
ပံုထဲမွာ ျပထားပံုကေတာ့ ေသးေသးေလးပါပဲ။ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ ေအာက္နားေလးမွာ အေနာတတ္အိုင္ ဆိုၿပီးေတာ့လည္း ျပထားပါေသးတယ္။

တိတၳိဆရာႀကီး (၆)ေယာက္



ဗုုဒၶလက္ထက္ေတာ္အခါက ဗုဒၶႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္ တိတၳိဆရာႀကီး ေျခာက္ေယာက္ ေပၚေပါက္ခဲ့ဘူး၏။ ဗုဒၶႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္ဟု ဆုိရေသာ္လည္း ယင္းတုိ႔သည္ ဗုဒၶ၏အရင္ကပင္ ႀကိဳတင္၍ ဘုရားဟု ၀န္ခံလ်က္ လူသူပရိသတ္အမ်ားၿခံရံေက်ာ္ေဇာလ်က္ ရွိေနၾကသူမ်ားျဖစ္၏။ ဗုဒၶမပြင့္ေပၚမီကာလ အေစာပုိင္းကတည္းက ေလာကမွာ ဘုရားပြင့္မည္ဟု ေကာလဟလမ်ားထြက္ေပၚလ်က္ရွိေနသျဖင့္ ယင္းေကာလဟလမ်ား ေနာက္ခံထားလ်က္ ဘုရားအျဖစ္ ၀န္ခံကာ ေဟာေျပာပို႔ခ်

မသိတိုင္း ေမာဟမဟုတ္ပါ။

        မသိျခင္း သေဘာကို ေမာဟဟုဆိုျခင္းေၾကာင့္ မသစ္ဖူးေသာအတတ္၊ မေရာက္ဖူးေသာ
အရပ္ႏွင့္ မမွတ္ဖူးေသာနာမည္ စသည္တို႔ကို မသိျခင္းမ်ားလည္း ေမာဟအစစ္၊ အကုသိုလ္ျဖစ္
သည္ဟု မွတ္ထင္တတ္ၾက၏။ ထို မသိမ်ိဳးမွာ မသိရံုသက္သက္သာျဖစ္၍ ေမာဟအစစ္ အကုသိုလ္
အစစ္ မျဖစ္ပါ။ မိမိ၌ မွတ္သားဖူးေသာ သညာ မရွိမွဳသာတည္း။ ထို မသိမ်ိဳးမွာ သာမန္လူေတြကို

ဘံုဆိုင္ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္။

        ကား ေျမ တိုက္တာ အေဆာက္အအံု ေရႊ ေငြ စိန္ ေက်ာက္စတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာ ေလာကီ
ရတနာေတြဟာ ဘံုဆိုင္ပစၥည္းပါ။ တစ္ေယာက္တည္း ရွာေဖြစုေဆာင္းေပမဲ့ တစ္ေယာက္တည္း
ပိုင္ဆိုင္လို႔ တစ္ေယာက္တည္း သံုးစြဲလို႔မရပါဘူး။ အနည္းဆံုး ဇနီး သားသမီးေတြကိုေတာ့

ကံျဖစ္၊ ကံစြမ္းအား၊ ကံကုန္ျခင္းတို႔၏ သေဘာတရား။

        ကိေလသာကို အေျခခံၿပီးေတာ့ ကံတရားေတြက စုမိေဆာင္းမိ ျဖစ္လာတယ္။ ကံတရား
ေတြ စုမိေဆာင္းမိ ျဖစ္လာလို႔ရွိရင္ ဒီ ကံတရားေတြက အက်ိဳးတရားကို ထုတ္လုပ္လာတယ္။ ဆို
လိုတာက ကိေလသာရွိရင္ ကံရွိမွာပဲ။ မေရွာင္လြဲႏိုင္ဘူး။ အဲဒီလို လည္ပတ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေနတာ
ကို “၀ဋ္” လည္တယ္လို႔ေျပာတာ။

ဆင္းရဲဒုကၡ ၈ ပါး။

           ဆင္းရဲဒုကၡ ၈ ပါးမွာ = =
၁။ ဇာတိဒုကၡ = ပဋိသေႏၶေနရျခင္း ဆင္းရဲ။
၂။ ဇရာဒုကၡ = အိုမင္းရင့္ေရာ္ရျခင္း ဆင္းရဲ။
၃။ ဗ်ာတိဒုကၡ = နာမက်န္းျဖစ္ရျခင္း ဆင္းရဲ။
၄။ မရဏဒုကၡ = စုေတေသလြန္ရျခင္း ဆင္းရဲ။

သဂၤဇာ ဆရာေတာ္။

          သဂၤဇာ ဆရာေတာ္ဟာ တစ္ဘက္သား စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ေျပာတတ္၊ ေဟာတတ္၊ ဆံုး
မတတ္တဲ့ ဆရာေတာ္အျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ဆရာေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေမြးဇာတိက
ျမင္းၿခံခရိုင္၊ တလုတ္ၿမိဳ႕၊ ေပါက္ေခ်ာင္းရြာ ျဖစ္ၿပီး လူအမည္က ေမာင္ပို ျဖစ္ပါတယ္။

Thursday, July 24, 2014

မိဘကို ေလာကုတၱရာနည္းနဲ႔ ေက်းဇူးဆပ္နည္း။

၁။ သဒၶါတရား မရွိေသးတဲ့ မိဘေတြ သဒၶါတရားရွိလာေအာင္။
၂။ သီလ မေဆာက္တည္ျဖစ္တဲ့ မိဘေတြ သီလေဆာက္တည္ျဖစ္ေအာင္။
၃။ ဒါန မျပဳျဖစ္တဲ့ မိဘေတြ ဒါနျပဳျဖစ္လာေအာင္။

သတၱဌာန ၇ ပါး။

         သတၱဌာန ၇ ပါးမွာ ==
၁။ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူေသာ ေဗာဓိပင္၏ အေရွ႕ေျမာက္ တစ္လံကြာ ေရႊပလႅင္ဌာန။
၂။ ေဗာဓိပင္ေျမာက္ဘက္ ဆယ္လံကြာ အနိမိသအရပ္ ဌာန။
၃။ ေဗာဓိပင္ႏွင့္အနိမိသအၾကား ႏွစ္လံကြာ ဌာန ရတနာစႀကၤ ံ။

ကိုရင္ ဆိုတာ ရွိမွ ရဟန္း ဆိုတာရွိမယ္


တစ္ေန႕ ေန႕လယ္ပိုင္း ---
ကိုရင္ ေက်ာင္းသားေတြ ၂-နာရီ စာအံနားေတာ့--
-ေဆာ့ကစားတဲ့ ဆူဆူညံညံ အသံေတြနဲ႕ ---
ဆရာေတာ္ႀကီးက မႏၲေလးက ျပန္အၾကြနဲ႕ ဆံုေတာ့---
ဆရာေတာ္ႀကီးက-
“ကိုရင္တို႕- ဒီအနား မေဆာ့ၾကနဲ႕။
တပည့္ေတာ္ေက်ာင္းနားက ပိုျပီးေတာ့ က်ယ္တယ္။
အဲဒီမွာ လာေဆာ့ၾက။”

႐ွင္ဘုရင္ေတာ့ ႐ွင္ဘုရင္ပါပဲ ဒါေပမဲ့



လကၡဏာပညာကို အလြန္႔အလြန္ကြၽမ္းက်င္တဲ့ လူႀကီးတစ္ေယာက္ လမ္းေလွ်ာက္သြားေတာ့ လမ္းမွာ ေျခရာတစ္ခုကို ေတြ႕ရတယ္။ ေျခရာက္ို ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေျခေထာက္ရဲ႕ လကၡဏာဟာ ေျမမွာထင္ေတာ့ အဲဒီ လကၡဏာဆရာက အကဲခတ္တယ္။
``ေဟာ.... ဒီေျခေထာက္ လကၡဏာ ပိုင္႐ွင္ဟာ ႐ွင္ဘုရင္ ျဖစ္ရမယ္။ ႐ွင္ဘုရင္ လကၡဏာကို ေဟာဒီေျခရာမွာ လာေတြ႕တယ္။ မင္း ျဖစ္မယ္´´

ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား၏ စစ္မွန္ေသာ သာသနာျပဳနည္းတခ်ိဳ႕



-ၿမန္မာသာသနာမွာတင္စားၾကတာ သံုးခုရွိတယ္။ ဗုဓ္စ၊ ဗုဓ္လယ္၊ ဗုဓ္ဆံုး လို႔ၾကားဖူးတယ္။
-ဗုဓ္စဆုိတာ သဗၺညဳ ေဂါတမဗုဒၶကိုယ္ေတာ္ၾကီး။
-ဗုဓ္လယ္ဆုိတာ အဌကဌာက်မ္းၿပဳ (မွတ္မိသေလာက္ လက္ရွိဝိသုဒၶိမဂ္ကိုသူပဲစီရင္တာဆုိတယ္) သီဟုိဠ္က အရွင္ဗုဒၶေဃာသ။
-ေနာက္ဗုဓ္ဆံုးဆုိတာ ေညာင္ကန္ဦးဗုဓ္။ ေညာင္ကန္ဦးဗုဓ္ကို စာရင္းသြင္းရတာက စာတတ္လြန္းလို႔တဲ႔။ ေနာက္ဆံုးဝမ္းေရာဂါနဲ႔အသက္ေၿမာ႔ေၿမာ႔က်န္တဲ႔အခ်ိန္အထိ ကုဋီနံရံမွာ စာေရး၊ စာသင္သားေတြက အဲ႔ဒါကိုေပရြက္နဲ႔ၿပန္ကူး။ ဒီလို သံဃာေပါ႔။

ေကာင္းရာသုဂတိ ရေရာက္ဖို႔ရာ။

        ျမန္မာျပည္မွာ ေျပာၾကတယ္၊ ျဗဟၼာ့ျပည္က အပ္တစ္စင္း၊ လူ႕ျပည္ကအပ္တစ္စင္း ခ်
လိုက္ရင္ အဲဒီအပ္ဖ်ားခ်င္း ထိေကာင္းထိလိမ့္မယ္။ လူ႕ဘ၀ေရာက္ဖို႔ အင္မတန္မွ ခဲယဥ္းတယ္။
ခဲယဥ္းတယ္ဆိုတာ ျဖစ္ကိုမျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ေတာင္ ဆိုလိုတာေနာ္။

အလွဴဒါနျပဳၾကရာ၌ အလွဴခံသူႏွင့္ အလွဴေပးသူ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ိဳးရွိေစရန္ ။

        အလွဴဒါနျပဳၾကရာ၌ အလွဴခံသူႏွင့္ အလွဴေပးသူ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ိဳးရွိေစရန္ မဟာဂႏၶာ
ရံုဆရာေတာ္ႀကီးက= အလွဴခံမွာ၊ လယ္ပမာ၊ လွဴရွာသူမ်ား၊ လယ္သမား။
                         အမ်ားလွဴဖြယ္၊ မ်ိဳးေစ့ႏွယ္၊ ေနာက္၀ယ္ အသီးစား။

အင္း၀ေခတ္ ရွင္မဟာရဌသာရ။

         ရွင္မဟာရဌသာရဟာ အင္း၀ေနျပည္ေတာ္မွာ ေမြးဖြားၿပီး နန္းေတာ္ထဲမွာ ႀကီးျပင္းခဲ့
ရတဲ့ မင္းေဆြမင္းမ်ိဳးတစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။ လူနာမည္ ကိုေမာင္ေမာက္ လို႔ေခၚပါတယ္။ ငယ္စဥ္
ကပင္ ကဗ်ာပညာ ထူးခၽြန္ေက်ာ္ၾကားလွပါတယ္။

Wednesday, July 23, 2014

“သည္းခံျခင္း” ႏွင့္“ေအာင့္ခံျခင္း”



“ခႏၲီ ပရမံ တေပါ တိတိကၡာ”
●တိတိကၡာ- အရာရာတြင္သည္းခံျခင္းတည္းဟူေသာ
●ခႏၲီ- သည္းခံျခင္း ခႏၲီတရားသည္
●ပရမံ-ထူးျမတ္လွစြာေသာ
●တေပါ-အက်င့္တရားအစစ္ျဖစ္ပါေပ၏။
ခႏၲီ - သည္းခံျခင္းကို ဘာျဖစ္လို႔အျမတ္တရားလုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာတာပါလဲ။

ကုကၠဳရဇာတ္(ေခြးသူခိုး ေဖာ္ထုတ္ပြဲ)




လြန္ေလၿပီးေသာ အခါ ဗာရာဏသီျပည္မွာ ျဗဟၼဒတ္မင္း အုပ္စုိးစဥ္က ေခြးမ်ား ကပ္ႀကီးဆုိက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။

"ေခြးျမင္သမွ် သတ္ေစ" ဟူေသာ အမိန္႔ေၾကာင့္ လမ္းေဘးေခြးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေသေက်ပ်က္စီး၍ လြတ္ေအာင္ေျပးႏုိင္ေသာ ေခြးအနည္ငယ္မ်ာ သုႆန္တြင္ ခုိးေအာင္းၾက၍ ေသေဘးမွ လြတ္ၾကရပါတယ္။

ေရွးကတင္ႀကိဳ ၿပဳခဲ့ဖူးသည့္ ေကာင္းမွဳအထူးရွိပါေစ



တစ္ခါတုန္းက ထင္းေခြသမားတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။တေန႔ေတာ့ ထင္းေခြသမားဟာ ထင္းေခြရင္းနဲ႔ပဲ ေမွာင္သြားပါတယ္။ေမွာင္သြားၿပီဆိုေတာ့ ၿမိဳ ႔တံခါးလည္းပိတ္သြားၿပီဆိုေတာ့ ၿမိဳ ႔ထဲ၀င္လို႔မရေတာ့ပါဘူး။

အႏုပၸိယဘာဏီ မိတ္ေဆြတု။

 ၁။ ထိုသူအား မေကာင္းမွဳကိုလည္း ခြင့္ျပဳ၏။
 ၂။ ထိုသူအား ေကာင္းမွဳကိုလည္း ခြင့္ျပဳ၏။
 ၃။ ထိုသူ၏ မ်က္ေမွာက္၌ ခ်ီးမြမ္းစကားကို ဆို၏။

သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာ ၇ ျဖာ။

          သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာ ၇ ျဖာမွာ ==
၁။ သဒၶာ = ရတနာသံုးပါးဂုဏ္ကို ယံုၾကည္ျခင္း၊ ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္ျခင္း။
၂။ သီလ = ပဥၥသီလ၊ အဌဂၤသီလႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း။
၃။ သုတ = အၾကားအျမင္မ်ားျခင္း။

ပရိယတ္ကို သင္ယူသင့္ပါတယ္(ကံသုေကာပမသုတၱန္)။

        ဘုန္းႀကီးကေျပာတယ္၊ “ ကိုယ္ေတာ္တို႔ စာမသင္ဘဲ ေနလို႔ေတာ့ မရဘူး၊ စာမသင္လို႔
ရွိရင္ မတည္ၿမဲဘူး၊ ဟိုလူေျပာ ဟုတ္ႏိုးႏိုး၊ ဒီလူေျပာ ဟုတ္ႏိုးႏိုး၊ တရားတင္ အားထုတ္လို႔ ရွိ
ရင္ ကိုယ္ေတြ႕တာေလးတင္ အဟုတ္ထင္မွာ” ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အေတြ႕ဆိုတာ
တူတာမဟုတ္ဘူး၊ မတူသည့္အတြက္ေၾကာင့္ သူေတြ႕တာ သူေျပာလိမ့္မယ္၊ ကိုယ္ေတြ႕တာ

ကံေကာင္းေအာင္ မိမိကိုယ္တိုင္ စီမံျပဳလုပ္နည္း။

         ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္ၾကပါသည္။ ကံသာအမိ
ကံသာအဖဟုပင္ သိထားၾကပါသည္။ မိမိျပဳေသာကံသည္ မိမိကို ပဋိသေႏၶစိတ္ရင္းကပင္ ကြဲျပား
ေအာင္ ျပဳရံုသာမက ရုပ္အဆင္း ကြဲျပားေအာင္၊ အမ်ိဳးအေဆြ ကြဲျပားေအာင္၊ ခ်မ္းသာဆင္းရဲ ကြဲ
ျပားေအာင္လည္း မိမိကံကပင္ မိမိကို စီမံလိုက္ပါသည္။

အင္း၀ေခတ္ ရွင္မဟာသီလ၀ံသ။

          ျမန္မာစာေပနယ္ေျမမွာ ေပေလးပင္၊ ရွင္ေလးပါးအျဖစ္ ဂုဏ္ျပဳေခၚဆိုျခင္း ခံရတဲ့ စာဆို
ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေလးဦး အင္း၀ေခတ္မွာ ေပၚထြန္းခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ႀကီး ေလးဦးကေတာ့ ရွင္ဥတၱမ
ေက်ာ္၊ ရွင္အုန္းညိဳ၊ ရွင္ေခမာနဲ႔ ရွင္မဟာသီလ၀ံသတို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။

Tuesday, July 22, 2014

“အဂၤါ (၅) ရပ္ကုိ ပယ္ၿပီးသူ”

“အဂၤါ (၅) ရပ္ကုိ ပယ္ၿပီးသူ”

သီလရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆိုတာက ဘယ္ေလာက္အထိ သီလရွိတာလဲဆိုတာကုိ ဘု
ရားရွင္က ဆက္ၿပီးေတာ့ သတ္မွတ္ခ်က္ ေပးတယ္ေနာ္။

ေသာ စ ေဟာတိ ပဥၥဂၤ၀ိပၸဟီေနာ ပဥၥဂၤသမႏၷာဂေတာ။ (အံ၊၁၊၁၆၁။)

အဂၤါ (၅)ပါးကို ပယ္ထားၿပီး ျဖစ္ရမယ္။ အဂၤါ (၅)ခ်က္နဲ႔ ျပည့္စုံၿပီးလည္းျဖစ္ရ
မယ္။ ဘာအဂၤါ (၅)ခ်က္ကို ပယ္ရလဲ?

အဆက္ျဖတ္ၾကပါစုိ႔ ...




သံသရာစက္၀ုိင္း အလည္အပတ္ ရပ္ေအာင္ ေ၀ဒနာနိေရာဓာ တဏွာနိေရာေဓာ- လုပ္ရမယ္လုိ႔ မေန႔ကေျပာခဲ့တယ္။ ေ၀ဒနာနိေရာေဓာ ျဖစ္မွ အဆက္ျပတ္မွာ။ အဆက္ျပတ္ေအာင္ ဘယ္လုိျဖတ္ရမလဲဆုိတာ ဒီေန႔ ဆက္လက္ရွင္းေပးမယ္။

မာတာပိတု ဥပ႒ာနံ- မိဘတို႔ကို လုပ္ေကြ်းၿပဳစုၿခင္း


တကၠသုိလ္ ဆရာတစ္ေယာက္က အသက္ႏွစ္ဆယ္ ဝန္းက်င္ တကၠသို္လ္ေက်ာင္းသားေလး တစ္ေယာက္ကို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ေအာက္ပါသမိုင္းရာဇဝင္ေလးတစ္ခုကို ေျပာျပပါတယ္။

"မင္းတုန္းမင္းၾကီးလက္ထက္က ပညာရွိအမတ္ၾကီး ဦးခ်ိမ့္ဆိုတာ ရွိတယ္။ ဦးခ်ိမ့္ဟာ သူ႔အေမရဲ ႔ ထဘီကို ကိုယ္တိုင္ေလွ်ာ္ေပးတယ္။ အိမ္ေဖာ္လို႔ေခၚတဲ့ အခိုင္းအေစေတြရွိေပမယ့္ ဘယ္ေတာ့မွ မေလွ်ာ္ခိုင္းဘူးတဲ့။

ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေျဖရွင္းရခက္ခဲတဲ့ စြပ္စြဲမွဳႀကီး။

         ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ဘ၀မွာ အႀကီးအက်ယ္ အရွက္တကြဲ အက်ိဳးနည္းျဖစ္ေအာင္
စြပ္စြဲမွဳႀကီးဟာ (၂) ႀကိမ္ ႀကံဳခဲ့ပါတယ္။ ၁။ ရဟန္းေဂါတမနဲ႔ သူ႕တပည့္ေတြ သုႏၵရီေလးကို
မတရားျပဳက်င့္ၿပီး လူသတ္မွဳထိေအာင္ က်ဴးလြန္ၾကတယ္ဆိုတဲ့ သုႏၵရီပရဗိုဇ္မရဲ႕ ျပႆနာ။
၂။ ျမတ္စြာဘုရား တရားေဟာေနတဲ့ ပရိသတ္အလယ္မွာလာၿပီး ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ရတဲ့ ကိုယ္၀န္

ကမၼဠၥာႏုပစာရတရား ၁၅ ပါး(ကမၼဌာန္း အေျခခံတရား)။

၁။ ကမၼဌာန္းအလုပ္ အားထုတ္ႏိုင္စြမ္းရွိျခင္း။
၂။ ကိုယ္ႏွဳတ္ေျဖာင့္မတ္ ရိုးသားျခင္း။
၃။ တည္ၾကည္ေသာစိတ္ ရွိျခင္း။
၄။ ပညာရွိစကားကို နာယူလြယ္ျခင္း။

၀ိသာခါအား ဆံုးမေသာ ပဋိ စၦႏၷၾသ၀ါဒ (၁၀) ပါး။

၀ိသာခါအား ဆံုးမေသာ ပဋိ စၦႏၷၾသ၀ါဒ (၁၀) ပါးမွာ==
 ၁။ အိမ္တြင္းကမီးကို အျပင္မထုတ္ရာ၊ အိမ္တြင္းက ရန္စကားကို အျပင္သို႔ မေရာက္ေစရာ။
 ၂။ အိမ္ပကမီးကို အတြင္းမယူရာ၊ အိမ္ပကရန္စကားကို အိမ္တြင္းသို႔ မေရာက္ေစရာ။
 ၃။ ေပးတတ္ေသာသူကိုသာ ေပးရာ၏၊ ဥစၥာကို ျပန္၍ေပးသူကို ေခ်းငွားရာ၏။

သာသနာ ဘယ္ေနရာမွာတည္တာလဲ။

         သာသနာနဲ႔ႀကံဳခိုက္မွာ ကိုယ့္ဘ၀ကို ကိုယ္သာလွ်င္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါ
မယ္။ သာသနာတြင္းသားနဲ႔ သာသနာပသား အခြင့္အေရးခ်င္းမတူပါ။ ဘာေတြကြာျခားသလဲဆိုရင္
သာသနာပမွာလဲ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ ရွိပါတယ္။ သာသနာတြင္းမွာလဲ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ ရွိပါ
တယ္။ ဒီေလာက္ကေတာ့ တူပါတယ္။ သာသနာပမွာ လမ္းညႊန္ေပးႏိုင္တဲ့ ဘုရားအဆံုးအမေတြ

တိပိဋကဓရဆရာေတာ္ ဦး၀ိစိတၱသာရ။

         ဓမၼစာဆိုေတာ္ႀကီးမ်ားအနက္ ေက်းဇူးမ်ားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ တိပိဋကဓရဘြဲ႕ရ ဆရာ
ေတာ္ ဦး၀ိစိတၱသာရ အရွင္ျမတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာနဲ႔ ဇြဲလံုလ
တို႔မွာ အံ့ၾသခ်ီးက်ဴးလို႔ မကုန္ေအာင္ မ်ားျပားလွပါတယ္။ အေရး၊ အေဟာ၊ အက်င့္ သူမတူေအာင္
စြမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။

Monday, July 21, 2014

“သာဓု ၃-မ်ိဳး”





••••••••••••••••••••••••
သာဓုေခၚတယ္ဆိုတာ အမ်ိဳးအစားအားျဖင့္ သံုးမ်ိဳးရွိတယ္။အဲဒါေတြကေတာ့-
၁။ သာဓု ေနာက္လိုက္
၂။ သာဓု ဘိန္းစား
၃။ သာဓု အ၀စား-တို႔ပဲ ျဖစ္တယ္-ဟု မိန္႔ေတာ္မူကာ
သာဓု သံုးမ်ိဳးကို ဆက္လက္ ရွင္းျပေတာ္မူသည္။

မဟာအဝီစိငရဲ (သုိ႔မဟုတ္) ပဥၥာနႏၱိယကံထုိက္သူမ်ား က်ေရာက္ရသည့္ ငရဲဘုံ”



မဟာအဝီစိငရသည္ ငရဲၾကီးရွစ္ထပ္တြင္ ေအာက္ဆုံးထပ္ျဖစ္ေလသည္။ မဟာတာပနငရဲေအာက္ ယူဇနာတစ္ေသာင္းငါးေထာင္ ကြာေဝးေသာ အရပ္၌ ရွိေလသည္။ ငရဲၾကီးတစ္ခုလုံး ေက်ာက္သားျဖစ္၏။ ယူဇနာတစ္ေသာင္းက်ယ္ဝန္းေလသည္။ ဤအဝီစိငရဲၾကီး၏ အလယ္ဗဟုိတည့္တည့္တြင္ ငရဲမၾကီးဟု ေခၚေသာ သံေလွာင္ခ်ဳိင့္ၾကီးတစ္ခုရွိသည္။ ယင္းသံေလွာင္ခ်ဳိင့္ၾကီးသည္ အလ်ား-အနံ -အေစာက္ ယူဇနာတစ္ရာရွိျပီး ေလးေထာင့္စပ္စပ္ ေသတၱာၾကီးႏွင့္တူ၏။ ထုထည္ကုိးယူဇနာ ရွိေသာ သံတံတုိင္ၾကီးမ်ားျဖင့္ ကာရံထားေလသည္။ ျပစ္မႈထင္ရွားေသာ ႏွစ္ၾကီးသမားမ်ား ဤငရဲသုိ႔ က်ေရာက္ရေလသည္။

ရဟန္းသည္ မရွိတာကို ဂုဏ္ယူတတ္ရမည္။



မေန႔က က်ိဳကၠဆံဘုရား အေနာက္ဘက္မုခ္မွာ ၾကံဳရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကေလးပါ
+ + + + + + + + + + + +
မိမိက ဘုရားသို႔အတတ္.. ထိုသူမ်ားက ဘုရားေပၚမွ အဆင္း..
\\လူတစ္သိုက္..//
ေယာက်ာ္း၊ မိန္းမ ေလးငါးေယာက္ေလာက္ရွိမယ္.
ေယာဂီဝတ္စံုေတြနဲ႔..
လက္ထဲမွာ ပုတီးကိုယ္စီ..
\\ခပ္ငယ္ငယ္ အတြဲတစ္တြဲ..//

တရားအားထုတ္မည့္သူ၌ ရွိရမည့္ အပရိဟာနိယတရား ၇ ပါး။

၁။ ဘုရား၌ ရိုေသမွဳရွိရမည္။
၂။ တရားေတာ္၌ ရိုေသမွဳရွိရမည္။
၃။ သံဃာေတာ၊္ ဆရာသမားႏွင့္ ေထရ္ႀကီးမ်ား၌  ရိုေသမွဳရွိရမည္။
၄။ ကိုယ္က်င့္သီလ၌  ရိုေသမွဳရွိရမည္။

ကံ၊ ၾကမၼာ၊ ၀ဋ္ တို႔၏ သေဘာသဘာ၀။

         “ကံ” ဆိုတာကေတာ့ အားလံုးသိေနၾကတဲ့အတိုင္း မိမိရဲ႕သႏၱာန္မွာ ျဖစ္တဲ့စိတ္ရဲ႕ လွံဳေဆာ္မွဳ မေနာကံ၊ ႏွဳတ္ကထုတ္ေျပာမွဳ ၀စီကံ၊ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ျပဳလုပ္မွဳ ကာယကံလို႔
အေကာင္းအဆိုး(၂)မ်ိဳး ကြဲျပားလ်က္ ရွိတယ္။ အဲဒီ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံေတြထဲမွာ
မေကာင္းတဲ့ ကာယကံ၊ မေကာင္းတဲ့ ၀စီကံ၊ မေကာင္းတဲ့ မေနာကံကို ရံဖန္ရံခါ ပုထုဇဥ္ေတြ

ေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္ ဘံုစဥ္စံ ၇ ဦး။

           ေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္ ဘံုစဥ္စံ ၇ ဦးမွာ ==
၁။ အနာထပိဏ္သူေဌး။
၂။ ၀ိသာခါေက်ာင္းအမ။
၃။ ဂႏၶမာနတ္သား။
၄။ နာဂဒတၱ။

ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားေသာ ကိုးကြယ္ရာႏွင့္ မကိုးကြယ္ရာ။

         ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ထြန္းေတာ္မူလာၿပီးေနာက္ ကိုးကြယ္ရာႏွင့္ မကိုးကြယ္ရာကို ခြဲျခား
၍ ေဟာၾကားညႊန္ျပခဲ့ပါသည္။ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားမိန္႔မွာသည္မွာ=
      *  “ ေယာ စ ဗုဒၶဥၥ ဓမၼဥၥ၊ သံဃဥၥ သရဏံ ဂေတာ။
           စတၱာရိ အရိယသစၥာနိ၊ သမၼပၸညာယ ပႆတိ။ ”
 *  “  ဒုကၡံ ဒုကၡသမုပၸါဒံ၊ ဒုကၡႆ စ အတိကၠမံ၊

လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ။

        ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၄၇ -ခုတြင္၊ သီေပါမင္း ပါေတာ္မူၿပီးေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ၿဗိတိ
သွ်တို႔ အႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ အုပ္စိုးသြားပါသည္။ ၿဗိတိသွ်တို႔ အုပ္စိုးသည့္ကာလအတြင္း ေလာကီ
ေလာကုတၱရာ စာဆိုေတာ္ႀကီးမ်ား အသီးသီး ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့အနက္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရား 
ႀကီးမွာ ဘာသာ၊ သာသနာအတြက္ ထူးထူးျခားျခား စြမ္းစြမ္းတမံ ေဆာင္ရြက္လမ္းညႊန္သြားတဲ့

Sunday, July 20, 2014

အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ အ႒ကနိပါတ္၊ ဒါနဝဂ္၊ ပထမသုတ္၌ လာဒါန (၈)မ်ိဳး



၁။ အလႉခံေရာက္လာလွ်င္ ၾကန္႔ၾကာမေနဘဲ အေရးတယူ လႉဒါန္းျခင္း။
၂။ အကဲ့ရဲ႕ခံရမည္ကိုလည္းေကာင္း၊ အပါယ္က်မည္ကိုလည္းေကာင္း ေၾကာက္၍ လႉဒါန္းျခင္း။
၃။ မိမိအား ေရွးက ေပးကမ္းခဲ့ဖူးသူဟူ၍ မိမိက လႉဒါန္းျခင္း။
၄။ ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ယခု ငါက ေပးလႉလိုက္လွ်င္ ေနာင္အခါ ငါ့အား ျပန္၍ ေပးလႉလိမ့္မည္ဟု ရည္႐ြယ္၍ ေပးလႉျခင္း။

"မွတ္သားဖြယ္ရာ မ်က္ရည္ ႏွစ္မ်ဳိး"



တပည့္ေတာ္ ေမးပါရေစဦး။ မိဘႏွစ္ပါးတုိ႕ကုိ ခ်စ္ျမတ္နုိး၍ ငုိေၾကြးအပ္ေသာ မ်က္ရည္ႏွင့္ တရားေတာ္ကုိ ျမတ္နုိး၍ ငုိေၾကြးရေသာ မ်က္ရည္ႏွစ္မ်ဳိးအနက္ အဘယ္မ်က္ရည္သည္ ေဆးႏွင့္တူ၍ အဘယ္မ်က္ရည္က အဆိပ္နဲ႔တူပါသနည္းဘုရား။