Saturday, January 13, 2018

ေထရ၀ါဒ စစ္စစ္ျဖစ္ရန္ ဥပေဒသ မူ ၅ ရပ္

ေထရ၀ါဒ စစ္စစ္ျဖစ္ရန္ ဥပေဒသ မူ ၅ ရပ္
============================

(၁) ယံုၾကည္မႈ သဒၶါတရားရွိရမည္။

(၂) ေစာင့္ထိန္းမႈ သီလရွိရမည္။

(၃) ေကာတုဟလ မဂၤလာကို မယံုၾကည္ရ။

(၄) ကံတရားကို ယံုၾကည္သူျဖစ္ရမည္။

(၅) သာသနာေတာ္ျပင္ပတြင္ ကိုးကြယ္မႈမရွာရ။

"အေတြးအားလံုး ဟာ ကိုယ္ရဲ႕အနာဂတ္မ်ိဳးေစ့ "

ေတြးလိုက္တဲ့ အေတြးအားလံုးဟာအနာဂတ္မ်ိဳးေစ့
သိပ္ေသခ်ာေနတာေနာ္။
အေတြးအားလံုးသည္ ကိုယ္ရဲ႕အနာဂတ္မ်ိဳးေစ့ျဖစ္ပါသည္။
အခ်ိန္တိုင္းေနာ္ အေရးႀကီးတယ္ေနာ္။ လူမသိေအာင္ တေယာက္တည္း အခန္းတံခါးပိတ္ ေခါင္းၿမီးျခံဳၿပီးေတာ့
ေတြးလည္းပဲ မ်ိဳးေစ့ၾကတာပဲ။ အဲ့အေတြးလည္းပဲ
ကိုယ္႔အနာဂတ္ပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းဘုန္း ကေလးေတြကို ေျပာတယ္။
မင္းတို႔ကြယ္ ေသခ်ာမွတ္ပါ။ တခ်ိဳ႕က ပ႒ာန္းရြတ္ပါတယ္
ဘုရား၊ ဘုရားရိွခိုးပါတယ္ဘုရား မေအာင္ျမင္ဘူးလို႔
ေျပာတယ္။ ပ႒ာန္းရြတ္တဲ့အခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္ရိွမွာလဲ
မိနစ္(၂၀) ေလာက္ရြတ္လိုက္တယ္။ 

တရားရွိ မရွိ။

     ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား..  အခ်ိန္တိုင္း ေနရာတိုင္းတြင္ တရားရွိမရွိကို သီလ၊ သမာဓိ၊
ပညာဟူေသာ သိကၡာသုံးပါး မည္၍မည္မ်ွေလာက္ ရွိေနၿပီနည္းဟူေသာ တြက္ကိန္းျဖင့္
တိုင္းတာမွသာ မွန္ကန္ပါမည္။

ဟိုလူေျပာ ဟုတ္ႏိုးႏိုး၊ ဒီလူေျပာ ဟုတ္ႏိုးႏိုးမျဖစ္ရေလေအာင္။

     ဘုန္းႀကီးကေျပာတယ္၊ “ ကိုယ္ေတာ္တို႔ စာမသင္ဘဲ ေနလို႔ေတာ့ မရဘူး၊ စာမသင္လို႔
ရွိရင္ မတည္ၿမဲဘူး၊ ဟိုလူေျပာ ဟုတ္ႏိုးႏိုး၊ ဒီလူေျပာ ဟုတ္ႏိုးႏိုး၊ တရားတင္ အားထုတ္လို႔ ရွိ
ရင္ ကိုယ္ေတြ႕တာေလးတင္ အဟုတ္ထင္မွာ” ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အေတြ႕ဆိုတာ

ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ (၁၀၈) ကြက္ “ စက္လကၡဏာေတာ္ ” အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ။

    ျမတ္စြာဘုရား၏ ေျခဖ၀ါးေတာ္ႏွစ္ျပင္၌ (၁၀၈)ကြက္စီေသာ စက္လကၡဏာတို႔သည္ ထင္ကုန္၏။
ထို(၁၀၈)ကြက္ေသာ လကၡဏာေတာ္တို႔သည္ ေလာကသံုးပါးကို သရုပ္ေဖၚ၍ တည္ကုန္၏။ ၎(၁၀၈)
ကြက္တို႔တြင္ ဩကာသေလာကကို သရုပ္ေဖၚ၍  အကြက္ေပါင္း (၅၉) ကြက္၊ သတၱေလာကကို သရုပ္

Friday, January 12, 2018

သဒၶါ၊ ၀ီရိယ၊ သတိ၊ သမာဓိ၊ ပညာ

လူတစ္ေယာက္ ထြန္းထြန္းေပါက္ေပါက္၊ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ျဖစ္ဖို႕အတြက္ ျမန္မာစကားမွာ ေျပာေလ့ေျပာထ ရိွတာကေတာ့ ‘အစြမ္းအစရိွဖို႕လိုတယ္’ တဲ့။

ဒီစကားရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္က အမ်ားေျပာဆိုေနၾကတဲ့ အဓိပၸါယ္အရေတာ့ ပင္ကိုယ္အရည္အခ်င္းကိုသာ ရည္ရြယ္တဲ့သေဘာပါပဲ။ မိမိအေနနဲ႕ေတာ့ မိမိတို႕ရဲ႕ ကံပါရမီအေလ်ာက္ရိွေနတဲ့ အရည္အခ်င္းသတၱိကို ‘အစြမ္း’ လို႕ပဲ ရည္ညႊန္းၿပီး အဲဒီအစြမ္းေတြ ေပၚထြက္လာေအာင္ စနစ္တက်၊ နည္းမွန္လမ္းမွန္ စတင္လုပ္ေဆာင္တာကို ‘အစ’ လို႕ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

Thursday, January 11, 2018

သမုဒၵရာမွာ ဘယ္သူမဆို ေရခ်ဳိးခြင့္ရိွတယ္

ဂုဏ္ေက်းဇူးေတြ တိုင္းတာႏိႈင္းယွဥ္လို႕ မရေလာက္ေအာင္ ႀကီးမားတာရယ္၊ ေက်းဇူးသိၿပီး ေအာက္ေမ့ပူေဇာ္ သူတို႕ကို အတိုင္းမရိွ ခ်မ္းသာေစႏိုင္တာရယ္၊ ေက်းဇူးကန္း ျပစ္မွားသူေတြကို အတိုင္းမသိဆိုးက်ဳိး ဒုကၡျဖစ္ေစ တတ္တာရယ္တို႕ေၾကာင့္ အနႏ ၱလို႕ ဂုဏ္ျပဳသတ္မွတ္ျခင္းခံရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ၅ မ်ဳိး ရိွပါတယ္။ အနႏ ၱငါးပါးလို႕ ေခၚတာေပါ့။

ဗုဒၶျမတ္စြာက ရွင္ဥပါလိမေထရ္ကို ေဟာၾကားခဲ့ေသာ ဓမၼမွတ္ေက်ာက္။

      ရွင္ဥပါလိမေထရ္ကို ေဟာၾကားေပးခဲ့တဲ့ ဓမၼမွတ္ေက်ာက္ တစ္ခုကေတာ့ =
၁။ ဧကႏၱနိဗၺိဒါယ။  ။ သခၤ ါရတရားေတြအေပၚမွာ သာယာစရာဆိုတာ မေတြ႕ေတာ့ဘဲနဲ႔ သံသ
          ရာ၀ဋ္ဆင္းရဲႀကီးကို ၿငီးေငြ႕လာမယ္။ ၿငီးေငြ႕မွဳကို မျဖစ္ေစဘူးဆိုရင္ ကိုယ္က်င့္ေန
          တဲ့ တရားဟာ တရားစစ္မဟုတ္ေသးဘူး။

မိဘေက်းဇူးဆပ္နည္း။

* ၁။ ။ သဒၶါမရွိေသာ မိဘတို႔ကို သဒၶါရွိလာေအာင္ ေဟာေျပာရန္။
* ၂။ ။ သီလအက်င့္မရွိေသာ မိဘတို႔ကို သီလအက်င့္၌ တည္ေစရန္။
* ၃။ ။ လွဴဒါန္းရန္ တြန္႔တိုေသာ မိဘတို႔ကို လွဴဒါန္းစြန္႔ႀကဲေစရန္။

ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမွဳ အသိပညာေပးေဆာင္ပုဒ္မ်ား (၈)။

“ ရွင္မဟာသီလ၀ံသ ဆံုးမစာ (၇) ”
====================
၇၅။ ခိုးပါမိေလ၊ ထိုးခုတ္ေသ၊
က်ေလ ပါယ္ရပ္ရြာ။
၇၆။ ဤစာေရႊက်မ္း၊ ဆံုးမခန္း၊
ရဟန္းလူရွင္၊ လြန္ၾကည္လင္၊

Wednesday, January 10, 2018

ဘုရားအေနကဇာတင္ျခင္း

နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ အေနကဇာတင္ ဂါထာ
 (က) အေနကဇာတိ သံသာရံ၊ သႏၶာ၀ိႆံ အနိဗိၺႆံ။ (အေနကဇာတိ သံသာရံ၊ သန္ဓာ၀ိတ္သံ အနိတ္ဗိသံ) ဂဟကာရံ ဂေ၀သေႏၱာ၊ ဒုကၡဇာတိ ပုနပၸဳနံ။ (ဂဟကာရံ ဂေ၀သန္ေတာ၊ ဒုတ္ခါ ဇာတိ ပုနပ္ပုနံ။) (ခ) ဂဟကာရက ဒိေ႒ာ သိ၊ နပု ုေဂဟံ န ကာဟသိ (ဂဟကာရက ဒိတ္ေထာသိ၊ နပ ုေဂဟံ န ကာဟသိ။) သဗၺာ ေတ ဖာသုကာ ဘဂၢါ၊ ဂဟကူဋံ ၀ိသခၤတံ။ (သတ္ဗာေတ ဖာသုကာ ဘက္ဂါ၊ ဂဟကူတံ ၀ိသင္ခတံ။) ၀ိသခၤါရ ဂတံ စိတၱံ၊ တဏွာနံ ခယ မဇၥ်ဂါ။ (၀ိသင္ခါရ ဂတံ စိတ္တံ၊ တန္ႏွာနံ ခယ မဇ္ဇဂါ။) ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အႏုေလာမ အ၀ိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာ၊ သခၤါရပစၥယာ ၀ိညာဏံ၊ ၀ိညာဏပစၥယာ နာမရူပံ၊ နာမရူပ ပစၥယာ သ႒ာ ယတနံ၊ သ႒ာ ယတနပစၥယာ ဖေႆာ၊ ဖႆပစၥယာ ေ၀ဒနာ၊ ေ၀ဒနာ ပစၥယာ တဏွာ၊ တဏွာ ပစၥယာ ဥပါဒါနံ၊ ဥပါဒါန ပစၥယာ ဘေ၀ါ၊ ဘ၀ပစၥယာ ဇာတိ၊ ဇာတိပစၥယာ ဇရာ မရဏံ၊ ေသာက ပရိေဒ၀ ဒုကၡ ေဒါမနႆ ပါယာသာ၊ သမၻ၀ႏိၲ ဧ၀ ေမတႆ ေက၀လႆ၊ ဒုကၡကၡႏၶႆ သမုဒေယာ ေဟာတိ။

တရားဟူသည္

တရားဘာ၀နာဟု ေခၚေ၀ၚၾကသျဖင့္ ဘာ၀နာအေၾကာင္း ေလ့လာေသာအခါ တရားအေၾကာင္းကို ဦးစြာသိဖို႕ လိုအပ္မည္ဟု ထင္၏ ။ ထို႕ေၾကာင့္ တရားအေၾကာင္းကို ဦးစြာပထမ ရွင္းျပလုိ၏ ။

တရားဟူသည္ ဓမၼဟူေသာပါဠိမွ လာ၏ ။ ဓမၼ၏အဖြင့္ကို တိပိဋကပါဠိ ျမန္မာ အဘိဓာန္က်မ္းတြင္ ၾကည့္ေသာအခါ အနက္အဓိပၸါယ္ တစ္ရာေက်ာ္ေက်ာ္မွ် ဖြင့္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရ၏ ။ က်မ္းျပဳဆရာေတာ္တို႕က ပါဠိေတာ္၊ အဠကထာ၊ ဋိကာတို႕၌ လာရိွသမွ် ဓမၼ၏ အဖြင့္မ်ားကို ကူးယူ ဖြင့္ျပထားျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ထိုမွ်မ်ားျပားေန၏ ။

Tuesday, January 9, 2018

အကုသိုလ္အတိမ္အနက္

ေမး ။ ။
ကိုယ္က သူတစ္ပါးအေပၚမွာ ျပစ္မွားမိခဲ့ရင္
ကိုယ္ခံစားရမယ့္ အကုသိုလ္အျပစ္ေတြရဲ႕
အႀကီးအေသး အတိမ္အနက္က ဘယ္ေပၚမွာ
အဓိကမူတည္ပါသလဲဘုရား။ ေက်းဇူးရိွဖူးသူကို
ျပစ္မွားမိရင္ အျပစ္ပိုႀကီးႏိုင္ပါသလားဘုရား။

ဆရာေတာ္ ေျဖ ။ ။
“ ေက်းဇူးရိွသည္ျဖစ္ေစ၊ ေက်းဇူးမရိွသည္ျဖစ္ေစ
ဘယ္သက္ရိွသတၱ၀ါ အေပၚမွာမွ မျပစ္မွား
သင့္ဘူး။ ဥပမာ လမ္းေဘးမွာေတြ႕တဲ့ေခြး
တစ္ေကာင္ဟာ ကိုယ့္အေပၚမွာ ဘာမွေက်းဇူး
မရိွဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီေခြးကို အလကားေနရင္း
ပိတ္ကန္ၿပီးေတာ့ ျပစ္မွားစရာမလုိဘူးေလ။
ဘယ္သူ႕ကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျပစ္မွားတယ္ဆုိတာ
မေကာင္းတာလုပ္တာေပါ့။ ကိုယ့္အေပၚ
ေက်းဇူးရိွတဲ့သူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေက်းဇူးမရိွတဲ့သူပ
ဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္သူ႕ကိုမဆို မျပစ္မွားသင့္ဘူး။

အကုသိုလ္အတိမ္အနက္ကို ေျပာရရင္ေတာ့
ဥပမာ ေခြးတစ္ေကာင္ကို ရိုက္ႏွက္တာထက္
လူတစ္ေယာက္ကို ရိုက္ႏွက္တာက ပိုၿပီးေတာ့
အျပစ္ႀကီးတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့
တိရစၧာန္ထက္ လူက ပိုၿပီးေတာ့ ဂုဏ္ႀကီးမား
တယ္ေလ။ တိရစၧာန္မွာရိွတဲ့ သီလ၊ သမာဓိ၊
ပညာ ထက္ လူတစ္ေယာက္မွာရိွတဲ့ သီလ၊
သမာဓိ၊ ပညာက ပိုႀကီးမားတာေပါ့။ တစ္နည္း
အားျဖင့္ေျပာရရင္ ေခြးမွာရိွတဲ့ ကုသိုလ္ထက္
လူမွာရိွတဲ့ကုသိုလ္က ပိုႀကီးမားတာေၾကာင့္
ကုသိုလ္ပိုႀကီးမားတဲ့လူကိုျပစ္မွားတာက ပိုၿပီး
အျပစ္ရိွတယ္။ လူတစ္ေယာက္ကုိ ရိုက္ႏွက္
တာထက္ ရဟန္းတစ္ပါးကို ရိုက္ႏွက္တာက
ပိုၿပီးအျပစ္ႀကီးတယ္။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕
သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာထက္ ရဟန္းတစ္ပါးရဲ႕
သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာက ပိုႀကီးမားတယ္ေလ။

သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဂုဏ္ ပိုႀကီးမားတဲ့သူကို
ျပစ္မွားရင္ ပိုအျပစ္ႀကီးသြားတာေပါ့။
ဒါက တစ္ပါးခ်င္း၊ တစ္ေယာက္ခ်င္းကို ေျပာတာ။
ေခြးတစ္ေကာင္ခ်င္း၊ လူတစ္ေယာက္ခ်င္း၊ ရဟန္း
တစ္ပါးခ်င္းကို ျပစ္မွားတာေတာင္မွ ေခြးထက္
လူ၊ လူထက္ ရဟန္းကို ျပစ္မွားတာက ပိုအျပစ္
ႀကီးမားတယ္။ အဲဒီမွာမွ ရဟန္းတစ္ပါးတည္း
မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ရဟန္းေတြအားလံုးစုေပါင္းၿပီးေတာ့
သံဃာဆိုၿပီး ေပါင္းစုထားတဲ့ သံဃာ့အစုအေ၀းႀကီးကို
ျပစ္မွားရင္ေတာ့ ပိုၿပီးအျပစ္ႀကီးသြားတာေပါ့။

သံဃာဆိုတာက်ေတာ့ ကိုယ့္မ်က္စိေရွ႕မွာ ျမင္ေနရတဲ့
ပုထုဇဥ္သံဃာတင္မကေတာ့ဘူး။ သံဃာကို အာရ
ံုျပဳၿပီးသားျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္၊ သံဃာဆိုတဲ့
သေဘာ တရားေလးမွာပဲ အက်ံဳး၀င္ေနတဲ့အတြက္
ေၾကာင့္ ဘုရားလက္ထက္က ရိွခဲ့တဲ့ ရွင္သာရိပုတၱရာ၊
ရွင္မဟာေမာဂၢလန္ အစရိွတဲ့ အရိယာပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြ၊
ရဟႏ ၱာပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြပါ ပါ၀င္သြားတယ္။ ”

- အရွင္ဆႏၵာဓိက ( ေရႊပါရမီေတာရ )
( ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ)ႏွင့္
EternalLightMagazine အင္တာဗ်ဴးမွ )

ျမတ္နိဗၺာန္ခရီးကို တားျမစ္ပိတ္ပင္တတ္ေသာ နီ၀ရဏတရား (၆) ပါး။

      ျမတ္နိဗၺာန္ခရီးကို တားျမစ္ပိတ္ပင္တတ္ေသာ နီ၀ရဏတရား (၆) ပါးမွာ==
၁။ ကာမစၦႏၵနီ၀ရဏ = ကာမဂုဏ္ (၅) ပါးတို႔၌ တပ္မက္ျခင္း။
၂။ ဗ်ာပါဒနီ၀ရဏ = အမ်က္ထြက္ျခင္း၊ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ျခင္း၊ ခိုက္ရန္မ်ားျခင္း။
၃။ ထိနမိဒၶနီ၀ရဏ = ငိုက္ျမည္းျခင္း။

တဏွာမျဖစ္ေအာင္။

    တရားဆိုတာက ေနရာတိုင္း၊ အခ်ိန္တိုင္း က်င့္လို႔ရပါတယ္။ ကမၼဌာန္းထိုင္ေနမွ  တရား
က်င့္တာမဟုတ္ပါ။ တရားဆိုတာ ဣရိယာပုတ္ ေလးပါးစလံုးနဲ႔ ကိုယ္ရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့
အညစ္အေၾကးေတြကို သန္႔ရွင္းေအာင္လုပ္တာဟာ တရားပါပဲ။ လက္ေတြ႕က်င့္သံုးေနတယ္လို႔

ပရိတ္ႀကီး(၁၁)သုတ္ ကို ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ရျခင္း၏ အက်ိဳးအာနိသင္မ်ား။

၁ ။ မဂၤလသုတ္     = လိုက္နာက်င့္သံုးပါလွ်င္ ရန္သူတို႔အေပၚ မိမိက ေအာင္ႏိုင္ျခင္း၊ အရပ္ေဒသ
တိုင္း၌ ခ်မ္းသာစြာ ေနရျခင္း။
၂ ။ ရတနသုတ္     = ရြတ္ဖတ္သရဇၩာယ္ျခင္းျဖင့္ ေရာဂါေဘး၊ ဘီလူးေဘး၊ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးေဘး
တို႔မွ ကင္းလြတ္ႏိုင္ျခင္း။

Monday, January 8, 2018

'သတိၿပဳရန္ ဥပါဒါန္'


ရဟႏာၱတစ္ပါးအေမး အရွင္သာရိပုတၱရာ ေၿဖဆိုထားေသာ ဝိဇၨာ(ပညာ)ႏွင့္ စရဏ(သီလ၊သမာဓိ)
ႏွင့္ပက္သက္လို႕ေမးထားသည္ကို ေၿဖၾကားထားပံုမွာ

ေမး- ဝိဇၨာဆိုတဲ့ပညာတစ္ခုထဲႏွင့္ ဒုကၡခ်ဳပ္သိမ္းရာ ၿမတ္နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ၿပဳႏိုင္ပါလား
ဘုရား?

ေၿဖ- ငါ့အရွင္ ဝိဇၨာဆိုတဲ့ပညာတခုထဲႏွင့္ ဒုကၡခ်ဳပ္သိမ္းရာ ၿမတ္နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္မၿပဳႏိုင္ပါငါ့အရွင္။

Sunday, January 7, 2018

'သုစရိုက္ႏွင့္ ဒုစရိုက္'

မိမိသႏၱာန္မွာ မျဖစ္ေစသင့္ေသာ တရား ၁၀ ပါး 
၁။ သူ႕အသက္သတ္ျခင္း၊
၂။ သူ႕ ဥစၥာခုိးျခင္း၊
၃။ ကာမတို႕မွာ မွားယြင္းစြာက်င့္ျခင္း၊
၄။ မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုျခင္း၊
၅။ ကုန္းေခ်ာျခင္း၊
၆။ ရုန္႕ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကိုေျပာဆိုျခင္း၊

“ သံေဝဂ အလကၤာ ”

ႏုနယ္ရုပ္ဆင္း၊ ပ်ဳိျမစ္ျခင္းကား၊
အိုမင္းေနာက္ဆံုး ရွိေခ်၏။
ဥစၥာဆင္ျမင္း၊ ေပါမ်ားျခင္းကား၊
ယိုယြင္းေနာက္ဆံုး ရွိေခ်၏။

သူေတာ္ေကာင္းရဲ႕ စိတ္ေနသေဘာထား။

      ရွင္ပုဏၰက “သုနာပရႏၱ ဆိုတဲ့ အရပ္ကို တပည့္ေတာ္သြားၿပီး ေနမွာပါ” လို႔ဆိုေတာ့ ျမတ္
စြာဘုရားက =“သုနာပရႏၱ အရပ္ကလူေတြ လူဆိုးေတြ၊ လူၾကမ္းေတြမ်ားတယ္။ မင္း အဲဒီေနရာ
သြားေနမယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ မင္းကို အဲဒီလူေတြကျမင္ေတာ့ ၀ိုင္းဆဲရင္ ဘယ္လိုလုပ္မတုန္း။”

ခင္ပြန္းႀကီး (၁၀) ပါး။

 ၁။ ဘုရား
 ၂။ ပေစၥကဗုဒၶြါ
 ၃။ ရဟႏၱာ
 ၄။ လက္၀ဲ အဂၢသာ၀က၊ လက္်ာ အဂၢသာ၀က