တိရစၦာန္ ျဖစ္ေနသူဟာ ငရဲေလာက္ေတာ့ မဆင္းရဲပါ။ သို႔ေသာ္..ဘုရားပြင့္ၿပီးေတာ့ တရား
ေဟာေနတဲ့အခ်ိန္ တိရစၦာန္ဘံု ေရာက္ေနတယ္၊ ႏြားျဖစ္ေနတယ္၊ ေခြးျဖစ္ေနတယ္၊ ၾကက္ျဖစ္ေန
တယ္၊ ၀က္ျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္ တရားနာလို႔ သိရမယ့္တရားကို သိႏိုင္စြမ္း မရွိပါ။
တိရစၦာန္ဘံုဆိုတာ ငရဲေလာက္ေတာ့ မဆင္းရဲပါ၊ သို႔ေသာ္ တို႔တေတြ ရထားသလို ေနထိုင္
Saturday, September 12, 2015
အပါယသဟာယ မိတ္ေဆြတု။
၁။ ေသရည္ေသရက္ ေသာက္ျခင္း၌ အေပါင္းအေဖာ္ ျဖစ္၏။
၂။ အခါမဲ့ ခရီးသြားျခင္း၌ အေပါင္းအေဖာ္ ျဖစ္၏။
၃။ ပြဲလမ္းသဘင္ ၾကည့္ရွဳနားေထာင္ျခင္း၌ အေပါင္းအေဖာ္ ျဖစ္၏။
၂။ အခါမဲ့ ခရီးသြားျခင္း၌ အေပါင္းအေဖာ္ ျဖစ္၏။
၃။ ပြဲလမ္းသဘင္ ၾကည့္ရွဳနားေထာင္ျခင္း၌ အေပါင္းအေဖာ္ ျဖစ္၏။
အရွင္ေဆကိႏၵ၏ လက္ကိုင္ေလး။
လူငယ္၊ လူလတ္၊ လူႀကီး အရြယ္မေရြး အသစ္အဆန္းဆို ႀကိဳက္ၾကပါတယ္။ ကိုယ္ျဖတ္သန္း
လာရတဲ့ အရြယ္တိုင္းမွာ မသိေသးတဲ့ဟာ သိခ်င္တယ္။ မတတ္ေသးတဲ့ဟာ တတ္ခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့
စူးစူးစမ္းစမ္း လုပ္ခ်င္တဲ့ အရြယ္က်ေတာ့ ႀကီးေကာင္ေပါက္ လူရာ၀င္တဲ့ အရြယ္မွာ။ သိခ်င္တာေတြ
အမ်ားႀကီး၊ တတ္ခ်င္တာေတြ အမ်ားႀကီး၊ သင္ခ်င္စရာေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္လာတယ္။
လာရတဲ့ အရြယ္တိုင္းမွာ မသိေသးတဲ့ဟာ သိခ်င္တယ္။ မတတ္ေသးတဲ့ဟာ တတ္ခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့
စူးစူးစမ္းစမ္း လုပ္ခ်င္တဲ့ အရြယ္က်ေတာ့ ႀကီးေကာင္ေပါက္ လူရာ၀င္တဲ့ အရြယ္မွာ။ သိခ်င္တာေတြ
အမ်ားႀကီး၊ တတ္ခ်င္တာေတြ အမ်ားႀကီး၊ သင္ခ်င္စရာေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္လာတယ္။
Thursday, September 10, 2015
ဘ၀ဆိုတာဘာလဲ
အတိတ္ဘ၀က ၿဖစ္ပ်က္ေတြ႕ ၾကံဳတာေတြ မရွိေတာ႔ဘူး။ တကယ္ မဟုတ္ေတာ႔ဘူး။ အနာဂတ္ဘ၀မွာ ၿဖစ္ပ်က္မွာ ကလဲ တကယ္ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ အနာဂတ္ဘ၀ အတိတ္ဘ၀မွာ ေနထိုင္လို႔မရသလို ၊ပစၥဳပၸန္ ဘ၀လဲ ၿဖစ္ပ်က္ ေနလို႔ တကယ္ေနထိုင္လို႔ မရဘူး။ အတိတ္ဘ၀နဲ႔ အနာဂတ္ဘ၀လိုပဲ ပစၥဳပၸန္ ဘ၀ဟာလဲ အိပ္မက္ပါပဲ။ ဘယ္ဘ၀ မဆို အစစ္အမွန္ ခိုင္ၿမဲတည္တံံ႔ေနတာ မဟုတ္။
“ သံေဝဂ အလကၤာ ”
ႏုနယ္ရုပ္ဆင္း၊ ပ်ဳိျမစ္ျခင္းကား၊
အိုမင္းေနာက္ဆံုး ရွိေခ်၏။
ဥစၥာဆင္ျမင္း၊ ေပါမ်ားျခင္းကား၊
ယိုယြင္းေနာက္ဆံုး ရွိေခ်၏။
အိုမင္းေနာက္ဆံုး ရွိေခ်၏။
ဥစၥာဆင္ျမင္း၊ ေပါမ်ားျခင္းကား၊
ယိုယြင္းေနာက္ဆံုး ရွိေခ်၏။
ငရဲက်ေနသူ။
ဘုရားပြင့္တဲ့အခ်ိန္ ငရဲက်ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ့ တရားကို နာယူၿပီး
ျမတ္ေသာအက်င့္က်င့္ၿပီး နိဗၺာန္ရဖို႔ ဆိုတဲ့ အခြင့္အလမ္းေတြ သူ႔မွာ မရွိပါ။ အဲဒီ ငရဲက်ေနတဲ့
ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ လံုး၀ အခြင့္အေရး ဆံုး႐ႈံးေနသူ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမတ္ေသာအက်င့္က်င့္ၿပီး နိဗၺာန္ရဖို႔ ဆိုတဲ့ အခြင့္အလမ္းေတြ သူ႔မွာ မရွိပါ။ အဲဒီ ငရဲက်ေနတဲ့
ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ လံုး၀ အခြင့္အေရး ဆံုး႐ႈံးေနသူ ျဖစ္ပါတယ္။
ကိေလသာ (၁၄) ပါး။
ကိေလသာ (၁၄) ပါးမွာ==
၁။ ေလာဘ = တပ္မက္ေတာင့္တျခင္း။
၂။ ေဒါသ = ခက္ထန္ၾကမ္းၾကဳပ္ျခင္း။
၃။ ေမာဟ = အမွန္ကို မသိဘဲ မိုက္မဲျခင္း။
၁။ ေလာဘ = တပ္မက္ေတာင့္တျခင္း။
၂။ ေဒါသ = ခက္ထန္ၾကမ္းၾကဳပ္ျခင္း။
၃။ ေမာဟ = အမွန္ကို မသိဘဲ မိုက္မဲျခင္း။
သာမညဆရာေတာ္္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏၱ၀ိနယ၏ ခ်မ္းသာအစစ္။
ရာထူးဂုဏ္ရွိန္ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ ဥစၥာရတနာတို ့ ပိုင္ဆိုင္ခံစားျခင္း ဟူသည္ကိုပင္ ပုထုဇဥ္တိုင္း
လိုခ်င္တက္မက္ ၾကပါသည္။ ယင္းခ်မ္းသာျခင္း၏ ေနာက္ကြယ္၌ ဆင္းရဲျခင္းသည္ ရွိသည့္အတြက္
ခ်မ္းသာအတု အေယာင္သာျဖစ္သည္။ ရတနာသံုးပါးကို အမွီျပဳလွ်က္ ရရွိေသာ ခ်မ္းသာမွဳကား
ထာ၀ရတည္တန္ ့ေနေသာ ခ်မ္းသာစစ္ ခ်မ္းသာမွန္ ျဖစ္ပါသည္။
လိုခ်င္တက္မက္ ၾကပါသည္။ ယင္းခ်မ္းသာျခင္း၏ ေနာက္ကြယ္၌ ဆင္းရဲျခင္းသည္ ရွိသည့္အတြက္
ခ်မ္းသာအတု အေယာင္သာျဖစ္သည္။ ရတနာသံုးပါးကို အမွီျပဳလွ်က္ ရရွိေသာ ခ်မ္းသာမွဳကား
ထာ၀ရတည္တန္ ့ေနေသာ ခ်မ္းသာစစ္ ခ်မ္းသာမွန္ ျဖစ္ပါသည္။
Tuesday, September 8, 2015
ကယ္တင္ရွင္(သမုဒၵ၀ါဏိဇဇာတ္)
အို...ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အေပါင္းတို႔၊ ငါတို႔ ေလးၿမတ္ ကိုးကြယ္အပ္ေသာ
ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရားဟူသည္ ဘာသာၿခား ဘုရားကဲ႔သို႔ အေရးေပၚမွ ကိုယ္ေတာ္တိုင္
ကယ္ဆယ္မည္ဟု တာ၀န္ခံထားေသာ ဘုရားမဟုတ္၊ ေစာေစာစီးစီးက ကိုယ္စီကိုယ္င၊
က်င္႔ၾကဖို႔ရန္ လမ္းမွန္ ကမ္းမွန္ ညႊန္ၿပေတာ္မူေသာ ဘုရားၿဖစ္သည္။ ထိုသို႔
ညႊန္ၿပေတာ္မူသၿဖင္႔ အားရသင္႔ေသာ အခ်က္ကို အၿမြက္မွ် ၿပဦးအံ႔။
ရူပံ ဘိကၡေ၀ အနတၱာ
ရုပ္မွာ အႏွစ္အဆံမရွိ၊ ၿမဲေသာ အထည္ၿဒပ္မရွိေၾကာင္းကို လြန္ခဲ႔ေသာ အႏွစ္
၂၅၀၀ ေက်ာ္ကပင္ ဗုဒၶသည္ "ရူပံဘိကၡေ၀ အနတၱာ" ဟု အတိအလင္း ေၾကၿငာခဲ႔ၿပီး
ၿဖစ္ေလသည္။ သို႔ပါလွ်က္ ဗုဒၶေဟာသည္႔ ဘုရားစကားကိုလူသားတို႔ ပမာမထား
အေရးမပါသကဲ႔သို႔ သေဘာထားၿပီး ရုပ္အဆံကို လိုက္ရွာခဲ႔ၾကရာ အႏွစ္၂၅၀၀ ၾကာသည္။
ေနာက္ဆံုးေတာ႔ ဘာၿဖစ္သနည္း။ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူသကဲ႔သို႔ ရုပ္မွာ
အတၱမရွိေၾကာင္း၊ အႏွစ္အဆံ မရွိေၾကာင္း လူသားတို႔ ေတြ႔ရေလသည္။
အလိမၼာက ေကာင္းရင္။
ပေယာဂဆိုတဲ့ဥစၥာ ဉာဏ္ ဝီရိယ အလိမၼာပဲ။
အလိမၼာက ည့ံရင္ ညံ့သေလာက္ အက်ိဳးေပးနည္းသြားတယ္။
အလိမၼာက ေကာင္းရင္ ေကာင္းသေလာက္ အက်ိဳးေပး ႀကီးက်ယ္သြားတယ္။
အလိမၼာက ည့ံရင္ ညံ့သေလာက္ အက်ိဳးေပးနည္းသြားတယ္။
အလိမၼာက ေကာင္းရင္ ေကာင္းသေလာက္ အက်ိဳးေပး ႀကီးက်ယ္သြားတယ္။
အခြင့္ေကာင္းကို ရေအာင္အသံုးခ်သူ။
သံသရာ၀ဋ္က လြတ္ကင္းဖို႔ တရားဓမၼေတြကို ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာေပးခဲ့ပါတယ္။ ထို
ေဟာထားတဲ့ တရားဓမၼေတြကိုက်င့္ဖို႔ အခြင့္အလမ္း မရရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိၾကပါတယ္။ ေလာက
မွာ လူျဖစ္လာေသာ္လည္း အခြင့္အေရးဆံုး႐ႈံးေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက အမ်ားႀကီးပါ။ သံသရာလည္ေန
ၾကတဲ့ အထဲမွာ လူတိုင္းလူတိုင္း အခြင့္ေကာင္း ရရွိေနၾကတာ မဟုတ္ပါ။ အခြင့္ေကာင္း မရတဲ့
ေဟာထားတဲ့ တရားဓမၼေတြကိုက်င့္ဖို႔ အခြင့္အလမ္း မရရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိၾကပါတယ္။ ေလာက
မွာ လူျဖစ္လာေသာ္လည္း အခြင့္အေရးဆံုး႐ႈံးေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက အမ်ားႀကီးပါ။ သံသရာလည္ေန
ၾကတဲ့ အထဲမွာ လူတိုင္းလူတိုင္း အခြင့္ေကာင္း ရရွိေနၾကတာ မဟုတ္ပါ။ အခြင့္ေကာင္း မရတဲ့
အႏုပၸိယဘာဏီ မိတ္ေဆြတု။
၁။ ထိုသူအား မေကာင္းမွဳကိုလည္း ခြင့္ျပဳ၏။
၂။ ထိုသူအား ေကာင္းမွဳကိုလည္း ခြင့္ျပဳ၏။
၃။ ထိုသူ၏ မ်က္ေမွာက္၌ ခ်ီးမြမ္းစကားကို ဆို၏။
၂။ ထိုသူအား ေကာင္းမွဳကိုလည္း ခြင့္ျပဳ၏။
၃။ ထိုသူ၏ မ်က္ေမွာက္၌ ခ်ီးမြမ္းစကားကို ဆို၏။
Monday, September 7, 2015
ရတနသုတ္အမႊမ္း
Sunday, September 6, 2015
မာနစိတ္၏ ထြက္ေပါက္မ်ား။
ေလာကမွာ ဒီမာနဆိုတာက က်န္ေနတတ္တယ္။ မာနဆိုတာ ကုိယ့္ရဲ႕အရည္အေသြး အရည္
အခ်င္းေပၚမွာ အေျခစိုက္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ သေဘာတရားတစ္ခုပဲ။ ဒါကို စာေပက “အသၼိမာန”
လို႕ ေျပာၾကပါတယ္။
မာနဆိုတာဟာ သူမ်ားထက္သာတယ္လို႔ေျပာမွ မာန မဟုတ္ဘူး။ လူေတြမွာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္၊
အခ်င္းေပၚမွာ အေျခစိုက္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ သေဘာတရားတစ္ခုပဲ။ ဒါကို စာေပက “အသၼိမာန”
လို႕ ေျပာၾကပါတယ္။
မာနဆိုတာဟာ သူမ်ားထက္သာတယ္လို႔ေျပာမွ မာန မဟုတ္ဘူး။ လူေတြမွာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္၊
၀စီပရမ မိတ္ေဆြတု။
၁။ လြန္ၿပီးေသာ အေၾကာင္းအရာျဖင့္ ခ်ီးေျမွာက္၏။
၂။ မျဖစ္ေသးေသာ အေၾကာင္းအရာျဖင့္ ခ်ီးေျမွာက္၏။
၃။ အခ်ည္းႏွီး ေလာကြက္မွ်ျဖင့္ ခ်ီးေျမွာက္၏။
၂။ မျဖစ္ေသးေသာ အေၾကာင္းအရာျဖင့္ ခ်ီးေျမွာက္၏။
၃။ အခ်ည္းႏွီး ေလာကြက္မွ်ျဖင့္ ခ်ီးေျမွာက္၏။
ဧတဒဂ္ရေသာ ရဟန္းမိန္းမ (၁၃) ေယာက္။
ဧတဒဂ္ရေသာ ရဟန္းမိန္းမ (၁၃) ေယာက္မွာ==
၁။ မဟာပဇာပတိေဂါတမီေထရီ = ေန႔ည အပိုင္းအျခားကို သိတတ္ေသာ အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၂။ ေခမာေထရီ = ပညာႀကီးသည့္အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၃။ ဥပၸလ၀ဏ္ေထရီ = တန္ခိုးအရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၄။ ပဋာစာရီေထရီ = ၀ိနည္းေဆာင္ေသာအရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၁။ မဟာပဇာပတိေဂါတမီေထရီ = ေန႔ည အပိုင္းအျခားကို သိတတ္ေသာ အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၂။ ေခမာေထရီ = ပညာႀကီးသည့္အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၃။ ဥပၸလ၀ဏ္ေထရီ = တန္ခိုးအရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၄။ ပဋာစာရီေထရီ = ၀ိနည္းေဆာင္ေသာအရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
ျမတ္ေသးသည္။
“ ေယာစ ၀ႆသတံ ဇီေ၀၊ အပႆံ ဥဒယဗၺယံ”
“ ဧကာဟံ ဇီ၀ိတံ ေသေယ်ာ၊ ပႆေတာ ဥဒယဗၺယံ။”
(ဓမၼပဒ ပါဠိေတာ္)
ဥဒယဗၺယံ = ရုပ္နာမ္တို႔၏ အျဖစ္အပ်က္ကို၊ အပႆံ အပႆေႏၱာ = မသိမျမင္ေသာ၊
ေယာစ = အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ကား၊ ၀ႆသတံ = အႏွစ္တစ္ရာ ကာလပတ္လံုး၊ ဇီေ၀ = အ
“ ဧကာဟံ ဇီ၀ိတံ ေသေယ်ာ၊ ပႆေတာ ဥဒယဗၺယံ။”
(ဓမၼပဒ ပါဠိေတာ္)
ဥဒယဗၺယံ = ရုပ္နာမ္တို႔၏ အျဖစ္အပ်က္ကို၊ အပႆံ အပႆေႏၱာ = မသိမျမင္ေသာ၊
ေယာစ = အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ကား၊ ၀ႆသတံ = အႏွစ္တစ္ရာ ကာလပတ္လံုး၊ ဇီေ၀ = အ
Subscribe to:
Posts (Atom)