Saturday, August 18, 2018

ရဟန္းဘာေၾကာင့္ ျပဳရတယ္

လူ႔ဘ၀ဆိုတာ ရခဲတဲ့ ဘ၀တစ္ခုပါ။ အေျခခံအထည္ကိုယ္ျဖစ္တဲ့ လူ႔ဘ၀ကိုယ္တုိင္ကိုက ရခဲေနမွေတာ့ လူ႔ဘ၀ ေရာက္ေနတဲ့သူေတြပဲ ခံယူခြင့္ရွိတဲ့ ရဟန္းဘ၀ဆိုတာကေတာ့ ပိုၿပီး ရခဲသြားၿပီေပါ့။ ``အခက္ထဲက အခက္၊ အေကာင္းထဲက အေကာင္း´´ လို႔ပဲ ေျပာရေတာ့မွာပါ။ဒါမွမဟုတ္ ``အခက္တကာ့ ထိပ္ေခါင္´´ လို႔ပဲ ေျပာရေတာ့မွာပါ။
ရခဲတဲ့လူ႔ဘ၀ကို ရလာသူတုိင္း ပိုရခဲတဲ့ ရဟန္းဘ၀ကို မရႏုိင္ၾကပါဘူး။ ရဟန္းဘ၀ ရထိုက္တဲ့ ကုသုိလ္ပါရမီ ပါတဲ့လူေတြပဲ `၀တ္ေၾကာင္လူ႔ဘ၀´ထက္ ပိုအဆင့္ျမင့္တဲ့ `ရဟန္းလူ႔ဘ၀´ ကို ၊ `ရိုးရိုး လူ႔ဘ၀´ထက္ ပိုအထက္တန္းက်တဲ့ `အထူးလူ႔ဘ၀´ ကိုရႏုိင္ၾကပါတယ္။

ဟိုလူေျပာ ဟုတ္ႏိုးႏိုး၊ ဒီလူေျပာ ဟုတ္ႏိုးႏိုးမျဖစ္ရေလေအာင္။

   ဘုန္းႀကီးကေျပာတယ္၊ “ ကိုယ္ေတာ္တို႔ စာမသင္ဘဲ ေနလို႔ေတာ့ မရဘူး၊ စာမသင္လို႔
ရွိရင္ မတည္ၿမဲဘူး၊ ဟိုလူေျပာ ဟုတ္ႏိုးႏိုး၊ ဒီလူေျပာ ဟုတ္ႏိုးႏိုး၊ တရားတင္ အားထုတ္လို႔ ရွိ
ရင္ ကိုယ္ေတြ႕တာေလးတင္ အဟုတ္ထင္မွာ” ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အေတြ႕ဆိုတာ

Friday, August 17, 2018

စိတ္ထားတတ္ရံုနဲ႔ ပါရမီဆယ္ပါး ျဖည့္နည္း။

      တစ္ခါတုန္းက ဗာရာဏသီျပည္ ကာသိရြာမွာ လယ္သမားပုဏၰားတစ္ေယာက္ဟာ ႏြား
ေပ်ာက္တာကို လိုက္ရွာရင္း ရွာရင္းနဲ႔ ေတာထဲမွာ မ်က္စိလည္သြားပါတယ္။ ၾကာလာေတာ့ ေမာ
လာပါတယ္။ တည္ပင္ တစ္ပင္ေတြ႕ေတာ့ တည္ပင္ေပၚတက္ၿပီး ဆာလည္းဆာေနတာနဲ႔ တည္

အက်ိဳးရွိရဲ့လား (ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက)



လူေတြထင္တာက ဥာဏ္ရွိတဲ့ လူေတြပဲ တစ္ခုခု လုပ္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အက်ဴိးရွိတာပဲ လုပ္မွာေပ့ါလို႔ ဒီလိုထင္တယ္။ လူေတြဟာ ဥာဏ္ရွိတဲ့ သတၱဝါ ျဖစ္တာေတာ့ မွန္တယ္။ ဒါေပမယ့္ စိတ္အလိုလိုက္၊ ေလာဘ အလိုလိုက္ ၿပီးေတာ့ အက်ဳိးမရွိတာေတြ အမ်ားၾကီး လုပ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဘဝရဲ့ အရည္အေသြး နဲ႔ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားမႈကို လုိလားတဲ့ သူ၊ တရား အားထုတ္မယ့္ သူဆိုရင္ ဘယ္အလုပ္ လုပ္လုပ္ အက်ဳိးရွိ မရွိ ဆိုတာကို ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစား သင့္တယ္။

ေန႔စဥ္၊ ေနစဥ္သတိဉာဏ္ျဖင့္ တရားအားထုတ္နည္း။

     မဟာသတိပဌာနသုတၱန္ေဒသနာေတာ္အရ တရားအားထုတ္ေသာ သူေတာ္စင္တို႔အတြက္
ကာယႏုပႆနာသတိပဌာန္၊ ေ၀ဒနာႏုပႆနာသတိပဌာန္၊ စိတၱာႏုပႆနာသတိပဌာန္၊ ဓမၼာ
ႏုပႆနာသတိပဌာန္တို႔ဟူ၍ ရုပ္အေပါင္း ကိုယ္အာရံု၊ ခံစားမွဳ ေ၀ဒနာအာရံု၊ သိတတ္မွဳ စိတ္

Thursday, August 16, 2018

ဥပုသ္သီလယူမည့္သူ အလွျပင္သင့္ မသင့္...?

ရွစ္ပါးသီလထဲမွာ ပန္းပန္ျခင္း၊ န႔ံသာ
လိ္မ္းျခင္း ၊ မျပဳရလို႔ ပါပါတယ္။ ဒါေပမဲ့
အခ်ိဳ႕ေသာဥပုသ္သည္ေတြက မေ႐ွာင္
ၾကပါဘူး။
ဆင္ေျခေပးၾကတယ္။ သီလမယူလိမ္း
ထားတာမို႔လို႔ အျပစ္မျဖစ္ပါဘူးတဲ့။
ဟုတ္ပါတယ္။ သီလမယူခင္ လိ္မ္းထား
ၾကတာမို႔လို႔ အျပစ္ေတာ့မျဖစ္ပါဘူး။ ဒါ
ေပမဲ့ေမးပါရေစ ။ သီလယူၿပီးရင္ေကာ
လိမ္းထားေတြ ျပန္ဖ်က္ၾကရဲ႕လားကြယ္။

ဗုဒၶျမတ္စြာက ရွင္ဥပါလိမေထရ္ကို ေဟာၾကားခဲ့ေသာ ဓမၼမွတ္ေက်ာက္။

      ရွင္ဥပါလိမေထရ္ကို ေဟာၾကားေပးခဲ့တဲ့ ဓမၼမွတ္ေက်ာက္ တစ္ခုကေတာ့ =
၁။ ဧကႏၱနိဗၺိဒါယ။  ။ သခၤ ါရတရားေတြအေပၚမွာ သာယာစရာဆိုတာ မေတြ႕ေတာ့ဘဲနဲ႔ သံသ
          ရာ၀ဋ္ဆင္းရဲႀကီးကို ၿငီးေငြ႕လာမယ္။ ၿငီးေငြ႕မွဳကို မျဖစ္ေစဘူးဆိုရင္ ကိုယ္က်င့္ေန

Wednesday, August 15, 2018

ဘုရားအေလာင္းေတာ္မဟာဇနကမင္းႀကီး၏ သံေ၀ဂတရား။

         ဘုရားအေလာင္းေတာ္ မဟာဇနကမင္းႀကီး ဆင္ျဖဴစီးၿပီး ဥယ်ာဥ္ေတာ္ ထြက္လာတဲ့အခါ
ဥယ်ာဥ္၀မွာ အသီးေတြ၀င္းမွည့္ျပြတ္ခဲေနတဲ့ သရက္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ရယ္၊ အသီးမရွိဘဲ အရြက္ေတြ
စိမ္းျမစည္ပင္ေနတဲ့ သရက္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ရယ္ကို ေတြ႕ရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လူေတြကေတာ့

ဒါနအက်ိဳး အမ်ိဳးမ်ိဳး



ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရားသည္ သာဝတၳိျပည္မြန္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူေနစဥ္အခါ၌ ေက်ာင္းဒါယကာၾကီး အနာထပိဏ္ သူေဌးအား အလွူဒါနနွင့္ ပတ္သက္၍ ေဝလာမသုတ္တရားေတာ္ကို မိန္.ေတာ္မူသည္။
၁။ ေဝလာမသုတ္တရားေတာ္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကား … ေရွးအခါက ေဝလာမအမည္ရွိ ပုဏၰားသူေဌးၾကီးသည္ မဟာဒါနအလွူေတာ္ကို ေပးလွူ၏။ ယင္းအလွူ၌ ေငြဒဂၤါး အျပည့္ပါေသာ ေရႊခြက္ၾကီး ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ ေရႊဒဂၤါး အျပည့္ပါေသာ ေငြခြက္ၾကီးေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ စသည္ျဖင့္ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ေပါင္း မ်ားစြာေသာ ရတနာ ခုနွစ္ပါး ဆင္ျမင္းကြ်ဲႏြား၊ အဝတ္အထည္ အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းအစံုေပါင္း မ်ားစြာကို ေပးလွူသည္။ အလွူေတာ္ၾကီးသည္ကား ျမစ္ေရအလ်င္ၾကီး တရေဟာစီးသကဲ့သို. အၾကီးအက်ယ္လွူျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

တဏွာမျဖစ္ေအာင္။

  တရားဆိုတာက ေနရာတိုင္း၊ အခ်ိန္တိုင္း က်င့္လို႔ရပါတယ္။ ကမၼဌာန္းထိုင္ေနမွ  တရား
က်င့္တာမဟုတ္ပါ။ တရားဆိုတာ ဣရိယာပုတ္ ေလးပါးစလံုးနဲ႔ ကိုယ္ရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့
အညစ္အေၾကးေတြကို သန္႔ရွင္းေအာင္လုပ္တာဟာ တရားပါပဲ။ လက္ေတြ႕က်င့္သံုးေနတယ္လို႔

Tuesday, August 14, 2018

၀ဇီေဗဒ ထိတိုင္းရွ



ေအာ္.. ပါးစပ္.. ပါးစပ္..။ ေတာ္ေတာ္ ထိန္းရခက္တဲ့ ပါးစပ္ပါပဲ။ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ဆံုးမၾသ၀ါဒ ေပးခဲ့ပါတယ္..။ လူေတြကို အကုသုိလ္အေပးဆံုးဟာ စိတ္ၿပီးရင္ ႏႈတ္ဆိုတဲ ပါးစပ္ပါပဲတဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္ေနာ္..။ မုန္းေစခ်င္ရင္လည္း ဒီပါးစပ္.. ခ်စ္ေစခ်င္ရင္လည္း ဒီပါးစပ္ပါပဲ..။

ရွင္သီ၀လိ ဂါထာေတာ္ကို ေလာဘအရင္းခံလ်က္မူ မပူေဇာ္သင့္ပါ။

      ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အခ်ိဳ႕သည္ ရွင္သီ၀လိဂါထာေတာ္၊ စိႏၱာမဏိဂါထာေတာ္မ်ား
ကို ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္တတ္ၾကပါသည္။ ရွင္သီ၀လိမေထရ္ျမတ္ႀကီးသည္ လာဘ္အရာ၌ အသာဆံုး
အျမတ္ဆံုး ဧတဒဂ္ဘြဲ႕ထူး ခ်ီးျမင့္ခံယူရရွိေတာ္မူေသာ ေထရ၀ါဒပိဋကတ္ေတာ္လာ ရဟႏၱာအရွင္

Monday, August 13, 2018

ဆဌသဂၤ ီတိပုစၦက မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဩ၀ါဒေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၁)။

****ေပၚတိုင္းမျပတ္၊ ရွဳမွတ္ေနလွ်င္၊
      ရုပ္ နာမ္ ႏွစ္မ်ိဳး၊ ေၾကာင္းက်ိဳးသိျမင္၊
      မၿမဲဆင္းရဲ၊ ဉာဏ္ထဲေပၚလြင္၊

အက်ိဳးႀကီးေအာင္ ဥပုသ္ေစာင့္နည္း



ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ဥပုသ္ေန႔မ်ားတြင္ ရွစ္ပါးသီလတည္းဟူေသာ ဥပုသ္ကို ေစာင့္ထိန္းေလ့ရွိၾကသည္။ ေကာင္းျမတ္ေသာအက်င့္ျဖစ္၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႀကိဳဆိုပါသည္။ အားေပးခ်ီးက်ဴးပါသည္။
ဤေနရာ၌ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဗုဒၶဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ အဆံုးအမကို တင္ျပလိုပါသည္။ ဤအဆံုးအမသည္ ဝိသာခါေက်ာင္းအမႀကီးအား ေဟာၾကားဆံုးမေသာ အဆံုးအမျဖစ္သည္။

သူေတာ္ေကာင္းရဲ႕ စိတ္ေနသေဘာထား(ရွင္ပုဏၰက)။

     ရွင္ပုဏၰက “သုနာပရႏၱ ဆိုတဲ့ အရပ္ကို တပည့္ေတာ္သြားၿပီး ေနမွာပါ” လို႔ဆိုေတာ့ ျမတ္
စြာဘုရားက =“သုနာပရႏၱ အရပ္ကလူေတြ လူဆိုးေတြ၊ လူၾကမ္းေတြမ်ားတယ္။ မင္း အဲဒီေနရာ
သြားေနမယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ မင္းကို အဲဒီလူေတြကျမင္ေတာ့ ၀ိုင္းဆဲရင္ ဘယ္လိုလုပ္မတုန္း။”

Sunday, August 12, 2018

ယူတတ္တဲ့အသိဉာဏ္ရွိသူအတြက္ ေလာကတကၠသိုလ္ႀကီး။

     “ ေလာကႀကီးဟာ သတၱ၀ါေတြအတြက္ အက်ိဳးအျပစ္ကို ညႊန္ျပေနတဲ့ ဆရာႀကီးျဖစ္တယ္”
ဆိုတာ ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ နိတိက်မ္းေတြထဲမွာလည္း ဒီသေဘာမ်ိဳး ဆံုးမတာေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါ
တယ္။ စာဏက်နီတိက်မ္းမွာဆိုရင္---

မာနသိပ္မၾကီးပါနဲ႔။



■ မာနသိပ္မၾကီးပါနဲ႔။
ကိုယ့္ကုိယ္ကို သိပ္အထင္ၾကီးျပီးေတာ့ သူမ်ားကို အထင္မေသးပါနဲ႔။
ကိုယ္အထင္ေသးထားတဲ့သူက ကိုယ္အထင္ေသးသလို ဟုတ္ခ်င္မွာလည္း ဟုတ္မွာပါ။
အခုေလာေလာဆယ္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕အထင္ေသးစရာ ျဖစ္ေနေပမယ့္
တစ္ခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ထက္သာခ်င္ သာသြားမွာပဲ။
ကိုယ္အထင္ၾကီးစရာ အေနအထားမ်ဳိးေရာက္ခ်င္ ေရာက္သြားမွာပဲ။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ၾကီးျပီး သူမ်ားကို အထင္ေသးတဲ့စိတ္နဲ႔ မေျပာသင့္
မေျပာထိုက္တာ ေျပာ၊ မလုပ္သင့္ မလုပ္ထိုက္တာ လုပ္မိရင္
ကိုယ္ပဲျပန္ျပီး ဒုကၡေရာက္တတ္ပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမွဳ အသိပညာေပးေဆာင္ပုဒ္မ်ား (၇)။

“ ရွင္မဟာသီလ၀ံသ ဆံုးမစာ (၆) ”
====================
၅၆။ သို႔ပင္တေစ၊ မေနရသာ၊
ေက်ာင္းကခြာေသာ္၊ ေနာင္ခါေနာင္တ၊ ရွိတယ္စြ။
၅၇။ အတတ္ပညာ၊ တတ္မွသာလွ်င္၊