၁။ ေထရဝါဒ
၂။ မဟာသံဃိကဂိုဏ္း
၃။ ေဂါကုလိကဂိုဏ္း (ကုကၠဳဠသဒၵါဂုိဏ္း)
၄။ ပဏၰတၳိဝါဒဂိုဏ္း (ပညတၱိဝါဒ)
၅။ ဗာဟုလိယဂိုဏ္း (ဗဟုႆုတိက)
၆။ ေစတိယဂိုဏ္း
၇။ ဧကေဗ်ာဟာရိကဂိုဏ္း
၈။ ေလာကုတၱရာဝါဒီဂုိဏ္း
၉။ မဟိသာသကဂိုဏ္း
၁၀။ ဓမၼဂုတၱိကဂိုဏ္း
၁၁။ သဗၺတၳိဝါဒဂိုဏ္း
၁၂။ ကႆပိကဂိုဏ္း
၁၃။ သကၤႏိ ၱကဂိုဏ္း
၁၄။ သုတၱႏိ ၱကဂိုဏ္း (သုတၱဝါဒ)
Saturday, February 28, 2015
“တံငါ၊၀က္ေမြး၊အလုပ္နဲ႔မွ ခ်မ္းသာတာ ဘာကုသိုလ္ေတြ လုပ္ခဲ့လို႔လဲ”
ဒကာ။ ။ ဒကာၾကီးတို႔ကိုယ္ေတြ႔ပါ၊
တခ်ဳိ႕လူေတြဟာ တံငါလုပ္မွ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀တယ္၊
ခ်မ္းသာလာလို႔ ဒီအလုပ္ျဖဳတ္ၿပီး တျခားအျပစ္မဲ့တဲ့
အလုပ္ကိုလုပ္လိုက္ရင္ ဆံုးရွံဳးမြဲေတကုန္ေရာပဲ။
တခ်ဳိ႕သူေတြဟာ ၀က္ေမြးမွ ပစၥည္းဥစၥာေတြ
တိုးတက္ႀကီးပြား ခ်မ္းသာလာတယ္။
သည္အခါ မေကာင္းမႈျဖစ္တဲ့ သည္အလုပ္ကို စြန္႔ၿပီး
ေကာင္းမြန္စင္ၾကယ္တဲ့ အလုပ္တခုခုကို ေျပာင္းလဲၿပီး
လုပ္လိုက္ရင္ အက်ိဳးမေပးဘဲ မြဲသြားျပန္ေရာပဲ။
တခ်ဳိ႕လူေတြဟာ တံငါလုပ္မွ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀တယ္၊
ခ်မ္းသာလာလို႔ ဒီအလုပ္ျဖဳတ္ၿပီး တျခားအျပစ္မဲ့တဲ့
အလုပ္ကိုလုပ္လိုက္ရင္ ဆံုးရွံဳးမြဲေတကုန္ေရာပဲ။
တခ်ဳိ႕သူေတြဟာ ၀က္ေမြးမွ ပစၥည္းဥစၥာေတြ
တိုးတက္ႀကီးပြား ခ်မ္းသာလာတယ္။
သည္အခါ မေကာင္းမႈျဖစ္တဲ့ သည္အလုပ္ကို စြန္႔ၿပီး
ေကာင္းမြန္စင္ၾကယ္တဲ့ အလုပ္တခုခုကို ေျပာင္းလဲၿပီး
လုပ္လိုက္ရင္ အက်ိဳးမေပးဘဲ မြဲသြားျပန္ေရာပဲ။
သဒၶါႏွင့္ပညာ ကြာျခားပံု ယွဥ္ၾကည့္လွ်င္။
သဒၶါ၏ သေဘာတရားကား စြန္႔ႀကဲေပးကမ္း လွဴဒါန္းရက္ေရာ၏။ ေနာင္သံသရာမွာ
ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ျဖစ္ဖို႔ရာ အေရးႀကီး၏။ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ တိုးတက္ႀကီးပြားေရးကို
ေလးေလးနက္နက္ သတိမထားတတ္ပါ။ ပညာ၏ သေဘာကား အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ
ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ျဖစ္ဖို႔ရာ အေရးႀကီး၏။ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ တိုးတက္ႀကီးပြားေရးကို
ေလးေလးနက္နက္ သတိမထားတတ္ပါ။ ပညာ၏ သေဘာကား အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ
ၿပိတၱာ ၄ မ်ိဳး။
ၿပိတၱာ ၄ မ်ိဳးမွာ = =
၁။ ပရဒတၱဴပဇီ၀ိ ၿပိတၱာ = သူတစ္ပါးတို႔ ေပးအပ္ေသာ အစာကိုမွီ၍ အသက္ရွင္ေသာ ၿပိတၱာ။
၂။ ခုပၸိပါသိတ ၿပိတၱာ = ထမင္းငတ္ျခင္း ေရသိပ္ျခင္းျဖင့္ႏွိပ္စက္အပ္ေသာ ၿပိတၱာ။
၃။ နိဇၩာမတဏွိက ၿပိတၱာ = အၿမဲကၽြမ္းေလာင္ျခင္းျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္းရွိေသာ ၿပိတၱာ။
၁။ ပရဒတၱဴပဇီ၀ိ ၿပိတၱာ = သူတစ္ပါးတို႔ ေပးအပ္ေသာ အစာကိုမွီ၍ အသက္ရွင္ေသာ ၿပိတၱာ။
၂။ ခုပၸိပါသိတ ၿပိတၱာ = ထမင္းငတ္ျခင္း ေရသိပ္ျခင္းျဖင့္ႏွိပ္စက္အပ္ေသာ ၿပိတၱာ။
၃။ နိဇၩာမတဏွိက ၿပိတၱာ = အၿမဲကၽြမ္းေလာင္ျခင္းျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္းရွိေသာ ၿပိတၱာ။
အနတၱသို႔ အျပန္ခရီး။
* ဓမၼသေဘာ၊ ဘယ္သို႔ေျပာလည္း
* လိပ္ေက်ာေၾကာင္ေကာ္၊ ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ႏွင့္
* ေပ်ာ္တၿပံဳးၿပံဳး၊ ေမာ္မဆံုးဘဲ
* ႏွလံုးမယွဥ္၊ ဉာဏ္မယွဥ္တည္း
* လိပ္ေက်ာေၾကာင္ေကာ္၊ ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ႏွင့္
* ေပ်ာ္တၿပံဳးၿပံဳး၊ ေမာ္မဆံုးဘဲ
* ႏွလံုးမယွဥ္၊ ဉာဏ္မယွဥ္တည္း
ဘုရားအေလာင္းေတာ္ေဇာတိပါလ။
ကႆပျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္မွာ ေဂါတမ ဘုရားအေလာင္းဟာ ေဇာတိပါလ
ဆိုတဲ့ ( ျဗာဟၼဏ) ပုဏၰား ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီျဗာဟၼဏေတြဟာ ပညာတတ္ေတြ ဆိုေတာ့
သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ သိပ္အထင္ႀကီးၾကတယ္၊ မာနႀကီးၾကတယ္၊ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ဦးညြတ္ျခင္း၊
ဆိုတဲ့ ( ျဗာဟၼဏ) ပုဏၰား ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီျဗာဟၼဏေတြဟာ ပညာတတ္ေတြ ဆိုေတာ့
သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ သိပ္အထင္ႀကီးၾကတယ္၊ မာနႀကီးၾကတယ္၊ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ဦးညြတ္ျခင္း၊
ရဟန္းမအေရးေတာ္ပုံ
ရွင္အာနႏၵာ ေရွ႕ေနလုိက္ၿပီး မဟာပဇာပတိေဂါတမီနဲ႔ အေပါင္းအပါေတြကို
သာသနာတြင္း၀င္ေရာက္ခြင့္ျပဳဘုိ႔၊ ဘိကၡဳနီ (ရဟန္းမ) အျဖစ္လက္ခံဘုိ႔
သုံးႀကိမ္ သုံးခါ ေလွ်ာက္တာေတာင္
ဒီေတာ့ ရွင္အာနႏၵာ စိတ္ရွည္ဟန္မတူေတာ့ပါဘူး။
အရွင္ဘုရားေျပာတဲ့ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္၊ ရဟႏၱာတုိ႔ဆုိတာ
ေယာက္က်ားေတြပဲ ျဖစ္ႏုိင္တာလား။ မိန္းမသားေတြ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူးလား လုိ႔
ေမးခြန္းထုတ္ပါတယ္။
အိမ္ေထာင္မျပဳလုိသူ
ဘုရားရွင္ရဲ႕ ပထမသာ၀က က ရွင္သာရိပုတၱရာျဖစ္ၿပီး
ဒုတိယသာ၀က က ရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ျဖစ္ပါတယ္။
တတိယသာ၀က ကေတာ့ ရွင္မဟာကႆပ ပါ။
ပထမသာ၀ကေရာ ဒုတိယသာ၀ကပါ
ဘုရားရွင္ အရင္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူသြားၾကပါတယ္။
တတိယသာ၀ကျဖစ္တဲ့ ရွင္မဟာကႆပႀကီးကေတာ့
ဘုရားရွင္ေနာက္မွ ပရိနိဗၺာန္စံတဲ့ အရွင္သူျမတ္ႀကီးျဖစ္လုိ႔
ဘုရားရွင္မရွိေတာ့တဲ့ေနာက္ပုိင္း သာသနာေရးအေျခအေနကုိ
မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္သြားခဲ့ပါတယ္။
ရွင္မဟာကႆပႀကီးကုိ ဓုတင္ေဆာင္တဲ့ရဟန္းေတာ္ေတြထဲမွာ အသာဆုံးလုိ႔
ဘုရားရွင္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။
Friday, February 27, 2015
ရဟန္းသံဃာမ်ားႏွင့္ ေျပာတတ္ဆိုတတ္ ဆက္ဆံတတ္ရန္
စကားေျပာနည္း
ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ေျပာဆိုဆက္ဆံရာ၌ မင္း၊ ငါ၊ က်ဴပ္၊ ခင္ဗ်ား၊ ကၽြန္ေတာ္၊ ကၽြန္မ စသည္ျဖင့္ေျပာဆိုျခင္း မျပဳရ။
မိမိကိုယ္ကိုေျပာလွ်င္ တပည့္ေတာ္၊ ဘုရားတပည့္ေတာ္ဟု သံုးႏႈန္းေျပာဆိုရမည္။
မင္း၊ သင္၊ ခင္ဗ်ား အစား အရွင္ဘုရား ဟု သံုးႏႈန္းေျပာဆိုရမည္။ ေခၚေသာအခါမွာလည္း ကိုရင္ဘုရား၊ ဦးပဥၨင္းဘုရား၊ ဆရာေတာ္ဘုရား၊ ဘုန္းဘုန္းဘုရား ဟု ေခၚေ၀ၚသံုးႏႈန္းရမည္။
ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္တိုင္က "သူ,ေသာတာပန္ ျဖစ္ရမွာ" တဲ့။
ဗိမၼိသာရမင္းႀကီးရဲ႕ သားေတာ္ အဇာတသတ္မင္းဟာ "တိဟိတ္" ပဋိသေႏၶေနလာ
တာပါ။ အသိဉာဏ္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ "ပါပမိတၱ" လို႔ေခၚတဲ့ မ
ေကာင္းတဲ့ မိတ္ေဆြ- ေဒ၀ဒတ္တို႔လို မေကာင္းတဲ့ အေတြးေတြ ေတြးၿပီး၊ မေကာင္းတဲ့ အ
ေျပာေတြေျပာ၊ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ကို လုပ္တတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကို ဆရာတင္မိတဲ့အခါ ပိတုဃာ
တာပါ။ အသိဉာဏ္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ "ပါပမိတၱ" လို႔ေခၚတဲ့ မ
ေကာင္းတဲ့ မိတ္ေဆြ- ေဒ၀ဒတ္တို႔လို မေကာင္းတဲ့ အေတြးေတြ ေတြးၿပီး၊ မေကာင္းတဲ့ အ
ေျပာေတြေျပာ၊ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ကို လုပ္တတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကို ဆရာတင္မိတဲ့အခါ ပိတုဃာ
ဒါနေၾကာင့္ ပါရမီမ်ား ျပည့္လြယ္ပါတယ္။
ဒါနရွိသူသည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ ဥစၥာျပည့္စံုၾက၏။ ဥစၥာျပည့္စံုလွ်င္ (ပင္ကို စိတ္ရင္း
ေကာင္းသူ၊ ၀ိ၀ဋၬ နိႆိတဒါန ျပဳခဲ့သူအတြက္) သီလလံုၿခံဳ၏။ ဥပုသ္ရက္ရွည္ ေစာင့္ခြင့္ရ၏။
ဥစၥာမရွိလွ်င္ ၀မ္းေရးပူပင္ရသျဖင့္ အူမ မေတာင့္၍ သီလမေစာင့္ႏိုင္ရံုသာမက ငါးပါးသီလ
လံုဖို႔ရန္ ခဲယမ္း၏။ ဒါနရွိမွ သီလလြယ္ကူသည္။ ပညာရွာေဖြရာ၌လည္း ဒါနရွင္တို႔သာလွ်င္
ေကာင္းသူ၊ ၀ိ၀ဋၬ နိႆိတဒါန ျပဳခဲ့သူအတြက္) သီလလံုၿခံဳ၏။ ဥပုသ္ရက္ရွည္ ေစာင့္ခြင့္ရ၏။
ဥစၥာမရွိလွ်င္ ၀မ္းေရးပူပင္ရသျဖင့္ အူမ မေတာင့္၍ သီလမေစာင့္ႏိုင္ရံုသာမက ငါးပါးသီလ
လံုဖို႔ရန္ ခဲယမ္း၏။ ဒါနရွိမွ သီလလြယ္ကူသည္။ ပညာရွာေဖြရာ၌လည္း ဒါနရွင္တို႔သာလွ်င္
သဠာယတန (၆)ပါး။
သဠာယတန (၆)ပါးဆိုသည္မွာ သံသရာကို ခ်ဲ႕တတ္ေသာ ခႏၶာကိုယ္၏ အာရံုျဖစ္ေစ
ေသာေနရာ ေျခာက္ေနရာကို ေခၚပါသည္။
၁။ စကၡာ ယတန = မ်က္စိအၾကည္ = ျမင္ေတြ႕ဖႆကို ျဖစ္ေစသည္။
၂။ ေသာတ ယတန = နားအၾကည္ = ၾကားေတြ႕ဖႆကို ျဖစ္ေစသည္။
ေသာေနရာ ေျခာက္ေနရာကို ေခၚပါသည္။
၁။ စကၡာ ယတန = မ်က္စိအၾကည္ = ျမင္ေတြ႕ဖႆကို ျဖစ္ေစသည္။
၂။ ေသာတ ယတန = နားအၾကည္ = ၾကားေတြ႕ဖႆကို ျဖစ္ေစသည္။
ဆြမ္းသံုးေဆာင္ခါနီး ဆင္ျခင္ရန္။
ဤသည့္စားဖြယ္၊ အမယ္မယ္ကို၊
ျမဴးရယ္မာန္ၾကြ၊ လွပေရဆင္း၊
ျပည့္ၿဖိဳးျခင္းငွာ၊ မသံုးပါဘူး၊
ေလးျဖာဓါတ္ေဆာင္၊ ဤကိုယ္ေကာင္သည္၊
ျမဴးရယ္မာန္ၾကြ၊ လွပေရဆင္း၊
ျပည့္ၿဖိဳးျခင္းငွာ၊ မသံုးပါဘူး၊
ေလးျဖာဓါတ္ေဆာင္၊ ဤကိုယ္ေကာင္သည္၊
Thursday, February 26, 2015
ပစၥည္းတန္ဖိုး။
တခါ ဥစၥာေပါတာ ၾကည့္အုန္း။
ေရွးကံေကာင္းလို႔ ဥစၥာေပါေတာ့ကာ စြန္႔ႀကဲေပးကမ္းမယ္။ မရွိဆင္းရဲတဲ့သူေတြကို ၫွာၫွာတာတာနဲ႔
ေစာင့္ေရွာက္မယ္။ ဟိုကိစၥ ဒီကိစၥ ကုသိုလ္ကိစၥေတြကို ငါက ဦးစီးေခါင္းေဆာင္ၿပီး ေဆာင္႐ြက္မယ္။
မရွိဆင္းရဲတဲ့သူေတြ ေနထိုင္ဖို႔ရန္ ဇရပ္ တန္ေဆာင္း ေဆာက္မယ္။ ဂီလာနသာလာဆိုတဲ့ ေဆး႐ုံကုိ
ေရွးကံေကာင္းလို႔ ဥစၥာေပါေတာ့ကာ စြန္႔ႀကဲေပးကမ္းမယ္။ မရွိဆင္းရဲတဲ့သူေတြကို ၫွာၫွာတာတာနဲ႔
ေစာင့္ေရွာက္မယ္။ ဟိုကိစၥ ဒီကိစၥ ကုသိုလ္ကိစၥေတြကို ငါက ဦးစီးေခါင္းေဆာင္ၿပီး ေဆာင္႐ြက္မယ္။
မရွိဆင္းရဲတဲ့သူေတြ ေနထိုင္ဖို႔ရန္ ဇရပ္ တန္ေဆာင္း ေဆာက္မယ္။ ဂီလာနသာလာဆိုတဲ့ ေဆး႐ုံကုိ
ပါရာဇိက ၄ ပါး။
ပါရာဇိက ၄ ပါးမွာ ==
၁။ ေမထုန ပါရာဇိက = ေမထုန္ဟူေသာ မျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ျခင္း။
၂။ အဒိႏၷဒါန ပါရာဇိက = သူတစ္ပါးဥစၥာကို ခိုးယူျခင္း။
၃။ မႏုႆ၀ိဂၢဟ ပါရာဇိက = လူစင္စစ္အသက္ကို ေသေစလိုေသာစိတ္ျဖင့္ သတ္ျခင္း။
၁။ ေမထုန ပါရာဇိက = ေမထုန္ဟူေသာ မျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ျခင္း။
၂။ အဒိႏၷဒါန ပါရာဇိက = သူတစ္ပါးဥစၥာကို ခိုးယူျခင္း။
၃။ မႏုႆ၀ိဂၢဟ ပါရာဇိက = လူစင္စစ္အသက္ကို ေသေစလိုေသာစိတ္ျဖင့္ သတ္ျခင္း။
ဘာ၀နာမယ ပညာ။
ဘာ၀နာမယ ဆိုတာက်ေတာ့ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ အထပ္ထပ္ျဖစ္ေအာင္
ႀကိဳးစားျခင္းက ထုတ္လုပ္ေပးတဲ့ ပညာမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ အာ႐ံုေပၚ စိတ္ကေလး ေလ့က်င့္
ေပးၿပီး။ ဆိုပါစို႔- တရားအားထုတ္တဲ့အခါ ထြက္ေလ၀င္ေလ အာ႐ံုေလးေပၚမွာ စိတ္နဲ႔အာ႐ံု
ႀကိဳးစားျခင္းက ထုတ္လုပ္ေပးတဲ့ ပညာမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ အာ႐ံုေပၚ စိတ္ကေလး ေလ့က်င့္
ေပးၿပီး။ ဆိုပါစို႔- တရားအားထုတ္တဲ့အခါ ထြက္ေလ၀င္ေလ အာ႐ံုေလးေပၚမွာ စိတ္နဲ႔အာ႐ံု
ဆုေတာင္းရံုျဖင့္ ျပည့္စံုေစခ်င္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ နာလႏၵၿမိဳ႕ ပါ၀ါရိက သူေဌး၏ သရက္ဥယ်ာဥ္၌ သီတင္းသံုးေတာ္
မူစဥ္ တစ္ခ်ိန္တြင္ ရြာသူႀကီးက ပစၥ ႏၱရစ္မွာ ေနေသာ ပုဏၰားမ်ားသည္ လူေသလွ်င္ ေသသူကို
နတ္ျပည္သို႔ တင္ေပးၾကေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားၿပီးေနာက္ “ ျမတ္စြာဘုရားလည္း ထိုကဲ့သို႔ ျပဳ
လုပ္ေပးႏိုင္ပါသလား ” ဟု ဆက္လက္၍ ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထား၏။
မူစဥ္ တစ္ခ်ိန္တြင္ ရြာသူႀကီးက ပစၥ ႏၱရစ္မွာ ေနေသာ ပုဏၰားမ်ားသည္ လူေသလွ်င္ ေသသူကို
နတ္ျပည္သို႔ တင္ေပးၾကေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားၿပီးေနာက္ “ ျမတ္စြာဘုရားလည္း ထိုကဲ့သို႔ ျပဳ
လုပ္ေပးႏိုင္ပါသလား ” ဟု ဆက္လက္၍ ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထား၏။
ဆုေတာင္းျခင္း။
မိမိကိုယ္တိုင္ ဆုေတာင္းဖူးပါမည္။ အားလံုးၿပီးျပည့္စံုပါသလား?။ ဒါဆိုရင္ ဆုေတာင္း
တာအပိုပဲလား ?၊ အပိုဘဲဆိုရင္လဲ အစြန္းတဖက္ ေရာက္ပါတယ္။ ဆုဆိုတာကို တန္ခိုးရွင္၊
ဖန္တီးရွင္ တစ္ဦးဦးက ေပးႏိုင္တယ္၊ ကိုယ္တိုင္က်င့္ႀကံအားထုတ္ဖို႔မလိုဘဲ ျပည့္တယ္ ဆို
ရင္လဲ အစြန္းတဖက္ ေရာက္ပါတယ္။
တာအပိုပဲလား ?၊ အပိုဘဲဆိုရင္လဲ အစြန္းတဖက္ ေရာက္ပါတယ္။ ဆုဆိုတာကို တန္ခိုးရွင္၊
ဖန္တီးရွင္ တစ္ဦးဦးက ေပးႏိုင္တယ္၊ ကိုယ္တိုင္က်င့္ႀကံအားထုတ္ဖို႔မလိုဘဲ ျပည့္တယ္ ဆို
ရင္လဲ အစြန္းတဖက္ ေရာက္ပါတယ္။
ဒါေလးေတာ့သိထားမွ
စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္းေတြကုိ ပါဠိလုိ ၀ိနယ လုိ႔ေခၚပါတယ္။
၀ိနယ ကုိ ျမန္မာမႈျပဳထားတာက ၀ိနည္းတဲ့။
စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေတြကုိ တစ္စုတစ္ေ၀းတည္း
ေပါင္းစုထားတာကုိေတာ့ ၀ိနယပိဋက လုိ႔ေခၚပါတယ္။
ေခတ္စကားနဲ႔ေျပာရရင္ေတာ့ ဥပေဒေပါင္းခ်ဳပ္ ေပါ့။
(၀ိနယပိဋက) ဥပေဒေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္ ငါးအုပ္ရွိတယ္။
ငါးအုပ္ထဲက မဟာ၀ါစာအုပ္ကို ပထမဆုံးေလ့လာဘူးတယ္ဆုိတာ ေျပာခဲ့ၿပီးၿပီ။
မဟာ၀ါစာအုပ္မွာ အခန္း (Section) ၁၀ ခု႐ွိတယ္။
ကုသုိလ္ဆုိတာယူတတ္ရင္အလြယ္ေလး
ကုသုိလ္ဆုိတာ ယူတတ္ရင္ အလြယ္ေလး
၁။ ဒါန – ေပး ကမ္း လွဴဒါန္း ေထာက္ပံ့
၂။ သီလ- ငါးပါး ရွစ္ပါး တတ္အားသမွ် ေဆာက္တည္
၃။ ဘာ၀နာ – သမထ ၀ိပႆနာ ႏွစ္သက္ရာ တစ္ခုခုပြားမ်ား
၄။ အပစာယန – ႐ုိေသထုိက္သူက အ႐ုိအေသေပး
၅။ ေ၀ယ်ာေ၀စၥ- ဘုရားေ၀ယ်ာေ၀စၥ တရားေ၀ယ်ာေ၀စၥ သံဃာ့ေ၀ယ်ာေ၀စၥ မိဘေ၀ယ်ာေ၀စၥ ဆရာသမားေ၀ယ်ာေ၀စၥ စသည္တစ္ခုခုလုပ္
၆။ ပတၱိဒါန – အမွ်ေပးေ၀၊ ကုိယ္ျပဳတဲ့ကုသုိလ္ကို ရွယ္ယာလုပ္ေပးတာ
၇။ ပတၱာႏုေမာဒန – သူမ်ားကုသုိလ္ျပဳရင္ ၀မ္းေျမာက္ေၾကာင္းအသိအမွတ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ သာဓုေခၚတာ
ကို္ယ့္အမ်ဳိးကုိယ္ခ်စ္ပါ
ျမန္မာျပည္သည္
ကုိယ္ပုိင္ယဥ္ေက်းမွဳ၊ ကုိယ္ပုိင္ဘာသာ၊ ကုိယ္ပုိင္သာသနာ၊
ကုိယ္ပုိင္လူမ်ဳိး စသည္ေတြနဲ႔ ရပ္တည္လာတဲ့ ႏုိင္ငံျဖစ္ပါတယ္။
ကိုယ္ပုိင္ယဥ္ေက်းမႈဆုိတာကေတာ့ ဦးဇင္းတုိ႔ျမန္မာသကၠရာဇ္ အေနနဲ႔
(၁၂)လရွိပါတယ္။ လတုိင္းလတုိင္းမွာ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈေလးေတြ
ရွိေနတာကုိဆုိလုိခ်င္တာပါ။ ဆုိပါဆုိ႔။ တန္ခူးလမွာဆုိရင္
အတာေရသဘင္ပြဲဆင္ႏႊဲၾကျပီး သက္ၾကီးရြယ္အုိမ်ားကုိ ပူေဇာ္ၾကတယ္။
ဘုရားေက်ာင္းကန္သြားျပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားကုိေရသပၸါယ္ၾကတယ္။
ဘုရားေက်ာင္းကန္သြားျပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားကုိေရသပၸါယ္ၾကတယ္။
Wednesday, February 25, 2015
ခ်င္ကို သတ္ပါ။
ျမတ္စြာဘုရားက ခ်င္ကို သတ္ပါတဲ့။ ဟိုဟာလိုခ်င္၊ ဒီဟာလိုခ်င္၊ ဟိုဟာစားခ်င္၊
ဒီဟာစားခ်င္၊ ဟိုကိုသြားခ်င္၊ ဒီကိုသြားခ်င္ အကုသိုလ္လုပ္ခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ပယ္သတ္ပါတဲ့။
ခ်င္ဆိုတာ တဏွာကို ေျပာတာပါ။ တဏွာကို ပယ္သတ္ဖို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ခ်င္ကို သတ္ပါတဲ့၊
ဒီဟာစားခ်င္၊ ဟိုကိုသြားခ်င္၊ ဒီကိုသြားခ်င္ အကုသိုလ္လုပ္ခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ပယ္သတ္ပါတဲ့။
ခ်င္ဆိုတာ တဏွာကို ေျပာတာပါ။ တဏွာကို ပယ္သတ္ဖို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ခ်င္ကို သတ္ပါတဲ့၊
တရားရွာ ကိုယ္မွာေတြ႕။
ဆရာ့ဆရာႀကီးေတြ နည္းေပးတဲ့အတုိင္း ဘုရားအေလာင္းဟာ ၆-ႏွစ္ပတ္လံုး ဒုကၠရ
စရိယာအက်င့္ကို က်င့္လိုက္တာ ခႏၶာကိုယ္ ပိန္ခ်ံဳးၿပီးေတာ့ အ႐ိုးေပၚအေရတင္ မေသမရွင္
ဘ၀မ်ဳိး ေရာက္သြားပါတယ္။ လမ္းဆံုးေအာင္ လိုက္ၾကည့္ပါတယ္။ လမ္းကို ဆံုးေအာင္
လုိက္တာလည္း မေတြ႕တဲ့အခါ ဘုရားေလာင္းဟာ စဥ္းစားပါတယ္။
စရိယာအက်င့္ကို က်င့္လိုက္တာ ခႏၶာကိုယ္ ပိန္ခ်ံဳးၿပီးေတာ့ အ႐ိုးေပၚအေရတင္ မေသမရွင္
ဘ၀မ်ဳိး ေရာက္သြားပါတယ္။ လမ္းဆံုးေအာင္ လိုက္ၾကည့္ပါတယ္။ လမ္းကို ဆံုးေအာင္
လုိက္တာလည္း မေတြ႕တဲ့အခါ ဘုရားေလာင္းဟာ စဥ္းစားပါတယ္။
ကမၻာ့အဆင့္အျမင့္ဆံုး ယဥ္ေက်းမွဳႀကီး။
ကမၻာ့လူ႕အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ မတူညီတဲ့ ယဥ္ေက်းမွဳေတြ အေျမာက္အမ်ား ရွိပါတယ္။ လူ
တစ္မ်ိဳးရဲ႕ ယဥ္ေက်းမွဳလုပ္ရပ္ဟာ အျခားလူတစ္မ်ိဳးအတြက္ မႏွစ္သက္စရာ လက္မခံႏိုင္စရာ
ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ လူမ်ိဳးစုတစ္ခုရဲ႕ သိမ္ေမြ႕ပါတယ္ဆိုတဲ့ အမူအရာဟာ အျခား လူမ်ိဳးစု
တစ္မ်ိဳးရဲ႕ ယဥ္ေက်းမွဳလုပ္ရပ္ဟာ အျခားလူတစ္မ်ိဳးအတြက္ မႏွစ္သက္စရာ လက္မခံႏိုင္စရာ
ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ လူမ်ိဳးစုတစ္ခုရဲ႕ သိမ္ေမြ႕ပါတယ္ဆိုတဲ့ အမူအရာဟာ အျခား လူမ်ိဳးစု
ေဒါက္တာအရွင္ေဆကိႏၵ၏ ဘ၀လွေအာင္ျပင္ခ်င္စိတ္။
ဘုန္းဘုန္းကေတာ့ အစိုးရမူလတန္းေက်ာင္းမွာ တစ္တန္းကစၿပီး ေက်ာင္းေနရတယ္။ အဲဒီတစ္
တန္းမတိုင္ခင္က မူႀကိဳေခၚမလား၊ သူငယ္တန္းေခၚမလား မေျပာတတ္ပါဘူး။ ဘုန္းဘုန္းတို႔ရဲ႕ စစ္
ကိုင္းေတာင္ရိုးက ေရဦးတိုက္သစ္ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းတိုက္ရွိတယ္။ အဲဒီေက်ာင္းတိုက္မွာ ဒီအနီးအနား
ရပ္ရြာေတြက မူလတန္းအရြယ္ ကေလးေတြကို ပညာေရး ျဖည့္ဆည္းေပးေနတာက ဆရာေတာ္
တန္းမတိုင္ခင္က မူႀကိဳေခၚမလား၊ သူငယ္တန္းေခၚမလား မေျပာတတ္ပါဘူး။ ဘုန္းဘုန္းတို႔ရဲ႕ စစ္
ကိုင္းေတာင္ရိုးက ေရဦးတိုက္သစ္ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းတိုက္ရွိတယ္။ အဲဒီေက်ာင္းတိုက္မွာ ဒီအနီးအနား
ရပ္ရြာေတြက မူလတန္းအရြယ္ ကေလးေတြကို ပညာေရး ျဖည့္ဆည္းေပးေနတာက ဆရာေတာ္
ဗုဒၶ၀ါဒနွင္႔စဥ္စားေ၀ဖန္မႈ
စာေရးသူ ဒီပို႔စ္ေလးကို တင္ျပလိုက္ရေသာ အေၾကာင္းကေတာ့
ဗုဒၶဘာသာဝင္ အေပါင္းတို႔ စဥ္စားေဝဖန္ နိုင္ေအာင္နွင္႔ ဗဟုသုတ ရပါေစျခင္း
အလို႔ငွာ သီရိလကၤာနိုင္ငံ ကလနိယ တကၠသိုလ္တြင္ ဗုဒၶဘာသာကို သင္ၾကားေေပးေနေသာ
အေနာက္တိုင္း ပါဠိပါရဂူ ဆရာမ်ား၏ ဗုဒၶဘာသာအေပၚတြင္ ေဝဖန္နႈိင္းယွဥ္
သံုးသက္ ခ်က္မ်ားကို
သင္ၾကားခဲ႔ရ၍ သိခဲ႔ရေသာ
ဗုဒၶဘာသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားနင္႔ စာေရးဆရာ ဦးေအးေမာင္ ေရးေသားထားေသာ
ဗုဒၶနွင္႔ ဗုဒၶဝါဒ စာအုပ္ထဲမွ အခ်က္အလက္ မ်ားကိုေပါင္းစုကာ စာဖတ္သူမ်ား
မ်က္ေမွာက္သို႔ တင္ျပလိုက္ပါသည္။ စာဖတ္ပရိတ္သတ္အားလံုး
ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္အစြမ္းျဖင္႔ ေဝဖန္စဥ္စား နိုင္ၾကပါေစ..........အေကာင္းၿမင္စိတ္ႏွင့္ရုိးစင္းေသာဘ၀
ေသခါနီးမွာဘာအေရးႀကီးသလဲ
တပည့္ေတာ္ ငယ္ငယ္ကတည္းက သိခ်င္တာေလးေတြရွိပါတယ္ဘုရား။
နည္းနည္းေလး ႀကီးေတာ့လည္း စာအုပ္ေတြထဲမွာ ရွာဖတ္ေပမယ့္ နားမလည္ႏိုင္ဘူး
ဘုရား။ လူတစ္ေယာက္က ေသခါနီးမွာ သူလုပ္ဖူးတဲ့ ေကာင္းမႈေတြကို ျမင္ေယာင္ျပီး
ေသသြားရင္ ေကာင္းရာသုဂတိ လားတယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္ဘုရား။
Tuesday, February 24, 2015
စိႏၱာမယပညာ။
စိႏၲာမယဆိုတာ ၾကားနာမႈကို အေျခမခံဘဲ အေတြးအေခၚသက္သက္ျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာ
ေသာပညာကို စိႏၲာမယပညာ လို႔ ေခၚပါတယ္၊ ၾကားနာမႈကို အေျခခံၿပီးမွေတြးရင္ စိႏၲာမယ
မေခၚပါ။ သူမ်ားဆီက သင္ယူထားတဲ့ အခ်က္ေပၚမွာ အေျခမခံဘဲနဲ႔ ၾကံစည္မႈသက္သက္ေပၚ
မွာ အေျခခံၿပီး ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ပညာမ်ဳိးကိုသာ စိႏၲာမယပညာ လို႔ ေခၚပါတယ္။
ေသာပညာကို စိႏၲာမယပညာ လို႔ ေခၚပါတယ္၊ ၾကားနာမႈကို အေျခခံၿပီးမွေတြးရင္ စိႏၲာမယ
မေခၚပါ။ သူမ်ားဆီက သင္ယူထားတဲ့ အခ်က္ေပၚမွာ အေျခမခံဘဲနဲ႔ ၾကံစည္မႈသက္သက္ေပၚ
မွာ အေျခခံၿပီး ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ပညာမ်ဳိးကိုသာ စိႏၲာမယပညာ လို႔ ေခၚပါတယ္။
ဗုဒၶႏုႆတိပြားျခင္းၾကာင့္အနာထပိဏ္သူေ႒းေသာတာပန္ျဖစ္ခန္း...။
အနာထပိဏ္သူေဌး။ ။ သာဝတၳိျမိဳ႕၌ေနေသာ အနာထပိဏ္သူေဌးႏွင့္ ရာဇၿဂိဳလ္ျမိဳ႕၌ေနေသာ သူေဌးတို႔သည္ သမီးေယာက္ဖ ျဖစ္၍ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ရင္း အျမဲဆက္ဆံေနၾက၏။ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္
ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႕၌ ပဌမအၾကိမ္ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္ အနာထပိဏ္သူေဌးသည္ လွည္းေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္ ကုန္ေရာင္းလာ၏။ ထိုသူေဌးႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ မိမိျမိဳ႕သို႔လာေသာအခါ ျမိဳ႕ခံသူေဌးက ခရီးဦးၾကိဳ
ျပဳေလ့ရွိ၏။ ထိုေန႔၌ကား ရာဇၿဂိဳလ္သူေဌးသည္ ဗုဒၶအမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္မ်ားအား ဆြမ္းကပ္ဖို႔ရန္ကိစၥရွိ၍ ခရီးဦးၾကိဳမျပဳႏိုင္ဘဲ အသင့္အတင့္ႏႈတ္ဆက္ျပီးလွ်င္ အလုပ္သမားမ်ားကို နက္ျဖန္ ေစာေစာထ၍
ခ်က္ျပဳတ္ဘို႔ရန္ စီမံေနေလသည္။
ေမတၱာ၏အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ား
စာေပမွာေဖာ္ျပတဲ့ ေမတၱာ၏အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္တယ္…
(၁) ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အိပ္ေပ်ာ္ရတယ္။
(၂) ကိုယ္မွာ ေဖာက္ျပန္မႈမရွိဘဲ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အိပ္ရာက ႏိုးရတယ္။
(၃) အိပ္မက္ေကာင္းေတြကိုပဲ ျမင္မက္ႏုိင္ၿပီး ယုတ္ညံ့ရြံ႕မုန္း ေၾကာက္လန္႔ဖြယ္ အိပ္မက္မ်ား မမက္ရဘူး။
(၄) လူအေပါင္းက ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးတယ္။
(၁) ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အိပ္ေပ်ာ္ရတယ္။
(၂) ကိုယ္မွာ ေဖာက္ျပန္မႈမရွိဘဲ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အိပ္ရာက ႏိုးရတယ္။
(၃) အိပ္မက္ေကာင္းေတြကိုပဲ ျမင္မက္ႏုိင္ၿပီး ယုတ္ညံ့ရြံ႕မုန္း ေၾကာက္လန္႔ဖြယ္ အိပ္မက္မ်ား မမက္ရဘူး။
(၄) လူအေပါင္းက ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးတယ္။
ဗုဒၶရဲ႕ လူတိုင္းအတြက္ (အသင့္ေတာ္ဆံုး) ၾသ၀ါဒ။
ျမတ္စြာဘုရားက လူတိုင္း လိုက္နာႏိုင္တဲ့ သဘာ၀တရားကို လက္ညိဳးထိုးျပေတာ္မူခဲ့
တယ္။ အမၺလဌိက ရာဟုေလာ၀ါဒ ေဒသနာမွာ “ ရာဟုလာ၊ တစ္စံုတစ္ရာ ေျပာမယ္ႀကံရင္
အလ်င္စလို မေျပာနဲ႔၊ သတိထားလိုက္ဦး၊ ငါေျပာေတာ့မွာပဲ ဆိုတာ သတိထားလိုက္ဦး။ ၿပီး
တယ္။ အမၺလဌိက ရာဟုေလာ၀ါဒ ေဒသနာမွာ “ ရာဟုလာ၊ တစ္စံုတစ္ရာ ေျပာမယ္ႀကံရင္
အလ်င္စလို မေျပာနဲ႔၊ သတိထားလိုက္ဦး၊ ငါေျပာေတာ့မွာပဲ ဆိုတာ သတိထားလိုက္ဦး။ ၿပီး
ကံ၏ အက်ိဳးေပးမွဳ။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသဆရာေတာ္ႀကီးက ပစၥဳပၸာန္တြင္ ေကာင္းေသာ
ကံမ်ားျပဳေနပါေစ၊ ထိုအခ်ိန္တြင္ အားႀကီးေသာ အတိတ္ကံဆိုးက အက်ိဳးေပးခြင့္သာပါက
ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳျပဳေနပါလွ်က္ မေကာင္းက်ိဳးနဲ႔ ဆံုရတတ္တယ္။
ကံမ်ားျပဳေနပါေစ၊ ထိုအခ်ိန္တြင္ အားႀကီးေသာ အတိတ္ကံဆိုးက အက်ိဳးေပးခြင့္သာပါက
ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳျပဳေနပါလွ်က္ မေကာင္းက်ိဳးနဲ႔ ဆံုရတတ္တယ္။
သဘင္သည္ႏွင့္ ေစ်းသည္။
(ေမး) ( ခင္မိုးေ၀-ေခ်ာင္းဆံု (တ)၊ တန္ဆည္ျမိဳ႔နယ္ )
ဆရာေတာ္ဘုရား၊ သဘင္သည္၊ ေစ်းသည္မ်ားသည္ ငရဲ (သို႔) ျပိတၱာဘ၀သို႔
ေရာက္ၾကသည္-ဟု ၾကားဖူးပါသည္။ သဘင္သည္ ေစ်းသည္တိုင္း ငရဲသို႔ က်ေရာက္ပါသ
လားဘုရား၊ ထိုဘ၀မ်ားသို႔ မက်ေရာက္ရေအာင္ မည္ကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ရမည္ကို သနားသျဖင့္
ဆရာေတာ္ဘုရား၊ သဘင္သည္၊ ေစ်းသည္မ်ားသည္ ငရဲ (သို႔) ျပိတၱာဘ၀သို႔
ေရာက္ၾကသည္-ဟု ၾကားဖူးပါသည္။ သဘင္သည္ ေစ်းသည္တိုင္း ငရဲသို႔ က်ေရာက္ပါသ
လားဘုရား၊ ထိုဘ၀မ်ားသို႔ မက်ေရာက္ရေအာင္ မည္ကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ရမည္ကို သနားသျဖင့္
စတုေလာကပါနတ္မင္းႀကီး ၄ ပါး။
စတုေလာကပါနတ္မင္းႀကီး (စတုမဟာရာဇ္) ၄ ပါးမွာ==
၁။ ဓတရဌ နတ္မင္းႀကီး = ျမင္းမိုရ္ေတာင္၏ အေရွ႕မ်က္ႏွာအရပ္၌ ေန၏။
၂။ ၀ိရုဠက နတ္မင္းႀကီး = ျမင္းမိုရ္ေတာင္၏ ေတာင္မ်က္ႏွာအရပ္၌ ေန၏။
၁။ ဓတရဌ နတ္မင္းႀကီး = ျမင္းမိုရ္ေတာင္၏ အေရွ႕မ်က္ႏွာအရပ္၌ ေန၏။
၂။ ၀ိရုဠက နတ္မင္းႀကီး = ျမင္းမိုရ္ေတာင္၏ ေတာင္မ်က္ႏွာအရပ္၌ ေန၏။
Monday, February 23, 2015
၀ဋ္လည္တတ္သည္။
မၾကာမီ ၀ဋ္လည္တတ္သည္ ။*
မိဘအေပၚ ဆုိးသူသည္ သားဆုိးသမီးဆုိး ရတတ္၏။ *
ေယာကၡမအေပၚ ဆုိးသူသည္ သမက္ဆုိး၊ ေခြ်းမဆုိး ရတတ္၏။ *
မိဘအေပၚ ဆုိးသူသည္ သားဆုိးသမီးဆုိး ရတတ္၏။ *
ေယာကၡမအေပၚ ဆုိးသူသည္ သမက္ဆုိး၊ ေခြ်းမဆုိး ရတတ္၏။ *
အလႉခံတာဝန္။
ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးမွာ ႏွစ္ဖက္ငဲ့ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ရပါတယ္။
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေတြဘက္ကလဲ ေပါင္းျမက္သေဘာလို ေလာဘ ေဒါသေတြ မပါ,ပါေစနဲ႔။ တခါ
ဟိုေနာက္ဘဝ သံသရာက်ေတာ့ ဒီေလာဘ ေဒါသေတြနဲ႔ ေနတဲ့ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္က သက္သက္သာ
သာနဲ႔ သြားရမွာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႔မွာ အျပစ္ေတြနဲ႔ ေထြးေရာယွက္တင္ သြားရမယ္။
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေတြဘက္ကလဲ ေပါင္းျမက္သေဘာလို ေလာဘ ေဒါသေတြ မပါ,ပါေစနဲ႔။ တခါ
ဟိုေနာက္ဘဝ သံသရာက်ေတာ့ ဒီေလာဘ ေဒါသေတြနဲ႔ ေနတဲ့ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္က သက္သက္သာ
သာနဲ႔ သြားရမွာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႔မွာ အျပစ္ေတြနဲ႔ ေထြးေရာယွက္တင္ သြားရမယ္။
သုတမယပညာ။
သုတမယ-ဆိုတာ ၾကားနာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ပညာကို သုတမယပညာလို႔
ေခၚပါတယ္။ နားကၾကားနာလိုက္ရလို႔၊ နားေထာင္လိုက္ရလို႔၊ သင္ယူလိုက္ရလို႔- ရလိုက္တဲ့
ပညာမွန္သမွ် သုတမယ- ၾကားနာျခင္းက ထုတ္လုပ္ေပးတဲ့ ပညာမ်ဳိးပါ။
ေခၚပါတယ္။ နားကၾကားနာလိုက္ရလို႔၊ နားေထာင္လိုက္ရလို႔၊ သင္ယူလိုက္ရလို႔- ရလိုက္တဲ့
ပညာမွန္သမွ် သုတမယ- ၾကားနာျခင္းက ထုတ္လုပ္ေပးတဲ့ ပညာမ်ဳိးပါ။
ပထမဦးဆံုး သာမေဏ။
ရာဟုလာက ျမတ္စြာဘုရားဆီ သြားၿပီး “ခမည္းေတာ္ အေမြေပးပါ” လို႔ ေတာင္းတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက ဘာမွ မိန္႔ၾကားေတာ္ မမူဘူး။ သပိတ္ပိုက္ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းေတာ္ကို ၾကြသြား
ေတာ္ မူတယ္။ ရာဟုလာက ေနာက္က သကၤန္းဆြဲၿပီး ေက်ာင္းေတာ္ ေရာက္သည္အထိ တ
ေကာက္ေကာက္နဲ႔ လိုက္ေတာင္းတယ္။ ယေသာ္ဓရာက သေဘာက်တယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက ဘာမွ မိန္႔ၾကားေတာ္ မမူဘူး။ သပိတ္ပိုက္ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းေတာ္ကို ၾကြသြား
ေတာ္ မူတယ္။ ရာဟုလာက ေနာက္က သကၤန္းဆြဲၿပီး ေက်ာင္းေတာ္ ေရာက္သည္အထိ တ
ေကာက္ေကာက္နဲ႔ လိုက္ေတာင္းတယ္။ ယေသာ္ဓရာက သေဘာက်တယ္။
ဒါနက သံသရာရွည္တာလား ?။
သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္လိုတဲ့ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ေတြဟာ ပါရမီ ဆယ္ပါးမွာ
ဒါနပါရမီကို ပထမဆံုးျဖည့္ၾကတယ္။ ဒါနဟာ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း ျဖစ္လို႔သာ
ဒါနပါရမီကို ျပဳလုပ္ၾကတယ္။ ဒါနျပဳတဲ့ ေစတနာဟာ ေနာင္ဘ၀ ခ်မ္းသာေအာင္ဆိုတဲ့
ဒါနပါရမီကို ပထမဆံုးျဖည့္ၾကတယ္။ ဒါနဟာ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း ျဖစ္လို႔သာ
ဒါနပါရမီကို ျပဳလုပ္ၾကတယ္။ ဒါနျပဳတဲ့ ေစတနာဟာ ေနာင္ဘ၀ ခ်မ္းသာေအာင္ဆိုတဲ့
ကုသုိလ္ဟူသည္ ဘဝလမ္းအတြက္
မ႒ကု႑လီ သည္ အိမ္ျပင္ ေညာင္ေစာင္း ထက္၌ လဲေလ်ာင္း
ေနသည္။ စင္စစ္ လဲေလ်ာင္း ေနသည္ ဟူသည္ မွာလည္း မည္ကာ မတၱ မွ်သာ ျဖစ္၏။
ကုိယ္ခႏၶာ တစ္ခု ေညာင္ေစာင္း ေပၚတြင္ ပုံက် ေနသည္ ဟု ဆုိနုိင္ ရုံမွ်သာ
ျဖစ္သည္။ ၀ါထိန္ ေျခာက္ေသြ႔ ေနေသာ မ်က္လုံးမ်ား ရံဖန္ ရံခါ လွုပ္ခတ္
သြားသည္ ကလြဲ၍ သူ၏ တစ္ကုိယ္လုံး သည္ ျငိမ္သက္ လ်က္ ရွိသည္။
ရွိခုိးကန္႔ေတာမႈႏွင့္ထုိက္တန္ေအာင္ ေနတတ္မွအျပစ္လြတ္မည္
ကုိယ့္ကုိ လာကန္ေတာ့ရင္ အရဟံပြားေနလုိက္ပါ
--------------------------------- --------------
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေတြက ၾသဝါဒေပးေလ့ ရွိပါတယ္။
“ကိုယ့္ကို ဒကာ၊ ဒကာမေတြက လာဦးခ်ရင္ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ ပြားေနလိုက္ရတယ္။ တကယ္လို႔ ကိုယ့္မွာ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ အားနည္းေနရင္ ေျဖသာတယ္။ ကန္ေတာ့တဲ့ လူေတြအတြက္လည္း အက်ဳိးရွိတယ္။ ကန္ေတာ့ခံတဲ့သူ အတြက္လည္း အက်ဳိးရွိတယ္။”
--------------------------------- --------------
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေတြက ၾသဝါဒေပးေလ့ ရွိပါတယ္။
“ကိုယ့္ကို ဒကာ၊ ဒကာမေတြက လာဦးခ်ရင္ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ ပြားေနလိုက္ရတယ္။ တကယ္လို႔ ကိုယ့္မွာ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ အားနည္းေနရင္ ေျဖသာတယ္။ ကန္ေတာ့တဲ့ လူေတြအတြက္လည္း အက်ဳိးရွိတယ္။ ကန္ေတာ့ခံတဲ့သူ အတြက္လည္း အက်ဳိးရွိတယ္။”
အေယာင္ေဆာင္ျခင္း(၃၇)ပါး
(၁) ရာဂသည္ ေမတၱာေယာင္ေဆာင္တတ္၏။
(၂) ေသာကသည္ ကရုဏာေယာင္ေဆာင္တတ္၏။
(၃) ေလာဘမူေသာမနႆသည္ မုဒိတျဗဟၼာ့၀ိဟာရေယာင္ေဆာင္တတ္၏။
(၄) ကုသိုလ္တရားတို ့၌အားမထုတ္ျခင္း ၀န္ခ်ျခင္းတို ့သည္ ဥေပကၡာျဗဟၼာ့၀ိဟာရေယာင္ေဆာင္တတ္၏။
(၅) စိတ္ပူပန္ျခင္း ေဒါသ ေဒါမနႆတရားသည္ ၀ဋ္ဆင္းရဲကို ထိတ္လန္ ့ျခင္း သံေ၀ဂေယာင္ေဆာင္တတ္၏။
(၆) ပုဂၢိဳလ္ယုတ္ျမတ္၊ ၾကည္ညိဳအပ္ မၾကည္ညိဳအပ္ ေရြးခ်ယ္စံုစမ္းျခင္း၌
မၾကည္ညိဳတတ္ေသာ အသဒၶိယဟု ဆိုအပ္ေသာ မကၡပဠာသီ အကုသိုလ္တရားသည္ စံုစမ္းျခင္း
ပညာေယာင္ေဆာင္တတ္၏။
Sunday, February 22, 2015
အရွင္ေမာဂၢလန္ မေထရ္ျမတ္ႀကီး အေလာင္းေတာ္, တရားထူးရသြားေသာ တရားေတာ္။
အရွင္အႆဇိ မေထရ္ျမတ္ႀကီး ေဟာၾကားေသာ ေလာကမွာျဖစ္လာသမွ် ျဖစ္ေနတာေတြ မွန္သမွ် အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ရွိတယ္။ ဒီအေၾကာင္းအက်ိဳး သိရွိႏိုင္မွဳ ပညာဉာဏ္တရားဟာ
အရွင္သာရိပုတၱာ မေထရ္ျမတ္ႀကီး အေလာင္းအလ်ာကို ေသာတာပန္ ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။ ေသာတာ
ပန္ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ ဥပတိႆဟာ အတူေနတဲ့ ေကာလိတ အရွင္ေမာဂၢလန္ မေထရ္ျမတ္ အေလာင္း
အရွင္သာရိပုတၱာ မေထရ္ျမတ္ႀကီး အေလာင္းအလ်ာကို ေသာတာပန္ ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။ ေသာတာ
ပန္ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ ဥပတိႆဟာ အတူေနတဲ့ ေကာလိတ အရွင္ေမာဂၢလန္ မေထရ္ျမတ္ အေလာင္း
ႀကိဳတင္စုေဆာင္းပါ။
ငါႏွင့္ရြယ္တူ၊ ငယ္ၾကသူႏွင့္၊
ႀကီးမူစားစား၊ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကား၊
အာဏာထန္ျပင္း၊ ရွင္ေသမင္း၏၊
ျဖတ္ညင္းႏွိပ္စက္၊ ျပစ္ဒါဏ္ခ်က္ေၾကာင့္၊
ဆက္ဆက္မွန္စြာ၊ ေသရရွာၿပီ၊
ႀကီးမူစားစား၊ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကား၊
အာဏာထန္ျပင္း၊ ရွင္ေသမင္း၏၊
ျဖတ္ညင္းႏွိပ္စက္၊ ျပစ္ဒါဏ္ခ်က္ေၾကာင့္၊
ဆက္ဆက္မွန္စြာ၊ ေသရရွာၿပီ၊
Subscribe to:
Posts (Atom)