ဗုဒၶဘာသာက ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို အေၿခခံထားပါတယ္၊ မေကာင္းတာလုပ္ရင္ မေကာင္းတဲ့အ
က်ိဳး ခံရပါတယ္။ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတဲ့အက်ိဳး ခံစားရပါတယ္။ ကိုယ္လုပ္မွ ကိုယ္ရပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာ တရားက “ မ ” တာတို႔၊ ကယ္တင္တာတို႔၊ အျပစ္မွ ကင္းလြတ္တာမ်ိဳး မရွိပါ။ အရာရာဟာ
ကိုယ့္အေပၚ မူတည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ေကသမုတၱိရြာက ရြာသူ၊ ရြာသားေတြကို လက္ေတြ႕က်က်
ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ အသံုးခ်တတ္ဖို႔ ေကသမုတၱိသုတၱန္ကို ေဟာျပေတာ္မူပါတယ္။
Saturday, May 25, 2013
ရွင္ရာဟုလာနဲ႔ တံျမက္စည္း
ရဟန္းေတြက ကိုရင္ရာဟုလာ အေဝးက လာေနတာကို ျမင္ရင္ တံျမက္စည္းနဲ႔ အမိႈက္စြန္႔ပံုးေတြကို အျပင္မွာ ပစ္ထားၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါ အျခားရဟန္းေတြက “ငါ့ရွင္တို႔၊ ဒါကို ဘယ္သူ ခ်ပစ္ထားတာလဲ”လို႔ ေမးတဲ့အခါ အရွင္ဘုရားတုိ႔၊ ကိုရင္ရာဟုလာ ဒီနားက ျဖစ္သြားပါတယ္။ သူမ်ား ခ်ပစ္ထားတာေလလား လုိ႔ အျခားရဟန္းေတြက ေျဖၾကပါတယ္။ ကိုရင္ရာဟုလာက အရွင္ဘုရားတုိ႔၊ ဒါကို တပည့္ေတာ္ မလုပ္ပါ ဘုရား လုိ႔ တစ္ေန႔မွ မေျပာဘဲ အဲဒါေတြကို သိမ္းဆည္းကာ ရဟန္းေတြကို ေတာင္းပန္ျပီး သြားပါသတဲ့။
အရဟံ ဇယံ ဘုရားရိွခိုး(အံ့ၾသဘြယ္တန္ခိုးထူးဘုရားရွစ္ခိုး)
အရဟံ ဗဟိ အႏၲဇယံ သုဂတံ၊
အမိတံ ဝိရဇံ လလိတံ အတုလံ၊
စရဏံ တိဘဝူပသမံ ယမကံ၊
သုခဒံ သရဏံ ပဏမာမိ ဇိနံ။
၁။ အရဟံ – ပူေဇာ္အထူးကို ခံယူေတာ္ မူထုိက္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို၊ ပဏမာမိ-ရိွခိုးပါ၏ ဘုရား။၂။ ဗဟိ အႏၲဇယံ – အတြင္းအပရန္ကို ေအာင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို၊ ပဏမာမိ-ရိွခုိးပါ၏ ဘုရား။
၃။ သုဂတံ – ေကာင္းေသာစကားကို ဆိုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို၊ ပဏမာမိ-ရိွခုိးပါ၏ ဘုရား။
၄။ အမိတံ – မႏိႈင္းယွဥ္ႏိုင္သည့္ တန္ခုိးျပာဋိဟာႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို၊ ပဏမာမိ-ရိွခုိးပါ၏ ဘုရား။
အာနာပါန အက်ဳိး ၅-မ်ဳိး
၁။ အာနာပါန ကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္းခဲ့ပါမူ ယခုေခတ္၊ ယခုကာလ၊ ယခုဘဝ၌ပင္လွ်င္ ရဟႏၲာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ႏို္င္၏။
၂။ အကယ္၍ အသက္ရိွစဥ္ ရဟႏၲာအျဖစ္သို႔ မေရာက္ေသးပါမူ ေသခါနီးကာလ၌ သမသီသိ ရဟႏၲာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ႏိုင္ေသး၏။
၃။ အကယ္၍ သမသီသိ ရဟႏၲာ မျဖစ္ႏိုင္ေသးပါမူ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ဓမၼကထိကနတ္သား တရားသံကို ၾကားရ၍ ရဟႏၲာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရိွႏိုင္၏။
၄။ အကယ္၍ နတ္ျပည္၌ ရဟႏၲာ မျဖစ္ေသးပါမူ အရိေမတၱယ်ဘုရား မပြင့္မီ ပေစၥကဗုဒၶါ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ႏိုင္ေသး၏။
ပုညကိရိယာဝတၳဳ (၁၀)ပါး
မေမ့မေလ်ာ့ရိွျပီး ပြားမ်ားရမည့္ ကုသိုလ္တရားလည္း (၁၀)ပါး ရိွေလ၏။ ထုိကုသိုလ္တရား (၁၀)ပါးကို စာရိတၱအက်င့္တရား-ဟုလည္း ေခၚေလသည္။ ပုညကိရိယာဝတၳဳ-ဟုလည္း ေခၚ၏။ ထုိ(၁၀)ပါးကား - (၁) ဒါန – စြန္႔ၾကဲေပးကမ္း လွဴဒါန္းျခင္း၊
(၂) သီလ – (၅)ပါး၊ (၈)ပါး အစရိွသည့္ ေရွာင္ၾကဥ္မႈမ်ားကို ေစာင့္ထိန္းျခင္း၊
(၃) ဘာဝနာ – သမထ၊ ဝိပႆနာ ကမၼ႒ာန္းမ်ား အားထုတ္ျခင္း၊
မုနိရွစ္ဆူေမာ္ကြန္း
၁။ အကနိ႒ဘံုမွာ အေလာင္းေတာ္ရဲ႔ ပုဆိုးကို ဌာပနာထားျပီး တည္ထားတဲ့ ဒုႆမုနိ ေစတီေတာ္၊
၂။ တာဝတႎသာမွာ အေလာင္းေတာ္ရဲ႔ ဆံေတာ္ကို ဌာပနာထားျပီး တည္ထားတဲ့ စူ႒ာမုနိေစတီေတာ္၊
၃။ ကပၸိလဝတ္ျပည္မွာ ခမည္းေတာ္ သူေဒၶါဒနမင္း ထုလုပ္ကိုးကြယ္တဲ့ သက်မုနိေစတီေတာ္၊
၄။ သာဝတၳိျပည္မွာ ပေႆနဒီမင္း ထုလုပ္ကိုးကြယ္တဲ့ စိႏၲာမုနိ ေစတီေတာ္၊
ကံျပဳတဲ့ေနရာက ေစတနာ
ကံျပဳတဲ့ေနရာမွာ ဘာအေရးႀကီးဆံုးလဲဆိုရင္ ေစတနာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက “ေစတနာဟံ ဘိကၡေဝ ကမၼံဝဒါမိ၊ ရဟန္းတို႔ ေစတနာကို ကံလုိ႔ ငါဘုရား ေဟာတယ္”လုိ႔ မိန္႔ၾကားထားတာပါ။ အဲဒီ ေစတနာနဲ႔ကံ၊ ကံနဲ႔ ေစတနာ ဘာထူးသလဲေမးရင္ ျပဳလုပ္ဆဲ အမႈေတြဟာ ေစတနာပါ။ ျပီးျပီးသြားတာက ကံပါ။
Friday, May 24, 2013
ဘုရား၊ ရဟႏၱာဓာတ္ေတာ္ဟူသည္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္ မိမိတို႔၏ ေနအိမ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ႏွင့္
ကိုယ္ေတာ္စား ရုပ္ပြားဆင္းထုေတာ္မ်ားကို ထားရွိ ကိုးကြယ္ၾကပါသည္။ အခ်ိဳ႕ဆိုလွ်င္ ရိုေသ
ေလးစားအပ္သည့္ နာမည္ႀကီး ဘယ္ဆရာေတာ္က ဓာတ္ေတာ္က်သည္၊ ဘယ္ဆရာေတာ္ႀကီးက
ေတာ့ နာမည္ႀကီးေပမယ့္ ဓါတ္ေတာ္မက်ဘူး ဟူ၍ပင္ ျငင္းခံုေလ့ ရွိတတ္ၾကပါသည္။ ဆရာေတာ္
ႀကီးမ်ားႏွင့္ ရဟႏၱာတို႔၏ ဓာတ္ေတာ္ဟူသည္ အဘယ္သို႔ေသာ အရာမ်ိဳးနည္း။ ဆရာေတာ္ႀကီး
တစ္ပါး ပ်ံလြန္ေတာ္မူသျဖင့္ မီးသၿဂၤ ိဳဟ္ရာတြင္ အတံုးအခဲမ်ား ၾကြင္းက်န္သည္ကို ဓာတ္ေတာ္
က်သည္ဟု ဆိုေလ့ရွိၾကသည္။ ရဟႏၱာဓာတ္ေတာ္ဟူသည္ အဘယ္သို႔ေသာ အရာျဖစ္ေၾကာင္း
ဆဌသဂၤ ီတိပု စၦက အဂၢမဟာပ႑ိတ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဤ
သို႔ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္
ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္၏ ဂီဟိ၀ိနယ ဆံုးမစာ မ်ား
ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ စာဖတ္သူေတြကို ဗဟုသုတ တိုးပြားပါေစျခငး္ အက်ိဳးငွာ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္ ရဲ႕ သိေကာင္းစရာ ဆံုးမစာမ်ားကို တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္ ။
ဘ၀ရဲ႕ ေကာင္းျခင္းဆိုျခင္းေတြကို စာဖတ္သူတို႕ စံနမူနာ အတုယူႏုိင္ၾကပါေစ ။ ဘ၀တိုးတတ္ျခင္းအတြက္ မေကာင္းေသာ အက်င့္ဆိုး၀ါသနာဆိုးမ်ားကို
အက်ိဳးအျပစ္အလုိက္ဆင္ျခင္ႏိုင္ျပီး ျမင့္မားတဲ႕ဘ၀ကိုပိုင္ဆိုင္ ႏိုင္ပါေစ ။ စာေပကိုေလ့လာဖတ္ရူ႕ရေသာ ေၾကာင့္လည္းေကာင္းျမတ္အဘိုးတန္ေသာ အျမင္
မ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ႏုိင္ပါေစ ။
ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္၏ ဂီဟိ၀ိနယ ဆံုးမစာ မ်ား
ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ စာဖတ္သူေတြကို ဗဟုသုတ တိုးပြားပါေစျခငး္ အက်ိဳးငွာ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္ ရဲ႕ သိေကာင္းစရာ ဆံုးမစာမ်ားကို တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္ ။
ဘ၀ရဲ႕ ေကာင္းျခင္းဆိုျခင္းေတြကို စာဖတ္သူတို႕ စံနမူနာ အတုယူႏုိင္ၾကပါေစ ။ ဘ၀တိုးတတ္ျခင္းအတြက္ မေကာင္းေသာ အက်င့္ဆိုး၀ါသနာဆိုးမ်ားကို
အက်ိဳးအျပစ္အလုိက္ဆင္ျခင္ႏိုင္ျပီး ျမင့္မားတဲ႕ဘ၀ကိုပိုင္ဆိုင္ ႏိုင္ပါေစ ။ စာေပကိုေလ့လာဖတ္ရူ႕ရေသာ ေၾကာင့္လည္းေကာင္းျမတ္အဘိုးတန္ေသာ အျမင္
မ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ႏုိင္ပါေစ ။
ခႏၱီပါရမီ
ဆရာေတာ္ အရွင္ရာဇိႏၵ (ရေ၀ႏြယ္-အင္းမ)
ခႏၱီတရား၊ သည္းခံျငား၊ စိတ္ထားဘယ္သို႔ ျဖည့္သနည္း။
လူမိုက္အမႈ၊ ငါျပန္ျပဳလွ်င္၊ သူလိုငါလည္း၊ လူမိုက္ပဲဟု၊ စိတ္ထဲေတြးဆ၊ ေအးျမျမႏွင့္၊ ေဒါသမထြက္၊ စိတ္မပ်က္၊ သက္သက္ အနာခံသတည္း။
“ငါ့အေပၚ၌ လူမိုက္ျပဳေသာ ေစာ္ကားမႈကို ငါက ျပန္ျပဳလွ်င္ ငါလည္း သူ႔လိုလူမိုက္ ျဖစ္မွာပဲ” ဟု စိတ္ထဲမွာ ေတြးဆ၍ ေဒါသမထြက္ဘဲ စိတ္ပ်က္ အားငယ္၍လည္း မေနဘဲ စိတ္ေအးေအးႏွင့္ မိမိကသာ အနာခံလိုက္ျခင္းသည္ ခႏၱီပါရမီ၏ သေဘာတည္း။
ခႏၱီတရား၊ သည္းခံျငား၊ စိတ္ထားဘယ္သို႔ ျဖည့္သနည္း။
လူမိုက္အမႈ၊ ငါျပန္ျပဳလွ်င္၊ သူလိုငါလည္း၊ လူမိုက္ပဲဟု၊ စိတ္ထဲေတြးဆ၊ ေအးျမျမႏွင့္၊ ေဒါသမထြက္၊ စိတ္မပ်က္၊ သက္သက္ အနာခံသတည္း။
“ငါ့အေပၚ၌ လူမိုက္ျပဳေသာ ေစာ္ကားမႈကို ငါက ျပန္ျပဳလွ်င္ ငါလည္း သူ႔လိုလူမိုက္ ျဖစ္မွာပဲ” ဟု စိတ္ထဲမွာ ေတြးဆ၍ ေဒါသမထြက္ဘဲ စိတ္ပ်က္ အားငယ္၍လည္း မေနဘဲ စိတ္ေအးေအးႏွင့္ မိမိကသာ အနာခံလိုက္ျခင္းသည္ ခႏၱီပါရမီ၏ သေဘာတည္း။
မဂၢင္ကိစၥ
(၂၀၀၈-ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလထုတ္ ျမတ္ပန္းရဂံုတြင္ ပါရွိေသာ ဘိကၡဳသုည၊ ဘားအံ-၏ မဂၢင္ကိစၥ ေမးခြန္းသံုးပုဒ္ကို ေျဖၾကားထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)
ေမး။ ။ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳေသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၏ ေလာကုတၱရာစိတ္တြင္ မဂၢရွစ္ပါး ပါဝင္ပါသည္။ မဂၢင္ရွစ္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ စိတ္ကသာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္သည္ဟု နားလည္ထားပါသည္။
အူမႏွင့္ သီလ
ဗုဒၶဘာသာကို ေ၀ဖန္ပုတ္ခတ္ၾကေသာ၀က္ဆိုဒ္မ်ားမွ
သက္ဆိုင္ရာ ေရာင္းရင္းအေပါင္း တို႕အား လည္း ေကာင္း။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္အေပါင္းတို႔အားလည္းေကာင္း တကယ့္ဗုဒၶဘာသာ (ေခၚ) ဓမၼ universal
law ဆိုတာကို အနည္းငယ္ တီးေခါက္မိေစရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး
ကၽြန္ေတာ္ ဒီစာကိုေရး လိုက္ရပါ တယ္ခင္မ်ာ-
အသိဥာဏ္သည္ ဦးေႏွာက္မွ စျဖစ္သေလာ ႏွလုံးသားမွ စျဖစ္သေလာ သုံးသပ္ၾကည့္ျခင္း
စဥ္းစားဆင္ျခင္တတ္ေသာ လူသား၏ အသိဥာဏ္သည္ ဦးေႏွာက္မွ စ၍ျဖစ္ေပၚလာ၏ ဟု ေခတ္သစ္ သိပၸံပညာ က ေဖာ္ျပထားေသာ္လည္း ဗုဒၶျမတ္စြာကမူ အသိဥာဏ္သည္ ဟဒယ၀တၱဳ ( ေခၚ) ႏွလုံးသား ျဖစ္တည္ရာ ဟဒယ၀တၳဳရုပ္မွ ျဖစ္ေပၚလာ၏ ဟု အတိအလင္း ေဖာ္ျပထားရာ ကြ်ႏုပ္ငယ္စဥ္က ဘယ္လိုမွ မဆုံးျဖတ္ႏိုင္ပဲ သံသယတန္းလန္းႏွင့္ ေနခဲ့ရဖူး၏။ ဗုဒၶ၀ါဒက အေသအခ်ာ မွန္မည္ ဟု စိတ္က လက္ခံခ်င္ ေသာ္လည္း ဘယ္ပုံ ဘယ္နည္း မွန္ကန္သည္ စသည္ကိုေတာ့ လက္လွမ္းမမွီႏိုင္ခဲ့ေပ ။
Thursday, May 23, 2013
ျပဳျပင္စရာေတြ ျပဳျပင္ၾကပါ။
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္ ဘာသာေရးကို အေၾကာင္းျပဳလ်က္ ဘုရားပြဲ၊ ရွင္ျပဳပြဲ၊ ရဟန္း
ခံပြဲ၊ ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲတို႔ကို က်င္းပလာခဲ့ၾကပါသည္။ ယင္းသို႔ ဘာသာေရးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး က်င္းပ
ပင္ က်င္းပၾကၿငားေသာ္လည္း ဘာသာေရးအရ ထိထိမိမိ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေရးသို႔ ဦးတည္ေရွ့ရွဳမွဳ
အားနည္းခဲ့ၾကသည္သာ မ်ားပါသည္။ ဘာသာေရးႏွင့္ မစပ္ေသာ ေပ်ာ္ပြဲရြင္ပြဲ၊ အပိုပကာသန
ကိစၥရပ္မ်ားကို ေရွ့တန္းတင္မွဳမ်ားသာလွ်င္ လႊမ္းမိုးေနခဲ့ပါသည္။
ခံပြဲ၊ ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲတို႔ကို က်င္းပလာခဲ့ၾကပါသည္။ ယင္းသို႔ ဘာသာေရးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး က်င္းပ
ပင္ က်င္းပၾကၿငားေသာ္လည္း ဘာသာေရးအရ ထိထိမိမိ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေရးသို႔ ဦးတည္ေရွ့ရွဳမွဳ
အားနည္းခဲ့ၾကသည္သာ မ်ားပါသည္။ ဘာသာေရးႏွင့္ မစပ္ေသာ ေပ်ာ္ပြဲရြင္ပြဲ၊ အပိုပကာသန
ကိစၥရပ္မ်ားကို ေရွ့တန္းတင္မွဳမ်ားသာလွ်င္ လႊမ္းမိုးေနခဲ့ပါသည္။
ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္၏ သီလဂုဏ္
တစ္ခုေသာ ေန၀င္ဖ်ိဳးဖ် အကာလအခ်ိန္မဲ့တြင္မွ ဆံပင္ဖားလ်ား အ၀တ္အစား အစုတ္အျပတ္ႏွင့္
ဒကာမကေလးတစ္ေယာက္ ေတာင္ဖီလာေတာရေက်ာင္းဆီသို ့ အေမာတေကာ ေျပးလာေန၏။ ရုပ္ရည္ သနားကမား၊ ရုပ္လကၡဏာႏွင့္ အ၀တ္အစားသည္ တစ္ျခားစီျဖစ္ေန၏။
ဒကာမကေလးတစ္ေယာက္ ေတာင္ဖီလာေတာရေက်ာင္းဆီသို ့ အေမာတေကာ ေျပးလာေန၏။ ရုပ္ရည္ သနားကမား၊ ရုပ္လကၡဏာႏွင့္ အ၀တ္အစားသည္ တစ္ျခားစီျဖစ္ေန၏။
ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ႏွင့္ စက္ေတာ္ရာႏွစ္ဆူ ရွာေဖြျခင္း
တစ္ရံေရာအခါ (သကၠရာဇ္အားျဖင့္ တစ္ေထာင္ျပည့္ႏွစ္တြင္) ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ
ေပ်ာက္ကြယ္ေနေသာ မန္းစက္ေတာ္ရာ ႏွစ္ဆူကို
ရွာေဖြရန္ သာလြန္မင္းၾကီးထံ စာသြင္းၾက၏။
မင္းၾကီးလည္း သေဘာက်သျဖင့္ စက္ေတာ္ရာ အရွာထြက္ေတာ္မူခဲ့သည္။။
အနတၱ ဓဇ ဆရာေတာ္၊ အရိယာလကၤာရဆရာေတာ္၊
တိေလာကာ လကၤာရ ဆရာေတာ္တို ့လည္း အေဖာ္ပါၾက၏။ အင္း၀ေနျပည္ေတာ္မွ မင္းဘူးသို
့ၾကြကာ တစ္ေတာ၀င္ တစ္ေတာင္ထြက္ သက္တံု တက္တံု ရွာေဖြေတာ္မူၾက၏။
ရက္လည္း အတန္ၾကာေလျပီ။
Wednesday, May 22, 2013
လက္ေဆာင္ေပးတဲ့ အထဲမွာ အေကာင္းဆံုး လက္ေဆာင္ဆိုတာ ဘာျဖစ္မလဲ ?။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္တို႔ၾကားမွာ မိဘက သားသမီး ကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သားသမီးက
မိဘကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တပည့္က ဆရာကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ဦးဦးကို
ေမတၱာျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊
သနားဂရုဏာျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ေပးကမ္း တတ္ၾကပါသည္။ သံဃာေတာ္မ်ားကိုလည္း
ပစၥည္းေလးပါး အစရွိသျဖင့္ လွဴဒါန္းတတ္ၾကပါသည္။ လွဴဒါန္း ေပးကမ္းရတာေတြ အမ်ားႀကီး
ျဖစ္လာတဲ့အခါ ေပးရတဲ့အထဲမွာ ဘာေပးတာ ပိုေကာင္းသလဲ။ ဘယ္ဟာက အေကာင္းဆံုး
ေပးကမ္းျခင္းလဲ ဆိုတာ သိရွိနားလည္ဖို႔ အေရးႀကီးပါသည္။
သနားဂရုဏာျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ေပးကမ္း တတ္ၾကပါသည္။ သံဃာေတာ္မ်ားကိုလည္း
ပစၥည္းေလးပါး အစရွိသျဖင့္ လွဴဒါန္းတတ္ၾကပါသည္။ လွဴဒါန္း ေပးကမ္းရတာေတြ အမ်ားႀကီး
ျဖစ္လာတဲ့အခါ ေပးရတဲ့အထဲမွာ ဘာေပးတာ ပိုေကာင္းသလဲ။ ဘယ္ဟာက အေကာင္းဆံုး
ေပးကမ္းျခင္းလဲ ဆိုတာ သိရွိနားလည္ဖို႔ အေရးႀကီးပါသည္။
Tuesday, May 21, 2013
ရဟႏၱာျဖစ္လ်က္ ဆြမ္းတစ္နပ္မွ ၀ေအာင္ မဘုန္းေပးရျခင္း အေၾကာင္း။
ေလာသကတိႆသည္ သာ၀တၳိၿမိဳ႕ထဲတြင္လွည့္လည္ေတာင္းေသာ္လည္း ေရွးယခင္ဘဣႆာ
မစၦရိယဓာတ္ခံေၾကာင့္ ေပးမည့္ေကၽြးမည့္သူ တစ္ေယာက္မွ် မရွိေပ။ အိမ္ေနာက္ေဖးတြင္အိမ္ရွင္မမ်ား
လွမ္းပက္ထားေသာ အိုးေဆးေရ ခြက္ေဆးေရမ်ားထဲမွ တမင္းေစ့ကေလးမ်ားကို တစ္ေစ့ခ်င္း လိုက္
ေကာက္စားကာ အသက္ဆက္ရရွာ၏။
မစၦရိယဓာတ္ခံေၾကာင့္ ေပးမည့္ေကၽြးမည့္သူ တစ္ေယာက္မွ် မရွိေပ။ အိမ္ေနာက္ေဖးတြင္အိမ္ရွင္မမ်ား
လွမ္းပက္ထားေသာ အိုးေဆးေရ ခြက္ေဆးေရမ်ားထဲမွ တမင္းေစ့ကေလးမ်ားကို တစ္ေစ့ခ်င္း လိုက္
ေကာက္စားကာ အသက္ဆက္ရရွာ၏။
ကဆုန္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္
ကဆုန္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္သည္
ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိ႔၏ ထူးျမတ္ေသာ ဘာသာေရးပြဲေတာ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ေႏြဥတု၏
အလယ္ဗဟုိ ကဆုန္လျပည္႔ ေန႔၌ မဟာေဗာဓိေညာင္ပင္ကုိ ေရသြန္းေလာင္းေသာအားျဖင္႔
ဆင္ယင္ က်င္းပေသာ ပြဲေတာ္ျဖစ္သည္။
ျမတ္ဗုဒၶသည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃-ခုနွစ္ ကဆုန္လျပည္႔ ဗုဒၶဟူးေန႔၌ သူ အျမတ္နုိးဆုံးျဖစ္သည္႔ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ကုိ ရရွိခဲ႔သည္၊ ဤအေၾကာင္း ကုိ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားက-
“ခါေတာ္တပုံ၊ ပြင္႔ခ်ိန္ႀကံဳက၊ ကဆုန္ လျပည္႔ ဆင္မင္းေန႔ဝယ္၊ ေျမ႕ပရေမ၊ ပလႅင္ေဗြထက္ ေရႊေညာင္ေတာ္ႀကီး၊ ဗိတာန္ ထီးနွင္႔ စသည္ျဖင္႔ ခုနစ္ေန႔ ဘုရားရွိခုိး လကၤာ၌ ဆုိခဲ႔ စပ္ခဲ႔ ေရးခဲ႔သည္။
ျမတ္ဗုဒၶသည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃-ခုနွစ္ ကဆုန္လျပည္႔ ဗုဒၶဟူးေန႔၌ သူ အျမတ္နုိးဆုံးျဖစ္သည္႔ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ကုိ ရရွိခဲ႔သည္၊ ဤအေၾကာင္း ကုိ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားက-
“ခါေတာ္တပုံ၊ ပြင္႔ခ်ိန္ႀကံဳက၊ ကဆုန္ လျပည္႔ ဆင္မင္းေန႔ဝယ္၊ ေျမ႕ပရေမ၊ ပလႅင္ေဗြထက္ ေရႊေညာင္ေတာ္ႀကီး၊ ဗိတာန္ ထီးနွင္႔ စသည္ျဖင္႔ ခုနစ္ေန႔ ဘုရားရွိခုိး လကၤာ၌ ဆုိခဲ႔ စပ္ခဲ႔ ေရးခဲ႔သည္။
အနာထပိဏ္ နဲ႕ ၀ိသာခါ…

ဘုရားလက္ထက္ေတာ္က ေကာသလတိုင္း သာ၀တၱိျပည္၌ လူဦးေရ ၇-ကုေဋရွိသည္။ ၅-ကုေဋမွာ အရိယာျဖစ္၍ က်န္ ၂-ကုေဋမွာ ပုထုဇဥ္မ်ားျဖစ္ၾက၏ ။ သာ၀တၱိျပည္ အနာထပိဏ္ႏွင့္ ၀ိသာခါတို႔သည္ သာသနာကို ေထာက္ပံ့ရာ၌ ထင္ရွားသူႏွစ္ဦးျဖစ္သည္။
သာသနာမည္သူ ျပဳသနည္း
သာသနာဟူသည္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏
အဆုံးအမျဖစ္သည္။ ထိုအဆုံးအမ ျဖစ္ေသာ သာသနာေတာ္သည္ ပိဋကတ္သုံးပုံ၊
နိကာယ္ငါးရပ္၊ ဓမၼကၡႏၶာေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေ ထာင္ ျဖစ္ေလသည္။
အက်ဥ္းအားျဖင့္ဆိုလွ်င္ မေကာင္းမႈဟူသမွ် မျပဳရ၊ ေကာင္းမႈမွန္သမွ် မရ-အရျပဳ၊
စိတ္ကုိ ျဖဴစင္ေအာင္ထား ဟူ၍ ျဖစ္ေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မေကာင္းမႈေရွာင္၍ ေကာင္းမႈျပဳသူမ်ားကို သာသနာျပဳသူ (တနည္း)
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ အဆုံးအမကို လိ…ုက္နာသူ၊ အရွည္တည္တံ့ေအာင္ လက္ဆင့္ကမ္း၍
ေစာင့္ေရွာက္သူ ၊ ျပဳသူဟုဆိုရမည္ ျဖစ္ေပသည္။
” အဒိႏၷာဒါနကံ အေၾကာင္း “

အဒိႏၷာဒါန ဆုိတာ ဦးဇင္းတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ေန႔စဥ္ေစာင့္ထိန္းေနက် ငါးပါးသီလရဲ႕ဒုတိယေျမာက္သိကၡာပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာလုိရွင္းရွင္းေလးေျပာရရင္ အရွင္မေပးေသာ သူတစ္ပါးဥစၥာကုိ ခုိးယူျခင္းမွ ေရွာင္…ၾကဥ္ရတဲ့သိကၡာပုဒ္ပါ။ ေရွာင္ၾကဥ္ရင္ေကာင္းက်ဳိးရမယ္။ လြန္က်ဴးရင္ ဆုိးက်ဳိးရမယ္။
လြန္က်ဴးလုိ႔ရမယ့္ အက်ဳိးတရား (၆)ပါးရွိပါတယ္။ ပုိင္ရွင္က ၾကည္ျဖဴစြာမေပးေသာ ပစၥည္းကုိခုိးယူျခင္း၊ တုိက္ယူျခင္း၊ ႏိႈက္ယူျခင္း၊ အၾကပ္ကုိင္ျပီးယူျခင္း၊ ပရိယာယ္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ လွည့္ပတ္ျပီးယူျခင္း စတဲ့ အခ်က္ေတြဟာ အဒိႏၵာဒါန- သူတစ္ပါးဥစၥာပစၥည္းကုိ မတရားယူျခင္းမည္ပါတယ္။ အဲလုိ အဒိႏၷာဒါနကုိလြန္က်ဴးရင္
.” သတိထားဖြယ္ရာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ “
အေမး။ ။ ဥဴးဇင္းဘုရား။ တပည့္ေတာ္မ တစ္ခုေလာက္ ေလ်ာက္ထားခ်င္ပါတယ္ဘုရား။
တပည့္ေတာ္မနဲ႕ တပည့္ေတာ္မရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းတုိ႕ ကာေမသုမိစၦာ အေၾကာင္းကို
… ေဆြးေႏြးၾကည့္ပါတယ္။ဒီဘက္ေခတ္မွာက စိုးရိမ္စရာေတြ ျမင္ေနမိလုိ႕ပါ ဘုရား။
သူငယ္ခ်င္းကေျပာပါတယ္ က်ဴးလြန္သူအိမ္ေထာင္သည္သာလွ်င္ ကံထိုက္ၿပီးေတာ့
တစ္ဖက္လူသည္ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခြင့္ရွိသူဆုိပါက ကံမထိုက္ဟု ဆုိပါသည္။
သူတုိ႕ခ်င္း အတည္ယူလုိက္ျပန္လွ်င္ေတာ့ ႏွစ္ဦးစလံုးကံမထိုက္ေတာ့ဟုဆုိပါသည္ ဘုရား။
တပည့္ေတာ္မကို ကာေမသုမိစၦာအေၾကာင္းေလးအေသးစိတ္ေဟာျပေပးပါ ရန္ ေလးစားစြာေလ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ ဘုရား။
ရိုေသစြာျဖင့္။။
“… ဓမၼပဒဂုဏ္ရည္ …”

သာသနာေရး၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ျပန္လည္ရိုက္ႏွိပ္ရန္ လိုအပ္ေသာ က်မ္းစာအုပ္မ်ားတြင္ ဓမၼပဒ ၀တၳဳေတာ္ႀကီးသည္လည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္ေလရာ ယင္းဓမၼပဒ၀တၳဳေတာ္ႀကီး၌ အတြဲအားျဖင့္ ငါးတြဲပါရွိပါသည္။
ဓမၼပဒပါဠိေတာ္သည္ ပိဋကသံုးပံု နိကယ္ငါးရပ္တြင္ ခုဒၵကနိကယ္၌ ပါ၀င္ေသာ က်မ္းစာျဖစ္ပါသည္။ ဓမၼပဒဟူသည္- (ဓမၼ=တရားေတာ္တို ့၏ + ပဒ=အေပါင္းအစု၊ တရားေတာ္အေပါင္းအစု) ဟုအဓိပၸါယ္ရပါသည္။
“… ရဟန္းကို ဘာေၾကာင္႔ ရိုေသေလးစားရွိခိုးထိုက္သလဲ …”

ရဟန္းကို ဘာေၾကာင္႔ ရိုေသေလးစားရွိခိုးထိုက္တယ္ ဆိုတာကို ဗုဒၶက မုနိ သုတ္ေတာ္ မွာ ဒီလို အသိေပး ဆံုးမခဲ႔ပါတယ္။…
ကိုယ္…႔ဟာကို တရားက်င္႔ျပီး အနာဂါမ္ျဖစ္ေနတဲ႔ အရိယာ လူပုဂၢိဳလ္ ကေတာင္ ဒီကေန႔မွာ သဃၤန္း၀တ္ထားတဲ႔ ပုထုဇဥ္ ကိုရင္ေလးကို ရွိခိုးရမယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။
Monday, May 20, 2013
“ ငါက ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္ တိပိဋကဓရ ” တဲ့ (ကပိလ သုတၱန္)။
ကႆပျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ စံသြားလို႔ သာသနာေတာ္ က်န္ရစ္တဲ့ အခ်ိန္ေလးမွာ
သာသနာၾကည္ညိဳတဲ့ မိသားစု တစ္စု သာသနာေဘာင္ ၀င္လာခဲ့ပါတယ္။ အကိုႀကီးရဲ႕ နာမည္က
“ သာဂတ ” တဲ့။ သူ႕ညီရဲ႕ နာမည္က “ ကပိလ ” တဲ့။ ႏွမေလးရဲ႕ နာမည္က “ တာပနာ” တဲ့။ အ
ေမႀကီးကေတာ့ “သာဓိနီ” ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ သာသနာေဘာင္ကို မိသားစုလိုက္ ၀င္လာၾကပါတယ္။
သာသနာေဘာင္ ၀င္လာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တိုင္း ပုဂၢိဳလ္တိုင္း လုပ္ရမယ့္အလုပ္ (၂) ခုရွိပါတယ္။
သာသနာၾကည္ညိဳတဲ့ မိသားစု တစ္စု သာသနာေဘာင္ ၀င္လာခဲ့ပါတယ္။ အကိုႀကီးရဲ႕ နာမည္က
“ သာဂတ ” တဲ့။ သူ႕ညီရဲ႕ နာမည္က “ ကပိလ ” တဲ့။ ႏွမေလးရဲ႕ နာမည္က “ တာပနာ” တဲ့။ အ
ေမႀကီးကေတာ့ “သာဓိနီ” ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ သာသနာေဘာင္ကို မိသားစုလိုက္ ၀င္လာၾကပါတယ္။
သာသနာေဘာင္ ၀င္လာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တိုင္း ပုဂၢိဳလ္တိုင္း လုပ္ရမယ့္အလုပ္ (၂) ခုရွိပါတယ္။
မဟာ သရဏဂုံ ေတာ္ၾကီး
ေက်းဇူးရွင္ လယ္တီ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ မဟာသရဏဂုံေတာ္ၾကီး
ေက်းဇူးရွင္ လယ္တီ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ သကၠရာဇ္ (၁၂၇၉)ခုႏွစ္၊
တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း (၁)ရက္မွ တေပါင္းလကြယ္ေန႔ အထိ မံုရြာၿမိဳ႕အနီး
ႀကီးတြင္းႀကီးေတာ ရတြင္ ”မဟာသရဏ ဂံုေတာ္ႀကီး”ကို (၅)လတိုင္တိုင္ ေန႔စဥ္
မျပတ္ပူေဇာ္ခဲ့ရာ အႀကိမ္ေပါင္း (၂၁၁၆၈ဝဝ) ၂သန္းေက်ာ္မွ် ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါသည္။
ပဋိစၥ သမုပၸါဒ္ ေဒသနာဆိုသည္မွာ
ပဋိစၥ သမုပၸါဒ္ ေဒသနာဆိုသည္မွာ -
၁။ သံသရာ၏အစကိုလည္းေကာင္း သမုတိသစၥာအလိုအားျဖင္. ‘လူ’ဟူ၍လည္းေကာင္း
၊’ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ’ ဟူ၍လည္းေကာင္း သမုတ္ၾကသူတို.၏ျဖစ္ရာ အစ သည္ (အ၀ိဇ ၨာ
ႏွင္.တဏွာ )ဟူ၍ျပသျခင္းျဖစ္သည္။ ေပၚလြင္ထင္ရွားေစျခင္းျဖစ္သ ည္။
“သကၠာယဒိ႒ိ အရင္ျဖဳတ္ပါ”
ေသာတာပန္ျဖစ္ဖို. ဒိ႒ိနဲ. ၀ိစိကိစၧာကို အျမစ္ျပတ္ ပယ္နိုင္ေအာင္
ၾကိဳးစားရမွာဆိုေတာ. ၀ိစိကိစၧာအေၾကာင္းကိုလည္း ဂဃဏန သိဖို.လိုအပ္တယ္။
သိမွပယ္နိုင္မယ္။ ပထမသိေအာင္လုပ္ၾကဦး။
ဥာတပရိညာနဲ. ဒိ႒ိ၊ ၀ိစိကိစၧာကင္းမွ ပြားမ်ားအားထုတ္တဲ.အခါမွာ အားရွိတယ္။ အဲဒီ၀ိစိကိစၧာ ကင္းရွင္းဖို.လည္းပဲ ေလ.လာရတယ္။ မွတ္သားရတယ္။
၀ိစိကိစၧာဆိုတာ ယံုမွားျခင္းကိုဆုိလိုတာ။ ဒိ႒ိနဲ.တြဲေနတယ္။ အားလံုး(၈)မ်ိဳးရွိတယ္။
ဥာတပရိညာနဲ. ဒိ႒ိ၊ ၀ိစိကိစၧာကင္းမွ ပြားမ်ားအားထုတ္တဲ.အခါမွာ အားရွိတယ္။ အဲဒီ၀ိစိကိစၧာ ကင္းရွင္းဖို.လည္းပဲ ေလ.လာရတယ္။ မွတ္သားရတယ္။
၀ိစိကိစၧာဆိုတာ ယံုမွားျခင္းကိုဆုိလိုတာ။ ဒိ႒ိနဲ.တြဲေနတယ္။ အားလံုး(၈)မ်ိဳးရွိတယ္။
ေမတၱာေလ.က်င္.ခန္း
ေမတၱာဟာ မိမိရဲ.သႏၱာန္မွာ ပင္ကိုယ္က ရွိေနေပမယ္.လို. ေလ.က်င္.ေပးမွ အစြမ္းထက္မယ္၊ မေလ.က်င္.ရင္ အစြမ္းမထက္ဘူး။
အဲဒီေတာ. ေမတၱာဆိုတဲ. သေဘာတရားကို ဘာနဲ.ေလ.က်င္.ရမလဲ၊ အာရုံနဲ.ပဲ ေလ.က်င္.ရမယ္။ စိတ္တစ္ခုကို ထက္ျမက္လာေအာင္ ေလ.က်င္.ခ်င္ရင္ အာရုံနဲ.ေလ.က်င္.ရမယ္။ ဓားထက္ေအာင္ ဘာနဲ.လုပ္ရမလဲ၊ ေက်ာက္နဲ.ေသြးရတယ္၊ ေက်ာက္ေပၚတင္ျပီးေသြးမွ ဓားထက္တယ္။ ထို.အတူပဲ ဒီ ေမတၱာစိတ္ဓာတ္ေလးဟာ ခိုင္မာၾကီးထြားလာေအာင္ ဘာနဲ.လုပ္ရမလဲ၊ အာရုံေပၚတင္ျပီးေတာ. ေလ.က်င္.ရမယ္။
အဲဒီေတာ. ေမတၱာဆိုတဲ. သေဘာတရားကို ဘာနဲ.ေလ.က်င္.ရမလဲ၊ အာရုံနဲ.ပဲ ေလ.က်င္.ရမယ္။ စိတ္တစ္ခုကို ထက္ျမက္လာေအာင္ ေလ.က်င္.ခ်င္ရင္ အာရုံနဲ.ေလ.က်င္.ရမယ္။ ဓားထက္ေအာင္ ဘာနဲ.လုပ္ရမလဲ၊ ေက်ာက္နဲ.ေသြးရတယ္၊ ေက်ာက္ေပၚတင္ျပီးေသြးမွ ဓားထက္တယ္။ ထို.အတူပဲ ဒီ ေမတၱာစိတ္ဓာတ္ေလးဟာ ခိုင္မာၾကီးထြားလာေအာင္ ဘာနဲ.လုပ္ရမလဲ၊ အာရုံေပၚတင္ျပီးေတာ. ေလ.က်င္.ရမယ္။
Sunday, May 19, 2013
လူတိုင္းလူတိုင္း ခံစားေနရတဲ့ “ ဒုကၡ (၇) မ်ိဳး ” ။
လူတိုင္းလူတိုင္း ခံစားေနရတဲ့ ဒုကၡ ( ၇ ) မ်ိဳးမွာ= (၁) ဒုကၡ ဒုကၡ။ (၂) ၀ိပရိဏာမဒုကၡ။
(၃) သခၤ ါရဒုကၡ။ (၄) ပဋိ စၦႏၷဒုကၡ။ (၅) အပၸဋိ စၦႏၷဒုကၡ။ (၆) ပရိယာယဒုကၡ။ (၇) နိပၸရိယာယ
ဒုကၡ တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
(၁) ဒုကၡ ဒုကၡ = =
ကိုယ္ထဲမွာ နာက်င္ကိုက္ခဲျခင္း စသည္ျဖင့္ အခံခက္တဲ့ ကိုယ္ဆင္းရဲကတစ္
မ်ိဳး၊ စိတ္ထဲမွာ စိတ္ပူျခင္း၊ စိတ္ညစ္ျခင္း၊ ႏွလံုးမသာျခင္း၊ ၀မ္းနည္းျခင္း စသည္ျဖင့္ အခံခက္
တဲ့ စိတ္ဆင္းရဲကတစ္မ်ိဳး၊ ဒီ ကိုယ္ဆင္းရဲနဲ႔ စိတ္ဆင္းရဲကို ဒုကၡ ဒုကၡလို႔ ေခၚပါတယ္။ သူ႕သ
ေဘာကလည္း အခံရခက္တဲ့ ဆင္းရဲပဲ။ သူ႕အမည္ကလည္း ဒုကၡဆင္းရဲပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒုကၡဒုကၡ
လို႔ ေခၚပါတယ္။ ဆင္းရဲသေဘာရွိတဲ့ ဆင္းရဲတဲ့ ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲကိုေတာ့ လူတိုင္းလူ
တိုင္းက ေၾကာက္ၾကပါတယ္။ ကိုယ္ထဲစိတ္ထဲ၌ မခံသာတဲ့ ဆင္းရဲကို ဒုကၡဒုကၡလို႔ ေခၚပါတယ္။
(၃) သခၤ ါရဒုကၡ။ (၄) ပဋိ စၦႏၷဒုကၡ။ (၅) အပၸဋိ စၦႏၷဒုကၡ။ (၆) ပရိယာယဒုကၡ။ (၇) နိပၸရိယာယ
ဒုကၡ တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
(၁) ဒုကၡ ဒုကၡ = =
ကိုယ္ထဲမွာ နာက်င္ကိုက္ခဲျခင္း စသည္ျဖင့္ အခံခက္တဲ့ ကိုယ္ဆင္းရဲကတစ္
မ်ိဳး၊ စိတ္ထဲမွာ စိတ္ပူျခင္း၊ စိတ္ညစ္ျခင္း၊ ႏွလံုးမသာျခင္း၊ ၀မ္းနည္းျခင္း စသည္ျဖင့္ အခံခက္
တဲ့ စိတ္ဆင္းရဲကတစ္မ်ိဳး၊ ဒီ ကိုယ္ဆင္းရဲနဲ႔ စိတ္ဆင္းရဲကို ဒုကၡ ဒုကၡလို႔ ေခၚပါတယ္။ သူ႕သ
ေဘာကလည္း အခံရခက္တဲ့ ဆင္းရဲပဲ။ သူ႕အမည္ကလည္း ဒုကၡဆင္းရဲပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒုကၡဒုကၡ
လို႔ ေခၚပါတယ္။ ဆင္းရဲသေဘာရွိတဲ့ ဆင္းရဲတဲ့ ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲကိုေတာ့ လူတိုင္းလူ
တိုင္းက ေၾကာက္ၾကပါတယ္။ ကိုယ္ထဲစိတ္ထဲ၌ မခံသာတဲ့ ဆင္းရဲကို ဒုကၡဒုကၡလို႔ ေခၚပါတယ္။
ေသရမွာေၾကာက္သူ (၄) ဦး ႏွင္. ေသရမွာ မေၾကာက္သူ (၄) ဦး
…………………….. …………………….. …………………….. ….
“သမဏျဖစ္ေစ ျဗာဟၼဏျဖစ္ေစ နတ္ျဖစ္ေစ မာရ္နတ္ျဖစ္ေစ ျဗဟၼာျဖစ္ေစ ေလာက၌
မည္သည့္ ပုဂၢဳိလ္ပင္ျဖစ္ေစ ေသျခင္းသေဘာကို ”မေသေစအံ့”ဟု တာဝန္ခံႏိုင္သူ
တစ္စံုတစ္ေယာက္မွ် မရွိေပ။”
( ပါဋိေဘာဂသုတ္၊ ျဗဟၼဏ၀ဂ္၊ စတုကၠနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။)
( ပါဋိေဘာဂသုတ္၊ ျဗဟၼဏ၀ဂ္၊ စတုကၠနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။)
သင့္ဆီက သင့္ေမေမ ဘာေတြလိုအပ္ေနလဲ သင္သိသလား???
“သား အေမ့ကို ငါးရိုးေလးႏႊင္ေပးပါလား အေမ မျမင္ရလို႔…”
“ဟာ..အေမကလည္းဗ်ာ ဒီမွာသားလည္းမနည္းႏႊင္စားေန ရတာ..
အေမစားေနတာလဲၾကည့္ပါအံုး ထမင္းလံုးေတြကေအာက္က်လု႔ိ ဂရုစိုက္မွေပါ့အေမရ….”
ထမင္း၀ိုင္းမွ အေမအိုႀကီး၏ အကူအညီေတာင္းသံသည္ သားျဖစ္သူ၏
“ဟာ..အေမကလည္းဗ်ာ ဒီမွာသားလည္းမနည္းႏႊင္စားေန
အေမစားေနတာလဲၾကည့္ပါအံုး ထမင္းလံုးေတြကေအာက္က်လု႔ိ ဂရုစိုက္မွေပါ့အေမရ….”
ထမင္း၀ိုင္းမွ အေမအိုႀကီး၏ အကူအညီေတာင္းသံသည္ သားျဖစ္သူ၏
“ကုိယ္က်င့္သီလ ေကာင္းသူႏွင့္သာ ေပါင္းေဖာ္ပါ”
သီလပ်က္ေနေသာသူတို႔ကို ေပါင္းသင္းမိေသာအခါ၌ မိမိလည္း သီလပ်က္လာေတာ့သည္။
အရက္သမားႏွင့္ေပါင္းေတာ့ အရက္ေသာက္မိမည္၊ ဖဲသမားႏွင့္ေပါင္းေတာ့
ဖဲ႐ိုက္တတ္မည္၊ မေကာင္းေသာအမ်ိဳးသမီးတို႔ကိ ု လိုက္စားေပ်ာ္ပါးတတ္ေသာသူတိ ု႔ကိုေပါင္းသင္းမိေတာ့ မိမိ လည္းေပ်ာ္ပါးမိသြားမည္။ မိမိက မလုပ္လွ်င္လည္း သီလပ်က္စီးေနေသာစကားမ်ားကို နားေထာင္ေနရမည္။
နက္နဲထူးဆန္း ျမတ္ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္သင္တန္း မွတ္စုမ်ား
၁။ပ႒ာန္းတရားေဟာၾကားသူ = ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား။
၂။ပဌာန္းတရား ေဟာၾကားရာအရပ္ေဒသ = တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္။
၃။ပဌာန္းတရားေဟာၾကားရျခင္းအ ေၾကာင္းရင္း = မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဘူးေသာ သႏၱဳႆိတနတ္သားကို ေက်းဇူးဆပ္ရန္။
၄။ပဌာန္းတရားကို ဦးစြာနာၾကားၾကသူမ်ား =သႏၱဳႆိတနတ္သားႏွင့္ အနႏၱစၾကဝဠာအတြင္းရွိ နတ္ျဗဟၼာမ်ား။
၂။ပဌာန္းတရား ေဟာၾကားရာအရပ္ေဒသ = တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္။
၃။ပဌာန္းတရားေဟာၾကားရျခင္းအ
၄။ပဌာန္းတရားကို ဦးစြာနာၾကားၾကသူမ်ား =သႏၱဳႆိတနတ္သားႏွင့္ အနႏၱစၾကဝဠာအတြင္းရွိ နတ္ျဗဟၼာမ်ား။
Subscribe to:
Posts (Atom)