ရိပ္သာမွာ တံၿမက္စည္း လွည္းေနရင္း အေတြးတစ္ခု ေၾကာင့္ ဘာသာ ၿပံဳးလိုက္မိပါတယ္။ မိမိရဲ့ အၿပံဳးကုိ အနားက ၿဖတ္သြားတဲ့ သူငယ္ခ်င္းက ၿမင္ၿဖစ္ေအာင္ ၿမင္သြားေတာ့ “ဘာၿပံဳးတာလဲ” တဲ့။ မိမိကလည္း “ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူးလို.” ၿပံဳးၿပီး ၿပန္ေၿပာ လိုက္ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ သူငယ္ခ်င္း ၿဖစ္သူက “စာေရးဆရာရယ္လို့ မေၿပာရဘူး၊ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ကူးယဥ္” လို.ေၿပာၿပီး ေရွ.ဆက္ေလွ်ာက္ သြားပါတယ္။
Saturday, June 13, 2015
ရုပ္လွခ်င္ရင္
ရိပ္သာမွာ တံၿမက္စည္း လွည္းေနရင္း အေတြးတစ္ခု ေၾကာင့္ ဘာသာ ၿပံဳးလိုက္မိပါတယ္။ မိမိရဲ့ အၿပံဳးကုိ အနားက ၿဖတ္သြားတဲ့ သူငယ္ခ်င္းက ၿမင္ၿဖစ္ေအာင္ ၿမင္သြားေတာ့ “ဘာၿပံဳးတာလဲ” တဲ့။ မိမိကလည္း “ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူးလို.” ၿပံဳးၿပီး ၿပန္ေၿပာ လိုက္ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ သူငယ္ခ်င္း ၿဖစ္သူက “စာေရးဆရာရယ္လို့ မေၿပာရဘူး၊ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ကူးယဥ္” လို.ေၿပာၿပီး ေရွ.ဆက္ေလွ်ာက္ သြားပါတယ္။
တရားသိလ်က္ အက်င့္ခက္
(သာသနာေတာ္ႏွစ္ ၂၅၅၃-ခုႏွစ္၊ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၁-ခုႏွစ္၊ တေပါင္းလဆန္း
၉-ရက္၊ ရန္ကုန္တိုင္း ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္၊ အမွတ္ (၁) ရပ္ကြက္၊ ရတနာလမ္း၊
၀ိသုဒၶိဆြမ္းေလာင္း အသင္းႀကီး၏ စတုတၳအႀကိမ္ေျမာက္ ျပဳလုပ္အပ္သည့္
ဓမၼသဘင္အခမ္းအနား၀ယ္ (ဆရာေတာ္ႀကီး ေဒါက္တာ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ)
ေဟာၾကားအပ္ေသာ `တရားသိလ်က္ အက်င့္ခက္´ တရားေဒသနာေတာ္)
ဣႆာမစၧရိယသေဘာ ေျပာျပပါဘုရား
ျ မန္မာစကားသည္ ပါဠိဘာသာႏွင့္ မ်ားစြာ ဆက္ႏြယ္လ်က္႐ွိ၏။ ျမန္မာႏွင့္
ပါဠိသည္ ခဲြ၍မရႏိုင္ပါ။ ပါဠိစကားလံုးမ်ားစြာသည္ ျမန္မာစကားတြင္
ျမန္မာစကားအေနႏွင့္ပင္ ပါ၀င္ လ်က္႐ွိ၏။ အခ်ိဳးက်က် သံုးတတ္လ်က္႐ွိ၏။
ယင္းပါဠိစကားတို႔ကို အခ်ိဳးက်က် သံုးတတ္ပင္ သံုးတတ္ေသာ္လည္း အဓိပၸာယ္ အျပည့္အစံုကိုမူ သိသူနည္းပါးလွ၏။ သိေအာင္လည္း မႀကိဳးစားသူ မ်ား၏။ ႀကိဳးစားသူကား ႐ွားပါး၏။
ယင္းပါဠိစကားတို႔ကို အခ်ိဳးက်က် သံုးတတ္ပင္ သံုးတတ္ေသာ္လည္း အဓိပၸာယ္ အျပည့္အစံုကိုမူ သိသူနည္းပါးလွ၏။ သိေအာင္လည္း မႀကိဳးစားသူ မ်ား၏။ ႀကိဳးစားသူကား ႐ွားပါး၏။
Friday, June 12, 2015
*** ေသမင္း၏ရယ္ေမာၿခင္း ***
၂။ သူပိုင္ ငါပိုင္၊ အနိုင္ခုသြင္း၊ လုယက္ၿငင္းစဥ္၊ ေသမင္း ေဘးကရယ္သတည္း။
၃။ သူ႕ဟာ၊ ငါ့ဟာ၊ တဏွာမကင္း၊ ရမၼက္ၿပင္းစဥ္၊ ေသမင္း ေဘးကရယ္သတည္း။
၄။ သူေခ်ာ၊ ငါလွ၊ တသသနွင့္၊ ရူပရုပ္ဆင္း၊ ၿပဳၿပင္ၿခင္းကို ေသမင္း ေဘးကရယ္သတည္း။
၅။ လႊမ္းၿခံဳအာဏာ၊ ရာဇာေသဌ္နွင္း၊ တန္ခိုးၿပင္းစဥ္ ေသမင္း ေဘးကရယ္သတည္း။
ျဗဟၼာအစားအစာ။
ျဗဟၼာတို႔ကား ရုပ္ ၀တၳဳ အဟာရ တစံုတရာကို စားသံုးျခင္းမရွိ၊ ပီတိေခၚ စိတ္၏ ႏွစ္
သက္ၿငိမ္းခ်မ္းမွဳျဖင့္သာ တည္ေနၾကေလသည္။ စားသံုးေသာ အဟာရက ႏူးညံ့ေသာေၾကာင့္
ျဗဟၼာတို႔၏ ကိုယ္ကာယသည္ လြန္စြာ ႏူးညံ့ သိမ္ေမြ႕ၾကသည္။
ျဗဟၼာတို႔ အစာမစားဘဲ ပီတိျဖင့္သာ ေနသည္ဆိုသျဖင့္ “ ယံုရခက္ခက္ ” ဟု ထင္
တတ္ၾက၏။ တရားရွဳမွတ္ေသာ ေယာကီအခ်ိဳ႕သည္ တစ္ရက္တြင္ ထမင္း ေလး ငါးလုပ္မွ်
သက္ၿငိမ္းခ်မ္းမွဳျဖင့္သာ တည္ေနၾကေလသည္။ စားသံုးေသာ အဟာရက ႏူးညံ့ေသာေၾကာင့္
ျဗဟၼာတို႔၏ ကိုယ္ကာယသည္ လြန္စြာ ႏူးညံ့ သိမ္ေမြ႕ၾကသည္။
ျဗဟၼာတို႔ အစာမစားဘဲ ပီတိျဖင့္သာ ေနသည္ဆိုသျဖင့္ “ ယံုရခက္ခက္ ” ဟု ထင္
တတ္ၾက၏။ တရားရွဳမွတ္ေသာ ေယာကီအခ်ိဳ႕သည္ တစ္ရက္တြင္ ထမင္း ေလး ငါးလုပ္မွ်
ေျဖရွင္းရခက္ခဲတဲ့ စြပ္စြဲမွဳႀကီး။
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ဘ၀မွာ အႀကီးအက်ယ္ အရွက္တကြဲ အက်ိဳးနည္းျဖစ္ေအာင္
စြပ္စြဲမွဳႀကီးဟာ (၂) ႀကိမ္ ႀကံဳခဲ့ပါတယ္။ ၁။ ရဟန္းေဂါတမနဲ႔ သူ႕တပည့္ေတြ သုႏၵရီေလးကို
မတရားျပဳက်င့္ၿပီး လူသတ္မွဳထိေအာင္ က်ဴးလြန္ၾကတယ္ဆိုတဲ့ သုႏၵရီပရဗိုဇ္မရဲ႕ ျပႆနာ။
စြပ္စြဲမွဳႀကီးဟာ (၂) ႀကိမ္ ႀကံဳခဲ့ပါတယ္။ ၁။ ရဟန္းေဂါတမနဲ႔ သူ႕တပည့္ေတြ သုႏၵရီေလးကို
မတရားျပဳက်င့္ၿပီး လူသတ္မွဳထိေအာင္ က်ဴးလြန္ၾကတယ္ဆိုတဲ့ သုႏၵရီပရဗိုဇ္မရဲ႕ ျပႆနာ။
သခၤ ါရလမ္း
အမိဝမ္းမွာ၊ ေနစဥ္ခါ၊
ေသရြာသြားရမွာပါတကား။
ပ်ဳိမ်စ္ေသးရာ၊ ငယ္စဥ္ခါ၊
ေသရြာသြားရမွာပါတကား။
ရြယ္ေကာင္းတုန္းမွာ၊ ပ်ဳိစဥ္ခါ၊
ေသရြာသြားရမွာပါတကား။
ပ်ဳိမ်စ္ေသးရာ၊ ငယ္စဥ္ခါ၊
ေသရြာသြားရမွာပါတကား။
ရြယ္ေကာင္းတုန္းမွာ၊ ပ်ဳိစဥ္ခါ၊
အခက္ေလးမ်ိဳး။
၁။ အၾကည္ညိဳ မခံရဖို႔ထက္၊ အၾကည္ညိဳခံရဖို႔က ပိုခက္တယ္။ ၂။ အမ်ိဳးသမီးေတြ ၾကည္ညိဳဖို႔ထက္
အမ်ိဳးသားေတြ ၾကည္ညိဳဖို႕က ပိုခက္တယ္။ ၃။ အမ်ိဳးသားေတြ ၾကည္ညိဳဖို႔ထက္ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း ၾကည္
ညိဳဖို႔က ပိုခက္တယ္။ ၄။ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း ၾကည္ညိဳဖို႔ထက္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ၾကည္ညိဳဖို႔က ပိုခက္တယ္။
ဘုန္းဘုန္းတို႔ ၿမို႔ထဲမွာ အရာရွိႀကီးတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ ခိုးတယ္၊ ၀ွက္တယ္၊ လိမ္တယ္၊ လာဘ္စား
အမ်ိဳးသားေတြ ၾကည္ညိဳဖို႕က ပိုခက္တယ္။ ၃။ အမ်ိဳးသားေတြ ၾကည္ညိဳဖို႔ထက္ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း ၾကည္
ညိဳဖို႔က ပိုခက္တယ္။ ၄။ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း ၾကည္ညိဳဖို႔ထက္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ၾကည္ညိဳဖို႔က ပိုခက္တယ္။
ဘုန္းဘုန္းတို႔ ၿမို႔ထဲမွာ အရာရွိႀကီးတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ ခိုးတယ္၊ ၀ွက္တယ္၊ လိမ္တယ္၊ လာဘ္စား
Thursday, June 11, 2015
ရဟႏၲာကိုရင္ကစားေသးလားဘုရား
“ရဟႏၲာကိုရင္ကစားေသးလားဘုရား”
“ဟာ. . .ဘဘယ္ကလာ ကတ္သီးကတ္သပ္ ရဟႏၲာကိုရင္ ကစားရမလဲ”
“ဦးပဥၨင္းကသာ မကစားဘူးေျပာတယ္၊ တပည့္ေတာ္က ႏိုင္ငံေက်ာ္စာေရးဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ စာအုပ္ထဲမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္ဖူးတယ္ဘုရား”
သံေ၀ဂတရား ၈ ပါး။
၁။ လွပႏုနယ္ေသာ ရူပါရံုရွိေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုးတြင္ အိုၾကရမည္။
၂။ စည္းစိမ္ဥစၥာ ႀကီးက်ယ္မ်ာျပားေနေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုးတြင္ ပ်က္စီးၾကရမည္။
၃။ ခ်စ္ခင္စြာ ေပါင္းသင္းေနၾကရေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုးတြင္ ကြဲျပားကြယ္ကြင္း ၾကရမည္။
၄။ အသက္ရွင္ေနၾကရေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုးတြင္ ေသၾကရမည္။
၂။ စည္းစိမ္ဥစၥာ ႀကီးက်ယ္မ်ာျပားေနေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုးတြင္ ပ်က္စီးၾကရမည္။
၃။ ခ်စ္ခင္စြာ ေပါင္းသင္းေနၾကရေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုးတြင္ ကြဲျပားကြယ္ကြင္း ၾကရမည္။
၄။ အသက္ရွင္ေနၾကရေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုးတြင္ ေသၾကရမည္။
ပကတိဥစၥာနဲ႔ ရန္သူမ်ိဳး ၅ ပါး။
ပကတိဥစၥာလို႔ေခၚတဲ့ ေလာကလူသားေတြ ရွာေဖြေနၾကတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြက အဖ်က္
အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနတယ္။ “အဂၢိသာဓာရဏာ ေဘာဂါ” တဲ့၊ မီးဖ်က္ရင္လည္း ပ်က္သြား
ႏိုင္တယ္။ “ဥဒကသာဓာရဏာ ေဘာဂါ” ေရဖ်က္ရင္လည္း ပ်က္သြားႏိုင္တယ္။ “ရာဇသာဓာရ
ဏာ ေဘာဂါ” တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့မင္းေတြ သိမ္းသြားရင္လည္း ပါသြားႏိုင္တယ္။ “ေစာရသာ
အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနတယ္။ “အဂၢိသာဓာရဏာ ေဘာဂါ” တဲ့၊ မီးဖ်က္ရင္လည္း ပ်က္သြား
ႏိုင္တယ္။ “ဥဒကသာဓာရဏာ ေဘာဂါ” ေရဖ်က္ရင္လည္း ပ်က္သြားႏိုင္တယ္။ “ရာဇသာဓာရ
ဏာ ေဘာဂါ” တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့မင္းေတြ သိမ္းသြားရင္လည္း ပါသြားႏိုင္တယ္။ “ေစာရသာ
ထင္ရွားေသာ ဘာသာတရားမ်ား။
၁။ “ဟိႏၵဴ ဘာသာ ”
===========
တည္ေထာင္သူ == ? ။
စတင္ေပၚေပါက္ခ်ိန္ == ခရစ္မေပၚမီ ႏွစ္ ၁၅၀၀ ခန္႔ ။
စတင္ေပၚေပါက္ရာ ဌာန == အိႏၵိယျပည္ ။
ဘာသာ၏ အထြက္အထိပ္ ပုဂၢိဳလ္ == ျဗဟၼာ၊ ဗိႆႏိုး၊ သီ၀ ။
===========
တည္ေထာင္သူ == ? ။
စတင္ေပၚေပါက္ခ်ိန္ == ခရစ္မေပၚမီ ႏွစ္ ၁၅၀၀ ခန္႔ ။
စတင္ေပၚေပါက္ရာ ဌာန == အိႏၵိယျပည္ ။
ဘာသာ၏ အထြက္အထိပ္ ပုဂၢိဳလ္ == ျဗဟၼာ၊ ဗိႆႏိုး၊ သီ၀ ။
၀မ္းၾကာတိုက္ထဲကပင္ သရဏဂံုေဆာက္တည္တဲ့သူ။
ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္က ေဗာဓိကုမာရ မင္းသားဆိုတာရွိတယ္။ ေဗာဓိကုမာရမင္း
သား အေမ့၀မ္းၾကာတိုက္ ထဲမွာရွိတုန္း အေမလုပ္တဲ့သူက ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေက်ာင္းေတာ္ကို သြား
တယ္။ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးထံ ေရာက္ေတာ့ သရဏဂံု သီလေတြ ေဆာက္တည္တယ္။
“ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ” ဘုရားရွင္ကို ကိုးကြယ္အားထားပါ၏။ “ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ” တရားေတာ္ကို
သား အေမ့၀မ္းၾကာတိုက္ ထဲမွာရွိတုန္း အေမလုပ္တဲ့သူက ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေက်ာင္းေတာ္ကို သြား
တယ္။ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးထံ ေရာက္ေတာ့ သရဏဂံု သီလေတြ ေဆာက္တည္တယ္။
“ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ” ဘုရားရွင္ကို ကိုးကြယ္အားထားပါ၏။ “ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ” တရားေတာ္ကို
Wednesday, June 10, 2015
“Soul” ေခၚတဲ့ ၀ိဉာဥ္
ဗုဒၶဘာသာမွာေတာ့ “အတၱ” ဆိုတဲ့ အယူေရာ၊ “Soul” ေခၚတဲ့ ၀ိဉာဥ္အယူေရာပါ လက္မခံပါဘူး။ ဒီယူဆခ်က္ဟာ ဗုဒၶဘာသာကို အျခားေသာ အယူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ သိသိသာသာႀကီး ကြဲျပားေစတဲ့ အယူ၀ါဒျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶ၀ါဒဟာ “အတၱ” ကို လက္မခံတဲ့ “အနတၱ” ၀ါဒျဖစ္တယ္။
ဝိႆနာအစ ၊သံေဝဂ
အလုပ္ ေတြကုိ မ်ားစြာ လုပ္ဘုိ႔ ႀကဳိးစားတဲ့ကၽြန္မ အတြက္ ဘယ္ အရာ က အဓိက..ဘယ္ အရာက သာမည ဆုိတာခြဲျခားတတ္ဘုိ႔....။ ဘယ္အရာကုိ အခ်ိန္မ်ားမ်ားေပးမလဲဆုိတာ ေသခ်ာ စဥ္းစား ရပါတယ္..။
ေနဘုိ႔ အေရး ရယ္ ေသဘုိ႔အေရးရယ္ ဆုိၿပီး ေခါင္းစဥ္ ၂ ခုသာ ခြဲလုိ႔ရတဲ့အလုပ္ေတြ ထဲ မွာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းအလုပ္ဆုိတာ ေနေရး ဆုိတဲ့ေခါင္းစဥ္ ထဲ မွာ ပါေနတာပါ..။
ေကသကာရီ
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္က သားအမိႏွစ္ေယာက္ရွိပါတယ္..။ သမီးရဲ ့နာမည္က ေကသကာရီလို ့ ေခၚပါတယ္..။ တစ္ေန ့ အိမ္တံခါး၀မွာ ထိုင္ျပီး သမီးက အေမရဲ ့ေခါင္းကို သန္းရွာေပးေနပါတယ္..။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာပဲ ရဟန္းေတာ္ေတြ အမ်ားၾကီး ဆြမ္းခံၾကြသြားတာ ျမင္လိုက္ေတာ့ သမီးက အေမကိုေမးတယ္..။
ျမတ္စြာဗုဒၶက ရွာေဖြစုေဆာင္းဖို႔ တိုက္တြန္းတဲ့ ဥစၥာဓန။
လူ႕ဘ၀ရခိုက္မွာ လူတိုင္းလူတိုင္း လူရယ္လို႔ျဖစ္လာရင္ ဥစၥာဓနေတြကို ရွာေဖြစုေဆာင္း
ၾကရမွာ ျဖစ္တယ္။ လူေတြေန႔စဥ္ ရွာေဖြေနၾကတဲ့ ဥစၥာဓနရဲ႕ အရည္အေသြးနဲ႔ ျမတ္စြာဗုဒၶက ရွာ
ေဖြစုေဆာင္းဖို႔ တိုက္တြန္းတဲ့ ဥစၥာရဲ႕ အရည္အေသြး၊ ဒီႏွစ္မ်ိဳးကို ေသေသခ်ာခ်ာႏွိဳင္းယွဥ္ၿပီး
ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အလြန္ကြာျခားတာကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္တယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ေလာကလူသားေတြ
ၾကရမွာ ျဖစ္တယ္။ လူေတြေန႔စဥ္ ရွာေဖြေနၾကတဲ့ ဥစၥာဓနရဲ႕ အရည္အေသြးနဲ႔ ျမတ္စြာဗုဒၶက ရွာ
ေဖြစုေဆာင္းဖို႔ တိုက္တြန္းတဲ့ ဥစၥာရဲ႕ အရည္အေသြး၊ ဒီႏွစ္မ်ိဳးကို ေသေသခ်ာခ်ာႏွိဳင္းယွဥ္ၿပီး
ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အလြန္ကြာျခားတာကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္တယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ေလာကလူသားေတြ
ထြဋ္ေခါင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သံေပါက္ လကၤာမ်ား ။
၀၁။ သေဗၺသတၱာ၊ ေ၀ေနယ်ာ၊ သံသာ ရွည္လွၿပီ။
၀၂။ အတည္က်က်၊ ဘယ္ဘ၀၊ ရၾက မရွိၿပီ။
၀၃။ ရအံ့ႏိုးႏိုး၊ ေလာဘမ်ိဳး၊ အက်ိဳး ယုတ္လွၿပီ။
၀၄။ သံုးပါးညီးညီး၊ ေလာင္မီးႀကီး၊ ဖိစီး လွေလၿပီ။
၀၅။ ေလာင္မွန္းမသိ၊ ေမာဟဖိ၊ မိုက္မိ လွေလၿပီ။
၀၂။ အတည္က်က်၊ ဘယ္ဘ၀၊ ရၾက မရွိၿပီ။
၀၃။ ရအံ့ႏိုးႏိုး၊ ေလာဘမ်ိဳး၊ အက်ိဳး ယုတ္လွၿပီ။
၀၄။ သံုးပါးညီးညီး၊ ေလာင္မီးႀကီး၊ ဖိစီး လွေလၿပီ။
၀၅။ ေလာင္မွန္းမသိ၊ ေမာဟဖိ၊ မိုက္မိ လွေလၿပီ။
ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ တရားဦးေဟာရန္ ဆင္ျခင္ေတာ္မူျခင္း။
ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ အဲဒီ ေဗာဓိပလႅင္ ဌာနႏွင့္တကြ (၇) ပါးေသာဌာန
တို႔၌ (၇) ရက္စီ သီတင္းသံုးလ်က္ အရဟတၱဖိုလ္ ခ်မ္းသာကို ခံစားျခင္း၊ တရားေတာ္ကို ဆင္ျခင္
ေတာ္မူျခင္းတို႔ျဖင့္ (၄၉) ရက္ကို ကုန္လြန္ေစခဲ့ပါသည္။ ရက္ (၅၀) ေျမာက္ ၀ါဆိလဆန္း (၆) ရက္
ေန႔မွာ အဇပါလ ေညာင္ပင္ေအာက္သို႔ ျပန္ၾကြလာတယ္။ အဲဒီမွာ ထိုင္ေနေတာ္မူရင္း ဘယ္သူ႔အား
တို႔၌ (၇) ရက္စီ သီတင္းသံုးလ်က္ အရဟတၱဖိုလ္ ခ်မ္းသာကို ခံစားျခင္း၊ တရားေတာ္ကို ဆင္ျခင္
ေတာ္မူျခင္းတို႔ျဖင့္ (၄၉) ရက္ကို ကုန္လြန္ေစခဲ့ပါသည္။ ရက္ (၅၀) ေျမာက္ ၀ါဆိလဆန္း (၆) ရက္
ေန႔မွာ အဇပါလ ေညာင္ပင္ေအာက္သို႔ ျပန္ၾကြလာတယ္။ အဲဒီမွာ ထိုင္ေနေတာ္မူရင္း ဘယ္သူ႔အား
“သမာတာ ပုတၱိကေဘး”
မီးေလာင္ေရႀကီး၊ သူပုန္စီးသည့္
ေဘးႀကီးသံုးျဖာ၊ ျဖစ္ေပၚလာေသာ္
မာတာမိခင္၊ သားေရႊစင္ကို
ကယ္တင္မရ၊ ခ်စ္သားလွလည္း
မိဘကိုပင္၊ မကယ္တင္ႏိုင္
ေဘးႀကီးသံုးျဖာ၊ ျဖစ္ေပၚလာေသာ္
မာတာမိခင္၊ သားေရႊစင္ကို
ကယ္တင္မရ၊ ခ်စ္သားလွလည္း
မိဘကိုပင္၊ မကယ္တင္ႏိုင္
Monday, June 8, 2015
ဘုရားေသာ္မွေပးဆပ္ရသည့္ ပထမ၀ဋ္ေၾကြး။
ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ “အႏုတၱရ သႏၱိ၀ရပဒ” ေခၚတဲ့ တကယ့္ထူးျမတ္တဲ့ အၿငိမ္း
ဓာတ္ကို ရွာပါတယ္။ ဒီလိုရွာတာဟာ မွန္ကန္တဲ့လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ မရွာမိဘဲနဲ႔ မွားယြင္းတဲ့ လမ္း
ေၾကာင္းလိုက္ၿပီး ရွာေနတာဟာ အခ်ိန္ေတြ (၆) ႏွစ္နီးနီးေလာက္ ျဖစ္သြားတယ္။ “ဒီလို လမ္း
မွားလို႔ ခႏၶာကိုယ္ပင္ပန္းၿပီး ဒုကၡေရာက္ရတာဟာ ကံၾကမၼာ၀ဋ္ေၾကြးကို ေပးဆပ္ရတာ” လို႔ ဒီလို
ဓာတ္ကို ရွာပါတယ္။ ဒီလိုရွာတာဟာ မွန္ကန္တဲ့လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ မရွာမိဘဲနဲ႔ မွားယြင္းတဲ့ လမ္း
ေၾကာင္းလိုက္ၿပီး ရွာေနတာဟာ အခ်ိန္ေတြ (၆) ႏွစ္နီးနီးေလာက္ ျဖစ္သြားတယ္။ “ဒီလို လမ္း
မွားလို႔ ခႏၶာကိုယ္ပင္ပန္းၿပီး ဒုကၡေရာက္ရတာဟာ ကံၾကမၼာ၀ဋ္ေၾကြးကို ေပးဆပ္ရတာ” လို႔ ဒီလို
“ ရွင္မဟာသီလ၀ံသ ဆံုးမစာ (၅) ”
၄၈။ မပ်င္းမရိ၊ လံု႔လရွိ၍၊
သတိအထဲ၊ အရိုးစြဲေအာင္၊
တေဖာင္ေဖာင္လွ်င္၊ သန္းေခါင္ညဥ့္နက္၊
သင္က်က္သမွ်၊ စ စကုန္ေစ၊
ေန႔ကိုအလြတ္၊ ရြတ္ႏိုင္ေစ။
သတိအထဲ၊ အရိုးစြဲေအာင္၊
တေဖာင္ေဖာင္လွ်င္၊ သန္းေခါင္ညဥ့္နက္၊
သင္က်က္သမွ်၊ စ စကုန္ေစ၊
ေန႔ကိုအလြတ္၊ ရြတ္ႏိုင္ေစ။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ လည္ပံုျပတ္ပံု တရားကို အလြယ္တကူ နားလည္ သေဘာေပါက္ၾကေစရန္။
(လကၤာေဆာင္ပုဒ္ ၁ )=အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာရင္းခံ ဥပါဒါန္ကံေၾကာင့္ ရုပ္နာမ္ေပၚ
အပင္မွမ်ိဳး၊ မ်ိဳးမွအပင္ အမွ်င္မျပတ္ ဆက္စပ္သည့္ဟန္၊ ကံေၾကာင့္နာမ္ရုပ္၊ နာမ္ရုပ္ေၾကာင့္ကံ၊
အဖန္ဖန္၊ ျဖစ္ျပန္နည္းအေလ်ာ္၊ ျဗဟၼာသိၾကား စသည္မ်ားက ထင္ရွားျပဳျပင္၊ စီရင္ဖန္ဆင္း
အေၾကာင္းရင္းေၾကာင့္ လူနတ္မ်ားစြာ၊ သတၱ၀ါတို႔ ျဖစ္လာရမွဳ၊ မဟုတ္ဟု ဉာဏ္ျဖင့္ ရွဳ၍ေမွ်ာ္။
အပင္မွမ်ိဳး၊ မ်ိဳးမွအပင္ အမွ်င္မျပတ္ ဆက္စပ္သည့္ဟန္၊ ကံေၾကာင့္နာမ္ရုပ္၊ နာမ္ရုပ္ေၾကာင့္ကံ၊
အဖန္ဖန္၊ ျဖစ္ျပန္နည္းအေလ်ာ္၊ ျဗဟၼာသိၾကား စသည္မ်ားက ထင္ရွားျပဳျပင္၊ စီရင္ဖန္ဆင္း
အေၾကာင္းရင္းေၾကာင့္ လူနတ္မ်ားစြာ၊ သတၱ၀ါတို႔ ျဖစ္လာရမွဳ၊ မဟုတ္ဟု ဉာဏ္ျဖင့္ ရွဳ၍ေမွ်ာ္။
Sunday, June 7, 2015
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခ်စ္တတ္ၾကပါေစ
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခ်စ္တတ္ၾကပါေစ
ကုသိုလ္ကို ပြားမ်ားေနလွ်င္
~~~~~~~~~~~~~~~
တို႔ တဏွာသာမရွိရင္ ေနခ်င္စရာမေကာင္းဘူးလား၊ ဒီေလာကႀကီးမွာ ႐ူပါ႐ံုကို ၾကည့္ေတာ့ ဘာျဖစ္မလဲ၊ တဏွာ မျဖစ္ေပဘူးလား၊ ကူလီေတြ ပိုက္ဆံလိုခ်င္လုိ႔ လုပ္ၾကရတာ မဟုတ္လား၊ လိုခ်င္တာဟာလဲ တဏွာ ေလာဘပဲဲ၊ တဏွာ ေလာဘေတြ ရွိေနလို႔သာ ကုသိုလ္စိတ္ေတြ မျဖစ္တာ၊ ကုသိုလ္ကို ပြားမ်ားေနတဲ့အခါ တဏွာ ေလာဘ မျဖစ္ဘူး၊ ပီတိ ေသာမနႆေတြ ျဖစ္ေနတယ္။
ခ်ီးမြမ္းလွ်င္ ေဘး၊ ကဲ့ရဲ႕လွ်င္ ေဆး
ခ်ီးမြမ္းလွ်င္ ေဘး၊ ကဲ့ရဲ႕လွ်င္ ေဆး
"ျပစ္တင္ခံရမႈေၾကာင့္၊
စိတ္လည္းမပ်က္ အမ်က္လည္းမထြက္ပါႏွင့္ ေျဖရွင္းပါ။ ဂုဏ္တင္ခံရမႈေၾကာင့္လည္း၊
စိတ္မတက္ၾကြပါႏွင့္ မွန္ကန္ေၾကာင္းသာဝန္ခံပါ"
.........................................................
ရဟန္းတို႔၊ သူတစ္ပါးတို႔သည္ ငါ၏ အျပစ္ကိုျဖစ္ေစ၊ တရား၏
အျပစ္ကိုျဖစ္ေစ၊ သံဃာ၏ အျပစ္ကိုျဖစ္ေစ ေျပာၾကလွ်င္ ထို (ေျပာၾကရာ) ၌
သင္တို႔သည္ ရန္ၿငိဳးထားျခင္း ႏွလံုးမသာျခင္း စိတ္မေက်ခ်မ္းျခင္း
မျဖစ္ေစသင့္။
*** မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ၾသဝါဒေတာ္ ***
၁။ * ေရွးဦးစြာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို နားလည္ေအာင္ လုပ္ပါ။
၂။ * တရားအားထုတ္လိုလ်ွင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျဖစ္စဥ္ကို သိေအာင္ႀကိဳးစားပါ။
၃။ * ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မသိဘဲႏွင့္ က်င့္ႀကံအားထုတ္ျခင္းသည္ ပင္ပန္းရံုမွ်ပဲ မွတ္ပါ။
၄။ * ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကိုသိမွသာ အရွိနွင့္အသိကိုက္မည္။
၅။ * အရွိနွင့္အသိ ကိုက္မွသာလ်ွင္ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိျမင္မည္။
၂။ * တရားအားထုတ္လိုလ်ွင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျဖစ္စဥ္ကို သိေအာင္ႀကိဳးစားပါ။
၃။ * ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မသိဘဲႏွင့္ က်င့္ႀကံအားထုတ္ျခင္းသည္ ပင္ပန္းရံုမွ်ပဲ မွတ္ပါ။
၄။ * ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကိုသိမွသာ အရွိနွင့္အသိကိုက္မည္။
၅။ * အရွိနွင့္အသိ ကိုက္မွသာလ်ွင္ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိျမင္မည္။
နတ္ေတြလိုခ်င္တဲ့ သုဂတိဘံု။
နတ္ဘ၀တစ္ခုမွာ နတ္သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး ၀တ္ထားတဲ့အ၀တ္လည္း ဘယ္ေတာ့မွ
ေလွ်ာ္ဖြတ္ရတယ္ မရွိဘူး။ ပန္ထားတဲ့ပန္းကလည္း ဘယ္ေတာ့မွ ႏြမ္းသြားတယ္ မရွိဘူး။ အို..ပူလို႔
အိုက္လို႔ ေခၽြးထြက္တာလည္း မရွိဘူး။ အၿမဲတမ္း သန္႔ရွင္းသန္႔ျပန္႔ ေနတယ္။
သို႔ေသာ္ ပန္းေတြ ညိဳးလာတယ္၊ ခႏၶာကိုယ္က စိုစိုေျပေျပ မရွိေတာ့ဘဲ မြဲမြဲေျခာက္ေျခာက္
ေလွ်ာ္ဖြတ္ရတယ္ မရွိဘူး။ ပန္ထားတဲ့ပန္းကလည္း ဘယ္ေတာ့မွ ႏြမ္းသြားတယ္ မရွိဘူး။ အို..ပူလို႔
အိုက္လို႔ ေခၽြးထြက္တာလည္း မရွိဘူး။ အၿမဲတမ္း သန္႔ရွင္းသန္႔ျပန္႔ ေနတယ္။
သို႔ေသာ္ ပန္းေတြ ညိဳးလာတယ္၊ ခႏၶာကိုယ္က စိုစိုေျပေျပ မရွိေတာ့ဘဲ မြဲမြဲေျခာက္ေျခာက္
ခင္ပြန္းယုတ္ အျပစ္ ၆ ပါး။
၁။ အၾကင္သူတို႔သည္ ေလာင္းကစားၾကဴးကုန္၏။
၂။ အၾကင္သူတို႔သည္ ကာမဂုဏ္ၾကဴးကုန္၏။
၃။ အၾကင္သူတို႔သည္ ေသေသာက္ၾကဴးကုန္၏။
၄။ အၾကင္သူတို႔သည္ အတုျပဳ၍ လွည့္ပတ္တတ္ကုန္၏။
၂။ အၾကင္သူတို႔သည္ ကာမဂုဏ္ၾကဴးကုန္၏။
၃။ အၾကင္သူတို႔သည္ ေသေသာက္ၾကဴးကုန္၏။
၄။ အၾကင္သူတို႔သည္ အတုျပဳ၍ လွည့္ပတ္တတ္ကုန္၏။
(မိခင္ေလာင္း၊ ဖခင္ေလာင္းမ်ားအတြက္) * လိမၼာထက္ျမက္ေသာ သားသမီးရတနာေတြရေအာင္ နည္းေကာင္းမ်ား။
ဦးဇင္းတို႔အေမ မွားခဲ့တာတစ္ခု ရွိခဲ့တယ္။ ဦးဇင္းတို႔ ငယ္ငယ္တံုးက ေျပာၿပီးၿပီ၊ အရက္မ
ေသာက္တတ္ဘူး၊ ေဆးလိပ္မေသာက္တတ္ဘူး ေျပာသလိုဘဲ၊ ဖဲမရိုက္တတ္ဘူးလို႔ မေျပာလိုဘူး။
ဖဲရိုက္တတ္တယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔ ဖဲရိုက္တတ္သလဲ ဆိုေတာ့ ဖဲရိုက္တာ ၀ါသနာကို ပါလာတယ္။ အဲဒါ
ကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့၊ အေမက ဘာေျပာတယ္ဆိုေတာ့၊ အိုး....“ငါ့သား, ငါ့သား” ငါ့သားဖဲရိုက္တတ္
ေသာက္တတ္ဘူး၊ ေဆးလိပ္မေသာက္တတ္ဘူး ေျပာသလိုဘဲ၊ ဖဲမရိုက္တတ္ဘူးလို႔ မေျပာလိုဘူး။
ဖဲရိုက္တတ္တယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔ ဖဲရိုက္တတ္သလဲ ဆိုေတာ့ ဖဲရိုက္တာ ၀ါသနာကို ပါလာတယ္။ အဲဒါ
ကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့၊ အေမက ဘာေျပာတယ္ဆိုေတာ့၊ အိုး....“ငါ့သား, ငါ့သား” ငါ့သားဖဲရိုက္တတ္
Subscribe to:
Posts (Atom)