Saturday, September 26, 2015
ဟိမ၀ႏၲာရင္ခြင္ပိုက္ နီေပါႏိုင္ငံထဲက ဗုဒၶဖြားျမင္ရာေနရာ လုမၺိနီခရီး
ဗုဒၶဂယာ ဘုရားဖူးသြားမယ့္သူမ်ားဟာ ပံုမွန္အားျဖင့္ ဂယာကိုသာအေျချပဳၿပီး သံေ၀ဇနိယေလးဌာနကို အနည္းဆံုးေရာက္ရွိေအာင္ သြားေရာက္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားမႈမရွိ၊ အခ်ိန္လည္းမရတဲ့အတြက္ ဗုဒၶဖြားျမင္ရာေနရာ လုမၺိနီကို နီေပါႏိုင္ငံရဲ႕ၿမိဳ႕ေတာ္ ခႏၲမႏၵဴကတစ္ဆင့္သြားဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ အာယုေဗၺဒေဆးပညာျဖင့္ အျမစ္၊ အေခါက္၊ အပင္တို႔မွထုတ္ယူထားတဲ့အဆီကို လိမ္းက်ံၿပီး ကိုယ္ခႏၶာအတြင္းရွိ အဆိပ္ေတြထုတ္ပယ္တဲ့ပညာကို သြားေရာက္ေလ့လာလို၍လည္း ျဖစ္ပါတယ္။
အျမတ္ဆံုးဒါန။
ရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕အေလာင္းဥပတိႆ ပရဗုိဇ္ႀကီး အမတ ဆုိတဲ့ ေသျခင္းကင္းရာ တရား
ကုိ လုိက္ရွာပါတယ္။ ရွာတဲ့အခါမွာ ထုိေခတ္က ေခတ္စားေနတဲ့ နာမည္ႀကီးတဲ့ သၪၥယဆုိတဲ့ ပရဗုိဇ္
ႀကီးထံမွာ တပည့္ခံၿပီး ပရဗုိဇ္လုပ္ေနပါတယ္။ သူ႔ဆီက ပညာေတြ သင္လုိက္တယ္။ အဲဒီ သင္ယူလုိက္
တဲ့ သူ႔ဆီကပညာေတြက သူလုိခ်င္တဲ့အက်ဳိးကုိ မေပးစြမ္းႏိုင္ပါ။ ေပးႏုိင္စြမ္းမရွိလုိ႔ တရားဓမၼကုိ
ကုိ လုိက္ရွာပါတယ္။ ရွာတဲ့အခါမွာ ထုိေခတ္က ေခတ္စားေနတဲ့ နာမည္ႀကီးတဲ့ သၪၥယဆုိတဲ့ ပရဗုိဇ္
ႀကီးထံမွာ တပည့္ခံၿပီး ပရဗုိဇ္လုပ္ေနပါတယ္။ သူ႔ဆီက ပညာေတြ သင္လုိက္တယ္။ အဲဒီ သင္ယူလုိက္
တဲ့ သူ႔ဆီကပညာေတြက သူလုိခ်င္တဲ့အက်ဳိးကုိ မေပးစြမ္းႏိုင္ပါ။ ေပးႏုိင္စြမ္းမရွိလုိ႔ တရားဓမၼကုိ
ေန႔စဥ္အလုပ္ကို၊ ေနစဥ္လုပ္ပါ။
“ေန႔စဥ္အလုပ္၊ ေနစဥ္လုပ္၊ အဟုတ္ ၀ိပႆနာ ျဖစ္ေတာ့တယ္”။ (၁)။ မနက္တိုင္း၊ ေန႔
လယ္တိုင္း၊ ညဥ့္တိုင္းလို႔ အခ်ိန္ကို သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့ လုပ္ကိုင္ေလ့ရွိတဲ့ တရားအားထုတ္ခ်ိန္
သတ္မွတ္ၿပီး အားထုတ္တဲ့ ေန႔စဥ္အလုပ္နဲ႔ (၂)။ သြားေနစဥ္၊ လာေနစဥ္၊ ထိုင္ေနစဥ္၊ လမ္း
ေလွ်ာက္ေနစဥ္၊ စားေနစဥ္၊ လွဳပ္ေနစဥ္၊ ၿငိမ္ေနစဥ္၊ ၾကည့္ေနစဥ္ စတဲ့ အခ်ိန္တိုင္း အခ်ိန္တိုင္း
မွာ တရားအားထုတ္မွဳ အလုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရတဲ့ ေနစဥ္အလုပ္လို႔ဆိုၿပီး တရားအားထုတ္နည္း
ႏွစ္မ်ိဳး ရွိပါတယ္။
လယ္တိုင္း၊ ညဥ့္တိုင္းလို႔ အခ်ိန္ကို သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့ လုပ္ကိုင္ေလ့ရွိတဲ့ တရားအားထုတ္ခ်ိန္
သတ္မွတ္ၿပီး အားထုတ္တဲ့ ေန႔စဥ္အလုပ္နဲ႔ (၂)။ သြားေနစဥ္၊ လာေနစဥ္၊ ထိုင္ေနစဥ္၊ လမ္း
ေလွ်ာက္ေနစဥ္၊ စားေနစဥ္၊ လွဳပ္ေနစဥ္၊ ၿငိမ္ေနစဥ္၊ ၾကည့္ေနစဥ္ စတဲ့ အခ်ိန္တိုင္း အခ်ိန္တိုင္း
မွာ တရားအားထုတ္မွဳ အလုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရတဲ့ ေနစဥ္အလုပ္လို႔ဆိုၿပီး တရားအားထုတ္နည္း
ႏွစ္မ်ိဳး ရွိပါတယ္။
ေက်ာင္း ဇရပ္ ေရကန္စံုတယ္။
ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔သည္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာတည္းဟူေသာ ရတနာျမတ္သံုးပါး
ကို ကိုးကြယ္ၾကသည့္အေလ်ာက္ ရပ္ႀကီးရြာႀကီးတိုင္းတြင္ ဘုရား၊ ေက်ာင္းကန္၊ ေစတီပုထိုးေတာ္
မ်ား တည္ထားကိုးကြယ္ ၾကပါတယ္။ “ေက်ာင္းဇရပ္ ေရကန္စံုတယ္၊ ရြာတည္ပံု အားက်ဖို႔ေကာင္း”
ဆိုတာ အစဥ္အလာက ဆိုစမွတ္ျပဳခဲ့တဲ့ ျမန္မာဓေလ့ ေက်းရြာအဂၤ ါရပ္ကို ေဖၚျပတဲ့ စကားပါ။
ကို ကိုးကြယ္ၾကသည့္အေလ်ာက္ ရပ္ႀကီးရြာႀကီးတိုင္းတြင္ ဘုရား၊ ေက်ာင္းကန္၊ ေစတီပုထိုးေတာ္
မ်ား တည္ထားကိုးကြယ္ ၾကပါတယ္။ “ေက်ာင္းဇရပ္ ေရကန္စံုတယ္၊ ရြာတည္ပံု အားက်ဖို႔ေကာင္း”
ဆိုတာ အစဥ္အလာက ဆိုစမွတ္ျပဳခဲ့တဲ့ ျမန္မာဓေလ့ ေက်းရြာအဂၤ ါရပ္ကို ေဖၚျပတဲ့ စကားပါ။
မင္းကြန္း တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ၾသ၀ါဒကထာ။
သူမ်ားအက်ိဳးပ်က္စီးစရာကုိ
ဘယ္အခါမွ မလုပ္ႏွင့္၊ မေျပာႏွင့္၊ မႀကံႏွင့္
ၾကမ္းတမ္းေသာစကားကုိ မဆုိႏွင့္
ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာစိတ္ကို ျဖစ္ေစရမည္၊
အေကာင္းႀကံ အမွန္လုပ္ အဟုတ္ေျပာ
ယခုလက္ရွိအခ်ိန္ထက္ ေကာင္းေသာအခ်ိန္မရွိ
လက္ရွိအခ်ိန္ကုိ နိဗၺာန္အထိ အက်ိဳးရွိေအာင္သံုးပါ။
(မင္းကြန္း တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ၾသ၀ါဒကထာ)
ဘယ္အခါမွ မလုပ္ႏွင့္၊ မေျပာႏွင့္၊ မႀကံႏွင့္
ၾကမ္းတမ္းေသာစကားကုိ မဆုိႏွင့္
ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာစိတ္ကို ျဖစ္ေစရမည္၊
အေကာင္းႀကံ အမွန္လုပ္ အဟုတ္ေျပာ
ယခုလက္ရွိအခ်ိန္ထက္ ေကာင္းေသာအခ်ိန္မရွိ
လက္ရွိအခ်ိန္ကုိ နိဗၺာန္အထိ အက်ိဳးရွိေအာင္သံုးပါ။
(မင္းကြန္း တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ၾသ၀ါဒကထာ)
Friday, September 25, 2015
ဘဝလက္တြဲေဖာ္ ဆိုတာေရြးလို႕ရပါတယ္
ဘဝလက္တြဲေဖာ္ ဆိုတာေရြးလို႕ရပါတယ္ဆိုတာ ဓမၼစအုပ္တစ္အုပ္မွာ ဖက္ဖူးတယ္။
ေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ရင္ တကယ္လည္းဟုတ္ပါတယ္၊
ေရြးလို႕မရတာက မိဘ ညီ အစ္ကို ေမာင္ႏွမ ေဆြမ်ိဳးေတြပါ၊
ဘဝလက္တြဲေဖာ္ဆိုတာေတာ့ ေရြးလို႕ရပါေသးတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႕အားလုံးက သံသရာလည္ခဲ့တာ မနည္းလွဘူး၊
ဒီေတာ့ ဖူးစာရွင္ဆိုတာေတြကလည္း ဒီဘဝမွာ အမ်ားၾကီး ရွိႏိုင္တယ္။
သတိ နဲ ့ ေမတၱာကို အေဆာင္အျဖစ္ထားပါ
*** သတိ နဲ ့ေမတၱာနဲ ့ ေန ရင္ ေတာ္ ေတာ္ မ်ား မ်ား အႏၱရယ္ ကင္း တယ္ လံု ျခံဳ တယ္...၊ ကိုယ့္ရဲ့ ေေမတၱာ ...သတိ... သမာဓိ ေၾကာင့္....အင္မတန္ ၾကည္ ၾကည္လင္ လင္ ေအး ေအး ခ်မ္း ခ်မ္း ေနထိုင္ သြား လာ လုပ္ ကိုင္ နိဳင္ ပါ တယ္...၊ တခ်ိုဳ ့ ဆရာ ေတာ္ ၾကီး ေတြ အင္ မ တန္ စိတ္ ၾကည္လင္ ေအး ခ်မ္း ျပီး ေတာ့ သတိ .. သမာဓိ အလြန္ ေကာင္း တယ္...၊ သူတို ့နား ေရာက္ သြား ရင္....ကိုယ့္ စိတ္ကလည္း ေအး ခ်မ္း ျပီး ေတာ့ ျငိမ္း ခ်မ္းသြားတာ မ်ိဳး ခံစား ရ တယ္...၊
Thursday, September 24, 2015
အက်ဳိးရွိေအာင္ ဘယ္လိုေနမလဲ
(၁) “ငါ့သႏ ၱာန္မွာ ကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္ေစရမယ္”
ဒီဘဝရလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ကုသိုလ္စိတ္ေတြ မ်ားမ်ားျဖစ္ေစရမယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ကုသိုလ္ စိတ္မ်ားမ်ား ျဖစ္ေစရမွာလဲဆိုရင္ ကုသိုလ္ဆိုတာ အဆိုးတရားေတြ ဖယ္ရွားၿပီး အ ေကာင္းတရားေတြကို ေဖာ္ ေဆာင္ေပးႏိုင္တဲ့ တရားမ်ဳိး ျဖစ္တယ္။
ဘက္လုုိက္ျခင္း {သို႕} အဂတိ (၄)မ်ိဳး

ဘက္လုုိက္တာကုုိ စာလုုိေျပာေတာ့ အဂတိလုုိ႔ ေျပာပါတယ္။ မလုုိက္သင့္တဲ့ဘက္ကုုိလုုိက္ျခင္း၊ မျပဳသင့္တာကုုိ ျပဳျခင္းလုုိ႔ ဆုုိပါတယ္။ အဂတိတရားေတြကုုိ ၾကည့္ရင္
- ၁။ ဆႏၵာဂတိ = ခ်စ္တဲ့အတြက္ အဂတိလုုိက္ျခင္း
- ၂။ ေဒါသာဂတိ = မုုန္းတဲ့အတြက္ အဂတိလုုိက္ျခင္း
- ၃။ ေမာဟာဂတိ = အမွားအမွန္ကုုိမသိ၊ ဆင္ျခင္တုုံတရားမရွိတဲ့အတြက္ အဂတိလုုိက္ျခင္း
- ၄။ ဘယာဂတိ = ေၾကာက္တဲ့အတြက္ အဂတိလုုိက္ျခင္း
ပစၥႏၱရစ္ လူျဖစ္သူ။
ျမတ္စြာဘုရားပြင့္လို႔ တရားေဟာေနတဲ့အခ်ိန္ ဘုရားတရားနဲ႔ မနီး၊ အလြန္ေ၀းလံတဲ့အရပ္၊
သာသနာမထြန္းကားတဲ့ ေနရာမွာ လူသြားျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္ တရားေဟာတာ ၾကားနာခြင့္ မရတဲ့
အတြက္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာလည္းပဲ အခြင့္အေရး ဆံုး႐ႈံးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကမွာ
ေ၀းလံေဒသ ေတာေတာင္ထူထပ္တဲ့အရပ္မွာျဖစ္တဲ့ လူ႐ိုင္းဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အခ်ဳိ႕ေဒသေတြမွာ
သာသနာမထြန္းကားတဲ့ ေနရာမွာ လူသြားျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္ တရားေဟာတာ ၾကားနာခြင့္ မရတဲ့
အတြက္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာလည္းပဲ အခြင့္အေရး ဆံုး႐ႈံးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကမွာ
ေ၀းလံေဒသ ေတာေတာင္ထူထပ္တဲ့အရပ္မွာျဖစ္တဲ့ လူ႐ိုင္းဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အခ်ဳိ႕ေဒသေတြမွာ
ကိေလသာမရွိရင္ ကံစြမ္းအားမရွိ။
ကိေလသာ ဆိုတာ မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ “ကံ” စြမ္းအားလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ကံစြမ္း
အား မရွိေတာ့ဘူး ဆိုရင္ ၀ိပါကလည္းပဲ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတယ္။ ဒါကို အျပန္အားျဖင့္ ဒီလို နား
လည္ရမယ္။ ဒီထဲမွာ အဓိကအခ်က္က “ကံ” လား၊ “ကိေလသာ” လားဆိုရင္ “ကိေလသာ”
က အဓိကက်တယ္။ ကိေလသာကို ဖယ္ရွားပစ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ကံေတြရဲ႕ အက်ိဳးေပးႏိုင္တဲ့
အား မရွိေတာ့ဘူး ဆိုရင္ ၀ိပါကလည္းပဲ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတယ္။ ဒါကို အျပန္အားျဖင့္ ဒီလို နား
လည္ရမယ္။ ဒီထဲမွာ အဓိကအခ်က္က “ကံ” လား၊ “ကိေလသာ” လားဆိုရင္ “ကိေလသာ”
က အဓိကက်တယ္။ ကိေလသာကို ဖယ္ရွားပစ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ကံေတြရဲ႕ အက်ိဳးေပးႏိုင္တဲ့
နတ္ျပည္ (၆) ထပ္။
နတ္ျပည္ (၆) ထပ္မွာ ==
၁။ စတုမဟာရာဇ္ = နတ္မင္းႀကီးေလးပါး စိုးပိုင္ေသာနတ္ျပည္။
၂။ တာ၀တိ ံသာ = သံုးက်ိပ္သံုးေယာက္ေသာ သၾကားမင္းပိုင္ နတ္ျပည္။
၃။ ယာမာ = ဆင္းရဲျခင္းမွကင္းေသာ နတ္ျပည္။
၄။ တုႆီတာ = စိတ္၏ႏွစ္သက္ျပည့္ၿဖိဳးျခင္းရွိေသာ နတ္ျပည္။
၁။ စတုမဟာရာဇ္ = နတ္မင္းႀကီးေလးပါး စိုးပိုင္ေသာနတ္ျပည္။
၂။ တာ၀တိ ံသာ = သံုးက်ိပ္သံုးေယာက္ေသာ သၾကားမင္းပိုင္ နတ္ျပည္။
၃။ ယာမာ = ဆင္းရဲျခင္းမွကင္းေသာ နတ္ျပည္။
၄။ တုႆီတာ = စိတ္၏ႏွစ္သက္ျပည့္ၿဖိဳးျခင္းရွိေသာ နတ္ျပည္။
နိဗၺာန္ဆိုတာ။
* နိဗၺာန္မွာ ထာ၀ရရွိေနတဲ့
အၿငိမ္းဓာတ္ဟာလည္း
ဖေယာင္းတိုင္မီး
ၿငိမ္းသြားသလိုပါပဲ။
ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံဆိုတဲ့
အၿငိမ္းဓာတ္ဟာလည္း
ဖေယာင္းတိုင္မီး
ၿငိမ္းသြားသလိုပါပဲ။
ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံဆိုတဲ့
Wednesday, September 23, 2015
ေစတနာႏွင့္ ကံ
“လက္၌ အနာမရွိလွ်င္ လက္ျဖင့္ အဆိပ္ကုိ ကုိင္ေဆာင္ႏုိင္၏။
အဆိပ္သည္ အနာမရွိေသာ လက္သုိ႔ အစဥ္မလုိက္၊
ေစတနာ မရွိဘဲ ျပဳေသာသူအား မေကာင္းမႈကံမည္သည္ မရွိ”
(ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား) “ရဟန္းတုိ႔ ေစတနာကုိ ကံဟု ငါဘုရား ေဟာေတာ္မူ၏ (ေစတနာဟံ ဘိကၡေဝ ကမၼံ ဝဒါမိ)” ဟူေသာ ဘုရားစကားရွိ၏။ ကံကံဟူ၍ အမ်ားေျပာေနၾကရာတြင္ ကံဟူသည္ အျခားမဟုတ္။ အလုပ္ကုိသာ ဆုိျခင္းျဖစ္၏။
ဓမၼကထိကသုတ္

၁၆။
သာဝတၳိနိဒါန္း။ ထိုအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍
ျမတ္စြာဘုရား ကို ရွိခိုးလ်က္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနၿပီးေသာ္
ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏- ''အသွ်င္ဘုရား တရားေဟာသူ 'ဓမၼကထိက'
တရားေဟာသူ 'ဓမၼကထိက'ဟူ၍ ဆိုအပ္ပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရား အဘယ္မွ်ျဖင့္ တရားေဟာသူ
'ဓမၼကထိက' ျဖစ္ပါသနည္း''ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
Tuesday, September 22, 2015
အေၾကာင္း အက်ိဳး။
ရွင္အႆဇိက““ေယ ဓမၼာ ေဟတုပၸဘ၀ါ၊ ေတသံ ေဟတုံ တထာဂေတာ အာဟ။
ေတသဥၥ ေယာ နိေရာေဓာ၊ ဧ၀ံ ၀ါဒီ မဟာသမေဏာ။””
ေယ ဓမၼာ- အၾကင္ အက်ိဳးတရားတုိ႔သည္၊ ေဟတုပၸဘ၀ါ - အေၾကာင္းတရားကို
အေျခခံ၍ ျဖစ္ေပၚလာၾကေပကုန္၏၊ ေတသံ- ထုိ အက်ိဳးတရားတုိ႔ရဲ႕၊ ေဟတုံ- အေၾကာင္း
ေတသဥၥ ေယာ နိေရာေဓာ၊ ဧ၀ံ ၀ါဒီ မဟာသမေဏာ။””
ေယ ဓမၼာ- အၾကင္ အက်ိဳးတရားတုိ႔သည္၊ ေဟတုပၸဘ၀ါ - အေၾကာင္းတရားကို
အေျခခံ၍ ျဖစ္ေပၚလာၾကေပကုန္၏၊ ေတသံ- ထုိ အက်ိဳးတရားတုိ႔ရဲ႕၊ ေဟတုံ- အေၾကာင္း
အေသေကာင္းခ်င္ရင္ အေနေကာင္းရမယ္။
ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက “ ယေန႔လုပ္ေဆာင္ရမည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကို ယေန႔ပင္ အပူတျပင္း
လုပ္ေဆာင္ပါ၊ နက္ျဖန္ခါ ေသမည္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မသိႏိုင္သလို ေသမင္းႏွင့္လည္း ေန႔ရက္
အတိအက် ခ်ိန္းဆိုထားခ်က္မရွိဘူး” လို႔ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ စကၠန္႔ပိုင္း၊ မိနစ္ပိုင္းအတြင္း ငါ
ေသႏိုင္တယ္-လို႔ ႏွလံုးသြင္းၿပီး ေသျခင္းတရားကို လက္ခံထားရမွာပါ။ ေသျခင္းတရားကို လက္ခံ
လုပ္ေဆာင္ပါ၊ နက္ျဖန္ခါ ေသမည္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မသိႏိုင္သလို ေသမင္းႏွင့္လည္း ေန႔ရက္
အတိအက် ခ်ိန္းဆိုထားခ်က္မရွိဘူး” လို႔ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ စကၠန္႔ပိုင္း၊ မိနစ္ပိုင္းအတြင္း ငါ
ေသႏိုင္တယ္-လို႔ ႏွလံုးသြင္းၿပီး ေသျခင္းတရားကို လက္ခံထားရမွာပါ။ ေသျခင္းတရားကို လက္ခံ
တရားအားထုတ္ရင္း မမွန္ကန္တဲ့အေတြးမ်ား။
တစ္ခ်ဳိ႕ပုဂၢိဳလ္က စ်ာန္တရားအားထုတ္ရင္း မမွန္ကန္တဲ့ အေတြးကေလး ေပၚလာတတ္
ၾကပါတယ္။ အားထုတ္ေနသူရဲ႕စိတ္မွာေတြးမိတာက....စားခ်င္တာလည္း ဒီစိတ္၊ သြားခ်င္တာလည္း
ဒီစိတ္၊ ၀တ္ခ်င္တာလည္း ဒီစိတ္၊ ၾကည့္ခ်င္ျမင္ခ်င္တာလည္း ဒီစိတ္၊ ကာမဂုဏ္ခံစားခ်င္တာလည္း
ဒီစိတ္၊ စိတ္မ႐ွိရင္ေအးမွာပဲ၊ ဒီစိတ္က ေနရာတကာေဆာင္ေနတယ္၊ စိတ္က ေတာ္ေတာ္ ဆိုးတယ္၊
ၾကပါတယ္။ အားထုတ္ေနသူရဲ႕စိတ္မွာေတြးမိတာက....စားခ်င္တာလည္း ဒီစိတ္၊ သြားခ်င္တာလည္း
ဒီစိတ္၊ ၀တ္ခ်င္တာလည္း ဒီစိတ္၊ ၾကည့္ခ်င္ျမင္ခ်င္တာလည္း ဒီစိတ္၊ ကာမဂုဏ္ခံစားခ်င္တာလည္း
ဒီစိတ္၊ စိတ္မ႐ွိရင္ေအးမွာပဲ၊ ဒီစိတ္က ေနရာတကာေဆာင္ေနတယ္၊ စိတ္က ေတာ္ေတာ္ ဆိုးတယ္၊
Monday, September 21, 2015
ေျပာခ်င္သူေတြ ေျပာၾကပါေစ
“လူအခ်င္းခ်င္း လွည့္ပတ္ျခင္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ၊ အထင္ေသးျခင္း
အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ၊ ဆင္းရဲလုိျခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ”ဆုိတဲ့ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕
ေမတၱာပုိ႔ စာသားေလးေတြကုိ နာယူမွတ္သားရတဲ့အခါ တစ္ခါတေလ လွည့္ပတ္ဖုိ႔
ေခ်ာင္းေနၾက၊ အထင္ေသးဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနၾက၊ ဆင္းရဲေအာင္ လုပ္ေနၾကတဲ့ သူေတြကုိ
သတိရမိတတ္ပါတယ္။
Sunday, September 20, 2015
လူငယ္တို႔၏ မွားယြင္းေသာ ဘာသာေရး ေလ့လာမႈ
ယေန႔
လူငယ္ေတြဟာ ေခတ္ပညာ ပိုမို တတ္ကြ်မ္း လာတဲ့ အေလ်ာက္ ဘာသာေရး ေလ့လာ
လိုက္စားမွု နည္းလာ ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေခတ္သစ္ သိပၸံ ပညာရပ္မ်ားကို
ေလ့လာမွု ပိုမို မ်ားျပားျပီး ဘာသာေရး ဟာ ေခတ္ေနာက္ျပန္စြဲ၊ စိတ္ဓာတ္
ေနာက္ျပန္စြဲတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ တစ္ခုလို႔ေတာင္ ထင္ျမင္လာၾက ပါတယ္။ ဒီေတာ့
ဘာသာေရး လုပ္တယ္ဆုိတာ အေၾကာက္တရားနဲ႔ အသက္ရွင္သူမ်ား လုပ္တယ္ဆုိျပီး ခံယူ
ၾကလို႔ (Free Thinker) လို႔ေခၚတဲ့ ဘာသာမဲ့ မ်ား ေပၚေပါက္ လာပါတယ္။
စ်ာန္တရားအားထုတ္ရင္း အေတြးလြဲေခ်ာ္မွဳမ်ား။
ျမတ္စြာဘုရားက ေလာကႀကီးမွာ ပြင့္ေတာ္မူေနၿပီး တရားဓမၼေတြ ေဟာေနပါၿပီ။ ဘုရား
ေလာင္းတုန္းက ဆရာေတာ္ဖူးတဲ့ “အာဠာရကာလာမ” နဲ႔ “ဥဒက ရာမပုတၱ” တို႔က ႐ုပ္ခႏၶာကိုယ္ႀကီး
မပါတဲ့ ျဗဟၼာ့ဘံု ေရာက္ေနၾကပါတယ္။ အာဠာရကာလာမ ဆိုတဲ့ ဆရာၾကီးက စ်ာန္အဆင့္ အားျဖင့္
ခုႏွစ္ဆင့္ထိ ေပါက္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး၊ တစ္ဖန္ ဥဒက ရာမပုတၱ ဆိုတဲ့ ရေသ့ႀကီးက စ်ာန္ရွစ္ဆင့္ထိ
ေလာင္းတုန္းက ဆရာေတာ္ဖူးတဲ့ “အာဠာရကာလာမ” နဲ႔ “ဥဒက ရာမပုတၱ” တို႔က ႐ုပ္ခႏၶာကိုယ္ႀကီး
မပါတဲ့ ျဗဟၼာ့ဘံု ေရာက္ေနၾကပါတယ္။ အာဠာရကာလာမ ဆိုတဲ့ ဆရာၾကီးက စ်ာန္အဆင့္ အားျဖင့္
ခုႏွစ္ဆင့္ထိ ေပါက္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး၊ တစ္ဖန္ ဥဒက ရာမပုတၱ ဆိုတဲ့ ရေသ့ႀကီးက စ်ာန္ရွစ္ဆင့္ထိ
ေန႔စဥ္၊ ေနစဥ္သတိဉာဏ္ျဖင့္ တရားအားထုတ္နည္း။
မဟာသတိပဌာနသုတၱန္ေဒသနာေတာ္အရ တရားအားထုတ္ေသာ သူေတာ္စင္တို႔အတြက္
ကာယႏုပႆနာသတိပဌာန္၊ ေ၀ဒနာႏုပႆနာသတိပဌာန္၊ စိတၱာႏုပႆနာသတိပဌာန္၊ ဓမၼာ
ႏုပႆနာသတိပဌာန္တို႔ဟူ၍ ရုပ္အေပါင္း ကိုယ္အာရံု၊ ခံစားမွဳ ေ၀ဒနာအာရံု၊ သိတတ္မွဳ စိတ္
အာရံုႏွင့္ သေဘာတရား ဓမၼအာရံုဟူ၍ အာရွဳခံအာရံု ေလးမ်ိဳးကြဲျပားေသာေၾကာင့္ အက်ဥ္းအား
ကာယႏုပႆနာသတိပဌာန္၊ ေ၀ဒနာႏုပႆနာသတိပဌာန္၊ စိတၱာႏုပႆနာသတိပဌာန္၊ ဓမၼာ
ႏုပႆနာသတိပဌာန္တို႔ဟူ၍ ရုပ္အေပါင္း ကိုယ္အာရံု၊ ခံစားမွဳ ေ၀ဒနာအာရံု၊ သိတတ္မွဳ စိတ္
အာရံုႏွင့္ သေဘာတရား ဓမၼအာရံုဟူ၍ အာရွဳခံအာရံု ေလးမ်ိဳးကြဲျပားေသာေၾကာင့္ အက်ဥ္းအား
ဗုဒၶသာသနာေတာ္ေခတ္ (၅) ပါး ။
ဗုဒၶသာသနာေတာ္ေခတ္ (၅) ပါး မွာ==
၁။ ၀ိမုတၱိေခတ္ = ပဋိသမၻိဒါပတၱ ရဟႏၱာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ မဆိတ္ေသးေသာေခတ္။
၂။ သမာဓိေခတ္ = အဘိဉာဏ္ငါးပါး စ်ာန္တရားရေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ မဆိတ္ေသးေသာေခတ္။
၃။ သီလေခတ္ = သီလေလးပါးကို ေစာင့္ထိန္းေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ မဆိတ္ေသးေသာေခတ္။
၄။ သုတေခတ္ = ပိဋကတ္က်မ္းစာကို သင္ၾကားပို႔ခ်ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ ရွိေသးေသာေခတ္။
၁။ ၀ိမုတၱိေခတ္ = ပဋိသမၻိဒါပတၱ ရဟႏၱာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ မဆိတ္ေသးေသာေခတ္။
၂။ သမာဓိေခတ္ = အဘိဉာဏ္ငါးပါး စ်ာန္တရားရေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ မဆိတ္ေသးေသာေခတ္။
၃။ သီလေခတ္ = သီလေလးပါးကို ေစာင့္ထိန္းေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ မဆိတ္ေသးေသာေခတ္။
၄။ သုတေခတ္ = ပိဋကတ္က်မ္းစာကို သင္ၾကားပို႔ခ်ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ ရွိေသးေသာေခတ္။
Subscribe to:
Posts (Atom)