ဆရာျဖစ္သူ၏ အထင္လြဲျခင္းခံရသူတစ္ေယာက္အေၾကာင္းပါ..။
ဟိုေရွးတုန္းကေတာ့ ခုလိုတကၠသိုလ္ေတြမ်ားစြာမရွိေသးေတာ့ တိုင္းျပည္တခုခုက ပညာတတ္ဆရာႀကီးတစ္ဦးဦးဆီမွာ သြားၿပီး ပညာသင္ၾကားၾကရပါတယ္။ အဲဒီလို ပညာသင္တဲ့အထဲမွာ
ဟိ ံသက တစ္ေယာက္လည္း ပါပါတယ္။ သူက အလိုက္သိလြန္းတဲ့ တျပည့္တစ္ေယာက္ပါ။ ဆရာကခ်စ္သလို ဆရာကေတာ္ကလည္းဖူးဖူးမႈတ္ထားပါတယ္။ အဲဒီလိုအလိုက္သိလြန္းမႈက သူ႕ကိုဆိုး၀ါး ေစတာပါပဲ။ အတတ္ပညာတစ္ခုမွာ ဆရာကေတာ္က ဆရာထက္ပိုေတာ္ပါတယ္။ သူသားလိုခ်စ္တဲ့
ဟိ ံသက ကိုပညာကုန္သင္ေပးပါတယ္။ ဆရာနဲ႔ ဆရာမႏွစ္ေယာက္စလုံးရဲ႕ ေမတၱာေတြကိုရထားေတာ့ တျခားေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ၀န္တို မနာလိုမႈဆိုတာကလည္း ေလာကသဘာ၀ ရွိလာတာပါပဲ။ ဒီေတာ့ ဆရာနဲ႔ ဟိ ံသက ကို အထင္လြဲေအာင္ေျပာဆို ဂုံးတိုက္ၾကပါတယ္။ "တိုက္ပါမ်ားေတာ့ နဲ႔" ဆိုသလို ဆရာ အမွန္တကယ္ယုံသြားပါတယ္။ ဆရာမရဲ႕ ပညာကုန္ရထားတဲ့ ဟိ ံသကဟာလည္း အဲဒီ အတတ္ပညာ တစ္ခုမွာဆရာ့ထက္ ပိုေတာ္သြားတာကို ဆရာသိတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ဆရာျဖစ္သူမခံစားႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ ပညာစုံလို႔ ဌာေနျပန္ခ်ိန္ၾကေတာ့ ဟိ ံသကရဲ႕ ကန္ေတာ့မႈကို လက္မခံပါဘူး။ ဆရာမနဲ႔ စြပ္စြဲပါတယ္။ သူမဟုတ္ေၾကာင္း အတန္တန္ျငင္းေပမယ့္ မရပါဘူး။ ေကာက္က်စ္တဲ့ဆရာဟာ သူ႕ထက္ ပညာေတာ္တဲ့ တျပည့္ကို ဥပါယ္တမ်ဥ္နဲ႔ -
"မင္း လူလက္ညႈိးတစ္ေထာင္နဲ႔ ကန္ေတာ့ရင္ ယုံၾကည္မယ္" လို႔ေျပာလိုက္ပါတယ္။ လူရဲ႕လက္ညႈိးတစ္ေထာင္ရဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ပါဘူး။ အဲဒီလက္ညိႈးေတြရဖို႔ လက္ေတြလိုက္ျဖတ္၊ လူေတြသတ္နဲ႔ ေနာက္ဆုံး လူေတြအားလုံး ေၾကာက္ရြံ႕ၿပီး စစ္တပ္နဲ႔ လိုက္ၿပီးႏွိမ္ႏွင္းျခင္းခံရပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူဟာ ဒီဘ၀က ေနာက္ဆုံးဘ၀(ပစၦိမဘ၀ိက)ျဖစ္တာမို႔ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႕ ေတြ႕ၿပီး ရဟႏၱာျဖစ္သြားပါတယ္။ သူရဟန္းျဖစ္ေပမယ့္ အတိတ္က လူသတ္ လက္ညႈိးျဖတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ အက်ုဳိးကလိုက္လာပါတယ္။ သူဆြမ္းခံထြက္တိုင္း ဆြမ္းမရပဲ အုတ္ခဲက်ဳိး၊ တုတ္၊ ခဲေတြသာရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူကေတာ့ ဘယ္လိုမွ မေနပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ ခက္ခက္ခဲခဲ ဆြမ္းခံစားရင္း တစ္ေန႔မွာ မီးမဖြားနိဳင္တဲ့ ကိုယ္၀န္ေဆာင္မိခင္ေလာင္းတစ္ဦးကို ေတြ႕ခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ္၀န္သည္မိခင္ရဲ႕ ေမြးဖြားျခင္းဆင္းရဲလွပုံကို ျမင္တဲ့အခါ အလြန္သနားသြားၿပီး အဲဒါကို ဘယ္လိုကူညီရင္ေကာင္းမလဲ အၿမဲေတြးပါေတာ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ေတြ႕ေတာ့မွာ အက်ဳိးအေၾကာင္းေလ်ာက္ထားၿပီး အဲဒါကို ဘယ္လိုကူညီရင္ရမလဲ ေမးေလ်ာက္ပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ျမတ္စြာဘုရားက ဟိ ံသကရဲ႕သစၥာကိုအဓိကထားၿပီး ပရိတ္ဂါထာတပုဒ္ ခ်ီးျမွင့္ပါတယ္။ အဲဒီပရိတ္ကို ရြတ္ဖတ္ၿပီး ပရိတ္ေရကို ကိုယ္၀န္သည္ကိုတိုက္ပါက လြယ္ကူစြာ ဖြားျမင္ေလသည္။
အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး မေထရ္ျမတ္ႀကီးလည္း ဆြမ္းကြမ္းအတြက္ မပူပင္ရေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ္၀န္သည္မ်ားလည္း ခ်မ္းသာယာရၾကပါေတာ့တယ္။
အိမ္ေထာင္သည္မ်ား အမ်ဳိးသမီးမ်ားက်က္မွတ္ထားသင့္ပါတယ္။ ဖြားခါနီးမွ ရြတ္သည္ထက္ ေန႔ေစ့ လေစ့ ဖြားခါနီးလွ်င္ မျပတ္ ရြတ္ေပးသင့္သည္။ တိရိစၦာန္မမ်ား ေမြးရလြယ္ေအာင္လည္း ဤပရိတ္ေရကိုတိုက္ၿပီး ကူညီေပးႏိုင္သည္။
အဂၤုလိမာလသုတ္ပါဠိေတာ္
၁။ ပရိတၱံ ယံ ဘဏႏၱႆ၊ နိသိႏၷ႒ာနေဓာ၀နံ။
ဥဒကမၸိ ၀ိနာေသတိ၊ သဗၺေမ၀ ပရိႆယံ။
ဤ အဂုၤလိမာလ ပရိတ္ေတာ္ကို ရြတ္ဖတ္ေသာ မေထရ္ျမတ္တို႔၏ ထိုင္သည့္ေနရာကို ေဆးေၾကာသည့္ေရသည္ပင္လွ်င္ ေဘးရန္ဟူ သမွ်ကို ေပ်ာက္ကင္းေစတတ္၏
Saturday, October 27, 2018
ဘုရားေလာင္း တုႆီတာ နတ္ျပည္မွ ၾကည့္ျခင္း ၅ ပါး။
ဘုရားေလာင္း တုႆီတာ နတ္ျပည္မွ ၾကည့္ျခင္း ၅ ပါးမွာ = =
၁။ ကာလ = ဘုရားျဖစ္အံ့ေသာ ကာလကို ၾကည့္ေတာ္မူျခင္း။
၂။ ေဒသ = အရပ္ကို ၾကည့္ေတာ္မူျခင္း။
၃။ ဒီပ = ျဖစ္ရာ ကၽြန္းကို ၾကည့္ေတာ္မူျခင္း။
၁။ ကာလ = ဘုရားျဖစ္အံ့ေသာ ကာလကို ၾကည့္ေတာ္မူျခင္း။
၂။ ေဒသ = အရပ္ကို ၾကည့္ေတာ္မူျခင္း။
၃။ ဒီပ = ျဖစ္ရာ ကၽြန္းကို ၾကည့္ေတာ္မူျခင္း။
Friday, October 26, 2018
ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ အႏွစ္ထုတ္ၾသ၀ါဒအက်ဥ္းခ်ဳပ္။
ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ တရားေတာ္မ်ားမွာ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ ႏွစ္ျဖာေသာအက်ိဳး မုခ်
ရေစႏိုင္တဲ့ အဆံုးအမေတြပါ။ အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ ပုဂၢိဳလ္အမ်ိဳးမ်ိဳးရဲ႕ စရိုက္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို
ၾကည့္ၿပီး ေဟာၾကားဆံုမထားတဲ့ အဆံုးအမေတြျဖစ္လို႔ အမ်ိဳးအစားလည္း မ်ားျပားလွပါတယ္။
ရေစႏိုင္တဲ့ အဆံုးအမေတြပါ။ အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ ပုဂၢိဳလ္အမ်ိဳးမ်ိဳးရဲ႕ စရိုက္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို
ၾကည့္ၿပီး ေဟာၾကားဆံုမထားတဲ့ အဆံုးအမေတြျဖစ္လို႔ အမ်ိဳးအစားလည္း မ်ားျပားလွပါတယ္။
မွန္တာေျပာရင္ သစၥာ
အေၾကာင္းအရာတစ္ခုသည္ မွားသည္ျဖစ္ေစ၊ မွန္သည္ျဖစ္ေစ၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆိုးသည္ျဖစ္ေစ မွားလွ်င္မွားသည့္အတိုင္း ဆိုးလွ်င္လည္းဆိုးသည့္အတိုင္း ေျပာဆိုတိုင္တည္လွ်င္ သစၥာမည္၏။ အဓိကအခ်က္မွာ လိမ္ညာျခင္း မျဖစ္ဖို႔လိုသည္။
ဟုအဘိဓာန္တြင္ ဖြင့္ဆိုထားေပသည္။
သစၥာ [သတ်] (သတ္+ယ) (န) ထင္ရွားယွိျခင္း ။ အမွန္ ။ မွန္ျခင္း။ မွန္ေသာစကား။ သစၥာတရား။
(တိ) မွန္သည္။ ဟုတ္မွန္သည္။ မေဖာက္ျပန္သည္။
ဟုအဘိဓာန္တြင္ ဖြင့္ဆိုထားေပသည္။
တဏွာ၏ အထင္မွား အျမင္မွား။
ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ လွတယ္၊ တင့္တယ္တယ္ ဆိုတဲ့ အထင္ဟာ လူတိုင္း
မွာရွိၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ရွိၾကလို႔သာ မလွ လွေအာင္ ျပင္ၿပီးေတာ့ ေနၾကတယ္၊ အ၀တ္အစား
ေတြ ဆိုရင္လည္း မလွ လွေအာင္ ၀တ္ၾကရတယ္၊ တင့္တယ္မွဳေတြကို ရွာႀကံၿပီးေတာ့ လုပ္ကိုင္
မွာရွိၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ရွိၾကလို႔သာ မလွ လွေအာင္ ျပင္ၿပီးေတာ့ ေနၾကတယ္၊ အ၀တ္အစား
ေတြ ဆိုရင္လည္း မလွ လွေအာင္ ၀တ္ၾကရတယ္၊ တင့္တယ္မွဳေတြကို ရွာႀကံၿပီးေတာ့ လုပ္ကိုင္
Thursday, October 25, 2018
To live is to risk dying
အသက္ရွင္ေနရတာ ေတာ္ေတာ္အႏ ၱရာယ္မ်ားတယ္။ အခ်ိန္မေရြး ေသသြားႏိုင္တယ္ ။ လမ္းသြားတိုင္း သတိထားေနရတယ္။ ကားတိုက္မွာ ဆိုင္ကယ္တိုက္မွာ ေၾကာက္ေနရတယ္။ ကားေတြကလည္း အရမ္း ေမာင္းၾကတယ္။
စားေတာ့လည္း သတိထားေနရတယ္။ မတည့္ တာစားမိမွာေၾကာက္ေနရတယ္။ မတည့္တာေတြကလည္း ၾကာေလမ်ားေလ ျဖစ္လာေနတယ္။ ေသြးတိုးနဲ႔ မတည့္လို႔ေရွာင္ရ၊ ဆီးခ်ိဳနဲ႔ မတည့္လို႔ ေရွာင္ရနဲ႔ ဆီးခ်ဳိသမား ဆိုရင္ ထမင္းေတာင္ မ်ားမ်ား မစားရပါဘူး။ ကိုယ္စားေနတဲ့ ထမင္းေတာင္ ေသေစႏိုင္တယ္ဆိုေတာ့ အင္း ... စားရတဲ့ကိစၥက အႏ ၱရာယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားသား။ စြန္႔စြန္႔စားစား စားလိုက္ရတယ္။
စားေတာ့လည္း သတိထားေနရတယ္။ မတည့္ တာစားမိမွာေၾကာက္ေနရတယ္။ မတည့္တာေတြကလည္း ၾကာေလမ်ားေလ ျဖစ္လာေနတယ္။ ေသြးတိုးနဲ႔ မတည့္လို႔ေရွာင္ရ၊ ဆီးခ်ိဳနဲ႔ မတည့္လို႔ ေရွာင္ရနဲ႔ ဆီးခ်ဳိသမား ဆိုရင္ ထမင္းေတာင္ မ်ားမ်ား မစားရပါဘူး။ ကိုယ္စားေနတဲ့ ထမင္းေတာင္ ေသေစႏိုင္တယ္ဆိုေတာ့ အင္း ... စားရတဲ့ကိစၥက အႏ ၱရာယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားသား။ စြန္႔စြန္႔စားစား စားလိုက္ရတယ္။
Wednesday, October 24, 2018
ဒီတရားကိုနာရၿပီး ဦးေဆကိႏၵကေတာ့ သာသနာေဘာင္သို႔ ေရာက္ခဲ့တယ္။
ဒို႔မ်ား....ခုလိုအေျခအေန တရားလမ္းေၾကာင္းေပၚထိေရာက္ေအာင္ တရားတစ္ပုဒ္နာ
ခဲ့ဘူးတယ္။ အဲဒီတရားေၾကာင့္.... သာသနာေဘာင္သို႔ ေရာက္ခဲ့တယ္။ အဲဒီတရားေၾကာင့္
.......တရားအားထုတ္ျဖစ္တယ္။ တရားထိုင္ျဖစ္တယ္။ တရားရပ္ျဖစ္တယ္။ အၿမဲတမ္း
ခဲ့ဘူးတယ္။ အဲဒီတရားေၾကာင့္.... သာသနာေဘာင္သို႔ ေရာက္ခဲ့တယ္။ အဲဒီတရားေၾကာင့္
.......တရားအားထုတ္ျဖစ္တယ္။ တရားထိုင္ျဖစ္တယ္။ တရားရပ္ျဖစ္တယ္။ အၿမဲတမ္း
သီတင္းကၽြတ္ အေၾကာင္း
သီတင္းကြ်တ္လ သည္ ျမန္မာတို ့၏ ၁၂ လရာသီတြင္ သတၱမ ေျမာက္လၿဖစ္ၿပီး ၀ါတြင္းကာလ၏ ေနာက္ဆံုးလၿဖစ္ပါသည္။ ရာသီခြင္မွာ တူရာသီ ၿဖစ္ၿပီး အႆ၀တီၾကယ္ ႏွင့္ လမင္း တို ့စန္းယွဥ္ကာ မြန္းတည့္ၾကသည္။ ဤရာသီ၏ ပန္းမွာ ၾကာၿဖဴပန္း (Nymphaea Lotus) ၿဖစ္ပါသည္။ ယင္းတို႔ကိုပင္ မနဳႆေဗဒ(Athropology) သေဘာအရလူ႔ယဥ္ေက်းမွဳသမိုင္း ေၾကာင္းတစ္ခု အျဖစ္ ျမင္နိဳင္ၾကပါသည္။ သီတင္းကြ်တ္လကို ေရွးၿမန္မာေက်ာက္စာမ်ား၌ `သႏ ၱဴလ´ ဟုေရးထိုး ၾကသည္။ ခ်ိန္ခြင္ပံု ၾကယ္တာရာ နကၡတ္တို ့ စုေ၀းေသာမိုးကာလဟုလည္းေကာင္း၊ ေတာင္သူလယ္သမား တို႕ စိုက္ပ်ိဳးထားေသာစပါးပင္မ်ား သန္စြမ္းစြာေထာင္မတ္ေသာလဟုလည္းေကာင္း ပညာရိွမ်ား ဖြင့္ဆိုၾကပါသည္။
သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔
သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
အဘိဓမၼာအေမးအေျဖႏွင့္ သိေကာင္းစရာမ်ား
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
♠
















အဘိဓမၼာအေမးအေျဖႏွင့္ သိေကာင္းစရာမ်ား






















ေမး ။ ။ သံုးေလာကထြတ္ထား သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရားသည္ အဘိဓမၼတရားကို ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္ကာလ ဘယ္ေနရာ ဘယ္ဌာန၌ ဘယ္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဘယ္သူတို႔အား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသနည္း။
ေျဖ ။ ။ သံုးေလာကထြတ္ထား သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရားသည္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ၆ ဝါအလြန္၊ ရ ဝါအေရာက္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၉ ခုႏွစ္တြင္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္ ပင္လယ္ကသစ္ပင္ရင္း ပ႑ဳကမၺလာေက်ာက္ေနရာထက္၌ မယ္ေတာ္မိနတ္ကို ေက်းဇူးဆပ္လိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းတို႔အား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ေမး ။ ။ သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရားသည္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို အခ်ိန္ကာလ မည္မွ်ၾကာေအာင္ ေဟာေတာ္မူပါသနည္း။
ေျဖ ။ ။ သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရားသည္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ဝါတြင္းသံုးလရက္ေပါင္း ၉၀ ၾကာေအာင္ ေဟာေတာ္မူပါသည္။
အရႈံးမရွိေသာ ဒႆန
ဘာသာ၀င္အားလုံးအတြက္ အရႈံးမရွိေသာ ဒႆနတစ္ခုကို ေပးခ်င္ပါသည္။ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လုံးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဘာသာေရးကိစၥတြင္ ကံစမ္းမဲႏႈိက္သလို ပစၥည္းတစ္မ်ဳိး မ်ဳိးေပါက္ခ်င္ေပါက္၊ မေပါက္ခ်င္ ဗလာဟု ေပါ့ေပါ့တန္တန္ သေဘာမထားသင့္ေခ်။ ကံစမ္းမဲမွာ ဗလာျဖစ္သြား၍ မိမိအတြက္ ဘာမွ် မထိခုိက္ ေသာ္လည္း ဘာသာေရးတြင္ ဗလာျဖစ္သြားလွ်င္ကား မိမိအတြက္ တစ္သံသရာလုံး နစ္မြန္းရမည္ျဖစ္၏။
စိတ္ကိုလွေအာင္ျပဳျပင္ပါ။
ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ အဆံုးအမ ေဒသနာေတာ္အရ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း က်င့္စဥ္တစ္ခုကို
က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲထဲမွာ က်င္လည္ေနရ
ခိုက္ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ နည္းႏိုင္သမွ် နည္းေအာင္ က်င့္သံုးေနထိုင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ျဖဴ
က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲထဲမွာ က်င္လည္ေနရ
ခိုက္ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ နည္းႏိုင္သမွ် နည္းေအာင္ က်င့္သံုးေနထိုင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ျဖဴ
Tuesday, October 23, 2018
ကံ ဆိုသည္မွာ
ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ေစတနာကို ကမၼ= ကံ ဟုေခၚ၏။
ကံတို႔သည္ ကိစၥအစြမ္းအားျဖင့္ -
ဇနကကံ
ဥပတၳမၻကကံ
ဥပပီဠကကံ
ဥပဃာတကကံ ဟူ၍ ေလးမ်ဳိးရွိသည္။ ကိစၥကမၼစတုကၠ ဟု ေခၚသည္။
ကံတို႔သည္ ကိစၥအစြမ္းအားျဖင့္ -
ဇနကကံ
ဥပတၳမၻကကံ
ဥပပီဠကကံ
ဥပဃာတကကံ ဟူ၍ ေလးမ်ဳိးရွိသည္။ ကိစၥကမၼစတုကၠ ဟု ေခၚသည္။
ဒုလႅဘ ၅ ပါး။
ဒုလႅဘ ၅ ပါးမွာ = =
၁။ ဗုဒၶပၸာဒ ဒုလႅဘ = ဘုရား၏ အျဖစ္ကို ရခဲျခင္း။
၂။ မႏုႆတၱဘာ၀ ဒုလႅဘ = လူ အျဖစ္ကို ရခဲျခင္း။
၁။ ဗုဒၶပၸာဒ ဒုလႅဘ = ဘုရား၏ အျဖစ္ကို ရခဲျခင္း။
၂။ မႏုႆတၱဘာ၀ ဒုလႅဘ = လူ အျဖစ္ကို ရခဲျခင္း။
Monday, October 22, 2018
ေလာကီလူသားႏွင့္ ကာမဂုဏ္။
အဆင္း၊ အနံ႔၊ အသံ၊ အရသာ၊ အေတြ႕အထိတို႔ကို ကာမဂုဏ္ဟူ၍ ဆိုရေလသည္။
လူသားတို႔သည္ ဤကာမဂုဏ္ ငါးမ်ိဳးကို လိုခ်င္မက္ေမာၾကၿမဲျဖစ္၏။ သာမန္မွ် လိုခ်င္မက္
ေမာျခင္း၊ သာမန္ထက္လြန္၍ မ်ားစြာလိုခ်င္မက္ေမာျခင္း၊ အလြန္အက်ဴး လိုခ်င္မက္ေမာ
လူသားတို႔သည္ ဤကာမဂုဏ္ ငါးမ်ိဳးကို လိုခ်င္မက္ေမာၾကၿမဲျဖစ္၏။ သာမန္မွ် လိုခ်င္မက္
ေမာျခင္း၊ သာမန္ထက္လြန္၍ မ်ားစြာလိုခ်င္မက္ေမာျခင္း၊ အလြန္အက်ဴး လိုခ်င္မက္ေမာ
ကမၼ ႏွင့္ ေ၀ဒ
ေ၀ဒ ပညာသည္လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္းသုံးေထာင္ေက်ာ္ခန္႔မွစ၍ ထြန္းကားလာခဲ့သည္ဟု ဖတ္ဖူးပါသည္။ အစကိုကား မည္သည့္အခ်ိန္ကာလက စခဲ့သည္ဟု မဖတ္မွတ္ဖူးေသးပါ။
ေ၀ဒ ဆိုသည္မွာ သိျခင္း၊ ေဗဒက်မ္း၊ မႏၱရား၊ ႏွစ္သက္ျခင္းဟု အဘိဓာန္တြင္ ဖြင့္ဆိုထားသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ ေ၀ဒက်မ္းမ်ားကို ျပဳစုပုံမွာ ျဖစ္ေလ့ ျဖစ္ထရွိေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို မွတ္တမ္း တင္ကာျပဳစုထားပီး ထိုအေၾကာင္းအရာ အျဖစ္အပ်က္ဆင္တူပါက ထိုသို႔ ျဖစ္တတ္သည္ဟု ေဟာၾကားထား ေသာမွတ္တမ္းမ်ားျဖစ္သည္။ ထိုက်မ္း၏ဆိုလိုခ်က္မွာ ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟုသာပါၿပီး မုခ်ျဖစ္မည္ဟု မပါေခ်။
ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ တရားဓမၼနဲ႔ တည့္ေအာင္ေနပါ။
ဒီဘ၀ ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာ အသက္အရြယ္ႀကီးလာရင္ ခ်ိဳ႕ယြင္းလာပါတယ္၊ ေလာကလူ
ေတြကိုၾကည့္ပါ၊ အသက္ႀကီးလာရင္ မေကာင္းတဲ့စာရင္းေတြက မ်ားလာၿပီ။ အဘိုးႀကီး အဘြား
ႀကီးေတြ ေျပာၾကတယ္ေလ၊ မ်က္စိက မေကာင္းဘူးတဲ့၊ မ်က္စိမွဳန္တယ္။
ေတြကိုၾကည့္ပါ၊ အသက္ႀကီးလာရင္ မေကာင္းတဲ့စာရင္းေတြက မ်ားလာၿပီ။ အဘိုးႀကီး အဘြား
ႀကီးေတြ ေျပာၾကတယ္ေလ၊ မ်က္စိက မေကာင္းဘူးတဲ့၊ မ်က္စိမွဳန္တယ္။
Sunday, October 21, 2018
ကံထိုက္ - မထိုက္
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားဟာ အနည္းဆုံး ငါးပါးသီလကို အၿမဲ ေစာင့္ထိန္းရပါတယ္။ ဥပုဒ္သည္ေတြအတြက္ ရွစ္ပါးသီလ၊ ကိုရင္သာမေဏတို႔အတြက္ ဆယ္ပါးသီလနဲ႔ ရဟန္းေတာ္ေတြအတြက္ (၂၂၇)သြယ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ဆိုပီး ဗုဒၶေဟာၾကား ျပဌာန္းထားတာရွိပါတယ္။
အဓိကေျပာခ်င္တာ လူအတြက္ ငါးပါးသီလပါပဲ။ ငါးပါးသီလကို ေဆာက္တည္ပီး မက်ဳိးမေပါက္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းႏိုင္သူဆိုတာ ယခုေခတ္မွာ ဟိုေရွးတုန္းနဲ႔စာရင္ နည္းလာပါပီ။
ေနာက္ကိုယ္ေစာင့္တဲ့သီလ က်ဳိးမက်ဳိး ကံထိုက္မထိုက္ဆိုတာလည္း သိဖို႔လိုပါတယ္။
အဓိကေျပာခ်င္တာ လူအတြက္ ငါးပါးသီလပါပဲ။ ငါးပါးသီလကို ေဆာက္တည္ပီး မက်ဳိးမေပါက္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းႏိုင္သူဆိုတာ ယခုေခတ္မွာ ဟိုေရွးတုန္းနဲ႔စာရင္ နည္းလာပါပီ။
ေနာက္ကိုယ္ေစာင့္တဲ့သီလ က်ဳိးမက်ဳိး ကံထိုက္မထိုက္ဆိုတာလည္း သိဖို႔လိုပါတယ္။
အာရံုတစ္ခုခုကို ျပဳလုပ္လိုျခင္း၊ ရယူလိုျခင္းဆိုသည့္ ဆႏၵ။
“ဆႏၵ၀ေတာ ကိ ံနာမ နသိဇၩတိ= ဆႏၵရွိသူမွာ မၿပီးႏိုင္ေသာအရာ မရွိ” ။
အာရံုတစ္ခုခုကို ျပဳလုပ္လိုျခင္း၊ ရယူလိုျခင္း သေဘာသည္ ဆႏၵတည္း။ “ျပဳလုပ္လိုျခင္း၊ ရယူ
လိုျခင္း” ဟူရာ၌ ေလာဘကဲ့သို႔ စြဲလမ္းတတ္ျခင္း၊ ကပ္ၿငိျခင္းမဟုတ္၊ ျပဳလိုရံုမွ် ရလိုရံုမွ်သာ ျဖစ္
အာရံုတစ္ခုခုကို ျပဳလုပ္လိုျခင္း၊ ရယူလိုျခင္း သေဘာသည္ ဆႏၵတည္း။ “ျပဳလုပ္လိုျခင္း၊ ရယူ
လိုျခင္း” ဟူရာ၌ ေလာဘကဲ့သို႔ စြဲလမ္းတတ္ျခင္း၊ ကပ္ၿငိျခင္းမဟုတ္၊ ျပဳလိုရံုမွ် ရလိုရံုမွ်သာ ျဖစ္
Subscribe to:
Posts (Atom)