Saturday, March 28, 2015

https://www.facebook.com/groups/1430994090507395/permalink/1553530294920440/ ဒီပို႔စ္ေတြ႔လို႕ ဒီလိုေရးသည္...။

https://www.facebook.com/groups/1430994090507395/permalink/1553530294920440/ ဒီပို႔စ္ေတြ႔လို႕ ဒီလိုေရးသည္...။
==========================================================
မႏၱေလးကို ရထားစီးမွဘဲ ေရာက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ရထားစီးၾကေပါ့ဗ်ာ၊ ဒါေပမယ့္ ပိုျမန္ဆန္ျပီး အခ်ိန္ကုန္ လူပင္ပန္းသက္သာေစတဲ့
ေလယာဥ္ပ်ံၾကီးစီးနိင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့ ဒါကလဲ စီးလို႕ရတယ္ဆိုတာေတာ့ သိဖို႔လိုလိမ့္မယ္၊ ပဋိစသမုပါဒ္ ျဖစ္စဥ္တခုလံုး
မွာလြတ္ေျမာက္တဲ့ ထြက္လမ္းဟာ (ေ၀ဒနာ) နဲ႔(တဏွာ) ၾကားထဲကထြက္တာပါ ဒါကို အခ်ိန္ျပည့္ ဆင္ျခင္နိင္ရင္ ဘာလာလာ ကိေ
လသာမျဖစ္ဘူး ခ်က္ျခင္းေတာ့ မရဘူးေနာ္၊ ၾကာလာရင္ေတာ့ ပါရမီျဖစ္ျပီး ဆင္ျခင္သြားနိင္ပါတယ္...၊

ေထရ၀ါဒ နွင္႔ မဟာယာန ကြာၿခားခ်က္မ်ား




မဟာယာနဘာသာကို လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စိတ္၀င္တစားရွိေသာ္လည္း အေႀကာင္းေႀကာင္း
ေႀကာင္႔မေလ႔လာၿဖစ္ပဲ အလွမ္းေ၀းေနႀကတာကို သတိထားမိပါတယ္၊ အထူးသၿဖင္႔ ကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္ပါဘူးေလ ဆိုၿပီး ဖာသိဖာသာေနတာလဲ ပါမွာပါ၊ သုိ႔ေသာ္လည္း တိုင္းတပါးကို ေရာက္လာ
တဲ႔အခါမွာေတာ႔ ကုိယ္႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ ဘာသာမ်ိဳးစုံ၊ လူမ်ိဳးေပါင္းစုံ၊ ေနာက္ဆုံး ဘာသာမဲ႔ ၀ါဒသမားကအစ ေတြ႔ၿမင္ေနႀကရတာေႀကာင္႔ မသိမၿဖစ္အေနနဲ႔ လိုအပ္လာတယ္၊ စာေရးသူတို႔ ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းေတြမွာေတာင္ ၿမန္မာၿပည္မွာတုံးက မလိုအပ္ဖူးလို႔ ထင္ခဲ႔မိတယ္၊

မိဘေတြ ရွိေနတုန္းစိမ္႔ေရစမ္းေရလိုခ်ိဳၾကပါ



“သမုဒၵရာ ေရာက္ က ေသာက္မရေတာ႔ေခ်” ေက်းဇူးရွင္ ေညာင္ပင္ကန္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
ဆရာေတာ္ၾကီးက ဘာကို ဆိုတာလဲ အတိအက် နားမလည္ေပမယ္႔ သမုဒ ၵရာ ေရာက္ က ေသာက္မရေတာ႔ပါ ဆိုတဲ႔ စကားကေလးက စိတ္ထဲ အျမဲစြဲလို႔ ေနခဲ႔ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ကေတာ႔ သည္လို ေတြးၾကည္႔မိပါတယ္။

သာသနာ့ေဘာင္သို႔ မ၀င္ထုိက္သူ ( ၃၂ ) ေယာက္


                                                 ၁။ ဟတၳ စၧိႏၷ - လက္ေမာင္း တံေတာင္လက္ေကာက္၀တ္ စသည့္တေနရာရာမွတစ္ဖက္ျဖစ္ေစ ႏွစ္ဖက္လုံးျဖစ္ေစ  ျပတ္ေနသူ၊
၂။ ပါဒ စၧိႏၷ - ေပါင္ရင္း ဒူးေခါင္း ေျခခ်င္း၀တ္ စေသာ တေနရာရာမွ  ျပတ္ေနသူ၊
၃။ ဟတၳပါဒ စၧိႏၷ - လက္ေရာ၊ ေျခေရာႏွစ္မ်ိဳးလုံးျပတ္ေနသူ၊
၄။ ကဏၰ စၧိႏၷ - နားရြက္ျပတ္ေနသူ၊
၅။ နာသ စၧိႏၷ - ႏွာေခါင္း ျပတ္ေနသူ၊
၆။ ကဏၰနာသ စၧိႏၷ - နားရြက္ႏွာေခါင္း ျပတ္ေနသူ၊

လူရဲ႕တန္ဖိုး။

         ေလာကလူေတြက ဘ၀နိမ့္က်သလို အသိဉာဏ္ပါ နိမ့္က်တတ္ပါတယ္။ အေရးႀကီးတာက
အသိဉာဏ္မနိမ့္က်ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဘ၀ဆိုတာ အေျခအေနေပးသလုိ ေနၾကရတာဆိုေတာ့
နိမ့္က်တဲ့ ဘ၀လည္း နိမ့္က်မွာပါပဲ။
         ေလာကလူေတြက ပိုက္ဆံမရွိရင္ နိမ့္က်တယ္လို႔ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ မ်ိဳး႐ိုးမေကာင္း

ေမတၱာရင္မွာပိုက္ပါလို႔။

        ေရွးလြန္ေလၿပီးေသာ ကာလတုန္းက ဗာရာဏသီျပည့္ရွင္မင္းႀကီးတြင္ မိဖုရား ၄ ေယာက္
ရွိတဲ့အနက္ တစ္ေယာက္ေသာ မိဖုရားႀကီးမွ သားေယာက္်ားေလးတစ္ပါး ဖြားျမင္ပါတယ္။  တိုင္း
သူျပည္သားတို႔၏ စိတ္ႏွလံုးကို ရႊင္ၿပံဳးႏွစ္သက္ေစသည့္အတြက္ေၾကာင့္ မင္းသားေလးကို “ဥဒယ
ဘဒၵ” လို႔ ေခၚတြင္ခဲ့ပါတယ္။ မ်ားမၾကာခင္မွာပဲ အျခားေသာ မိဖုရားႀကီးတစ္ပါးကလည္း  မင္းသ

ရုပ္ပြားဆင္းတုကိုးကြယ္နည္း။

        ဓမၼဒူတ အရွင္ေဆကိႏၵဆရာေတာ္က ရုပ္ပြားဆင္းတုကိုးကြယ္မွဳနဲ႔ ပတ္သက္၍ ဤသို႔
မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။ =
         အက်ိဳးေက်းဇူးေတြရလာေအာင္ ဘုရားကို ၾကည္ညိဳတတ္ၾကတယ္။ အဲဒီလို ၾကည္ညိဳ
ေတာ့ ဒီပံုဆိုရင္ေတာ့ အႏၱရာယ္ကင္းမယ္။ ဒါနဲ႔ ထုထားရင္ေတာ့အႏၱရာယ္ကင္းမယ္ ဆိုၿပီး

တဏွာပြားေအာင္ မလုပ္နဲ႔။

        ျမတ္စြာဘုရားက ေလာကီအာရံု ကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔၌ ကိေလသာ ကာမခ်မ္းသာကို
အဖန္ဖန္လိုက္စားေပ်ာ္ပါးျခင္းဆိုတဲ့ ကာမသုခလႅိကႏုေယာဂအက်င့္သည္ ယုတ္ညံ့လွ၏။
အထက္တန္းပုဂၢိဳလ္တို႔၏ အလုပ္ မဟုတ္ဘူး။ အရိယတို႔အတြင္းမပါ၀င္ေသာ ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္
တို႔၏ အလုပ္ အေလ့အက်င့္ျဖစ္၏။ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ အက်င့္ မဟုတ္။ ဒီအက်င့္

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဘာသာတရား ေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၆)။

   ”ကိေလသာ”
    xxxxxxxxxxx
မိမိကိန္းရာ၊ သတၱ၀ါကို၊
ဗ်ာပါလွိဳက္ဆူ၊ ပူေလာင္ေစတတ္၊
ႏွိပ္စက္တတ္၍၊ ထပ္ထပ္ ညစ္ေပ၊

Friday, March 27, 2015

ငါးရာ့ငါးဆယ္ဇာတ္ေတာ္မ်ားသည္ ဘုရားေဟာဟုတ္ပါသလား

     ေမး။  ။  အရွင္ဘုရား ၅၅၀ ဇာတ္နိပါတ္ေတာ္ထဲမွာ .... အၿမဲတမ္းပဲ အဇာတသတ္ ဟာ ဘီလိမ္ျဖစ္ေနတယ္ ... ၿပီးေတာ့ သူနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ အာနႏၵာတို႕.. သူ႔ ပါတနာေတြကလည္း သူ႕ကို အၿမဲ ... ပါရမီျဖည့္တဲ့ လူေတြ ျဖစ္ေနတယ္ .. ဘ၀တိုင္း ဘ၀တိုင္း ေတြ႕ေနရတယ္ ... ဒီ ၅၅၀ ဇာတ္နိပါတ္ေတြဟာ ဘုရားေဟာလား ဒါမွမဟုတ္ ... ေနာင္လာေနာက္သားေတြက ပံုျပင္လုိေျပာတာလား..
ဗိုလ္ႀကီးထြန္းလင္းေက်ာ္ (ကထိက)
ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕၊ စစ္မႈတကၠသိုလ္

ခ်မ္းသာလုိက ႏွလုံးသြင္းမွန္ၾက



အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း ၾကည့္႐ႈခံစားစရာ အဆင္းတကာတို႔ထဲတြင္ ေယာက်္ားတို႔၏ စိတ္ကို သိမ္းပိုက္ ယူငင္ စိုးမိုးႏိုင္ဆံုးေသာ အဆင္းမွာ မိန္းမတို႔၏ အဆင္းျဖစ္တယ္။ မိန္းမတို႔၏ စိတ္ကို သိမ္းပိုက္ ယူငင္ စိုးမိုးႏိုင္ဆံုးေသာ အဆင္းမွာ ေယာက်္ားတို႔၏ အဆင္းသာလွ်င္ျဖစ္တယ္။

သညာသိနဲ႔ပညာသိ



ကၽြန္ေတာ္ နားလည္မိတာက စာေပဆိုတာ လူေတြေျပာေဟာတဲ့ စကားေတြကို မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ၿပီးဖတ္လို႔ရေအာင္ တနည္းအားျဖင့္ မ်က္စိနဲ႔ၾကားႏိုင္ေအာင္ ျပဳျပင္ထားတာပါပဲ.. စာသိ ဆိုတာလဲ၊ စကားလံုးေတြက သိတဲ့အသိပါပဲ..
လူအမ်ားစု ျမင္ေနၾကတာက ပရိယတၱိဆိုရင္ စာအုပ္ထဲက စာေတြကိုပဲလို႔ ျမင္ၾကတယ္။

ေရြးခ်ယ္တဲ့အခါမွာ။

         ေရြးခ်ယ္တဲ့အခါမွာ စဥ္းစားရမွာက ကိုယ့္အတြက္ တကယ္အက်ိဳးရွိတဲ့အလုပ္လား၊
အက်ိဳးရွိတယ္ ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ အတိုင္းအတာ တစ္ခုထိ ရွိတာလား။ သို႔မဟုတ္ အတိုင္းအတာမဲ့
အင္မတန္ ႀကီးမားတဲ့ အက်ိဳးရွိတာလားဆိုတာ   မစဥ္းစားဘဲနဲ႔ မေနသင့္ပါ။ အက်ိဳးတစ္ခုကို
ေရြးခ်ယ္တဲ့ အခါမွာ “ခဏတာ အက်ိဳးရွိတာကို ေရြးမွာလား?၊ တစ္ဘ၀လံုးအတြက္ အက်ိဳးရွိတာ

ဘာသာတရား ေရြးခ်ယ္ၾက။

         ၁၃၇၅ ခုႏွစ္၊ တပို႔တြဲလျပည့္ေက်ာ္ ၃ ရက္ည ၇း၃၀ အခ်ိန္မွာ ဘုန္းႀကီးတို႔ တရားပြဲကို ဆင္
ယင္က်င္းပရတာကေတာ့ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္၊ က်ိဳကၠဆံရပ္ကြက္၊ (၇) ရက္သားသမီး ၀ါတြင္း/၀ါပဆြမ္း
ေလာင္းအသင္းႏွင့္ သဟပုညကာရီ ဆြမ္းေလာင္းအသင္းတို႔၏ ဆြမ္းေလာင္းေအာင္ပြဲ တတိယအ
ႀကိမ္ ဓမၼပူဇာသဘင္ အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။

ကာမသုဂတိ ၇ ဘံု။

             ကာမသုဂတိ ၇ ဘံုမွာ ==
၁။ မႏုႆဘံု = မ်ားေသာ ကုသိုလ္စိတ္ရွိေသာဘံု၊ လူ႕ဘံု(လူ႕ျပည္)။
၂။ စတုမဟာရာဇ္ = ဓဘရဌ၊ ၀ိရုဠက၊ ၀ိရူပကၡ၊ ကုေ၀ရ တည္းဟူေသာ နတ္မင္းႀကီးေလးပါး
                         စိုးပိုင္ေသာ နတ္ျပည္။
၃။ တာ၀တိ ံသာ = သံုးက်ိပ္ သံုးေယာက္ေသာ သိၾကားမင္းတို႔၏ေနရာ နတ္ျပည္။

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သစၥာမသိတဲ့အလွဴ။

         သားကေလးႀကီးလို႔ ရွင္ျပဳခ်င္၊ သမီးကေလး နားသခ်င္ေတာ့ မိဘေတြက တိုင္ပင္ၾက
တယ္။ “တို႔ကေလးေတြလည္း အရြယ္ေရာက္ကုန္ၾကၿပီ၊ တဘ၀ တစ္နပ္စာနဲ႔လည္း မၿပီးေသး
ဘူး။ ကုသိုလ္ကေလးဘာေလးလုပ္ၿပီး ေနာက္ဘ၀ ခ်မ္းသာေရး လုပ္ၾကဦးစို႔ကြယ္” ဆိုၿပီး
မ႑ပ္ထိုးကာ အလွဴလုပ္ၾကတယ္။ ဒီဘ၀ထက္ ေနာက္ဘ၀ ခ်မ္းသာခ်င္တာကိုး၊ ေနာက္ဘ၀

ဆဌသဂၤ ီတိပုစၦက မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဩ၀ါဒေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၆)။

  ***ဓမၼစၾကာလာ တရားေဆာင္ပုဒ္မ်ား***
           ==================
၁။  မုသာ,ပိသု၊ ဖရု,သမၼာ
     ဤေလးျဖာ၊ မိစၦာ၀ါစာတည္း။
၂။  မိစၦာ၀ါစာ၊ ေရွာင္ၾကဥ္တာ
     သမၼာ၀ါစာတည္း။ ။

Thursday, March 26, 2015

ဓာတုပရိနိဗၺာန္ ဝင္စံသည့္အခါ..


ေမး။ ။ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ေနာက္ဆံုးကြယ္ခ်ိန္၌ ဓာတုသာသနာ ကြယ္မည္ဟု ဆိုပါသည္။ ထိုဓာတုသာသနာတြင္ ဘုရားရွင္၏ အ႐ိုးေတာ္ စြယ္ေတာ္ စသည့္ ဓါတ္ေတာ္မ်ားသည္ ေနရာအႏွံ႔အျပားမွ လာေရာက္စု႐ုံး၍ ဘုရားရွင္၏ ပကတိပံုေတာ္အတိုင္း ျဖစ္တည္ေတာ္မူ လ်က္ တရားေဟာမည္၊

အလွဴေက်းဇူး စြမ္းရည္ထူး


အလွဴေက်းဇူး စြမ္းရည္ထူး
၁။ ေစတနာမွန္ ဤသံုးတန္
ပုေဗၺ၀ ဒါနာ သုမနာ၊ ဒဒံ စိတၱံ ပသာဒေယ။
ဒတြာ အတၱမေနာ ေဟာတိ၊ ဧသာ ယညႆ သမၸဒါ။ (အံ၊၂၊၂၉၆။ ေပတ၀တၳဳ-၁၅၉)

၁။ မလွဴမီမွာ ၊ ၀မ္းေျမာက္ရာ၊ ေကာင္းစြာ သန္႔ရွင္းရ။
၂။ လွဴဆဲဉာဏ္ယွဥ္၊ စိတ္ၾကည္လင္၊ ေပ်ာ္ရႊင္အားတက္ရ။
၃။ လွဴၿပီးေသာခါ၊ ေက်နပ္ရာ၊ ၀မ္းသာ ရႊင္လန္းရ။
= စိတ္ဓာတ္ေဖြးျဖဴ၊ ေပးလွဴေသာခါ၊ ေစတနာမွန္၊ ဤသံုးတန္၊ ထက္သန္ထားရွိရ။

ဘုရားအေလာင္းေတာ္တိုင္း ဒုကၠရစရိယာ က်င့္ရတာပဲလား

                                                ဒကာ။           ။ ဒုကၠရစရိယာ က်င့္ရပံု အေၾကာင္းကေတာ့ သည္ဥပမာမ်ားနဲ႔ ေက်နပ္ေလာက္ပါတယ္ ဆရာေတာ္။
ဒါေပမဲ့ ဒါေလာက္ေတာင္မွ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ရတဲ့ လုပ္ငန္းၾကီးကို ဘုရားအေလာင္းေတာ္တိုင္း ဘုရားအေလာင္းေတာ္တိုင္းဟာ ဒုကၠရစရိယာ အက်င့္ကို က်င့္ၾကံအားထုတ္ရတာပဲလား ဆရာေတာ္၊ စာေပက ဘယ္လိုဆိုပါသလဲ ဘုရား၊ မိန္႔ၾကားပါဦး။

ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္အာနႏၵကုိ ေဟာတဲ့ ၀ိပႆနာတရား။

         တစ္ေန႔ေသာအခါ ရွင္အာနႏၵဟာ ျမတ္စြာဘုရားထံ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးေတာ့ ေလွ်ာက္တယ္။
“အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ကို ကမၼ႒ာန္းတရား အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေဟာေပးပါတဲ့။ အဲဒီ ကမၼ႒ာန္းတရား
အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေဟာၿပီးရင္ တပည့္ေတာ္ဟာ တစ္ပါးထဲ လြတ္လြတ္ကင္းကင္း နိဗၺာန္ကို ဦးတည္ခ်က္
ထားၿပီး ႀကိဳးႀကိဳးစားစား တရားအားထုတ္ ပါ့မယ္” လို႔ ဘုရားထံ ၀န္ခံၿပီးေတာ့ တရားေတာင္းတယ္။

ေတာင္ပုလုဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေသခါနီးမွ တရားအားထုတ္ရင္။

        ေတာင္ပုလုဆရာေတာ္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ အခါတုန္းက ဒကာတစ္ေယာက္ ေက်ာင္း
ကိုေရာက္လာရင္း ဆရာေတာ္အား ေမးေလွ်ာက္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရား  ...“ တပည့္ေတာ္မွာ
သားေရး၊ သမီးေရး၊ အိမ္ေထာင္ေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမွဳေရးေတြ လုပ္ေနရေတာ့ မအားဘူး ဘုရား။

ေန႔စဥ္၊ ေနစဥ္သတိဉာဏ္ျဖင့္ တရားအားထုတ္နည္း။

         မဟာသတိပဌာနသုတၱန္ေဒသနာေတာ္အရ တရားအားထုတ္ေသာ သူေတာ္စင္တို႔အတြက္
ကာယႏုပႆနာသတိပဌာန္၊ ေ၀ဒနာႏုပႆနာသတိပဌာန္၊ စိတၱာႏုပႆနာသတိပဌာန္၊ ဓမၼာ
ႏုပႆနာသတိပဌာန္တို႔ဟူ၍ ရုပ္အေပါင္း ကိုယ္အာရံု၊ ခံစားမွဳ ေ၀ဒနာအာရံု၊ သိတတ္မွဳ စိတ္
အာရံုႏွင့္ သေဘာတရား ဓမၼအာရံုဟူ၍ အာရွဳခံအာရံု ေလးမ်ိဳးကြဲျပားေသာေၾကာင့္ အက်ဥ္းအား

တဏွာဟူသည္မွာ။

        ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ဗာရဏသီျပည္ မိဂဒါ၀ုန္ေတာ၌ သီတင္းသံုးေနစဥ္ အရွင္မဟာ
ေကာလိသသည္ အရွင္သာရိပုတၱရာအား “ မ်က္စိသည္ ရူပါရံု၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ျဖစ္ပါသ
ေလာ၊ (သို႔မဟုတ္) ရူပါရံုသည္ မ်က္စိ၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ျဖစ္ပါသေလာ ” စသည္ျဖင့္

ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ေသရမွာ မေၾကာက္တဲ့ေဆး။

ကိုယ့္႐ုပ္ကိုယ့္နာမ္ေတြ အၿမဲပ်က္၊
အၿမဲေသေနတာေတြကို အၿမဲၾကည့္႐ႈ
သိျမင္ေနသူအဖုိ႔ တစ္ဘ၀တစ္ခါ
ေသရတာဟာ ေၾကာက္စရာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။

Wednesday, March 25, 2015

ဒုကၠရစရိယာက်င့္မွ ဘုရားျဖစ္ရသလား ...?



ဒကာ။           ။ ဒုကၠရစရိယာ အက်င့္ဟာ ပဓာနအလုပ္ မိစၧာဒိ႒ိ အက်င့္မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ ဒုကၠရစရိယာ အက်င့္ကို က်င့္မွပဲ ဘုရားျဖစ္ရေတာ့မွာလား၊ ယင္းကို မက်င့္ရင္ ဘုရားမျဖစ္ရေတာ့ဘူးလား ဆရာေတာ္၊ ရွင္းျပပါဦး။

          ဆရာ။           ။ အင္း…ဘုရားျဖစ္ႏိုင္ခြင့္ကေတာ့ ဒုကၠရစရိယာနဲ႔ နည္းနည္းပါးပါးေလာက္ပဲ ဆိုင္တယ္လို႔ ဆိုရမွာပဲ၊ ပါရမီ ဆယ္ပါး အျပားသံုးဆယ္ စြန္႔ျခင္းၾကီး ငါးပါး စရိယတရားတို႔ ျပည့္၀ရင့္က်က္မႈရွိမွသာ ဘုရားျဖစ္ႏိုင္တာပါ၊ (လိုုရင္းကေတာ့ မဇၥ်ိမပဋိပတ္ပါပဲ။)

လူအမ်ိဳးသမီးထဲက ေရွးဦးစြာ အရိယာျဖစ္သူ



ဒကာ။           ။ ဘုရားသာသနာေတာ္မွာ လူအမ်ိဳးသားထဲကေတာ့ ရွင္ေကာ႑ညမေထရ္ ဟာ ေရွးဦးစြာ အရိယာ ျဖစ္တယ္လို႔ သိမွတ္ရဖူးပါတယ္၊ လူအမ်ိဳးသမီးထဲက ဘယ္သူဟာ ေရွးဦးစြာ အရိယာအျဖစ္ကို ရယူသြားပါသလဲဆရာေတာ္။

          ဆရာ။           ။ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕သူ မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္ျဖစ္ေသာ ကာဠီအမည္ရွိတဲ့ အမ်ိဳးသမီးဟာ လူသားအမ်ိဳးသမီး မိန္းမအေပါင္းတို႔တြင္ ေရွးဦးစြာ ေသာတာပတၱိမဂ္ဖိုလ္ရ၍ ေသာတာပန္ အရိယာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးအေပါင္းတို႔၏ အၾကီးဆံုးအစ္မၾကီးျဖစ္တယ္တဲ့။

ရြက္လွပန္းဟာ ရန႔ံမသင္းေပမယ့္ ရုပ္အဆင္ေတာ့ လွပါတယ္။ ႏွင္းဆီပန္းဟာ ရန႔႔ံသင္းေပမယ့္၊ ဆူမ်ားနဲ႔ ဝုိင္ရံထားတယ္။



ေရွးေရွးုတုန္းတုန္း ေတာေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ သက္ေတာ္ရွည္ဆရာေတာ္တစ္ပါးနဲ႔ ဦးဇင္းေလးတစ္ပါး အတူေနၾကတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက အသက္ႀကီးၿပီးဆုိေတာ့ ၊ သကၤန္းကုိလည္း သပ္သပ္ရပ္ရပ္မဝတ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဆြမ္းဘုဥ္ေပးတဲ့အခါမွာလည္း ဆြမ္းလုံးေတြက ပန္းကန္ အျပစ္ဖက္ကိုက်ေနလုိ႔ ၾကည့္လုိ႔မေကာင္းဘူးေပါ့။

တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ။

         အမွတ္တမဲ့ မေနရဘူးတဲ့။ အပၸမာဒ ဆိုတဲ့ သတိတရားနဲ႔ ထာ၀ရသတိရွိေနမယ္၊ သတိကပ္
ေနမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဘယ္ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ၀ိပႆနာအာ႐ံုေတြက ေပၚေနတာတဲ့။ မေပၚတာက
အသိဉာဏ္နဲ႔ သတိမေပၚတာ၊ ဟုတ္ကဲ့လား။ အဲဒီ သတိနဲ႔ ဉာဏ္ မေပၚတာကိုေပၚေအာင္ ႀကိဳးစား
အားထုတ္ေနျခင္း သည္ပင္လွ်င္ တရားအားထုတ္တယ္ လို႔ ေျပာတာ။

ကန္ေတာ့ပါတယ္ အရွင္ဘုရား။

        ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္အခါတုန္းက မဓုရာျပည္၊ ကု႑ိၿမိဳ႕အနီးမွာ ဥရုမု႑ အ
မည္ရွိတဲ့ သာဏေတာင္မွာ သာဏ၀ါသီရဟႏၱာမေထျမတ္က သီတင္းသံုး  ေနေတာ္မူပါတယ္။
အဲဒီ ကု႑ိၿမိဳ႕မွာ “ဂုတၱ” မည္ေသာ နံ႔သာကုန္သည္သူေဌး တစ္ဦး ရွိပါတယ္။
         မေထရ္ျမတ္ႀကီးဟာ ဂုတၱသူၾကြယ္အိမ္ကို ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ခ်ီးေျမာက္ဖို႔အတြက္ ၾကြေလ့

မဇၥၽိမပဋိပဒါ။

     မဇၥၽိမ = အလယ္အလတ္+ ပဋိပဒါ = အက်င့္
    ( အလယ္အလတ္အက်င့္ = နိဗၺာန္သြားရာလမ္းေၾကာင္း)
         ကာမဂုဏ္လိုက္စားေသာ ကာမသုကၡလႅိကအက်င့္သည္ လည္းေကာင္း၊ ခႏၶာကိုယ္ကို
ဒုကၡေပးေသာ အတၱကိလမထအက်င့္သည္ လည္းေကာင္း၊ ေအာက္တန္းက်၏။ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဘာသာတရား ေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၅)။

   ”မဂၢင္ရွစ္ပါး”
     xxxxxxxxxx
သိမွန္ ႀကံမွန္၊  ေျပာ ျပဳမွန္ႏွင့္၊
ေကာင္းမွန္သက္ေမြး၊ ျဖဴစင္ေဖြး၍၊
မွန္ေရးႀကိဳးစား၊ မွန္ၿငားသတိ၊

ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမွဳ အသိပညာေပးေဆာင္ပုဒ္မ်ား (၁) ။

 “ သုစိပုဘာ ဆံုးမစာ ”
----------------------
သု,စိ,ပု,ဘာ၊  ၀ိ,လိ,သိ,ဓာ
အကၡရာစြဲသံုး၊  ဤရွစ္လံုးကို
သီကံုးပန္းသြင္၊  ေန႔တိုင္းဆင္ေလာ့

Tuesday, March 24, 2015

သင္ ဘယ္လို ဗုဒၶဘာသာ၀င္လဲ?



သင္ ဘယ္လို ဗုဒၶဘာသာ၀င္လဲ?
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၌ သက္၀င္ယံုၾကည္ေသာ ႏိုင္ငံ ျဖစ္သည္။ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာသည္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္လာခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာျမင္ခဲ့ေလၿပီ။
ထို႔ေၾကာင့္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေရခံ ေျမခံ ကိုးကြယ္မႈဆိုင္ရာ ဘာသာတရား ျဖစ္၏။

အဓိ႒ာန္



အဓိ႒ာန္
သာသနာ့ ရန္အမ်က္၊ မခ်န္ဖ်က္ ေျခြမည္၊
ႏွစ္ျပန္သက္ ေသပစီ၊ မေသြဖည္ ေရွာင္၍၊
အမွန္ဘက္ လိုက္ကူမယ္၊ မႀကိဳက္သူ မုန္းၾကပေစ့၊

ဘုရားႀကိဳက္ ဓမၼကၡန္ညီ၊ တဆံခ်ည္ မေရြ႕၊
ဉာဏ္ပလီ ဓေလ့ေၾကာင့္၊ ေတြ႔သမွ် ေဘးဒဏ္၊
ေရေျမ့ရွင္ အာဏာထားေစေတာ့၊ ငါဘုရား သားေတာ္အမွန္၊

ေစတီပုထိုးမ်ား ေရာင္ျခည္ေတာ္လႊတ္မႈ


( ေမး )
၁။ ေစတီပုထိုးမ်ား အဘယ္ေၾကာင့္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ လႊတ္ပါသနည္း။ က်မ္းအကိုးအကား အေထာက္အထားျဖင့္ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူၾကပါ။
( သိလိုသူတဦး )

( ေျဖ )
၁။ ေစတီပုထိုးတြင္ ေရာင္ျခည္ေတာ္လႊတ္ျခင္းကဲ့သို႔ေသာ တန္ခိုးျပာဋိဟာတို႔သည္
(၁) ရဟႏၲာ (၂) နတ္ (၃) လူ-ဟူေသာ ဤသံုးေယာက္ေသာသူတို႔၏ အဓိ႒ာန္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္၏-ဟု မိလိႏၵပဥႇာက်မ္းတြင္ ျပဆိုထားပါ၏။ ( ခု-၁၁၊ ၂၉၇ )

ရွင္အာနႏၵ ရဟႏၱာျဖစ္ပံု။

         ရွင္အာနႏၵက စဥ္းစားလိုက္တယ္။ “ငါ ဘာလို႔ တရားထူး တရားျမတ္
မရတာတုန္း”လို႔။ သန္းေခါင္ေက်ာ္သြားၿပီ၊ မနက္လင္းဖို႔လည္း နီးလာၿပီ။ ေၾသာ္ ငါ့စိတ္ေတြ
ျပင္းထန္ေနၿပီး ၀ီရိယေတြ လြန္ကဲေနတယ္၊ သမာဓိက ေလ်ာ့နည္းေနတယ္။  အဲဒါကို ရွင္အာ
နႏၵက သိတယ္။ ၀ီရိယေတြ သိပ္လြန္ကဲေနရင္ ဥဒၶစၥ ျဖစ္တယ္။ သမာဓိေတြ ေလ်ာ့နည္းတတ္တယ္။

ကိုယ္ခႏၶာေပၚက ခႏၱီဆိုတဲ့ေနရာ။

       လြန္ေလၿပီးေသာ အတိတ္ကာလက ဗာရာဏသီျပည္၌ ကလာဗုမည္ေသာ မင္းသည္
မင္းျပဳအုပ္စိုးေနစဥ္ ဘုရားေလာင္းဟာ ကုေဋရွစ္ဆယ္ ႂကြယ္ဝေသာ ပုဏၰားမ်ိဳး၌ ကု႑လ
မည္ေသာ လုလင္ျဖစ္ေလ၏။ အ႐ြယ္ေရာက္လတ္ေသာ္ တကၠသိုလ္ျပည္သို႔ သြား၍ ခပ္သိမ္း
ေသာ အတတ္ပညာတို႔ကိုသင္ယူကာ ပစၥည္း ဥစၥာတိုးပြားေစ၏။ မိဖကြယ္လြန္သျဖင့္ ဥစၥာစုကို

နိကာယ္ ၅ ပါး။

        နိကာယ္ ၅ ပါးမွာ ==
၁။ ဒီဃနိကာယ္ = သုတ္သံုးက်မ္း။
၂။ မဇၩိမနိကာယ္ = ပဏၰာသသံုးက်မ္း။
၃။ သံယုတၱနိကာယ္ = သံယုတ္ငါးက်မ္း။

ကာမသုခလႅိကအက်င့္။

      ကာမခ်မ္းသာကို ခံစားတတ္ေသာ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားသည္ မိမိတို႔ကာမစိတ္ အလို
က်ေအာင္ လွပေသာအဆင္း၊ သာယာေသာတီးမွဳတ္သံ၊ ေမႊးႀကိဳင္ေသာအနံ႔၊ အရက္ေသစာ
မွစ၍ အစားအေသာက္မ်ိဳးစံုျဖင့္ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေတြ႕ထိကာ မိုးမဆံုးေျမမဆံုး
ခံစားဖြယ္ေတြကို ေျမေပၚေျမေအာက္မက်န္ ရႏိုင္သမွ်ခံစားၾက၏။ ထိုကာမစိတ္ အလိုလိုက္

ဆဌသဂၤ ီတိပုစၦက မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဩ၀ါဒေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၅)။

    ***ဓမၼစၾကာလာ တရားေဆာင္ပုဒ္မ်ား***
           ==================
၁။  ကာမခ်မ္းသာ၊ သံုးေဆာင္တာ
     ပယ္ခြာ ေရွာင္ရမည္။
၂။  မသံုးေဆာင္ဘဲ၊ ကိုယ္ညွဥ္းဆဲ

Monday, March 23, 2015

ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ဖြားဘက္ေတာ္

 ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဖြားဘက္ေတာ္ စာရင္းကို “ အာ ေဗာ ကာ ယ ဆန္ ေရႊ ကဏ္” လို႔ အတို
ေကာက္လုပ္ထားတဲ့ အထဲမယ္ အာ ဆိုတာ ရွင္အာနႏၵကိုေျပာတာ၊ ေဗာကေတာ့ ေဗာဓိပင္ေပါ့၊
ကာ က ကာဠဳဒါယီ၊ ယ က ယေသာဓရာ၊ ဆန္ က ျမင္းေတာ္ခံ ေမာင္ဆန္၊ ေရႊက ေရႊအိုးႀကီး

ကုသိုလ္စိတ္ မ်ားမ်ားျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္နည္း။

        စိတ္တို႔သည္ အလြန္ျဖစ္ပ်က္ ျမန္ေသာေၾကာင့္ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္စိတ္ ေရာေႏွာလ်က္
ျဖစ္တတ္ပါသည္။ နံနက္ေစာေစာ အိမ္ေပၚမွ ဘုရားရွိခိုးလ်က္ ကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္ေနစဥ္ အိမ္
ေအာက္ထပ္မွ ေရာင္း၀ယ္မွဳကိစၥျဖင့္ ေခၚသံၾကား၍ ေလာဘစိတ္ ျဖစ္ရ၏။ ဘုရားအာရံုျပဳေန
စဥ္ မခံခ်င္စဖြယ္ ေျပာလာသျဖင့္ ေဒါသစိတ္ ျဖစ္ရ၏။

သိၾကားမင္း၏မိဖုရား ၄ ပါး။

         သိၾကားမင္း၏မိဖုရား ၄ ပါးမွာ ==
၁။ သုဓမၼာ = နတ္သမီးအၿခံအရံ မ်ားစြာႏွင့္ သိၾကားမင္း၏ေရွ႕က ခစားရသည္။
၂။ သုဇာတာ =  နတ္သမီးအၿခံအရံ မ်ားစြာႏွင့္ သိၾကားမင္း၏လက်္ာက ခစားရသည္။
၃။ သုနႏၵာ =  နတ္သမီးအၿခံအရံ မ်ားစြာႏွင့္ သိၾကားမင္း၏ေနာက္က ခစားရသည္။

ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔၏ သာသနာပ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္မႈ႔မ်ား

ဗဟုံ ေ၀ သရဏံ ယႏၱိ၊ ပဗၺတာနိ ၀နာနိစ။
အာရာမ ရုကေစတ်ာနိ၊ မႏုႆာ ဘယ၀ဇၨိတာ။
(ဓမၼပဒ၊ ၁၈၈)

“ေဘးကုိေၾကာက္ရြံထိန္႔လန္ကုန္ေသာ သူတုိ႔သည္ ေတာေတာင္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊
ေနရာအရံတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ေတာဆုိးသစ္ပင္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ (ေဘးမွလြတ္ရန္)

မ်ားစြာ ဆည္းကပ္ကုိးကြယ္ၾကကုန္သည္ ဟု ေဂါတမဗုဒၶ က မိန္႔ေတာ္မူသည္။

ထြက္ရပ္ေပါက္ႏွင္႔ ဘုိးေတာ္မယ္ေတာ္မ်ား



မဟာယနဗုဒၶဘာသာသည္ ပ်ဴေခတ္ကတည္းကပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ေရာက္ရွိေနခဲ႔ျပီ
ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပ်ဴေခတ္ဘုရားေလာင္းပုံပါ အုတ္ခြက္မ်ားက သက္ေသခံေနခဲ႔သည္။

ပ်ဴျမဳိ႔ေတာ္ေဟာင္းမ်ားကုိ တူးေဖာ္ျပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ျပည္႔ျပည္႔စုံစုံ သုေတသန
မျပဳရေသးေသာေၾကာင္႔ ပ်ဴေခတ္တြင္ ဗုဒၶဘာသာတႏၱရ၀ါဒ ထြန္းကားခဲ႔ျခင္း ရွိ၊ မရွိ
ကုိမူ အတိအက်မသိရေသးေခ်။ ပ်ဴေခတ္ကုိ ဆက္ခံေသာ ပုဂံေခတ္၌ကား၊

သူရႆတီမယ္ေတာ္ ဆုိတာဘယ္သူလဲ

သူရႆတီမယ္ေတာ္ ဆုိတာ တကယ္ရွိသလား မရွိဘူးလား ဆုိတာေတာ႔ တိတိက်က် မေတြ႔ရပါဘူး
သိရသေလာက္ေတာ႔ သူရႆတီ ဆုိတာ အိႏၵိယက ဟိႏၵဴ ယဥ္ေက်းမူ႔ ဗုဒၶဘာသာ နဲ႔ ေရာပါလာတာကုိ
တခ်ဳိ႕ ျမန္မာေတြက ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမူ႔ ထင္မွတ္ျပီး ကုိးကြယ္ေနၾကတယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္

ဟိႏၵဴျဗဟၼဏဘာသာ မွာ နတ္ဘုရားသုံးဆူ ရွိပါတယ္။

ေနရာတိုင္းမွာ ဥေပကၡာ။

  ေမတၱာနဲ႔
  ကိုယ္ေကာင္းက်ိဳး ရေစခ်င္တိုင္းလည္း
  သူရတာမဟုတ္
  သူ႕ကံရွိမွ သူရတာ။
  ဂရုဏာနဲ႔

အရွင္ေဆကိႏၵ၏ လက္ကိုင္ေလး။

         လူငယ္၊ လူလတ္၊ လူႀကီး အရြယ္မေရြး အသစ္အဆန္းဆို ႀကိဳက္ၾကပါတယ္။ ကိုယ္ျဖတ္သန္း
လာရတဲ့ အရြယ္တိုင္းမွာ မသိေသးတဲ့ဟာ သိခ်င္တယ္။ မတတ္ေသးတဲ့ဟာ တတ္ခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့
စူးစူးစမ္းစမ္း လုပ္ခ်င္တဲ့ အရြယ္က်ေတာ့ ႀကီးေကာင္ေပါက္ လူရာ၀င္တဲ့ အရြယ္မွာ။ သိခ်င္တာေတြ
အမ်ားႀကီး၊ တတ္ခ်င္တာေတြ အမ်ားႀကီး၊ သင္ခ်င္စရာေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္လာတယ္။

Sunday, March 22, 2015

ေဗဒင္ဆိုတာ ယံုစရာ ရွိမရွိ။

        ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ဖြါးဘက္ေတာ္ေတြထဲက လူသားအေနနဲ႔ အာနႏၵ ရွိတယ္၊ ကာဠဳဒါယီ ရွိတယ္၊
ယေသာဓရာ ရွိတယ္၊ ဆႏၷ ဆိုတဲ့ျမင္းေတာ္ခံအမတ္ ရွိတယ္။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြကို ေဗဒင္ဆရာေတြက
ဇာတာဖြဲ႕ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ တစ္ေန႔ထဲ တစ္ခ်ိန္ထဲ ဖြားတာျဖစ္လို႔ ဇာတာခြင္တူမေနဘူးလား၊
ဇာတာခြင္ တူေနတဲ့ အထဲမယ္ သိဒၶတၳမင္းသား တစ္ပါးသာလွ်င္ ဘုရားျဖစ္ၿပီး က်န္တာေတြ ဘုရား