Saturday, November 8, 2014

မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးၾသဝါဒ။

       ရုပ္နမ္ဓမၼ၊သခါၤရတို႔၊ ကိုယ္ကဤပံု ျဖစ္လိုတံုလည္း၊တစ္ဖံုဆင္ကြဲ၊
သူတစ္နဲျဖင့္၊ေဖာက္လြဲတတ္စြာဓမၼတာကို၊ ပညာစကုၡ၊ေမ်ွာ္ေထာက္ရူ၍
ယခုပင္လ်ွင္ မအိုခင္က၊ႀကိဳတင္ေကာင္းမူ ႀကိဳးစားျပဳေလာ့
ယခုပင္လ်ွင္ မနာခင္က ႀကိဳတင္ေကာင္းမူ ႀကိဳးစားျပဳေလာ့

စိတ္ပါလက္ပါ အားထုတ္ပါ။

         တရားအလုပ္အားထုတ္တဲ့အခါ ဂရုတစိုက္ တကယ္အားထုတ္ရင္၊ စိတ္ပါလက္ပါ တ
ကယ္အားထုတ္ရင္ သိစရာသေဘာတရားေတြကို သိတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီသေဘာေတြကို
ေသခ်ာသိလာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔အေနနဲ႔ တရားအလုပ္ကို စိတ္ပါလက္ပါ
အားထုတ္လိုက္စမ္းပါ။ ဂရုတစိုက္ အားထုတ္လိုက္စမ္းပါ။

ဘုရားအေလာင္းေတာ္ရဲ႕ မိတ္ေဆြေကာင္း။

        ကႆပျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္တုန္းက ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္
ေဇာတိပါလဆိုတဲ့ ပညာတတ္ျဗဟၼဏပုဏၰားနဲ႔ ဃဋိကာရ အိုးထိန္းသည္ႀကီးတို႔ဟာ  အင္မတန္
ရင္းႏွီးတဲ့မိတ္ေဆြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဃဋိကာရ ဆိုတာက ကႆပျမတ္စြာဘုရားရဲ႕  ဥပသကာ
ႀကီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။

ခ်က္ခ်င္းေသေသာ နတ္မ်ား။

         ကိုယ့္ထက္သာသူအေပၚ  ၀မ္းသာလိုက္လွ်င္  မုဒိတာဟူေသာ ကုသိုလ္ျဖစ္၏။  မနာလိုလိုက္လွ်င္
ဣႆာဟူေသာ အကုသိုလ္ ျဖစ္၏။ ကိုယ့္ေအာက္ နိမ့္သူအေပၚ ကရုဏာထားလွ်င္ ကုသိုလ္ရသလို ကိုယ့္
ထက္သာသူအေပၚ ၀မ္းေျမာက္လွ်င္လည္း ကုသိုလ္ရသည္သာ ျဖစ္၏။

ဗုဒၶဘာသာ/ သာသနာအတြက္ အသိပညာေပး ေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၅)။

   “အဓိဌာန္”
     ========
ငါ့တြက္မ်ားေျမာက္  ခ်မ္းသာေရာက္ဖို႔
ခုေလာက္ႀကိဳးကုတ္  အားမထုတ္ဘူး
ဗုဒၶ ျမတ္စြာ   သာသနာ၏

Friday, November 7, 2014

စိတ္ညစ္ရင္...

စိတ္ညစ္ရင္ဘာလုပ္လဲလုိ႔ တစ္ေယာက္ေယာက္က ဘုန္းဘုန္းကုိ ေမးလာမယ္ဆုိရင္ ဘုန္းဘုန္းကေတာ့ “စိတ္ညစ္တဲ့အခါ တိတ္ဆိတ္တဲ့ ေနရာတစ္ခုမွာ တစ္ေယာက္တည္းေနၿပီး မ်က္လႊာေလးကုိ အသာခ်လုိ႔ ကုိယ့္စိတ္ကုိ ကုိယ့္ခႏၶာကုိယ္ တစ္ခုလုံးကုိ ၿခဳံၿပီးအာ႐ုံျပဳရင္း ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေလးပဲ ဝင္ေလထြက္ေလေလးကုိ အေျခခံထားၿပီး စိတ္နဲ႔႐ုပ္မွာ ေပၚလာတဲ့အာ႐ုံေတြကုိ အရွိအတုိင္း လုိက္သိေနတတ္တဲ့

ရွင္မဟာရ႒သာရ ဆံုးမစာ

၁။ ဟုတ္ေသာအၾကံ၊ မွန္ေသာအက်င့္
သင့္ေသာအယူ၊ ျဖဴေသာႏွလံုး
သူေတာ္ထံုးကို
စြဲသံုးေသာေထြ၊ မွန္လွေစ။
၂။ က်ိဳးေၾကာင္းစကား၊ ေျပာဆိုျငားေသာ္
လ်င္လ်ားေဆြးေႏြး၊ ဆိုေရးလိမၼာ
ပညာရွိအား၊ ကိုယ္တိုင္သြား၍
စကားလိုက္ေလ်ာ၊ စစေျပာ၍
ႏွီးေႏွာေလ။

"မီးေသြးလုိလူ”

ဤစကားေလးကုိ ဟိေတာပေဒသ ဆုံးမစာေလ့လာ ဖတ္႐ႈစဥ္က သတိျပဳမိခဲ့၏။ တုိက္တုိင္ဆုိင္ဆုိင္ပင္ ေရႊဥမင္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဆုံးမၾသ၀ါဒ စာအုပ္ေလးတြင္လည္း ဤစကားလုံးကုိ အသုံးျပဳ၍ ဆုံးမၾသ၀ါဒ ေပးထားသည္ကုိ ဖတ္လုိက္ရ၏။ ဟိေတာပေဒသ ဆုံးမစာတြင္ လူေတာ္လူေကာင္းႏွင့္ လူဖ်င္းလူမုိက္ ႏွစ္မ်ိဳးအနက္ လူမုိက္သည္ မီးေသြးႏွင့္တူေၾကာင္း ဥပမာေပးထား၏။ မီးေသြးသည္ မီးအပူရွိန္ ရွိေနခ်ိန္တြင္ ပူေလာင္ေနၿပီး မီးၿငိမ္းသြားသည့္ အခါတြင္ကား

ကုသုိလ္ကံတူအက်ိဳးေပး

ဇာတ္ေတာ္မ်ား၌ ကံတူအက်ိဳးေပးပံုေတြ မ်ားစြာပါရွိ၏။ ေရွးေရွးက စိတ္တူကိုယ္တူ ျပဳခဲ့ေသာ ကံတုိ႔သည္ ေနာင္အခါလည္း အတူ အက်ိဳးေပးတတ္ၾက၏။ ဒါန အတူျပဳျခင္း၊ သီလ အတူေဆာက္တည္ျခင္း၊ ထုိကဲ့သို႔ အတူတကြ ျပဳခြင့္မရေသာအခါ၌လည္း တစ္ေယာက္ျပဳေနသည္ကို တစ္ေယာက္က သေဘာက်ျခင္း (အိမ့္ရွင္က ပစၥည္းရွာ၍ အိမ္သူက ထုိပစၥည္းျဖင့္ ကုသိုလ္ျပဳသည္ကို ၀မ္းေျမာက္ျခင္း) ဤသုိ႔ စေသာ ကုသုိလ္မ်ားကို “ကံတူ”ဟု ဆိုလိုသည္။


ထုိကဲ့သို႔ ကံတူျပဳရာ၌ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းခ်င္းျဖစ္လွ်င္ တစ္ေယာက္စကား တစ္ေယာက္နားေထာင္ကာ မခြဲမခြာေနလုိေသာ သမၼာဆႏၵျဖင့္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ ငဲ့ညွာေသာ တဏွာဆႏၵမ်ားလည္း ကုသိုလ္၏ ေရွ႕အဖုိ႔ ေနာက္အဖို႔မွာ မကင္းဘဲ ရွိတတ္၏။ ထုိကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးေပးေသာအခါ သမၼာဆႏၵ တဏွာဆႏၵ အလုိက်ေအာင္ ထုိသူ ၂-ေယာက္တို႔ အတူေတြ႕ဆံုရတတ္၊ အတူ အက်ိဳးခံစားရတတ္ေပသည္။ ဤ အရာမ်ိဳးကို “ကံတူအက်ိဳးေပး”ဟု ေခၚသည္။

ကံျပဳသူ၌ ကံအက်ိဳး တုိက္ရုိက္ရပံု

ျပခဲ့ေသာ စကားစဥ္အရ သတၱ၀ါတုိ႔ တစ္ဘ၀မွ တစ္ဘ၀ေျပာင္းၾကရေသာ္လည္း ေရွးဘ၀က မိမိ၏ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ကံစြြမ္းအတြက္ ေနာက္ဘ၀အသစ္၌ ျဖစ္ရေသာေၾကာင့္ ေနာက္ဘ၀ျဖစ္သူသည္ သူမ်ားမဟုတ္ မိမိပင္တည္း။ ျပဳခဲ့သမွ်ေသာ ေစတနာ ကံတရားတို႔သည္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားေသာ္လည္း ထိုကံ၏ အရွိန္ သတၱိေတြ အက်ိဳးမေပးရေသးသမွ် မေပ်ာက္မပ်က္ လုိက္ပါလ်က္ ရွိေသာေၾကာင့္ မိမိျပဳေသာ ကုသိုလ္ကံ၏ သတၱိသည္ မိမိသႏၱာန္မွာ (လူသြားရာသို႔ လူရိပ္ လုိက္ပါသလုိ) မိမိကို ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ရန္ အျမဲ လုိက္ပါေန၏။


မိမိျပဳအပ္ေသာ အကုသိုလ္ကံ၏ သတၱိမ်ားလည္း (လွည္း၌ တပ္အပ္ေသာ ႏြား၏ေနာက္သို႔ လွည္းဘီးပါသကဲ့သို႔) မိမိကို ႏွိပ္စက္ဖုိ႔ရန္ အျမဲလုိက္ပါေန၏။ မိမိျပဳအပ္ေသာ အကုသိုလ္ကံ၏ အက်ိဳးကို မိမိသာ တုိက္ရုိက္ရေသာေၾကာင့္ “ဒီဘ၀ ဒီကိုယ္စံ၊ ေနာက္ဘ၀- ေနာက္ကိုယ္ခံလိမ့္မည္”ဟု အခ်ိဳ႕က ေျပာေသာ္လည္း ေနာက္ဘ၀ ေနာက္ကိုယ္မွာ သူမ်ားမဟုတ္၊ မိမိပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းၾကီး နားလည္ၾကပါကုန္။

အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

ကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးေပး အာနိသင္


ေလာက၌ ဆရာ တပည့္တစ္စု၊ မိသားတစ္စု၊ ေဆြမ်ိဳးတစ္စု စသည္ျဖင့္ အစုအဖြဲ႕ ရွိတတ္ေလရာ တစ္ေယာက္ေယာက္၏ ကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးကို အစုအဖြဲ႕ ပါ၀င္သူမ်ားလည္း ထုိက္တန္သေလာက္ ခံစားရ၏။ သီဟိုဠ္ကြ်န္း ဘာတိကမင္း လက္ထက္၌ ႏြားသားစားသူမ်ားကုိ ဖမ္းဆီး၍ ဒဏ္တပ္ေလရာ ဒဏ္ေငြ မေဆာင္ႏုိင္ၾကသျဖင့္ နန္းေတာ္တြင္း၌ အမူိက္ သုတ္သင္သူမ်ား ျပဳထားေလ၏။

ထုိသူတို႔အထဲမွာ အဆင္းလွသူကေလး တစ္ေယာက္ကို ရွင္ဘုရင္ျမင္၍ ထိုသူကို နန္းတြင္းမွာ “သာမာ ေဒ၀ီ”ဟူေသာ ဘြဲ႕အမည္ျဖင့္ အကြ်မ္းတ၀င္ ထားျပီးေနာက္ သူ႔ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ သူ၏ ေဆြမ်ိဳးမ်ားကိုလည္း အျပစ္မွလႊတ္ေစျပီးလွ်င္ခ်မ္းသာစြာ အသက္ေမြးႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ခ်ီးေျမွာက္ မ,စေလသည္။ ဤကား တစ္ေယာက္ကုသိုလ္ေၾကာင့္ ေဆြမ်ိဳးမ်ား၌ အက်ိဳးရပံုတည္း။ (ဤေနရာ၀ယ္ “ေဆြမ်ိဳးမ်ားမွာလည္း ကုသိုလ္ရွိလို႔ေပါ့”ဟု ေျပာစရာရွိ၏။ သို႔ေသာ္ ေဆြမ်ိဳးမ်ား၌ရွိေသာ ကုသိုလ္ကံမွာ သာမာေဒ၀ီမပါလွ်င္ အက်ိဳးေပးႏုိင္ေလာက္ေသာ အေျခအေန မရွိေခ်။)


အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

ခႏၶာအစဥ္၌ ကံ၏သတၱိက်န္ရွိရစ္ပံုႏွင့္ ကံသတၱိမ်ားလုိက္ပါပံု

ခႏၶာအစဥ္၌ ကံ၏သတၱိက်န္ရွိရစ္ပံု
ထုိကဲ့သို႔ အထင္အရွား ျဖစ္ေနၾကေသာ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ထံုးစံအတုိင္း ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၾကေသာ္လည္း ျပီးျပီးေပ်ာက္ေပ်ာက္ ခ်ဳပ္သြားၾကသည္မဟုတ္။ မိမိတုိ႔၏ ကံစြမ္းသတၱိကို ခႏၶာအစဥ္မွာ ျမွဳပ္ထားလ်က္ ခ်ဳပ္သြားၾကေလသည္။ ဆုိလုိရင္းကား - ခႏၶာကိုယ္၌ စိတ္တစ္ခုျပီးတစ္ခု ျဖစ္ရာ၀ယ္ သတၱိနည္းေသာ စိတ္တုိ႔သည္ ခ်ဳပ္ျပီးေနာက္၌ သူတို႔၏ အစြမ္းသတၱိ တစ္စံုတစ္ရာ မက်န္ရစ္ေတာ့။ သတၱိထက္ျမက္ေသာ ေဇာေစတနာတုိ႔၏ သတၱိကား ခႏၶာအစဥ္မွာ က်န္ရစ္ၾကေလသည္။

ဥပမာ - မထက္ျမက္ မထင္ရွားေသာ မိဘတို႔ ကြယ္လြန္ေသာအခါ သူတို႔၏ အရွိအ၀ါသည္ သားသမီးအေပၚ၌ သိသိသာသာ မက်န္ရစ္ေတာ့ဘဲ ထက္ျမက္ထင္ရွားေသာ မိဘတုိ႔ ကြယ္လြန္ေသာအခါ၌သာ သူတို႔၏ အရွိန္အ၀ါသည္ သားသမီးတို႔မွာ သိသိသာသာ က်န္ရစ္သကဲ့သို႔တည္း။

ထင္ရွားေသာ အကုသိုလ္၊ ကုသိုလ္ ေစတနာမ်ား

ထင္ရွားေသာ အကုသိုလ္ ေစတနာမ်ား
သူတစ္ပါးကို သတ္ဖုိ႔ ၾကံစည္ေသာအခါ၌ ေဒါသေဇာ စိတ္ေစတနာသည္ လြန္စြာ ထင္ရွား၏။ သတ္ဖို႔ရာ လြန္စြာဗ်ာပါရမ်ားေန၏။ ကာမမူကို ၾကံစည္လိုေသာအခါ၌လည္း ေလာဘေဇာ ေစတနာ လြန္စြာ ဗ်ာပါရ မ်ားရေလ၏။ အတြင္းေဇာ ေစတနာက ဗ်ာပါရ မ်ားေနမူေၾကာင့္ပင္ ျပင္ပ ကိုယ္ခႏၶာၾကီးလည္း ထၾကြလူပ္ရွား၍ ဗ်ာပါရ မ်ားရေလသည္။


ဤသို႔လွ်င္ ကိုယ္မူ၊ ႏူတ္မူ၊ စိတ္မူ မေကာင္းမူတစ္ခုခု အထင္အရွား ျဖစ္ရာ၌လည္း အတြင္းက ဆုိင္ရာ ကုသိုလ္ အကုသုိလ္ ေစတနာေတြ ဗ်ာပါရမ်ားေနပံု၊ ရုိးရုိးအခါျဖစ္ေသာ စိတ္ေဇာမ်ားႏွင့္ မတူဘဲ ထက္ထက္ျမက္ျမက္ ရွိၾကပံုကို သတိထား၍ စဥ္းစားလွ်င္ အကုသိုလ္ ေဇာေစတနာမ်ား၏ ျဖစ္ပံုမွာ လြန္စြာထင္ရွားေလသည္။

တန္ေဆာင္တိုင္ ေဆးေပါင္းခတဲ့ည

                 



 
ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ႐ိုးရာအစဥ္အလာမ်ားစြာထဲမွ တစ္ခုျဖစ္ေသာ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တြင္ မဲဇလီပင္၌ ေဆးေပါင္းခသည္ဟု မွတ္ယူၾကကာ မဲဇလီဖူးကို ဟင္းခ်ဳိ ခ်က္ေသာက္ျခင္း၊ သုပ္စားျခင္း၊ တို႔ျမႇဳပ္စားျခင္းမ်ားသည္ အစဥ္အလာေကာင္းတစ္ခုအျဖစ္ ပါဝင္ပါသည္။ ထိုအေလ့အထသည္ နကၡတၱ နယေဝဒပညာရွင္ႀကီး တို႔ ၏ ေကာင္းျမတ္ေသာ ေစတနာျဖင့္ ညႊန္ၾကား ခဲ့ သည္မွ

ပရိေစၧဒရုပ္။

          ရူပကလာပ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု ေရာေႏွာေပါင္းစပ္ျခင္းမရိွေစရန္
အပိုင္းအျခားျပဳေသာေၾကာင့္  ပရိေစၧဒရုပ္ ဟုေခၚ၏။
          ရူပကလာပ (ရုပ္အစု)တုိ႕၏ အၾကားျဖစ္ေသာ အာကာသဓာတ္ကိုပင္
ေခၚသည္။

တရားဂုဏ္ေတာ္ ၆ ပါး။

၁။ သြာကၡာေတာ = တရားေတာ္သည္ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး ေကာင္းေသာဂုဏ္။
၂။ သႏၶိဌိေကာ = ခ်ီးမြမ္းအပ္ေသာ မဂ္ပညာျဖင့္ ကိေလသာကို ေအာင္တတ္ေသာ ဂုဏ္။
၃။ အကာလိေကာ = အခါမလင့္ ေကာင္းကိ်ဳးခ်မ္းသာ ေပးတတ္ေသာသူ။
၄။ ဧဟိပႆေကာ = လာလွည့္ ရွဳေလ့ဟူ၍ အစီရင္ကို ခံထိုက္ေသာ ဂုဏ္။

ေန႔စဥ္အလုပ္၊ ေနစဥ္လုပ္။

       “ေန႔စဥ္အလုပ္၊ ေနစဥ္လုပ္၊ အဟုတ္ ၀ိပႆနာ ျဖစ္ေတာ့တယ္”။ (၁)။ မနက္တိုင္း၊ ေန႔
လယ္တိုင္း၊ ညဥ့္တိုင္းလို႔ အခ်ိန္ကို သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့ လုပ္ကိုင္ေလ့ရွိတဲ့ တရားအားထုတ္ခ်ိန္
သတ္မွတ္ၿပီး အားထုတ္တဲ့ ေန႔စဥ္အလုပ္နဲ႔ (၂)။ သြားေနစဥ္၊ လာေနစဥ္၊ ထိုင္ေနစဥ္၊ လမ္း
ေလွ်ာက္ေနစဥ္၊ စားေနစဥ္၊ လွဳပ္ေနစဥ္၊ ၿငိမ္ေနစဥ္၊ ၾကည့္ေနစဥ္ စတဲ့ အခ်ိန္တိုင္း အခ်ိန္တိုင္း

ဗုဒၶေဟာၾကားေသာ မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ား။

        တကယ့္ကို စိတ္ႏွလံုးေကာင္းရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို မိတ္ေဆြေကာင္းလို႔ ေခၚပါတယ္။ ဘယ္လို
ပုဂၢိဳလ္ဆိုရင္ (၁)။ “ဥပကာရ”= ေက်းဇူးျပဳတတ္တဲ့ မိတ္ေဆြ။ ကိုယ္ရဲ႕ အေပါင္းအသင္း တစ္
ေယာက္ဟာ၊ ဆိုပါစို႔... အရက္ေသစာ ေသာက္ၿပီး မူးေမ့ေနရင္ေတာင္မွပဲ အမူးေျပသည္အထိ
ေအာင္ သူ႕အႏၱရာယ္ မျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးပါတယ္။ ေဟာ.. မေကာင္းတာ လုပ္တာ

မစၦရိယငါးမ်ိဳးႏွင့္ ေရာက္ေလရာဘ၀။

       ကိုယ္ရသလို သူတစ္ပါး မရေစလိုျခင္းကို မစၦရိယလို႔ ေခၚတယ္။ မစၦရိယငါးမ်ိဳးရွိတယ္။ ယင္းတို႔မွာ
၁။ အာ၀ါသမစၦရိယ== အေဆာက္အဦး ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ကိုယ္သာေနလိုၿပီး အျခားသူမ်ားကို မေန
                            ေစလိုျခင္း။

Thursday, November 6, 2014

“ကထိန္စစ္စစ္ ျဖစ္ရဲ႕လား”




                    

အရွင္ဘုရား ....
ရဟန္းေတာ္ကုိယ္တုိင္ လွဴတဲ့ သကၤန္း နဲ႔ ကထိန္ခင္းေကာင္းပါသလား။ကထိန္ခင္းခဲ့ရင္ေရာ ကထိန္
အထေျမာက္ပါသလား။ (မသင္းမဒီ၊ ျပည္ၿမိဳ႕။)

ဒကာမေလး မသင္းမဒီ ...
“ကထိန္ခင္းတယ္”လုိ႔ ေျပာလုိက္ရင္ ကထိန္ခင္းတဲ့အလုပ္ကုိ လူ၀တ္ေၾကာင္
ဒကာ၊ဒကာမေတြက လုပ္ၾကတယ္လုိ႔ လူအမ်ားက ထင္ေနၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကထိန္းခင္းတဲ့အလုပ္ဟာ လူ၀တ္ေၾကာင္ ဒကာဒကာမေတြရဲ႕ အလုပ္မဟုတ္ပါဘူး။

သာမညဖလ အခါေတာ္ေန႔(တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔)။

        ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားက အဇာတသတ္မင္းအား တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တြင္ သာမည
ဖလသုတၱန္ တရားေတာ္ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ သာမညဖလ အခါေတာ္ေန႔
ဟု ေခၚတြင္ၾကပါသည္။

Wednesday, November 5, 2014

၀ိကာရရုပ္။

ရုပ္တုိ႕၏ ထူးျခားသည့္ အျခင္းအရာတစ္မ်ိဳးကိုပင္ ၀ိကာရရုပ္ဟုေခၚ၏။ ၀ိကာရရုပ္သည္
၀ိညတ္ရုပ္ ၂-မ်ိဳးကိုပင္ ေပါင္းထည့္ေသာ္ ၅-မ်ိဳးရိွ၏။
(၁) ကာယ၀ိညတၱိ (ကာယျဖင့္သိေစျခင္း)
(၂) ၀စီ၀ိညတိၱ (ႏွဳတ္သံျဖင့္သိေစျခင္း)

ေန႔စဥ္၊ ေနစဥ္သတိဉာဏ္ျဖင့္ တရားအားထုတ္နည္း။

         မဟာသတိပဌာနသုတၱန္ေဒသနာေတာ္အရ တရားအားထုတ္ေသာ သူေတာ္စင္တို႔အတြက္
ကာယႏုပႆနာသတိပဌာန္၊ ေ၀ဒနာႏုပႆနာသတိပဌာန္၊ စိတၱာႏုပႆနာသတိပဌာန္၊ ဓမၼာ
ႏုပႆနာသတိပဌာန္တို႔ဟူ၍ ရုပ္အေပါင္း ကိုယ္အာရံု၊ ခံစားမွဳ ေ၀ဒနာအာရံု၊ သိတတ္မွဳ စိတ္
အာရံုႏွင့္ သေဘာတရား ဓမၼအာရံုဟူ၍ အာရွဳခံအာရံု ေလးမ်ိဳးကြဲျပားေသာေၾကာင့္ အက်ဥ္းအား

မေပါင္းသင္းအပ္တဲ့ မိတ္ေဆြတုေလးေယာက္။

       ေလာကမွာ မိတ္ေဆြေကာင္း ရွိဖို႔လိုပါတယ္။ အဲဒီ မိတ္ေဆြေကာင္းအထဲမွာ  မိတ္ေဆြ
မဟုတ္ဘဲနဲ႔ မိတ္ေဆြေယာင္ ထင္ေနရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးက ေလးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက
သိဂၤ ါေလာ၀ါဒသုတၱန္မွာ သဂၤ ါလသတိုးသားကို ဆံုမၾသ၀ါဒ ေပးတဲ့အေနနဲ႔ေဟာထားပါတယ္။

အခက္ေလးမ်ိဳး။


       ၁။ အၾကည္ညိဳ မခံရဖို႔ထက္၊ အၾကည္ညိဳခံရဖို႔က ပိုခက္တယ္။ ၂။ အမ်ိဳးသမီးေတြ ၾကည္ညိဳဖို႔ထက္
အမ်ိဳးသားေတြ ၾကည္ညိဳဖို႕က ပိုခက္တယ္။  ၃။ အမ်ိဳးသားေတြ ၾကည္ညိဳဖို႔ထက္ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း ၾကည္
ညိဳဖို႔က ပိုခက္တယ္။  ၄။ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း ၾကည္ညိဳဖို႔ထက္   ကိုယ့္ကိုယ္ကို ၾကည္ညိဳဖို႔က  ပိုခက္တယ္။

ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမွဳ အသိပညာေပးေဆာင္ပုဒ္မ်ား (၄) ။

“ ရွင္မဟာသီလ၀ံသ ဆံုးမစာ (၃) ”
     --------------------------
၂၆။ လွဴဖြယ္တန္းဖြယ္၊ ႀကီးငယ္တည္တည္
ေရာက္လာသည္ကို၊ လွယ္ကာခဏ
သူ႕ခြက္ေယာက္ကို၊ မေပ်ာက္ေန႔ည ေပးလိုက္ၾက။

“႒ာန္းႏွစ္ပင္ တစ္ပင္စုိက္ပါ”

   
“လူရယ္လို႔ျဖစ္လာရင္႒ာန္းႏွစ္ပင္ထဲကတစ္ပင္ေတာ့ စိုက္ရတယ္”
(စစ္ကိုင္း ပ႒ာန္းသိပၸံဆရာေတာ္)
ထန္းပင္လို႔ေျပာလိုက္ရင္ အဇူဇာေက်ာင္းဝင္ခါနီး
လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ တန္းစီစိုက္ထားတဲ့ထန္းပင္ေတြ
ကို ပထမဆံုး ေျပးျမင္မိပါတယ္။လမ္းထဲ၀င္လိုက္တာနဲ႔ မြန္ျပည္နယ္က်ိဳက္မေရာၿမိဳ့ေလးကိုေရာက္သြား
ရသလိုပါပဲ။တစ္ခါတေလ အဇူဇာေက်ာင္းလာတဲ့အခါ