အၾကားအာ႐ုံနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အသံက နားထဲမွာ ၀င္လာတယ္။ နားထဲမွာ အသံကုိ ၾကား
လုိက္ရတယ္။ ၾကားလုိက္ရတဲ႔ အခါမွာ ၾကားသိစိတ္ ေပၚလာတယ္။ ၾကားသိစိတ္ ေပၚလာေတာ့
အာ႐ုံနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈဆုိတဲ႔ ဖႆ ေပၚလာတယ္။ ေပၚလာတာအခါ ခံစားမႈဆုိတဲ့ ေ၀ဒနာ ေပၚ
လာတယ္။ နားရယ္၊ အသံရယ္၊ ၾကားသိစိတ္ရယ္၊ ဖႆရယ္၊ ေ၀ဒနာရယ္ (၅) ခုပဲ -ေဟာ
Saturday, January 2, 2016
အထင္ႀကီးမွာကို ေၾကာက္လြန္းလို႔ပါ။
ဆရာေတာ္ရဲ ့ဆရာ(အေဖ ဆရာ)က ေတာင္စြန္း ဓမၼဒူတဆရာေတာ္၊ ဓမၼဒူတဆရာ
ေတာ္ရဲ႕ဆရာ(အဘိုး ဆရာ)က စစ္ကိုင္းနန္းဦး ဆရာေတာ္ႀကီး ျဖစ္တယ္။ ေတာင္စြန္းဓမၼဒူတ
ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး စစ္ကိုင္းမွာ စာက်က္တုန္းက နန္းဦးေက်ာင္း အဲဒီဆရာေတာ္ႀကီးဆီ
မွာ စာက်က္တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ ့ တပည့္ရင္းပဲ၊ ဓမၼဒူတဆရာေတာ္က၊ မြန္ျပည္နယ္၊
ေတာ္ရဲ႕ဆရာ(အဘိုး ဆရာ)က စစ္ကိုင္းနန္းဦး ဆရာေတာ္ႀကီး ျဖစ္တယ္။ ေတာင္စြန္းဓမၼဒူတ
ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး စစ္ကိုင္းမွာ စာက်က္တုန္းက နန္းဦးေက်ာင္း အဲဒီဆရာေတာ္ႀကီးဆီ
မွာ စာက်က္တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ ့ တပည့္ရင္းပဲ၊ ဓမၼဒူတဆရာေတာ္က၊ မြန္ျပည္နယ္၊
“အျမင္ကေတာ့ ဟုတ္သလိုလို”။
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္က သိပ္ေခ်ာသိပ္လွတဲ့ ေခမာမိဖုရားႀကီးက သူရဲ႕
အလွေပၚမာန္တက္ၿပီး၊ ဘုရားနားလည္း မကပ္၊ တရားလဲ မနာခ်င္၊ သံဃာေတာ္ေတြကိုလည္း
မဖူးေမွ်ာ္ခ်င္ပါ။ အဲဒီ မိဖုရားႀကီးကို ျမတ္စြာဘုရားက.. “ေခမာမိဖုရား သင္က လွတယ္ပတယ္
ထင္ေနတဲ့ သင္ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို တကယ္ လွပတင့္တယ္မွဳ ရွိမရွိ ဉာဏ္ပညာေလးနဲ႔ စစ္ၿပီး
အလွေပၚမာန္တက္ၿပီး၊ ဘုရားနားလည္း မကပ္၊ တရားလဲ မနာခ်င္၊ သံဃာေတာ္ေတြကိုလည္း
မဖူးေမွ်ာ္ခ်င္ပါ။ အဲဒီ မိဖုရားႀကီးကို ျမတ္စြာဘုရားက.. “ေခမာမိဖုရား သင္က လွတယ္ပတယ္
ထင္ေနတဲ့ သင္ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို တကယ္ လွပတင့္တယ္မွဳ ရွိမရွိ ဉာဏ္ပညာေလးနဲ႔ စစ္ၿပီး
Friday, January 1, 2016
ဓမၼနဒီမွ ေမးခြန္းေလးတခု
Kyaw Zayhtun ။----။ အျမဲတရားအားထုတ္ျပီး တရားစခန္းဝင္ေနတဲ့အဖြား၁ေယာက္ကိုေမးဖူးတယ္။ေဆးရံုတက္လို႔မခံမရပ္ႏိုင္ေအာင္နာက်င္ေနေတာ့ "အဖြား..နာတာကိုတရားနဲ႔ေျဖျပီး အားထုတ္လို႔ရလား"ေမးျကည့္တယ္။"အားထုတ္လို႔မႏိုင္ဘူး"တဲ့။သမၼထအားေကာင္းတဲ့အဖြားေတာင္ဒီလိုနာက်င္မႈကိုမရႈမွတ္ႏိုင္ေသးဘူးစိုေတာ့ က်ြန္ေတာ္ေသခါနီးရင္ဘုရားတရားအာရံုျပဳႏိုင္ပါ့မလား အရမ္းစိုးရိမ္မိတယ္ဗ်ာ..။
Thursday, December 31, 2015
မေသခင္ခုႏွစ္ရက္အလိုမွာ။
လူ႕ဘ၀ႀကီးတစ္ခုဟာ မိခင္၀မ္းထဲအရည္ၾကည္ေလးကစၿပီး ေနာက္ဆံုးေျမႀကီးမွာ အဆံုးသတ္
ပါတယ္။ ႏွစ္ ၆၀၊ ၇၀၊ ၈၀၊ ၉၀ စသည့္ အတိုင္းအတာေလးကို လူ႕ဘ၀တစ္ခုလို႔ သတ္မွတ္ေနၾကပါ
တယ္။ ဒို႔ေတြအားလံုးက မေခၚဘဲနဲ႔ လာခဲ့တဲ့ (ဘ၀တစ္ခု) လူ႕ဘ၀ရလာၾကၿပီး တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္
မွာ မနင္ဘဲနဲ႔လဲ လူ႕ဘ၀ကိုစြန္႔ခြါၿပီး ျပန္ၾကရဦးမွာပါ။ လူ႕ဘ၀ကို စြန္႔ခြါမသြားခင္ အေတာအတြင္းမွာ
ပါတယ္။ ႏွစ္ ၆၀၊ ၇၀၊ ၈၀၊ ၉၀ စသည့္ အတိုင္းအတာေလးကို လူ႕ဘ၀တစ္ခုလို႔ သတ္မွတ္ေနၾကပါ
တယ္။ ဒို႔ေတြအားလံုးက မေခၚဘဲနဲ႔ လာခဲ့တဲ့ (ဘ၀တစ္ခု) လူ႕ဘ၀ရလာၾကၿပီး တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္
မွာ မနင္ဘဲနဲ႔လဲ လူ႕ဘ၀ကိုစြန္႔ခြါၿပီး ျပန္ၾကရဦးမွာပါ။ လူ႕ဘ၀ကို စြန္႔ခြါမသြားခင္ အေတာအတြင္းမွာ
ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္သူ၏ ဂုဏ္အဂၤ ါမ်ား။
သမထ ဝိပႆနာဆိုတဲ့ ကမၼ႒ာန္းတရား အားထုတ္ၾကတဲ့ေနရာမွာ ျပည့္စံုရမည့္
အဂၤါေတြ ရွိပါတယ္။
(၁) သီလစင္ၾကယ္ရမယ္။
(၂) ကမၼ႒ာန္းေပးစြမ္းႏိုင္တဲ့မိတ္ေဆြေကာင္း၊ ဆရာေကာင္းထံခ်ဥ္းကပ္ရမယ္၊
အဂၤါေတြ ရွိပါတယ္။
(၁) သီလစင္ၾကယ္ရမယ္။
(၂) ကမၼ႒ာန္းေပးစြမ္းႏိုင္တဲ့မိတ္ေဆြေကာင္း၊ ဆရာေကာင္းထံခ်ဥ္းကပ္ရမယ္၊
စကၡဳဒြါရဆိုင္ရာ ႐ွဳျမင္ပံု။
မ်က္စိႏွစ္လံုးဖြင့္ၿပီး ျမင္စရာ အာ႐ံုေတြကို ျမင္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ မ်က္စိမွာ
႐ူပါ႐ံု ထင္ဟပ္လာတဲ့ အခါမွာ ထင္ဟပ္မွဳ စြမ္းအားေၾကာင့္ ထုိ႐ူပါ႐ံုကိုျမင္ၿပီး သိတဲ့စိတ္
ဆိုတဲ့ စကၡဳ၀ိညာဏ္ စိတ္ကေလး ေပၚလာျပန္ပါတယ္။ အဲဒီ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ကေလး ေပၚ
လာတာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ အာ႐ံုနဲ႔စိတ္ ထိေတြ႕မႈဆိုတဲ့ ဖႆ ဆိုတာ ေပၚလာပါတယ္။ အဲဒီ
႐ူပါ႐ံု ထင္ဟပ္လာတဲ့ အခါမွာ ထင္ဟပ္မွဳ စြမ္းအားေၾကာင့္ ထုိ႐ူပါ႐ံုကိုျမင္ၿပီး သိတဲ့စိတ္
ဆိုတဲ့ စကၡဳ၀ိညာဏ္ စိတ္ကေလး ေပၚလာျပန္ပါတယ္။ အဲဒီ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ကေလး ေပၚ
လာတာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ အာ႐ံုနဲ႔စိတ္ ထိေတြ႕မႈဆိုတဲ့ ဖႆ ဆိုတာ ေပၚလာပါတယ္။ အဲဒီ
Wednesday, December 30, 2015
ေလာကီ အက်ိဳးစီပြား ႏွင္႔ ေလာကုတၱ၇ာ ခ်မ္းသာေ၇းအတြက္ မိတ္ေဆြေကာင္းႏွစ္မ်ိဳး
ယေန႔ကမၻာ့လူသား အေပါင္းတို႔သည္ အသိပညာႏွင့္ အတတ္ပညာမ်ား တိုးတက္လာ
သည္ႏွင့္အမွ် လူအခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံေရးသည္လည္း ပုိ၍ပို၍ နက္႐ိႈင္း လာခဲ့သည္။
လူအခ်င္းခ်င္း ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံေရးကို အခိုင္ၿမဲဆံုး ဖြဲ႕ေႏွာင္ထားသည္မွာ
ေမတၱာပင္ ျဖစ္သည္။ ေမတၱာျဖင့္ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံတတ္သူကို မည္သူမွ် အဆက္မျဖတ္
လိုၾကဘဲ ေဝးေန သည့္တိုင္ေအာင္ ေတြ႕လိုျမင္လို အားထားလိုေသာ ဆႏၵျဖင့္
တမ္းတေန ၾကမည္ ျဖစ္သည္။
Tuesday, December 29, 2015
မီးလြတ္စားျခင္း
ဗုဒၶဘာသာမ်ားထဲတြင္“မီးလြတ္စားျခင္း” ကို သာသနာေတာ္အက်င့္ဟု
ထင္မွတ္သူမ်ား ရွိပါသည္။မီးလြတ္စားေသာ ပုဂိၢဳလ္မ်ားကိုလည္းသူေတာ္စင္ သူေတာ္ျမတ္အလား သေဘာထား ၾကည္ညိဳၾက၏။“မီးလြတ္စားျခင္း”ဟူသည္ မီးျဖင့္ ခ်က္ျပဳတ္ေၾကာ္ေလွာ္ထားျခင္းမရွိေသာ
အစားအစာ၊ သစ္သီးသစ္ဥတို႕ကိုသာ စားသံုးျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။
ထင္မွတ္သူမ်ား ရွိပါသည္။မီးလြတ္စားေသာ ပုဂိၢဳလ္မ်ားကိုလည္းသူေတာ္စင္ သူေတာ္ျမတ္အလား သေဘာထား ၾကည္ညိဳၾက၏။“မီးလြတ္စားျခင္း”ဟူသည္ မီးျဖင့္ ခ်က္ျပဳတ္ေၾကာ္ေလွာ္ထားျခင္းမရွိေသာ
အစားအစာ၊ သစ္သီးသစ္ဥတို႕ကိုသာ စားသံုးျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။
ဘုရားရွင္ရဲ႕ အလုပ္အေကၽြးတာ၀န္။
အရွင္ပုဏၰေဟာၾကားေသာ တရားေၾကာင့္ရွင္အာနႏၵဟာ ႐ုပ္၊ ေ၀ဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊
၀ိညာဏ္ လို႔ ဆိုတဲ့ ဒီ ခႏၶာငါးပါးအေပၚမွာ တဏွာနဲ႔ တြယ္တာ သာယာမႈဆိုတာ မလာေတာ့ပါ။
ခႏၶာအေပၚ ၿငီးေငြ႕လာပါတယ္။ ၿငီးေငြ႕ လာတဲ့အခါ တြယ္တာမႈေတြ ကင္းျပတ္လာပါတယ္။
တြယ္တာမႈ ကင္းျပတ္လာတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ စိတ္ကေလးဟာ ကိေလသာ အတြယ္အတာေတြ
၀ိညာဏ္ လို႔ ဆိုတဲ့ ဒီ ခႏၶာငါးပါးအေပၚမွာ တဏွာနဲ႔ တြယ္တာ သာယာမႈဆိုတာ မလာေတာ့ပါ။
ခႏၶာအေပၚ ၿငီးေငြ႕လာပါတယ္။ ၿငီးေငြ႕ လာတဲ့အခါ တြယ္တာမႈေတြ ကင္းျပတ္လာပါတယ္။
တြယ္တာမႈ ကင္းျပတ္လာတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ စိတ္ကေလးဟာ ကိေလသာ အတြယ္အတာေတြ
မဂၢင္ ရွစ္ပါး။
မဂၢင္ ရွစ္ပါးမွာ ==
၁။ သမၼာဒိဌိ = သစၥာတရားေလးပါးကို ေကာင္းစြာျမင္ျခင္း။ မွန္ကန္ေသာအယူရွိျခင္း။
၂။ သမၼာသကၤေပၸာ = ၀ိတတ္သံုးပါးမွ ကင္း၍ ေကာင္းေသာအႀကံကို ႀကံျခင္း။
၃။ သမၼာ၀ါစာ = ၀စီဒုစရိုက္ေလးပါးမွ ၾကဥ္၍ ေကာင္းေသာစကားကိုေျပာဆိုျခင္း။
၁။ သမၼာဒိဌိ = သစၥာတရားေလးပါးကို ေကာင္းစြာျမင္ျခင္း။ မွန္ကန္ေသာအယူရွိျခင္း။
၂။ သမၼာသကၤေပၸာ = ၀ိတတ္သံုးပါးမွ ကင္း၍ ေကာင္းေသာအႀကံကို ႀကံျခင္း။
၃။ သမၼာ၀ါစာ = ၀စီဒုစရိုက္ေလးပါးမွ ၾကဥ္၍ ေကာင္းေသာစကားကိုေျပာဆိုျခင္း။
နိဗၺာန္ကိုရွာဖို႔ရာ ႀကံစည္ေတာ္မူျခင္း။
ဘုရားေလာင္းသိဒၶိတၱမင္းသားဟာ မိမိကိုယ္တိုင္က အိုတတ္ေသာသေဘာရွိပါလ်က္ အို
တတ္ေသာသေဘာ ရွိတာေတြကို ရွာႀကံသိမ္းပိုက္ေနတာ မေတာ္ဘူး၊ မိမိကိုယ္တိုင္က အိုတတ္
ပါလ်က္ အဲဒီ အိုတတ္တဲ့ ကာမဂုဏ္ေတြကို အျမတ္တႏိုးလုပ္ၿပီး ရွာႀကံသိမ္းပိုက္ေနတာ မေတာ္
ဘူး။ ထို႔အတူပင္ မိမိကိုယ္တိုင္က နာတတ္ပါလ်က္၊ ေသတတ္ပါလ်က္၊ နာတတ္၊ ေသတတ္တဲ့
တတ္ေသာသေဘာ ရွိတာေတြကို ရွာႀကံသိမ္းပိုက္ေနတာ မေတာ္ဘူး၊ မိမိကိုယ္တိုင္က အိုတတ္
ပါလ်က္ အဲဒီ အိုတတ္တဲ့ ကာမဂုဏ္ေတြကို အျမတ္တႏိုးလုပ္ၿပီး ရွာႀကံသိမ္းပိုက္ေနတာ မေတာ္
ဘူး။ ထို႔အတူပင္ မိမိကိုယ္တိုင္က နာတတ္ပါလ်က္၊ ေသတတ္ပါလ်က္၊ နာတတ္၊ ေသတတ္တဲ့
Monday, December 28, 2015
Sunday, December 27, 2015
"ပထမဆံုး အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ေဆာင္သူမ်ား"
-"ကႆပ ျမတ္စြာဘုရားရွင္" လက္ထက္ေတာ္ အခါက လင္းႏို႔ငယ္မ်ား ျဖစ္ခဲ႔၍
ရဟန္းေတာ္ႏွစ္ပါးထံမွ အဘိဓမၼာတရားေတာ္အသံ ကို ၾကားနာခဲ႔ရၿပီး "ေဂါတမဗုဒၶျမတ္စြာဘရားရွင္" သာသနာေတာ္၌ "သာ၀တၱိၿမိဳ႕"တြင္လူလာျဖစ္သျဖင့္ "အရွင္သာရိပုတၱရာ" အထံ၌"ရဟန္း"
ရဟန္းေတာ္ႏွစ္ပါးထံမွ အဘိဓမၼာတရားေတာ္အသံ ကို ၾကားနာခဲ႔ရၿပီး "ေဂါတမဗုဒၶျမတ္စြာဘရားရွင္" သာသနာေတာ္၌ "သာ၀တၱိၿမိဳ႕"တြင္လူလာျဖစ္သျဖင့္ "အရွင္သာရိပုတၱရာ" အထံ၌"ရဟန္း"
ရွင္ပုဏၰေဟာၾကားေသာ ၀ိညာဏ္ကို႐ွဳျမင္ပံုတရားေတာ္။
အသိစိတ္ လို႔ဆိုတဲ့ ၀ိညာဏ္ ေလးဟာလဲပဲ စဥ္ဆက္မျပတ္ တစ္စိတ္ၿပီး တစ္စိတ္၊
တစ္စိတ္ၿပီးတစ္စိတ္ အင္မတန္မွ လွ်င္ျမန္တဲ့ ႏွဳန္းထားနဲ႔ ေျပာင္းေရြ႕ပ်က္စီးၿပီးေတာ့ေန
ပါတယ္။ အဲဒီလို လွ်င္ျမန္ တဲ့အဟုန္နဲ႔ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္ေနတဲ့ အသိစိတ္ကေလးကိုလည္းပဲ ၿမဲ
တာမဟုတ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ အနိစၥ။ မၿမဲသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဒုကၡ။ ေျပာင္းလဲတတ္သည့္
တစ္စိတ္ၿပီးတစ္စိတ္ အင္မတန္မွ လွ်င္ျမန္တဲ့ ႏွဳန္းထားနဲ႔ ေျပာင္းေရြ႕ပ်က္စီးၿပီးေတာ့ေန
ပါတယ္။ အဲဒီလို လွ်င္ျမန္ တဲ့အဟုန္နဲ႔ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္ေနတဲ့ အသိစိတ္ကေလးကိုလည္းပဲ ၿမဲ
တာမဟုတ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ အနိစၥ။ မၿမဲသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဒုကၡ။ ေျပာင္းလဲတတ္သည့္
နန္းဦးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အဆံုးအမ။
ဆရာေတာ္ရဲ ့ဆရာ(အေဖ ဆရာ)က ေတာင္စြန္း ဓမၼဒူတဆရာေတာ္၊ ဓမၼဒူတဆရာ
ေတာ္ရဲ ့ ဆရာ(အဘိုး ဆရာ)က စစ္ကိုင္းနန္းဦး ဆရာေတာ္ႀကီး ျဖစ္တယ္။ ဓမၼဒူတ ဆ
ရာေတာ္ ဘုရားႀကီး စစ္ကိုင္းမွာ စာက်က္တံုးက နန္းဦးေက်ာင္း အဲဒီဆရာေတာ္ႀကီးဆီ
မွာ စာက်က္တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ ့ တပည့္ရင္းပဲ၊ ပိဋကတ္ ၃ ပံုကို စေျဖတယ္၊ ၁ ပံု
ေတာ္ရဲ ့ ဆရာ(အဘိုး ဆရာ)က စစ္ကိုင္းနန္းဦး ဆရာေတာ္ႀကီး ျဖစ္တယ္။ ဓမၼဒူတ ဆ
ရာေတာ္ ဘုရားႀကီး စစ္ကိုင္းမွာ စာက်က္တံုးက နန္းဦးေက်ာင္း အဲဒီဆရာေတာ္ႀကီးဆီ
မွာ စာက်က္တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ ့ တပည့္ရင္းပဲ၊ ပိဋကတ္ ၃ ပံုကို စေျဖတယ္၊ ၁ ပံု
"ေသာတာပန္၏ ထူးျခားခ်က္(၇)ရပ္"
ကုိယ့္ခႏၶာကုိ
ဉာဏ္စုိက္ၾကည့္လုိက္ရင္ ေ၀ဒနာေပၚလဲ ေဖာက္ျပန္သြားတာပဲ၊ ပ်က္စီးသြားတာပဲ။
ေ၀ဒနာ႐ႈလုိက္ေတာ့ ေ၀ဒနာေလးက ျဖစ္လုိက္ပ်က္လုိက္နဲ႔ သူ႔သေဘာသူ
စြန္႔စြန္႔သြားတယ္။
Subscribe to:
Posts (Atom)