ပေယာဂဆိုတဲ့ဥစၥာ ဉာဏ္ ဝီရိယ အလိမၼာပဲ။
အလိမၼာက ည့ံရင္ ညံ့သေလာက္ အက်ိဳးေပးနည္းသြားတယ္။
အလိမၼာက ေကာင္းရင္ ေကာင္းသေလာက္ အက်ိဳးေပး ႀကီးက်ယ္သြားတယ္။
အဲဒီ အလိမၼာေကာင္းေအာင္လို႔ ဉာဏ္ ဝီရိယေကာင္းလာေအာင္လို႔ ဆရာေကာင္း သမားေကာင္း
Saturday, September 13, 2014
လူ႔ေလာကႀကီးကို စိုးမိုးႏိုင္သူ။
လူ႔ဘံုေလာကတစ္ခြင္၌ က်င္လည္ေနၾကသူမ်ား ဘ၀ လံုၿခံဳေရးအတြက္ ေမတၱာတရား
ေလာက္ စိတ္ခ်ရေသာ အေဆာင္ လက္နက္ေကာင္းလည္း မရွိပါ။ သံသရာတစ္ခြင္၌ ခ်မ္းေျမ႔
ၾကည္လင္စြာ က်င္လည္ေရးအတြက္ ေမတၱာတရားကဲ့သို႔ အားကိုးေလာက္ေသာ အားထားမွီခို
ေလာက္ စိတ္ခ်ရေသာ အေဆာင္ လက္နက္ေကာင္းလည္း မရွိပါ။ သံသရာတစ္ခြင္၌ ခ်မ္းေျမ႔
ၾကည္လင္စြာ က်င္လည္ေရးအတြက္ ေမတၱာတရားကဲ့သို႔ အားကိုးေလာက္ေသာ အားထားမွီခို
အျမတ္ႀကီးစား အလွဴ႕ရွင္ေတြ။
ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳကို ျပဳရာ၌ သန္႔စင္ေသာေစတနာ အရင္းခံရန္လိုပါသည္။ တစ္ဖက္သား
အဆင္ေျပ အက်ိဳးရွိေစဟူေသာ ေစတနာေကာင္းတစ္ခုထားရန္လိုပါသည္။ ထိုကုသိုလ္ေကာင္းမွဳ
အတြက္ မည္သည့္အေမွ်ာ္ႏွင့္ ေတာင့္တမွဳမွ် ျပဳစရာမလိုပါ။ အေမွ်ာ္ကင္းေသာ ကုသိုလ္ေကာင္း
အဆင္ေျပ အက်ိဳးရွိေစဟူေသာ ေစတနာေကာင္းတစ္ခုထားရန္လိုပါသည္။ ထိုကုသိုလ္ေကာင္းမွဳ
အတြက္ မည္သည့္အေမွ်ာ္ႏွင့္ ေတာင့္တမွဳမွ် ျပဳစရာမလိုပါ။ အေမွ်ာ္ကင္းေသာ ကုသိုလ္ေကာင္း
လူတိုင္းသိသင့္ေသာ သုခ ၄ မ်ိဳး။
အတၳိသုခ = လူေတြေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အတိုင္း ေအာင္ျမင္လာလို႔ ရရွိလာတဲ့ ခ်မ္းသာက
“အတၳိသုခ” ရွိ ခ်မ္းသာတဲ့။ “ရွိ ” ခ်မ္းသာဆိုတာ ကိုယ့္မွာ စီးပြားဥစၥာေတြ အဆင္ေျပလို႔
ပစၥည္းဥစၥာေတြရွိတယ္။ စိန္ေရႊ ရတနာေတြရွိတယ္။ လူ႕ဘ၀ လိုအပ္တာမွန္သမွ် ကိုယ့္မွာ ျပည့္
“အတၳိသုခ” ရွိ ခ်မ္းသာတဲ့။ “ရွိ ” ခ်မ္းသာဆိုတာ ကိုယ့္မွာ စီးပြားဥစၥာေတြ အဆင္ေျပလို႔
ပစၥည္းဥစၥာေတြရွိတယ္။ စိန္ေရႊ ရတနာေတြရွိတယ္။ လူ႕ဘ၀ လိုအပ္တာမွန္သမွ် ကိုယ့္မွာ ျပည့္
ဧတဒဂ္ရေသာ ရဟန္းမိန္းမ (၁၃) ေယာက္။
ဧတဒဂ္ရေသာ ရဟန္းမိန္းမ (၁၃) ေယာက္မွာ==
၁။ မဟာပဇာပတိေဂါတမီေထရီ = ေန႔ည အပိုင္းအျခားကို သိတတ္ေသာ အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၂။ ေခမာေထရီ = ပညာႀကီးသည့္အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၃။ ဥပၸလ၀ဏ္ေထရီ = တန္ခိုးအရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၁။ မဟာပဇာပတိေဂါတမီေထရီ = ေန႔ည အပိုင္းအျခားကို သိတတ္ေသာ အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၂။ ေခမာေထရီ = ပညာႀကီးသည့္အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၃။ ဥပၸလ၀ဏ္ေထရီ = တန္ခိုးအရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
Friday, September 12, 2014
ေစာေစာက ျပင္ပါ။
“သမယမွိ-အေၾကာင္းသင့္၍ အခြင့္သင့္ရာ အခ်ိန္အခါ၌=
ဝိပစၥိတံု-ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး ဆိုင္ရာအက်ိဳးကို ေပးျခင္းငွာ”လုိ႔ဆိုေတာ့ အဲဒီအေၾကာင္းေတြကို
ေလ ဒါေတြဟာ မေကာင္းက်ိဳးကို ေပးတတ္တဲ့ အေၾကာင္းေတြပဲလို႔ နားလည္ေအာင္ ေစာေစာက
ပညာေတြ သင္ရမယ္။
ဝိပစၥိတံု-ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး ဆိုင္ရာအက်ိဳးကို ေပးျခင္းငွာ”လုိ႔ဆိုေတာ့ အဲဒီအေၾကာင္းေတြကို
ေလ ဒါေတြဟာ မေကာင္းက်ိဳးကို ေပးတတ္တဲ့ အေၾကာင္းေတြပဲလို႔ နားလည္ေအာင္ ေစာေစာက
ပညာေတြ သင္ရမယ္။
“မေဆးေလွ်ာ္ရင္ ေဘးေပၚမည္”
ျမတ္စြာဘုရားက “ရြံ႕ႏြံကင္းစင္ၿပီး အင္မတန္မွ ၾကည္လင္သန္႔ရွင္းလွပတဲ့ မဟာေရကန္ထဲသို႔
သင္တို႔တစ္ေတြ (ဗုဒၶဘာသာ သာသနာနဲ႔ႀကံဳတုန္း)အခြင့္အခါရွိတုန္း ေရဆင္းခ်ိဳးၾက၊ သင္တို႔ ကိုယ္ခႏၶာ
မွာ ကပ္ၿငိေနတဲ့ အညစ္အေၾကးတို႔ကို ေကာင္းမြန္စြာ ေဆးေၾကာသုတ္သင္လိုက္ၾကပါ” တဲ့။ ဒီကေန႔
တို႔တစ္ေတြ ဒါနေကာင္းမွဳ၊ သီလေကာင္းမွဳ၊ ဘာ၀နာေကာင္းမွဳေတြကို အခြင့္အခါရွိတုန္း လုပ္ႏိုင္ၾက
သင္တို႔တစ္ေတြ (ဗုဒၶဘာသာ သာသနာနဲ႔ႀကံဳတုန္း)အခြင့္အခါရွိတုန္း ေရဆင္းခ်ိဳးၾက၊ သင္တို႔ ကိုယ္ခႏၶာ
မွာ ကပ္ၿငိေနတဲ့ အညစ္အေၾကးတို႔ကို ေကာင္းမြန္စြာ ေဆးေၾကာသုတ္သင္လိုက္ၾကပါ” တဲ့။ ဒီကေန႔
တို႔တစ္ေတြ ဒါနေကာင္းမွဳ၊ သီလေကာင္းမွဳ၊ ဘာ၀နာေကာင္းမွဳေတြကို အခြင့္အခါရွိတုန္း လုပ္ႏိုင္ၾက
လူသားတို႔၏ အဓိကေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ၄ ရပ္။
၁။ ခ်မ္းသာလိုျခင္း။ ။ လူသားေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၊ လိုအင္ဆႏၵ၊ၿခံဳငံုၿပီးေတာ့ ေျပာရ
မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ စီးပြားဥစၥာ တိုးတက္ခ်င္ၾကတယ္။ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ခ်င္ၾက
တယ္။ ဒါဟာ လူသားတိုင္း ေမွ်ာ္လင့္ေတာင္းတၾကတဲ့ ဆႏၵတစ္ခုပါ။
မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ စီးပြားဥစၥာ တိုးတက္ခ်င္ၾကတယ္။ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ခ်င္ၾက
တယ္။ ဒါဟာ လူသားတိုင္း ေမွ်ာ္လင့္ေတာင္းတၾကတဲ့ ဆႏၵတစ္ခုပါ။
သဒၶါႏွင့္ပညာ ကြာျခားပံု ယွဥ္ၾကည့္လွ်င္။
သဒၶါ၏ သေဘာတရားကား စြန္႔ႀကဲေပးကမ္း လွဴဒါန္းရက္ေရာ၏။ ေနာင္သံသရာမွာ
ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ျဖစ္ဖို႔ရာ အေရးႀကီး၏။ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ တိုးတက္ႀကီးပြားေရးကို
ေလးေလးနက္နက္ သတိမထားတတ္ပါ။ ပညာ၏ သေဘာကား အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ
ပညာေရးကို ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားၿပီးလွ်င္ အက်ိဳးရွိေလာက္မွ လွဴသည္။ အေၾကာင္း
ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ျဖစ္ဖို႔ရာ အေရးႀကီး၏။ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ တိုးတက္ႀကီးပြားေရးကို
ေလးေလးနက္နက္ သတိမထားတတ္ပါ။ ပညာ၏ သေဘာကား အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ
ပညာေရးကို ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားၿပီးလွ်င္ အက်ိဳးရွိေလာက္မွ လွဴသည္။ အေၾကာင္း
မီး (၁၁) ပါး။
မီး (၁၁) ပါးတို႔မွာ==
၁။ ေလာဘမီး = တပ္မက္ႏွစ္သက္ရသျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္း။
၂။ ေဒါသမီး = စိတ္ဆိုးရသျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္း။
၃။ ေမာဟမီး = အဟုတ္အမွန္ကို မသိ္ရသျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္း။
၁။ ေလာဘမီး = တပ္မက္ႏွစ္သက္ရသျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္း။
၂။ ေဒါသမီး = စိတ္ဆိုးရသျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္း။
၃။ ေမာဟမီး = အဟုတ္အမွန္ကို မသိ္ရသျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္း။
Wednesday, September 10, 2014
ပိန္းရြက္ျပတ္ကေလး။
ဂဂၤ ါျမစ္ေဘး တစ္ခုေသာ ကုကၠိဳပင္ရင္းတြင္ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူစဥ္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕
ေရွ႕ေမွာက္သို႔ မ်က္ရည္ၿပိဳင္ၿပိဳင္စီးက် ငိုေၾကြးေနတဲ့ နဂါးမင္းႀကီး ေရာက္လာပါတယ္။
မ်က္ရည္ေတြစီးက်ငိုေၾကြးေနတဲ့ နဂါးကို ဘုရားကေမးၿပီ။ ဘာျဖစ္လို႔ ငိုရတာလဲကြယ္......။
မွန္လွပါဘုရား... ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ လူျဖစ္ခဲ့ပါတယ္ဘုရား။ ရဟန္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္
ေရွ႕ေမွာက္သို႔ မ်က္ရည္ၿပိဳင္ၿပိဳင္စီးက် ငိုေၾကြးေနတဲ့ နဂါးမင္းႀကီး ေရာက္လာပါတယ္။
မ်က္ရည္ေတြစီးက်ငိုေၾကြးေနတဲ့ နဂါးကို ဘုရားကေမးၿပီ။ ဘာျဖစ္လို႔ ငိုရတာလဲကြယ္......။
မွန္လွပါဘုရား... ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ လူျဖစ္ခဲ့ပါတယ္ဘုရား။ ရဟန္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္
ေရႊေခတ္။
တစ္ခ်ိန္တုန္းက လူသားေတြဟာ ဒီကေန႔ အေျခအေနမ်ိဳး မေရာက္ခင္ အလြန္သာ
ယာ ေအးခ်မ္းၿပီးေတာ့ အစစအရာရာ စံုလင္ျပည့္၀တဲ့ “ေရႊေခတ္” လို႔ ေခၚရမယ့္ ေခတ္တစ္
မ်ိဳးကို ႀကံဳခဲ့ၾကရပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ လူသားေတြရဲ႕ သက္တမ္းဟာ ႏွစ္ ၈၀၀၀၀
သက္တမ္းရွည္တယ္။ ႏွစ္ ရွစ္ေသာင္း သက္တမ္းရွည္တဲ့ လူ႕ေလာကမွာ ျပႆနာအလြန္နည္း
ယာ ေအးခ်မ္းၿပီးေတာ့ အစစအရာရာ စံုလင္ျပည့္၀တဲ့ “ေရႊေခတ္” လို႔ ေခၚရမယ့္ ေခတ္တစ္
မ်ိဳးကို ႀကံဳခဲ့ၾကရပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ လူသားေတြရဲ႕ သက္တမ္းဟာ ႏွစ္ ၈၀၀၀၀
သက္တမ္းရွည္တယ္။ ႏွစ္ ရွစ္ေသာင္း သက္တမ္းရွည္တဲ့ လူ႕ေလာကမွာ ျပႆနာအလြန္နည္း
ဆုေတာင္းရံုျဖင့္ ျပည့္စံုေစခ်င္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ နာလႏၵၿမိဳ႕ ပါ၀ါရိက သူေဌး၏ သရက္ဥယ်ာဥ္၌ သီတင္းသံုးေတာ္
မူစဥ္ တစ္ခ်ိန္တြင္ ရြာသူႀကီးက ပစၥ ႏၱရစ္မွာ ေနေသာ ပုဏၰားမ်ားသည္ လူေသလွ်င္ ေသသူကို
နတ္ျပည္သို႔ တင္ေပးၾကေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားၿပီးေနာက္ “ ျမတ္စြာဘုရားလည္း ထိုကဲ့သို႔ ျပဳ
လုပ္ေပးႏိုင္ပါသလား ” ဟု ဆက္လက္၍ ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထား၏။
မူစဥ္ တစ္ခ်ိန္တြင္ ရြာသူႀကီးက ပစၥ ႏၱရစ္မွာ ေနေသာ ပုဏၰားမ်ားသည္ လူေသလွ်င္ ေသသူကို
နတ္ျပည္သို႔ တင္ေပးၾကေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားၿပီးေနာက္ “ ျမတ္စြာဘုရားလည္း ထိုကဲ့သို႔ ျပဳ
လုပ္ေပးႏိုင္ပါသလား ” ဟု ဆက္လက္၍ ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထား၏။
ကိေလသာ (၁၁) ပါးမွာ။
ကိေလသာ (၁၁) ပါးမွာ==
၁။ ေကာဓ = အမ်က္ထြက္ျခင္း။
၂။ ဥပနာဟ = ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ျခင္း။
၃။ ထမၻ = ရိုေသထိုက္သူကို မရိုေသျခင္း။
၁။ ေကာဓ = အမ်က္ထြက္ျခင္း။
၂။ ဥပနာဟ = ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ျခင္း။
၃။ ထမၻ = ရိုေသထိုက္သူကို မရိုေသျခင္း။
ဒါနေၾကာင့္ ပါရမီမ်ား ျပည့္လြယ္ပါတယ္။
ဒါနရွိသူသည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ ဥစၥာျပည့္စံုၾက၏။ ဥစၥာျပည့္စံုလွ်င္ (ပင္ကို စိတ္ရင္း
ေကာင္းသူ၊ ၀ိ၀ဋၬ နိႆိတဒါန ျပဳခဲ့သူအတြက္) သီလလံုၿခံဳ၏။ ဥပုသ္ရက္ရွည္ ေစာင့္ခြင့္ရ၏။
ဥစၥာမရွိလွ်င္ ၀မ္းေရးပူပင္ရသျဖင့္ အူမ မေတာင့္၍ သီလမေစာင့္ႏိုင္ရံုသာမက ငါးပါးသီလ
လံုဖို႔ရန္ ခဲယမ္း၏။ ဒါနရွိမွ သီလလြယ္ကူသည္။ ပညာရွာေဖြရာ၌လည္း ဒါနရွင္တို႔သာလွ်င္
ေကာင္းသူ၊ ၀ိ၀ဋၬ နိႆိတဒါန ျပဳခဲ့သူအတြက္) သီလလံုၿခံဳ၏။ ဥပုသ္ရက္ရွည္ ေစာင့္ခြင့္ရ၏။
ဥစၥာမရွိလွ်င္ ၀မ္းေရးပူပင္ရသျဖင့္ အူမ မေတာင့္၍ သီလမေစာင့္ႏိုင္ရံုသာမက ငါးပါးသီလ
လံုဖို႔ရန္ ခဲယမ္း၏။ ဒါနရွိမွ သီလလြယ္ကူသည္။ ပညာရွာေဖြရာ၌လည္း ဒါနရွင္တို႔သာလွ်င္
သဘာ၀တရားကို သိစြမ္းႏိုင္တဲ့ ပညာဆိုတာ။
ပညာဆိုတာကေတာ့ ဗုဒၶျမတ္စြာက ေလာကႀကီးမွာ လိုအပ္တဲ့ အျမင့္ဆံုးပညာကို
ေဟာထားတယ္။ ပညာဟူသည္မွာ အေကာင္းအဆိုး၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး လုပ္သင့္ မလုပ္သင့္
စတာေတြကို ခြဲျခားသိတာကို ပညာေခၚတယ္။ ေလာကမွာ သင္ယူထားတဲ့ ပညာအမ်ားစုဟာ
သညာအဆင့္ပဲရွိေသးတယ္၊ အဲဒီအေပၚမွာ အေကာင္းအဆိုး ခြဲျခားသိတာမွ ပညာျဖစ္တယ္။
ေဟာထားတယ္။ ပညာဟူသည္မွာ အေကာင္းအဆိုး၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး လုပ္သင့္ မလုပ္သင့္
စတာေတြကို ခြဲျခားသိတာကို ပညာေခၚတယ္။ ေလာကမွာ သင္ယူထားတဲ့ ပညာအမ်ားစုဟာ
သညာအဆင့္ပဲရွိေသးတယ္၊ အဲဒီအေပၚမွာ အေကာင္းအဆိုး ခြဲျခားသိတာမွ ပညာျဖစ္တယ္။
ပထမဦးဆံုး သာမေဏ။
ရာဟုလာက ျမတ္စြာဘုရားဆီ သြားၿပီး “ခမည္းေတာ္ အေမြေပးပါ” လို႔ ေတာင္းတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက ဘာမွ မိန္႔ၾကားေတာ္ မမူဘူး။ သပိတ္ပိုက္ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းေတာ္ကို ၾကြသြား
ေတာ္ မူတယ္။ ရာဟုလာက ေနာက္က သကၤန္းဆြဲၿပီး ေက်ာင္းေတာ္ ေရာက္သည္အထိ တ
ေကာက္ေကာက္နဲ႔ လိုက္ေတာင္းတယ္။ ယေသာ္ဓရာက သေဘာက်တယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက ဘာမွ မိန္႔ၾကားေတာ္ မမူဘူး။ သပိတ္ပိုက္ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းေတာ္ကို ၾကြသြား
ေတာ္ မူတယ္။ ရာဟုလာက ေနာက္က သကၤန္းဆြဲၿပီး ေက်ာင္းေတာ္ ေရာက္သည္အထိ တ
ေကာက္ေကာက္နဲ႔ လိုက္ေတာင္းတယ္။ ယေသာ္ဓရာက သေဘာက်တယ္။
ဧတဒဂ္ရ လူေယာက္်ား (၁၀) ေယာက္။
ဧတဒဂ္ရ လူေယာက္်ား (၁၀) ေယာက္မွာ==
၁။ တပုႆ၊ ဘလႅိကညီေနာင္ = ေရွးဦးစြာ သရဏဂံုတည္ေသာ အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၂။ အနာထပိဏ္သူေဌး = ေပးလွဴတတ္သည့္အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၃။ စိတၱသူၾကြယ္ = တရားေဟာေသာအရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၁။ တပုႆ၊ ဘလႅိကညီေနာင္ = ေရွးဦးစြာ သရဏဂံုတည္ေသာ အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၂။ အနာထပိဏ္သူေဌး = ေပးလွဴတတ္သည့္အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၃။ စိတၱသူၾကြယ္ = တရားေဟာေသာအရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
Monday, September 8, 2014
ကမၻာ့အဆင့္အျမင့္ဆံုး ယဥ္ေက်းမွဳႀကီး။
ကမၻာ့လူ႕အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ မတူညီတဲ့ ယဥ္ေက်းမွဳေတြ အေျမာက္အမ်ား ရွိပါတယ္။ လူ
တစ္မ်ိဳးရဲ႕ ယဥ္ေက်းမွဳလုပ္ရပ္ဟာ အျခားလူတစ္မ်ိဳးအတြက္ မႏွစ္သက္စရာ လက္မခံႏိုင္စရာ
ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ လူမ်ိဳးစုတစ္ခုရဲ႕ သိမ္ေမြ႕ပါတယ္ဆိုတဲ့ အမူအရာဟာ အျခား လူမ်ိဳးစု
တစ္မ်ိဳးရဲ႕ ယဥ္ေက်းမွဳလုပ္ရပ္ဟာ အျခားလူတစ္မ်ိဳးအတြက္ မႏွစ္သက္စရာ လက္မခံႏိုင္စရာ
ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ လူမ်ိဳးစုတစ္ခုရဲ႕ သိမ္ေမြ႕ပါတယ္ဆိုတဲ့ အမူအရာဟာ အျခား လူမ်ိဳးစု
ဗုဒၶရဲ႕ လူတိုင္းအတြက္ (အသင့္ေတာ္ဆံုး) ၾသ၀ါဒ။
ျမတ္စြာဘုရားက လူတိုင္း လိုက္နာႏိုင္တဲ့ သဘာ၀တရားကို လက္ညိဳးထိုးျပေတာ္မူခဲ့
တယ္။ အမၺလဌိက ရာဟုေလာ၀ါဒ ေဒသနာမွာ “ ရာဟုလာ၊ တစ္စံုတစ္ရာ ေျပာမယ္ႀကံရင္
အလ်င္စလို မေျပာနဲ႔၊ သတိထားလိုက္ဦး၊ ငါေျပာေတာ့မွာပဲ ဆိုတာ သတိထားလိုက္ဦး။ ၿပီး
တယ္။ အမၺလဌိက ရာဟုေလာ၀ါဒ ေဒသနာမွာ “ ရာဟုလာ၊ တစ္စံုတစ္ရာ ေျပာမယ္ႀကံရင္
အလ်င္စလို မေျပာနဲ႔၊ သတိထားလိုက္ဦး၊ ငါေျပာေတာ့မွာပဲ ဆိုတာ သတိထားလိုက္ဦး။ ၿပီး
ဧတဒဂ္ရ လူမိန္းမ (၁၀) ေယာက္။
ဧတဒဂ္ရ လူမိန္းမ (၁၀) ေယာက္မွာ==
၁။ သူေဌးသမီး သုဇာတာ = ေရွးဦးစြာ သရဏဂံုတည္ရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၂။ ၀ိသာခါ = ေပးလွဴတတ္သည့္အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၃။ ခုဇၨဳတၱရာ = အၾကားအျမင္မ်ားသည့္ အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၁။ သူေဌးသမီး သုဇာတာ = ေရွးဦးစြာ သရဏဂံုတည္ရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၂။ ၀ိသာခါ = ေပးလွဴတတ္သည့္အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၃။ ခုဇၨဳတၱရာ = အၾကားအျမင္မ်ားသည့္ အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
အျမင္ႏွစ္ဖက္ရွိသူ။
ေလာကမွာလူျဖစ္လာရင္ အျမင္ႏွစ္ဖက္ရွိတဲ့ပုဂိၢဳလ္ ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ လူဆိုတာ မ်က္စိႏွစ္လံုး
ရွိသလို အျမင္ႏွစ္ဖက္ရွိရပါမယ္၊ အျမင္ႏွစ္မ်ိဳးဆိုတာ စီးပြားလည္း ရွာတတ္ရပါမယ္၊ ကိုယ္က်င့္
တရားဘက္ကလည္း လက္မလြတ္ေစရပါ။ ႏွစ္ဖက္ညႇိၿပီး ေဆာင္ရြက္တတ္တဲ့ပုဂိၢဳလ္ ျဖစ္ရပါမယ္၊
ရွိသလို အျမင္ႏွစ္ဖက္ရွိရပါမယ္၊ အျမင္ႏွစ္မ်ိဳးဆိုတာ စီးပြားလည္း ရွာတတ္ရပါမယ္၊ ကိုယ္က်င့္
တရားဘက္ကလည္း လက္မလြတ္ေစရပါ။ ႏွစ္ဖက္ညႇိၿပီး ေဆာင္ရြက္တတ္တဲ့ပုဂိၢဳလ္ ျဖစ္ရပါမယ္၊
စ်ာန္ဧတဒဂ္ဘြဲ႕ရ နႏၵာေထရီ။
မိေထြးေတာ္ ပဇာပတိေဂါတမီ၏ သမီးအရင္း ဇနပဒကလ်ာဏီသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာက
ကပိလ၀တ္သို႔ ၾကြ၍ နႏၵမင္းသား၊ ရာဟုလာ၊ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီတို႔ ရဟန္းျပဳ၊ ရဟန္းမ
ျပဳၾကေသာအခ်ိန္မွစ၍ မယ္ေတာ္ႀကီးထံ သြားေရာက္၍ ရဟန္းမ ျပဳေလ၏။
ကပိလ၀တ္သို႔ ၾကြ၍ နႏၵမင္းသား၊ ရာဟုလာ၊ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီတို႔ ရဟန္းျပဳ၊ ရဟန္းမ
ျပဳၾကေသာအခ်ိန္မွစ၍ မယ္ေတာ္ႀကီးထံ သြားေရာက္၍ ရဟန္းမ ျပဳေလ၏။
ေတာင္ပုလုဆရာေတာ္၏ ၀ိပႆနာရွဳနည္း။
ေယာဂီသည္ ထိုင္တာကို “ ထိုင္တယ္ ” ဟု သိလွ်င္ ၀ိဇၨာ(အသိပညာ) ျဖစ္၏။ မသိလွ်င္
အ၀ိဇၨာ(မသိမွဳ ေမာဟ) ျဖစ္၏။ ရပ္တာ၊ သြားတာ၊ အိပ္တာ စသည္တို႔ကို သိလွ်င္ ၀ိဇၨာ ျဖစ္၏။
အသိလွ်င္ အ၀ိဇၨာ ျဖစ္၏။
အ၀ိဇၨာ(မသိမွဳ ေမာဟ) ျဖစ္၏။ ရပ္တာ၊ သြားတာ၊ အိပ္တာ စသည္တို႔ကို သိလွ်င္ ၀ိဇၨာ ျဖစ္၏။
အသိလွ်င္ အ၀ိဇၨာ ျဖစ္၏။
ေလာကုတၱရာဉာဏ္အျမင္ တရားထူးရႏိုင္၊ မရႏိုင္။
သဖန္းသားဟာ အပင္မွ ခုတ္ျဖတ္ၿပီးခါစ အစိုလည္းျဖစ္ေနမယ္၊ ေရလည္းစိမ္ထားမယ္
ဆိုရင္ အဲဒီလို သစ္သားအစိုကို အခ်င္းခ်င္းျဖစ္ေစ၊ အျခားသစ္သားနဲ႔ျဖစ္ေစ ပြတ္ေပမယ္လို႔
မီးမပြင့္ဘူး၊ မီးမျဖစ္ဘူး။ အဲဒီလိုပဲ သားမယားစေသာ ကာမဂုဏ္အာရံု ၀တၳဳေတြကလည္း ရွိေန
မယ္၊ ႏွစ္သက္သာယာတဲ့ ကိေလသာကာမေတြကလည္း ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ပင္ပန္းေအာင္
ဆိုရင္ အဲဒီလို သစ္သားအစိုကို အခ်င္းခ်င္းျဖစ္ေစ၊ အျခားသစ္သားနဲ႔ျဖစ္ေစ ပြတ္ေပမယ္လို႔
မီးမပြင့္ဘူး၊ မီးမျဖစ္ဘူး။ အဲဒီလိုပဲ သားမယားစေသာ ကာမဂုဏ္အာရံု ၀တၳဳေတြကလည္း ရွိေန
မယ္၊ ႏွစ္သက္သာယာတဲ့ ကိေလသာကာမေတြကလည္း ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ပင္ပန္းေအာင္
Subscribe to:
Posts (Atom)