Saturday, February 25, 2017

တစ္ႏွစ္တစ္ခါ၊ ငရဲရွာ၊ လူ႔ရြာဘုရားပြဲ

အခုေခတ္ဘုရားပြဲဆုိတာကေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ ဘုရားပြဲလုိ႔ ဆုိေပမယ့္ ဘုရားကို ပူေဇာ္တာထက္ ဘုရားကို အေၾကာင္းျပျပီး အေပ်ာ္အပါးလုပ္တာကို ပိုျပီးေတာ့ အေလးေပးတဲ့ သေဘာေတြပါလာတယ္။

ဘုရားပြဲဆုိျပီးေတာ့ ဘုရားေရွ႕မွာ သြားျပီး ဂုဏ္ေတာ္ေတြ ပြားတယ္။ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ေတြ၊ ပရိတ္ေတာ္ေတြ ရြတ္ဆုိတယ္။ ဒါက နည္းပါတယ္။ ဘုရားပြဲဆုိျပီးေတာ့ ဘုရားရဲ႕တရားေတာ္ေတြကို ေဟာေျပာတဲ့ တရားပြဲဆုိလည္း အင္မတန္ရွားပါတယ္။

Friday, February 24, 2017

ႀကိဳတင္၍ မသိႏိုင္ပါသျဖင့္

ဘယ္အရြယ္မွာ၊ ဘယ္ေရာဂါျဖင့္
ဘယ္ရပ္ေဒသ၊ ဘယ္ကာလ၌
ေသၾကရမည္၊ မသိႏိုင္တာ၊ ဓမၼတာတည္း။
ေသၿပီးတစ္ဖန္၊ ျပန္ျဖစ္ျပန္လည္း
ျဖစ္ရာဘဝ၊ ဘုံဌာနကုိ
ႀကိဳတင္တိက်၊ မသိရ၍
တိက်ေသခ်ာ၊ ခုခ်ိန္ခါ၌
ေကာင္းမႈအစု၊ ႀကိဳးစားျပဳေလာ့။ ။
(မနာပဒါယီ ဆရာေတာ္)

သာသနာေတာ္ျမတ္၏အသက္။

       ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေတာ္သံုးရပ္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကာလၾကာေအာင္ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲေရး
အတြက္ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားကို ရဟန္းေတာ္ျမတ္တို႔ ဂရုျပဳလိုက္နာေရးသည္ အလြန္အေရးပါလွပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ပင္ သိကၡာပုဒ္ ပညတ္ျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ (၁၀)ခ်က္တြင္ "သဒၶမၼဌိတိယာ"

ေဗဒင္ဆိုတာ ယံုစရာရွိ မရွိ။

      ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ဖြါးဘက္ေတာ္ေတြထဲက လူသားအေနနဲ႔ အာနႏၵ ရွိတယ္၊ ကာဠဳဒါယီ ရွိတယ္၊
ယေသာဓရာ ရွိတယ္၊ ဆႏၷ ဆိုတဲ့ျမင္းေတာ္ခံအမတ္ ရွိတယ္။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြကို ေဗဒင္ဆရာေတြက
ဇာတာဖြဲ႕ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ တစ္ေန႔ထဲ တစ္ခ်ိန္ထဲ ဖြားတာျဖစ္လို႔ ဇာတာခြင္တူမေနဘူးလား၊

ေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္ ဘံုစဥ္စံ ၇ ဦး။

          ေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္ ဘံုစဥ္စံ ၇ ဦးမွာ ==
၁။ အနာထပိဏ္သူေဌး။
၂။ ၀ိသာခါေက်ာင္းအမ။
၃။ ဂႏၶမာနတ္သား။

Thursday, February 23, 2017

ပညာရွိႏွင့္ ပညာမ့ဲ… မည္သို႔ျခားနား


 
ေက်းဇူးရွင္ နမၼား ဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္ဥာဏ ဤသို႔ရွင္းလင္း ေဟာၾကားေတာ္မူခ့ဲ၏။

ပညာရွိႏွင့္ ပညာမ့ဲသည္ အေပၚယံတြင္ေတာ့ သူလည္း ဒါန သီလျပဳ ငါးလည္းဒါနသီလျပဳ သူလည္း သားရွင္ျပဳ ငါးလည္းသားရွင္ျပဳ တူေနၾကတာပဲ။

ဒါေပမယ့္ အတြင္းစိတ္ဓာတ္ကေတာ့ အျဖဴႏွင့္အမဲ ကြဲလြဲၾကတယ္။

Wednesday, February 22, 2017

မာန မၾကီးနဲ႕



■ မာနသိပ္မၾကီးပါနဲ႔။ ကိုယ့္ကုိယ္ကို သိပ္အထင္ၾကီးျပီးေတာ့ သူမ်ားကို အထင္မေသးပါနဲ႔။
ကိုယ္အထင္ေသးထားတဲ့သူက ကိုယ္အထင္ေသးသလို ဟုတ္ခ်င္မွာလည္း ဟုတ္မွာပါ။
အခုေလာေလာဆယ္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕အထင္ေသးစရာ ျဖစ္ေနေပမယ့္ တစ္ခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ထက္သာခ်င္ သာသြားမွာပဲ။

သံဃာေတာ္မ်ား ေန႔တစ္၀က္သာ သံုးေဆာင္အပ္သည့္ စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ား။

    အာရုဏ္တက္ခ်ိန္မွ မြန္းလြဲခ်ိန္ထိ (ယာ၀ကာလိက) ေန႔တစ္၀က္သာ သံုးေဆာင္အပ္သည့္ စား
ေသာက္ဖြယ္ရာမ်ားမွာ -- ထမင္း၊ ဆန္မုန္႔ညက္၊ မုန္႔အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ငါး၊ အသားဟူေသာ ေဘာဇဥ္(၅)ပါး၊ သစ္သီး၊
ႀကံစေသာ ခဲဖြယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ႏြားႏို႔၊ ႏို႔ဆီ၊ လၻက္ရည္၊ ေကာ္ဖီစသည့္ အနည္အမွဳန္ပါ ေသာက္ဖြယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး

အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ၏ တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ။

       အမွတ္တမဲ့ မေနရဘူးတဲ့။ အပၸမာဒ ဆိုတဲ့ သတိတရားနဲ႔ ထာ၀ရသတိရွိေနမယ္၊ သတိကပ္
ေနမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဘယ္ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ၀ိပႆနာအာ႐ံုေတြက ေပၚေနတာတဲ့။ မေပၚတာက
အသိဉာဏ္နဲ႔ သတိမေပၚတာ၊ ဟုတ္ကဲ့လား။ အဲဒီ သတိနဲ႔ ဉာဏ္ မေပၚတာကိုေပၚေအာင္ ႀကိဳးစား

သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေသာ ဥပုသ္။

     ဥပုသ္ေစာင့္မည္ဆိုလွ်င္ အလ်င္တေန႔ကပင္ ဥပုသ္ေန႔၌ အလုပ္မျဖစ္သည့္ကိစၥမ်ိဳး မရွိ
ရေအာင္ ႀကိဳတင္၍ အၿပီးအစီး ေဆာင္ရြက္ထားရသည္။ ဥပုသ္ေန႔ ေရာက္လာ၍ ဥပုသ္ခံယူ
ေဆာက္တည္ထားေသာအခါ ဘုရားဂုဏ္၊ တရားဂုဏ္၊ သံဃဂုဏ္၊ မိမိေဆာက္တည္ထားေသာ

Tuesday, February 21, 2017

အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္၏ အမ်က္ေျဖတရား



တစံုတေယာက္အားအမ်က္ေဒါသ ထြက္မည္ၾကံလွ်င္---
၁။ ပံ႔သကူ ပုဆိုးေကာက္သူသည္ ေကာင္းႏိုးရာကိုသာ ေရြးေကာက္သကဲ့သို႔  အမူအက်င့္ မေကာင္းသူျဖစ္မူ ႏႈတ္ေကာင္းသည္ကို ဆင္ျခင္၍ အမ်က္ေျဖပါ။

Monday, February 20, 2017

“သတိပါတဲ့ အခ်စ္ နဲ႔ ခ်စ္”

“အနာဂါမ္” မျဖစ္သေရြ႕ေတာ့ အခ်စ္ဆုိတာ လူသားတုိင္းမွာ ရွိေနၾကဦးမွာပါပဲ။
အနာဂါမ္ ျဖစ္မွပဲ အဲဒီ “အခ်စ္”ဆုိတာကမရွိေတာ့မွာပါ။
●တစ္ခ်ဳိ႕က “အခ်စ္မရွိဘူး ၊အခ်စ္မရွိဘူး” နဲ႔ေျပာတတ္ၾကေပမယ့္၊ အနာဂါမ္ မျဖစ္ေသးဘူး
ဆုိရင္ေတာ့ စကားလံုးနဲ႔ ေျပာေနတာပဲ ရွိမွာပါ။တကယ္မရွိတာမဟုတ္ပါဘူး။

ဗုဒၶဘုရားရွင္ သိေစခ်င္ေသာအသိႏွင့္ ပုထုဇဥ္တို႔သိေသာအသိ။

၁။ ဗုဒၶဘုရားက ရုပ္နာမ္နွစ္ပါး၊ ခႏၶာငါးပါးကို အထင္အရွားရွိသည့္တရားဟုေဟာသည္။ သို႔ေသာ္ ပုထုဇဥ္တို႔
က ခႏၶာငါးပါးကို ငါ၊ သူတစ္ပါး၊ ေယာက္်ား၊ မိန္းမ၊ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါဟု ယူဆေနၾကသည္။
၂။ ဗုဒၶဘုရားက အမွန္ရွိေသာတရားမွာ ရုပ္၊ စိတ္၊ ေစတသိက္တရားဟု ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ္လည္း

ဇိ၀ွါဒြါရဆိုင္ရာ ႐ႈျမင္ပံု။

      မနက္စာစားမယ္။ ေန႔လည္စာ စားမယ္၊ စားၿပီဆိုပါစို႔။ စားတဲ့အခါ အစာက ပါးစပ္ထဲ
၀င္လာတယ္၊ ပါးစပ္ထဲ လွ်ာနဲ႔ ထိေတြ႕တယ္၊ လွ်ာနဲ႔ ထိေတြ႕တဲ့အခါ အရသာ ေပၚလာတယ္။
အရသာ ေပၚလာတဲ့အခါ  အာရံုနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈဆိုတဲ့ ဖႆ ေပၚလာတယ္။ ဆက္သြယ္မွဳကို

ေကာင္းမွဳျပဳသင့္ေသာတရား(ပုညႀကိယ၀တၳဳ) ၁၀ ပါး။

        မိမိစိတ္အစဥ္ကို သန္႔ရွင္းျဖဴစင္ေစေသာတရားကို ပါဠိလို “ပုည”၊ ျမန္မာလို “ေကာင္းမွဳ
=ေကာင္းေသာအမွဳ” ဟုေခၚ၏။ ထိုပုညစုကို ဧကနျပဳထိုက္ေသာေၾကာင့္ ပါဠိလို “ႀကိယ”၊ ျမန္
မာလို “ျပဳသင့္ေသာတရား” ဟုေခၚ၏။ (၀တၳဳ= ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ၏တည္ရာ) ဤစကားစဥ္

Sunday, February 19, 2017

ကုိယ္က်င့္သီလ အေရးႀကီးပံု”

“သမထဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဝိပႆနာဘဲျဖစ္ျဖစ္” ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ေတာ႔မယ္ဆိုရင္ ပထမဆုံး
“ကိုယ္က်င့္တရား” ျဖဴစင္ေအာင္ သီလေဆာက္တည္သင့္တယ္။ကိုယ္က်င့္သီလမရွိတဲ႔ ပုဂိၢဳလ္မွာ စိတ္ကို ကမၼ႒ာန္းအာရံုထဲထားဖို႔ႀကိဳးစားတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ၊အတိတ္က အာရံုပုံရိပ္ေတြ စိတ္ထဲတိုးဝင္လာတတ္တယ္။အဲဒီအာရံုပုံရိပ္ အေႏွာင့္အယွက္ေတြ မဝင္လာရေအာင္
ကိုယ္က်င့္သီလကိုေဆာက္တည္ၿပီး၊ကိုယ္က်င့္သီလကို ဆင္ျခင္ၿပီး ဝမ္းေျမာက္မႈ ၊ စိတ္ၾကည္ႏူးမႈကိုျဖစ္ေစရမယ္