Saturday, May 9, 2015

မာန္မာန ကင္းရွင္းျခင္း


“ျငိမ္းေအးေသာဘ၀ပိုင္ရွင္ ျဖစ္ဖို႕အတြက္ အရည္အေသြးတစ္ခုကေတာ့ မာန္မာနကင္းရွင္းျခင္း ၊ သို႕မဟုတ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ၾကီး၊ဘ၀ျမင့္မႈ ကင္းရွင္းျခင္း ဆိုတဲ့အရည္အေသြးပါပဲ။” မာနသိပ္မၾကီးပါနဲ႕ ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သိပ္အထင္ၾကီးျပီးေတာ့ သူမ်ားကို
အထင္မေသးပါနဲ႕။ ကိုယ္အထင္ေသးထားတဲ့သူက ကိုယ္အထင္ေသးသလိုဟုတ္ခ်င္မွလည္းဟုတ္မွာ။ အခုေလာေလာဆယ္မွာ

မဂၢင္ ငါးပါးႏွင့္ရွစ္ပါး


 

ကိုယ္က်င့္သိကၡာ တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ သီလပိုင္းဆိုင္ရာ က်င့္စဥ္သံုးမ်ဳိး သမာဓိပိုင္းဆိုင္ရာ က်င့္စဥ္သံုးမ်ဳိး ပညာပိုင္းဆိုင္ရာ က်င့္စဥ္ႏွစ္မ်ဳိး စုစုေပါင္း က်င့္စဥ္ရွစ္မ်ဳိး ျပ႒ာန္း၏။ 

ယင္းတို႕သည္ မဂ္၏အဂၤါမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မဂၢင္ရွစ္ပါး ဟုဆို၏။ မဇၥ်ိမပဋိပဒါ . . . သမၼာပဋိပဒါ . . . စသည္ျဖင့္လည္း ေခၚဆိုၾကပါေသး၏။

မဂၢင္ရွစ္ပါးသည္ ေလာကရႈေထာင့္မွ သီလမဂၢင္၊ သမာဓိမဂၢင္၊ ပညာမဂၢင္ ဟူ၍ သံုးမ်ဳိးကြဲျပားေသာ္လည္း ေလာကုတၱရာရႈေထာင့္မွ ၾကည့္ပါက အားလံုး တစ္ၿပိဳင္တည္း တစ္ေပါင္းတည္း တစ္စုတည္း ျဖစ္၏။

မိစၧာဒိ႒ိ (၆၂) ပါး၊အေသးစိတ္...။

မိစၦာဒိ႒ိ(၆၂)ပါးထဲမွာ အတိတ္ဘ၀နဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး အယူမွားတာက (၁၈)ခု၊ အနာဂတ္နဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး အယူမွားတာက (၃၉)ခု၊ ပစၥဳပၸန္နဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး အယူမွားတာက (၅)ခု ေပါင္း(၆၂)ခု ျဖစ္ေနတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒါေတြကုိ တစ္ခုခ်င္းေရးသားျပရမယ္ဆုိရင္
သႆတဒိ႒ိ (၄)မ်ိဳး
၁။ ဘ၀သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ ေရွးကျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ခႏၶာအစဥ္ကုိ ေတြးေတာၾကည့္ႏုိင္တဲ့ ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိဉာဏ္ကုိရေသာသူသည္ မိမိဟာ ထုိဘ၀သိန္းေပါင္းမ်ားစြာတြင္ ဒီနာမည္၊ အမ်ိဳးအႏြယ္နဲ႔ေနခဲ့ရတာေၾကာင့္ ငါ၏ခႏၶာအိမ္အတၱနဲ႔သတၱ၀ါေတြေနထုိင္တဲ့သတၱေလာကဟာ ၿမဲတယ္လုိ႔ ယူဆျခင္း။

ရဟန္းစားေသာဆြမ္းတနပ္...။


ေရွးအခါကရြာတစ္ရြာတြင္ တိႆအမည္ရွိေသာ သူဆင္းရဲတစ္ေယာက္ရွိသည္။ ထုိသူဆင္းရဲတြင္ ဇနီးႏွင့္သမီးလည္း ရွိ၏။
တစ္ေန႔ေသာအခါထုိရြာသူရြာသား အေပါင္းတုိ႔သည္ ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္၍ သံဃာေတာ္တုိ႔ကုိ ပင့္ဖိတ္ကာ အသီးသီးအလွည့္က် ဆြမ္းေလာင္းၾက၏။ တိႆတုိ႔အလွည့္သုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ ဆင္းရဲလွေသာေၾကာင့္ ဆြမ္းေကာင္းမကပ္ႏုိင္။ ပုန္းရည္ဖတ္ကုိသာ ေလာင္းလွဴႏုိင္ၾကသည္။

ဘ၀လက္ကိုင္။

* ေလာကအလယ္....
x ဧည့္သည္အျဖစ္၊ ေခတၱေရာက္လာ
x သူသူငါတို႔၊ လာရာလမ္းေၾကာင္း
x ေကာင္းခဲ့၍သာ၊ လူျဖစ္လာရ....၊
* ဤဘ၀တြင္.....

ျပည္ႀကီး (၁၉) ျပည္။

၁။ ဗာရာဏသီျပည္ႀကီး။
၂။ သာ၀တၱိျပည္ႀကီး။
၃။ ေ၀သာလီျပည္ႀကီး။
၄။ မိတၳိလာျပည္ႀကီး။
၅။ အာဠ၀ီျပည္ႀကီး။
၆။ ေကာသမၻီျပည္ႀကီး။

နတ္ေတြေျပာၾကတဲ့ သူေတာ္ေကာင္း။

     သိၾကားမင္းႀကီး လူ႔ဘ၀တုန္းက ကိုယ္တိုင္က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ က်င့္၀တ္တရားေတြကို က်င့္တဲ့
ပုဂၢိဳလ္ကို သူေတာ္ေကာင္းလို႔ တာ၀တိ ံသာနတ္ေတြက သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့
၁။ “ မာတာ ေပတၱိဘေရာ ” အသက္ထက္ဆံုး မိဘႏွစ္ပါးကို ေလးေလးစားစားနဲ႔ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္
ေက်းဇူးဆပ္တတ္တဲ့ သားသမီးကို သူေတာ္ေကာင္းလို႔ နတ္ေတြက သတ္မွတ္ပါတယ္။

ဘ၀တစ္ခု လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ေသာ အရာမ်ား။

       ဗုဒၶဘာသာ၀င္သူေတာ္စင္တို႔သည္ အိုနာေသဆိုေသာ ဒုကၡဆင္းရဲ အစုႀကီးမွ လြတ္ေျမာက္
ေၾကာင္းကို အစဥ္လိုလားၾကပါတယ္။ လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱ၀ါေတြဟာ အဖန္ဖန္ အိုၾကရ၊ နာၾကရ၊
ေသၾကရ၊ အဖန္ဖန္ ျဖစ္ၾကရႏွင့္ သံသရာ ၀ဲတြင္ က်င္လည္ေနၾကရပါတယ္။ သံသရာ၀ဲမွ လြတ္
  ေျမာက္ႏိုင္ရန္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၵဘာသာရွုေထာင့္မွ မွန္ကန္ေသာ အေျဖမွာ===
  ၁။ ဘ၀တစ္ခု စတင္ဖန္ဆင္းတာက = (၁)အ၀ိဇၹာ၊(၂)တဏွာ၊(၃)ကမၼ။

Friday, May 8, 2015

" ဘဝအ ေမွာင္ ကိုဓမၼအလင္းေရာင္ျဖင္႔ဖယ္ ရွားျခင္း "


 
အဲဒီသြားရင္းလာရင္းေနရင္းထိုင္ ရင္း ေလ်ာင္းရင္းဆိုတာက ေတာ႔လြယ္လြယ္ ကူကူေျပာလိုက္တာပါ။ ပါဠိေတာ္မွာစရသုတၱန္ဆိုတဲ႔အတိုင္း စရနဲ႔စတာ။ စရေတာ သြားေနစဥ္။တိ႒ေတာ ရပ္ေနစဥ္ နိသိႏၷႆ ထိုင္ေနစဥ္။ သာယာနႆ ေလ်ာင္းေနစဥ္။ ျမန္မာျပန္မွာ သြားေနစဥ္ ရပ္ေနစဥ္ ထိုင္ေနစဥ္ ေလ်ာင္းေနစဥ္လို႔ပါပါတယ္။ 
အဲဒီ"ေနစဥ္"ဆိုတာေတြကိုၾကည္႔ျပီးေတာ႔တရားအားထုတ္တာကိုဘဲေနစဥ္တရားအားထုတ္ တယ္လို႔ေခၚပါတယ္။ တရားအားထုတ္တဲ႔ေနရာမွာ"ေန႔စဥ္" အားထုတ္ တာရယ္ "ေနစဥ္"တရားအားထုတ္တာရယ္ႏွစ္မ်ိဳး ရွိပါတယ္။

ဘ၀မွာ အနိုင္ရသူျဖစ္ဖို ့



ကႆပ ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္အခါ က ရဟန္းေတာ္ ႏွစ္ပါးရွိတယ္။
တစ္ပါးက ၀ိပႆနာ တရားအားထုတ္တယ္ ဒါန ေကာင္းမွူ လုပ္စရာမလိုဘူး။၀ိပႆနာ အက်င့္ပဲ က်င့္မယ္လို ့ ဆိုတယ္။
တစ္ပါးကေတာ့ ေအး ဘုန္းၾကီးဆိုေပမယ့္ ဒါန ေကာင္းမွ ူ လုပ္သင့္တယ္။ သာရဏိယ ၀တ္ဆိုတာ ျဖည့္သင့္တယ္လို ့ယူဆျပီး ကိုယ္ရလာတဲ့ဆြမ္းသဃၤန္းကို သီးတင္းသံုးေဖၚေတြကိုမွ်ေ၀လွ ူဒါန္းတယ္

“ ေသခ်ိန္ကို ၾကိဳသိေစႏုိင္ေသာ အာနာပါနသတိပ႒ာန္ ”



 
ကိုယ္ေသရမယ့္အခ်ိန္ကို ၾကိဳတင္ျပီး အတိအက် သိရျခင္းဟာ  ကိုယ့္အတြက္ ေလာကီဘက္မွာေရာ၊ ေလာကုတၱရာဘက္
မွာပါ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏုိင္ပါဘူး။မလြဲမေသြ ရင္ဆုိင္ၾကံဳေတြ႕ရမယ့္ အခက္အခဲတစ္ခုအတြက္ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ခြင့္ရမယ္၊ ၾကိဳတင္
ျပင္ဆင္ထားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီအခက္အခဲကို အလြယ္တကူနဲ႔ သက္သက္သာသာ ေက်ာ္လႊားနုိင္မွာပါ။ ေသမွာကို ၾကိဳသိရင္
ေသဖို႔အတြက္ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ႏုိင္တာေပါ့။ အေကာင္းဆံုး ေသျခင္းနဲ႔ ေသခြင့္ရေအာင္ ေလ့က်င့္ထားႏုိင္တာေပါ့။

Thursday, May 7, 2015

ဒိဌဓမၼအက်ိဳး ပြားတိုးေစေသာ အလွဴအဂၤ ါ ၄ ပါး။

၁။ ၀တၳဳ သမၸဒါ = အလွဴခံပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ပေစၥကဗုဒၶာ ရဟႏၱာ သို႔မဟုတ္ အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္
                      စသည္ျဖင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာသူ ျဖစ္ျခင္း။
၂။ ပစၥယ သမၸဒါ = အလွဴ၀တၳဳ၏ စင္ၾကယ္ေသာ တရားသျဖင့္ရသည့္ ပစၥည္း ျဖစ္ျခင္း။
၃။ ေစတနာ သမၸဒါ = ေသာမနႆ သဟဂတဉာဏသမၸယုတ္ႏွင့္္ ယွဥ္၍ ေစတနာသံုးတန္
                          ျပဌာန္းေသာစိတ္ ရွိျခင္း။

စဥ္းစားပါဦး


 

တစ္ခါတုန္းက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုးေနပါတယ္။ ညေနခ်မ္းေရာက္ေတာ့ ရွင္ရာဟုလာ သီတင္းသံုးရာ သရက္ဥယ်ာဥ္သို ့ ၾကြေတာ္မူပါတယ္။
ရွင္ရာဟုလာက ျမတ္စြာဘုရားအတြက္ ေနရာခင္းျခင္း၊ ေျခေဆးေပးျခင္းမ်ား ျပဳပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ရွင္ရာဟုလာ ခင္းထားတဲ့ ေနရာမွာ ထိုင္ေတာ္မူျပီး တရားစကား ၾသ၀ါဒ ေပးေတာ္မူပါတယ္။
“ခ်စ္သားရာဟုလာ.... အလုပ္တစ္ခု လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ မလုပ္ခင္ စဥ္းစားလိုက္ပါဦး။ မိမိလုပ္မယ့္အလုပ္ဟာ မိမိကိုယ္ကို ထိခိုက္နိဳင္မလား၊ သူတစ္ပါးကို ထိခိုက္နိဳင္မလား၊ ထိခိုင္နိဳင္မယ္ဆိုရင္ မလုပ္ပါနဲ ့ေတာ့။

ကုိယ္က်င္႔တရား ေကာင္းမြန္ေရးသည္ အဓိက


 
ကုိယ္က်င္႔တရားသည္ ေကာင္းက်ဳိးအားလုံး၏ အရင္းခံ ေရေသာက္ျမစ္ႀကီး ျဖစ္သည္။ ေကာင္းရာ သုဂတိဘဝသုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ေပးနုိင္ေသာ အထူးယာဥ္ႀကီး လည္း ျဖစ္သည္။ မ်က္ေမွာက္သံသရာ နွစ္ျဖာေသာ ဘဝအတြက္ အရိပ္ပမာ အၿမဲလုိက္ပါလ်က္ အက်ဳိးေဆာင္ မိတ္ေကာင္းမိတ္စစ္ ျဖစ္သည္။ အလွတုိး ေစနုိင္ေသာ အဆင္းတန္ဆာေကာင္းလည္း ျဖစ္သည္။

ဆရာဘုန္းၾကီး၏အဆုံးအမ




ေရွးအခါက အညာေက်းလက္ေတာရြာတစ္ရြာတြင္ စာေပတတ္ေျမာက္ ေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး တစ္ပါး ေက်ာင္းထိုင္လ်က္ရွိသည္။ ထုိေက်ာင္း တြင္ ကေလးသူငယ္အမ်ားအျပား စာေပ ေလ့လာ သင္ႀကားလ်က္ရွိ ႀကသည္။ ထိုကေလးသူငယ္ အမ်ားအျပားအနက္ ေမာင္သုတဆိုေသာ သူငယ္ကေလးႏွင့္ ေမာင္ဗာလဆိုသည့္ သူငယ္ကေလးႏွစ္ ေယာက္လည္းပါရွိသည္။

မိဘကို ေလာကုတၱရာနည္းနဲ႔ ေက်းဇူးဆပ္နည္း။

၁။ သဒၶါတရား မရွိေသးတဲ့ မိဘေတြ သဒၶါတရားရွိလာေအာင္။
၂။ သီလ မေဆာက္တည္ျဖစ္တဲ့ မိဘေတြ သီလေဆာက္တည္ျဖစ္ေအာင္။
၃။ ဒါန မျပဳျဖစ္တဲ့ မိဘေတြ ဒါနျပဳျဖစ္လာေအာင္။
၄။ တရား အားမထုတ္ျဖစ္ေသးတဲ့ မိဘေတြ တရားအားထုတ္ ျဖစ္လာေအာင္ ပရိယာယ္နဲ႔ပဲ

ရထားထိန္းပမာ။

        ရဟန္းေတာ္ေတြ သစ္ပင္မခုတ္ရ ဆိုတဲ့ ပညတ္ခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ရုကၡစိုးတစ္ဦးရဲ႕
ေဒါသ ထိန္းႏိုင္ပံုကို ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာထားတာရွိပါတယ္။ “ ျမင္းရထားေမာင္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ
ျမင္းရဲ႕ဇတ္ကိုႏိုင္ေအာင္ ထိန္းႏိုင္ေပမယ့္ တကယ့္ရထားထိန္းလို႔ မေခၚႏိုင္ဘူး။ ကိုယ့္ေဒါသကို
ထိန္းႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွ တကယ့္ရထားထိန္းလို႕ ေခၚႏိုင္တယ္ ” လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာထားတာ
ရွိပါတယ္။

မစၦရိယ ငါးမ်ိဳး။

         ကိုယ္ရသလို သူတစ္ပါး မရေစလိုျခင္းကို မစၦရိယ ဟု ေခၚပါတယ္။ မစၦရိယ
အားႀကီးသူသည္ ငရဲသို႔ က်ေရာက္ပါတယ္၊ ငရဲကလြတ္၍ လူျဖစ္လာလွ်င္လည္း ငတ္
ျပတ္ဆင္းရဲၿပီး အထီးက်န္ တစ္ေယာက္တည္း ေနရတတ္ပါတယ္။ မစၦရိယ ငါးမ်ိဳးရွိပါ
တယ္၊ ယင္းတို႔မွာ-==

Wednesday, May 6, 2015

အလကားရေလ ခံရေလ



လူေတြအတြက္ဆိုရင္ေတာ့...အမ်ားေကာင္းက်ဳိးျပဳ လူမူေရး ပရဟိတအလုပ္.သာသနာေရး ပရဟိတအလုပ္ေတြလုပ္ေနရာမွာ အမ်ားအက်ဳိး။သာသနာအက်ဳိးကိုေရွ႔မရွဳဘဲ ကိုယ့္အက်ဳိးကိုေရွ႔ရွဳတဲ႔ပုဂၢိဳလ္။ပရဟိတအလုပ္ကိုဗန္းျပျပီး ကိုယ္က်ဴိး ကိုယ့္စီးပြား အျမတ္ထုတ္တဲံပုဂၢိဳလ္ဟာသႏၱပုဂၢိဳလ္-သူေတာ္ေကာင္းမဟုတ္တဲ႔ပုဂၢိဳလ္။ဘုရားနဲ႔ေဝးတဲ႔ပုဂၢိဳလ္ပါပဲ။။

သား မယားကို ေကာင္းစြာ ေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္ျခင္းသည္ မဂၤလာတစ္ပါး ျဖစ္၏။


ေရွးသေရာအခါ ဗာရာဏသီျပည္၀ယ္ ျဗဟၼာဒတ္မင္းသည္ မင္းျပဳ၏။ ထိုအခါ ဗာရာဏသီျပည္၏ အေနာက္ နိဂံုးရြာ၌ သုဒႆနအမည္ရွိ္ေသာ ေယာက်္ားသည္ သုဇာတာအမည္ရွိေသာ ဇနီးႏွင့္ အတူ ေပါင္းသင္း ေနထိုင္၏။


သူတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံတြင္ သားသမီး ၃-ေယာက္ထြန္းကားသည္။ သုဇာတာသည္ သားသမီး ၃-ေယာက္ ေမြးဖြားေသာ္လည္း ရုပ္ရည္မက်၊ ႏုပ်ိဳ၏။ အလြန္လွပေခ်ာေမာ၏။

ဗန္းေမာ္မွတ္စု


ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးကုမာရာဘိ၀ံသအေၾကာင္း သိမွတ္ခဲ့သေလာက္ တိုစိတိုစိ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗန္းေမာ္ဆိုတဲ့ စကားကို ငယ္ငယ္ကတည္းက  ၾကားဖူးခဲ့ပါတယ္။ အိမ္ကေန တစ္ေနရာရာသြားဖို႔ အေမ့ကို ခြင့္ေတာင္းတဲ့အေနနဲ႔ “အေမ က်ဳပ္ ေဒၚေလးတို႔အိမ္ သြားမလို႔”ဆိုတာမ်ိဳး အသိေပးခြင့္ေတာင္းတဲ့အခါ အေမ အလုပ္႐ႈပ္ေနတယ္ဆိုရင္ ရြဲ႕ၿပီး ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ “ဗန္းေမာ္ႂကြ”တဲ့။ ဘယ္သြားသြား သြားခ်င္ရာသြား၊ တတ္ႏိုင္ရင္ ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕အထိသြားလို႔ ဆိုလိုတာပါ။

ကသိုဏ္း ၁၀ ပါး။

၁။ ပထ၀ီ ကသိဏ        = ပထ၀ီ(ေျမ) ကသိုဏ္း။
၂။ အာေပါ ကသိဏ       = အာေပါ(ေရ) ကသိုဏ္း။
၃။ ေတေဇာ ကသိဏ      = ေတေဇာ(မီး) ကသိုဏ္း။
၄။ ၀ါေယာ ကသိဏ       = ၀ါေယာ(ေလ) ကသိုဏ္း။

ဇဋိလ၏ မွားယြင္းခဲ့ေသာ သံသရာခရီး။

         သံသရာခရီးသြားရင္း အမွားလုပ္မိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဘယ္ပံုဒုကၡ ေရာက္ၾကတယ္ဆိုတာ
မွတ္သားၿပီး အမွားမလုပ္မိေအာင္ သတိေဆာင္ၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ သံသရာခရီး သြားေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္
တိုင္းဟာ အမွားလုပ္မိတတ္ၾကပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ အမွားလုပ္မိသလဲဆိုရင္ အေၾကာင္းအက်ိဳး
အမွန္တရားကို မသိတာကအဓိကပါ။ လုပ္သင့္တာနဲ႔ မလုပ္သင့္တာကို ခြဲျခားၿပီး မသိတတ္ၾကပါ။

ကိုယ့္ဘ၀ႀကီးကို ေျပာင္းသြားေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္တဲ့တရား။

     ဒို႔မ်ား....ခုလိုအေျခအေန တရားလမ္းေၾကာင္းေပၚထိေရာက္ေအာင္ တရားတစ္ပုဒ္နာ
ခဲ့ဘူးတယ္။ အဲဒီတရားေၾကာင့္.... သာသနာေဘာင္သို႔ ေရာက္ခဲ့တယ္။ အဲဒီတရားေၾကာင့္
.......တရားအားထုတ္ျဖစ္တယ္။  တရားထိုင္ျဖစ္တယ္။  တရားရပ္ျဖစ္တယ္။  အၿမဲတမ္း
တရားအေၾကာင္း စဥ္းစားျဖစ္တယ္။ တရားတစ္ပုဒ္ နာခဲ့ရလို႔၊ အဲဒီတရားတစ္ပုဒ္ တရား
တစ္ခြန္းေၾကာင့္ .. တို႔မ်ား ..... တအားႀကီးေျပာင္းလဲသြားတယ္။

မိတ္ေဆြေကာင္းအဂၤ ါ ခုႏွစ္ပါး

          ေလာကမွာ လူဆိုတာ အေပါင္းအသင္း မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း လိုအပ္တယ္ဆိုတာ
ကိုေတာ့ လူတိုင္းလက္ခံပါတယ္။ ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးဟာ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းလဲ ဆိုတာက်
ေတာ့ လူတိုင္းမသိႏိုင္ပါ။ ဘ၀ႀကီးပြားတိုးတက္ေရးအတြက္ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း လိုအပ္ပါ
တယ္။ ဘ၀သံသရာ၀ဋ္မွ လြတ္ေျမာက္ၿပီး နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို မ်က္ေမွာက္ျပဳဖို႔ အတြက္လည္း

Monday, May 4, 2015

၀စီပိတ္အက်င့္ဟူသည္


ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ားစုသည္
၀စီပိတ္က်င့္သူကို သူေတာ္စင္၊ သူေတာ္ျမတ္ဟု ထင္မွတ္တတ္ၾက၏။
၀စီပိတ္က်င့္သူ ပုဂၢိဳလ္ထံသို႕ သူ႕ထက္ငါအလ်င္အျမန္ခ်ဥ္းကပ္ၾကသည္။
၀စီပိတ္က်င့္သူကို လွဴေသာ္ ပို၍အက်ိဳးရွိသည္၊ ပို၍ကုသိုလ္ရသည္ဟု ယံုၾကည္လ်က္
ရက္ရက္ေရာေရာ ေပးလွဴတတ္ၾက၏။
ထိုသို႕ေသာ အေျခအေနတြင္
"၀စီပိတ္က်င့္သူမ်ား"၊ "၀စီပိတ္က်င့္သူဟု ဆိုသူမ်ား" တိုးပြားလာေတာ့၏။

အသုဘပြဲတြင္ ေရအိုးခြဲျခင္း

တစ္ေက်ာင္းတစ္ဂါထာ တစ္ရြာတစ္ပုဒ္ဆန္းဆိုသကဲ့သို႔ ေနရာေဒသအလိုက္
ေဆာင္ရြက္ၾကေသာ "ဒုမဂၤလာဆိုင္ရာ" ဓေလ့ထံုးစံမ်ားကား မ်ားျပားလွ၏။
ယင္းဓေလ့ထံုးစံမ်ားထဲတြင္ "အသုဘပြဲတြင္ ေရအိုးခြဲျခင္းအေလ့" လည္းပါ၀င္ပါသည္။

သက္မဲ့ခႏၶာကိုယ္ကို အိမ္မွထုတ္ေဆာင္ေသာအခါ
တစ္ပါတည္းယူေဆာင္လာေသာ ေရအိုးကို ရိုက္ခြဲရ၏။
ယင္းသို႕ရုိက္ခြဲရာ၌ ေရအိုးကြဲဖို႕ အေရးၾကီး၏ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္၏ အခ်ိဳ႕သည္
ေရအိုးကို ရိုက္ခြဲရာ၌ ပထမအၾကိမ္တြင္ မကြဲေသာ္ ဒုတိယအၾကိမ္ရိုက္ခြဲရ၏။

သိၾကားသာသနာ

ေကာင္းသူကို ကယ္တင္မည္၊ မေကာင္းသူကို ဖယ္ရွားပါေတာ့မည္။
မၾကာမီ "သိၾကားသာသနာ" ေရာက္လုနီးပါျပီ။
ေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ထဲက သီခ်င္းအပိုဒ္တစ္ပိုဒ္ ျဖစ္ပါသည္။
ဤသည္ကို ေခတ္ေပာာင္းအဆိုေတာ္က ဆိုခဲ့သည္။
ယခုေခတ္တြင္လည္း ေခတ္သစ္အဆိုေတာ္တို႕ ျပန္ဆိုထားသည္။

ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ ၁၂ ပါး။

၁။ အ၀ိဇၨာ = အဟုတ္အမွန္ကို မသိတတ္ေသာတရား။
၂။ သခၤ ါရ = ျပဳျပင္ေစ့ေဆာ္တတ္ေသာ တရား။
၃။ ၀ိဉာဏ = ပဋိသေႏၶ ၀ိဉာဏ္စိတ္။
၄။ နာမရူပ = နာမ္ရုပ္။
၅။ သဠာယတန = စကၡဳ၊ ေသာတ၊ ဃာန၊ ဇိ၀ွာ၊ ကာယ၊ မန ဟူေသာ အာယတန ၆ ပါး။

ဆရာေတာ္ႀကီးလို စိတ္ထားေလးမ်ား။

       မတၱရာဆရာေတာ္ဆိုတာ ပဥၥမသဂၤ ါယနာတင္ ဒါယကာ မင္းတုန္းမင္းႀကီး လက္ထက္တုန္း
ကရွိခဲ့ပါတယ္။ အရာရာမွာ အေကာင္းဘက္ကေတြးၿပီး သည္းခံေလ့ရွိပါတယ္။ သည္းခံတဲ့ေနရာ အ
ေကာင္းျမင္တဲ့ေနရာမွာ နာမည္ႀကီးလို႔  အဲဒီဆရာေတာ္ႀကီးကို စမ္းၾကည့္ၾကပါတယ္။ တစ္ေန႔က်
ေတာ့ ဆြမ္းကိုေပ်ာ့ေအာင္ ခ်က္ထားပါတယ္။ အဲဒီေတာ့..ဆရာေတာ္ႀကီးက “ေအး..ဒီေန႔ဆြမ္းက

ဘာသာ/သာသနာ အတြက္ အသိပညာေပး ေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၈)

ကန္ေပါင္ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ ကန္ေရ
ပဋိေ၀ ၾကာ ဟု၊ သံုးခုသာသနာ
မိန္႔ဆိုရာ၌၊ ....
ကန္ေပါင္ရွိမွ၊ ေရတည္ရ၏။
ေရမွတစ္ဆင့္၊ ၾကာပန္းပြင့္၏။

"သူေတာ္ေကာင္းအဂၤ ါ ေလးပါး "

         “သူေတာ္ေကာင္း ” ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ပါဠိဘာသာမွာ “သပၸဳရိသ”
လို႔ ေခၚပါတယ္၊ “သေႏၱာ ပုရိေသာ သပၸဳရိေသာ” ဆိုတဲ့အတိုင္း ၿငိမ္သက္
ေအးခ်မ္းေသာသူဟု အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။
         ျမန္မာလို သူေတာ္ေကာင္းဆိုတာ ေတာ္လည္းေတာ္၊ ေကာင္းလည္း
ေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ ေတာ္တယ္ဆိုတာ အရည္အခ်င္းရွိတာပါ။

Sunday, May 3, 2015

မီးလြတ္စားျခင္း

ဗုဒၶဘာသာမ်ားထဲတြင္
"မီးလြတ္စားျခင္း" ကို သာသနာေတာ္အက်င့္ဟု ထင္မွတ္သူမ်ား ရွိပါသည္။
မီးလြတ္စားေသာ ပုဂိၢဳလ္မ်ားကိုလည္း
သူေတာ္စင္ သူေတာ္ျမတ္အလား သေဘာထား ၾကည္ညိဳၾက၏။
"မီးလြတ္စားျခင္း" ဟူသည္ မီးျဖင့္ ခ်က္ျပဳတ္ေၾကာ္ေလွာ္ထားျခင္းမရွိေသာ
အစားအစာ၊ သစ္သီးသစ္ဥတို႕ကိုသာ စားသံုးျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။

မိန္းမ မ၀င္ရ ပညတ္ခ်က္


ျမန္မာဘာသာေရးနယ္ပယ္၌ ေထရ၀ါဒႏွင့္ မပတ္သတ္ဘဲ
ျဗဟၼဏ၀ါဒမွ ၀င္ေရာက္လာဟန္ လကၡဏာရွိေသာ ဓေလ့တစ္ခုရွိပါ၏။

ယင္းဓေလ့ကား
သိမ္မ်ား၊ ဘုရားတန္ေဆာင္းမ်ားထဲသို႕ "မိန္းမ မ၀င္ရ" ဟု တားျမစ္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ဤ ဓေလ့မွာ တစ္ႏုိင္ငံလံုးအတိုင္းအတာ အေနျဖင့္ တြင္က်ယ္ပ်ံ႕ႏွံ႕မႈေတာ့ မရွိပါ။
က်ိဳကၡမီ၊ က်ိဳက္မေရာ၊ ကတုိးေကာ့ႏွပ္ႏွင့္ က်ိဳက္ထီးရိုး စသည္တို႕၌သာ ေခတ္စားပါ၏။
ျမန္မာျပည္ရွိ အျခားျမိဳ႕ရြာ နယ္ပယ္အမ်ားတို႕တြင္ကား
ယင္းသို႕ "မိန္းမ မ၀င္ရ" ဟုတားျမစ္ထားေသာ ဘာသာေရး အေဆာက္အဦး ဟူ၍
မရွိသေလာက္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။

ဘုရားရွင္ေသာ္မွ ႏို႔တစ္လံုးဖိုးသာေက်

မည္သည့္ေခတ္က မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္က စတင္၍ သံုးႏႈန္းခဲ့သည္ဟု မသိပါ။ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအၾကားတြင္
အမွန္တရားပမာ လက္ဆင့္ကမ္းေျပာဆို သံုးႏႈန္းေရးသားေနေသာ စကားတစ္ခုရွိသည္။
ယင္းကား-
"ဘုရားရွင္ေသာ္မွ ႏို႕တစ္လံုးဖိုးသာေက်"
ဟူ၍ျဖစ္သည္။

မိခင္ေမတၱာဖြဲ႔ သီခ်င္းတို႕တြင္လည္း သည္စကားကို ၾကားရဖူးပါသည္။
မိဘေမတၱာဖြဲ႔ စာစီစာကံုးတို႔တြင္လည္း သည္စာသားကို ေတြ႕ျမင္ရဖူးသည္။
လူၾကီးမိဘတို႔က သားသမီးတို႔ကို မိဘေက်းဇူးသိရန္ ဆိုဆံုးမသည့္ အခါတြင္လည္း
 "သည္အသံုးအႏႈန္း" ကို ကိုးကားေျပာဆိုတတ္ၾက၏။

ဂုဏ္ေတာ္ပုတီးစိပ္ အဂၤ ါ ၅ ပါး။

၁။ စိတ္တည္ၾကည္ရမည္။
၂။ ပုတီး၌ စိတ္မေရာက္ေစရ။
၃။ ျမတ္စြာဘုရားကို ထင္ျမင္ေအာင္ အာရံုျပဳရမည္။
၄။ ဂုဏ္ေတာ္ကို ပြားခိုက္ လိုေသာဆုကို ေတာင္းရမည္။
၅။ ထို ျမတ္စြာဘုရားအား အခ်ိန္တိုတိုအားျဖင့္ ရွိခိုးရမည္တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက အရွင္ပုဏၰကိုေပးတဲ့ ကမၼဌာန္းတစ္ပုဒ္။

       ဗုဒၶျမတ္စြာ လက္ထက္ေတာ္ကာလတုန္းက အရွင္ပုဏၰဆိုတာ ရွိပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့
ျမတ္စြာဘုရားဆီလာၿပီး “ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ကို လိုက္နာက်င့္သံုးရမယ့္ ဆံုးမၾသ၀ါဒ
တရားေလး ေဟာေပးပါ, အရွင္ဘုရား ေဟာထားတဲ့အတိုင္း တပည့္ေတာ္ဟာ အားတက္သေရာ
ႀကိဳးႀကိဳးစားစားနဲ႔ လိုက္နာက်င့္သံုးပါ့မယ္ ” လို႔ ဘုရားကို ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရား
က ကမၼဌာန္းတစ္ပုဒ္ ေပးလိုက္ပါတယ္။

အရွင္ဉာဏိႆရ၏ ကိုးကြယ္ရာမွားလွ်င္။

         (ဇာတံ  သရဏ  ေတာ  ဘယံ)        
 ေၾကာက္လ့ို ကိုးကြယ္ရာအမ်ိဳးမ်ိဳး  မွားၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ  ကိုးကြယ္ရာအမ်ိဳးမ်ိဳး  တို ့ကိုေတြ ့ၾကမယ္။  အဲဒီကိုးကြယ္ရာ
ေတြက  တစ္ခါတစ္ခါ  ဘာျဖစ္တတ္သလဲ။  ေဘးျဖစ္တတ္ပါတယ္။  ေနကိုးကြယ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊  လကိုးကြယ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္
ေတြ၊  မီးကိုးကြယ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊  ေရကိုးကြယ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊  အိႏၵိယမွာ အလြန္ေခတ္စားတယ္။  အဲဒီလို 

စိတ္တန္ခိုး ရရွိေစမွဳ အဓိကအေၾကာင္းတရားမ်ား။

    ၁။  တိက်ေသာ  ရည္ရြယ္ခ်က္  ထားရွိျခင္း။
    ၂။  ဆံုးျဖတ္ခ်က္  အျမန္ခ်မွတ္ျခင္း(ဒြိဟ  မရွိျခင္း)။
    ၃။  ကိုယ္က်င့္တရား  ခိုင္လံုျခင္း(ရိုးသားမွဳ)။
    ၄။  မိမိစိတ္၏  လွဳပ္ရွားမွဳမ်ားကို  တင္းက်ပ္စြာ  အုပ္ထိန္းခ်ဳပ္တည္း  ႏိုင္ျခင္း။
    ၅။  အက်ိဳးျပဳ (ပရဟိတ) အလုပ္လုပ္ရန္ စိတ္အားထက္သန္ စြဲျမဲျခင္း။