ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔၏ ေနအိမ္တိုင္းတြင္ ဗုဒၶရုပ္ပြား ဆင္းတုေတာ္မ်ားကို တည္
ထားကိုးကြယ္ၾကပါတယ္။ ယင္းသို႔ တည္ထားကိုးကြယ္ရာ၌ ၾကည္ညိဳမွဳ သဒၶါတရား အနည္းအမ်ား
အေပၚ တည္မွီလ်က္ ကိုးကြယ္ပံု အေနအထားခ်င္း မတူညီၾကပါ။ မိမိအိမ္တြင္ သက္ရွိထင္ရွား ဘု
ရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကိုယ္တိုင္ သီတင္းသံုး စံပယ္ေတာ္မူသကဲ့သို႔ ရိုရိုေသေသ ၾကည္ညိဳ
Saturday, November 15, 2014
ဆဌသဂၤ ီတိပုစၦက မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဩ၀ါဒေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၆)။
***ဓမၼစၾကာလာ တရားေဆာင္ပုဒ္မ်ား***
==================
၁။ မုသာ,ပိသု၊ ဖရု,သမၼာ
ဤေလးျဖာ၊ မိစၦာ၀ါစာတည္း။
၂။ မိစၦာ၀ါစာ၊ ေရွာင္ၾကဥ္တာ
သမၼာ၀ါစာတည္း။ ။
==================
၁။ မုသာ,ပိသု၊ ဖရု,သမၼာ
ဤေလးျဖာ၊ မိစၦာ၀ါစာတည္း။
၂။ မိစၦာ၀ါစာ၊ ေရွာင္ၾကဥ္တာ
သမၼာ၀ါစာတည္း။ ။
မဟာေရာရု၀
ဤငရဲကား
မီးေတာက္မီးလွ်ံမဟုတ္ဘဲ မီးခိုးေတြ တစ္ငရဲလံုး လႊမ္းဖံုးေန၏။
ငရဲသို႔က်ေရာက္သူတုိ႔ကို မီးခိုးေတြက အတြင္းအျပင္ အတင္း၀င္၍
ႏွဴးႏွပ္ၾကေလေတာ့၏။ ငရဲသူ ငရဲသားတုိ႔မွာ ဘာမွ်မတတ္ႏိုင္ၾကေတာ့ဘဲ သနားစဖြယ္
အားငယ္စြာ ေအာ္ေနၾကရရွာေလေတာ့သည္။ ဤငရဲကို “ဓူမေရာရု၀ငရဲ”ဟုလည္းေခၚ၏။
ဓူေမဟိ ပ၀ိသိတြာန၊ ေသဒမာနာ ဒယာ၀ဟံ။
မဟာရ၀ံ ရ၀ေႏၱတၳ၊ ၀ုစၥေတ ဓူမေရာရုေ၀ါ။
ေရာရု၀ငရဲ
“ေရာရု” ဟူေသာပါဠိသည္ “ျပင္းစြာငိုေၾကြးျခင္း”
ဟူေသာ အနက္ကိုျပ၏။ ထုိငရဲ၌ မီးေတာက္တုိ႔သည္ တဟုန္းဟုန္းထလ်က္ ရွိ၏။
ငရဲသို႔ က်ေရာက္လာသူတို႔အား ထုိမီးေတာက္မီးလွ်ံမ်ားက ဒြါရ ၉-ေပါက္မွ
အတင္း၀င္ေရာက္ ေလာင္ကြ်မ္းသျဖင့္ အလြန္အားငယ္စြာ တစာစာေအာ္ၾကရရွာေလသည္။
ဤသို႔ မီးေတာက္မီးလွ်ံ အေလာင္ခံေနရေသာေၾကာင့္ “ဇလေရာရု၀”ဟုလည္းေခၚသည္။
သံဃာတငရဲ
အျပင္းအထန္ ၾကိတ္ေခ် သတ္ျဖတ္ရာျဖစ္ေသာ ငရဲကို “သံဃာတငရဲ”
ဟုေခၚသည္။ ထုိငရဲ၏ ေအာက္ေျမအျပင္မွာ မီးအလွ်ံေတြထလ်က္ အထု ၉-ယူဇနာရွိေသာ
သံေျမျပင္ၾကီးတည္း။ ထုိငရဲသို႔ က်ေရာက္ေသာသူမ်ားကို ထုိသံေျမအျပင္၌ (ထန္းပင္ငုတ္ ကေလးေတြကို စိုက္ထားသလုိ)
ခါးထိေအာင္ စုိက္ထားၾကသည္။ ထုိအခါ အေရွ႕အရပ္မွလာေသာ သံေတာင္ၾကီးက စားမည္
၀ါးမည္ဟု ဆုိေနသလုိ တဒိန္းဒိန္း တျခိမ္းျခိမ္းျမည္ဟီးလ်က္ ၾကိတ္ကာ ၾကိတ္ကာ
အေနာက္အရပ္သို႔ သြားျပီးေနာက္ ေတာင္အရပ္မွ သံေတာင္ၾကီးက ထုိနည္းအတုိင္းပင္
ၾကိတ္ကာ ၾကိတ္ကာ ေျမာက္အရပ္သို႔သြားျပီးလွ်င္ အေနာက္အရပ္သို႔ေရာက္ျပီးေသာ
သံေတာင္ၾကီးကလည္း အေရွ႕အရပ္သို႔ ၾကိတ္ကာ ၾကိတ္ကာ ျပန္၍လာေလသည္။
ဤနည္းအတုိင္းပင္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွ သံေတာင္ေတြ (သန္းဥတုပ္သလုိ) ဖိနိပ္ၾကိတ္ေခ်ေသာ္လည္း အကုသိုလ္ကံမကုန္သမွ် ငုတ္စုစုေပၚထြက္လ်က္ ဆက္ကာ ဆက္ကာ အၾကိတ္ခံရရွိေလသည္။
သဥၥိဳ၀္းငရဲ
“သဥၥိဳ၀္”ဟူေသာပါဠိကို ျမန္မာလုိ “သိဥၥိဳး”ဟု ျပန္ထာသည္။ “သံ = အဖန္ဖန္ + ဇိ၀ = အသက္ရွင္ရာငရဲ”
ဟုဆိုလုိသည္။ ထုိငရဲသို႔ က်ေရာက္လာေသာ သတၱ၀ါကို ငရဲထိန္းတုိ႔က
အပုိင္းပုိင္းျပတ္ေအာင္ ခုတ္ျဖတ္ၾက၏။ ထုိကဲ့သို႔ ခုတ္ျဖတ္ၾကသည့္အတြက္
တစ္ခါတည္းေသစရာပင္။ သို႔ေသာ္ အကုသိုလ္ကံ မကုန္ေသးသမွ် တစ္ခါတည္း
ေသေၾကေပ်ာက္ပ်က္မသြားဘဲ ထပ္ကာထပ္ကာ အသက္ရွင္လ်က္ ငရဲထိန္တို႔၏ ခုတ္ျဖတ္မူ
သတ္ပုတ္မူကိုသာ ျပင္းစြာခံၾကရရွာေလသည္။ အကုသိုလ္ကံ၏ ေၾကာက္ဖြယ္ေကာင္းပံုသည္
ငရဲ၌ သာ၍ ထင္ရွားေပသည္။
ဘံုအေၾကာင္း
သတၱ၀ါတို႔၏ တည္ေနရာအရပ္ကို ပါဠိလုိ “ဘူမိ”၊ ျမန္မာလုိ “ဘံု” ဟုေခၚသည္။ ထိုဘံုသည္ အပါယ္ ၄-ဘံု၊ ကာမသုဂတိ ၇-ဘံု၊ ျဗဟၼာ့ဘံု ၂၀အားျဖင့္ ၃၁-ဘံုရွိ၏။ ထုိတြင္ အပါယ္ ၄-ဘံုဟူသည္ ငရဲဘံု၊ တိရစၧာန္ဘံု၊ ျပိတၱာဘံု၊ အသူရကာယ္ဘံုမ်ားတည္း။ ကာမသုဂတိ ၇-ဘံုဟူသည္ လူ႔ဘံုႏွင့္ နတ္ျပည္ ၆-ထပ္တည္း။ နတ္ျပည္ ၆-ထပ္ကား စတုမဟာရာဇ္၊ တာ၀တိ ံသာ၊ ယာမာ၊ တုသိတာ၊ နိမၼာနရတိ၊ ပရိနိမၼိတ၀သ၀တၱိတည္း။ ျဗဟၼာ ၂၀-တြင္ ရူပ ျဗဟၼာ့ဘံု ၁၆၊ အရူပျဗဟၼာ့ ၄-ဘံုတည္း။
ေသၿပီး ၇ ရက္ (သို႕) အႏၲရာဘ၀၀ါဒ
အႏၲရာဘ၀၀ါဒ လူတစ္ေယာက္ေသဆံုးေသာအခါ (၇) ရက္မလည္မီ
မိမိပိုင္ဆိုင္ရာေနအိမ္ (ဘံု) ထဲတြင္ တေစၧသူရဲဘ၀ႏွင့္ ရွိေနျပီး
(၇)ရက္ ျပည့္ေျမာက္ေသာအခါမွသာ မိမိလားေျမာက္ရမည့္ ဘံုဘ၀အေထြေထြသို႔
ကူးေျပာင္းေရာက္ရွိသည္ဟူေသာ "အယူ၀ါဒ" တစ္ခုရွိပါ၏။
မိမိပိုင္ဆိုင္ရာေနအိမ္ (ဘံု) ထဲတြင္ တေစၧသူရဲဘ၀ႏွင့္ ရွိေနျပီး
(၇)ရက္ ျပည့္ေျမာက္ေသာအခါမွသာ မိမိလားေျမာက္ရမည့္ ဘံုဘ၀အေထြေထြသို႔
ကူးေျပာင္းေရာက္ရွိသည္ဟူေသာ "အယူ၀ါဒ" တစ္ခုရွိပါ၏။
ဗုဒၶ၀ါဒသည္ ကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာ (Religion) မဟုတ္ ( ကိုးကြယ္ျခင္း ႏွင့္ က်င့္သံုးျခင္း )
( ကိုးကြယ္ျခင္း ႏွင့္ က်င့္သံုးျခင္း )
ဇာတံ သရဏေတာ ဘယံ-ကိုးကြယ္ရာမွ ေဘး ျဖစ္တတ္သည္-ဟူေသာ ဗုဒၶစကားေတာ္အရ သတၱ၀ါမ်ားစြာတို႔သည္ ကိုးကြယ္မွား၍ ေဘးဒုကၼမ်ားစြာ ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ေရာက္ေနၾကသည္။ ေရာက္ၾကလိမ့္ဦးမည္။
သတၱ၀ါမ်ားစြာတို႔သည္ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ အျဖာျဖာကို လိုလားေတာင့္တေသာေၾကာင့္လည္း ကိုးကြယ္ရာ ရွာၾကသည္။ ေဘးအႏၲရာယ္တခုခုျဖင့္ ျခိမ္းေျခာက္ခံရေသာေၾကာင့္လည္း ကိုးကြယ္ရာ ရွာၾကသည္။
လူ႔ဘဝ၏ေအာင္ျမင္တိုးတက္ျခင္းသို႔သြားရာေလွခါး(၃၀)ထစ္
၁။ ကတိအေပးနည္းပါေစ။
၂။ အမွန္ကို အျမဲေျပာပါ။
၃။ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းထားရွိပါ။
၄။ သူတစ္ပါး မေကာင္းေၾကာင္း ဘယ္အခါမွ မေျပာႏွင့္။
၅။ မိမိ၀င္ေငြႏွင့္ ေလာက္ငွေအာင္ သံုးစြဲပါ။ွ
၆။ မိမိ၏ဘယ္လုပ္ငန္းတြင္မဆို ကြ်မ္းက်င္မႈရိွပါစ။
၇။ မူးယစ္ေစသည့္ အရာမ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။
၂။ အမွန္ကို အျမဲေျပာပါ။
၃။ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းထားရွိပါ။
၄။ သူတစ္ပါး မေကာင္းေၾကာင္း ဘယ္အခါမွ မေျပာႏွင့္။
၅။ မိမိ၀င္ေငြႏွင့္ ေလာက္ငွေအာင္ သံုးစြဲပါ။ွ
၆။ မိမိ၏ဘယ္လုပ္ငန္းတြင္မဆို ကြ်မ္းက်င္မႈရိွပါစ။
၇။ မူးယစ္ေစသည့္ အရာမ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။
ေမတၱာ ၃ ပါး။
၁။ ဟိတဖရဏ ေမတၱာ = သတၱ၀ါ အေပါင္းတို႔ ေဘးကင္းျခင္းကို လိုလားျခင္း။
၂။ ဥပစာရ ေမတၱာ = ရန္သူ၊ ခ်စ္သူ၊ လ်စ္လွဴရွဳသူ၊ ဤ ၃- ေယာက္တို႔ကို ကိုယ္နဲ႔ အတူ
ခ်စ္ျခင္း။
၃။ အပၸနာ ေမတၱာ = စ်ာန္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ခ်စ္ျခင္း တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
၂။ ဥပစာရ ေမတၱာ = ရန္သူ၊ ခ်စ္သူ၊ လ်စ္လွဴရွဳသူ၊ ဤ ၃- ေယာက္တို႔ကို ကိုယ္နဲ႔ အတူ
ခ်စ္ျခင္း။
၃။ အပၸနာ ေမတၱာ = စ်ာန္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ခ်စ္ျခင္း တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ကံျဖစ္၊ ကံစြမ္းအား၊ ကံကုန္ျခင္း ။
ကိေလသာကို အေျခခံၿပီးေတာ့ ကံတရားေတြက စုမိေဆာင္းမိ ျဖစ္လာတယ္။ ကံတရား
ေတြ စုမိေဆာင္းမိ ျဖစ္လာလို႔ရွိရင္ ဒီ ကံတရားေတြက အက်ိဳးတရားကို ထုတ္လုပ္လာတယ္။ ဆို
လိုတာက ကိေလသာရွိရင္ ကံရွိမွာပဲ။ မေရွာင္လြဲႏိုင္ဘူး။ အဲဒီလို လည္ပတ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေနတာ
ကို “၀ဋ္” လည္တယ္လို႔ေျပာတာ။
ေတြ စုမိေဆာင္းမိ ျဖစ္လာလို႔ရွိရင္ ဒီ ကံတရားေတြက အက်ိဳးတရားကို ထုတ္လုပ္လာတယ္။ ဆို
လိုတာက ကိေလသာရွိရင္ ကံရွိမွာပဲ။ မေရွာင္လြဲႏိုင္ဘူး။ အဲဒီလို လည္ပတ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေနတာ
ကို “၀ဋ္” လည္တယ္လို႔ေျပာတာ။
လာဘ္အရာ၌ ဧတဒဂ္ဘြဲ႕ထူး ခ်ီးျမင့္ခံ ရွင္သီ၀လိမေထျမတ္ႀကီး။
ရွင္သီ၀လိ မေထျမတႀကီးသည္ လာဘ္အရာ၌ ဧတဒဂ္ဘြဲ႕ထူး ခ်ီးျမင့္ခံယူ ရရွိေတာ္မူေသာ
ရဟႏၱာ အရွင္ျမတ္ႀကီး ျဖစ္ပါ၏။ အရွင္ျမတ္ႀကီးသည္ ၀ိပႆီ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္
ကတည္းက ဘုရားရွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ားကို အလွဴႀကီးေပး၍ လဘ္လာဘ ေပါမ်ားေသာအရာ
တြင္ အသာဆံုး၊ အျမတ္ဆံုး ဧတဒဂ္ဘြဲ႕ကို ရရွိႏိုင္ပါေၾကာင္း ဆုေတာင္းခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ဘ၀
ရဟႏၱာ အရွင္ျမတ္ႀကီး ျဖစ္ပါ၏။ အရွင္ျမတ္ႀကီးသည္ ၀ိပႆီ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္
ကတည္းက ဘုရားရွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ားကို အလွဴႀကီးေပး၍ လဘ္လာဘ ေပါမ်ားေသာအရာ
တြင္ အသာဆံုး၊ အျမတ္ဆံုး ဧတဒဂ္ဘြဲ႕ကို ရရွိႏိုင္ပါေၾကာင္း ဆုေတာင္းခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ဘ၀
ေလာကဓံတရား ရွစ္ပါးႏွင့္ ေလာကဓံကိုဆင္ျခင္ပံု။
ေလာကဓံတရား ရွစ္ပါးမွာ (၁) လာဘ = ပစၥည္းဥစၥာရျခင္း။ (၂) အလာဘ = ပစၥည္းဥစၥာရျခင္း။
(၃) ယသ = အေျခြအရံ ေပါမ်ားျခင္း။ (၄) အယသ = အေျခြအရံ မရွိျခင္း။ (၅) နိႏၵာ = အကဲ့ရဲ႕ခံရ
ျခင္း။ (၆) ပသံသာ = အခ်ီးမြမ္း ခံရျခင္း။ (၇) သုခံ = ခ်မ္းသာျခင္း။ (၈) ဒုကၡံ = ဆင္းရဲျခင္းတို႔ျဖစ္
ၾကပါသည္။
ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ လူမွန္သမွ် ေလာကဓံရွစ္ပါးႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳၾကရမည္ ျဖစ္ေသာ
(၃) ယသ = အေျခြအရံ ေပါမ်ားျခင္း။ (၄) အယသ = အေျခြအရံ မရွိျခင္း။ (၅) နိႏၵာ = အကဲ့ရဲ႕ခံရ
ျခင္း။ (၆) ပသံသာ = အခ်ီးမြမ္း ခံရျခင္း။ (၇) သုခံ = ခ်မ္းသာျခင္း။ (၈) ဒုကၡံ = ဆင္းရဲျခင္းတို႔ျဖစ္
ၾကပါသည္။
ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ လူမွန္သမွ် ေလာကဓံရွစ္ပါးႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳၾကရမည္ ျဖစ္ေသာ
ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမွဳ အသိပညာေပးေဆာင္ပုဒ္မ်ား (၇)။
“ ရွင္မဟာသီလ၀ံသ ဆံုးမစာ (၆) ”
====================
၅၆။ သို႔ပင္တေစ၊ မေနရသာ၊
ေက်ာင္းကခြာေသာ္၊ ေနာင္ခါေနာင္တ၊ ရွိတယ္စြ။
၅၇။ အတတ္ပညာ၊ တတ္မွသာလွ်င္၊
ေက်ာင္းမွာေနက်ိဳး၊ နပ္မည္ပ။
====================
၅၆။ သို႔ပင္တေစ၊ မေနရသာ၊
ေက်ာင္းကခြာေသာ္၊ ေနာင္ခါေနာင္တ၊ ရွိတယ္စြ။
၅၇။ အတတ္ပညာ၊ တတ္မွသာလွ်င္၊
ေက်ာင္းမွာေနက်ိဳး၊ နပ္မည္ပ။
Friday, November 14, 2014
အေၾကာင္း ၄-ပါးတုိ႔ ျပဳျပင္ေနပံု
ဤေနရာ၀ယ္ ဓာတ္ၾကီးေလးပါးတုိ႔ စုေပါင္းေနပံုႏွင့္ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရေၾကာင့္ ရုပ္တုိ႔ ျဖစ္ရေၾကာင္းကို ထင္ရွားေစရန္ထပ္ရွင္းပါဦးမည္။ ေရွးဦးစြာ ေျမၾကီးျဖင့္ ျပဳလုပ္အပ္ေသာ လူရုပ္ကေလးကို စဥ္းစားၾကစို႔။ ေျမမူန္႔ေတြခ်ည္းသက္သက္ လူရုပ္ျဖစ္ႏုိင္မလား။ မျဖစ္ႏုိင္။ ေျမမူန္႔ေတြခ်ည္းသက္သက္ လူရုပ္ျဖစ္ႏုိင္မလား။ မျဖစ္ႏုိင္။ ေျမမူန္႔ခ်ည္းသက္သက္ ထားလွ်င္ ေလတုိက္သျဖင့္ လြင့္သြားလမ့္မည္။ သို႔ျဖစ္၍ လြင့္မသြားႏုိင္ေအာင္ ေရဆြတ္ေပးရလိမ့္မည္။
ေျမႏွင့္ေရ
ေပါင္းမိရုံျဖင့္လည္း လူရုပ္ျဖစ္ဖို႔ မဆုိထားဘိ စည္းစည္းလံုးလံုးပင္
မျဖစ္ႏုိင္ေသး။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စည္းလံုးမိေအာင္ စုေပးရဦးမည္။ ထုိမွ်ျဖင့္လည္း
လူရုပ္မျဖစ္ႏုိင္ေသး။ ေရဆြတ္ထားသျဖင့္ စိုးစြတ္ေနေသာရႊံ႕ကို
အရုပ္လုပ္ျဖစ္ရုံ ခပ္ထန္႔ထန္႔ျဖစ္ေအာင္ ေနလွန္းေပးရဦးမည္။ ထုိသို႔ ေျမဓာတ္
ေရဓာတ္ လံုးေထြးမိေအာင္ ျပဳေပးေသာ ေလဓာတ္၊ အပူ(မီး)ဓာတ္တုိ႔ျဖင့္
သင့္တင္ရုံညီမွ်ေနေသာ ရႊံ႕ကိုမွ အရုပ္ျပဳလုပ္တတ္သူက အရုပ္လုပ္ေပးေသာေၾကာင့္
လူရုပ္ကေလး ျဖစ္လာရေလသည္။ ဤကား ဥပမာသေဘာအားျဖင့္ ေျပာျပျခင္းသာတည္း။
အာရုံ ၅-ပါးအက်ယ္
အာရုံ
“အာရမၼဏ”ဟူေသာပါဠိကို ျမန္မာလု “အာရုံ” ဟုျပန္ထားၾကသည္။ “စိတ္၏ေမြ႕ေလ်ာ္ရာ”ဟုဆိုလိုသည္။
မည္သည့္ စိတ္မဆို အာရုံတစ္ခုခုႏွင့္ ကင္း၍မျဖစ္ႏုိင္။ အာရုံရွိမွသာ
စိတ္ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အာရုံဟူသမွ်သည္ စိတ္၏ေပ်ာ္ေမြ႕ရာျဖစ္သည္။
ထုိအာရုံမ်ားတြင္ အဆင္းအေရာင္ျဖစ္ေသာ ရုပ္တရားကို ရူပါရုံဟု ေခၚ၏။
အသံရုပ္ကို သဒၵါရုံ၊ အနံ႔ရုပ္ကို ဂႏၶာရုံ၊ အရသာရုပ္ကို ရသာရုံ၊
အေတြ႕ရုပ္ကို ေဖာ္႒ဗၺာရုံ ဟုေခၚသည္။
(“ဓမၼာရုံ” ဟူသည္ကား ရုပ္ခ်ည္းသက္သက္မဟုတ္၊ ရုပ္တခ်ိဳ႕ႏွင့္ စိတ္ ေစတသိက္ နိဗၺာန္ပညတ္ အားလံုးတည္း။)
ပသာဒရုပ္ ၅-ပါးအက်ယ္
ယခုအခါ
အသံဖမ္း အရိပ္ဖမ္း ဓာတ္မ်ားကို ေတြ႕ရသကဲ့သို႔ ထုိ႔အတူ
ခႏၶာကိုယ္အတြင္း၌လည္း ဆုိင္ရာအာရုံကို ဖမ္းႏုိင္ေသာ အၾကည္ဓာတ္မ်ား
ရွိၾကေလသည္။ ထိုအၾကည္ဓာတ္ကိုပင္ ပါဠိလုိ “ပသာဒ”ဟုေခၚသည္။
မ်က္လံုးအတြင္း၌ရွိေသာ
အၾကည္ဓာတ္ကို စကၡဳပသာဒဟု ေခၚသည္။ မ်က္လံုးအတြင္း မ်က္နက္၀ုိင္း၏ အလယ္၌
ဤစကၡဳအၾကည္ဓာတ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပ်ံ႕ႏွံ႔လ်က္ရွိ၏။ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အဆင္းအေရာင္ (ရူပါရုံ) မ်ားကို ဤစကၡဳအၾကည္ဓာတ္က ဖမ္းမိေသာအခါ ထုိရူပါရုံကို သိေသာ စကၡဳ၀ိညာဥ္ေခၚ ျမင္သိစိတ္ျဖစ္၏။
မဟာဘုတ္ (ဓာတ္ၾကီး) ၄-ပါးအက်ယ္
ပထ၀ီဓာတ္
အာေပါဓာတ္
ပကတိေျမသည္
ထုိထို အရာ၀တၳဳတုိ႔ကို ခံယူေဆာင္ထားႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ခိုင္မာသကဲ့သို႔
အတူျဖစ္ဖက္ ရုပ္ တရားစုကို ခံယူေဆာင္ထားနုိင္ေလာက္ေအာင္ ခုိင္မာေသာရုပ္ကို ပထ၀ီဓာတ္ (ေျမဓာတ္) ဟုေခၚသည္။ ပကတိေျမၾကီးႏွင့္ ေက်ာက္ခဲ၊ သံခဲစသည္တုိ႔မွာ ဤပထ၀ီာတ္လြန္ကဲေသာ ရုပ္အစုအေ၀းမ်ားတည္း။
အာေပါဓာတ္
ပကတိေရသည္ ေျမမူန္႔ ဖုန္မူန္႔ စသည္တုိ႔ကို ေပါင္းစပ္သကဲ့သို႔ အတူျဖစ္ဖက္ ရုပ္မူန္႕ကေလးေတြကို ေပါင္းစပ္ေစႏုိင္ေသာ (ပူးတြဲေစႏုိင္ေသာ) ရုပ္ကို အာေပါဓာတ္(ေရဓာတ္)
ဟုေခၚသည္။ ဤအာေပါဓာတ္သည္ သတၱိလြန္ကဲေသာအခါ မိမိႏွင့္အတူျဖစ္ေသာ
ရုပ္မ်ားကို အရည္ျဖစ္ေအာင္ ယူေဆာင္လ်က္ ယိုစီးျခင္းသေဘာလည္း ရွိေသးသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ပကတိေရ၊ က်င္ငယ္၊ တံေတြး၊ ႏွပ္ စသည္တုိ႔မွာ အာေပါဓာတ္လြန္ကဲေသာ
ရုပ္အစု ျဖစ္ၾကေပသည္။
ရုပ္ခႏၶာကိုယ္အေၾကာင္း
ပဋိသေႏၶတည္စကပင္ ကလလေရၾကည္ေခၚ ရုပ္ခႏၶာကိုယ္ကေလး ပါ၀င္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ တစ္ဘ၀လံုးအတြက္ ရုပ္ခႏၶာကိုယ္၏ အျဖစ္အပ်က္ကို နားလည္သင့္ၾကေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရုပ္ႏွင့္စပ္၍ မွတ္ဖြယ္မ်ားကို ျပပါအံုးမည္။
“ရူပ” ဟူေသာ ပါဠိကို ျမန္မာလုိ “ရုပ္” ဟုေခၚ၏။ “ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာ သေဘာတရား”ဟု ဆုိလုိသည္။ ေဖာက္ျပန္ျခင္း၏ အေၾကာင္းကား
- အေအးအပူ စေသာအားျဖင့္ မ်ားစြာရွိ၏။ ထုိတြင္ အေအးေၾကာင့္
ရုပ္ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးပံုကား ေဆာင္းအခါအသားအေရကြဲျခင္း၊ အလြန္ခ်မ္းေသာအခါ
အသားအေရ ညိဳမည္းျခင္း၊ အေအးမိ၍ ဖ်ားျခင္း၊ ေလာကႏၱရိတ္ ငရဲသားတုိ႔၏
ကမၻာကိုခံေသာ ေရသို႔က်၍ မြမြေၾကရျခင္း စသည္မ်ားတည္း။
ဗုဒၶ ၀စန ၃ ပါး။
၁။ ပထမ ဗုဒၶ၀စန = အေနကဇာတိ သံသာရံ အစခ်ီ၍ ဥဒါန္းက်ဴးေသာ စကား၊ ဘုရားျဖစ္ေတာ္
မူစ၌ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။
၂။ ပစၦိမ ဗုဒၶ၀စန = ဟႏၵဒါနိ ဘိကၡေ၀ အာမႏၱယာမိ အစခ်ီေသာစကား။
မူစ၌ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။
၂။ ပစၦိမ ဗုဒၶ၀စန = ဟႏၵဒါနိ ဘိကၡေ၀ အာမႏၱယာမိ အစခ်ီေသာစကား။
ကံ၊ ၾကမၼာ၊ ၀ဋ္ ။
“ကံ” ဆိုတာကေတာ့ အားလံုးသိေနၾကတဲ့အတိုင္း မိမိရဲ႕သႏၱာန္မွာ ျဖစ္တဲ့စိတ္ရဲ႕
လွံဳေဆာ္မွဳ မေနာကံ၊ ႏွဳတ္ကထုတ္ေျပာမွဳ ၀စီကံ၊ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ျပဳလုပ္မွဳ ကာယကံလို႔
အေကာင္းအဆိုး(၂)မ်ိဳး ကြဲျပားလ်က္ ရွိတယ္။ အဲဒီ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံေတြထဲမွာ
မေကာင္းတဲ့ ကာယကံ၊ မေကာင္းတဲ့ ၀စီကံ၊ မေကာင္းတဲ့ မေနာကံကို ရံဖန္ရံခါ ပုထုဇဥ္ေတြ
လွံဳေဆာ္မွဳ မေနာကံ၊ ႏွဳတ္ကထုတ္ေျပာမွဳ ၀စီကံ၊ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ျပဳလုပ္မွဳ ကာယကံလို႔
အေကာင္းအဆိုး(၂)မ်ိဳး ကြဲျပားလ်က္ ရွိတယ္။ အဲဒီ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံေတြထဲမွာ
မေကာင္းတဲ့ ကာယကံ၊ မေကာင္းတဲ့ ၀စီကံ၊ မေကာင္းတဲ့ မေနာကံကို ရံဖန္ရံခါ ပုထုဇဥ္ေတြ
ဘုရားတည္ျခင္း ႏွစ္မ်ိဳး။
ဗုဒၶဘာသာ အမ်ားစုသည္ ဘုရားတည္ရန္ အလြန္စိတ္၀င္စားၾက၏။ ဘုရားတည္ျခင္းသည္
ေျမျပင္မွာတည္ျခင္းႏွင့္ လူသားမ်ား၏ ႏွလံုးသား၌ တည္ျခင္းဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိ၏။ ေျမျပင္မွာ တည္
ေသာဘုရားသည္ သဘာ၀ ရာသီဥတုဒါဏ္ေၾကာင့္ ႏွစ္အနည္းငယ္ၾကာလွ်င္ ပ်က္စီးေပ်ာက္ကြယ္
သြားရသည္သာ ျဖစ္၏။ စာေပမ်ား သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးျခင္း၊ တရားပြဲမ်ား က်င္းပ၍ ေဟာၾကားျပသ
ေပးျခင္းသည္ လူတို႔၏ ႏွလံုးသား၌ ဘုရားတည္ေပးျခင္းပင္ ျဖစ္၏။
ေျမျပင္မွာတည္ျခင္းႏွင့္ လူသားမ်ား၏ ႏွလံုးသား၌ တည္ျခင္းဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိ၏။ ေျမျပင္မွာ တည္
ေသာဘုရားသည္ သဘာ၀ ရာသီဥတုဒါဏ္ေၾကာင့္ ႏွစ္အနည္းငယ္ၾကာလွ်င္ ပ်က္စီးေပ်ာက္ကြယ္
သြားရသည္သာ ျဖစ္၏။ စာေပမ်ား သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးျခင္း၊ တရားပြဲမ်ား က်င္းပ၍ ေဟာၾကားျပသ
ေပးျခင္းသည္ လူတို႔၏ ႏွလံုးသား၌ ဘုရားတည္ေပးျခင္းပင္ ျဖစ္၏။
အတၱကိလမထာႏုေယာဂအက်င့္။
အတၱကိလမထာႏုေယာဂအက်င့္ဆိုတာ မိမိကိုယ္ကို ပင္ပန္းေအာင္ျပဳလုပ္တဲ့အက်င့္ပါ။
ဘာေၾကာင့္ ဒီအက်င့္ကို က်င့္ၾကသလဲဆိုေတာ့ မိမိကိုယ္ကို သင့္ေလ်ာ္တဲ့ ကာမဂုဏ္ေတြျဖင့္
ေကၽြးေမြးျပဳစု ထားရင္ တပ္မက္လိုခ်င္တဲ့ ကိေလသာေတြ ျဖစ္ပြားတယ္။ အ၀တ္အစား အစရွိ
ေသာ ကာမဂုဏ္ေတြကို မေပးဘဲ ပင္ပန္းဆင္းရဲေအာင္က်င့္မွ တပ္မက္လိုခ်င္တဲ့ ကိေလသာေတြ
ဘာေၾကာင့္ ဒီအက်င့္ကို က်င့္ၾကသလဲဆိုေတာ့ မိမိကိုယ္ကို သင့္ေလ်ာ္တဲ့ ကာမဂုဏ္ေတြျဖင့္
ေကၽြးေမြးျပဳစု ထားရင္ တပ္မက္လိုခ်င္တဲ့ ကိေလသာေတြ ျဖစ္ပြားတယ္။ အ၀တ္အစား အစရွိ
ေသာ ကာမဂုဏ္ေတြကို မေပးဘဲ ပင္ပန္းဆင္းရဲေအာင္က်င့္မွ တပ္မက္လိုခ်င္တဲ့ ကိေလသာေတြ
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဘာသာတရား ေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၆)။
”ကိေလသာ”
xxxxxxxxxxx
မိမိကိန္းရာ၊ သတၱ၀ါကို၊
ဗ်ာပါလွိဳက္ဆူ၊ ပူေလာင္ေစတတ္၊
ႏွိပ္စက္တတ္၍၊ ထပ္ထပ္ ညစ္ေပ၊
ျပဳတတ္ေလ၊ ဆယ္ေထြ ကိေလသာ။ ။
xxxxxxxxxxx
မိမိကိန္းရာ၊ သတၱ၀ါကို၊
ဗ်ာပါလွိဳက္ဆူ၊ ပူေလာင္ေစတတ္၊
ႏွိပ္စက္တတ္၍၊ ထပ္ထပ္ ညစ္ေပ၊
ျပဳတတ္ေလ၊ ဆယ္ေထြ ကိေလသာ။ ။
Thursday, November 13, 2014
ကံသာအမိ ကံသာအဖ
မိမိျပဳေသာကံသည္ မိမိကို ပဋိသေႏၶစိတ္ရင္ကပင္ ကြဲျပားေအာင္ျပဳရုံသာမက ရုပ္အဆင္း ကြဲျပားေအာင္၊ အမ်ိဳးအေဆြ ကြဲျပားေအာင္၊ ခ်မ္းသာဆင္းရဲ ကြဲျပားေအာင္လည္း မိမိကံကပင္ မိမိကို စီမံလုိက္သည္။ ထင္ရွားေစအံ့ - လူတစ္ေယာက္သည္ ကုသိုလ္ကံကို ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္လ်က္ ထက္ထက္သန္သန္ျပဳ၏။ လူတစ္ေယာက္ကား ကုသိုလ္ကိုမျပဳ။ ျပဳေသာ္လည္း ထက္ထက္သန္သန္မဟုတ္။ ထုိသူ ၂-ေယာက္တုိ႔ လူ႔ပဋိသေႏၶ ေနၾကရလွ်င္ ကုသိုလ္ရွင္က ခ်မ္းသာေသာ အမိ၀မ္း၌ ပဋိသေႏၶေနရ၏။ မိခင္သည္ လိမၼာနားလည္သူျဖစ္လ်က္ ကိုယ္၀န္ကေလး မဆင္းရဲေလေအာင္ အထုိင္အထ သတိထား၏။ ပူလြန္း စပ္လြန္းေသာ အစာႏွင့္ ေအးလြန္းေသာ အစာကို ေရွာင္ၾကဥ္၏။
ပဋိသေႏၶေခၚပံုႏွင့္ ပဋိသေႏၶေနျခင္း၏ အေၾကာင္း ၃-ပါး
ပဋိသေႏၶေခၚပံု
ေရွ႕အခန္း၌
ျပခဲ့ေသာ အစီအစဥ္ျဖင့္ စုေတျပီးေနာက္ ကံအားေလ်ာ္စြာ ဘ၀သစ္၌ ပထမဆံုး စိတ္
ေစတသိက္ႏွင့္ ရုပ္မ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္။ ထုိ ပထမဆံုး ျဖစ္ေသာ စိတ္
ေစတသိက္ရုပ္မ်ားကိုပင္ “ပဋိသေႏၶ” ျမန္မာလုိ “ပဋိသေႏၶ တည္ေနျခင္း”ဟု ေခၚသည္။ ထုိ ပဋိသေႏၶဟူေသာ ပါဠိစကား၌ ဘ၀ေဟာင္း အျပတ္တြင္ “ဆက္စပ္၍ ျဖစ္ျခင္း” ဟုဆိုလုိသည္။
ပဋိသေႏၶ ၄-မ်ိဳး
ထုိ ပဋိသေႏၶ စိတ္ ေစတသိက္ ရုပ္မ်ားသည္ ကံေၾကာင့္ ျဖစ္ရကား ကံအမ်ိဳးမ်ိဳးလုိက္၍ ၾသပပါတိက ပဋိသေႏၶ၊ သံေသဒဇ ပဋိေႏၶ၊ အ႑ဇ ပဋိသေႏၶ၊ ဇလာဗုဇ ပဋိသေႏၶဟု ၄-မ်ိဳး ျပား၏။
ပဋိသေႏၶစိတ္ျဖစ္ပံု
စုေတစိတ္ ျဖစ္ျပီးေနာက္ ဘ၀အသစ္၌ ပဋိသေႏၶစိတ္ျဖစ္၏။ စုေတစိတ္ႏွင့္ ပဋိသေႏၶစိတ္တုိ႔သည္ ခ်က္ခ်င္းဆက္၏။ စုေတစိတ္ႏွင့္ ပဋိသေႏၶစိတ္တို႔ အလယ္မွာ အခ်ိန္ကာလ အၾကားကေလးမွ် မျခားေတာ့ေခ်။ ဘ၀အသစ္ ေရာက္ဖို႔ရာ ထိုမွ်ေလာက္ပင္ ျမန္လွ၏။ လူ႔ျပည္မွ စုေတ၍ နတ္ျပည္ေရာက္သူျဖစ္ျဖစ္၊ ငရဲေရာက္သူျဖစ္ျဖစ္ စုေတျပီးသည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ ပဋိသေႏၶစိတ္ဆက္ကာ ဆုိင္ရာဘ၀အသစ္၌ ခႏၶာအသစ္ ထူေထာင္မိေလသည္။
အလြန္ထူးဆန္းေသာတခ်ိဳ႕အေၾကာင္း
မိဘ ၂-ဦးတုိ႔ ထိထိေရာက္ေရာက္ ေပ်ာ္ျမဴးျခင္း မရွိၾကေသာ္လည္း ပဋိသေႏၶတည္ေနႏုိင္၏။ အေလာင္းေတာ္ သု၀ဏၰသာမ(သု၀ဏၰသွ်ံ) ၏ မိခင္သည္ ပန္းပြင့္ခါစ အခါ၀ယ္ ခမည္းေတာ္က ခ်က္ကို သံုးသပ္ရုံမွ်ျဖင့္ သေႏၶရ၏။ စ႑ပေဇၨာတမင္း၏ မိခင္သည္ ပန္းပြင့္ခါစ၀ယ္ ကင္းေလွ်ာက္သြားသည္ကို သာယာမိရုံမွ်ျဖင့္ သေႏၶရ၏။ ဗ်ိဳင္းေအာက္တုိ႔သည္ မုိးဦးအခါ ေတာင္ေလလာသည္ကို သာယာသျဖင့္ သေႏၶရၾက၏။ ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္က ဘိကၡဳနီမ တစ္ဦးသည္ ေယာက္်ားေဟာင္း ရဟန္း၏ သင္းပိုင္မွ သုက္ကို စုပ္ယူမိ၍ သေႏၶရ၏။ ရေသ့တစ္ဦး၏ သုက္ႏွင့္ ေရာေသာ က်င္ငယ္ရည္ကို ေသာက္မိ၍ သမင္မ၌ သေႏၶရလ်က္ ဣသိသိဂၤ သတုိ႔သားကို ဖြားျမင္ခဲ့ရ၏။ ထုိအေၾကာင္းမ်ားက တစ္ခါတစ္ရံမွ အထူးအဆန္း ျဖစ္ရေသာ အျဖစ္မ်ိဳးတည္း။
ပုဂၢိဳလ္ ၄-မ်ိဳးျပားပံု
ပဋိသေႏၶတည္ေသာအခါ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္က အပါယ္ဘံု၌ တည္ရ၏။ ထုိအပါယ္ဘံုသားမ်ားကို ဒုဂၢတိအဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚ၏။ (ဒုဂတိ = မေကာင္းေသာဂတိ (ဘ၀) ၌ + အဟိတ္ = ပဋိသေႏၶစိတ္မွာ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ ဟူေသာ ဟိတ္မ်ား မပါေသာပုဂၢိဳလ္။) လူႏွင့္ လူ႔ျပည္၌ရွိၾကေသာ အခ်ိဳ႕နတ္ငယ္ကေလးမ်ား၌လည္း ထုိကဲ့သို႔ အဟိတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားရွိ၏။ ထုိပုဂၢိဳလ္မ်ားကို သုဂတိအဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ဟုေခၚ၏။ (သုဂတိ = ေကာင္းေသာဂတိ၌ + အဟိတ္ = ပဋိသေႏၶစိတ္မွာ ဟိတ္ ၃-မ်ိဳးမပါသူ။) ဒြိဟိတ္ တိဟိတ္ ၂-မ်ိဳးကို ေနာက္၌ျပအံ့။
ပညတၱိဓမၼ၊ ပရမတၳဓမၼ။
ပညတၱိဓမၼဆုိသည္မွာ တဖက္သားကိုသိေအာင္ ေျပာျပအပ္ေသာ စကားႏွင့္
အမူအရာကိုလည္းေကာင္း စကားေ၀ါဟာရႏွင့္ အမူအရာတုိ႕ျဖင့္သိရေသာ
အရာ၀တ ၳဳႏွင့္ အေၾကာင္းအရာကိုလည္းေကာင္း ေခၚဆုိျခင္းျဖစ္၏။ ပညတိၱသည္
တကယ္ရိွေသာ အရာကိုုျဖစ္ေစ တကယ္မရိွေသာ အရာကိုျဖစ္ေစ ရည္ညြန္းေျပာ
အမူအရာကိုလည္းေကာင္း စကားေ၀ါဟာရႏွင့္ အမူအရာတုိ႕ျဖင့္သိရေသာ
အရာ၀တ ၳဳႏွင့္ အေၾကာင္းအရာကိုလည္းေကာင္း ေခၚဆုိျခင္းျဖစ္၏။ ပညတိၱသည္
တကယ္ရိွေသာ အရာကိုုျဖစ္ေစ တကယ္မရိွေသာ အရာကိုျဖစ္ေစ ရည္ညြန္းေျပာ
ေကာင္းရာသုဂတိဘံုသို႔။
ျမန္မာျပည္မွာ ေျပာၾကတယ္၊ ျဗဟၼာ့ျပည္က အပ္တစ္စင္း၊ လူ႕ျပည္ကအပ္တစ္စင္း ခ်
လိုက္ရင္ အဲဒီအပ္ဖ်ားခ်င္း ထိေကာင္းထိလိမ့္မယ္။ လူ႕ဘ၀ေရာက္ဖို႔ အင္မတန္မွ ခဲယဥ္းတယ္။
ခဲယဥ္းတယ္ဆိုတာ ျဖစ္ကိုမျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ေတာင္ ဆိုလိုတာေနာ္။
ျမတ္စြာဘုရားက လူ႕ဘ၀ ရခဲတယ္ဆိုတာကို လိပ္ကန္းႀကီးတစ္ေကာင္နဲ႔ ဥပမာ ေပးထား
လိုက္ရင္ အဲဒီအပ္ဖ်ားခ်င္း ထိေကာင္းထိလိမ့္မယ္။ လူ႕ဘ၀ေရာက္ဖို႔ အင္မတန္မွ ခဲယဥ္းတယ္။
ခဲယဥ္းတယ္ဆိုတာ ျဖစ္ကိုမျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ေတာင္ ဆိုလိုတာေနာ္။
ျမတ္စြာဘုရားက လူ႕ဘ၀ ရခဲတယ္ဆိုတာကို လိပ္ကန္းႀကီးတစ္ေကာင္နဲ႔ ဥပမာ ေပးထား
အယုတ္ညံ့ဆံုးစိတ္။
ေလာကမွာ အဆိုးဆံုး အယုတ္ညံ့ဆံုးလို႔ ဘုန္းႀကီးယူဆတဲ့ ဆင္းရဲစိတ္ ကိေလသာစိတ္
ဟာ မနာလိုတဲ့စိတ္ ဣႆာပဲ။ သူတစ္ပါး ကိုယ့္ထက္ ရုပ္ေခ်ာေနတာကို မနာလိုဘူး။ အလကား
သက္သက္ သူ႔ဟာသူ ရုပ္ေခ်ာတာ ကိုယ္နဲ႔ဘာဆိုင္သလဲ။ အဲဒါ သြားၿပီး မႏွစ္ၿမိဳ႕တဲ့ မနာလိုတဲ့
စိတ္ ျဖစ္တာ။ အဲ သူတစ္ပါး ကိုယ့္ထက္ ပညာတတ္ေနတာ မနာလိုဘူး။ သူတစ္ပါး ကိုယ့္ထက္
ဟာ မနာလိုတဲ့စိတ္ ဣႆာပဲ။ သူတစ္ပါး ကိုယ့္ထက္ ရုပ္ေခ်ာေနတာကို မနာလိုဘူး။ အလကား
သက္သက္ သူ႔ဟာသူ ရုပ္ေခ်ာတာ ကိုယ္နဲ႔ဘာဆိုင္သလဲ။ အဲဒါ သြားၿပီး မႏွစ္ၿမိဳ႕တဲ့ မနာလိုတဲ့
စိတ္ ျဖစ္တာ။ အဲ သူတစ္ပါး ကိုယ့္ထက္ ပညာတတ္ေနတာ မနာလိုဘူး။ သူတစ္ပါး ကိုယ့္ထက္
ဘုရား၊ ရဟႏၱာဓာတ္ေတာ္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္ မိမိတို႔၏ ေနအိမ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ႏွင့္
ကိုယ္ေတာ္စား ရုပ္ပြားဆင္းထုေတာ္မ်ားကို ထားရွိ ကိုးကြယ္ၾကပါသည္။ အခ်ိဳ႕ဆိုလွ်င္ ရိုေသ
ေလးစားအပ္သည့္ နာမည္ႀကီး ဘယ္ဆရာေတာ္က ဓာတ္ေတာ္က်သည္၊ ဘယ္ဆရာေတာ္ႀကီးက
ေတာ့ နာမည္ႀကီးေပမယ့္ ဓါတ္ေတာ္မက်ဘူး ဟူ၍ပင္ ျငင္းခံုေလ့ ရွိတတ္ၾကပါသည္။ ဆရာေတာ္
ကိုယ္ေတာ္စား ရုပ္ပြားဆင္းထုေတာ္မ်ားကို ထားရွိ ကိုးကြယ္ၾကပါသည္။ အခ်ိဳ႕ဆိုလွ်င္ ရိုေသ
ေလးစားအပ္သည့္ နာမည္ႀကီး ဘယ္ဆရာေတာ္က ဓာတ္ေတာ္က်သည္၊ ဘယ္ဆရာေတာ္ႀကီးက
ေတာ့ နာမည္ႀကီးေပမယ့္ ဓါတ္ေတာ္မက်ဘူး ဟူ၍ပင္ ျငင္းခံုေလ့ ရွိတတ္ၾကပါသည္။ ဆရာေတာ္
ဗုဒၶဘာသာ/ သာသနာအတြက္ အသိပညာေပး ေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၇)။
“ မ်ားလွအက်ိဳးေတြ ”
=============
ဗုဒၶျမတ္စြာ၊ ပြင့္ထြန္းလာ၍
သစၥာေလးအင္၊ ရွစ္မဂၢင္ႏွင့္
သံုးအင္လကၡဏာ၊ သခၤတာ သခၤတ
=============
ဗုဒၶျမတ္စြာ၊ ပြင့္ထြန္းလာ၍
သစၥာေလးအင္၊ ရွစ္မဂၢင္ႏွင့္
သံုးအင္လကၡဏာ၊ သခၤတာ သခၤတ
Wednesday, November 12, 2014
က်ိဳက္ထီးရိုးဆံေတာ္ရွင္ သမိုင္းေႀကာင္း





ေစတီေတာ္ တည္ထားပုံ မြန္ျပည္နယ္ က်ိဳက္ထိုၿမိဳ႕နယ္ရွိ က်ိဳက္ထီးရိုးဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္သည္
အေရွ႕ရိုးမေတာင္တန္းအပါအဝင္ျဖစ္ေသာ ေပါင္းေလာင္းေတာင္ေပၚတြင္ တည္ရွိ၍ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ တန္ခိုးႀကီးေသာ ေစတီတစ္ဆူျဖစ္သည္။
က်ိဳက္ထီးရိုးေစတီကို အစြဲျပဳ၍ ေစတီေတာ္တည္ရွိရာေတာင္ကို က်ိဳက္ထီးရိုးေတာင္ဟုေခၚဆိုႀကသည္။က်ိဳက္ထီးရိုးဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္
"ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားသည္ ၀ဲဘက္ပုခံုးကို သကၤန္းေတာ္ျဖင့္ ဘာ့ေၾကာင့္ ဖံုးလႊမ္းရသနည္း"

"ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားသည္ ၀ဲဘက္ပုခံုးကို သကၤန္းေတာ္ျဖင့္
ဘာ့ေၾကာင့္ ဖံုးလႊမ္းရသနည္း"
တုိ ့အဘဘုရား သာသနာမွာ လက္၀ဲေတာ္ရံ
လက္ယာေတာ္ရံဆိုတာ မရွိဘူးလား
"ရွိပါတယ္ဘုရား"
လက္၀ဲေတာ္ရံဆိုတာ
"တန္ခိုးအရာမွာ ဧတဒဂ္ရတဲ့ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ပါဘုရား"
လက္ယာေတာ္ရံဆိုတာ
မရဏသတိဆင္ျခင္နည္း

မရဏသတိဆင္ျခင္နည္းကား (၈)မ်ိဳးရွိ၏။ ယင္းတုိ႔ကား -
၁။ ေသျခင္းသေဘာကို သူသတ္သမားသဖြယ္ ထင္ျမင္ေအာင္ ဆင္ျခင္ျခင္း၊
၂။ ျဖစ္လွ်င္ ပ်က္ျမဲဓမၼတာဟု ထင္ျမင္ေအာင္ ဆင္ျခင္ျခင္း၊
၃။ သူတပါးေသျခင္းကို ရူ၍ မိမိေသရမည္ကို ထင္ျမင္ေအာင္ ဆင္ျခင္ျခင္း၊
၄။ မိမိကိုယ္ခႏၶာ၏ ေဘးအႏၱရာယ္ မ်ားျပားပံုကို ထင္ျမင္ေအာင္ ဆင္ျခင္ျခင္း၊
၅။ အသက္၏ မခုိင္ျမဲသည္ကို ထင္ျမင္ေအာင္ ဆင္ျခင္ျခင္း၊
သူေတာ္ေကာင္းတို႕စိတ္ထား...

" ဆရာေတာ္ .. နာရီၾကီးဘယ္ေရာက္သြားသလဲ ဘုရား .. "
" ညက ဒကာ ( ၂ ) ေယာက္ လာယူသြားၾကတယ္ကြ .. "
" ဆရာေတာ္ သူခိုးလာခိုးသြားတာၿဖစ္မွာပါ .. ဆရာေတာ္ မသိလိုက္ဘူးလား ဘုရား .. "
" သိပါတယ္ကြ .. သူတို့က မမွီမကမ္းနဲ့ၿဖဳတ္ေနသံၾကားလို့ မေတာ္လြတ္လို့ မင္းတို့ႏိုးကုန္ရင္ နာရီလဲအေကာင္းမရ .. ဒုကၡလည္းေရာက္ၾကမွာစိုးလို့
" ၀ိပႆနာတရားရိပ္သာမ်ား လမ္းညႊန္"(၂၀၁၅) Vipassana Meditation Centres Directory 2015
" ၀ိပႆနာတရားရိပ္သာမ်ား လမ္းညႊန္"(၂၀၁၅)
Vipassana Meditation Centres Directory 2015
(ေထရုပတၱိအက်ဥ္း၊၀ိပႆနာရႈနည္း၊ စည္းကမ္းခ်က္၊ တရားထိုင္အခ်ိန္ဇယား၊ ၀ိပႆနာ ရိပ္သာခြဲမ်ား)
စာအုပ္ ကို မၾကာမွီ ဓမၼဒါန အျဖစ္ထုတ္ေ၀ေတာ့မည္ျဖစ္ပါသည္။
(၁)လယ္တီ
(၂)သထံု မူလမင္းကြန္း
(၃)ကသစ္၀ိုင္
(၄) မဟာစည္
(၅)မိုးကုတ္
(၆)စြန္းလြန္း
(၇)သဲအင္းဂူ
(၈)ဖားေအာက္ေတာရ
(၉)စတုဘုမိၼကငွက္တြင္း
(၁၀)ေမာင္းေထာင္ေျမဇင္းေတာရ
(၁၁) ဆရာသက္ႀကီး
(၁၂)ဦးဘခင္
(၁၃)ဦးဂိုအင္ကာ
စသည္တို႔၏
(ေထရုပတၱိအက်ဥ္း၊၀ိပႆနာရႈနည္း၊ စည္းကမ္းခ်က္၊ တရားထိုင္အခ်ိန္ဇယား၊ ၀ိပႆနာ ရိပ္သာခြဲမ်ား)မ်ားပါ၀င္ပါမည္။
Vipassana Meditation Centres Directory 2015
(ေထရုပတၱိအက်ဥ္း၊၀ိပႆနာရႈနည္း၊ စည္းကမ္းခ်က္၊ တရားထိုင္အခ်ိန္ဇယား၊ ၀ိပႆနာ ရိပ္သာခြဲမ်ား)
စာအုပ္ ကို မၾကာမွီ ဓမၼဒါန အျဖစ္ထုတ္ေ၀ေတာ့မည္ျဖစ္ပါသည္။
(၁)လယ္တီ
(၂)သထံု မူလမင္းကြန္း
(၃)ကသစ္၀ိုင္
(၄) မဟာစည္
(၅)မိုးကုတ္
(၆)စြန္းလြန္း
(၇)သဲအင္းဂူ
(၈)ဖားေအာက္ေတာရ
(၉)စတုဘုမိၼကငွက္တြင္း
(၁၀)ေမာင္းေထာင္ေျမဇင္းေတာရ
(၁၁) ဆရာသက္ႀကီး
(၁၂)ဦးဘခင္
(၁၃)ဦးဂိုအင္ကာ
စသည္တို႔၏
(ေထရုပတၱိအက်ဥ္း၊၀ိပႆနာရႈနည္း၊ စည္းကမ္းခ်က္၊ တရားထိုင္အခ်ိန္ဇယား၊ ၀ိပႆနာ ရိပ္သာခြဲမ်ား)မ်ားပါ၀င္ပါမည္။
၀ိကာရရုပ္။
ရုပ္တုိ႕၏ ထူးျခားသည့္ အျခင္းအရာတစ္မ်ိဳးကိုပင္ ၀ိကာရရုပ္ဟုေခၚ၏။ ၀ိကာရရုပ္သည္
၀ိညတ္ရုပ္ ၂-မ်ိဳးကိုပင္ ေပါင္းထည့္ေသာ္ ၅-မ်ိဳးရိွ၏။
(၁) ကာယ၀ိညတၱိ (ကာယျဖင့္သိေစျခင္း)
(၂) ၀စီ၀ိညတိၱ (ႏွဳတ္သံျဖင့္သိေစျခင္း)
(၃) လဟုတာ (ေပါ့ပါးမႈ)
၀ိညတ္ရုပ္ ၂-မ်ိဳးကိုပင္ ေပါင္းထည့္ေသာ္ ၅-မ်ိဳးရိွ၏။
(၁) ကာယ၀ိညတၱိ (ကာယျဖင့္သိေစျခင္း)
(၂) ၀စီ၀ိညတိၱ (ႏွဳတ္သံျဖင့္သိေစျခင္း)
(၃) လဟုတာ (ေပါ့ပါးမႈ)
ပရိယတ္ကို သင္သင့္ပါတယ္(ကံသုေကာပမသုတၱန္)။
ဘုန္းႀကီးကေျပာတယ္၊ “ ကိုယ္ေတာ္တို႔ စာမသင္ဘဲ ေနလို႔ေတာ့ မရဘူး၊ စာမသင္လို႔
ရွိရင္ မတည္ၿမဲဘူး၊ ဟိုလူေျပာ ဟုတ္ႏိုးႏိုး၊ ဒီလူေျပာ ဟုတ္ႏိုးႏိုး၊ တရားတင္ အားထုတ္လို႔ ရွိ
ရင္ ကိုယ္ေတြ႕တာေလးတင္ အဟုတ္ထင္မွာ” ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အေတြ႕ဆိုတာ
တူတာမဟုတ္ဘူး၊ မတူသည့္အတြက္ေၾကာင့္ သူေတြ႕တာ သူေျပာလိမ့္မယ္၊ ကိုယ္ေတြ႕တာ
ရွိရင္ မတည္ၿမဲဘူး၊ ဟိုလူေျပာ ဟုတ္ႏိုးႏိုး၊ ဒီလူေျပာ ဟုတ္ႏိုးႏိုး၊ တရားတင္ အားထုတ္လို႔ ရွိ
ရင္ ကိုယ္ေတြ႕တာေလးတင္ အဟုတ္ထင္မွာ” ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အေတြ႕ဆိုတာ
တူတာမဟုတ္ဘူး၊ မတူသည့္အတြက္ေၾကာင့္ သူေတြ႕တာ သူေျပာလိမ့္မယ္၊ ကိုယ္ေတြ႕တာ
လူတိုင္း ခံစားေနရတဲ့ “ ဒုကၡ (၇) မ်ိဳး ” ။
လူတိုင္းလူတိုင္း ခံစားေနရတဲ့ ဒုကၡ ( ၇ ) မ်ိဳးမွာ= (၁) ဒုကၡ ဒုကၡ။ (၂) ၀ိပရိဏာမဒုကၡ။
(၃) သခၤ ါရဒုကၡ။ (၄) ပဋိ စၦႏၷဒုကၡ။ (၅) အပၸဋိ စၦႏၷဒုကၡ။ (၆) ပရိယာယဒုကၡ။ (၇) နိပၸရိယာယ
ဒုကၡ တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
(၁) ဒုကၡ ဒုကၡ = =
(၃) သခၤ ါရဒုကၡ။ (၄) ပဋိ စၦႏၷဒုကၡ။ (၅) အပၸဋိ စၦႏၷဒုကၡ။ (၆) ပရိယာယဒုကၡ။ (၇) နိပၸရိယာယ
ဒုကၡ တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
(၁) ဒုကၡ ဒုကၡ = =
သာသနာကြယ္ေၾကာင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍။
ကန္ေပါင္ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ ကန္ေရ
ပဋိေ၀ ၾကာ ဟု၊ သံုးခုသာသနာ
မိန္႔ဆိုရာ၌၊ ....
ကန္ေပါင္ရွိမွ၊ ေရတည္ရ၏။
ေရမွတစ္ဆင့္၊ ၾကာပန္းပြင့္၏။
ၾကာပန္းႏွင့္ေရ၊ တည္ရွိေနေအာင္
ပဋိေ၀ ၾကာ ဟု၊ သံုးခုသာသနာ
မိန္႔ဆိုရာ၌၊ ....
ကန္ေပါင္ရွိမွ၊ ေရတည္ရ၏။
ေရမွတစ္ဆင့္၊ ၾကာပန္းပြင့္၏။
ၾကာပန္းႏွင့္ေရ၊ တည္ရွိေနေအာင္
ဆဌသဂၤ ီတိပုစၦက မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဩ၀ါဒေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၅)။
***ဓမၼစၾကာလာ တရားေဆာင္ပုဒ္မ်ား***
==================
၁။ ကာမခ်မ္းသာ၊ သံုးေဆာင္တာ
ပယ္ခြာ ေရွာင္ရမည္။
၂။ မသံုးေဆာင္ဘဲ၊ ကိုယ္ညွဥ္းဆဲ
ဒါလည္း ေရွာင္ရမည္။
==================
၁။ ကာမခ်မ္းသာ၊ သံုးေဆာင္တာ
ပယ္ခြာ ေရွာင္ရမည္။
၂။ မသံုးေဆာင္ဘဲ၊ ကိုယ္ညွဥ္းဆဲ
ဒါလည္း ေရွာင္ရမည္။
Tuesday, November 11, 2014
“ကုသုိလ္ထုပ္ၾကီး ရထားတာနဲ႔ အတူတူပါ။”

တစ္ခါတုန္းကၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕မွာသားအမိႏွစ္ေယာက္
ရွိပါတယ္။ သားျဖစ္သူက အေမကို နတ္လုိ
သေဘာထားၿပီး၊လုပ္ေကြၽးေနတာပါ။
တစ္ေန႔ေတာ့ အေမျဖစ္သူကသားျဖစ္သူကို
အိမ္ေထာင္ျပဳဖုိ႕ေျပာလာပါတယ္။
လူဆုိတာ အာရုံနဲမေတြ႕ေသးခင္
“တကယ့္အျဖဴထည္”ေလးပါ။
အိမ္ေထာင္ျပဳဖုိ႕ေျပာလာပါတယ္။
လူဆုိတာ အာရုံနဲမေတြ႕ေသးခင္
“တကယ့္အျဖဴထည္”ေလးပါ။
“သီလစင္ၾကယ္ျခင္း ႏွင့္ ကိုယ္က်င့္သိကၡာ”

ကိုယ္က်င့္သိကၡာ နိမ့္ပါးသူတို႔အေပၚ
ပတ္ဝန္းက်င္မွ လူမ်ားကလည္း
ယံုၾကည္မႈကင္းတတ္ပါတယ္။
ပစၥည္းဥစၥာ၊ အရွိန္အဝါ၊အကာအကြယ္
ရွိေနလို႔သာ လူေတြက အေခၚအေျပာ၊
အဆက္အဆံမပ်က္ ရွိေနေစကာမူ
အတြင္းႏွလံုးသားကေတာ့
ရွိေနလို႔သာ လူေတြက အေခၚအေျပာ၊
အဆက္အဆံမပ်က္ ရွိေနေစကာမူ
အတြင္းႏွလံုးသားကေတာ့
ေသျခင္းအေၾကာင္းတရားမ်ား
ေရွ႕တြင္ လူသတၱ၀ါတုိ႔၌ ျဖစ္သင့္ေသာ စိတ္ေနစိတ္ထားနွင့္ ျပဳသင့္ေသာကံမ်ား ျပခဲ့ပါျပီ။ ထုိသို႔ စိတ္ေကာင္းစိတ္ဆိုး အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေနၾကရင္းပင္ ဥစၥာစီးပြား ခ်စ္သူမ်ားႏွင့္ ေကြကြင္းဖုိ႔ ေသမင္းငင္သျဖင့္ မေသခ်င္ဘဲလည္း ေသျမဲဓမၼတာ ေသေပါက္ေသ၀သို႔ အေသခံေရာက္ၾကရေတာ့မည္။ သို႔ျဖစ္၍ စုေတခါနီး အေရးၾကီးပံုကို ကိုယ္စီကိုယ္င သတိျပဳၾကဖုိ႔ ဆက္လက္ညႊန္ျပပါဦးမည္။
ေသျခင္းအေၾကာင္း ၄-ပါး
(၁) သက္တမ္း ကုန္ျခင္း၊ (၂) ကံ အစြမ္းကုန္ျခင္း (၃) အသက္တမ္း ကံအစြမ္း ၂-မ်ိဳးလံုးကုန္ျခင္း၊ (၄) ဥပေစၧဒကကံက သတ္ျဖတ္ျခင္း။ ဤသို႔ သတၱ၀ါတုိ႔ စုေတရျခင္း အေၾကာင္း ၄-မ်ိဳးရွိ၏။ ဥပမာ - ဆီမီးျငိမး္ရာ၌ (၁) ဆီကုန္ျခင္း၊ (၂) မီးစာကုန္ျခင္း (၃) ဆီႏွင့္ မီးစာ ၂-မ်ိဳးလံုး ကုန္ခန္းျခင္း၊ (၄) ဆီႏွင့္ မီးစာ ရွိေသးပါေသာ္လည္း ေလျပင္းတုိက္ခတ္ျခင္း သို႔မဟုတ္ တမင္ျငိွမ္းသက္ျခင္းဟု အေၾကာင္း ၄-မ်ိဳး ရွိသကဲ့သို႔တည္း။
(၁) သက္တမ္း ကုန္ျခင္း၊ (၂) ကံ အစြမ္းကုန္ျခင္း (၃) အသက္တမ္း ကံအစြမ္း ၂-မ်ိဳးလံုးကုန္ျခင္း၊ (၄) ဥပေစၧဒကကံက သတ္ျဖတ္ျခင္း။ ဤသို႔ သတၱ၀ါတုိ႔ စုေတရျခင္း အေၾကာင္း ၄-မ်ိဳးရွိ၏။ ဥပမာ - ဆီမီးျငိမး္ရာ၌ (၁) ဆီကုန္ျခင္း၊ (၂) မီးစာကုန္ျခင္း (၃) ဆီႏွင့္ မီးစာ ၂-မ်ိဳးလံုး ကုန္ခန္းျခင္း၊ (၄) ဆီႏွင့္ မီးစာ ရွိေသးပါေသာ္လည္း ေလျပင္းတုိက္ခတ္ျခင္း သို႔မဟုတ္ တမင္ျငိွမ္းသက္ျခင္းဟု အေၾကာင္း ၄-မ်ိဳး ရွိသကဲ့သို႔တည္း။
စုေတခါနီးအေရးၾကီးပံု
ျပခဲ့ေသာ
အေၾကာင္းမ်ားတြင္ တစ္ပါးပါးေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္ စုေတဖုိ႔ရာ
အခ်ိန္နီးကပ္လာလွ်င္ မစုေတမီ နာရီ၀က္ေလာက္မွစ၍ စိတ္ေကာင္းေဇာေကာင္းရဖို႔
အေရးၾကီး၏။ စုေတသည့္တုိင္ေအာင္ ကုသိုလ္ေဇာမ်ား ေစာေနလွ်င္ ဧကန္မုခ် သုဂတိ
ဘ၀သို႔ ေရာက္ရမည္။ စုေတခါနီး၀ယ္ အကုသိုလ္ေဇာမ်ား ေစာေနလွ်င္
ဧကန္အပါယ္ဘံုသို႔ ေရာက္ရေတာ့မည္။ သို႔ျဖစ္၍ ျမင္းအေျပးျပိဳင္ရာတြင္
ပန္း၀င္ခါနီး အေရးၾကီးဆံုး ျဖစ္သကဲ့သို႔ ေနာက္တစ္ဖန္ ဘ၀ေကာင္းရဖုိ႔
စုေတခါနီး၌ အေရးၾကီးလွေပသည္။ ထုိ စုေတခါနီး၌ စိတ္ေကာင္း မေကာင္းမွာလည္း
ထုိအခါ ထင္လာေသာ အာရုံႏွင့္သာ သက္ဆုိင္ၾကေလသည္။
ကံတူအက်ိဳးေပးတတ္ပံု
ကုသိုလ္ကံျဖစ္ေစ၊
အကုသိုလ္ကံျဖစ္ေစ တူေသာ အက်ိဳးေပးတတ္၏။ သူတစ္ပါးကို သတ္ေသာ ပါဏာတိပါတ
ကံေၾကာင့္ ျဖစ္ရာဘ၀၌ အသတ္ခံရတတ္၏။ ေရာဂါမ်ားတတ္၏။
ဒါန၏ တူေသာအက်ိဳး
စြန္႕ၾကဲေပးကမ္း
လွဴဒါန္းေသာအခါ အလွဴခံကို စားေစခ်င္၊ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေနေစခ်င္ေသာ
ေစတနာသည္ ဒါနည္း။ ထုိဒါနေၾကာင့္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ စားရ ၀တ္ရ၊
ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေနရ ထုိင္ရ ေလာက္ေအာင္ စည္းစိမ္ဥစၥာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ
ဓနရွင္မ်ား ျဖစ္လာရေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ လွဴဒါန္းေပးကမ္းသည့္ အခါတုန္းက
အပရေစတနာ ခ်ိဳ႕တဲ့လွ်င္ (လွဴျပီးေနာက္ ႏွေျမာသလိုျဖစ္ကာ စိတ္မခ်မ္းသာလွ်င္) ထုိဒါနေၾကာင့္ ရွိေသာ စည္းစိမ္ကို ခံစားလုိစိတ္ မရွိဘဲ ဓနရွင္ျဖစ္ပါလ်က္ လူဆင္းရဲမ်ားကဲ့သို႔ ႏုံႏုံခ်ာခ်ာႏွင့္ ေနရတတ္ေလသည္။
မေကာင္းလည္း ကံ၊ ေကာင္းလည္း ကံဟု ကံကိုခ်ည္းသာ၊ မကိုးရာဘူး
ကမၻာေပၚတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၊ ဟိႏၵဴဘာသာ၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၊ မဟာေမဒင္ဘာသာဟု ဘာသာၾကီး ၄-မ်ိဳးရွိ၏။ ခရစ္ယာန္ဘာသာ မဟာေမဒင္ဘာသာတုိ႔၌ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ေကာင္းက်ိဳး ဆုိးက်ိဳးမ်ားကို ထာ၀ရဘုရား စသူတို႔က ဖန္ဆင္းေပးသည္ဟု ဖန္ဆင္းေပးသူကို စြဲလမ္းၾက၏။ ဗုဒၶဘာသာ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္တုိ႔က “ေကာင္းက်ိဳး ဆုိးက်ိဳးကို ေရွးက ျပဳခဲ့ေသာ ကံက စီမံ၏”ဟု ေရွးကံကို စြဲလမ္း၏။ ဖန္ဆင္းသူကို စြဲလမ္းမူ၏ မွားပံုမွာ ဤစာမ်ားဖတ္၍ သိေလာက္ျပီျဖစ္၍ မေရးေတာ့ျပီ။ အရာရာ ကံကိုခ်ည္း စြဲလမ္းသူမ်ားလည္း “ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ”ေခၚ မိစၧာဒိ႒ိတစ္မ်ိဳးမွ မလြတ္ကင္းဘဲ ရွိၾကေလသည္။ ထုိဒိ႒ိ၏ ယူမွားပံုကား “ယခု မ်က္ျမင္ သတၱ၀ါေတြသည္ ေကာင္းေကာင္း ဆုိးဆုိး အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အၾကင္အက်ဳိးကို ခံစားရ၏။ ထုိ အက်ိဳးအားလံုးသည္ ေရွးကျပဳခဲ့ေသာ ကံေၾကာင့္ခ်ည္းသာ ျဖစ္၏”ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ ယူေလသည္။
အေမမွ သားရဟန္းသုိ႔ေပးစာ
သား…
အေမ စာျပန္လုိက္ပါတယ္။ သားရဲ့ စာကုိဖတ္ျပီး အေမရြာမွာ ဘယ္လုိခံစားရေနရတယ္ဆုိတာ သားမသိဘူးေနာ္။ သားရဲ့စာထဲမွာ “ရန္ကုန္က ဒကာ ဒကာမေတြက ကုိရင့္ကုိ ပဥၥင္းခံမွာ ျဖစ္လုိ႔ အေမ ပဥၥင္း ခံမယ့္ အစီအစဥ္ကုိ ဖ်တ္လုိက္ပါေတာ့”တဲ့။ ျပီးေတာ့ သီတင္းက်ြတ္လျပည့္ေက်ာ္(၉)ရက္ေန႔ ပဥၥင္းခံမွာျဖစ္လုိ႔ သီတင္းက်ြတ္လျပည့္ေက်ာ္(၅)ရက္ေန႔ အေရာက္လာပါတဲ့။
Subscribe to:
Posts (Atom)