ေမး။ ။''ဆရာတို႔ တရားထိုင္ရင္ ဘယ္ေလာက္ၾကာသလဲ''
ေျဖ။ ။''ပံုမွန္ဆိုရင္ တစ္နာရီေတာ့ၾကာတယ္။
တစ္ခါတစ္ခါေတာ့လည္း ႏွစ္နာရီ၊သံုးနာရီၾကာတတ္ပါတယ္''
ေမး။ ။''အဲေလာက္ၾကာေအာင္ မလႈပ္မယွက္ထိုင္ေနေတာ့ ေညာင္းညာကိုက္ခဲမႈေတြဆိုတာ
ျဖစ္မွာပဲ။ျဖစ္ရက္နဲ႔ေပျပီးထိုင္ေနတာဟာ ခႏၶာကိုယ္ကို ညဥ္းပန္းႏိွပ္စက္ရာ
မေရာက္ဘူးလားဆရာ ေျပာပါအံုး''
Saturday, August 29, 2015
ေလာကကို ဘယ္သူႏွိပ္စက္ေနသနည္း

နတ္မွာ ျပႆနာမရွိ ၊ ေတာင္ေတြးေျမာက္ေတြးႏွင့္ အၿငိမ္မေနတတ္ ၊ ဆတ္ေဆာ့ေသာ နတ္မွာ ျပႆနာ ကပ္လာ၏။
နတ္သားတစ္ေယာက္သည္ ေလာကအေၾကာင္းကို ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ
ႀကံစည္ေလ၏။ အေတြးနယ္ပယ္ကို က်ယ္က်ယ္ခ်႕ဲ ၊ ဉာဏ္စြမ္းကိုရွိသမ်ွထုတ္၍
သံုးၾကည့္သည္။ အေျဖကိုကား သူ မေတြ႕ေလ။ ၾကာေသာ္ ထိုနတ္သား၏ ကိုယ္တြင္
ျပႆနာကပ္ေနျခင္းသာ အဖတ္တင္ရံုမက ကိုယ္ပန္းစိတ္ပန္း ျဖစ္လာသည္။
ရက္စက္လိုစိတ္၏ ထြက္ေပါက္မ်ား။
လူေတြမွာ တစ္ခါတစ္ရံက်ေတာ့ ေဒါသတင္ မကဘူး၊ စိတ္ဆိုးစိတ္ယုတ္ဆိုတာ ရွိၾကပါ
တယ္။ ကိုယ္အလိုမက်ရင္ မိဘက သားသမီးကို စိတ္ဆိုးတယ္။ သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္း စိတ္ဆိုး
ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို စိတ္ဆိုးတယ္ဆိုတဲ့ အထဲမယ္ သတ္ခ်င္ျဖတ္ခ်င္စိတ္ဆိုတာ ပါလာတတ္ၾက
ပါတယ္။
တယ္။ ကိုယ္အလိုမက်ရင္ မိဘက သားသမီးကို စိတ္ဆိုးတယ္။ သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္း စိတ္ဆိုး
ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို စိတ္ဆိုးတယ္ဆိုတဲ့ အထဲမယ္ သတ္ခ်င္ျဖတ္ခ်င္စိတ္ဆိုတာ ပါလာတတ္ၾက
ပါတယ္။
မီး ၁၁ ပါး ဆိုတာ။
၁။ ရာဂမီး = လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း။
၂။ ေဒါသမီး = စိတ္ဆိုး စိတ္ပ်က္ျခင္း။
၃။ ေမာဟမီး = အမွန္အတိုင္း မသိျခင္း။
၄။ ဇာတိမီး = ပဋိသေႏၶ ေနရျခင္း။
၂။ ေဒါသမီး = စိတ္ဆိုး စိတ္ပ်က္ျခင္း။
၃။ ေမာဟမီး = အမွန္အတိုင္း မသိျခင္း။
၄။ ဇာတိမီး = ပဋိသေႏၶ ေနရျခင္း။
လူေတြၾကည့္ေအာင္ပဲ ေနသြားမွာလား? ။
ဘုရားပြဲ၊ အလွဴပြဲတို႔မွာ အိုးစည္၀ိုင္း၊ ဒိုးပတ္၀ိုင္း၊ ေဗ်ာတို႔ပါၾကတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတို႔အရပ္မွာ
ပတ္ေျခာက္၀ိုင္းဆိုတာ ရွိတယ္။ ဒိုးပတ္၀ိုင္းႀကီး အတိုင္းပဲ ဒိုးပတ္ပါတယ္၊ လင္းကြင္းပါတယ္၊ ႏွဲပါ
တယ္၊ ၀ါးလက္ခုပ္ပါတယ္၊ ေမာင္းပါတယ္။ ဒိုးပတ္၀ိုင္းေတာ့ ဒိုးပတ္၀ိုင္းပဲ ဒါေပမဲ့ အသံမထြက္ဘူး။
ပတ္ေျခာက္၀ိုင္းဆိုတာ ရွိတယ္။ ဒိုးပတ္၀ိုင္းႀကီး အတိုင္းပဲ ဒိုးပတ္ပါတယ္၊ လင္းကြင္းပါတယ္၊ ႏွဲပါ
တယ္၊ ၀ါးလက္ခုပ္ပါတယ္၊ ေမာင္းပါတယ္။ ဒိုးပတ္၀ိုင္းေတာ့ ဒိုးပတ္၀ိုင္းပဲ ဒါေပမဲ့ အသံမထြက္ဘူး။
သကၤန္းလွဴဒါန္းျခင္း။
သကၤန္း၀ယ္ခ်ိန္မရ၍ သကၤန္းဖိုးေငြကို ရဟန္းေတာ္အားေပးၿပီး “သကၤန္းဖိုး
အလွဴခံေတာ္မူပါ” ဟူ၍ မလွဴအပ္ပါ။
သကၤန္းလွဴလို၍ ရဟန္းေတာ္တြင္ရွိေသာ သကၤန္းကို မူရင္းေစ်းျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊
၀န္ေဆာင္ခေပါင္းၿပီး မူရင္းေစ်းထက္ ပိုေပး၍ျဖစ္ေစ၊ ေလ်ာ့ေစ်းျဖင့္ျဖစ္ေစ ျပန္၀ယ္ၿပီး
အလွဴခံေတာ္မူပါ” ဟူ၍ မလွဴအပ္ပါ။
သကၤန္းလွဴလို၍ ရဟန္းေတာ္တြင္ရွိေသာ သကၤန္းကို မူရင္းေစ်းျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊
၀န္ေဆာင္ခေပါင္းၿပီး မူရင္းေစ်းထက္ ပိုေပး၍ျဖစ္ေစ၊ ေလ်ာ့ေစ်းျဖင့္ျဖစ္ေစ ျပန္၀ယ္ၿပီး
Thursday, August 27, 2015
"သိမ္ႏွင့္ သာသနာ"
အစဲြကင္းမွ နိဗၺာန္ေရာက္မွာ
ဒါနဆိုတာ ငါ့ပစၥည္းဆိုတဲ့ အစဲြကိုစြန္ ့လြတ္ပစ္တာ။မေမွ်ာ္နဲ ့ေမွ်ာ္ရင္ေခ်ာ္မွာပဲ။
ေမွ်ာ္တာကတဏွာ၊အက်ိဳးေပးမွာက ေစတနာ၊ေစတနာသန္ ့ရွင္းရင္ အက်ိဳးေပးသန္ ့ရွင္းမယ္။
ပစၥည္းလက္ကစြန္ ့ခ်ၿပီး ငါစဲြကမလႊတ္မိရင္ ငါ-ဝတၳဳ-ပုဂၢိဳလ္စဲြမ်ားေၾကာင့္ ၿပိတၱာခန္းတန္းဝင္ၾကရမယ္။
ေမွ်ာ္တာကတဏွာ၊အက်ိဳးေပးမွာက ေစတနာ၊ေစတနာသန္ ့ရွင္းရင္ အက်ိဳးေပးသန္ ့ရွင္းမယ္။
ပစၥည္းလက္ကစြန္ ့ခ်ၿပီး ငါစဲြကမလႊတ္မိရင္ ငါ-ဝတၳဳ-ပုဂၢိဳလ္စဲြမ်ားေၾကာင့္ ၿပိတၱာခန္းတန္းဝင္ၾကရမယ္။
Wednesday, August 26, 2015
"အပ်ဳိစင္ လူပ်ဳိစင္ဘဝျဖင့္ ေနလုုိသူမ်ား ေစာင့္ထိန္းၾကသည့္ ေကာမာရ ျဗဟၼစရိယသီလ"
"ပညာၾကီးေစနုုိင္သည့္ သပိတ္ေျခစသည့္ အလွဴ"
အမုန္းစိတ္၏ ထြက္ေပါက္။
တို႔တေတြစိတ္ထဲမွာ ေဒါသဆိုတဲ့ အလိုမက်မွဳ၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို မုန္းတီးမွဳဆိုတာ
ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ေနလို႔ရွိရင္ စိတ္ႏွလံုးဟာ ပူေလာင္ေနရပါတယ္။ အဲဒီ ပူေလာင္မွဳေတြကို မလို
ခ်င္ဘူး၊ ထာ၀ရ ေအးခ်မ္းေနတာကို လိုခ်င္တယ္ဆိုရင္ ေမတၱာနဲ႔ အစားထိုးလိုက္ပါ။ ေမတၱာဟာ
အမုန္းစိတ္၏ တကယ့္ထြက္ေပါက္ပါ။
ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ေနလို႔ရွိရင္ စိတ္ႏွလံုးဟာ ပူေလာင္ေနရပါတယ္။ အဲဒီ ပူေလာင္မွဳေတြကို မလို
ခ်င္ဘူး၊ ထာ၀ရ ေအးခ်မ္းေနတာကို လိုခ်င္တယ္ဆိုရင္ ေမတၱာနဲ႔ အစားထိုးလိုက္ပါ။ ေမတၱာဟာ
အမုန္းစိတ္၏ တကယ့္ထြက္ေပါက္ပါ။
ဘုရားရွင္က သာသနာျပဳ ေစလႊတ္ေတာ္မူျခင္း။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပထမ၀ါ၌ မိဂဒါ၀ုန္ေတာတြင္ပင္ ၀ါဆိုေတာ္မူ၏။ နာလက ရေသ့
အား ေမာေနယ်အက်င့္ကို ေဟာေတာ္မူ၏။ သူေဌးသား ယသကိုလည္းေကာင္း၊ သူ၏ သူငယ္
ခ်င္း ၅၄ ေယာက္တို႔ကို လည္းေကာင္း တရားရေစကာ ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္းျပဳေပးေတာ္မူ၏။
အား ေမာေနယ်အက်င့္ကို ေဟာေတာ္မူ၏။ သူေဌးသား ယသကိုလည္းေကာင္း၊ သူ၏ သူငယ္
ခ်င္း ၅၄ ေယာက္တို႔ကို လည္းေကာင္း တရားရေစကာ ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္းျပဳေပးေတာ္မူ၏။
ဧတဒဂ္ရ လူေယာက္်ား (၁၀) ေယာက္။
ဧတဒဂ္ရ လူေယာက္်ား (၁၀) ေယာက္မွာ==
၁။ တပုႆ၊ ဘလႅိကညီေနာင္ = ေရွးဦးစြာ သရဏဂံုတည္ေသာ အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၂။ အနာထပိဏ္သူေဌး = ေပးလွဴတတ္သည့္အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၃။ စိတၱသူၾကြယ္ = တရားေဟာေသာအရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၁။ တပုႆ၊ ဘလႅိကညီေနာင္ = ေရွးဦးစြာ သရဏဂံုတည္ေသာ အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၂။ အနာထပိဏ္သူေဌး = ေပးလွဴတတ္သည့္အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၃။ စိတၱသူၾကြယ္ = တရားေဟာေသာအရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
နိဗၺာန္ကို ရေရာက္ႏိုင္သူ။
မိလိႏၵမင္းႀကီးက အရွင္နာဂသိန္မေထရ္ကို “ အရွင္ဘုရား နိဗၺာန္ကို အလံုးစံုေသာ
ပုဂၢိဳလ္မ်ား ရေရာက္ႏိုင္ပါသလား ” ဟု ေမးေလွ်ာက္ေသာအခါ အရွင္နာဂသိန္မေထရ္က
“ မင္းႀကီး အလံုးစံုေသာပုဂၢိဳလ္တို႔ မရေရာက္ႏိုင္ေပဘူး” လို႔ ေျဖတယ္။
“ ဒါျဖင့္ ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ားမွ ရေရာက္ႏိုင္ပါသလဲဘုရား၊ ရွင္းလင္းမိန္႔ၾကားေတာ္မူ
ပုဂၢိဳလ္မ်ား ရေရာက္ႏိုင္ပါသလား ” ဟု ေမးေလွ်ာက္ေသာအခါ အရွင္နာဂသိန္မေထရ္က
“ မင္းႀကီး အလံုးစံုေသာပုဂၢိဳလ္တို႔ မရေရာက္ႏိုင္ေပဘူး” လို႔ ေျဖတယ္။
“ ဒါျဖင့္ ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ားမွ ရေရာက္ႏိုင္ပါသလဲဘုရား၊ ရွင္းလင္းမိန္႔ၾကားေတာ္မူ
Tuesday, August 25, 2015
""အထုူးသတိထားစရာ အုုန္းသီး ငွက္ေပ်ာသီးႏွင့္ သာသနာပြဲ"
ဘုရား ၊ ရဟႏၲာႏွင့္ ငါဟူေသာ ေဝါဟာရ

ေမးေလ်ွာက္သူ= ေတာစိုးနတ္သားတစ္ဦး
တစ္ဦးေသာ နတ္သားသည္ တစ္ခုေသာ ေတာအုပ္ႀကီး၌ ေန၏ ။ သူေနေသာ
ေတာအုပ္ထဲသို႔ ရဟႏၲာႀကီးမ်ား လာေရာက္ေနထိုင္ၾကေလရာ ထိုနတ္သားသည္
ရဟႏၲာႀကီးမ်ား အခ်င္းခ်င္းေျပာၾကေသာ စကားမ်ားကို ၾကားေနရ၏ ။
Monday, August 24, 2015
အမ်ဳိးသမီးဆုုိျပီး အထင္မေသးနဲ႔
ဒုကၡခပ္သိမ္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္းခ်င္ရင္။
ျမတ္စြာဘုရားက ဒုကၡျဖစ္တယ္ဆိုတာ တျခားေၾကာင့္ မဟုတ္ဘူး။ ေဟာဒီ တြယ္တာ
မွဳေၾကာင့္ျဖစ္တာ။ ဒုကၡျဖစ္ျခင္းအေၾကာင္းက တြယ္တာမွဳပဲ။ ဒုကၡခ်ဳပ္ၿငိမ္းခ်င္ရင္ ဒီ တြယ္တာ
မွဳကို ဖယ္ရွားရမယ္။ တြယ္တာမွဳကို ဖယ္လိုက္ႏိုင္တာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ ဒုကၡဟာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြား
တယ္။ ႏွစ္သက္တြယ္တာမွဳဆိုတဲ့ အတြယ္အတာ တဏွာရွိေနေသးသမွ် ဘယ္ေခတ္ဘယ္ကာ
မွဳေၾကာင့္ျဖစ္တာ။ ဒုကၡျဖစ္ျခင္းအေၾကာင္းက တြယ္တာမွဳပဲ။ ဒုကၡခ်ဳပ္ၿငိမ္းခ်င္ရင္ ဒီ တြယ္တာ
မွဳကို ဖယ္ရွားရမယ္။ တြယ္တာမွဳကို ဖယ္လိုက္ႏိုင္တာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ ဒုကၡဟာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြား
တယ္။ ႏွစ္သက္တြယ္တာမွဳဆိုတဲ့ အတြယ္အတာ တဏွာရွိေနေသးသမွ် ဘယ္ေခတ္ဘယ္ကာ
စူဠေသာတာပန္။
ကိေလသာ (၁၀) ပါးအနက္ ဒိဌိ၊ ၀ီစိကိစၦာကို အၾကြင္းမဲ့ ပယ္သတ္ႏိုင္လွ်င္ ေသာတာပန္
ျဖစ္ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ဤ ကခၤ ါ၀ိတရဏ၀ိသုဒၶိစခန္း ေပါက္ေသာ ေယာဂီသည္ ယင္း ဒိဌိ၊ ၀ီစိကစၦာ
ကို အၾကြင္းမဲ့ မပယ္သတ္ႏိုင္ေသးေသာ္လည္း အတန္ၾကာေအာင္ ပယ္ႏိုင္ၿပီးျဖစ္၍ ေသာတာပန္
ျဖစ္ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ဤ ကခၤ ါ၀ိတရဏ၀ိသုဒၶိစခန္း ေပါက္ေသာ ေယာဂီသည္ ယင္း ဒိဌိ၊ ၀ီစိကစၦာ
ကို အၾကြင္းမဲ့ မပယ္သတ္ႏိုင္ေသးေသာ္လည္း အတန္ၾကာေအာင္ ပယ္ႏိုင္ၿပီးျဖစ္၍ ေသာတာပန္
ဧတဒဂ္ရ အမ်ိဳးသမီး (၁၀) ေယာက္။
ဧတဒဂ္ရ လူမိန္းမ (၁၀) ေယာက္မွာ==
၁။ သူေဌးသမီး သုဇာတာ = ေရွးဦးစြာ သရဏဂံုတည္ရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၂။ ၀ိသာခါ = ေပးလွဴတတ္သည့္အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၃။ ခုဇၨဳတၱရာ = အၾကားအျမင္မ်ားသည့္ အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၁။ သူေဌးသမီး သုဇာတာ = ေရွးဦးစြာ သရဏဂံုတည္ရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၂။ ၀ိသာခါ = ေပးလွဴတတ္သည့္အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
၃။ ခုဇၨဳတၱရာ = အၾကားအျမင္မ်ားသည့္ အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
အဓိပတိသံုးပါး။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ၀ိပႆနာရွဳနည္းတြင္ တရားအားထုတ္
ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဦးစြာလုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အဓိပတိသံုးပါးကို လုပ္ေဆာင္ရမယ္။ အဓိပတိသံုးပါးဆို
တာ ၁။ မိမိကိုယ္ကို အားထားၿပီး တရားအားထုတ္ရမယ္။ ငါသည္ စားစရာ၊ ေနစရာမရွိလို႔ အား
ထုတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ အို. နာ. ေသ. မြဲ. ကြဲ တည္းဟူေသာ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြန္ေျမာက္ေစ
ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဦးစြာလုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အဓိပတိသံုးပါးကို လုပ္ေဆာင္ရမယ္။ အဓိပတိသံုးပါးဆို
တာ ၁။ မိမိကိုယ္ကို အားထားၿပီး တရားအားထုတ္ရမယ္။ ငါသည္ စားစရာ၊ ေနစရာမရွိလို႔ အား
ထုတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ အို. နာ. ေသ. မြဲ. ကြဲ တည္းဟူေသာ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြန္ေျမာက္ေစ
Sunday, August 23, 2015
ဘုရားေက်ာင္းကန္သြားမည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား သတိထားဖို႔ *
ထိပ္ထား တစ္ခုသတိေပးခ်င္ေသးတယ္။ သမီးေတာ္တို႔ေရာ ေသေသခ်ာခ်ာနားေထာင္ၾကေနာ္။
ယခုမယ္မယ္တို႔ သြားရမွာက ရဟန္းေတာ္ေတြ သီတင္းသံုးတဲ႔ ေနရာ၊ မယ္မယ္တို႔ ခ်ယ္သထား
တာက တကယ့္ပြဲလမ္းသဘင္သြားမယ့္အတိုင္းပဲ။ မိန္းမတစ္ေရာက္ရဲ႕ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈနဲ႔
"ဥပုုသ္သည္မ်ား ကြမ္း၊ ေဆးလိပ္ သုံးသင့္ မသုံးသင့္ ျပႆနာ"
ဒီေမးခြန္းရဲ႕ အေျဖ၏ ဇစ္ျမစ္ကား ဝိကာလေဘာဇနာ သိကၡာပုုဒ္ကုုိ အေျခခံျပီး
ေပၚထြက္လာျခင္းပါ။ ဥပုုသ္သီလထဲမွာ ဝိကာလေဘာဇနာ ေဝရမဏိ သိကၡာပဒံ
သမာဒိယာမိဟုု ဆုုိ၍ ေဆာက္တည္ရ၏။ အဓိပၺါယ္မွာ ေန႔လြဲ ညစာ စားျခင္းမွ
ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ (ဝိကာလ- ေန႔လြဲမြန္းလြဲေသာအခါ၊ ေဘာဇနာ-
စားျခင္း)
အိပ္ရာဝင္ အိပ္ယာထ ရြတ္ဆုိသင့္ေသာ ေမတၱာပုိ႔"
ေမတၱာကုိႏွလုံးသြင္းျခင္းဟာ
ႏွလုံးသြင္းသူတုိ႔အား အထူးသျဖင့္ အက်ဳိးမ်ားေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ "သုဘုတိ"
ဆုိတဲ့ ရဟႏၱာမေထရ္ဟာ ဆြမ္းခံၾကြတဲ့အခါ အိမ္တုိင္းအိမ္တုိင္းေရွ့၌
ေခတၱရပ္ေနစဥ္အတြင္း ေမတၱာစ်ာန္ ကုိဝင္စားေတာ္မူပါတယ္။
Subscribe to:
Posts (Atom)