“အမ်ားအက်ိဳး၊ ရြက္သယ္ပိုးက၊ ခႏိုးခနဲ႔၊ ဆိုကဲ့ရဲ႕လည္း၊ မတိမ္းမေစာင္း၊ ကိုယ့္လမ္း
ေၾကာင္းကို၊ စိတ္ေကာင္းႏွင့္ယွဥ္၊ ေရွ႕ရွဳႏွင္ေလာ့။”
ပရဟိတဆိုတာ က်ယ္ျပန္႔ၿပီး နက္ရွိဳင္းမွဳလည္းရွိတယ္။ နာမွဳကူညီေရး၊ ပညာေရးကူညီမွဳ၊
က်န္းမာေရးေထာက္ပံ့မွဳဟာ ပရဟိတအလုပ္ေတြ၊ အမ်ားကို ကူညီေဆာင္ရြက္ပံ့ပိုးေစာင့္ေရွာက္
Saturday, October 26, 2013
သတိပဌာန္ ၄ ပါး။
သတိပဌာန္ဟူသည္ လြန္စြာတည္ေသာ သတိ၊ ခိုင္ၿမဲစြာတည္ေသာ သတိဟု အဓိပၸါယ္ရရွိ
ပါသည္။ သက္ဆိုင္ရာ အာရံုထဲ၌ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ သက္၀င္တည္ေနေသာ သတိေစတသိက္ကို ဆိုလိုပါ
သည္။ တရားကိုယ္အားျဖင့္ သတိေစတသိက္ ၁ ပါးတည္းျဖစ္ေသာ္လည္း အာရံု ၄ မ်ိဳး၊ ယူပံုအ
ျခင္းအရာ ၄ မ်ိဳး၊ ပယ္ခြါျခင္းကိစၥ ၄ မ်ိဳး ပါးျခင္းေၾကာင့္ သတိပဌာန္ ၄ မ်ိဳး ပါးရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ပါသည္။ သက္ဆိုင္ရာ အာရံုထဲ၌ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ သက္၀င္တည္ေနေသာ သတိေစတသိက္ကို ဆိုလိုပါ
သည္။ တရားကိုယ္အားျဖင့္ သတိေစတသိက္ ၁ ပါးတည္းျဖစ္ေသာ္လည္း အာရံု ၄ မ်ိဳး၊ ယူပံုအ
ျခင္းအရာ ၄ မ်ိဳး၊ ပယ္ခြါျခင္းကိစၥ ၄ မ်ိဳး ပါးျခင္းေၾကာင့္ သတိပဌာန္ ၄ မ်ိဳး ပါးရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
တကုိယ္ေကာင္းဆန္တာ အမ်ားအတြက္ပါ...။
ကမၻာ့ကိုးကြယ္မႈဆိုင္ရာ အယူ၀ါဒမ်ားကို အၾကမ္းဖ်ဥ္းအုပ္စုဖဲြ႕ေဖာ္ျပရေသာ္
(၁) ဟိႏၵဴဘာသာ
(၂) ဗုဒၶဘာသာ
(၃) ခရစ္ယာန္ဘာသာ
(၄) အစၥလာမ္ဘာသာဟူ၍ ဘာသာႀကီး(၄)မ်ဳိး
(၅) အျခားဘာသာငယ္ေလးမ်ား (ဂ်ိမ္းဘာသာ၊ ဆစ္ခ္ဘာသာ၊ ဇိုရိုအက္စတာဘာသာ၊ ရွင္တိုဘာသာ စသည္မ်ား)
ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက၏ေထရုပၸတၱိအက်ဥ္း...။
ဆရာေတာ္ဟာ ငယ္စဥ္ကဗုဒၵဘာသာမဟုတ္ခဲ့ပါ။ လြတ္လပ္ေသာစိတ္ျဖင့္ ဘာသာတရားမ်ိဳးစံုကို ေလ့လာခဲ့ျပီး ေနာက္ဆံုး ဗုဒၵဘာသာကုိ ေလ့လာမိကာ ဗုဒၵ၏ သားေတာ္ သံဃာေတာ္အျဖစ္ခံခဲ့ျပီး မိမိရွာေဖြေတြ႔ရွိသည့္ တရားေတာ္ မ်ားကို လူတုိင္း(အထူးသျဖင့္) ေခတ္လူငယ္ေတြ နားလည္ေအာင္ အေတြးအျမင္အသစ္ျဖင့္ ေရးသား၊ေဟာေျပာ ခဲ့ပါတယ္။
သာသနာေတာ္က်င့္ထံုး မဟုတ္ေသာ သက္သတ္လြတ္စားျခင္း။
ယခုအခါ လြဲမွားေသာ ကိုးကြယ္ရာမ်ားကို ေရွ့တန္းတင္ထားေသာ သက္သတ္လြတ္ စားေသာ၀ါဒ၊
အေသြးလြတ္ အသားလြတ္ စားေသာ၀ါဒ၊ မီးလြတ္စားေသာ၀ါဒ၊ တို ့ကို တြင္က်ယ္ေအာင္ ျဖန္ ့ျဖဴးေနေသာ
အင္အားစုမ်ား ရွိေနပါသည္။ ေထရ၀ါဒ ရွ ုေထာင့္မွၾကည့္ေသာ္ အထြက္တင္ရမည့္ သာသနက်င့္စဥ္ မ
ဟုတ္ပါ။ အဓိဌာန္ဟုဆိုကာ ၉ ရက္ ၁၈ ရက္ စသည္ျဖင့္ ၉ န၀င္း ၉ အလီ တင္ၿပီး သက္သတ္လြတ္စား
အေသြးလြတ္ အသားလြတ္ စားေသာ၀ါဒ၊ မီးလြတ္စားေသာ၀ါဒ၊ တို ့ကို တြင္က်ယ္ေအာင္ ျဖန္ ့ျဖဴးေနေသာ
အင္အားစုမ်ား ရွိေနပါသည္။ ေထရ၀ါဒ ရွ ုေထာင့္မွၾကည့္ေသာ္ အထြက္တင္ရမည့္ သာသနက်င့္စဥ္ မ
ဟုတ္ပါ။ အဓိဌာန္ဟုဆိုကာ ၉ ရက္ ၁၈ ရက္ စသည္ျဖင့္ ၉ န၀င္း ၉ အလီ တင္ၿပီး သက္သတ္လြတ္စား
Friday, October 25, 2013
* ကိုးကြယ္မွဳအစ၊ ကိုးကြယ္မွဳ အဓိပၸါယ္။
လူႏွင့္ ကိုးကြယ္မွဳတြင္ သမိုင္းဆရာတို႔၏ ေလ့လာမွဳအဆိုအရ လူသည္ ေျခသလံုးအိမ္
တိုင္ဘ၀မွ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ယဥ္ေက်းလာၿပီး အစုအသင္းႏွင့္ေနတတ္လာသူမ်ား ျဖစ္သည္
ဟု သိရ၏။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ လူသည္ ေၾကာက္တတ္မွဳႏွင့္ ရလိုမွဳ သေဘာတရားမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕
စည္းထားေသာသ႑ာန္တစ္ခုသာျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွား၏။
တိုင္ဘ၀မွ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ယဥ္ေက်းလာၿပီး အစုအသင္းႏွင့္ေနတတ္လာသူမ်ား ျဖစ္သည္
ဟု သိရ၏။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ လူသည္ ေၾကာက္တတ္မွဳႏွင့္ ရလိုမွဳ သေဘာတရားမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕
စည္းထားေသာသ႑ာန္တစ္ခုသာျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွား၏။
ဗုဒၶဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရန္ ကုသိနာရံုသို႔ ၾကြျခင္းအေၾကာင္း ၃ ပါး။
၁။ မဟာသုဒႆနသုတ္ ေဟာေတာ္မူလိုေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း။
၂။ သုဘဒၵရဟန္း ရဟႏၱာျဖစ္လတၱံကို သိေတာ္မူျခင္း။
၃။ ဓာတ္ေတာ္ေၾကာင့္ ၇ -ျပည္ေထာင္ မင္းတို႔ စစ္ျဖစ္မည့္အေရးကို ဆရာေဒါနပုဏၰားက
စစ္မျဖစ္ေအာင္ တားႏိုင္မည္ကို သိျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
၂။ သုဘဒၵရဟန္း ရဟႏၱာျဖစ္လတၱံကို သိေတာ္မူျခင္း။
၃။ ဓာတ္ေတာ္ေၾကာင့္ ၇ -ျပည္ေထာင္ မင္းတို႔ စစ္ျဖစ္မည့္အေရးကို ဆရာေဒါနပုဏၰားက
စစ္မျဖစ္ေအာင္ တားႏိုင္မည္ကို သိျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
* ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂအက်င့္ဆိုတာ။
လူဆိုတဲ့ သဘာ၀ဟာ အေပါင္းအသင္း မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ ေနၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကာမ
ခ်မ္းသာေတြကို သာယာႏွစ္သက္ၿပီး ခံစားေနတာဟာ (ဟီေနာ) ယုတ္ညံ့ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ
ဆိုရင္ အဲဒီ ကာမဂုဏ္ေတြကို သံုးေဆာင္တဲ့အခါမွာ ယုတ္ညံ့တဲ့ ကိေလသာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ တပ္
မက္တြယ္တာ သာယာတဲ့ ကာမရာဂ ကာမတဏွာေတြျဖစ္ပါတယ္။ ငါသာ ဒီလို အေကာင္းေတြ
ခ်မ္းသာေတြကို သာယာႏွစ္သက္ၿပီး ခံစားေနတာဟာ (ဟီေနာ) ယုတ္ညံ့ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ
ဆိုရင္ အဲဒီ ကာမဂုဏ္ေတြကို သံုးေဆာင္တဲ့အခါမွာ ယုတ္ညံ့တဲ့ ကိေလသာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ တပ္
မက္တြယ္တာ သာယာတဲ့ ကာမရာဂ ကာမတဏွာေတြျဖစ္ပါတယ္။ ငါသာ ဒီလို အေကာင္းေတြ
ကိုးကြယ္မွဳအစ၊ ကိုးကြယ္မွဳ အဓိပၸါယ္။
လူႏွင့္ ကိုးကြယ္မွဳတြင္ သမိုင္းဆရာတို႔၏ ေလ့လာမွဳအဆိုအရ လူသည္ ေျခသလံုးအိမ္
တိုင္ဘ၀မွ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ယဥ္ေက်းလာၿပီး အစုအသင္းႏွင့္ေနတတ္လာသူမ်ား ျဖစ္သည္
ဟု သိရ၏။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ လူသည္ ေၾကာက္တတ္မွဳႏွင့္ ရလိုမွဳ သေဘာတရားမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕
စည္းထားေသာသ႑ာန္တစ္ခုသာျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွား၏။
တိုင္ဘ၀မွ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ယဥ္ေက်းလာၿပီး အစုအသင္းႏွင့္ေနတတ္လာသူမ်ား ျဖစ္သည္
ဟု သိရ၏။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ လူသည္ ေၾကာက္တတ္မွဳႏွင့္ ရလိုမွဳ သေဘာတရားမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕
စည္းထားေသာသ႑ာန္တစ္ခုသာျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွား၏။
ဘီလူးအဆြဲခံရေသာ သူငယ္နဲ႔ နေမာဗုဒၶႆ။
ျမတ္စြာဘုရားသက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိေတာ္မူစဥ္က ရာဇၿဂိဳလ္ၿမိဳ႕ႀကီး၌ သမၼာဒိဌိ အယူရွိ
သူ၏ သားႏွင့္ မိစၦာဒိဌိ အယူရွိသူ၏သား သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ ခံုညင္းကစားၾကရာ
သမၼာဒိဌိသူငယ္က “နေမာဗုဒၶႆ” ဟု ဆို၍ ခံုညင္းပစ္၏။ အၿမဲတမ္းႏိုင္၏။ ထိုအခါ မိစၦာဒိဌိ
သူငယ္က ဤသူသည္ “နေမာ ဗုဒၶႆ” ဟု ဆို၍ ကစားလွ်င္ အၿမဲႏိုင္သည္ဟု မွတ္သား၍
သူ၏ သားႏွင့္ မိစၦာဒိဌိ အယူရွိသူ၏သား သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ ခံုညင္းကစားၾကရာ
သမၼာဒိဌိသူငယ္က “နေမာဗုဒၶႆ” ဟု ဆို၍ ခံုညင္းပစ္၏။ အၿမဲတမ္းႏိုင္၏။ ထိုအခါ မိစၦာဒိဌိ
သူငယ္က ဤသူသည္ “နေမာ ဗုဒၶႆ” ဟု ဆို၍ ကစားလွ်င္ အၿမဲႏိုင္သည္ဟု မွတ္သား၍
ဗုဒၶဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရန္ ကုသိနာရံုသို႔ ၾကြျခင္းအေၾကာင္း ၃ ပါး။
၁။ မဟာသုဒႆနသုတ္ ေဟာေတာ္မူလိုေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း။
၂။ သုဘဒၵရဟန္း ရဟႏၱာျဖစ္လတၱံကို သိေတာ္မူျခင္း။
၃။ ဓာတ္ေတာ္ေၾကာင့္ ၇ -ျပည္ေထာင္ မင္းတို႔ စစ္ျဖစ္မည့္အေရးကို ဆရာေဒါနပုဏၰားက
စစ္မျဖစ္ေအာင္ တားႏိုင္မည္ကို သိျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
၂။ သုဘဒၵရဟန္း ရဟႏၱာျဖစ္လတၱံကို သိေတာ္မူျခင္း။
၃။ ဓာတ္ေတာ္ေၾကာင့္ ၇ -ျပည္ေထာင္ မင္းတို႔ စစ္ျဖစ္မည့္အေရးကို ဆရာေဒါနပုဏၰားက
စစ္မျဖစ္ေအာင္ တားႏိုင္မည္ကို သိျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ နတ္ကုိးကြယ္မႈ
နတ္
ဆုိသည္မွာ “နာထ” ဟူေသာ ပါဠိမွ ဆင္းသက္လာသည္ဟု သုေတသီတုိ႔ ဆုိၾကပါသည္။
နတ္သည္ သုံးမ်ဳိးသုံးစားရွိပါသည္။ ယင္းတုိ႔မွာ ၀ိသုဒိၶနတ္၊ ဥပပတိၱနတ္ႏွင့္
သမုတိ နတ္ဟု သုံးမ်ဳိးရွိ၏။ ယခုေရးသားေသာ ေခါင္းစဥ္ပါ နတ္ကုိးကြယ္မႈ
ဆုိသည္မွာ ဥပပတိၱနတ္ကုိ ဆုိလုိပါသည္။
Subscribe to:
Posts (Atom)