Saturday, February 7, 2015

ကာေမသုမိစၦာစာရကံအေၾကာင္း



ကာေမသုမိစၦာစာရသိကၡာပုဒ္က ဦးဇင္းတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား
ေဆာက္တည္ေနက်ျဖစ္တဲ့ ငါးပါးသီလထဲမွ တတိယေျမာက္သိကၡာပုဒ္ပါ။ ဒီသီလမွာလည္း
ေရွာင္ၾကဥ္လွ်င္ ရနုိင္မယ့္ေကာင္းက်ဳိးတရား၊ က်ဴးလြန္လွ်င္ ခံစားရမယ့္
ဆုိးက်ဳိးတရား အေကာင္းနဲ႔အဆုိး အျဖဴနဲ႔အမည္း ဒြန္တြဲေနသလုိ
သိကၡာပုဒ္တစ္ခုမွာ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊ က်ဴးလြန္းျခင္း၊ ထုိထုိေသာ
အေၾကာင္းတရားမ်ားေၾကာင့္ ေကာင္းက်ဳိး ဆုိးက်ဳိးမ်ားရွိေနပါတယ္။

ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ပြားနည္း




ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ေလးေတြ ပြားတတ္ဖုိ႔ ေျပာေပးမယ္။
၁။ အရဟံ- အထူးအပူေဇာ္ခံထုိက္တဲ့ ဘုရားရွင္၊
အရ ဟံ- ကိေလသာကင္းေတာ္မူတဲ့ ဘုရားရွင္၊
အ ရဟံ- ဆိတ္ကြယ္ရာမွာပင္ျဖစ္ေသာ္လဲ မေကာင္းမႈကုိ ျပဳေတာ္မမူတဲ့ ဘုရားရွင္။
ဒီလုိ သိလုိက္ရင္ ကိေလသာကင္းေနတာနဲ႔ ပူေဇာ္ထုိက္လွပါၿပီ၊ ဒုိ႔ ပုထုဇဥ္ေတြဆုိတာ မျမင္ကြယ္ရာမွာ မေကာင္းမႈ လစ္ရင္ လစ္သလုိျပဳတတ္ၾကတယ္၊ ဘုရားရွင္မွာေတာ့ ဘယ္ေနရာမ်ိဳးမွာမွ မေကာင္းမႈ ျပဳေလ့မရွိေတာ့ဘူးဆိုတာ မွန္းဆၾကည္ညိဳလုိက္ပါ။

အဒိႏၷာဒါနကံ အေၾကာင္း

အဒိႏၷာဒါန ဆုိတာ ဦးဇင္းတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ေန႔စဥ္ေစာင့္ထိန္းေနက် ငါးပါးသီလရဲ႕ ဒုတိယေျမာက္သိကၡာပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာလုိရွင္းရွင္းေလးေျပာရရင္ အရွင္မေပးေသာ သူတစ္ပါးဥစၥာကုိ ခုိးယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရတဲ့သိကၡာပုဒ္ပါ။ ေရွာင္ၾကဥ္ရင္ေကာင္းက်ဳိးရမယ္။ လြန္က်ဴးရင္ ဆုိးက်ဳိးရမယ္။

Friday, February 6, 2015

ပါဏာတိပါတကံ၏ဆုိးက်ိဳးမ်ား



ပါဏာတိပါတာ ေဝရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ (သတၱဝါ၏ အသက္ကုိသတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏)တဲ့။ ဒါက ဦးဇင္းတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ဳိးတုိ႔ ေစာင့္ထိန္းေနၾကျဖစ္တဲ့ ငါးပါးသီလရဲ႕ ပထမဆုံး သီလျဖစ္ပါတယ္။ သတၱဝါ၏ အသတ္ကုိ သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္တယ္ဆုိရင္ ပါဏာတိပါတ ကံလုံျခဳံတယ္ေပါ့။ သတၱဝါရဲ႕ အသတ္ကုိ သတ္လုိက္ရင္ ပါဏာတိပါတကံကုိ က်ဴးလြန္တာပါ။ ပါဏာတိပါတကံကုိ က်ဴးလြန္လုိက္ရင္ ေအာက္ပါဆုိးက်ဳိးေတြကုိ ရရွိေစပါတယ္။

သည္ဘ၀ကံေၾကာင့္ သည္ဘ၀ခံ

ေကာင္းမႈကံ၊ မေကာင္းမႈကံ တုိ႔၏ သေဘာမွာ ေရွးဘဝက ျပဳခဲ့ေသာ ကံေၾကာင့္
ယခုဘဝမွာ အက်ဳိးခံစားရတာလည္းရွိပါတယ္။ ယခုဘဝ ျပဳလုိက္ေသာ ကံေၾကာင့္
ယခုဘဝမွာပင္ ခ်က္ခ်င္း အက်ဳိးခံစားရတာလည္းရွိပါတယ္။ ဆုိလုိတာက အတိတ္ဘဝမွာ
ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ေကာင္းကံ မေကာင္းကံေၾကာင့္ ယခုဘဝမွာ
ေကာင္းက်ဳိး၊ မေကာင္းက်ဳိးခံရတာရွိသလုိ၊ ယခုဘဝျပဳလုပ္လုိက္တဲ့ကံေၾကာင့္
ယခုဘဝမွာပင္လွ်င္ခ်က္ခ်င္းအက်ဳိးေပးတာမ်ဳိးရွိပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါကရွိပါတယ္။

အမွတ္မထင္ ျပဳမိတတ္သည့္ကံက ေပးတဲ့ဆုိးက်ိဳး


လူသည္ ေပ်ာ္ခ်င္၏။ ေပ်ာ္တတ္၏။ ေနာက္ခ်င္ ေျပာင္ခ်င္စိတ္ရွိ၏။ တစ္ခါတစ္ရံ သူတစ္ပါး ဒုကၡေရာက္ေနသည္ကုိပင္ ေပ်ာ္စရာဟုထင္မွတ္ကာ တဝါးဝါး တဟားဟားရယ္ေမာခ်င္တတ္၏။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ရယ္ေမာရုံမွ်မကပဲ ဒုကၡေရာက္ေနသူကုိပင္ သေရာ္ ေျပာင္ေလွာင္မိတတ္ၾက၏။ ထုိအျပဳအမူမ်ားသည္ အမွတ္မထင္ ျပဳမိတတ္သည့္ အကုသုိလ္ကံမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။

“ယမမင္းသည္ ထာ၀ရ ၿမဲသလား၊ ေျပာင္းျဖစ္သလား”

မၿမဲပါ။ ဘုရားရွင္သည္ပင္ ႏုစဥ္အခါက ယမမင္းျဖစ္ခဲ့ဖူးေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူဖူးပါသည္။

ငါသည္ ေရွးယမမင္းျဖစ္စဥ္အခါက မေကာင္းမွဳအကုသိုလ္ျပဳကုန္သူတုိ႔သည္ အထူးထူးအျပားျပား
ညွဥ္းပမ္းႏွိပ္စက္မွဳမ်ားကုိ ခံစားရသည္ကုိ ျမင္ေသာအခါ-

၁။ ငါသည္ လူ႕အျဖစ္ကုိ ရရင္ ေကာင္းမွာပဲ။

ကိုးခန္း ကမၼဝၼဝါ။ ။

  ဤေဝါဟာရသည္ ရဟန္းေတာ္တို႔၏လက္သံုးပင္ျဖစ္၏။

(၁) ဥပသမၸဒခႏၶက- ရဟန္းခံကမၼဝါ၊
(၂) ကထိန ခႏၶက- ကထိန္ခင္း ကထိန္ႏုတ္ ကမၼဝါ၊
(၃) သီမာခႏၶက- သိမ္သမုတ္ သိမ္ႏုတ္ ကမၼဝါ၊

ေနာက္ဆံုးအေမြ။

        ေလာကမွာ ျမင္ျမင္သမွ် သတၱ၀ါေတြဟာ ငါပဲျဖစ္ျဖစ္ သူပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္လုပ္သမွ်
ဟာ ကိုယ္နဲ႔သာ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ “ကမၼဒါယာဒ” တို႔တစ္ေတြ လုပ္ခဲ့တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကို
တို႔တစ္ေတြ ႔ေနာက္ဆံုး အေမြခံရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုလည္း ဆင္ျခင္စဥ္းစားေပးရပါမယ္၊
“ေကာင္းတာလုပ္ရင္လည္း ေကာင္းတဲ့အေမြ အက်ိဳးခံစားရၿပီး၊ မေကာင္းတာလုပ္ရင္လည္း

မိမိကိုယ္တိုင္ စီမံဖန္တီးႏိုင္ေရး။

        ဘုရားပြင့္ေတာ္မမူမီႏွင့္ ပြင့္ေပၚေတာ္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ေပၚေပါက္တဲ့ အယူ၀ါဒေတြကို ေလ့
လာၾကည့္ရင္ အမ်ားအားျဖင့္ (ဖန္တီးရွင္/တန္ခိုးရွင္) သူတစ္ပါးစီမံသလို ခံယူရေၾကာင္း ေဟာေျပာ
ညႊန္ၾကားခ်က္ေတြကို ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
         ဗုဒၶဘုရားရွင္ရဲ႕ အယူ၀ါဒမွာေတာ့ ဘုရားရွင္က “အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ”   “  မိမိရဲ႕

ဓမၼဒူတအရွင္ေဆကိႏၵ သိခဲ့တဲ့ တရားသေဘာ။

     ဘုန္းဘုန္းကလည္းပဲ ကိုယ့္ဘ၀ ဒီဘ၀ရဲ႕အစကို  ဘုန္းဘုန္း မွတ္မိတာေလး  တစ္ခု
ေျပာၾကည့္ပါအံုးမယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ အေဖအေမတို႔ အိမ္မွာမရွိၾကဘူး ရြာထဲကိုကိစၥတစ္ခုနဲ႔
သူတို႔သြားၾကတယ္။ မွတ္မိတာကေတာ့ အခ်ိန္က ည(၇)နာရီ ေလာက္ေပါ့။ ေမွာင္လာပါၿပီ
မိုးေတြကလည္း အံု႔အံု႔နဲ႔ မည္းေနတာပဲ။ ညအေမွာင္ အိမ္တစ္လံုးမွာ  မိုးေမွာင္မိုက္အတြင္း

Thursday, February 5, 2015

ကိုးကြယ္မႈဆိုတာဘာလဲ…?

အသက္ (၃၅) ႏွစ္အရြယ္မွာ ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိၿပီးေနာက္
ဘုရားရွင္ (၄၅) ႏွစ္ၾကာ တရားေတာ္မ်ား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ငါးပါးသီလ၊ ရွစ္ပါးသီလ၊ သစၥာေလးပါး၊ မဂၢင္ရွစ္ပါး၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္၊
သတိပ႒ာန္ စသျဖင့္ အေၾကာင္းအရာ မ်ဳိးစုံဘဲ။
ေနာက္ပုိင္းမွာ ဘုရားေဟာတရားေတာ္ေတြဟာ
ပိဋကတ္သုံးပုံအျဖစ္ထင္ရွားလာတယ္။

ဘုရားရွင္ေဟာခဲ့တဲ့တရားေတာ္ေတြဟာ ဘာမွ တီထြင္ၾကဆၿပီး
ေဟာခဲ့တာမပါဘူး။ အရွိတရားေတြကုိ ေဟာတာ။

အသဲထဲ စြဲၿမဲ


ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြက ဘုရားရွင္ရဲ႕
ရုပ္ပြါးေတာ္ ရုပ္တုေတာ္ ဆင္းတုေတာ္ေတြကုိ
ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကတယ္။ အရုိအေသေပးၾကတယ္။
ရုပ္ပြါးေတာ္ဆုိတာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ရုပ္ပုံေတာ္ကုိ ပြါးထားတာျဖစ္တယ္။
ရုပ္တုဆုိတာကလဲ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ရုပ္ပုံေတာ္ကုိ တုထားထာျဖစ္တယ္။
ဆင္းတုေတာ္ဆုိတာကလဲ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အဆင္းကုိ တုထားတာသာျဖစ္တယ္။

ဗုဒၶဘာသာ


ကမၻာေပၚမွာရွိေနတဲ့ဘာသာႀကီးေလးမ်ဳိးကုိ အၾကမ္းအားျဖင့္
(၁) ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မွီခုိအားကုိးရေသာဘာသာနဲ႔
(၂) သူမ်ားကုိ မွီခုိအားကုိးရေသာဘာသာလုိ႔
ႏွစ္မ်ဳိးခြဲႏုိင္တယ္။
ဒီႏွစ္မ်ဳိးထဲမွာ ဗုဒၶဘာသာက နံပါတ္ (၁) အမ်ဳိးအစားပါ။
မိမိသည္သာလွ်င္ မိမိ၏ ကုိးကြယ္ရာျဖစ္၏၊
မိမိမွတပါး အဘယ္သူသည္ (မိမိ၏) ကုိးကြယ္ရာ ျဖစ္ႏုိင္ပါအံ့နည္း၊

Wednesday, February 4, 2015

႐ုပ္အဆင္း။

      ဥပဓိဆိုတဲ့ဥစၥာ ရွိတယ္။ ႐ုပ္အဆင္းကို ေခၚတယ္။ ႐ုပ္အဆင္းဟာ အမွတ္တမဲ့ေတာ့ အေရး
မႀကီးပါဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႐ုပ္အဆင္းလွတယ္ဆိုရင္ပဲ ေဘးက ျမင္ေနရတဲ့သူက ..
ဟယ္... ႐ုပ္ကေလးက သနားကမားေလးနဲ႔ ဆိုၿပီးေတာ့ သူ႔အေပၚ ခ်စ္ခင္စိတ္ ရွိတယ္။
ကေလး ကေလးဆုိလို႔ရွိရင္လဲ ႐ုပ္ကေလးက သနားကမားကေလးနဲ႔ ဆိုၿပီးေတာ့ ေကၽြးခ်င္ ေမြး
ခ်င္လာတယ္။
လူႀကီး လူႀကီးအလိုက္ေပါ့ေလ။
အ႐ုပ္က ဆိုးေနၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ ေကၽြးခ်င္ ေမြးခ်င္စိတ္ေတာင္ နည္းသြားတယ္။
သနားတတ္တဲ့သူနဲ႔ ေတြ႕ရင္သာ ေကၽြးခ်င္ ေမြးခ်င္တယ္။

         ဒါေၾကာင့္ ဥပဓိဆိုတဲ့ ႐ုပ္အဆင္းဟာ သိပ္အေရးႀကီးတာပဲ။
ဟို.. အထက္တန္းက်ေလေလ ႐ုပ္အဆင္းက အေရးႀကီးေလေလ။
အထက္တန္းေရာက္လာေလ ဥပဓိက အေရးႀကီးေလပဲ။
သူတို႔ကေတာ့ျဖင့္ အက်ိဳးမေပးပဲ ေနပါ့မလား .. ဥပဓိကိုက တယ္ေကာင္းတာကိုး။
ဥပဓိဟာ.. အကုန္လံုး လိုက္ၿပီးေတာ့ အက်ိဳးေပးစရာ အေၾကာင္းျဖစ္သြားတယ္။
  {  http://lokachantha.blogspot.com (အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ) မွ ကူးယူ ပူေဇာ္ပါသည္။ }

  ဦးသိန္းေ၀။

စိတ္ထားတတ္ရင္ ျမတ္ပါတယ္။

       ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ စတဲ့ ကိေလသာေတြရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈေၾကာင့္ ဘယ္လိုပဲ အေကာင္း
ေမွ်ာ္ေမွ်ာ္ အေကာင္းျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါ။ အဲဒီ အဆိုးတရားေတြရဲ႕အက်ိဳးက အေကာင္းျဖစ္မ
လာသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ဘ၀မွာ နိမ့္က်ၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ ဆင္းရဲဒုကၡနဲ႔ ၾကံဳၾကရပါတယ္။
         အခု လူ႕ဘ၀ေရာက္လာတယ္ဆိုတာ ကုသိုလ္ကံ ေကာင္းတဲ့အလွည့္ေလးတစ္ကြက္ၾကံဳလို႔

လူ႕ဘ၀ဖ်က္ အက်င့္စရိုက္မ်ား။

၁။ ေနျမင့္ေအာင္ အိပ္ျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ သူတပါးမယားကို မွီ၀ဲျခင္းလည္းေကာင္း၊ ရန္သူ
မ်ားျခင္းလည္းေကာင္း၊ အက်ိဳးမဲ့ျပဳျခင္းလည္းေကာင္း၊ မေကာင္းေသာ အေဆြခင္ပြန္းရွိျခင္း
လည္းေကာင္း၊ အလြန္ေစႏွဲျခင္းလည္းေကာင္း၊ ဤအေၾကာင္း ၆ ပါးတို႔သည္ လူကို ပ်က္စီးတတ္
ကုန္၏။

၀ိသာခါအား ဆံုးမေသာ ပဋိ စၦႏၷၾသ၀ါဒ (၁၀) ပါး။

 ၀ိသာခါအား ဆံုးမေသာ ပဋိ စၦႏၷၾသ၀ါဒ (၁၀) ပါးမွာ==
 ၁။ အိမ္တြင္းကမီးကို အျပင္မထုတ္ရာ၊ အိမ္တြင္းက ရန္စကားကို အျပင္သို႔ မေရာက္ေစရာ။
 ၂။ အိမ္ပကမီးကို အတြင္းမယူရာ၊ အိမ္ပကရန္စကားကို အိမ္တြင္းသို႔ မေရာက္ေစရာ။
 ၃။ ေပးတတ္ေသာသူကိုသာ ေပးရာ၏၊ ဥစၥာကို ျပန္၍ေပးသူကို ေခ်းငွားရာ၏။
 ၄။ မေပးတတ္ေသာသူကို မေပးရာ၊ ျပန္၍မဆပ္တဲ့သူကို မေခ်းငွားရာ။

“အျမင္ကေတာ့ ဟုတ္သလိုလို”။

        ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္က သိပ္ေခ်ာသိပ္လွတဲ့ ေခမာမိဖုရားႀကီးက သူရဲ႕
အလွေပၚမာန္တက္ၿပီး၊ ဘုရားနားလည္း မကပ္၊ တရားလဲ မနာခ်င္၊ သံဃာေတာ္ေတြကိုလည္း
မဖူးေမွ်ာ္ခ်င္ပါ။ အဲဒီ မိဖုရားႀကီးကို ျမတ္စြာဘုရားက.. “ေခမာမိဖုရား သင္က လွတယ္ပတယ္
ထင္ေနတဲ့ သင္ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို တကယ္ လွပတင့္တယ္မွဳ ရွိမရွိ  ဉာဏ္ပညာေလးနဲ႔ စစ္ၿပီး

မြဲျခင္း တရားခံ



ဗုဒၶဘာသာမွာ ကုိးကြယ္ရာ ရတနာသုံးပါးဆုိတာရွိတယ္။
၁။ ဗုဒၶ – ဘုရား ၂။ ဓမၼ – တရား ၃။ သံဃ – သံဃာ
နံပါတ္ (၁) ျဖစ္တဲ့ ဗုဒၶဘုရားရွင္ကုိ ဘယ္လုိ ဘာေၾကာင့္ကုိးကြယ္
ဆည္းကပ္ရတယ္ဆုိတာ ရွင္းျပၿပီးၿပီ။
အခု နံပါတ္ (၂) ျဖစ္တဲ့ ဓမၼ တရားေတာ္ကုိ ဘယ္လုိ ဘာေၾကာင့္
ဆည္းကပ္ရတယ္ဆုိတာရွင္းျပအုံးမယ္။

ခ်မ္းသာေရး

မြဲေနတယ္ဆုိလုိ႔ ခ်မ္းသာဘုိ႔အတြက္ ဗုဒၶဘာသာစာေပကလာတဲ့
စီးပြါးေရးလမ္းညႊန္ခ်က္ေလးေတြ ေျပာျပရအုံးမယ္။
ေလာကီေရးထဲမွာပါတဲ့ ဗုဒၶစာေပကလာတဲ့ ဒီစီးပြါးေရးလမ္းညႊန္ခ်က္ေတြဟာ
ဟုိး လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္က အိႏၵိယႏုိင္ငံမွာ
ေဟာၾကားထားတာေတြျဖစ္ေတာ့ အခုေခတ္လုိ ဘဏ္စနစ္ေတြ ဘာေတြ ညာေတြ
မရွိေသးတဲ့တဲ့အတြက္ ဒီေခတ္ရဲ႕ အေခၚအေ၀ၚ အသုံးအႏႈန္းေတြေတာ့ ဘယ္ပါမလဲ။
အခ်ိန္အခါနဲ႔ ေနရာေဒသအလုိက္ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခဲ့ရတာပါ။

သံဃာရတနာ


ရတနာသုံးပါးထဲက ဘုရားရွင္နဲ႔တရားေတာ္ကုိ
ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လုိကုိးကြယ္ရသလဲဆုိတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
ထင္သာျမင္သာေအာင္ ေျပာျပခဲ့တယ္။
ဒီတခါ သံဃာရတနာလုိ႔ေခၚတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကုိ
ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လုိ ကုိးကြယ္ရတယ္ဆုိတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
နည္းနည္း ေျပာျပရအုံးမယ္။
ဒီအေၾကာင္းကုိ ေျပာဘုိ႔အတြက္
ဗုဒၶဘာသာသမုိင္းအနည္းငယ္ကုိ သိထားဘုိ႔လုိတယ္။

Tuesday, February 3, 2015

စႀကၤ ံခ်ိန္မွာ မွတ္စရာ။

* ဘယ္လွမ္း ညာလွမ္း၊ ေျဖးေျဖးလွမ္း၊ ေျခလွမ္းစိတ္ပါေစ။
     ဟိုဒီမၾကည့္၊ ေရွ႕တည့္တည့္၊ မွတ္လ်က္ရွိပါေစ။
     မ်က္လႊာကိုခ်၊ ေလးေတာင္မွ်၊ ၾကည့္ရ ရွဳမွတ္ေလ။
     ၾကြတာ လွမ္းတာ၊ ခ်နင္းတာ၊ ေသခ်ာေစာင့္ၾကည့္ေန။

ျပည့္စံုလာလွ်င္ သတိယွဥ္

 ဘဝဆိုတာ မရွိတာရွိေအာင္၊ မရေသးတာ ရေအာင္၊ မျဖစ္ေပၚေသးတာ ျဖစ္ေပၚ
ေအာင္၊ ဆင္းရဲေနရင္ ခ်မ္းသာေအာင္၊ မျပည့္စံုတာ ျပည့္စံုေအာင္၊ ရွာရ၊ ေဖြရ၊ ျပဳ
လုပ္ရ၊ ၾကိဳးစားေဆာင္ရြက္ရတယ္။ ဒါမွ ဘဝတိုးတက္တယ္၊ ျပည့္စံုတယ္။ ၾကိဳး
စားလို႔ ျပည့္စံုလာလွ်င္ေတာ့ သတိထားရမယ္။ ျပည့္စံုလာေလ သတိထားရေလ၊

ကုသိုလ္ျဖစ္ပြား ႏွလံုးသြင္း။

       ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းတာကို ေယာနိေသာ မနသိကာရလို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။
ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္က  မ်က္စိက ျမင္စရာ အာ႐ုံေလးတစ္ခုဟာ ေလာဘျဖစ္စရာဆိုရင္ ကိုယ့္
မွာ ဆင္ျခင္တံုတရား႐ွိရပါမယ္၊ သူမ်ားပိုင္တဲ့ပစၥည္း ဆိုလို႔ ရွိရင္ “ဒါ သူမ်ားပိုင္တဲ့ ပစၥည္းနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး ငါ-ေလာဘျဖစ္လို႔ မေကာင္းဘူး၊ ငါ့မွာ ေလာဘမျဖစ္ေစရဘူး” လို႔ ဒီအေတြးမ်ိဳး

** အနာထပိဏ္ေသေဌးႀကီး မ်က္ရည္ယိုစီး ငိုေၾကြးရျခင္း။

       အနာထပိဏ္ေသေဌးၾကီးသည္ ေသခါနီး၌ ဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္ကို နာလို၍ေတာင္း
ဆိုရာ အရွင္သာရိပုတၱရာကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ဤသို႔ ေဟာေတာ္မူ၏။ ....
         ေသေဌးႀကီး .. မိမိကိုယ္၌ရွိေသာ စကၡဳပသာဒ၊ ေသာတပသာဒ၊ ဃာနပသာဒ၊ ဇိ၀ွါပ
သာဒ၊ ကာယပသာဒ၊ မေနာဒြါရတို႔ကို တဏွာ၊ မာန၊ ဒိဌိတို႔ျဖင့္ စြဲအပ္ကာ (ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ၊ ငါ့ကိုယ္)

အတင္းေျပာျခင္းသည္ ကိုယ္က်င့္သီလ ပ်က္စီးေနတဲ့သူ။

  * အတင္းေျပာျခင္းဟာ
     အပ်င္းေျပကစားစရာ
     မဟုတ္သလို
     အပန္းေျဖ ဇိမ္ခံပစၥည္းလည္း
     မဟုတ္ပါဘူး။

Monday, February 2, 2015

ရွဳမွတ္ပံုမွာ ဤခႏၶာ။

 * ရွဳစရာ၌၊ စိတ္ကိုစိုက္၊ ဦးတိုက္ထားပါေလ။
     ေပၚတဲ့ေနရာ၊ ေပၚခႏၶာ၊ မွန္စြာမွတ္ပါေလ။
     ေျပာင္းခ်င္ျပင္ခ်င္၊ မျပဳျပင္၊ ျပင္ခ်င္စိတ္ကို မွတ္ပါေလ။
     ၀မ္းနည္း၀မ္းသာ၊ ခံစားတာ၊ ေသခ်ာမွတ္ပါေလ။

တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ။

      ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္တယ္ဆိုတာ ၀စီကံ မဟုတ္ပါ။ ပါးစပ္ကေျပာရတဲ့အလုပ္ မဟုတ္ပါ။
ခႏၶာကိုယ္ အင္နဲ႔အား အသံုးခ်ၿပီး လုပ္ရတဲ့အလုပ္ မဟုတ္ပါ။ စိတ္နဲ႔လုပ္ရမယ့္အလုပ္ျဖစ္ပါ
တယ္။ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အေနအထား ဘယ္လိုပဲေနေန စိတ္က ဆင္ျခင္စဥ္းစားဖို႔ လိုပါတယ္။
အိပ္ရင္းလည္း ဆင္ျခင္စဥ္းစားႏိုင္ပါတယ္။ လမ္းေလွ်ာက္ရင္းလည္း ဆင္ျခင္စဥ္းစားႏုိင္ပါတယ္။

၀ိပႆနာဉာဏ္။

       ကမၼဌာန္းအလုပ္ အားထုတ္ေသာ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ ေရွးဦးစြာ သမထဘာ၀နာကို ပြား
မ်ားအားထုတ္ရသည္။ သမထဘာ၀နာဟူသည္ အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ မိမိသႏၱာန္၌ ျဖစ္ေပၚေအာင္
ရွဳမွတ္ပြားမ်ားအပ္ေသာ နီ၀ရဏတရားတို႔ကို ၿငိမ္းေအးေစတတ္သည့္ ကသိုဏ္း (၁၀) ပါး စသည္
တို႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ တရားကိုယ္မွာ သမာဓိတရားျဖစ္၍ မိမိစိတ္ကို သမာဓိႏွင့္ အၿမဲယွဥ္ေစလ်က္

မဂ္တရားကို ထိုးထြင္း၍ မသိႏိုင္သူ (၁၅) ဦး။

             မဂ္တရားကို ထိုးထြင္း၍ မသိႏိုင္သူ (၁၅) ဦးမွာ==
 ၁။ တိရစၦာန္။
 ၂။ ၿပိတၱာ။
 ၃။ မိစၦာဒိဌိ။
 ၄။ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲသူ။

ငါ့ရဲ႕ သားသမီးသို႔။

 *** ငါအိုသြားေသာအခါ ငါဟာ အရင္က ငါမဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ငါ့ကို နားလည္ေပးပါ၊
စိတ္ရွည္ရွည္ထား ဆက္ဆံေပးပါ။
  *** ငါအိုသြား၍ ၀မ္းစာရွာမေကၽြးႏိုင္ေသာအခါ ဆန္ကုန္ေျမေလး၊ လူငႏြားႀကီးလို႔
မေျပာပါနဲ႔၊ မျမင္ပါနဲ႔၊ တစ္ခ်ိန္တုန္းက ညမိုးခ်ဳပ္သည္အထိ တစ္ခါတစ္ေလ ညမနားဘဲ