Saturday, December 20, 2014

ဘဝသံသရာကို ေလာကဓမၼတို႔ႏွင့္ ႏွိဳင္းခ်င္႔ေဝဘန္ျခင္း။


ဘဝဆုိသည္မွာ အမိဝမ္း၌ ကိုယ္ဝန္ပဋိသေႏၶမွစ၍ ေသဆံုးသည့္တိုင္ေအာင္အဆက္မျပတ္
္ျဖစ္ေနေသာ ႐ုပ္နာမ္
တရားအစုကို ဘဝ ဟုေခၚသည္။ ျဖစ္ေပၚတတ္ ႀကီးပြါးတတ္ ခ်မ္းသာမွဳ ဆင္းရဲမွဳ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚေၾကာင္းႀကီးပြါးေၾကာင္း
ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ဘဝ မည္၏ ဟု ဘဝအဓိပၸါယ္ကို ဖြင့္ဆိုထား၏။
ဒႆန ဆရာမ်ားကလည္း
Life is nothing dut struggle
ဘဝဆိုတာ ႐ုန္းကန္လွဳပ္ရွားျခင္း
Life is not a morning rose
ဘဝဆိုတာ နံနက္ခင္းနွင္းဆီပန္းမဟုတ္
စသည္ျဖင္႔ မိမိတို႔နားလည္ထား
ရွိသည့္အတိုင္း ခံစားသိရွိထား
သည့္အတိုင္း ဘဝအဓိပၸါယ္ကို
ဖြင့္ဆိုၾက၏။

ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္၏ ဂီဟိ၀ိနယ ဆံုးမစာ မ်ား

ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ စာဖတ္သူေတြကို ဗဟုသုတ တိုးပြားပါေစျခငး္ အက်ိဳးငွာ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္ ရဲ႕ သိေကာင္းစရာ ဆံုးမစာမ်ားကို တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္ ။
ဘ၀ရဲ႕ ေကာင္းျခင္းဆိုျခင္းေတြကို စာဖတ္သူတို႕ စံနမူနာ အတုယူႏုိင္ၾကပါေစ ။ ဘ၀တိုးတတ္ျခင္းအတြက္ မေကာင္းေသာ အက်င့္ဆိုး၀ါသနာဆိုးမ်ားကို
အက်ိဳးအျပစ္အလုိက္ဆင္ျခင္ႏိုင္ျပီး ျမင့္မားတဲ႕ဘ၀ကိုပိုင္ဆိုင္ ႏိုင္ပါေစ ။ စာေပကိုေလ့လာဖတ္ရူ႕ရေသာ ေၾကာင့္လည္းေကာင္းျမတ္အဘိုးတန္ေသာ အျမင္
မ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ႏုိင္ပါေစ ။

မဂၢင္ကိစၥ


၂၀၀၈-ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလထုတ္ ျမတ္ပန္းရဂံုတြင္ ပါရွိေသာ ဘိကၡဳသုည၊ ဘားအံ-၏ မဂၢင္ကိစၥ ေမးခြန္းသံုးပုဒ္ကို ေျဖၾကားထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)
ေမး။ ။ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳေသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၏ ေလာကုတၱရာစိတ္တြင္ မဂၢရွစ္ပါး ပါဝင္ပါသည္။ မဂၢင္ရွစ္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ စိတ္ကသာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္သည္ဟု နားလည္ထားပါသည္။

ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္၏ သီလဂုဏ္


တစ္ခုေသာ ေန၀င္ဖ်ိဳးဖ် အကာလအခ်ိန္မဲ့တြင္မွ ဆံပင္ဖားလ်ား အ၀တ္အစား အစုတ္အျပတ္ႏွင့္
ဒကာမကေလးတစ္ေယာက္ ေတာင္ဖီလာေတာရေက်ာင္းဆီသို ့ အေမာတေကာ ေျပးလာေန၏။ ရုပ္ရည္ သနားကမား၊ ရုပ္လကၡဏာႏွင့္ အ၀တ္အစားသည္ တစ္ျခားစီျဖစ္ေန၏။
ဆရာေတာ္သည္ ေတာင္က်ေရခံရန္ တူးထားေသာ ကန္အနီးလမ္းေလွ်ာက္ေနရာမွ ဘုရား၀တ္ျပဳရန္ ဟန္ျပင္ခိုက္ “ကယ္ေတာ္မူပါ ဆရာေတာ္ဘုရား” အသံႏွင့္ ဖက္ေတာ့မေယာင္ေျပး၀င္လာ၏။ ေန၀င္သြားေသာ္လည္း လေရာင္ကေလးရွိေန၍ ဒကာမရုပ္သြင္ ကို ျပဲ့ျပဲ့ထင္ထင္ ျမင္ေနရ၏။ “အင္း…ဒုကၡပါတကား” ဟု ဆရာေတာ္ညည္းတြားခိုက္ -

Friday, December 19, 2014

အပါယသဟာယ မိတ္ေဆြတု။

၁။ ေသရည္ေသရက္ ေသာက္ျခင္း၌ အေပါင္းအေဖာ္ ျဖစ္၏။
၂။ အခါမဲ့ ခရီးသြားျခင္း၌ အေပါင္းအေဖာ္ ျဖစ္၏။
၃။ ပြဲလမ္းသဘင္ ၾကည့္ရွဳနားေထာင္ျခင္း၌ အေပါင္းအေဖာ္ ျဖစ္၏။

ျဗဟၼ၀ိဟာရ ၄ ပါး။

၁။ ေမတၱာ    = ခ်စ္ျခင္းျဖင့္ သတၱ၀ါပညတ္အေပၚ ပြားမ်ားစူးစိုက္ျခင္း။
၂။ ကရုဏာ  = သနားၾကင္နာစိတ္ျဖင့္ သတၱ၀ါပညတ္အေပၚ ပြားမ်ားစူးစိုက္ျခင္း။
၃။ မုဒိတာ    = သူတပါးႀကီးပြားခ်မ္းသာျခင္း၌ ၀မ္းေျမွာက္ေသာစိတ္ျဖင့္ သူတပါးတို႔အေပၚ
                   သို႔မဟုတ္ သတၱ၀ါပညတ္အေပၚ ပြားမ်ားစူးစိုက္ျခင္း။

ဣသိဒါသီေထရီမ။

          ဣသိဒါသီေထရီမ အေလာင္းသည္ တစ္ခုေသာဘ၀၌ ေရႊပန္းထိမ္သည္ျဖစ္ရာ သူတစ္ပါး
မယားကို ျပစ္မွားျခင္း ကာေမသုမိစၦာရကံကို က်ဴးလြန္၏။ ထိုဘ၀မွ ေသခဲ့ေသာ္ ငရဲ၌ ႏွစ္ေပါင္း
မ်ားစြာ က်ခံရ၏။ ငရဲမွ လြတ္ေသာအခါ ကန္းလည္းကန္း၊ ခြင္လည္းခြင္ေသာ ဆိတ္မတစ္ေကာင္
၏၀မ္း၌ ပဋိသေႏၶေနရေလ၏။ အရြယ္သို႔ေရာက္လွ်င္ သူတစ္ပါးမယားကို ျပစ္မွားခဲ့ဖူးေသာ ကံ

သကၤန္းေခ်ာေခ်ာေလး။

     တိႆဆိုတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးဟာ သူ႕ညီမက ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေခ်ာေခ်ာေလးရက္
လုပ္ၿပီးေတာ့ လွဴလိုက္တဲ့သကၤန္းေလး မ၀တ္ရက္ေသးလို႔ မနက္က်ေတာ့မွ ၀တ္မယ္ဆိုၿပီး
အားတင္းထားတာ ညက်ေတာ့ အစာမေက်တဲ့ေရာဂါနဲ႔ ပ်ံလြန္ေတာ္မူတယ္။ ဒီ သကၤန္းေပၚမွာ
တြယ္တာၿပီးပ်ံလြန္ေတာ္မူေတာ့ သန္းျဖစ္ေနတယ္။

သူေတာ္ေကာင္းရတနာ ခုႏွစ္ျဖာ အျပည့္ကိန္းေနတဲ့သူ ။

       ဗုဒၶဘုရားရွင္က အကုသိုလ္ျဖစ္မယ့္ အလုပ္မ်ိဳးကို လံုး၀မလုပ္ၾကပါနဲ႔။ ေၾကာက္ၾကစမ္းပါ၊
ကုသိုလ္ျဖစ္မယ့္ အလုပ္မွန္သမွ် လုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ၾက။ အခု ေလာကီမွာရွိတဲ့ ရာထူးေတြ၊
စည္းစိမ္ေတြ၊ ဂုဏ္ ပါ၀ါေတြနဲ႔ ဘုရားရဲ႕အဆံုးအမမွာ ဘုရားအဆံုးအမက တန္ဘိုးရွိပါတယ္။
          သုပၸဗုဒၶလူနူႀကီး ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ အဲဒါ သၾကားမင္းက ဆင္းလာၿပီးေတာ့ စမ္းတယ္။

နေမာ ေတ ဂါထာေတာ္



နေမာ ေတ ဗုဒၶ၀ီရတၳဳ ၊ ၀ိပၸမုေတၱာသိ သဗၺဓိ၊
သမၺာဓပၸ႗ိေႏၷာသၼိ ၊ တႆ ေမ သရဏံ ဘ၀။
အဓိပၸာယ္
ရဲရင့္တည္ၾကည္ ဇာနည္မည္ေသာ ႀကီးမားေသာလံု႔လရွိေတာ္မူေသာ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၊ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားအား နေမာ ရွိခိုးျခင္းျဖစ္ပါေစ။

ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ႏွင့္ စက္ေတာ္ရာႏွစ္ဆူ ရွာေဖြျခင္း


တစ္ရံေရာအခါ (သကၠရာဇ္အားျဖင့္ တစ္ေထာင္ျပည့္ႏွစ္တြင္) ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ
ေပ်ာက္ကြယ္ေနေသာ မန္းစက္ေတာ္ရာ ႏွစ္ဆူကို
ရွာေဖြရန္ သာလြန္မင္းၾကီးထံ စာသြင္းၾက၏။
မင္းၾကီးလည္း သေဘာက်သျဖင့္ စက္ေတာ္ရာ အရွာထြက္ေတာ္မူခဲ့သည္။။

“… ဓမၼပဒဂုဏ္ရည္ …”


သာသနာေရး၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ျပန္လည္ရိုက္ႏွိပ္ရန္ လိုအပ္ေသာ က်မ္းစာအုပ္မ်ားတြင္ ဓမၼပဒ ၀တၳဳေတာ္ႀကီးသည္လည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္ေလရာ ယင္းဓမၼပဒ၀တၳဳေတာ္ႀကီး၌ အတြဲအားျဖင့္ ငါးတြဲပါရွိပါသည္။
ဓမၼပဒပါဠိေတာ္သည္ ပိဋကသံုးပံု နိကယ္ငါးရပ္တြင္ ခုဒၵကနိကယ္၌ ပါ၀င္ေသာ က်မ္းစာျဖစ္ပါသည္။ ဓမၼပဒဟူသည္- (ဓမၼ=တရားေတာ္တို ့၏ + ပဒ=အေပါင္းအစု၊ တရားေတာ္အေပါင္းအစု) ဟုအဓိပၸါယ္ရပါသည္။

Thursday, December 18, 2014

တရားဓမၼနဲ႔ တည့္ေအာင္ေနပါ။

        ဒီဘ၀ ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာ အသက္အရြယ္ႀကီးလာရင္ ခ်ိဳ႕ယြင္းလာပါတယ္၊ ေလာကလူ
ေတြကိုၾကည့္ပါ၊ အသက္ႀကီးလာရင္ မေကာင္းတဲ့စာရင္းေတြက မ်ားလာၿပီ။ အဘိုးႀကီး အဘြား
ႀကီးေတြ ေျပာၾကတယ္ေလ၊ မ်က္စိက မေကာင္းဘူးတဲ့၊ မ်က္စိမွဳန္တယ္။
         မေကာင္းတာက မ်က္စိတစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူး၊  နားကလည္း မေကာင္းဘူးတဲ့၊ ဒူးက

အႏုပၸိယဘာဏီ မိတ္ေဆြတု။

 ၁။ ထိုသူအား မေကာင္းမွဳကိုလည္း ခြင့္ျပဳ၏။
 ၂။ ထိုသူအား ေကာင္းမွဳကိုလည္း ခြင့္ျပဳ၏။
 ၃။ ထိုသူ၏ မ်က္ေမွာက္၌ ခ်ီးမြမ္းစကားကို ဆို၏။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္မွ ဆူးေလေစတီေတာ္ကို ဖူးေတြ႕ရတိုင္း ။ ။

       ဦးခ်န္ထြန္းကို ရခိုင္ျပည္နယ္၊ စစ္ေတြၿမိဳ႕ ေရႊစလြယ္ရ သူေဌးႀကီး ဦးရဲေက်ာ္သူ၊ ေဒၚသံ
ဒါျဖဴတို႔မိဘႏွစ္ပါးမွ ေမြးဖြားသန္႔စင္ၿပီး၊ အေဖ့ေျခရာနင္းခဲ့၍ ထိုေခတ္ ထိုအခ်ိန္က ျမန္မာႏိုင္ငံ
သာမက ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ား တလြားအထိပင္ သူ၏အရွိန္အ၀ါ လႊမ္းမိုးခဲ့ေသာ နာမည္ႀကီး ဥပေဒ
ပါရဂူတစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။

သာ၀တၳိျပည္မွအနာထပိဏ္သူေဌးႏွင့္ တံခါးေစာင့္နတ္။

        ဗုဒၶဘာသာသမိုင္းတြင္ သာ၀တၳိျပည္မွ အနာထပိဏ္ သူေဌးႀကီးသည္ အလွဴဒါနျပဳလုပ္
ရာတြင္ စံတင္ထိုက္ေသာ သူေဌးႀကီးတစ္ဦးျဖစ္၏။ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို ငါးဆယ့္ေလး
ကုေဋ အကုန္က်ခံ၍ လွဴဒါန္းရသည္ကိုပင္ အားရတင္းတိမ္မွဳ မရွိဘဲ တစ္ေန႔သံုးႀကိမ္ ဘုရား
ေက်ာင္းေတာ္သို႔ သြားေလ့ရွိ၏။ နံနက္သြားလွ်င္ ယာဂု၊ ေန႔လယ္သြားလွ်င္ အေဖ်ာ္ရည္၊ ညေန

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဘာသာတရား ေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၁၇)။

“စိတ္မဲမ်ားကို ျဖဴစင္ေစသည့္ နည္း ( ၆ ) မ်ိဳး”
=============
မဲသည့္စိတ္ကို၊ ျဖဴေစလိုေသာ္၊
ထိုထိုအာရံု၊ ညစ္မ်ိဳးစံုႏွင့္၊
မႀကံဳေတြ႕ေစ၊ မေမြ႕ေစဘဲ၊
ေျပာင္းေလဖံုဖံု၊ ေကာင္းအာရံုတည့္၊

ယေန႔ေခတ္တြင္က်ယ္စြာ သံုးေနေသာ မဂၤလာပါ ဟူေသာ စကားနွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဘုရားေဟာေဒသနာနွင့္နွိဳင္းခ်ိန္ျခင္း


မဂၤလာ ဟူေသာပုဒ္ကို
မဂႍ ပါပံ လုနာတိ ဆိႏၵတီတိ မဂၤလံ ဟု ဝစနတၱျပဳ၍ မေကာင္းမွဳအကုသိုလ္အစုတို႔ကို
ပယ္ေဖ်ာက္ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာေၾကာင္႔ မဂၤလာ မည္၏ ဟု
ဖြင္႔ဆိုထားပါသည္။

မဂၤလာ႐ွိေသာေန႔ သံုးလီ
-----------------------
လူတို႔သည္ အတိတ္ နိမိတ္ မဂၤလာ
စသည္တို႔ကုိလြန္စြာစြဲလန္းယံုၾကည္ၾက၏။အိမ္ေျမွာင္စုတ္ထိုးသံ ဇီးကြက္္မည္သံတို႔ကို ၾကားရလွ်င္ အတိတ္နိမိတ္ေကာင္းသည္ လာဘ္ေကာင္းသည္ဟု ယူဆ၍
တစ္တီတူးေအာ္သံၾကားလွ်င္ေသာ္၄င္း
ေခြးအူသံ ၾကားလွ်င္ေသာ္၄င္း အတိတ္နိမိတ္မေကာင္း လာဘ္မေကာင္းဟု ယူဆ စြဲလန္းတတ္ၾကေလသည္။
ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ အာရံုတို႔ကို ေတြ႔ရလွ်င္ မဂၤလာ

က်န္းဂန္လာအနာမ်ိဳး ၉၆ ပါး

၁= မ်က္စိ၌ ျဖစ္ေသာအနာ စကၡဳ ေရာဂ
၂= နား၌ျဖစ္ေသာအနာေ သာတေရာဂ
၃= နွာေခါင္း၌ ျဖစ္ေသာအနာ ဃာနေရာဂ
၄= လွ်ာ၌ျဖစ္ေသာအနာ ဇိဝွါေရာဂ
၅= ကိုယ္၌ျဖစ္ေသာ အနာ ကာယေရာဂ
၆= ဦးေခါင္း၌ ျဖစ္ေသာအနာ သီသေရာဂ
၇= နား႐ြက္၌ ျဖစ္ေသာအနာ  ကဏၰေရာဂ
၈= ခံတြင္း၌ ျဖစ္ေသာအနာ  မုခေရာဂ
၉= သြားတက်င္နာ  ဒႏၲေရာဂ
၁၀= ေခ်ာင္းဆိုးနာ  ကာသ
၁၁= ႀကိဳ႕ထိုးေသာအနာ  သာသ
၁၂= နွာေခါင္းပုပ္ေသာအနာ  ပိနာသ
၁၃= ကိုယ္တြင္းပူေသာအနာ  ဍာေဟာ
၁၄= ဖ်ားနာ   ဇရ
၁၅= ဝမ္း၌ျဖစ္ေသာအနာ  ကုစၧိေရာဂ
၁၆= မူးေဝေသာအနာ  မုစၧာ
၁၇= ေသြးအန္ေသာအနာ  ပကၡႏၵိကာ
၁၈=ဝမ္းေလထိုးက်င္ေသာအနာ သူလာ
၁၉= ဝမ္းက်ေသာအနာ  ဝိသုစိကာ
၂၀= နူနာ ကု႒
၂၁= အိုင္းနာ ျမင္းဖုစေသာအနာ  ကဏၭက
၂၂= ညွင္း တင္းတိပ္နာ  ကိလာသ
၂၃= အေသြးအသားခမ္းေျခ
ာက္ေသာအနာ  ေသာသ

အားကိုးပါရေစ ကေလးရယ္

ခ်စ္​သမီး​ေမ​ေလး
ဦးဦးစာ​ေရးလိုက္​ပါတယ္​၊ဘာ​ေၾကာင္​့စာ​ေရးၿပီး​ေျပာရတာလဲဆို​ေတာ့၊​ေလာကမွာ​ေျပာျပစရာ​ေတြတစ္​ပုံႀကီးမို႔ပါ။
အဲဒီထဲကသမီး​ေလးသိသင္​့သိထိုက္​တဲ့အ​ေၾကာင္​းအရာ​ေလး​ေတြကို​ေ႐ြးခ်ယ္​ၿပီး​ေျပာသြားမွာပါ။
လြန္​ခဲ့​ေသာဆယ္​နွစ္​ခန္​႔က​​ေပါ့။
ဦးဦးခ​ေပါင္​းမွာ​ေနခဲ့စဥ္က​ေႏြရာသီ​ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြမွာယဥ္ေက်းလိမၼာမဂၤလာသင္​တန္​း​ေတြဖြင္​့လွစ္​သင္​ၾကား​ေပးခဲ့တယ္​။ဒီ​ေန႔အထိလည္​းနယ္​လွည့္​့ၿပီးသင္​ၾကား​ေပးဆဲပါပဲ။
အဲဒီအခ်ိန္​တုန္​းက​ေမးခြန္​း​ေလးတစ္​ခုလာ​​ေမးတယ္​။ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္​တန္​းက
က​ေလး​ေတြအတြက္​လား၊
လူႀကီး​ေတြအတြက္​လားတဲ့။
သင္ေပးတာေတာ့ကေလးေတြကိုအဓိကထားၿပီးသင္​​ေပးခဲ့တာပါ၊ရည္​႐ြယ္​ခ်က္​က​ေတာ့က​ေလး​ေရာ၊လူႀကီးပါမက်န္​အားလုံးအတြက္​ပါပဲ။သစ္​ပင္​ဆိုတာ
ငယ္​တုန္​း​ေ႐ြ႕စိုက္​မွရွင္​သန္​လြယ္​တာမို႔လား၊လက္​နွီးစုပ္​ဘဝ​ေရာက္​သြားရင္​​ေလ်ာ္​ရဖြတ္​ရတာမလြယ္​​ေတာ့ဘူး​ေလ။က​ေလး​ေတြကပုဝါျဖဴ​ေလး​ေတြ​ေလ၊
အမဲစက္​​ေလးစြန္​းထင္​းသြားလ်င္​​ေတာင္​​ေလ်ာ္​ရဖြတ္​ရလြယ္​ကူပါ​ေသးတယ္​။
ဒါေၾကာင့္လည္းကေလးငယ္ေတြကို
အဓိကထားၿပီးစာသင္​​ေပး​ေနရတာ​ေပါ့။
လူႀကီးသူမေတြကိုသင္ေပးဖို႔ဆိုတာ
မလြယ္​ကူဘူး​ေလ၊လက္​နွီးစုပ္​​ေတြကမ်ားလို႔​ေပါ့၊​ေလ်ာ္​နိုင္​ဖြတ္​နိုင္​မွ
တန္​ကာက်တယ္​။​ေလ်ာ္​လို႔ဖြတ္​လို႔မရ​ေတာ့လို႔ေခ်ာင္ထိုးထားရတာက
မ်ားတယ္​။မဃ​ေဒဝဆရာ​ေတာ္​ႀကီးက!
ဓမၼသ​ေဘာ၊ဘယ္​လို​ေဟာလည္​း၊
လိပ္​​ေက်ာ​ေၾကာင္​​ေကာ္​၊​ေျပာင္​​ေခ်ာ္​​ေခ်ာ္​သို႔၊ငယ္စဥ္ယုတ္မာ၊အိုကာဆိုးဝါး၊
လူအမ်ားသည္၊တရားမရနိုင္ၾကပါတကားလို႔​ေတာင္ျငီးတြား​ေတာ္​မူရွာတယ္​သမီးရဲ႕

လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း!
ႏြားအိုႀကီးအ​ေမာ့သင္​သလို၊မ​ေလ်ွာ႔လ်င္​ဘဝဆုံးရွာလိမ္​့!ဆိုၿပီးသတိ​ေပးရွာတယ္​​ေလ။ႏြားအိုမွအ​ေမာ့သင္​လို႔မရ​ေတာ့ဘူး။
ႏြားဆိုတာလွည္​းဆြဲတာပဲျဖစ္​ျဖစ္​၊
ထြန္​ယက္​တာပဲျဖစ္​ျဖစ္​​ေမာ့​ေမာ့​ေလးသြားနိုင္​မွတန္​ဘိုးရွိတာပါ။
ငုံ႔ရုန္းတဲ့ႏြားကအဖိုးမတန္ပါဘူး။
အလကားႏြားပါပဲ။​ေခါင္​း​ေမာ့​ေမာ့​ေလးသြားတတ္ဖို႔အတြက္ငယ္စဥ္ထမ္းပိုးက်င္​့စဥ္ကတည္​းကအ​ေမာ့သင္​ထားရတာ၊ႀကီးမွအ​ေမာ့သင္​လို႔မရပါဘူး။
အဲဒါ​ေၾကာင္​့လည္​း​ေရာက္​​ေလရာ​ေဒသတိုင္​းမွာယဥ္ေက်းလိမၼာသင္​တန္​း​ေတြပို႔ခ်​ေပး​ေနရတာ​ေပါ့။
ဟိုတ​ေလာကသူငယ္​ခ်င္​း​ေတြနွင့္​အတူက်ိဳက္​ထီးရိုးဘုရား​ေရာက္​ခဲ့တယ္​။ သူငယ္​ခ်င္​း​ေတြကဘုရားကို​ေ႐ႊခ်ဖို႔​ေ႐ႊဆိုင္​း​ေတြဝယ္​ၾကတယ္​။ဦးဦးကဘုရား​ေ႐ႊမခ်ခဲ့ဘူး။လမ္​းအတြက္​ပဲလွဴခဲ့တယ္​။ သူငယ္​ခ်င္​း​ေတြက​ေမးတယ္​၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္​ျဖစ္​ၿပီးဘုရားကိုဘာလို႔​ေ႐ႊမခ်တာလဲတဲ့။ဦးဦးက​ေျပာတယ္​။ ကိုယ္​့ခံယူခ်က္​နဲ႔ကိုလုပ္​ပါ၊က်ဳပ္​ခံယူခ်က္​ကို​ေျပာရရင္​ဘုရား​ေတြကို​ေ႐ႊမခ်ခ်င္​ဘူးလို႔၊ဘာလို႔လဲဆို​ေတာ့ဘုရား​ေစတီအတြက္​မလိုအပ္​​ေတာ့ဘူးထင္​လို႔​ေပါ့။ၿပီးခဲ့​ေသာတစ္​ပတ္​ခန္​႔က​ေ႐ႊတိဂုံ​ေစတီ​ေတာ္​ႀကီးကို​ေ႐ႊ၂၄ပိႆာရွင္​ျပန္​ဆရာ​ေတာ္​ႀကီးလွဴဒါန္​းသြားတဲ့
အေၾကာင္းအင္တာနက္စာမ်က္နွာမ်ားမွာဖတ္​လိုက္​ရ​ေသးတယ္​။

Wednesday, December 17, 2014

အားေပးစကား အလိုအပ္ဆံုးအခ်ိန္။

         ျမတ္စြာဘုရားက မဟာနာမကို အဆံုးအမေပးပံုက “အမ်ိဳးသား ဥပသကာ တစ္ေယာက္
ျဖစ္ေစ၊ အမ်ိဳးသမီး ဥပသကာမ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေစ စဥ္းစားဉာဏ္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ စဥ္းစား
ဉာဏ္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ ေနမေကာင္းထိုင္မသာျဖစ္လို႔ အသက္အႏၱရာယ္ စိုးရိမ္ရေလာက္
တဲ့ အခ်ိန္အခါမ်ိဳးမွာ အားေပးစကားေျပာရမယ္။ ဆံုးမစကားေျပာရမယ္” လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။

၀စီပရမ မိတ္ေဆြတု။

၁။ လြန္ၿပီးေသာ အေၾကာင္းအရာျဖင့္ ခ်ီးေျမွာက္၏။
၂။ မျဖစ္ေသးေသာ အေၾကာင္းအရာျဖင့္ ခ်ီးေျမွာက္၏။
၃။ အခ်ည္းႏွီး ေလာကြက္မွ်ျဖင့္ ခ်ီးေျမွာက္၏။

စရိုက္ ၆ ပါး။

၁။ ရာဂ စရိုက္   = ၀တၳဳကာမ၊ ကိေလသာကာမတို႔၌ လြန္ကဲစြာ ကပ္ၿငိတတ္ေသာအက်င့္။
၂။ ေဒါသ စရိုက္ = အာဃာတ၊ ဣႆာ၊ မစၦရိယ စသည္တို႔၌ လြန္ကဲသည့္အက်င့္။
၃။ ေမာဟ စရိုက္ = ထိုင္းမွိဳင္းေတြေ၀ျခင္း လြန္ကဲသည့္အက်င့္။
၄။ သဒၶါ စရိုက္    = ယံုၾကည္လြယ္ေလ့ရွိေသာအက်င့္။

အာရံုတစ္ခုခုကို ျပဳလုပ္လိုျခင္း၊ ရယူလိုျခင္းဆိုသည့္ ဆႏၵ။

       “ဆႏၵ၀ေတာ ကိ ံနာမ နသိဇၩတိ= ဆႏၵရွိသူမွာ မၿပီးႏိုင္ေသာအရာ မရွိ” ။
အာရံုတစ္ခုခုကို ျပဳလုပ္လိုျခင္း၊ ရယူလိုျခင္း သေဘာသည္ ဆႏၵတည္း။ “ျပဳလုပ္လိုျခင္း၊ ရယူ
လိုျခင္း” ဟူရာ၌ ေလာဘကဲ့သို႔ စြဲလမ္းတတ္ျခင္း၊ ကပ္ၿငိျခင္းမဟုတ္၊ ျပဳလိုရံုမွ် ရလိုရံုမွ်သာ ျဖစ္
သည္။ ထိုပေၾကာင့္ “သက္သက္အာရံု၊ ျပဳလိုရံုမွ်၊ ဆႏၵသေဘာ ” ဟု ဆိုခဲ့သည္။ ဤဆႏၵသေဘာ

ေတာင္ဖီလာ ဆရာေတာ္။

        အင္း၀ေခတ္ ဓမၼစာဆိုေတာ္ႀကီး တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ေတာင္ဖီလာ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေမြးဇာတိက
စလင္းၿမိဳ႕ျဖစ္ၿပီး ျပည္ၿမိဳ႕မွာ စာေပသင္ၾကားတတ္ေျမာက္လို႔ ျပည္ပဥၨင္းေက်ာ္အျဖစ္ ထင္ရွားပါ
တယ္။ ဆရာေတာ္မွာ= (၁) ။ သူငယ္ဘ၀တြင္လည္း  ေက်ာ္။
                            (၂) ။ သာမေဏဘ၀တြင္လည္း  ေက်ာ္။

သာသနာကိုေစာင့္မွာလား? မသာေစာင့္မွာလား?

                         အမ်ိဳးဘာသာသာသနာ​ေစာင္​့​ေရွာက္​​ေရးလုပ္​ငန္​း​ေတြအၿမိဳ႕ၿမိဳ႕အနယ္​နယ္​မွာအင္​တိုက္​အားတိုက္​ႀကိဳးစား​ေဆာင္​႐ြက္​​ေန​ေသာသတင္​း​ေတြကိုဖတ္​ၿပီးစိတ္​ထဲမွာၾကည္​ႏူး​ေနမိတာ​ေတာ့အမွန္​။
အမုန္​းဒဏ္​ကိုအမုန္​းခံၿပီး​ေဆာင္​႐ြက္​​ေန​ေသာပုဂၢိဳလ္​မ်ားရဲ႕နွလုံးစြမ္​းရည္​ကို​ေလးစားမိပါတယ္​။ဒါ​ေတြဒို႔အရပ္​မွာရွိ​ေနၿပီလား။

လူေတြထက္ျမတ္တဲ႔ဘုန္းႀကီးမ်ား

                                                                             တစ္ခါကတရားစခန္းပြဲတစ္ခုမွာ ဦးဣႏၵကအမည္ရွိတဲ႔တရားေဟာဓမၼကထိကတစ္ပါးက သူ၏တရားေဟာရာမွာ
ေစတနာေဇာအားႀကီးမႈေၾကာင့္ အေျပာၾကမ္းသလိုျဖစ္သြားျခင္း
ေယာဂီမ်ားကစြမ္းႏိုင္သမွ်လွဴဒါန္းျခင္းမ်ားနဲ႔စပ္လ်င္းျပီးေျပာသြားတာေလးပါ။
ခင္မ်ားတို႔ထက္ျမတ္လို႔ဘုန္းႀကီးလုပ္ေနတာ ခင္မ်ားတို႔ကလွဴဘြယ္ဝတၳဳပစၥည္း
လွဴၾကတယ္။အဲ႔ဒါကာမာဝစရကုသိုလ္ကံ

သာသနာမည္သူ ျပဳသနည္း



သာသနာဟူသည္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ အဆုံးအမျဖစ္သည္။ ထိုအဆုံးအမ ျဖစ္ေသာ သာသနာေတာ္သည္ ပိဋကတ္သုံးပုံ၊ နိကာယ္ငါးရပ္၊ ဓမၼကၡႏၶာေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေ ထာင္ ျဖစ္ေလသည္။ အက်ဥ္းအားျဖင့္ဆိုလွ်င္ မေကာင္းမႈဟူသမွ် မျပဳရ၊ ေကာင္းမႈမွန္သမွ် မရ-အရျပဳ၊ စိတ္ကုိ ျဖဴစင္ေအာင္ထား ဟူ၍ ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မေကာင္းမႈေရွာင္၍ ေကာင္းမႈျပဳသူမ်ားကို သာသနာျပဳသူ (တနည္း) ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ အဆုံးအမကို လိ…ုက္နာသူ၊ အရွည္တည္တံ့ေအာင္ လက္ဆင့္ကမ္း၍ ေစာင့္ေရွာက္သူ ၊ ျပဳသူဟုဆိုရမည္ ျဖစ္ေပသည္။

မဟာသမယသုတ္ (ျမန္မာျပန္)


၁။ အကြၽႏု္ပ္သည္ ဤသို႔ ၾကားနာခဲ့ရပါသည္ -
အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သကၠတိုင္း ကပိလဝတ္ျပည္ မဟာဝုန္ေတာ၌ ငါးရာမွ်ေသာ အလံုးစံု ရဟႏၲာခ်ည္းျဖစ္ေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ားစြာႏွင့္အတူ သီတင္းသံုး ေနေတာ္မူ၏၊ (စၾကာဝဠာတစ္ေထာင္စီ ရွိ ေသာ) ေလာကဓာတ္တိုက္ ဆယ္ခုတို႔မွ နတ္ျဗဟၼာတို႔ သည္လည္း ျမတ္စြာဘုရားကို လည္းေကာင္း ရဟန္း သံဃာ ကို လည္းေကာင္း ဖူးေျမာ္ျခင္းငွါ အမ်ားအားျဖင့္ စည္းေဝး လာေရာက္ကုန္၏။

မဟာ သရဏဂုံ ေတာ္ၾကီး

ေက်းဇူးရွင္ လယ္တီ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ မဟာသရဏဂုံေတာ္ၾကီး
ေက်းဇူးရွင္ လယ္တီ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ သကၠရာဇ္ (၁၂၇၉)ခုႏွစ္၊ တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း (၁)ရက္မွ တေပါင္းလကြယ္ေန႔ အထိ မံုရြာၿမိဳ႕အနီး ႀကီးတြင္းႀကီးေတာ ရတြင္ ”မဟာသရဏ ဂံုေတာ္ႀကီး”ကို (၅)လတိုင္တိုင္ ေန႔စဥ္ မျပတ္ပူေဇာ္ခဲ့ရာ အႀကိမ္ေပါင္း (၂၁၁၆၈ဝဝ) ၂သန္းေက်ာ္မွ် ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါသည္။

Tuesday, December 16, 2014

လူတိုင္းသိသင့္ေသာ သုခ ၄ မ်ိဳး။

         အတၳိသုခ = လူေတြေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အတိုင္း ေအာင္ျမင္လာလို႔ ရရွိလာတဲ့ ခ်မ္းသာက
“အတၳိသုခ”  ရွိ ခ်မ္းသာတဲ့။ “ရွိ ” ခ်မ္းသာဆိုတာ ကိုယ့္မွာ စီးပြားဥစၥာေတြ အဆင္ေျပလို႔
ပစၥည္းဥစၥာေတြရွိတယ္။ စိန္ေရႊ ရတနာေတြရွိတယ္။ လူ႕ဘ၀ လိုအပ္တာမွန္သမွ် ကိုယ့္မွာ ျပည့္
ျပည့္စံုစံု ရွိတာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ “သုခေသာမနႆ” ကိုယ္ခ်မ္းသာမွဳ၊ စိတ္ခ်မ္းသာမွဳ

အညဒတၳဳဟရ မိတ္ေဆြတု။

၁။ ယူသာ ယူတတ္၏။
၂။ နည္းေသာ ဥစၥာကို ေပးျခင္းျဖင့္ မ်ားေသာဥစၥာကို    အလိုရွိ၏။
၃။ မိမိေဘးျဖစ္မွ ထိုသူ႕ကိစၥကို ျပဳလုပ္ေပးတတ္၏။
၄။ အက်ိဳးစီးပြား ရလိုေသာေၾကာင့္ ဆည္းကပ္၏တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ။

ဗုဒၶသာသနာသည္ ႏွစ္ဘယ္ေလာက္ၾကာသည္အထိ တည္တန္႔မွာလဲ။

        သာသနာနဲ႔ႀကံဳခိုက္မွာ ကိုယ့္ဘ၀ကို ကိုယ္သာလွ်င္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါ
မယ္။ သာသနာတြင္းသားနဲ႔ သာသနာပသား အခြင့္အေရးခ်င္းမတူပါ။ ဘာေတြကြာျခားသလဲဆိုရင္
သာသနာပမွာလဲ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ ရွိပါတယ္။ သာသနာတြင္းမွာလဲ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ ရွိပါ
တယ္။ ဒီေလာက္ကေတာ့ တူပါတယ္။ သာသနာပမွာ လမ္းညႊန္ေပးႏိုင္တဲ့ ဘုရားအဆံုးအမေတြ

ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္။

        ကုန္းေဘာင္ေခတ္မွာ ထြန္းကားခဲ့တဲ့ စာဆိုေတာ္မ်ားအနက္ ဓမၼစာဆိုေတာ္ႀကီး တစ္ဦး
ျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္၏ ဇာတိေနရပ္မွာ စစ္ကိုင္းတိုင္း၊ အလံုၿမိဳ႕နယ္၊ ေညာင္ကန္ရြာ ဇာတိ
ျဖစ္ပါတယ္။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဂုဏ္တို႔ေၾကာင့္ အင္း၀ႏွင့္ အမရပူရေနျပည္ေတာ္မွာ ဘုရင္အ
ကိုးကြယ္ခံ ရာဇဂုရု ဆရာေတာ္ႀကီး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘႀကီးေတာ္ႏွင့္ သာယာ၀တီမင္း လက္ထက္

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဘာသာတရား ေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၁၆)။

    “ စိတ္ညစ္စိတ္ေၾကး၊ စိတ္ျဖင့္ေဆး။”
     =========
ေရေၾကာင့္ညြန္ျဖစ္၊ ထိုညြန္ညစ္လည္း၊
စင္လစ္ေရေၾကာင့္၊ ေသြမေထာင့္ဘူး၊
စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚ၊ စိတ္ေၾကးေညာ္လည္း၊

သာသနာေတာ္ႀကီးပ်င္းစရာေကာင္းလိုက္တာလို႔မေျပာပါနဲ႔

ရဟန္းျဖစ္ရံုျဖင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သာသနာတြင္းေရာက္ျပီလားလို႔ ေသခ်ာေအာင္စဥ္းစားၾကည့္ေစခ်င္တယ္။ ဥတၲိစတုတၳခံယူကာမွ်ျဖင့္ သာသနာတြင္းေရာက္ျပီလို႔ထင္ေနသလား? ဥတၲိစတုတၳဆိုတာ သံဃာကလက္ခံ
ခ်ီးေျမာက္ျခင္းသက္သက္သာျဖစ္ပါတယ္။ မင္းသားေလးတစ္ဦးကို မုဒၶါဘိသိက္သြင္းလိုက္သည့္ သေဘာမ်ိဳးသာျဖစ္တယ္။ အဲ႔ဒီမင္းသားေလး မင္းအျဖစ္ေရာက္ျပီးမွ

အက်ိဳးေပးတယ္လို႔ထင္ရေသာ ဝမ္းသာမႈမ်ိဳး

၁၂ ၁၂ ၂၀၁၄ ဒီဇင္ဘာကေပါ့
ေက်ာင္းေနဘက္သူငယ္ခ်င္းဦးဇင္းေလး
က သူ႔ဖုန္းကRootေဖာက္ထားတာမေသ
ခ်ာေတာ့ အကူညီေတာင္းတာနဲ႔Mobile shop ကိုလိုက္ကူခဲ႔တယ္။ အဲ႔မွာပဲဆိုင္ရွင္
ဒကာနဲ႔စကားစပ္ရင္း APK နဲ႔ Webpage
ကိစၥေႏြးျဖစ္သြားတယ္။ ဒကာႀကီးဦးဇင္းက ကိုယ္ပိုင္Webpageေထာင္ျပီး APKနဲ႔ခ်ိတ္ျပီး သတင္းေတြ အသိပညာ
ေပးေတြေရးခ်င္တယ္။ ဥပမာဦးဝီရသူ

ျမတ္ဗုဒၶအလုပ္လုပ္ပံု

၂၄ နာရီရွိသည့္အနက္ဘုရားျဖစ္ခ်ိန္မွစ၍
၁း၂၀ နာရီခန္႔က်န္းမာေရး
လမ္းေလွ်ာက္ျခင္း ။
၁း၂၀ နာရီခန္႔က်ိန္းစက္ျခင္းဟူေသာ
၂း၄၀ နာရီခန္႔ေလာက္ ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္မွလြဲ၍
၂၁း၂၀ နာရီခန္႔ မေနမနား အမ်ားအက်ိဳးအတြက္အလုပ္လုပ္သြားသျဖင့္ ျမတ္ဗုဒၶေလာက္ အလုပ္လုပ္သူကမၻာမွာပင္မရွိပါ။

ျမန္မာ့ေရွ႕ေဆာင္ မေထရ္ႀကီးမ်ားသည္
ေသတပန္ သက္တစ္ဆံုး
ပရိယတၱိ ပဋိပတၱိ သာသနာ့တာဝန္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္သြားၾကေလျပီ။
                               

ဝိဘဇၨေသြး
 ၁၆ ၁၂ ၂၀၁၄
www.damanady.tk

ပရမတ္သေဘာလကၡဏာမ်ား ဥပမာမ်ားႏွင့္တကြရွင္းျပခ်က

စိတၱ ။ အာရံုကိုသိျခင္းလကၡဏာရွိ၏ ။

ဖႆ ။ အာရံုကိုထိေတြ႔ျခင္းသေဘာ။
ဥပမာ ခ်ဥ္သီးစားသူကိုျမင္ရသူႏွင့္တူ၏။

ေဝဒနာ ။ အာရံု၏အရသာကိုခံစားျခင္း လကၡဏာရွိ၏ ။
ဥပမာ ျပည့္ရွင္မင္းႏွင့္တူ၏။

သညာ ။ မွတ္သားျခင္းလကၡဏာရွိ၏ ။
ဥပမာ လက္သမားတို႔၏ခဲအမွတ္သားႏွင့္တူ၏။

လူငယ္ေတြရဲ႕တိုးတက္မႈကိုၾကည္းႏူး မလြန္ပါနဲ႔။

ခုေခတ္မွာေတာ့ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔
ေတာ္လိုက္တာ တတ္လိုက္တာ စသျဖင့္
လူအမ်ားရဲ႕ပါးစပ္ဖ်ားမွာအထူးဆန္း
တရပ္အေနနဲ႔ေပၚလြင္ေနပါတယ္။
ဒါကိုအားရလြန္ေက်နပ္လြန္ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ဒီကေလးဆိုသူေတြကိုသာမန္ၾကည့္ရင္ ေတာ့ အသက္ႀကီးပိုင္းကိုေထာက္ရင္ ဒီကေလးေတြငယ္တာဟုတ္ပါတယ္။

သာသနာအတြက္တကယ္စိတ္မေကာင္းပါဘူး

ေအာက္ေျချပတ္ျပီး ညိဳးႏြမ္းလို႔ျဖစ္ေနျပီ
ျဖစ္တဲ့တို႔သာသနာ တို႔မွမကယ္တင္ရင္
ဘယ္သူေတြလာကယ္တင္မလဲ။
တို႔ျမန္မာေတြမွအားမကိုးရရင္ဘယ္သူ
ေတြကိုအားရပါမလဲ။ တို႔ရဟန္းေတာ္ေတြမွအားမကိုးရရင္
ဘယ္သူေတြအားကိုးလို႔ရပါမလဲ။
တို႔ျမန္မာေတြတို႔ရဟန္းေတာ္ေတြညီညြတ္ခ်င္တယ္။ေသြးစည္းခ်င္တယ္။ ဒီလိုညြတ္ဖို႔ေသြးစည္းဖို႔ဆိုရာမွာလည္း
အသိခ်င္းအျမင္ခ်င္းတူမွသာခိုင္ျမဲတဲ႔ညီညြတ္ျခင္းေသြးစည္းျခင္းေတြျဖစ္မွာပါ။

အနာထပိဏ္ နဲ႕ ၀ိသာခါ…

ဘုရားလက္ထက္ေတာ္က ေကာသလတိုင္း သာ၀တၱိျပည္၌ လူဦးေရ ၇-ကုေဋရွိသည္။ ၅-ကုေဋမွာ အရိယာျဖစ္၍ က်န္ ၂-ကုေဋမွာ ပုထုဇဥ္မ်ားျဖစ္ၾက၏ ။ သာ၀တၱိျပည္ အနာထပိဏ္ႏွင့္ ၀ိသာခါတို႔သည္ သာသနာကို ေထာက္ပံ့ရာ၌ ထင္ရွားသူႏွစ္ဦးျဖစ္သည္။

ပဋိစၥ သမုပၸါဒ္ ေဒသနာဆိုသည္မွာ

ပဋိစၥ သမုပၸါဒ္ ေဒသနာဆိုသည္မွာ -
၁။ သံသရာ၏အစကိုလည္းေကာင္း သမုတိသစၥာအလိုအားျဖင္. ‘လူ’ဟူ၍လည္းေကာင္း ၊’ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ’ ဟူ၍လည္းေကာင္း သမုတ္ၾကသူတို.၏ျဖစ္ရာ အစ သည္ (အ၀ိဇ ၨာ ႏွင္.တဏွာ )ဟူ၍ျပသျခင္းျဖစ္သည္။ ေပၚလြင္ထင္ရွားေစျခင္းျဖစ္သည္။

ေမတၱာေလ.က်င္.ခန္း


ေမတၱာဟာ မိမိရဲ.သႏၱာန္မွာ ပင္ကိုယ္က ရွိေနေပမယ္.လို. ေလ.က်င္.ေပးမွ အစြမ္းထက္မယ္၊ မေလ.က်င္.ရင္ အစြမ္းမထက္ဘူး။
အဲဒီေတာ. ေမတၱာဆိုတဲ. သေဘာတရားကို ဘာနဲ.ေလ.က်င္.ရမလဲ၊ အာရုံနဲ.ပဲ ေလ.က်င္.ရမယ္။ စိတ္တစ္ခုကို ထက္ျမက္လာေအာင္ ေလ.က်င္.ခ်င္ရင္ အာရုံနဲ.ေလ.က်င္.ရမယ္။ ဓားထက္ေအာင္ ဘာနဲ.လုပ္ရမလဲ၊ ေက်ာက္နဲ.ေသြးရတယ္၊ ေက်ာက္ေပၚတင္ျပီးေသြးမွ ဓားထက္တယ္။ ထို.အတူပဲ ဒီ ေမတၱာစိတ္ဓာတ္ေလးဟာ ခိုင္မာၾကီးထြားလာေအာင္ ဘာနဲ.လုပ္ရမလဲ၊

ပခုကၠဴပိဋက

စိတ္ေကာင္းမထားက ဆင္းရဲရ၏ ။
စိတ္ေကာင္းထားက ခ်မ္းသာရ၏ ။

တရားခင္မင္က်င့္သံုးလွ်င္
စည္ပင္တိုးတက္ ႀကီးပြားသည္ ။
တရားကိုမုန္းမက်င့္သံုးဆံုးရွံဳး
ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးသည္ ။
                                   
                              ပခုကၠဴပိဋက
                       

  •                             ၁၅ ၁၂ ၂၀၁၄


ဟသၤာတမိုးေကာင္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ၾသဝါဒ

ဒယ္အိုးဦးဇင္း ၾသဝါဒခံယူပြဲကာလက
ဟသၤာတမိုးေကာင္းဆရာေတာ္ႀကီး၏
ၾသဝါဒေလးမွတ္သားခဲ႔ရဖူးပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ဒယ္အိုးဦးဇင္းလို႔ဘာလို႔သံုးႏွဳန္း
ရလဲဆိုေတာ့ မေထရႀကီးေတြမဟုတ္ရင္
ဆရာေတာ္လို႔တပ္မေခၚဖို႔ ပခုကၠဴဆရာေတာ္ဦးေသာဘန၏အဆံုးမကိုလိုက္နာေသာေၾကာင့္သံုးႏွဳန္းရျခင္း
ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ ရဟန္းရွင္လူအမ်ားစုက
အသက္ငယ္ရဟန္း သာမေဏမ်ားကိုလည္း ဆရာေတာ္ဟုသံုးႏွဳန္းေနၾကပါသည္။
ျပီးေတာ့လည္း အဆံုးမေလးတစ္ခုက
ဆရာေတာ္ႀကီးေတြေရွ႕ေရာက္လို႔
ဘြဲ႕ထည့္ေလွ်ာက္ရရင္ ဦး ဆိုတာထည့္မေလွ်ာက္ရဘူး ။ တပည့္ေတာ္ ပညာသိရီပါ စသျဖင့္သံုးႏွဳန္း
ဖို႔ဆံုးမဖူးပါ၏ ဒါေၾကာင့္ပဲ အသက္ငယ္ကို
အေၾကာင္းျပဳ၍ ဒယ္အိုးဦးဇင္းလို႔သံုးႏွဳန္း
ရပါသည္။ ထိုဟသၤာတမိုးေကာင္းဆရာေတာ္ႀကီး၏
ၾသဝါဒေလးမွာဤသို႔ျဖစ္သည္။

ခရီးမ်ားမ်ားသြားေသာသူသည္ ခလုပ္တိုက္မိတတ္၏ ။
ခလုပ္တိုက္မွာေၾကာက္၍ ခရီးမသြားလ်င္
လိုမေရာက္ရံုရွိမည္ ။
ခလုပ္ဆိုတာေတာ့ ဒီေနရာမွာ အထက္လူနဲ႔ေအာက္လူကိုဆိုလိုတာပါတဲ႔။

                                              ဝိဘဇၨေသြးကခ်င္ေျမ
                                                          ၈ ၁၂ ၂၀၁၄

ေခတ္ကာလ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆုေပးရျခင္းအေၾကာင္း



ရဟန္းေတာ္မ်ားဆုေပးရျခင္းမွာ အလွဴရွင္မ်ားအေနျဖင့္ ေလာကီအာရံုခံစားမႈ တဏွာစြဲျဖင့္ဆုေတာင္းပါက ဆုေတာင္းမွားတတ္သျဖင့္ ဆုေတာင္းမမွားၾကေစရန္ျဖစ္သည္။
ဆုေတာင္းမႈႏွင့္သိမွတ္ဘြယ္ရာေတြက
၁ ။ တဏွာပတၳနာ ေလာကီအာရံုကာမဂုဏ္ျပည့္ဝေရး
ဆုုေတာင္းျခင္း
၂ ။ ကုလစၧႏၵပတၳနာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို
လိုလားေသာဆႏၵျဖင့္ဆုေတာင္းျခင္း
ဟုႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတိုးပြားေရးဆုမ်ိဳးကို
သာ ေတာင္းသင့္ ေပးသင့္ေပသည္။
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳျပီးေသာခါ
ဆုေတာင္းမႈမျပဳပါက လိုေသာဆု
မိမိလိုေသာအက်ိဳးကိုမရႏိုင္ေၾကာင္းကို
အ႒ကထာတို႔၌အတိအက်ညြန္ျပထားပါသည္။ ဆုေတာင္းမွားက ဒုကၶမ်ားတတ္ပါသည္။
                   ခုဒၵက ပါဌ အ႒ကထာ ၁၉၁
         

                      ဝိဘဇၨေသြး ကခ်င္ေျမ
                           ၁၅ ၁၂ ၂၀၁၄


Monday, December 15, 2014

ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္၏ လူသားတို႔၏ အဓိကေမွ်ာ္လင့္ခ်က္။

     ၁။ ခ်မ္းသာလိုျခင္း။ ။ လူသားေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၊ လိုအင္ဆႏၵ၊ၿခံဳငံုၿပီးေတာ့ ေျပာရ
မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ စီးပြားဥစၥာ တိုးတက္ခ်င္ၾကတယ္။ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ခ်င္ၾက
တယ္။ ဒါဟာ လူသားတိုင္း ေမွ်ာ္လင့္ေတာင္းတၾကတဲ့ ဆႏၵတစ္ခုပါ။
         ဗုဒၶျမတ္စြာက ႀကီးပြားခ်မ္းသာခ်င္ၾကတယ္ဆိုတာ လူတိုင္းလူတိုင္းရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္

ဣေျႏၵ ၅ ပါး။

၁။ သိဒၶိေျႏၵ   = ယံုၾကည္မွဳျဖင့္ စိတ္ကို အစိုးရျခင္း။
၂။ ၀ီရိယေျႏၵ = ၀ီရိယျဖင့္ စိတ္ကို အစိုးရျခင္း။
၃။ သတိေျႏၵ  = သတိျဖင့္ စိတ္ကို အစိုးရျခင္း။

ေသျခင္းအေၾကာင္း ၄ မ်ိဳး။

၁။ အသက္တမ္း ကုန္ျခင္း။ (ဥပမာ- ဆီမီးၿငိမ္းရာ ဆီကုန္ျခင္း။)
၂။ ကံ  အစြမ္းကုန္ျခင္း။ (ဥပမာ- ဆီမီးၿငိမ္းရာ မီးစာကုန္ျခင္း။)
၃။ အသက္တမ္း၊ ကံ အစြမ္း ၂ မ်ိဳးလံုးကုန္ျခင္း။ (ဆီႏွင့္ မီးစာ ၂ မ်ိဳးစလံုး ကုန္ခန္းျခင္း။)
၄။ ဥပေစၦဒကကံက သတ္ျဖတ္ျခင္။ (ဆီႏွင့္မီးစာ ရွိေသးပါေသာ္လည္း ေလျပင္းတိုက္ခတ္ျခင္း

ေမာဟကင္းၿပီးေသာ္လည္း မသိျခင္း ။

      မသိျခင္း သေဘာကို ေမာဟဟုဆိုျခင္းေၾကာင့္ မသစ္ဖူးေသာအတတ္၊ မေရာက္ဖူးေသာ
အရပ္ႏွင့္ မမွတ္ဖူးေသာနာမည္ စသည္တို႔ကို မသိျခင္းမ်ားလည္း ေမာဟအစစ္၊ အကုသိုလ္ျဖစ္
သည္ဟု မွတ္ထင္တတ္ၾက၏။ ထို မသိမ်ိဳးမွာ မသိရံုသက္သက္သာျဖစ္၍ ေမာဟအစစ္ အကုသိုလ္
အစစ္ မျဖစ္ပါ။ မိမိ၌ မွတ္သားဖူးေသာ သညာ မရွိမွဳသာတည္း။ ထို မသိမ်ိဳးမွာ သာမန္လူေတြကို
မဆိုထားဘိ ရဟႏၱာမ်ားပင္ ရွိပါေသးသည္။

သဂၤဇာ ဆရာေတာ္။

         သဂၤဇာ ဆရာေတာ္ဟာ တစ္ဘက္သား စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ေျပာတတ္၊ ေဟာတတ္၊ ဆံုး
မတတ္တဲ့ ဆရာေတာ္အျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ဆရာေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေမြးဇာတိက
ျမင္းၿခံခရိုင္၊ တလုတ္ၿမိဳ႕၊ ေပါက္ေခ်ာင္းရြာ ျဖစ္ၿပီး လူအမည္က ေမာင္ပို ျဖစ္ပါတယ္။

“သကၠာယဒိ႒ိ အရင္ျဖဳတ္ပါ”


ေသာတာပန္ျဖစ္ဖို. ဒိ႒ိနဲ. ၀ိစိကိစၧာကို အျမစ္ျပတ္ ပယ္နိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားရမွာဆိုေတာ. ၀ိစိကိစၧာအေၾကာင္းကိုလည္း ဂဃဏန သိဖို.လိုအပ္တယ္။ သိမွပယ္နိုင္မယ္။ ပထမသိေအာင္လုပ္ၾကဦး။
ဥာတပရိညာနဲ. ဒိ႒ိ၊ ၀ိစိကိစၧာကင္းမွ ပြားမ်ားအားထုတ္တဲ.အခါမွာ အားရွိတယ္။ အဲဒီ၀ိစိကိစၧာ ကင္းရွင္းဖို.လည္းပဲ ေလ.လာရတယ္။ မွတ္သားရတယ္။
၀ိစိကိစၧာဆိုတာ ယံုမွားျခင္းကိုဆုိလိုတာ။ ဒိ႒ိနဲ.တြဲေနတယ္။ အားလံုး(၈)မ်ိဳးရွိတယ္။

နက္နဲထူးဆန္း ျမတ္ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္သင္တန္း မွတ္စုမ်ား



၁။ပ႒ာန္းတရားေဟာၾကားသူ = ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား။
၂။ပဌာန္းတရား ေဟာၾကားရာအရပ္ေဒသ = တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္။
၃။ပဌာန္းတရားေဟာၾကားရျခင္းအေၾကာင္းရင္း = မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဘူးေသာ သႏၱဳႆိတနတ္သားကို ေက်းဇူးဆပ္ရန္။
၄။ပဌာန္းတရားကို ဦးစြာနာၾကားၾကသူမ်ား =သႏၱဳႆိတနတ္သားႏွင့္ အနႏၱစၾကဝဠာအတြင္းရွိ နတ္ျဗဟၼာမ်ား။
၅။ပဌာန္းတရားေဟာၾကားရာ ၾကာျမင့္ခ်ိန္ကာလ = ဝါတြင္းသုံးလ။

ေသရမွာေၾကာက္သူ (၄) ဦး ႏွင္. ေသရမွာ မေၾကာက္သူ (၄) ဦး


“သမဏျဖစ္ေစ ျဗာဟၼဏျဖစ္ေစ နတ္ျဖစ္ေစ မာရ္နတ္ျဖစ္ေစ ျဗဟၼာျဖစ္ေစ ေလာက၌ မည္သည့္ ပုဂၢဳိလ္ပင္ျဖစ္ေစ ေသျခင္းသေဘာကို ”မေသေစအံ့”ဟု တာဝန္ခံႏိုင္သူ တစ္စံုတစ္ေယာက္မွ် မရွိေပ။”
( ပါဋိေဘာဂသုတ္၊ ျဗဟၼဏ၀ဂ္၊ စတုကၠနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။)
……………………..……………………..……………………..………………
ဇာဏုေသာနိပုဏၰားၾကီးသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံ လာ၍ ေလွ်ာက္ထား၏။

Sunday, December 14, 2014

စံုလင္ျပည့္၀တဲ့ “ေရႊေခတ္”။

         တစ္ခ်ိန္တုန္းက လူသားေတြဟာ ဒီကေန႔ အေျခအေနမ်ိဳး မေရာက္ခင္ အလြန္သာ
ယာ ေအးခ်မ္းၿပီးေတာ့ အစစအရာရာ စံုလင္ျပည့္၀တဲ့ “ေရႊေခတ္” လို႔ ေခၚရမယ့္ ေခတ္တစ္
မ်ိဳးကို ႀကံဳခဲ့ၾကရပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ လူသားေတြရဲ႕ သက္တမ္းဟာ ႏွစ္ ၈၀၀၀၀
သက္တမ္းရွည္တယ္။ ႏွစ္ ရွစ္ေသာင္း သက္တမ္းရွည္တဲ့ လူ႕ေလာကမွာ ျပႆနာအလြန္နည္း