လူ႕ေလာကမွာ ေမတၱာေလာက္ တန္ခိုးထက္ေသာအရာ မရွိပါ။ ေမတၱာတရားဟာ ေလာ
ကႀကီးတစ္ခုလံုးတြင္ တန္ခိုးအထက္ဆံုးႏွင့္ စိတ္အခ်မ္းသာဆံုးတရား ျဖစ္ပါတယ္။ ခ်မ္းသာမွဳတ
ကာတို႔တြင္ ဘယ္ခ်မ္းသာမွဳႏွင့္မွ် မတူေၾကာင္း ကိုယ္တိုင္ ေမတၱာတရား ပြားမ်ားေနဖူးသူတိုင္း
Saturday, April 12, 2014
ပိန္းရြက္ျပတ္ကေလး။
ဂဂၤ ါျမစ္ေဘး တစ္ခုေသာ ကုကၠိဳပင္ရင္းတြင္ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူစဥ္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕
ေရွ႕ေမွာက္သို႔ မ်က္ရည္ၿပိဳင္ၿပိဳင္စီးက် ငိုေၾကြးေနတဲ့ နဂါးမင္းႀကီး ေရာက္လာပါတယ္။
မ်က္ရည္ေတြစီးက်ငိုေၾကြးေနတဲ့ နဂါးကို ဘုရားကေမးၿပီ။ ဘာျဖစ္လို႔ ငိုရတာလဲကြယ္......။
ေရွ႕ေမွာက္သို႔ မ်က္ရည္ၿပိဳင္ၿပိဳင္စီးက် ငိုေၾကြးေနတဲ့ နဂါးမင္းႀကီး ေရာက္လာပါတယ္။
မ်က္ရည္ေတြစီးက်ငိုေၾကြးေနတဲ့ နဂါးကို ဘုရားကေမးၿပီ။ ဘာျဖစ္လို႔ ငိုရတာလဲကြယ္......။
လူတိုင္းသိသင့္ေသာ သုခ ၄ မ်ိဳး။
အတၳိသုခ = လူေတြေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အတိုင္း ေအာင္ျမင္လာလို႔ ရရွိလာတဲ့ ခ်မ္းသာက
“အတၳိသုခ” ရွိ ခ်မ္းသာတဲ့။ “ရွိ ” ခ်မ္းသာဆိုတာ ကိုယ့္မွာ စီးပြားဥစၥာေတြ အဆင္ေျပလို႔
ပစၥည္းဥစၥာေတြရွိတယ္။ စိန္ေရႊ ရတနာေတြရွိတယ္။ လူ႕ဘ၀ လိုအပ္တာမွန္သမွ် ကိုယ့္မွာ ျပည့္
“အတၳိသုခ” ရွိ ခ်မ္းသာတဲ့။ “ရွိ ” ခ်မ္းသာဆိုတာ ကိုယ့္မွာ စီးပြားဥစၥာေတြ အဆင္ေျပလို႔
ပစၥည္းဥစၥာေတြရွိတယ္။ စိန္ေရႊ ရတနာေတြရွိတယ္။ လူ႕ဘ၀ လိုအပ္တာမွန္သမွ် ကိုယ့္မွာ ျပည့္
နတ္ျပည္ ၆ ထပ္ရွိ နတ္တို႔၏ နတ္သက္တမ္းမ်ား။
၁။ စာတုမဟာရာဇ္နတ္ = နတ္သက္ ႏွစ္ ၅၀၀၊လူ႕တြက္ကိန္းအသက္ ႏွစ္ ၉,၀၀၀,၀၀၀။
၂။ တာ၀တိ ံသာ နတ္ = နတ္သက္ ႏွစ္ ၁၀၀၀၊လူ႕တြက္ကိန္းအသက္ ႏွစ္ ၃၆,၀၀၀,၀၀၀။
၃။ ယာမာနတ္ = နတ္သက္ ႏွစ္ ၂၀၀၀၊လူ႕တြက္ကိန္းအသက္ ႏွစ္ ၁၄၄,၀၀၀,၀၀၀။
၂။ တာ၀တိ ံသာ နတ္ = နတ္သက္ ႏွစ္ ၁၀၀၀၊လူ႕တြက္ကိန္းအသက္ ႏွစ္ ၃၆,၀၀၀,၀၀၀။
၃။ ယာမာနတ္ = နတ္သက္ ႏွစ္ ၂၀၀၀၊လူ႕တြက္ကိန္းအသက္ ႏွစ္ ၁၄၄,၀၀၀,၀၀၀။
ၿငိမ္းသတ္ရန္လိုေသာ မီး ၁၁ ပါး။
၁။ ေလာဘမီး = တပ္မက္ႏွစ္သက္သျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္း။
၂။ ေဒါသမီး = စိတ္ဆိုးရသျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္း။
၃။ ေမာဟမီး = အဟုတ္အမွန္ကို မသိရသျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္း။
၂။ ေဒါသမီး = စိတ္ဆိုးရသျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္း။
၃။ ေမာဟမီး = အဟုတ္အမွန္ကို မသိရသျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္း။
Friday, April 11, 2014
လူသားတို႔၏ အဓိကေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ၄ ရပ္။
၁။ ခ်မ္းသာလိုျခင္း။ ။ လူသားေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၊ လိုအင္ဆႏၵ၊ၿခံဳငံုၿပီးေတာ့ ေျပာရ
မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ စီးပြားဥစၥာ တိုးတက္ခ်င္ၾကတယ္။ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ခ်င္ၾက
တယ္။ ဒါဟာ လူသားတိုင္း ေမွ်ာ္လင့္ေတာင္းတၾကတဲ့ ဆႏၵတစ္ခုပါ။
မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ စီးပြားဥစၥာ တိုးတက္ခ်င္ၾကတယ္။ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ခ်င္ၾက
တယ္။ ဒါဟာ လူသားတိုင္း ေမွ်ာ္လင့္ေတာင္းတၾကတဲ့ ဆႏၵတစ္ခုပါ။
စ်ာန္ဧတဒဂ္ဘြဲ႕ရ နႏၵာေထရီ။
မိေထြးေတာ္ ပဇာပတိေဂါတမီ၏ သမီးအရင္း ဇနပဒကလ်ာဏီသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာက
ကပိလ၀တ္သို႔ ၾကြ၍ နႏၵမင္းသား၊ ရာဟုလာ၊ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီတို႔ ရဟန္းျပဳ၊ ရဟန္းမ
ျပဳၾကေသာအခ်ိန္မွစ၍ မယ္ေတာ္ႀကီးထံ သြားေရာက္၍ ရဟန္းမ ျပဳေလ၏။
ကပိလ၀တ္သို႔ ၾကြ၍ နႏၵမင္းသား၊ ရာဟုလာ၊ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီတို႔ ရဟန္းျပဳ၊ ရဟန္းမ
ျပဳၾကေသာအခ်ိန္မွစ၍ မယ္ေတာ္ႀကီးထံ သြားေရာက္၍ ရဟန္းမ ျပဳေလ၏။
၁၀ ပါး သီလကို အသက္ထက္ဆံုး ေစာင့္ထိန္းၾကသူမ်ား။
ရ၏။ ရဟန္းျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ၿပီးခ်င္း အထူးေဆာက္တည္ေနဖို႔ အလိုဘဲ ေဆာက္တည္ၿပီးသား ျဖစ္
သြားၿပီးလွ်င္ ေစာင့္စည္းထိန္းသိမ္းရန္ တာ၀န္အျပည့္ ရွိလာေတာ့၏။ ရွင္သာမေဏမ်ားမွာ ၁၀
ပါး သီလကို ေဆာက္တည္ ေစာင့္ထိန္းရ၏။
နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ေအာင္ ပို႔ေပးေသာ ေလာကီသစၥာ ၄-ပါး။
ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတို႔ ထိုင္ေနေသာအခါ ေညာင္းညာမွဳျဖစ္၏။ ဣရိယာပုတ္မ်ားကို
မၾကာခဏ ေရြ႕ေျပာင္းၿပီး ဒုကၡေ၀ဒနာကို သက္သာေအာင္ လုပ္ရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဒီခႏၶာကိုယ္
ႀကီးသည္ (၁) “ဒုကၡသစၥာ ျဖစ္၏။ ယင္းသို႔ ဒုကၡျဖစ္ေအာင္ ဘယ္သူကေနၿပီး ဒုကၡေပးေနသလဲ၊
မၾကာခဏ ေရြ႕ေျပာင္းၿပီး ဒုကၡေ၀ဒနာကို သက္သာေအာင္ လုပ္ရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဒီခႏၶာကိုယ္
ႀကီးသည္ (၁) “ဒုကၡသစၥာ ျဖစ္၏။ ယင္းသို႔ ဒုကၡျဖစ္ေအာင္ ဘယ္သူကေနၿပီး ဒုကၡေပးေနသလဲ၊
Thursday, April 10, 2014
ေရႊေခတ္။
တစ္ခ်ိန္တုန္းက လူသားေတြဟာ ဒီကေန႔ အေျခအေနမ်ိဳး မေရာက္ခင္ အလြန္သာ
ယာ ေအးခ်မ္းၿပီးေတာ့ အစစအရာရာ စံုလင္ျပည့္၀တဲ့ “ေရႊေခတ္” လို႔ ေခၚရမယ့္ ေခတ္တစ္
မ်ိဳးကို ႀကံဳခဲ့ၾကရပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ လူသားေတြရဲ႕ သက္တမ္းဟာ ႏွစ္ ၈၀၀၀၀
ယာ ေအးခ်မ္းၿပီးေတာ့ အစစအရာရာ စံုလင္ျပည့္၀တဲ့ “ေရႊေခတ္” လို႔ ေခၚရမယ့္ ေခတ္တစ္
မ်ိဳးကို ႀကံဳခဲ့ၾကရပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ လူသားေတြရဲ႕ သက္တမ္းဟာ ႏွစ္ ၈၀၀၀၀
ေလာကုတၱရာဉာဏ္အျမင္ တရားထူးရႏိုင္၊ မရႏိုင္။
သဖန္းသားဟာ အပင္မွ ခုတ္ျဖတ္ၿပီးခါစ အစိုလည္းျဖစ္ေနမယ္၊ ေရလည္းစိမ္ထားမယ္
ဆိုရင္ အဲဒီလို သစ္သားအစိုကို အခ်င္းခ်င္းျဖစ္ေစ၊ အျခားသစ္သားနဲ႔ျဖစ္ေစ ပြတ္ေပမယ္လို႔
မီးမပြင့္ဘူး၊ မီးမျဖစ္ဘူး။ အဲဒီလိုပဲ သားမယားစေသာ ကာမဂုဏ္အာရံု ၀တၳဳေတြကလည္း ရွိေန
ဆိုရင္ အဲဒီလို သစ္သားအစိုကို အခ်င္းခ်င္းျဖစ္ေစ၊ အျခားသစ္သားနဲ႔ျဖစ္ေစ ပြတ္ေပမယ္လို႔
မီးမပြင့္ဘူး၊ မီးမျဖစ္ဘူး။ အဲဒီလိုပဲ သားမယားစေသာ ကာမဂုဏ္အာရံု ၀တၳဳေတြကလည္း ရွိေန
ဥပုသ္ေစာင့္ခ ေငြတစ္ေထာင္။
အနာထပိဏ္ သူေဌး၌ သားမိုက္ တစ္ေယာက္ရွိ၏။ မိဘ၏ အဆံုးအမကို လံုး၀မနာ
ယူဘဲ အေပါင္းအသင္းမ်ားႏွင့္အတူ အၿမဲတေစ ေပ်ာ္ပါး သံုးျဖဳန္းလ်က္ ေန၏။ ယခုေခတ္
အေခၚအရ ဆိုလွ်င္ လမ္းသရဲဟု ေခၚရေပလိမ့္မည္။ သူ႕နာမည္က ေမာင္ကာဠ။
ယူဘဲ အေပါင္းအသင္းမ်ားႏွင့္အတူ အၿမဲတေစ ေပ်ာ္ပါး သံုးျဖဳန္းလ်က္ ေန၏။ ယခုေခတ္
အေခၚအရ ဆိုလွ်င္ လမ္းသရဲဟု ေခၚရေပလိမ့္မည္။ သူ႕နာမည္က ေမာင္ကာဠ။
ဘုရားေျခေတာ္ရာ ၃ ဆူ။
၁။ သီဟိုဠ္ကၽြန္း သမႏၱကုဋေတာင္ထိပ္တြင္ မဏိအကိၡက နဂါးမင္းေတာင္းပန္၍ တစ္ဆူ။
၂။ ဇမၺဴဒီပါကၽြန္း နမၼဒါျမစ္နား၌ နမႏၱာ နဂါးမင္းေတာင္းပန္၍ တစ္ဆူ။
၃။ ဇမၺဴဒီပါကၽြန္း သစၥဗႏၶေတာင္ထိပ္တြင္ သစၥဗႏၶမေထရ္ေတာင္းပန္ေသာေၾကာင့္ တစ္ဆူ။
၂။ ဇမၺဴဒီပါကၽြန္း နမၼဒါျမစ္နား၌ နမႏၱာ နဂါးမင္းေတာင္းပန္၍ တစ္ဆူ။
၃။ ဇမၺဴဒီပါကၽြန္း သစၥဗႏၶေတာင္ထိပ္တြင္ သစၥဗႏၶမေထရ္ေတာင္းပန္ေသာေၾကာင့္ တစ္ဆူ။
အႏုကမၸက မိတ္ေဆြ။
၁။ ထိုမိတ္ေဆြ၏ ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးျခင္းကို မႏွစ္သက္။
၂။ ထိုမိတ္ေဆြ၏ ျဖစ္ထြန္းတိုးတက္ျခင္းကို ႏွစ္သက္၏။
၃။ ထိုမိတ္ေဆြအား ကဲ့ရဲ႕စကား ေျပာၾကားသူကို ကန္႔ကြက္တားျမစ္တတ္၏။
၂။ ထိုမိတ္ေဆြ၏ ျဖစ္ထြန္းတိုးတက္ျခင္းကို ႏွစ္သက္၏။
၃။ ထိုမိတ္ေဆြအား ကဲ့ရဲ႕စကား ေျပာၾကားသူကို ကန္႔ကြက္တားျမစ္တတ္၏။
Wednesday, April 9, 2014
အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ၏ ဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္ဖို႔ဆိုရင္။
ဒီဘ၀ၿပီးသြားရင္ ဘယ္ေရာက္မယ္ဆိုတာ သာမန္ပုထုဇဥ္ေတြ မသိႏိုင္ပါ။ ျမတ္စြာဘု
ရား တရားေတာ္ေတြ တို႔တစ္ေတြ နာခြင့္ရၾကပါတယ္။ တရားေတာ္ေတြဆိုတာ ေရာဂါေပ်ာက္
ေအာင္ ကုသႏိုင္တဲ့ ေဆးနဲ႔ အလားတူပါတယ္။ ေဆးဆိုတာ မေသာက္ဘဲနဲ႔ ေနလို႔ရွိရင္ေတာ့
ေရာဂါ မေပ်ာက္ႏိုင္ပါ။ ေရာဂါေပ်ာက္ခ်င္ရင္ ေဆးကိုမွန္မွန္ ေသာက္ရပါတယ္။ တရားဆို
ရား တရားေတာ္ေတြ တို႔တစ္ေတြ နာခြင့္ရၾကပါတယ္။ တရားေတာ္ေတြဆိုတာ ေရာဂါေပ်ာက္
ေအာင္ ကုသႏိုင္တဲ့ ေဆးနဲ႔ အလားတူပါတယ္။ ေဆးဆိုတာ မေသာက္ဘဲနဲ႔ ေနလို႔ရွိရင္ေတာ့
ေရာဂါ မေပ်ာက္ႏိုင္ပါ။ ေရာဂါေပ်ာက္ခ်င္ရင္ ေဆးကိုမွန္မွန္ ေသာက္ရပါတယ္။ တရားဆို
ေတာင္ပုလုဆရာေတာ္၏ ၀ိပႆနာရွဳနည္း။
ေယာဂီသည္ ထိုင္တာကို “ ထိုင္တယ္ ” ဟု သိလွ်င္ ၀ိဇၨာ(အသိပညာ) ျဖစ္၏။ မသိလွ်င္
အ၀ိဇၨာ(မသိမွဳ ေမာဟ) ျဖစ္၏။ ရပ္တာ၊ သြားတာ၊ အိပ္တာ စသည္တို႔ကို သိလွ်င္ ၀ိဇၨာ ျဖစ္၏။
အသိလွ်င္ အ၀ိဇၨာ ျဖစ္၏။
အ၀ိဇၨာ(မသိမွဳ ေမာဟ) ျဖစ္၏။ ရပ္တာ၊ သြားတာ၊ အိပ္တာ စသည္တို႔ကို သိလွ်င္ ၀ိဇၨာ ျဖစ္၏။
အသိလွ်င္ အ၀ိဇၨာ ျဖစ္၏။
သတိပဌာန္တရား (၄) ပါး ျဖစ္ေပၚလာပံု။
အနာပါနကမၼဌာန္းကို ပြားမ်ားရာ၌ ႏွာသီးဖ်ား၊ ႏွာသီး၀၌ ၀င္ေလထြက္ေလ ထိခိုက္မွဳ
ကို သိေနလွ်င္ ကာယာႏုပႆနာသတိပဌာန္ႏွင့္ ျပည့္စံုလ်က္ ရွိေနပါသည္။ ထိုအခါ သတိပ
ညာႏွင့္ ျပည့္စံုေနခိုက္ျဖစ္၍ အဘိဇၩာ ဗ်ာပါဒေခၚေသာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ကိေလသာတို႔ကို
ပယ္သတ္ရန္ အခါေကာင္း ျဖစ္ပါသည္။
ကို သိေနလွ်င္ ကာယာႏုပႆနာသတိပဌာန္ႏွင့္ ျပည့္စံုလ်က္ ရွိေနပါသည္။ ထိုအခါ သတိပ
ညာႏွင့္ ျပည့္စံုေနခိုက္ျဖစ္၍ အဘိဇၩာ ဗ်ာပါဒေခၚေသာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ကိေလသာတို႔ကို
ပယ္သတ္ရန္ အခါေကာင္း ျဖစ္ပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရား ေဒသစာရီ ၾကြရာခရီး ၃ ေၾကာင္း။
၁။ မဟာ မ႑လ = ၄င္းအရပ္သို႔ သီတင္းကၽြတ္လဆုတ္ ၁ ရက္ေန႔ ေက်ာင္းေတာ္မွ ထြက္ခဲ့၍
၉ လ ၾကြေတာ္မူသည္။
၂။ မဇၩိမ မ႑လ = ၄င္းအရပ္သို႔ နတ္ေတာ္လဆန္း ၁ ရက္ေန႔ ေက်ာင္းေတာ္မွ ထြက္ခဲ့၍
၉ လ ၾကြေတာ္မူသည္။
၂။ မဇၩိမ မ႑လ = ၄င္းအရပ္သို႔ နတ္ေတာ္လဆန္း ၁ ရက္ေန႔ ေက်ာင္းေတာ္မွ ထြက္ခဲ့၍
အတၳကၡာယီ မိတ္ေဆြ။
၁။ မေကာင္းမွဳမွ တားျမစ္တတ္၏။
၂။ ေကာင္းမွဳ၌ သက္၀င္ေစ၏၊ တိုက္တြန္းတတ္၏။
၃။ မၾကားဖူးေသာ တရားစကားကို ေျပာၾကားတတ္၏။
၂။ ေကာင္းမွဳ၌ သက္၀င္ေစ၏၊ တိုက္တြန္းတတ္၏။
၃။ မၾကားဖူးေသာ တရားစကားကို ေျပာၾကားတတ္၏။
Tuesday, April 8, 2014
ဗုဒၶဘာသာ၀င္၏ အယူ၀ါဒ ပ်က္စီးျခင္း။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ (၁) ဘုရား၊ (၂) တရား၊ (၃) သံဃာ၊ (၄) ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳး
(၅) အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ိဳး ဆက္သြယ္မွဳ၊ (၆) အတိတ္ဘ၀၊ အနာဂတ္ဘ၀ တို႔ကို ယံုၾကည္၏။
ဤ၌ ကံဟူသည္ ကုသိုလ္ကံ (ေကာင္းေသာအလုပ္) ႏွင့္ အကုသိုလ္ကံ (မေကာင္း
(၅) အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ိဳး ဆက္သြယ္မွဳ၊ (၆) အတိတ္ဘ၀၊ အနာဂတ္ဘ၀ တို႔ကို ယံုၾကည္၏။
ဤ၌ ကံဟူသည္ ကုသိုလ္ကံ (ေကာင္းေသာအလုပ္) ႏွင့္ အကုသိုလ္ကံ (မေကာင္း
ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာရဖို႔ ဘယ္လိုေနၾကရမလဲ ?။
ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာရဖို႔ဆိုတာ အခ်က္ ၄ ခ်က္ လိုအပ္တယ္။ အဲဒီ အခ်က္ ၄ ခ်က္နဲ႔
ကိုယ္ရဲ႕ စိတ္စြမ္းအားေတြကို ေလ့က်င့္ေပးရမယ္။
၁။ “ ငါ့သႏၱာန္မွာ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေစရမယ္” = ငါ့သႏၱာန္မွာ ဒီဘ၀ရလာတဲ့အခ်ိန္မွာ
ကုသိုလ္စိတ္ေတြ မ်ားမ်ားျဖစ္ေစရမယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ကုသိုလ္စိတ္မ်ားမ်ား ျဖစ္ေစရမွာလဲဆိုရင္
ကိုယ္ရဲ႕ စိတ္စြမ္းအားေတြကို ေလ့က်င့္ေပးရမယ္။
၁။ “ ငါ့သႏၱာန္မွာ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေစရမယ္” = ငါ့သႏၱာန္မွာ ဒီဘ၀ရလာတဲ့အခ်ိန္မွာ
ကုသိုလ္စိတ္ေတြ မ်ားမ်ားျဖစ္ေစရမယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ကုသိုလ္စိတ္မ်ားမ်ား ျဖစ္ေစရမွာလဲဆိုရင္
ရွိခိုးဦးခ်တဲ့ အဓိပၸါယ္ကို သင္သိပါသလား ?။
မိမိတို႔ လူ႕ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးမွာ အေလးအနက္ အျမတ္တႏိုးထားတဲ့ အစိတ္အပိုင္းကို
ျပပါဆိုရင္ ဦးေခါင္းပိုင္းကို ျပရပါလိမ့္မယ္။ ဥပမာအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ အခ်င္းခ်င္း ေနာက္ေျပာင္
ၾကည္စယ္ၾကရင္း တစ္ေယာက္က အျခားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေျခ၊ လက္၊ ခါးစတဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြ
ျပပါဆိုရင္ ဦးေခါင္းပိုင္းကို ျပရပါလိမ့္မယ္။ ဥပမာအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ အခ်င္းခ်င္း ေနာက္ေျပာင္
ၾကည္စယ္ၾကရင္း တစ္ေယာက္က အျခားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေျခ၊ လက္၊ ခါးစတဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြ
ဘုရားသခင္တို႔ ၾကြေတာ္မူေသာ္ ေျခရာမထင္ျခင္းအေၾကာင္း ၃ ပါး။
၂။ ခြန္အားၾကီးေသာ သိေႏၶာျမင္းသည္ ၾကာရြက္တြင္နင္းေသာ္လည္း အရာမထင္ဘိ သကဲ့သို႔
လည္းေကာင္း။
၃။ ေျခေတာ္ရာထင္ပါမူကား လူအေပါင္း မနင္း၀ံ့သည္ျဖစ္၍ ခရီးသြား ဆိတ္လတၱံ႕သည္ကို
လည္းေကာင္း။
၃။ ေျခေတာ္ရာထင္ပါမူကား လူအေပါင္း မနင္း၀ံ့သည္ျဖစ္၍ ခရီးသြား ဆိတ္လတၱံ႕သည္ကို
သမာနသုခဒုကၡ မိတ္ေဆြ။
၁။ ထိုမိတ္ေဆြအား လွ်ိဳ႕၀ွက္အပ္သည့္ အမွဳကိစၥကို ေျပာၾကား၏။
၂။ ထိုမိတ္ေဆြ၏ လွ်ိဳ႕၀ွက္အပ္သည့္ အမွဳကိစၥကို လွ်ိဳ႕၀ွက္ထား၏။
၃။ ေဘးရန္ျဖစ္ေပၚလာလွ်င္ မစြန္႔ပစ္။
၂။ ထိုမိတ္ေဆြ၏ လွ်ိဳ႕၀ွက္အပ္သည့္ အမွဳကိစၥကို လွ်ိဳ႕၀ွက္ထား၏။
၃။ ေဘးရန္ျဖစ္ေပၚလာလွ်င္ မစြန္႔ပစ္။
Monday, April 7, 2014
အာရကၡသမၼဒါ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မွဳ။
အာရကၡသမၼဒါဟူသည္ ရွာေဖြရရွိေသာ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကို မကုန္သင့္တာ မကုန္ေအာင္၊
မပ်က္စီးသင့္တာ မပ်က္စီးေအာင္၊ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။
မီး၊ ေရ၊ မင္း၊ ခိုးသူ၊ မခ်စ္မႏွစ္သက္သူဟူေသာ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး၊ မဖ်က္ဆီးႏိုင္ေအာင္
ေစာင့္ေရွာက္ရသကဲ့သို႔ ဥစၥာေငြေၾကးကို စည္းကမ္းတက် သံုးစြဲျခင္းျဖင့္ မကုန္သင့္တာ မကုန္
မပ်က္စီးသင့္တာ မပ်က္စီးေအာင္၊ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။
မီး၊ ေရ၊ မင္း၊ ခိုးသူ၊ မခ်စ္မႏွစ္သက္သူဟူေသာ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး၊ မဖ်က္ဆီးႏိုင္ေအာင္
ေစာင့္ေရွာက္ရသကဲ့သို႔ ဥစၥာေငြေၾကးကို စည္းကမ္းတက် သံုးစြဲျခင္းျဖင့္ မကုန္သင့္တာ မကုန္
အနာထပိဏ္ေသေဌးႀကီး မ်က္ရည္ယိုစီး ငိုေၾကြးရျခင္း။
အနာထပိဏ္ေသေဌးၾကီးသည္ ေသခါနီး၌ ဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္ကို နာလို၍ေတာင္း
ဆိုရာ အရွင္သာရိပုတၱရာကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ဤသို႔ ေဟာေတာ္မူ၏။ ....
ေသေဌးႀကီး .. မိမိကိုယ္၌ရွိေသာ စကၡဳပသာဒ၊ ေသာတပသာဒ၊ ဃာနပသာဒ၊ ဇိ၀ွါပ
သာဒ၊ ကာယပသာဒ၊ မေနာဒြါရတို႔ကို တဏွာ၊ မာန၊ ဒိဌိတို႔ျဖင့္ စြဲအပ္ကာ (ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ၊ ငါ့ကိုယ္)
ဆိုရာ အရွင္သာရိပုတၱရာကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ဤသို႔ ေဟာေတာ္မူ၏။ ....
ေသေဌးႀကီး .. မိမိကိုယ္၌ရွိေသာ စကၡဳပသာဒ၊ ေသာတပသာဒ၊ ဃာနပသာဒ၊ ဇိ၀ွါပ
သာဒ၊ ကာယပသာဒ၊ မေနာဒြါရတို႔ကို တဏွာ၊ မာန၊ ဒိဌိတို႔ျဖင့္ စြဲအပ္ကာ (ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ၊ ငါ့ကိုယ္)
ဂုဏ္ဟိတ္အမြန္ ပံုရိပ္မွန္။
* ဗုဒၶနိမိတ္၊ ၾကာတံဆိပ္တည့္
ဂုဏ္ဟိတ္အထြက္၊ ဘဒၵကပ္၌
ပြင့္လတ္တူတူ၊ ရနံ႔ၾကဴသည့္
ေလးဆူဘုရား၊ ျမတ္ကိုယ္စားဟု
ဂုဏ္ဟိတ္အထြက္၊ ဘဒၵကပ္၌
ပြင့္လတ္တူတူ၊ ရနံ႔ၾကဴသည့္
ေလးဆူဘုရား၊ ျမတ္ကိုယ္စားဟု
ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္၏ ဘ၀မွာအက်ိဳးရွိေအာင္ေနနည္း။
လူဆိုတာ စီးပြားေရးမ်က္စိလည္း ရွိရမယ္။ ဓမၼေရးရာအသိဉာဏ္လည္း ရွိရမယ္။ လူ႕အ
သိုင္းအ၀ိုင္းမွာ ေနတဲ့အခါမွာ စီးပြားေရးမ်က္စိမရွိလို႔လည္းမျဖစ္ဘူး။ တရားသျဖင့္သာ စီးပြားေရး
ရွာရမယ္။ ဓမၼအသိရွိတဲ့အတြက္လည္း စီးပြားရွာတဲ့အခါမွာ မေကာင္းတာမွန္သမွ် မလုပ္မိေအာင္
သိုင္းအ၀ိုင္းမွာ ေနတဲ့အခါမွာ စီးပြားေရးမ်က္စိမရွိလို႔လည္းမျဖစ္ဘူး။ တရားသျဖင့္သာ စီးပြားေရး
ရွာရမယ္။ ဓမၼအသိရွိတဲ့အတြက္လည္း စီးပြားရွာတဲ့အခါမွာ မေကာင္းတာမွန္သမွ် မလုပ္မိေအာင္
ဥပကာရ မိတ္ေဆြ။
၁။ မူးယစ္ေနေသာ မိတ္ေဆြကို ေစာင့္ေရွာက္တတ္၏။
၂။ မူးယစ္ေမ့ေလ်ာ့ေနေသာ မိတ္ေဆြ၏ ပစၥည္းဥစၥာကို ေစာင့္ေရွာက္တတ္၏။
၃။ ေၾကာက္ရြံ႕ေနေသာ မိတ္ေဆြ၏ အားကိုးရာျဖစ္၏။
၂။ မူးယစ္ေမ့ေလ်ာ့ေနေသာ မိတ္ေဆြ၏ ပစၥည္းဥစၥာကို ေစာင့္ေရွာက္တတ္၏။
၃။ ေၾကာက္ရြံ႕ေနေသာ မိတ္ေဆြ၏ အားကိုးရာျဖစ္၏။
Sunday, April 6, 2014
ဘ၀တိုင္း (၀မ္းတြင္းပါ)ဇာတိပညာရွိေအာင္ ပ်ိဳးေထာင္နည္း။
ပဋိသေႏၶက ဉာဏ္ဓာတ္ပါလာျခင္းသည္ ေလာကီ၌သာ အက်ိဳးမ်ားသည္ မဟုတ္ေသး။
တရားအားထုတ္ရာ၌လည္း အက်ိဳးမ်ား၏။ ပဋိသေႏၶ ပညာရွိသူသာ တရားအားထုတ္၍ ေပါက္
ႏိုင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေလရာဘ၀တို႔၌ ပဋိသေႏၶပါ ပညာရွိျဖစ္ေအာင္ ယခုဘ၀ကပင္ ထူေထာင္
တရားအားထုတ္ရာ၌လည္း အက်ိဳးမ်ား၏။ ပဋိသေႏၶ ပညာရွိသူသာ တရားအားထုတ္၍ ေပါက္
ႏိုင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေလရာဘ၀တို႔၌ ပဋိသေႏၶပါ ပညာရွိျဖစ္ေအာင္ ယခုဘ၀ကပင္ ထူေထာင္
မိ စၦာဒိဌိျဖစ္မွဳနဲ႔ သမၼာဒိဌိျဖစ္မွဳ။
လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ အေတြးအေခၚေတြ မွားသြားေအာင္၊ အယူအဆေတြမွားသြားေအာင္
မွားယြင္းတဲ့ အေတြးအေခၚေတြ ရသြားေအာင္ အေၾကာင္းႏွစ္မ်ိဳး ရွိတယ္။
“ပရေတာေဃာသ” သူတစ္ပါးထံမွ ေဟာေျပာပို႔ခ်တဲ့ အသံေတြ၊ ဒါ... အျပင္ဘက္က အ
မွားယြင္းတဲ့ အေတြးအေခၚေတြ ရသြားေအာင္ အေၾကာင္းႏွစ္မ်ိဳး ရွိတယ္။
“ပရေတာေဃာသ” သူတစ္ပါးထံမွ ေဟာေျပာပို႔ခ်တဲ့ အသံေတြ၊ ဒါ... အျပင္ဘက္က အ
ဘုရားရွိခိုးျခင္း၏ အက်ိဳး။ (ဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါက)
ျမတ္ဗုဒၶ ေရႊလက္ထက္ေတာ္အခါက “ မဌကု႑လီ ” အမည္ရွိ လူတစ္ဦးသည္ ေသလု
ဆဲဆဲ အိပ္ရာထဲ လဲေန၏။ ထိုသူေသလွ်င္ ငရဲသို႔ က်ေရာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမတ္ဗုဒၶက ျမင္
ေတာ္မူ၏။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ ထိုသူအား ကယ္တင္လိုသျဖင့္ ထိုသူေနထိုင္ရာ အိမ္ေရွ႕သို႔ ၾကြ
ဆဲဆဲ အိပ္ရာထဲ လဲေန၏။ ထိုသူေသလွ်င္ ငရဲသို႔ က်ေရာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမတ္ဗုဒၶက ျမင္
ေတာ္မူ၏။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ ထိုသူအား ကယ္တင္လိုသျဖင့္ ထိုသူေနထိုင္ရာ အိမ္ေရွ႕သို႔ ၾကြ
ကသိုဏ္း ၁၀ ပါး။
၁။ ပထ၀ီ ကသိဏ = ပထ၀ီ(ေျမ) ကသိုဏ္း။
၂။ အာေပါ ကသိဏ = အာေပါ(ေရ) ကသိုဏ္း။
၃။ ေတေဇာ ကသိဏ = ေတေဇာ(မီး) ကသိုဏ္း။
၂။ အာေပါ ကသိဏ = အာေပါ(ေရ) ကသိုဏ္း။
၃။ ေတေဇာ ကသိဏ = ေတေဇာ(မီး) ကသိုဏ္း။
Subscribe to:
Posts (Atom)