Saturday, August 23, 2014

စိတ္၏ ကၽြန္၊ စိတ္၏ သခင္။

        အကုသိုလ္သည္ စုန္လမ္း၊ အသြားရ လြယ္ကူ၏။ သြားသူလည္း မ်ား၏။ သို႔ေသာ္
ထိုလမ္း၏ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္ကား အပါယ္ေလးပါး။
         ကုသိုလ္သည္ ဆန္လမ္း၊ သြားလာရ ခက္ခဲ၏။ သြားသူလည္း နည္း၏။ သို႔ေသာ္

မိ စၦာဒိဌိျဖစ္မွဳနဲ႔ သမၼာဒိဌိျဖစ္မွဳ။

         လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ အေတြးအေခၚေတြ မွားသြားေအာင္၊ အယူအဆေတြမွားသြားေအာင္
မွားယြင္းတဲ့ အေတြးအေခၚေတြ ရသြားေအာင္ အေၾကာင္းႏွစ္မ်ိဳး ရွိတယ္။
         “ပရေတာေဃာသ” သူတစ္ပါးထံမွ ေဟာေျပာပို႔ခ်တဲ့ အသံေတြ၊ ဒါ... အျပင္ဘက္က အ
ေၾကာင္းတရားပဲ။ “အေယာနိေသာ မနိသိကာရ” ကိုယ္တိုင္က မွန္မွန္ကန္ကန္ ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြင္း

အို၊ နာ၊ ေသရျခင္းတို႔၏ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္သြယ္မွဳသဘာ၀။

         ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက အို၊ နာ၊ ေသရျခင္းတို႔၏ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မွဳကို ဆင္ျခင္မိပါတယ္။
      အ၀ိဇၹာေၾကာင့္ သခၤ ါရ = အမွန္အတိုင္း မသိျမင္လို႔ ဘ၀ျဖစ္ေပၚေရး ယခု လက္ရွိဘ၀မွာ ဘ၀
ေကာင္း ဘ၀မွန္ျဖစ္ေရး၊ ေနာက္တမလြန္မွာလဲ ဘ၀ေကာင္း ဘ၀မွန္ေတြ ျဖစ္ေပၚေရးလုပ္မိတယ္။

ဘယ္ေက်ာင္းေနမလဲ ေမာင္ေရခဲ။(ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။)

         စာသင္ေက်ာင္းႀကီး ႏွစ္ေက်ာင္းရွိတယ္ ဆိုပါစို႔။ ပထမေက်ာင္းက “ ငါတို႔ေက်ာင္းမွာ လာ
ေနပါ။ ငါတို႔ကို ေလးစားအားကိုးပါ။ သင့္မွာ ဘယ္လိုခၽြတ္ယြင္းခ်က္ေတြ ရွိေနေန၊ သင္ ဘာေတြမွ
အေထြအထူး မႀကိဳးစားလည္း ကိစၥမရွိဘူး၊ အခ်ိန္တန္ရင္ သင့္ရဲ႕ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ မွန္သမွ်ကိုလည္း
ဖယ္ရွားေပးမယ္။ ဘြဲ႕ဒီဂရီေတြလည္း ရေစမယ္။ ရာထူးဂုဏ္ရွိန္ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြနဲ႔လည္း ျပည့္စံု

Friday, August 22, 2014

★"က်ီးကန္း ႏွင့္ ႀကီးကန္း"★


_______________________
"က်ီးကန္း ႏွင့္ ႀကီးကန္း"
_______________________
"ကခ်င္ျပည္နယ္၊၀ိုင္းေမာ္ၿမိဳ႕အနီး(၀ါေရွာင္ဆည္)သို႔"ခရီးထြက္ရစဥ္အခါကျဖစ္ပါသည္။စာအၿမဲဖတ္ေလ့ရွိေသာကၽြန္ေတာ္သည္ေရာက္ရာေဒသတြင္၊"ဖတ္စရာစာအုပ္၊စာေပ"(ဘာေလးဖတ္ရ၊ဖတ္ရ)ရွာေဖြရသည္မွာလည္းတစ္ဒုကၡျဖစ္ပါသည္။
ကံေကာင္းေထာက္မ၍ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ၏အိမ္တြင္"အလင္းတန္းဂ်ာနယ္"အေဟာင္းေလး(၁-၅-၂၀၀၉-ေန႕ထုတ္)ကို ရွားရွားပါးပါးေတြ႕၍ အငမ္းမရ ေကာက္ယူဖတ္ ရႈ လိုက္မိပါသည္။
ထို ဂ်ာနယ္ထဲမွ "ဟန္(စိတ္ပညာ)"၏ "ေဆာင္းပါးေလးတစ္ပုဒ္"ကား ယေန႔တိုင္ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိေနေသးသည္။

ပံုေတာ္မွသည္ဂုဏ္ေတာ္ဆီသို႕...။



ျမန္မာျပည္မွာ ဒကၡိဏသာခါရုပ္ပြါးေတာ္ကုိ အိမ္မွာထားကိုးကြယ္တယ္ဆုိရင္
မီးမေလာင္ဘူး၊ မီးကြင္းတယ္ဆုိတဲ့ယုံၾကည္ခ်က္နဲ႔ ကုိးကြယ္ၾကလုိ႔
ဘုရားရွင္ကုိ မီးကင္းေစာင့္ထားရဲတဲ့ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ အေၾကာင္းကုိ
အနည္းငယ္ ေျပာျပခဲ့တယ္။


တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ဒကၡိဏသာခါရုပ္ပြါးေတာ္ရဲ႕ ထုလုပ္ပုံ
ပုံသဏၭာန္ အခ်ဳိးအစား မက်နပုံကုိ တင္ျပခဲ့ပါတယ္။

သာသနာျပဳသည္ဆုိရာ၀ယ္



မႏၱေလးၿမဳိ႕၊ ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသုိလ္ေနတုန္းက အေမရိကမွာ သီတင္းသုံးေနတဲ့ ဆရာေတာ္ ဦးဥာဏ၀ရ အလည္ျပနၾကြလာတယ္။ ေရာက္တုန္းေရာက္ခုိက္ ၾသ၀ါဒခ်ီးျမွင့္တယ္။ ၾသ၀ါဒထဲမွာ "သာသနာျပဳပုဂၢဳိလ္ဟာ ၀ိဇၨာနဲ႔သာမက စရဏနဲ႔ပါ ျပည့္စုံဖုိ႔လုိအပ္ေၾကာင္း" ထည့္သြင္းေျပာၾကားသြားတယ္။ သာသနာျပဳရဟန္းေတာ္အေနနဲ႔ တကၠသုိလ္စာသင္ခန္းေတြထဲမွာ သင္ရတဲ့ အတတ္ပညာျပည့္စုံ႐ုံနဲ႔တင္ မလုံေလာက္ဘူး။ အက်င့္စရဏနဲ႔လည္း ျပည့္စုံဖုိ႔လုိအပ္ေၾကာင္း ဆရာေတာ္ရဲ႔ၾသ၀ါဒကုိ အဲဒီအခ်ိန္အခါ တုန္းက နားလည္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ပဲ သေဘာထားခဲတယ္။

မီးကင္းေစာင့္



သီရိလကၤာလုိ႔ေခၚတဲ့သီဟုိဠ္ႏုိင္ငံမွာ
Vesak Festival လုိ႔ေခၚတဲ့ ၀ိသာခါပြဲသဘင္ကုိ ခန္းခန္းနားနားက်င္းပေလ့ရွိတယ္။
၀ိသာခါပြဲသဘင္ကုိ ၀ိသာခါနကၡတ္နဲ႔ယွဥ္တဲ့လရဲ႕ လျပည့္ေန႔မွာက်င္းပတယ္။
၀ိသာခါနကၡတ္နဲ႔ယွဥ္တဲ့လဆုိတာ ျမန္မာလမွာေတာ့ ကဆုန္လျဖစ္တယ္။
အဂၤလိပ္လမွာေတာ့ ေမလျဖစ္တယ္။
ကဆုန္လ (ေမလ)ရဲ႕ လျပည့္ေနမွာ ၀ိသာခါပြဲသဘင္ကုိ က်င္းပေလ့ရွိတယ္။

ေလာဘေပါင္းျမက္။

အလႉခံပုဂၢိဳလ္ဘက္က လႉဒါန္းတဲ့ ဒီစားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္ေတြကို ၿမိန္ၿမိန္ရွက္ရွက္ အရသာခံၿပီးေတာ့
စားတယ္လို႔ဆိုရင္ပဲ ဒီမွာ ေလာဘျဖစ္လာၿပီ။
ေလာဘာျဖစ္လာေတာ့ ေလာဘျဖစ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မွာ ကုိယ့္ဒါနမ်ိဳးေစ့ေတြ က်ေရာက္သြားတယ္ဆိုရင္
ဟို .. ပကတိလယ္ထဲမွာ ေပါင္းျမက္ေတြရွိတုန္း မ်ိဳးေစ့ခ်သလို ျဖစ္သြားတယ္။

နိဗၺာန္ကို တကယ္လိုခ်င္တာ ဟုတ္မဟုတ္။

       သဂၤဇာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ စကားပံုေပါင္းခ်ဳပ္က်မ္းထဲမွာလာတဲ့ ပုံ၀တၳဳေလးတစ္ခု
ေပါ့။ သူ႕နာမည္က ေစ်းေတာင္က ကိုေမာင္တဲ့။ မႏၱေလးဘုရားႀကီးသြားၿပီး ေန႔စဥ္ ဘုရားရွိခိုးကာ
ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ဆုေတာင္းတယ္။ “နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္ကို ရက္တိုတိုနဲ႔ ရပါရေစ” တဲ့။

ဘုရားရွိခိုးျခင္း၏ အက်ိဳး။ (ဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါက)

         ျမတ္ဗုဒၶ ေရႊလက္ထက္ေတာ္အခါက “ မဌကု႑လီ ” အမည္ရွိ လူတစ္ဦးသည္ ေသလု
ဆဲဆဲ အိပ္ရာထဲ လဲေန၏။ ထိုသူေသလွ်င္ ငရဲသို႔ က်ေရာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမတ္ဗုဒၶက ျမင္
ေတာ္မူ၏။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ ထိုသူအား ကယ္တင္လိုသျဖင့္ ထိုသူေနထိုင္ရာ အိမ္ေရွ႕သို႔ ၾကြ
ေရာက္ရပ္တန္႔ၿပီး ေရာင္ျခည္ေတာ္တို႔ကို လႊတ္ေတာ္မူသည္။ ထိုသူသည္ ဘုရားရွင္အား ဖူးျမင္

လူ၀တ္ေၾကာင္အရိယာ အနာထပိဏ္ေသေဌး၏ အလွဴႀကီးမ်ား။

         အနာထပိဏ္ေသေဌး၏ ငယ္နာမည္မွာ သုဒတၱျဖစ္၏။ သူ၏ဖခင္မွာ သာ၀တၳိျပည္မွ သုမန
ေသေဌးႀကီး ျဖစ္၏။ ကိုးကြယ္ရာမဲ့သူတို႔အား ထမင္းေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲျခင္း၌ ေမြ႕ေလ်ာ္သူျဖစ္၍
“အနာထပိဏ္ေသေဌး” ဟု ထင္ရွားေလသည္။ အနာထပိဏ္ေသေဌး၏ ထူးျခားေသာ ၾကည္ညိဳဖြယ္
ဂုဏ္ရည္မ်ားမွာ ==

ေကာင္းရာသုဂတိေရာက္ေအာင္ စုေတခါနီး ျပဳျပင္ေပးရပံု။

         မက်န္းမာျခင္း စသည္ေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕လူတို႔သည္ စုေတခါနီးကာလ၌ ဆရာသမားေကာင္း
ေဆြေကာင္း မ်ိဳးေကာင္းမ်ားက အာရံုေကာင္း ထင္လာဖို႔ရာ ျပဳျပင္ေပးၾကရမည္။ လူမမာသည္
ယခု ေရာဂါမွ လြတ္ႏိုင္ေတာ့မည္မထင္လွ်င္ လူမမာ၏ အနီးအပါး၌ သန္႔ရွင္းႏိုင္သမွ် သန္႔ရွင္း
ေအာင္ ျပဳျပင္ရမည္။ ဘုရားကိုရည္စူး၍ ပန္းမ်ားကို ေရေမႊးေကာင္းေကာင္း ဆြတ္ဖ်န္းလ်က္ လွဴ

Thursday, August 21, 2014

ေသာတာပန္ ကာမဂုဏ္ခံစားမႈႏွင့္ ပုထုဇဥ္တို႔ ခံစားမႈဟာ အတူတူပဲ မဟုတ္လား


ဒကာ။           ။ အာရံုငါးပါး ကာမဂုဏ္တရား ခံစားတဲ့ေနရာမွာ ေသာတာပန္, သကဒါဂါမ္ ေခၚတဲ့ အရိယာတို႔ ခံစားၾကတဲ့ စားေသာက္မႈ ရသာရံု၊ ပြဲက တီးမႈတ္သီဆိုမႈတို႔ကို ၾကည့္ရႈခံစားျခင္း, ရူပါရံု, သဒၵါရံု, ဇနီးခင္ပြန္းအိပ္ခန္းစက္ရာ၀င္ကာ ေပါင္းသင္းမႈ စတဲ့

အသူရာဆိုတာ နတ္လား ျပိတၱာလား



ဒကာ။        ။ အသူရာျပည္တို႔၊ အသူရကာယ္ျပည္တို႔ဆိုတာ နတ္ျပည္လား၊ အပါယ္ေလးပါးထဲက အသူရကာယ္ျပည္လား၊ သူတို႔ဘ၀က နတ္ဘ၀လား၊ ျပိတၱာဘ၀လား ဆရာေတာ္။
အဲဒီ အဘိဓာန္ပုဒ္ရဲ႕ အနက္အဓိပၸာယ္ကို ရွင္းျပပါဦး ဘုရား၊ သိၾကားမင္းနဲ႔ စစ္ခင္းတယ္၊ ေန႔ခံညစံရတယ္ ဘယ့္နယ္ ညာနယ္နဲ႔ ရႈပ္ေပြလြန္းလို႔၊ ျငင္းခံုေနၾကတာလည္း လြန္ေရာပဲ။

ဥပုသ္သည္တို႔မွာ သီလတပါးပ်က္လွ်င္ အကုန္လံုး ပ်က္ကေရာလား


ဒကာ။           ။ ဆရာအခ်ိဳ႕က ဥပုသ္သည္ဆိုတာ ကိုယ္ခံယူထားတဲ့ သီလကို အသက္တမွ် ရိုေသစြာ ေစာင့္ထိန္းရတယ္၊ ရွစ္ပါးသီလထဲက သိကၡာပုဒ္ တပါးပ်က္သြားရင္ အကုန္လံုး ပ်က္စီးကုန္ေရာလို႔ ေဟာေျပာဆံုးမၾကပါတယ္။

                             ဆရာအခ်ိဳ႕ကေတာ့လည္း သည္လိုမဟုတ္ပါဘူးတဲ့၊ ကိုယ္ေဆာက္တည္ ခံယူထားတဲ့ သိကၡာပုဒ္ေတြထဲက တပါးပ်က္သြားရံုနဲ႔ အကုန္လံုး ပ်က္မသြားပါဘူး၊

★"တစ္မတ္ ကို တန္ဖိုးရွိတယ္ ထင္ေနသူမ်ား"★


_____________________________________
"တစ္မတ္ ကို တန္ဖိုးရွိတယ္ ထင္ေနသူမ်ား"
_____________________________________

တစ္ခုေသာ "၀ါဆိုလျပည့္ေန႔" အခါ က ျဖစ္ပါသည္။
"လြယ္တိန္ခမ္း"ေတာင္ေပၚဘုရား မွအျပန္ မိတ္ေဆြ တစ္ဦးအိမ္သို႔ေရာက္ျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။အိမ္ထဲ၀င္သည္ႏွင့္ စိတ္ဆင္းရဲ
စရာ ႏွင့္ႀကံဳရ၏။
" ဟာ-အေတာ္ဘဲ ထမင္းစားၿပီးမွ ျပန္၊ဒီေန႔ (လျပည့္ေန႔)ေလ။ ျပည့္ျပည့္၀၀ေလးျဖစ္ေအာင္လို႔ (ပြဲထိုး)ေနတာ"
ဗုေဒၶါ။ "လျပည့္ေန႔" မို႔ ျပည့္ျပည့္၀၀ျဖစ္ေအာင္ "ပြဲထိုး"ေနတာ တဲ႔။"အုန္းပြဲ,ငွက္ေပ်ာပြဲ"က ေလးငါးပြဲ။အုန္းလက္ေတြ၊တံခြန္
ကုကၠားေတြကလည္းပါလိုက္ေသး။"နတ္ကေတာ္မိန္းမႀကီး"က"ကိုးၿမိဳ႕ရွင္"ကိုယ္ေတာ္ႀကီးထံတြင္"ဆု"ေတြတသီႀကီး
ေတာင္းလွ်က္ တစ္ပြဲၿပီးတစ္ပြဲတင္ေျမွာက္ေပးေနသည္။

ေတာရေဆာက္တည္သူတို႔၏ အက်ိဳး ၈ ပါး။

၁။ ဘ၀ဒိဌိဟာန          = ဘ၀သည္ ၿမဲ၏ဟူေသာသႆတဒိဌိ အယူကို ပယ္ျခင္း။
၂။ ဇီ၀ိတနိကႏၱိပရိစၥာဂ  = အသက္၌ တပ္ႏွစ္သက္ေသာ နိကႏၱိကို စြန္႔ျခင္း။
၃။ သဒါယုတၱ ပယုတၱ    = အခါခပ္သိမ္း ဘာ၀နာႏွင့္ ယွဥ္ျခင္း။
၄။ ၀ိသုဒၶဇီ၀တာ          = စင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးမွဳ  ရွိျခင္း။

ဥပါသကာ အရည္အခ်င္းႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း။

၁။ သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံုရ၏။
၂။ အနည္းဆံုး ငါးပါးသီလ လံုၿခံဳရ၏။
၃။ ေကာတုဟလမဂၤလာေခၚ အထူးအဆန္းမဂၤလာကို ယံုၾကည္လက္ခံျခင္း မျပဳရ။
၄။ ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္ရ၏။

ပကတိဥစၥာနဲ႔ ရန္သူမ်ိဳး ၅ ပါး။

         ပကတိဥစၥာလို႔ေခၚတဲ့ ေလာကလူသားေတြ ရွာေဖြေနၾကတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြက အဖ်က္
အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနတယ္။ “အဂၢိသာဓာရဏာ ေဘာဂါ” တဲ့၊ မီးဖ်က္ရင္လည္း ပ်က္သြား
ႏိုင္တယ္။ “ဥဒကသာဓာရဏာ ေဘာဂါ” ေရဖ်က္ရင္လည္း ပ်က္သြားႏိုင္တယ္။ “ရာဇသာဓာရ
ဏာ ေဘာဂါ” တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့မင္းေတြ သိမ္းသြားရင္လည္း ပါသြားႏိုင္တယ္။ “ေစာရသာ

ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ မရွိတဲ့ဘုရားကို ကိုးကြယ္ေနၾကတာလား?။

        “သူတို႔ကိုးကြယ္တဲ့ ဘုရားသခင္ဆိုတာ အခုထိ ေကာင္းကင္ဘံုနန္းမွာ ရွိေနတယ္။ ၿပီးေတာ့
သူတို႔ဘုရားသခင္က ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္လာသူတိုင္းကို ရွိသမွ် အျပစ္ေတြလည္း ေဆးေၾကာ ဖယ္
ရွားေပးမယ္။ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ ကင္းေ၀းေစမယ္။ ခ်မ္းသာသုခေတြနဲ႔ ျပည့္စံုေအာင္လည္း အစစ တာ
၀န္ယူတယ္” ဆိုတဲ့ အာမခံခ်က္ အျပည့္ရွိေၾကာင္းေတြကို သူတို႔ဘက္က ရႊန္းရႊန္းေ၀ေအာင္ ေျပာ

Wednesday, August 20, 2014

လူ၀တ္ေၾကာင္ အရိယာ တပုႆႏွင့္ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ဘလႅိက ညီေနာင္။

         တပုႆ၊ ဘလႅိကညီေနာင္တို႔သည္ “အသိတဥၥန” ၿမိဳ႕မွ လွည္းကုန္သည္ သူၾကြယ္သားမ်ား
ျဖစ္ၾက၏။ ေနာင္ေတာ္ကား တပုႆအမည္ရွိၿပီး ညီေတာ္မွာ ဘလႅိက အမည္ရွိ၏။ ညီေနာင္ႏွစ္ဦးတို႔
သည္ ဗုဒၶျမတ္စြာ အဌမသတၱာဟအ၀င္ ရာဇာယတနလင္းလြန္းပင္ရင္း၌ သီတင္းသံုး စံေနေတာ္မူ

ေရစက္ခ်မွ အလွဴဒါနဟာ ျပီးေျမာက္သေလာ


ဒကာ။           ။ ဘုရားတည္ ေက်ာင္းေဆာက္ ရွင္ျပဳ ရဟန္းခံ စတဲ့ အလွဴဒါနရွင္ အခ်ိဳ႕ဟာ ေရစက္ခ်ရမွ ေအာင္ျမင္တယ္ဟု မွတ္ယူကာ ေရစက္ခ်ၾကပါတယ္၊ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ေရစက္မခ်ဘဲ “နိဗၺာန ပစၥေယာ ေဟာတု”  ဆိုကာ ေပးလွဴျပီး အမွ်ေပးေဝလ်က္ ေရစက္ခြက္ မကိုင္ၾကပါဘူး၊
ဒီကိစၥနဲ႔စပ္လို႔ စာေပက်မ္းဂန္က ဘယ္လိုမ်ား ဆိုပါသလဲ ဆရာေတာ္။

လူပ်ိဳဘုရား ဘာေၾကာင့္ မရွိေကာင္းသလဲ


ဒကာ။           ။ “ေဗာဓိ ကုကၠိဳ ေညာင္ထိုထို လူပ်ိဳဘုရား မရွိျငား”ဟူေသာ ေရွးေပါရာဏ စကားဆိုရိုးအရ ဗုဒၶ၀င္က်မ္းလာ ဘုရားရွင္ျဖစ္စဥ္ကို ေလွ်ာက္ဖတ္ရာ လူပ်ိဳဘုရားကိုရွာမေတြ႔ဘူး ဆရာေတာ္၊ အဲဒါဘာေၾကာင့္လဲ၊ ရွင္းျပပါဦးဘုရား၊ အတိုဆံုးနည္းနဲ႔ သိလြယ္ရံုေပါ့။

          ဆရာ။           ။ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ရွာရွာေဖြေဖြ ေမးတတ္တဲ့ ဒကာၾကီးေတြပဲကို၊ ဘုရားျဖစ္ဖို႔ရာ လုပ္ငန္းက်င့္စဥ္အဆင့္အတန္း သင္ရိုးမာတိကာ သံုးဆယ္ထဲမွာ ေနကၡမၼပါရမီဆိုတဲ့ က်င့္စဥ္က သံုးမ်ိဳးပါတယ္၊ ကိုင္း…မွတ္သားၾကေပေတာ့။

ေဒါသေရွ႕ထားသူ႔အမွား



အရွင္မဟာပါလမေထရ္က မိမိကုိယ္ မိမိ ျပန္ေမးတယ္။ … အို မဟာပါလ … သံသရာမွာ မ်က္စိကြယ္ေပါင္း မ်ားခဲ့ၿပီ။ အမွန္ကို မျမင္ မသိခဲ့ေသာ အေမွာင္ထုမွ လြတ္ေျမာက္ရန္ ျဖစ္သည့္ တစ္ခုတည္းေသာ လမ္းေပၚ၌ ေလွ်ာက္ေနေသာ ငါ့အတြက္ ရပ္ေနရန္လည္း မသင့္။
ေနာက္ျပန္ဆုတ္ရန္ဆိုသည္ကိုေတာ့ ထည့္၍ပင္ မစဥ္းစား … အေဝးႀကီး ေဝးေပၿပီ။ ငါ့အတြက္ ခရီးေရွ႕ဆက္ရန္သာ ရွိ၏။ သံသရာတြင္း ေနာက္ဆံုး မ်က္စိကြယ္ျခင္းသာ ျဖစ္သင့္ေပစြတကား … ဒီလို ေမးတယ္။

★ "တဏွာ့ေက်းကၽြန္ဘ၀ မွ သာသနာ့ေက်းကၽြန္ဘ၀ သို႔ "★


_____________________________________________________
★ "တဏွာ့ေက်းကၽြန္ဘ၀ မွ သာသနာ့ေက်းကၽြန္ဘ၀ သို႔ "
______________________________________________________

"ဦေႏွာ ေလာေကာ အတိေတၱာ တဏွာဒါေသာ=ေလာကႀကီးသည္ တဏွာ အုပ္စိုးသည္"ဟု စာေပက်မ္းဂန္မ်ားကဆိုပါ၏။
ထို စာေလးကိုဖတ္လုိက္မိေသာအခါ တဏွာ လက္မွလြတ္ေအာင္ရုန္းေတာ္မူခဲ႔ေသာေရွးဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးကိုသတိရမိ
ပါ၏။ အခ်ိန္ကာလအားျဖင့္ မေ၀းလြန္းေသးေသာအျဖစ္အပ်က္ကေလးပါ။
"စစ္ကိုင္းေတာင္,တိေလာကဂုရုေခ်ာင္" မွ "တိေလာကဂုရု ဆရာေတာ္ႀကီး"၏ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္ကေလး ဟုဆိုရပါမည္။

ျမတ္စြာဘုရား ေဒသစာရီ ၾကြရာခရီး ၃ ေၾကာင္း။

၁။ မဟာ မ႑လ  = ၄င္းအရပ္သို႔ သီတင္းကၽြတ္လဆုတ္ ၁ ရက္ေန႔ ေက်ာင္းေတာ္မွ ထြက္ခဲ့၍
                         ၉ လ ၾကြေတာ္မူသည္။
၂။ မဇၩိမ မ႑လ  = ၄င္းအရပ္သို႔ နတ္ေတာ္လဆန္း ၁ ရက္ေန႔ ေက်ာင္းေတာ္မွ ထြက္ခဲ့၍
                        ၇ လ တိုင္တိုင္ ၾကြေတာ္မူသည္။

ပကတိ ဥစၥာဓန။

         လူ႕ဘ၀ရခိုက္မွာ လူတိုင္းလူတိုင္း လူရယ္လို႔ျဖစ္လာရင္ ဥစၥာဓနေတြကို ရွာေဖြစုေဆာင္း
ၾကရမွာ ျဖစ္တယ္။ လူေတြေန႔စဥ္ ရွာေဖြေနၾကတဲ့ ဥစၥာဓနရဲ႕ အရည္အေသြးနဲ႔ ျမတ္စြာဗုဒၶက ရွာ
ေဖြစုေဆာင္းဖို႔  တိုက္တြန္းတဲ့ ဥစၥာရဲ႕ အရည္အေသြး၊ ဒီႏွစ္မ်ိဳးကို ေသေသခ်ာခ်ာႏွိဳင္းယွဥ္ၿပီး
ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အလြန္ကြာျခားတာကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္တယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ေလာကလူသားေတြ

ပုဗၺ၊ မုဥၥ၊ အပရေစတနာႏွင့္ သတိထားဖြယ္မ်ား။

         အလွဴတစ္မ်ိဳးကို လွဴဒါန္းရာ၌ ပုဗၺေစတနာ၊ မုဥၥေစတနာ၊ အပရေစတနာဟု ၃ မ်ိဳးရႏိုင္၏။
         ပုဗၺေစတနာ = အလွဴေပးမည္ဟု ႀကံစည္ကာ ထိုအလွဴနဲ႔ဆိုင္ေသာ ပစၥည္းမ်ားကို ရွာေဖြ
စုေဆာင္း ေနေသာအခါမွစ၍ မလွဴမီ ေရွ႕အဖို႔၌ ျဖစ္သမွ် ကုသိုလ္ေစတနာေတြသည္ “ပုဗၺေစတ
နာ ” မည္၏။ ထိုသို႔ ပုဗၺေစတနာ နယ္အတြင္း၌ ဤအလွဴဒါနကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အလွဴ႕ဒကာ

တရားနာရာ၌ ရႏိုင္ေသာအက်ိဳး ၅ ပါး။

         တရားနာျခင္းကို ဓမၼႆ၀န ဟုေခၚ၏။ တရားနာရာ၌ ==
၁။ မၾကားဖူးေသးေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ၾကားရျခင္း။
၂။ ၾကားဖူးေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ထပ္၍ ရွင္းလင္းစြာနားလည္ရျခင္း။
၃။ ယံုမွားသံသယ ျဖစ္ေနေသာ အခ်က္မ်ား၌ ယံုမွားကင္းရျခင္း။

အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ပရဟိတဆိုတာ။

 

        “အမ်ားအက်ိဳး၊ ရြက္သယ္ပိုးက၊  ခႏိုးခနဲ႔၊ ဆိုကဲ့ရဲ႕လည္း၊  မတိမ္းမေစာင္း၊ ကိုယ့္လမ္း
ေၾကာင္းကို၊  စိတ္ေကာင္းႏွင့္ယွဥ္၊ ေရွ႕ရွဳႏွင္ေလာ့။”
        ပရဟိတဆိုတာ က်ယ္ျပန္႔ၿပီး နက္ရွိဳင္းမွဳလည္းရွိတယ္။ နာမွဳကူညီေရး၊ ပညာေရးကူညီမွဳ၊

Tuesday, August 19, 2014

မဂၤလာနဲ႔အိမ္ေထာင္


                                         "ေထာင္ ဆုိတာ တာ၀န္မဲ့သူ၊ ဥပေဒခ်ိဳးေဖာက္ သူတုိ႔က်ေရာက္ရတဲ့ လြတ္လပ္ ေပွ်ာ္ရႊင္မႈ အားလုံး ဆိတ္သုဥ္းရာ အက်ဥ္းစခန္းႀကီးျဖစ္သလုိ " အိမ္ေထာင္" ဆုိတာလဲ" …ကဲ " မဂၤလာေဆာင္တယ္ " ဆုိတာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ နည္းနည္းေျပာၾကဦးစုိ႔။
မဂၤလာ ဆုိတာ ႀကီးပြါးခ်မ္းသာခ်င္းရဲ့ အေၾကာင္းအရာကုိေခၚတာ။

ဘုရားထက္သာသူမ်ား



ယခုေခတ္သည္ တရားအားထုတ္သူ ေပါမ်ားေသာ ေခတ္ျဖစ္၏။ အၿမိဳ႕ၿမိဳ႕ အရြာရြာမွာ တရားအားထုတ္သူမ်ား မွာ အနည္းအမ်ားဆိုသလုိ ရွိၾကကုန္၏။ တရားေဟာရာတြင္ေတာင္ ၀ိပႆနာေဟာမွ အမ်ားႀကိဳက္ကို ျဖစ္လာ၏။

အေသတတ္သည္ဆိုရာ၀ယ္


                                                     ေသခါနီးျဖစ္တဲ့ စိတ္ဟာ အရမ္းကို အေရးၾကီးပါတယ္ ။ လားရာသုဂတိကို ခ်က္ခ်င္း
အက်ိဳးေပးနုိင္ပါတယ္ ။ ဒီအေၾကာင္းတရားကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ယခုလို
ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္ ။ ႏြားေက်ာင္းသားဟာ ေန၀င္လို႕ ႏြားေတြကို ျခံထဲသြင္းတဲ့
အခါမွာ ႏြားပ်ိဳ ႏြားေပါက္စေလးေတြက ေရွ့ဆံုးကေန တိုးေ၀ွ႕ျပီး ၀င္ၾကတယ္ ။

အလႉခံတာဝန္။

ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးမွာ ႏွစ္ဖက္ငဲ့ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ရပါတယ္။
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေတြဘက္ကလဲ ေပါင္းျမက္သေဘာလို ေလာဘ ေဒါသေတြ မပါ,ပါေစနဲ႔။ တခါ
ဟိုေနာက္ဘဝ သံသရာက်ေတာ့ ဒီေလာဘ ေဒါသေတြနဲ႔ ေနတဲ့ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္က သက္သက္သာ
သာနဲ႔ သြားရမွာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႔မွာ အျပစ္ေတြနဲ႔ ေထြးေရာယွက္တင္ သြားရမယ္။

တြန္းပို႔ျခင္းကို ခံေနၾကရသူမ်ား။

        ေလာကႀကီးဟာ ပို႔ေဆာင္ေခၚငင္ျခင္း ခံေနရတယ္ သို႔မဟုတ္ တြန္းပို႔ျခင္းကို ခံေနရတယ္။
ငယ္ငယ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘ၀ကေန တျဖည္းျဖည္း ႀကီးႀကီးလာတယ္။ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် အိုလာ
ၾကတယ္။ “ဇာတိ”ဆိုတဲ့တရား ရလာတဲ့အခ်ိန္က စၿပီးေတာ့ ဇာတိက “ဇရာ” ဆိုတဲ့ မွတ္တိုင္ကို
ေရာက္ေအာင္ တြန္းပို႔ေနတာ။ ဇရာမွတ္တိုင္ကို ေရာက္ေတာ့လည္း ဇရာက ဒီအတိုင္းေနတာ မ

အာဟာရမွ်တမွ တရားထူးရမည္။

           အာဟာရသည္ ရုပ္အာဟာရ၊ နာမ္အာဟာရ အားျဖင့္ႏွစ္မ်ိဳးရွိ၏။ အာဟာရ၏ တိုက္
ရိုက္အဓိပၸါယ္မွာ= “လြန္စြာေဆာင္တယ္” အဓိပၸါယ္ရွိ၏။ စားေသာက္ေနေသာ ထမင္းဟင္း စ
သည္တို႔တြင္ ဗီတာမင္ေအမွ ဇတ္အထိ ရွိသည္။ ယင္း ဗီတာမင္ဓာတ္ ၾသဇာဓာတ္ကို “အာဟာရ”
ဟု ဆိုရ၏။ ၾသဇာဓာတ္သည္ ဤခႏၶာႀကီးကို ေကာင္းစြာေဆာင္ထား၏။ အာဟာရ ဟုေခၚေသာ

ကိုးကြယ္မွဳအစ၊ ကိုးကြယ္မွဳ အဓိပၸါယ္။

        လူႏွင့္ ကိုးကြယ္မွဳတြင္ သမိုင္းဆရာတို႔၏ ေလ့လာမွဳအဆိုအရ လူသည္ ေျခသလံုးအိမ္
တိုင္ဘ၀မွ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ယဥ္ေက်းလာၿပီး အစုအသင္းႏွင့္ေနတတ္လာသူမ်ား ျဖစ္သည္
ဟု သိရ၏။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ လူသည္ ေၾကာက္တတ္မွဳႏွင့္ ရလိုမွဳ သေဘာတရားမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕

ေမတၱာ ၃ ပါး။

၁။ ဟိတဖရဏ ေမတၱာ = သတၱ၀ါ အေပါင္းတို႔ ေဘးကင္းျခင္းကို လိုလားျခင္း။
၂။ ဥပစာရ ေမတၱာ      = ရန္သူ၊ ခ်စ္သူ၊ လ်စ္လွဴရွဳသူ၊ ဤ ၃- ေယာက္တို႔ကို ကိုယ္နဲ႔ အတူ
                                ခ်စ္ျခင္း။

Monday, August 18, 2014

လူလုိသူလုိ



ပါဠိစာေပမွာ မႏုႆဆုိတဲ့ပုဒ္႐ွိတယ္။
ျမန္မာလုိေတာ့ “လူ”
မႏုႆကုိ လူလုိ႔ဘာသာျပန္တာက ဆင့္ပြါးအနက္အဓိပၸါယ္ျဖစ္တယ္။

မႏုႆ ဆုိတဲ့ပုဒ္ဟာ မန နဲ႔ ဥႆ ႏွစ္လုံးေပါင္းစပ္ထားတဲ့ပုဒ္။
မန ဆုိတာ စိတ္ ျဖစ္ၿပီး
ဥႆဆုိတာ ျမွင့္တင္ေပးတတ္တာ။
ဒါ့ေၾကာင့္ မနနဲ႔ ဥႆ ႏွစ္ပုဒ္ေပါင္းထားတဲ့ မႏုႆဆုိတဲ့ပါဠိပုဒ္ တုိက္႐ုိက္အဓိပၸါယ္က
“စိတ္ကုိျမွင့္တင္ေပးတတ္တဲ့သူ” ျဖစ္တယ္။

ရဟန္းမအေရးေတာ္ပုံ


ရွင္အာနႏၵာ ေရွ႕ေနလုိက္ၿပီး မဟာပဇာပတိေဂါတမီနဲ႔ အေပါင္းအပါေတြကို 
သာသနာတြင္း၀င္ေရာက္ခြင့္ျပဳဘုိ႔၊ ဘိကၡဳနီ (ရဟန္းမ) အျဖစ္လက္ခံဘုိ႔ 
သုံးႀကိမ္ သုံးခါ ေလွ်ာက္တာေတာင္
ျမတ္စြာဘုရားက ျငင္းပယ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ရွင္အာနႏၵာ စိတ္ရွည္ဟန္မတူေတာ့ပါဘူး။

အိမ္ေထာင္မျပဳလုိသူ



ဘုရားရွင္ရဲ႕  ပထမသာ၀က က ရွင္သာရိပုတၱရာျဖစ္ၿပီး 
ဒုတိယသာ၀က က ရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ျဖစ္ပါတယ္။
တတိယသာ၀က ကေတာ့ ရွင္မဟာကႆပ ပါ။
ပထမသာ၀ကေရာ ဒုတိယသာ၀ကပါ
ဘုရားရွင္ အရင္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူသြားၾကပါတယ္။