Saturday, September 22, 2018

ရာဟုလာ -

၁။ တစ္ခုဆိုတာ ဘာလဲ
၂။ နွစ္ခုဆိုတာ ဘာလဲ
၃။ သံုးခုဆိုတာ ဘာလဲ
၄။ ေလးခုဆိုတာ ဘာလဲ
၅။ ငါးခုဆိုတာ ဘာလဲ
၆။ ေျခာက္ခုဆိုတာ ဘာလဲ
၇။ ခုနစ္ခုဆိုတာ ဘာလဲ
၈။ ရွစ္ခုဆိုတာ ဘာလဲ
၉။ ကိုးခုဆိုတာ ဘာလဲ
၁၀။ ဆယ္ခုဆိုတာ ဘာလဲ
…………………………

ဘုရားရွင္ကို ေလးနဲ႔ပစ္သတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားမွဳ။

   ျမတ္စြာဘုရားဟာ ေတာရေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ တစ္ပါးတည္း ေနေတာ္မူတယ္။ အဲဒီမွာ
ေဒ၀ဒတ္ရဲ႕ အစီအမံက အင္မတန္ေကာင္းတယ္။ စနစ္က်တယ္။ လက္ေျဖာင့္ေလးသမား တစ္
ေယာက္ကို ေဒ၀ဒတ္က ဘုရားရွိတဲ့ဆီသြားၿပီး မင္း ဘယ္ေနရာကေနၿပီး ပစ္၊ ပစ္သတ္ၿပီးလို႔ရွိရင္

Friday, September 21, 2018

ဘ၀ (LIFE)

ဘ၀ (LIFE)
=========
အရွင္ဘုရားရဲ႕ ဘ၀အျမင္ေလးလည္း သိပါရေစဘုရား။”
“ဘ၀ဆိုတာ အလုပ္လုပ္ျခင္း၊ ဘ၀ဆိုတာ ေသဆံုးျခင္းလို႔ပဲ ဘ၀ကို အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်င္ပါတယ္။ လုပ္ခ်င္တဲ့အလုပ္ကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မလုပ္ခ်င္တဲ့အလုပ္ကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လုပ္ေနရတာဟာ ဘ၀ပါပဲ။
အလုပ္ဆိုတဲ့စကားထဲမွာ အက်ိဳးခံစားတဲ့အလုပ္ေရာ၊ အေၾကာင္းဖန္တီးလာတဲ့အလုပ္ေရာ ပါ၀င္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ တကယ္တန္းက်ေတာ့ ဘ၀ဆုိတာ အက်ိဳးခံစားတဲ့အလုပ္ လုပ္ေနရတဲ့အခ်ိန္ထက္ အေၾကာင္းဖန္တီးတဲ့အလုပ္ကို ဆင္းရဲပင္ပန္းစြာလုပ္ရင္း ေပးဆပ္ေနရတဲ့အခ်ိန္က ပိုမ်ားပါတယ္။

ေသာတာပန္ ၄ ပါး။

          ေသာတာပန္ ၄ ပါးမွာ = =
၁။ သတၱကၡတၱဳပရမ ေသာတာပန္ = ခုႏွစ္ႀကိမ္ ပဋိသေႏၶေနၿပီးမွ ကၽြတ္ရေသာ ေသာတာပန္။
၂။ ေကာလံေကာလ ေသာတာပန္ = ၂၊ ၃၊ ၄၊ ၅၊ ၆ ႀကိမ္ ပဋိသေႏၶေနၿပီးမွ ကၽြတ္ရေသာ
                                          ေသာတာပန္။

Thursday, September 20, 2018

ဣသိဒါသီေထရီမ။

       ဣသိဒါသီေထရီမ အေလာင္းသည္ တစ္ခုေသာဘ၀၌ ေရႊပန္းထိမ္သည္ျဖစ္ရာ သူတစ္ပါး
မယားကို ျပစ္မွားျခင္း ကာေမသုမိစၦာရကံကို က်ဴးလြန္၏။ ထိုဘ၀မွ ေသခဲ့ေသာ္ ငရဲ၌ ႏွစ္ေပါင္း
မ်ားစြာ က်ခံရ၏။ ငရဲမွ လြတ္ေသာအခါ ကန္းလည္းကန္း၊ ခြင္လည္းခြင္ေသာ ဆိတ္မတစ္ေကာင္

သစ္ပင္စုိက္ျပီးရင္ ေရေလာင္းပါ။

ဘ၀ကလည္း သစ္ပင္တစ္ပင္လိုပါပဲ။ ေရေလာင္းေပါင္းသင္ ေဆးေကြ်းေနႏုိင္မွ စိတ္ကေလးေတြက လန္းေနတာပါ။ ေရမေလာင္းျဖစ္တာနဲ႔ စိတ္ကညိႈးလာတာပါ။ ပုထုဇဥ္သစ္ပင္တစ္ပင္ဟာ စိမ္းစိုတစ္လွည့္ ေျခာက္ေသြ႔တစ္လွည့္ပါပဲ။ အျမဲတမ္းလည္း စိမ္းစိုမေနႏုိင္သလို အျမဲတမ္းလည္း ေျခာက္ေသြ႔မေနႏုိင္ပါဘူး။ စိတ္ညိႈးႏြမ္းလာတဲ့အခါ ခ်ီးေျမွာက္ျခင္း ငါးမ်ိဳးနဲ႔ ခ်ီးေျမွာက္ေပးရပါမယ္။ စိတ္ညွိႈးႏြမ္းရင္ ဘ၀က ေနရတာလည္း မေပ်ာ္ေတာ့ပါဘူး။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့လည္း ကုိယ့္ရုပ္နဲ႔ စိတ္ကုိ ေစာင့္ေရွာက္ေနတဲ့ ၾကားကပဲ အာရံုတခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ ညိႈးႏြမ္းသြားရတာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ ေရျပန္ေလာင္းရံုပါပဲ။

ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ ေျဖရွင္းရခက္ခဲတဲ့ စြပ္စြဲမွဳႀကီး။

        ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ဘ၀မွာ အႀကီးအက်ယ္ အရွက္တကြဲ အက်ိဳးနည္းျဖစ္ေအာင္
စြပ္စြဲမွဳႀကီးဟာ (၂) ႀကိမ္ ႀကံဳခဲ့ပါတယ္။ ၁။ ရဟန္းေဂါတမနဲ႔ သူ႕တပည့္ေတြ သုႏၵရီေလးကို
မတရားျပဳက်င့္ၿပီး လူသတ္မွဳထိေအာင္ က်ဴးလြန္ၾကတယ္ဆိုတဲ့ သုႏၵရီပရဗိုဇ္မရဲ႕ ျပႆနာ။

Wednesday, September 19, 2018

အႏိႈင္းမဲ့ရနံ႔

ေလာကမွာ ရွိရွိသမွ် ရနံ႔အားလံုးထဲမွာ ကိုယ္က်င့္သီလရနံ႔ဟာ အႏိႈင္းမဲ့ရနံ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကိုယ္က်င့္သီလရနံ႔ထက္ ပိုျပီး ေမႊးပ်ံ႕သင္းၾကိဳင္ပါတယ္၊ ပ်ံ႕ႏွ႔ံအားေကာင္းပါတယ္လို႔ ႏႈိင္းယွဥ္စရာ၊ အစားထိုးစရာ၊ ထပ္တူျပဳစရာ တျခားရနံ႔ မရွိေတာ့လို႔ပါပဲ။
သီလရွိသူရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာဟာ ေသျပီးသြားတာေတာင္မွ နံ႔သာတံုးလို ေမႊးေနေပမယ့္ သီလမရွိသူေတြရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာကေတာ့ မေသခင္ကတည္းက ပုပ္ေစာ္နံေနတာမို႔ အသက္ရွင္ေနေပမယ့္ အေလာင္းေကာင္ မသာပြနဲ႔ ဘာမွ်မထူးျခားပါဘူး။ ကိုယ္က်င့္တရားပ်က္ျပားေနတဲ့ သီလမဲ့လူသားေတြဟာ သက္ရွိလူေသေတြပါပဲ။

ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္။

    ကုန္းေဘာင္ေခတ္မွာ ထြန္းကားခဲ့တဲ့ စာဆိုေတာ္မ်ားအနက္ ဓမၼစာဆိုေတာ္ႀကီး တစ္ဦး
ျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္၏ ဇာတိေနရပ္မွာ စစ္ကိုင္းတိုင္း၊ အလံုၿမိဳ႕နယ္၊ ေညာင္ကန္ရြာ ဇာတိ
ျဖစ္ပါတယ္။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဂုဏ္တို႔ေၾကာင့္ အင္း၀ႏွင့္ အမရပူရေနျပည္ေတာ္မွာ ဘုရင္အ

Tuesday, September 18, 2018

တစ္သက္လံုး တရားေမြ႕ေလ်ာ္ ေနတတ္ ထိုင္တတ္ အားထုတ္တတ္ေအာင္။

    ၀ိပႆနာဆိုတာ  စိတ္အလုပ္၊  စိတ္အလုပ္တိုင္း  ၀ိပႆနာမျဖစ္၊  ဉာဏ္ပါမွျဖစ္တယ္  ၀ိပႆနာ
ဉာဏ္အစစ္မရေသးခင္  ၀ိပႆနာေပၚေအာင္  ႀကိဳးစားရတယ္။  ၀ိပႆနာအစစ္ဟာ  ဘယ္အခ်ိန္ျဖစ္
ျဖစ္  ေပၚႏိုင္ပါတယ္၊  ၀ိပႆနာဉာဏ္ေပၚေအာင္  ႀကိဳးစားတဲ့အလုပ္  လုပ္မယ္ဆိုရင္  အခ်ိန္မေရြး

ဥပုသ္သည္မ်ား ရဟန္းေတာ္မ်ား ညစာ ဘာလို ့မစားရသလဲ?

ညစာ ဘာလို ့မစားရသလဲ..။
တဏွာနည္းေအာင္လို ့ဗ်။ မနက္စားတဲ့ အစာဟာ
တစ္ေန ့လုပ္တဲ့ အားနဲ ့အတူတူ။ တို ့ရဟန္းမွာ တစ္ထပ္နဲ ့တစ္ေန ့စာကို စားရပါတယ္။
ပိုစားရင္ သူက သုတ္ေသြးဘက္ကို သြားတာ။
ဒီမနက္စားတဲ့အစာသည္ တစ္ေန ့တာ လူသားလုပ္ဖို ့ တာ၀န္ျပီးျပီ။
ညစားတာက အဲဒါ တစ္ညလံုး ဘိန္းျဖဴခ်က္သလိုကို
အိပ္ျပီးေတာ့ အစာခ်က္တာ။ရုိးတြင္းခ်ဥ္ဆီကို ပို ့ေပးရတဲ့ဟာ..ညစာက။
ဒါမို ့ ရဟန္းက ညစာမစားရတာ။
အဲဒီက သုတ္ေသြးကို သိုေလွာင္မွာစိုးလို ့။
တို ့အားထုတ္သာရုံ မနက္ပဲ စားရတယ္။
အဲေတာ့ ၀ိကာလ ေဘာဇနာ ..ညစာ ဘာလို ့မစားရတာလဲ.. တဏွာနည္းေအာင္လို ့.။

နတ္ေတြရည္မွန္းတဲ့ ျမင့္ျမတ္သည့္ေကာင္းရာသုဂတိဘံု။

      နတ္ဘ၀တစ္ခုမွာ နတ္သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး ၀တ္ထားတဲ့အ၀တ္လည္း ဘယ္ေတာ့မွ
ေလွ်ာ္ဖြတ္ရတယ္ မရွိဘူး။ ပန္ထားတဲ့ပန္းကလည္း ဘယ္ေတာ့မွ ႏြမ္းသြားတယ္ မရွိဘူး။ အို..ပူလို႔
အိုက္လို႔ ေခၽြးထြက္တာလည္း မရွိဘူး။ အၿမဲတမ္း သန္႔ရွင္းသန္႔ျပန္႔ ေနတယ္။

Monday, September 17, 2018

ထူးဆန္းတိုင္းလဲ ဆရာမတင္နဲ႔



“ပုဂၢိဳလ္ထူးလွ်င္ အက်ဳိးေပးထူးမည္၊ ပုဂၢိဳလ္ဆန္းလွ်င္ အက်ဳိးေပးဆန္းမည္” ဆိုေသာ အၾကားျဖင့္ (အထင္ျဖင့္) လိုက္၍ ဆည္းကပ္အားကိုး ေနသည္မွာ စိတ္မသက္မသာစရာ၊ စိတ္မေကာင္းစရာမ်ားပင္ ျဖစ္၏။
လူတို႔သည္ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ စီးပြားေရး၊ အိမ္ေထာင္ေရး၊ လူမႈေရးစသည့္ အေရးေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာျဖင့္ ဘဝတစ္ခုကို တည္ေထာင္ထားၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ က်န္းမာဖို႔လိုအပ္သလို ပညာတတ္ဖို႔လည္း လိုအပ္ေလ၏။ တဖန္ စီးပြားေရးေကာင္းမြန္ရမည္ျဖစ္
သလို လင္ေကာင္းမယားေကာင္း၊ သားေကာင္းသမီးေကာင္း၊ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းတို႔ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုရန္ လိုအပ္ေပေသး၏။

သဂၤဇာ ဆရာေတာ္။

         သဂၤဇာ ဆရာေတာ္ဟာ တစ္ဘက္သား စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ေျပာတတ္၊ ေဟာတတ္၊ ဆံုး
မတတ္တဲ့ ဆရာေတာ္အျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ဆရာေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေမြးဇာတိက
ျမင္းၿခံခရိုင္၊ တလုတ္ၿမိဳ႕၊ ေပါက္ေခ်ာင္းရြာ ျဖစ္ၿပီး လူအမည္က ေမာင္ပို ျဖစ္ပါတယ္။

Sunday, September 16, 2018

ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဘာသာတရား ေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၂)။

        ”မေကာင္းမွဳ”
          xxxxxxxxxxxxx
      ”ဣဓ  ေသာစတိ  ေပစၥ  ေသာစတိ၊
      ပါပကာရီ  ဥဘယတၳ  ေသာစတိ။ ။
   ေသာ  ေသာစတိ  ေသာ  ၀ိဟညတိ၊

ေမတၱာအေၾကာင္း

“ေမတၱာ”ဟူေသာ အမည္နာမျဖင့္ ေစတသိက္ သီးျခားမရွိေခ်။
အေဒါသ-ေစတသိက္ကိုပင္ သတၱ၀ါမ်ား၏ စီးပြားခ်မ္းသာ လုိလားခ်စ္ခင္ရာ၌ “ေမတၱာ”ဟု ေခၚေ၀ၚရေပသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ “မွတ္ယူခ်စ္ျငား-ေမတၱာပြား၍”ဟု ဆုိခဲ့သည္။ သို႔ျဖစ္၍တစ္ေယာက္ေယာက္ အေပၚ၀ယ္ သူ၏ အက်ိဳးစီးပြားကို လိုလားေသာ (ၾကီးပြားေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ကူညီလိုေသာ) ခ်စ္ခင္မူကိုေမတၱာဟု မွတ္ပါ။

ပကတိဥစၥာနဲ႔ ရန္သူမ်ိဳး ၅ ပါး။

        ပကတိဥစၥာလို႔ေခၚတဲ့ ေလာကလူသားေတြ ရွာေဖြေနၾကတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြက အဖ်က္
အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနတယ္။ “အဂၢိသာဓာရဏာ ေဘာဂါ” တဲ့၊ မီးဖ်က္ရင္လည္း ပ်က္သြား
ႏိုင္တယ္။ “ဥဒကသာဓာရဏာ ေဘာဂါ” ေရဖ်က္ရင္လည္း ပ်က္သြားႏိုင္တယ္။ “ရာဇသာဓာရ