၁။ နိႆရဏေဌာ = ဒုကၡလက္မွ ထြက္ေျမာက္ လြတ္လပ္ျခင္း သေဘာ။
၂။ ပ၀ိေ၀ကေဌာ = ေႏွာင့္ယွက္ျခင္းတို႔မွ လြတ္ကင္းေသာ သေဘာ။
၃။ အသခၤတေဌာ = အဖန္ဖန္ျပဳျပင္ျခင္းမွ လြတ္ကင္းျခင္း သေဘာ။
၄။ အမတေဌာ = အဖန္ဖန္ေသျခင္းမွ လြတ္ကင္းေသာ သေဘာ တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ။
Saturday, May 16, 2015
တရားအားထုတ္ရာတြင္ ေတြ႕ရမည့္ အတားမ်ား။
တရားအားထုတ္တဲ့အခါ တရားအသိဉာဏ္ေတြ မရေအာင္ မတိုးတက္ေအာင္ ေႏွာက္
ယွက္ပိတ္ဆို႔ တားထားတတ္ၾကပါသည္။ စိတ္ယုတ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။
၁။ ကာမစၦႏၵ နိ၀ရဏ။ ။ အဆင္း၊ အနံ႔၊ အသံ၊ ခံစားမွဳ ႀကံစည္မွဳ အာရံုေတြအေပၚမွာ ႏွစ္သက္
လာၿပီး မခြဲခ်င္ေအာင္ ႏွစ္သက္စြဲလမ္းမွဳ၊ တဖက္ရွိ ၀တၳဳအာရံုတို႔အေပၚ၌ ရယူလိုစိတ္မ်ား။
(ေလာဘ)
ယွက္ပိတ္ဆို႔ တားထားတတ္ၾကပါသည္။ စိတ္ယုတ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။
၁။ ကာမစၦႏၵ နိ၀ရဏ။ ။ အဆင္း၊ အနံ႔၊ အသံ၊ ခံစားမွဳ ႀကံစည္မွဳ အာရံုေတြအေပၚမွာ ႏွစ္သက္
လာၿပီး မခြဲခ်င္ေအာင္ ႏွစ္သက္စြဲလမ္းမွဳ၊ တဖက္ရွိ ၀တၳဳအာရံုတို႔အေပၚ၌ ရယူလိုစိတ္မ်ား။
(ေလာဘ)
မေပါင္းသင္းအပ္တဲ့ မိတ္ေဆြတု။
ေလာကမွာ မိတ္ေဆြေကာင္း ရွိဖို႔လိုပါတယ္။ အဲဒီ မိတ္ေဆြေကာင္းအထဲမွာ မိတ္ေဆြ
မဟုတ္ဘဲနဲ႔ မိတ္ေဆြေယာင္ ထင္ေနရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးက ေလးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက
သိဂၤ ါေလာ၀ါဒသုတၱန္မွာ သဂၤ ါလသတိုးသားကို ဆံုမၾသ၀ါဒ ေပးတဲ့အေနနဲ႔ေဟာထားပါတယ္။
၁။ အညဒတၳဳဟရ= ကိုယ့္ဘက္က တစ္ဖက္သတ္ ကိုယ္ေပါင္းသင္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထံက ဘာပဲ
မဟုတ္ဘဲနဲ႔ မိတ္ေဆြေယာင္ ထင္ေနရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးက ေလးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက
သိဂၤ ါေလာ၀ါဒသုတၱန္မွာ သဂၤ ါလသတိုးသားကို ဆံုမၾသ၀ါဒ ေပးတဲ့အေနနဲ႔ေဟာထားပါတယ္။
၁။ အညဒတၳဳဟရ= ကိုယ့္ဘက္က တစ္ဖက္သတ္ ကိုယ္ေပါင္းသင္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထံက ဘာပဲ
သက္သတ္လြတ္စားျခင္း။
ယခုအခါ လြဲမွားေသာ ကိုးကြယ္ရာမ်ားကို ေရွ့တန္းတင္ထားေသာ သက္သတ္လြတ္ စားေသာ၀ါဒ၊
အေသြးလြတ္ အသားလြတ္ စားေသာ၀ါဒ၊ မီးလြတ္စားေသာ၀ါဒ၊ တို ့ကို တြင္က်ယ္ေအာင္ ျဖန္ ့ျဖဴးေနေသာ
အင္အားစုမ်ား ရွိေနပါသည္။ ေထရ၀ါဒ ရွ ုေထာင့္မွၾကည့္ေသာ္ အထြက္တင္ရမည့္ သာသနက်င့္စဥ္ မ
ဟုတ္ပါ။ အဓိဌာန္ဟုဆိုကာ ၉ ရက္ ၁၈ ရက္ စသည္ျဖင့္ ၉ န၀င္း ၉ အလီ တင္ၿပီး သက္သတ္လြတ္စား
အေသြးလြတ္ အသားလြတ္ စားေသာ၀ါဒ၊ မီးလြတ္စားေသာ၀ါဒ၊ တို ့ကို တြင္က်ယ္ေအာင္ ျဖန္ ့ျဖဴးေနေသာ
အင္အားစုမ်ား ရွိေနပါသည္။ ေထရ၀ါဒ ရွ ုေထာင့္မွၾကည့္ေသာ္ အထြက္တင္ရမည့္ သာသနက်င့္စဥ္ မ
ဟုတ္ပါ။ အဓိဌာန္ဟုဆိုကာ ၉ ရက္ ၁၈ ရက္ စသည္ျဖင့္ ၉ န၀င္း ၉ အလီ တင္ၿပီး သက္သတ္လြတ္စား
၀ိပႆနာဆိုသည္မွာ....?
ယေန႔ေခတ္ဗုဒၶဘာသာ၀င္၊ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား အားလံုးသိရွိ နားလည္း အားထုတ္ေနၾကေသာ ၀ိပႆနာ
ဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္းဟု ေမးခြန္းထုတ္ေသာ္ ၀ိ ဆိုသည္မွာအထူး ပႆနာ ကေတာ့ရႈမွတ္မႈကိုေခၚပါတယ္
အထူး ရႈမွတ္အားထုတ္မႈဆိုလည္း မမွားပါဘူး သို႔ေသာ္ ၀ိပႆနာ ဆိုသည္မွာ ဤတခုပင္ ရွိသေလာဟုေမးစ
ရာထပ္ေမးေသာ္ (၃)မ်ိဳးရွိသည္ဟု ေျဖရပါမည္၊ ၎တို႔ကိုေဖၚျပရလွ်င္....
ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၀မ္းေျမာက္ဖြယ္သတင္းေကာင္း...။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၀မ္းေျမာက္ဖြယ္သတင္းေကာင္း...။
ယၡဳဆိုလွ်င္ ဗုဒၶသာသနာ ေပၚထြန္းခဲ့သည္မွာ၊ႏွစ္ေပါင္(၂၅၅၆) ခုႏွစ္တိုင္ခဲ့ေလျပီ၊ သာသနာတ၀က္ေက်ာ္ခဲ့ျပီဟုဆိုလွ်င္လဲမမွားနိင္ပါ၊ သာသနာ
(၂၅၀၀)ေက်ာ္ပါက (၀ိမုတၱိယုဂ)ေခတ္သို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာပါျပီ၊ ၀ိမုတၱိယုဂ ေခတ္ဆိုသည္မွာ ဘုရားရွင္သက္ရွိ ထင္ရွား ရွိဘိအလား တမဂ္၊တဖိုလ္ စြဲနိင္ေသာ အိမ္ရာေထာင္
အရိယာမ်ားအလြန္ေပါမ်ားေသာ ေခတ္ျဖစ္ပါသည္။ သာသနာေတာ္(၂၅၀၀)ေက်ာ္မွစ၍ အရိယာမ်ား တေန႔တျခား တိုးတက္ ေပါမ်ား လာၾကေပ
ကမၻာ့ အေကာင္းဆံုးဘာသာေရးဆု
ဗုဒၶဘာသာကို " ကမၻာ့ အေကာင္းဆံုးဘာသာေရးဆု "
မဲေပးေရြးခ်ယ္တာနဲ ့ပတ္သက္ျပီး အိုင္စီေအအာရ္ယူအက္စ္ ညႊန္ၾကားေရးမႈး "
ဟန္.စ္ ဂရိုလီခ်င္ " ရဲ ့မွတ္ခ်က္ကေတာ့ ........"..စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းတာက
ေရြးခ်ယ္ရမယ့္ စံသတ္မွတ္ခ်က္မ်ား ခ်ျပလိုက္တာနဲ ့ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္
အမ်ားအျပားဟာ မိမိတို ့ရဲ ့ဘာသာကို မေရြးခ်ယ္ပဲ ဗုဒၶဘာသာကိုသာ
ေရြးခ်ယ္ၾကျခင္းပါပဲ ။
ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းပါ။
လူေတြမွာ မသိႏိုင္တာ ငါးပါးရွိပါတယ္။
၁။ အသက္ သက္တမ္း၊ ႀကိဳတင္ကာ၊ သူငါမသိႏိုင္။
၂။ ေသမည့္ေရာဂါ၊ ႀကိဳတင္ကာ၊ သူငါမသိႏိုင္။
၃။ ေသမည့္ခ်ိန္ခါ၊ ႀကိဳတင္ကာ၊ သူငါမသိႏိုင္။
၄။ သခ်ၤဳ ိင္းေနရာ၊ ႀကိဳတင္ကာ၊ သူငါမသိႏိုင္။
၁။ အသက္ သက္တမ္း၊ ႀကိဳတင္ကာ၊ သူငါမသိႏိုင္။
၂။ ေသမည့္ေရာဂါ၊ ႀကိဳတင္ကာ၊ သူငါမသိႏိုင္။
၃။ ေသမည့္ခ်ိန္ခါ၊ ႀကိဳတင္ကာ၊ သူငါမသိႏိုင္။
၄။ သခ်ၤဳ ိင္းေနရာ၊ ႀကိဳတင္ကာ၊ သူငါမသိႏိုင္။
အရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕ အတုယူစရာစိတ္ဓာတ္ေကာင္း။
ေလာကမွာ အျပစ္ေတြ႕လို႔ သူ႕ကို သတိေပးေျပာၾကားရင္လည္း လက္ခံတဲ့ပုဂၢိဳလ္
ျဖစ္ရပါမယ္။ အဲဒီအခ်က္က အင္မတန္ခက္တယ္။ ခက္တာက လူေတြမွာ မာနရွိတယ္။ မာန
ရွိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ကိုယ့္ထက္ငယ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေျပာရင္ လက္မခံၾကဘူး။ ကိုယ့္ေအာက္ငယ္
တဲ့သူကေျပာရင္ေဘးဖယ္ထားၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕က သူမ်ားကိုေတာ့ ကိုယ္ကဆံုးမ တတ္တယ္။
ကိုယ့္ကိုဆံုးမရင္ေတာ့“ ငါေျပာသလိုလုပ္ လွ်ာမရွည္နဲ႔တဲ့၊ ” ကိုယ့္ကို လာေျပာရင္ မႀကိဳက္တဲ့
ျဖစ္ရပါမယ္။ အဲဒီအခ်က္က အင္မတန္ခက္တယ္။ ခက္တာက လူေတြမွာ မာနရွိတယ္။ မာန
ရွိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ကိုယ့္ထက္ငယ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေျပာရင္ လက္မခံၾကဘူး။ ကိုယ့္ေအာက္ငယ္
တဲ့သူကေျပာရင္ေဘးဖယ္ထားၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕က သူမ်ားကိုေတာ့ ကိုယ္ကဆံုးမ တတ္တယ္။
ကိုယ့္ကိုဆံုးမရင္ေတာ့“ ငါေျပာသလိုလုပ္ လွ်ာမရွည္နဲ႔တဲ့၊ ” ကိုယ့္ကို လာေျပာရင္ မႀကိဳက္တဲ့
ရွင္သာမေဏစစ္စစ္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္းသည္၊ သားေယာက္်ားေလး ဖြားျမင္လာသည္ႏွင့္ မိမိရင္ေသြးေလးအား ရွင္သာမေဏ
ျပဳခြင့္ရေတာ့မည္ဟု၊ အတိုင္းမသိ ၀မ္းသာပီတိျဖင့္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနတတ္ၾကသည္။ ရွင္သာမေဏအစစ္ ျဖစ္ဖို ့
ရန္ အလြန္အေရးၾကီးသည့္ အခ်က္ကို ထည့္စဥ္းစားသူ အလြန္နည္းၾကသည္။ ဆံခ်၊ သကၤန္း၀တ္၊ သရဏဂံု
ေပးလွ်င္ ရွင္သာမေဏ ျဖစ္သြးၿပီဟု သိရွိၾကပါသည္။ အထက္ပါ အဂၤါ ၃ ရပ္မွတစ္ပါး အျခားေသာ
ျပဳခြင့္ရေတာ့မည္ဟု၊ အတိုင္းမသိ ၀မ္းသာပီတိျဖင့္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနတတ္ၾကသည္။ ရွင္သာမေဏအစစ္ ျဖစ္ဖို ့
ရန္ အလြန္အေရးၾကီးသည့္ အခ်က္ကို ထည့္စဥ္းစားသူ အလြန္နည္းၾကသည္။ ဆံခ်၊ သကၤန္း၀တ္၊ သရဏဂံု
ေပးလွ်င္ ရွင္သာမေဏ ျဖစ္သြးၿပီဟု သိရွိၾကပါသည္။ အထက္ပါ အဂၤါ ၃ ရပ္မွတစ္ပါး အျခားေသာ
“ဓမၼေၾကးမံု”
သန္႔ရွင္းၾကည္လင္၊ ေၾကးမံုျပင္၀ယ္၊
သင့္သြင္ရူပ၊ လွ မလွကို၊
ေန႔ညမေရြး၊ ၾကည့္စစ္ေဆး၍၊
ယင္ေခ်းမွဲ႔ေျပာက္၊ ၀က္ၿခံေပါက္ႏွင့္၊
ညွင္းေျပာက္တင္းတိမ္၊ ဖုအက်ိတ္ကို၊
သင့္သြင္ရူပ၊ လွ မလွကို၊
ေန႔ညမေရြး၊ ၾကည့္စစ္ေဆး၍၊
ယင္ေခ်းမွဲ႔ေျပာက္၊ ၀က္ၿခံေပါက္ႏွင့္၊
ညွင္းေျပာက္တင္းတိမ္၊ ဖုအက်ိတ္ကို၊
Friday, May 15, 2015
အနာဂတ္သာသနာေတာ္အေရး
အရွင္ရာဟုလာႏွင့္ ဆပဥၥက…
ရာဟုလာဆုိတဲ့ အမည္ကုိ ဗုဒၶဘာသာအမ်ား ရင္းႏွီးၿပီး ျဖစ္ၾကမွာပါ။ သားေတာ္ရာဟုလာလုိ႔လည္း သိေနၾကပါတယ္။ ရာဟုလာ (၇)ႏွစ္သားအရြယ္မွာ မယ္ေတာ္ရဲ႕ ခုိင္းေစမႈနဲ႔ အဖဘုရားထံမွာ ေလာကီအေမြ လာေတာင္းတာကုိ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶက ေလာကီအေမြ မေပးဘဲ ေလာကုတၱရာအေမြ ေပးခဲ့ပါတယ္။ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ကုိ ဥပဇၥ်ာယ္ျပဳကာ ရွင္သာမေဏ ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။ သာသနာ့ေဘာင္မွာ ေရာက္ေနတဲ့
ငါ့ကို ဘာေၾကာင့္ အေရးေပးခ်စ္ခင္ေလးစားၾကသလဲ ?။
ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ဗာရာဏသီျပည္ ေဒ၀ဒတ္မင္းႀကီးတစ္ပါးထံမွ
တရားေရးဆိုင္ရာ ပေရာဟိတ္ပုဏၰားတစ္သီး ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္စြာနဲ႔ တရားစီ
ရင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီ တရားသူႀကီးကို ရွင္ဘုရင္က လူတကာေတြထက္ ပိုၿပီးခ်စ္တယ္၊ ေလးစား
တယ္။ လူတကာေတြထက္ပိုၿပီး အေရးေပးတယ္။
တရားေရးဆိုင္ရာ ပေရာဟိတ္ပုဏၰားတစ္သီး ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္စြာနဲ႔ တရားစီ
ရင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီ တရားသူႀကီးကို ရွင္ဘုရင္က လူတကာေတြထက္ ပိုၿပီးခ်စ္တယ္၊ ေလးစား
တယ္။ လူတကာေတြထက္ပိုၿပီး အေရးေပးတယ္။
လူ၏ အျဖစ္ႏွင့္ နတ္ျပည္သို႔ေရာက္သူ အေလာင္းေတာ္ ၄ ပါး။
၁။ ဂုတၱလ ေစာင္းသမား = နတ္ျပည္၌ တမုဟုတ္၊ လူ႕အေရအတြက္ ခုႏွစ္ရက္။
၂။ သာဓိနမင္း = နတ္ျပည္၌ ခုႏွစ္ရက္၊ လူ႕အေရအတြက္ အႏွစ္ခုႏွစ္ရာ။
၃။ ေနမိမင္း = နတ္ျပည္၌ တမုဟုတ္၊ လူ႕အေရအတြက္ ခုႏွစ္ရက္။
၄။ မႏၶာတ္မင္း = တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္၌ သိၾကား ၃၃ ေယာက္တို႔ အသက္ အပိုင္းအျခား
၂။ သာဓိနမင္း = နတ္ျပည္၌ ခုႏွစ္ရက္၊ လူ႕အေရအတြက္ အႏွစ္ခုႏွစ္ရာ။
၃။ ေနမိမင္း = နတ္ျပည္၌ တမုဟုတ္၊ လူ႕အေရအတြက္ ခုႏွစ္ရက္။
၄။ မႏၶာတ္မင္း = တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္၌ သိၾကား ၃၃ ေယာက္တို႔ အသက္ အပိုင္းအျခား
ဆရာသမားေကာင္း ေရြးခ်ယ္နည္း။
“ ပိေယာ ဂရု ဘာ၀နီေယာ၊ ၀တၱာ စ ၀စနကၡေမာ ”
ဆရာသမားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကိုယ္က ဆရာတင္ၿပီး ကိုးကြယ္မယ္ဆိုရင္ မိတ္ေကာင္းေဆြ
ေကာင္း ဆရာသမားဆိုတာ အဲဒီ အရည္အေသြးေတြ ရွိမရွိ ၾကည့္ရပါမယ္။=
၁။ ပိေယာ = ခ်စ္ခင္ေလးစားေလာက္တဲ့ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ အရည္အေသြးေတြ ရွိရပါ
မယ္။ ( ဒါကေတာ့ ကိုယ့္ကဆံုးျဖတ္ရပါမယ္)
ဆရာသမားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကိုယ္က ဆရာတင္ၿပီး ကိုးကြယ္မယ္ဆိုရင္ မိတ္ေကာင္းေဆြ
ေကာင္း ဆရာသမားဆိုတာ အဲဒီ အရည္အေသြးေတြ ရွိမရွိ ၾကည့္ရပါမယ္။=
၁။ ပိေယာ = ခ်စ္ခင္ေလးစားေလာက္တဲ့ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ အရည္အေသြးေတြ ရွိရပါ
မယ္။ ( ဒါကေတာ့ ကိုယ့္ကဆံုးျဖတ္ရပါမယ္)
က်န္ရွိေနတဲ့ သက္တမ္းကို အက်ိဳးရွိေအာင္ ဘယ္လိုေနမွာလဲ။
လူတစ္ေယာ္ရဲ့ တန္ဖိုးကို ရာထူး၊ ဂုဏ္၊ ေငြေၾကးဥစၥာ၊ ပညာ၊ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမွဳ၊ အၿခံအရံ၊ ေတြနဲ ့ တိုင္းတာၾကသလို
သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ၊ ဆိုတဲ့ သိကၡာသံုးပါးနဲ ့လဲ တိုင္းတာၾကပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္ အေပါင္းတို ့၏ ေနာက္ဆံုး
ပန္းတိုင္ နိဗၺာန္ဆီသို ့ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ၊ ျဖင့္သာ ေရာက္ႏိုင္ပါသည္။
သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ၊ ဆိုတဲ့ သိကၡာသံုးပါးနဲ ့လဲ တိုင္းတာၾကပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္ အေပါင္းတို ့၏ ေနာက္ဆံုး
ပန္းတိုင္ နိဗၺာန္ဆီသို ့ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ၊ ျဖင့္သာ ေရာက္ႏိုင္ပါသည္။
Thursday, May 14, 2015
နဂါးမင္းႀကီးရဲ႕ စိတ္ေနသေဘာထား။
တရားနဲ႔ပတ္သက္လာလို႔ရွိရင္ ဇတ္ေတာ္ႀကီးဆယ္ဘြဲ႕ထဲက ဘူရိဒတၳ ဆိုတဲ့ နဂါးမင္းႀကီး
ဇာတ္လမ္းကို ဖတ္ဖူးသူေတြက ေတြ႕ပါလိမ့္မယ္။ ဥပုဒ္သီလ ေဆာက္တည္တဲ့ အခါမွာ ဘုရားအ
ေလာင္းေတြက အဓိဌာန္ထားေလ့ ရွိၾကပါတယ္။
လူ႕ျပည္ လူ႕ေလာကကိုလာၿပီး ေတာင္ပို႔ေပၚမွာ ေခြၿပီးေတာ့ သီလေဆာက္တည္ပါတယ္။
သီလေဆာက္တည္တယ္ဆိုတာ က်င့္စရာက်င့္ဖို႔ အဓိဌာန္ျပဳတာပါ။ သူမ်ားအသက္ သတ္တာမ
ဇာတ္လမ္းကို ဖတ္ဖူးသူေတြက ေတြ႕ပါလိမ့္မယ္။ ဥပုဒ္သီလ ေဆာက္တည္တဲ့ အခါမွာ ဘုရားအ
ေလာင္းေတြက အဓိဌာန္ထားေလ့ ရွိၾကပါတယ္။
လူ႕ျပည္ လူ႕ေလာကကိုလာၿပီး ေတာင္ပို႔ေပၚမွာ ေခြၿပီးေတာ့ သီလေဆာက္တည္ပါတယ္။
သီလေဆာက္တည္တယ္ဆိုတာ က်င့္စရာက်င့္ဖို႔ အဓိဌာန္ျပဳတာပါ။ သူမ်ားအသက္ သတ္တာမ
ျပဳျပင္ရန္လိုေနေသာ အသုဘဓေလ့ထံုးစံ။
လူေသလွ်င္၊ သုသာန္၌၊ အေလာင္းမီးသၿဂၤဳိလ္ခါနီး၊ ေသသူ၏၀ိညာဥ္ဟု ယူဆကာ ပန္းပြင့္တစ္ပြင့္ကို အိမ္သို ့
ျပန္ယူလာတတ္ၾကသည္။ ေသသူ၏၀ိညာဥ္သည္၊ ရက္လည္(ခုႏွစ္ရက္)ေန ့တိုင္ေအာင္၊ အိမ္တြင္း၌ပင္ ရွိေနဆဲဟု
အယူရွိၾကသည္။ ေသသူ၏ ဓါတ္ပံုေရွ့တြင္လည္း၊ ေသသူကထျပီး စားေသာက္ေလဟန္၊ မနက္ဆိုလွ်င္ မနက္စာ
ျပန္ယူလာတတ္ၾကသည္။ ေသသူ၏၀ိညာဥ္သည္၊ ရက္လည္(ခုႏွစ္ရက္)ေန ့တိုင္ေအာင္၊ အိမ္တြင္း၌ပင္ ရွိေနဆဲဟု
အယူရွိၾကသည္။ ေသသူ၏ ဓါတ္ပံုေရွ့တြင္လည္း၊ ေသသူကထျပီး စားေသာက္ေလဟန္၊ မနက္ဆိုလွ်င္ မနက္စာ
“စိတ္မဲမ်ားကို ျဖဴစင္ေစသည့္ နည္း ( ၆ ) မ်ိဳး”
မဲသည့္စိတ္ကို၊ ျဖဴေစလိုေသာ္၊
ထိုထိုအာရံု၊ ညစ္မ်ိဳးစံုႏွင့္၊
မႀကံဳေတြ႕ေစ၊ မေမြ႕ေစဘဲ၊
ေျပာင္းေလဖံုဖံု၊ ေကာင္းအာရံုတည့္၊
ႏုလံုပဋိ၊ ဉာဏ္ခ်ိန္ညွိေလာ့၊
ပို႔ဘိေမတၱာ၊ သမထာႏွင့္၊
ပြားရာ၀ိပသ္၊ နည္းေျခာက္ရပ္တြင္၊
ထိုထိုအာရံု၊ ညစ္မ်ိဳးစံုႏွင့္၊
မႀကံဳေတြ႕ေစ၊ မေမြ႕ေစဘဲ၊
ေျပာင္းေလဖံုဖံု၊ ေကာင္းအာရံုတည့္၊
ႏုလံုပဋိ၊ ဉာဏ္ခ်ိန္ညွိေလာ့၊
ပို႔ဘိေမတၱာ၊ သမထာႏွင့္၊
ပြားရာ၀ိပသ္၊ နည္းေျခာက္ရပ္တြင္၊
ဗုဒၶဘာသာ/ သာသနာအတြက္ အသိပညာေပး ေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၇)။
“ မ်ားလွအက်ိဳးေတြ ”
=============
ဗုဒၶျမတ္စြာ၊ ပြင့္ထြန္းလာ၍
သစၥာေလးအင္၊ ရွစ္မဂၢင္ႏွင့္
သံုးအင္လကၡဏာ၊ သခၤတာ သခၤတ
ျမတ္ဓမၼကို၊ နက္လွဉာဏ္ေတာ္
ေဟာထုတ္ေဖၚ၍၊ သူေတာ္အမ်ား
=============
ဗုဒၶျမတ္စြာ၊ ပြင့္ထြန္းလာ၍
သစၥာေလးအင္၊ ရွစ္မဂၢင္ႏွင့္
သံုးအင္လကၡဏာ၊ သခၤတာ သခၤတ
ျမတ္ဓမၼကို၊ နက္လွဉာဏ္ေတာ္
ေဟာထုတ္ေဖၚ၍၊ သူေတာ္အမ်ား
Wednesday, May 13, 2015
နဝမ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ အမွာစကား
“ဥဇု စ သုဟုဇုစ” .....
ဥဇု-ဆိုတာ ကိုယ္အားျဖင့္၊ ႏႈတ္အားျဖင့္ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္ရမည္တဲ့။
သုဟုဇု-ဆိုတာ စိတ္အားျဖင့္ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္ရမည္တဲ့။
ေမတၱာပြားမ်ားတဲ့ေနရာမွာျဖစ္ေစ၊ အျခားေလာကဓမၼၾကီးပြားေရး၊ စီးပြားေရး လုပ္တဲ့ေနရာမွာျဖစ္ေစ အင္မတန္အေရးၾကီးေသာေၾကာင့္ “ဥဇုစ သုဟုဇုစ” ဟု ျမတ္စြာဘုရားသည္ ႏွစ္ၾကိမ္တိုင္တိုင္ အထူးဆင့္ျပီး ေဟာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
*မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ၾသဝါဒ*
၁* ေရွးဦးစြာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို နားလည္ေအာင္ လုပ္ပါ။
၂* တရားအားထုတ္လိုလ်ွင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျဖစ္စဥ္ကို သိေအာင္ၾကိုးစားပါ။
၃* ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မသိဘဲႏွင့္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ျခင္းသည္ ပင္ပန္းရံုမ်ွပဲ မွတ္ပါ။
၄* ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကိုသိမွသာ အရွိနွင့္အသိကိုက္မည္
၅* အရွိနွင့္အသိ ကိုက္မွသာလ်ွင္ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိျမင္မည္။
၆* ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိျမင္မွ ႏွလံုးသြင္းမွန္မည္။
၆* ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိျမင္မွ ႏွလံုးသြင္းမွန္မည္။
သဒၶါႏွင့္ ပညာ
မဟာသတိပ႒ာနသုတ္
အ႒ကထာအဖြင့္တြင္ သဒၶါလြန္၍ ပညာနည္းေသာသူသည္ ၾကည္ညိုဖြယ္ မဟုတ္ေသာအရာ
(လူလိမ္မ်ား)၌ ၾကည္ညိုတတ္သည္။ ပညာလြန္ကဲ၍ သဒၶါနည္းေသာသူသည္
ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲတတ္၏။ ေဆးလြန္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာေရာဂါသည္ ေဆးကု၍
မရႏုိင္သက့ဲသို႔တည္း။ ကုသုိလ္ဟူသည္ စိတ္ျဖစ္ရုံမွ်ျဖင့္ ျဖစ္ႏုိင္၏။
ပညာလြန္၍ ဒါနစသည္တို႔ကို မျပဳသည္ရွိေသာ္ ငရဲ၌ျဖစ္တတ္၏။ သဒၶါႏွင့္ ပညာတို႔
ညီမွ်ကုန္သည္ရွိေသာ္ ၾကည္ညိုထိုက္ေသာ အရာ၌သာ ၾကည္ညုိ၏ ဟုဖြင့္ဆိုျပထား၏။
ညစ္ညဴးေသာ ကံ ၄ ပါး။
၁။ သူ႕အသက္သတ္ျခင္းသည္ ညစ္ညဴးေသာ ကံမည္၏။
၂။ မေပးသည္ကို ခိုးယူျခင္းသည္ ညစ္ညဴးေသာ ကံမည္၏။
၃။ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္းစြာ က်င့္ျခင္းသည္ ညစ္ညဴးေသာ ကံမည္၏။
၄။ မဟုတ္မမွန္ ေျပာျခင္းသည္ ညစ္ညဴးေသာ ကံမည္၏။
ထိုအရိယာသာ၀ကသည္ ဤညစ္ညဴးေသာကံ ၄ ပါးကို ပယ္အပ္၏။ ေရွာင္ၾကဥ္အပ္ကုန္၏။
၂။ မေပးသည္ကို ခိုးယူျခင္းသည္ ညစ္ညဴးေသာ ကံမည္၏။
၃။ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္းစြာ က်င့္ျခင္းသည္ ညစ္ညဴးေသာ ကံမည္၏။
၄။ မဟုတ္မမွန္ ေျပာျခင္းသည္ ညစ္ညဴးေသာ ကံမည္၏။
ထိုအရိယာသာ၀ကသည္ ဤညစ္ညဴးေသာကံ ၄ ပါးကို ပယ္အပ္၏။ ေရွာင္ၾကဥ္အပ္ကုန္၏။
ေကာင္းမွဳျပဳသင့္ေသာတရား(ပုညႀကိယ၀တၳဳ) ၁၀ ပါး။
မိမိစိတ္အစဥ္ကို သန္႔ရွင္းျဖဴစင္ေစေသာတရားကို ပါဠိလို “ပုည”၊ ျမန္မာလို “ေကာင္းမွဳ
=ေကာင္းေသာအမွဳ” ဟုေခၚ၏။ ထိုပုညစုကို ဧကနျပဳထိုက္ေသာေၾကာင့္ ပါဠိလို “ႀကိယ”၊ ျမန္
မာလို “ျပဳသင့္ေသာတရား” ဟုေခၚ၏။ (၀တၳဳ= ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ၏တည္ရာ) ဤစကားစဥ္
ျဖင့္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ မဂၤလာ၏တည္ရာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စင္စစ္ျပဳထိုက္ေသာ ေကာင္းမွဳ
မ်ားကို “ပုညႀကိယ၀တၳဳ” ဟုေခၚ၏။ ထိုပုညႀကိယ၀တၳဳ ၁၀ ပါးတို႔မွာ==
=ေကာင္းေသာအမွဳ” ဟုေခၚ၏။ ထိုပုညစုကို ဧကနျပဳထိုက္ေသာေၾကာင့္ ပါဠိလို “ႀကိယ”၊ ျမန္
မာလို “ျပဳသင့္ေသာတရား” ဟုေခၚ၏။ (၀တၳဳ= ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ၏တည္ရာ) ဤစကားစဥ္
ျဖင့္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ မဂၤလာ၏တည္ရာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စင္စစ္ျပဳထိုက္ေသာ ေကာင္းမွဳ
မ်ားကို “ပုညႀကိယ၀တၳဳ” ဟုေခၚ၏။ ထိုပုညႀကိယ၀တၳဳ ၁၀ ပါးတို႔မွာ==
ဗုဒၶေဟာၾကားေသာ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း အကဲျဖတ္နည္း။
မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းဆိုတာ လူဆိုးလူေကာင္းဒလိုပဲ၊ ရုပ္ပံုၾကည့္ရံုနဲ႔ မသိႏိုင္ပါ။ အ
ေပၚယံၾကည့္ရံုနဲ႔ မသိႏိုင္ပါ။ လူျမင္ရံုနဲ႔ လူဆိုးလား၊ လူေကာင္းလား မသိႏိုင္ေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕
လုပ္ရပ္အေပၚ မူတည္ၿပီး သိႏိုင္ပါတယ္။ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းနဲ႔ ပက္သတ္ၿပီးေတာ့ အကဲ
ခတ္လို႔ရတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးေတြကို ျမတ္စြာဘုရားက ===
၁။ ဒုဒၵဒံ ဒဒါတိ = ေပးႏိုင္ခဲတဲ့အရာကို ေပးတတ္လို႔ရွိရင္ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းပါ။
ေပၚယံၾကည့္ရံုနဲ႔ မသိႏိုင္ပါ။ လူျမင္ရံုနဲ႔ လူဆိုးလား၊ လူေကာင္းလား မသိႏိုင္ေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕
လုပ္ရပ္အေပၚ မူတည္ၿပီး သိႏိုင္ပါတယ္။ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းနဲ႔ ပက္သတ္ၿပီးေတာ့ အကဲ
ခတ္လို႔ရတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးေတြကို ျမတ္စြာဘုရားက ===
၁။ ဒုဒၵဒံ ဒဒါတိ = ေပးႏိုင္ခဲတဲ့အရာကို ေပးတတ္လို႔ရွိရင္ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းပါ။
လမ္းလႊဲလိုက္ေနၾကသူမ်ား ။
ေထရ၀ါဒ ဗုဒၼဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္တို ့သည္ ရတနာသံုးတန္ႏွင့္ ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုႀကည္ၾကပါသည္။
ယင္းကံ၏အက်ိဳးေပၚတြင္ မဆုတ္မနစ္ မယိမ္းမယိုင္ ခိုင္မာစြဲျမဲစြာ ယံုၾကည္ထားၾကသည္။ ကံ၊ ဥာဏ္၊ ၀ိရိယမ်ားကို
ျမင့္ျမင့္မားမား ထူေထာင္ အသံုးခ်တတ္ၾကသည္။ ရတနာသံုးပါးမွအပ ျဖစ္ေသာ အျခားအျခားေသာ ကိုးကြယ္ရာ
ယင္းကံ၏အက်ိဳးေပၚတြင္ မဆုတ္မနစ္ မယိမ္းမယိုင္ ခိုင္မာစြဲျမဲစြာ ယံုၾကည္ထားၾကသည္။ ကံ၊ ဥာဏ္၊ ၀ိရိယမ်ားကို
ျမင့္ျမင့္မားမား ထူေထာင္ အသံုးခ်တတ္ၾကသည္။ ရတနာသံုးပါးမွအပ ျဖစ္ေသာ အျခားအျခားေသာ ကိုးကြယ္ရာ
Tuesday, May 12, 2015
"ဂုဏ္ေတာ္လမ္းကသြားရင္လည္း နိဗၺာန္ေရာက္ပါတယ္"
ဓမၼစရိယာစ၊ ေကာင္းျမတ္ေသာ သုစရုိက္တရားတုိ႔ကုိ က်င့္ျခင္းမဂၤလာ
(၁၅)ဓမၼစရိယာစ၊ ေကာင္းျမတ္ေသာ သုစရုိက္တရားတုိ႔ကုိ က်င့္ျခင္းသည္ မဂၤလာမည္၏။
ေရွးအခါက ကာသိတုိင္း၌ ဓမၼပါလမည္ေသာ ရြာတစ္ရြာ ရွိသည္။ ထုိဓမၼပါလ
ရြာသားတုိ႔သည္ အလွဴေပးျခင္း၊ သီလေဆာက္တည္ျခင္္း၊ တရားထုိင္ျခင္း စေသာ
ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ တုိ႔ကုိ အျမဲဲျပဳသည္။ထုိရြာ၌ မဟာဓမၼပါလ အမည္ရွိေသာ ပုဏၰားၾကီးရွိ၏။ ထုိပုဏၰားၾကီးတြင္ သားတစ္ေယာက္ ရွိသည္။ ဓမၼပါလ သတုိ႔သားဟု အမည္ရွိ၏။ ထုိဓမၼပါလ သတုိ႔သားသည္ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ ဖခင္ပုဏၰားၾကီးက သူ႔ကုိ တကၠသုိလ္ျပည္သုိ႔
ၿမင္႔မိုရ္ေတာင္ႏွင္႔ သဒၶါ ပညာ တူမွ်ေစဖို႔
ဟိုတေန႔က
အြန္လိုင္းမွာ ဒကာတစ္ေယာက္က ေလ်ာက္ထားတယ္၊ ၿမင္႔မိုရ္ေတာင္
တကယ္ရွိနိုင္ပါ႔မလား တဲ႔၊ တကယ္သိခ်င္လို႔ ေမးတာ လို႔ပဲ ခံယူလိုက္ပါတယ္၊
စာေရးသူကလဲ ေၿဖလိုက္တယ္၊ ကိုယ္တုိင္ေတာ႔ မၿမင္ဖူးေသးပါ၊
သို႔ေသာ္လည္း စ်ာန္ မဂ္ဖိုလ္ေတြကို ရေအာင္ က်င္႔ႀကံအားထုတ္ၿပီးရင္ေတာ႔
ဘယ္သူမဆုိ ၿမင္နိုင္ပါလိမ္႔မယ္၊ အဲဒီလို ေပါက္ေၿမာက္ၿပီး ရွိတယ္ လို႔
ေၿပာဆိုတဲ႔ ဘုရား ရဟႏၱာေတြ စာေပမွာ အေၿမာက္အၿမား ရွိခဲ႔ပါတယ္ လို႔
ေၿဖလိုက္ေရာ ဟုတ္မွာပါေလ တဲ႔၊ သူ႔စကားသံက ေက်နပ္သံေတာ႔ မေပၚေသးဘူး
ထင္ပါတယ္၊ တကယ္ေတာ႔ ကိုုယ္တုိင္ မက်င္႔ပဲ ၿမင္ခ်င္ေနႀကတဲ႔ လူေတြပါလား လို႔
ကရုဏာသက္မိတယ္၊ သူ႔ေမးခြန္းက ၿပီးသြားေပမယ္႔ မၿပီးနိုင္တာက ကိုယ္တိုင္ပါပဲ။
Monday, May 11, 2015
သီဟဗာဟု
သီဟဗာဟု
ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔သည္ ဘာသာတရားကို လြန္စြာယံုၾကည္ ကိုးစားကာ ရိုေသကိုင္းရႈိင္းၾကေပသည္။ ျမန္မာျပည္တ၀န္း အရပ္ရပ္တြင္ ဘုရားေစတီ ပုထိုးတို႔ကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ ယင္းေစတီပုထိုးတို႔၏ မုခ္ဦးတြင္ ျခေသၤ့ရုပ္တု ႏွစ္ခုကို ေတြ႔ျမင္ရသည္မွာ အထင္အရွားပင္။
ထိုကဲ့သို႔ ေစတီပုထိုးတို႔တြင္ ျခေသၤ့ရုပ္တုကို ေတြ႔ျမင္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းမွာ ေအာက္ပါ ပံု၀တၳဳအရတို႔ ျဖစ္ပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔သည္ ဘာသာတရားကို လြန္စြာယံုၾကည္ ကိုးစားကာ ရိုေသကိုင္းရႈိင္းၾကေပသည္။ ျမန္မာျပည္တ၀န္း အရပ္ရပ္တြင္ ဘုရားေစတီ ပုထိုးတို႔ကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ ယင္းေစတီပုထိုးတို႔၏ မုခ္ဦးတြင္ ျခေသၤ့ရုပ္တု ႏွစ္ခုကို ေတြ႔ျမင္ရသည္မွာ အထင္အရွားပင္။
ထိုကဲ့သို႔ ေစတီပုထိုးတို႔တြင္ ျခေသၤ့ရုပ္တုကို ေတြ႔ျမင္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းမွာ ေအာက္ပါ ပံု၀တၳဳအရတို႔ ျဖစ္ပါသည္။
ကုသိုလ္ပယ္ႏိုင္ပံု၊ အကုသိုလ္ကံ ပယ္ႏိုင္ပံုနည္း။
ဒကာ။ ။ ကုသလာ ကုသလံ ဇဟံ၊ ၊ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံေတြကို ပယ္စြန္႔ေတာ္မူျပီးၾကျပီလို႔လည္းဆိုေသးရဲ႕၊ ျမတ္စြာဘုရားမွာ ဝဋ္ေတာ္ တဆယ့္ႏွစ္ပါး လိုက္တယ္လည္း ဆိုေသးရဲ႕။
အကုသိုလ္ကံေတြကို အရဟတၱမဂ္ျဖင့္ ပယ္စြန္႔ျပီးမွပဲဟာ၊ ဘုရားမွာ ဝဋ္လိုက္လို႔ ဒုကၡဆင္းရဲ အရွက္တကြဲေတြ ခံရေသးတယ္ဆိုတာ ဟုတ္ပါသလား ဆရာေတာ္၊ ရွင္းျပပါဦး ဘုရား။
Sunday, May 10, 2015
ျမင့္မိုရ္ေတာင္ထက္သာပါတယ္ (အေမေန႔ အထူး)
ကၽြန္ေတာ္အလုပ္သင္ဆရာ၀န္အျဖစ္စအလုပ္လုပ္ရေတာ့
စိတ္ဖိစီးမႈဒဏ္ကိုအေတာ္ခံခဲ့ရတယ္။ စာက်က္ရံု
အခ်ိန္တန္စာေမးပြဲေျဖရံုကလြဲရင္ အပူအပင္ကင္းတဲ့ေက်ာင္းသားဘ၀ကေန လူနာေတြနဲ႔
တကယ္ထိေတြ႔ဆက္ဆံရျပီး တာ၀န္ယူမႈေတြရွိလာတဲ့
ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ဘ၀ကိုေရာက္လာတဲ့အခါ
အရင္လုိလြတ္လပ္ေပါ့ပါးတဲ့စိတ္ေတြေပ်ာက္ဆံုးကုန္တဲ့အျပင္ လူၾကီးဘ၀ထဲကို
အတင္းသြတ္သြင္းခံလိုက္ရတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔တူေနသလိုခံစားရတယ္။
ကိုယ့္ကိုကိုယ္လည္း မႏိုင္၀န္ထမ္းေနရသလို မသက္မသာျဖစ္မိတယ္။
Subscribe to:
Posts (Atom)