Friday, May 31, 2013
သံသရာခရီးသြားမ်ားအတြက္ ေကာင္းမွဳႏွင့္ မေကာင္းမွဳ။
သံသရာခရီးသြားေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ မွားမွားယြင္းယြင္း တစ္ခုခု လုပ္မိသြားၿပီဆိုရင္ ခံရ
တဲ့ အက်ိဳးဆက္ဟာ သက္သာလွတယ္လို႔ မရွိပါ။ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ လက္ထက္ေတာ္ အခါမွာ ႀကံဳေတြ႕
ခဲ့ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ အေျခအေနကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္ၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတိထားဖို႔ လိုပါတယ္။
Thursday, May 30, 2013
ေလာကဓံတရား ရွစ္ပါးႏွင့္ ေလာကဓံကိုဆင္ျခင္ပံု။
ေလာကဓံတရား ရွစ္ပါးမွာ (၁) လာဘ = ပစၥည္းဥစၥာရျခင္း။ (၂) အလာဘ = ပစၥည္းဥစၥာရျခင္း။
(၃) ယသ = အေျခြအရံ ေပါမ်ားျခင္း။ (၄) အယသ = အေျခြအရံ မရွိျခင္း။ (၅) နိႏၵာ = အကဲ့ရဲ႕ခံရ
ျခင္း။ (၆) ပသံသာ = အခ်ီးမြမ္း ခံရျခင္း။ (၇) သုခံ = ခ်မ္းသာျခင္း။ (၈) ဒုကၡံ = ဆင္းရဲျခင္းတို႔ျဖစ္
ၾကပါသည္။
” တရားအလွဴက ဘာေၾကာင့္ ျမတ္သလဲ”
သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ – ဒါနအားလံုးမွာ ဓမၼဒါနဟာ
အျမတ္ဆံုးလို႕ေျပာေနၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္ျမတ္သလဲဆိုတာ စဥ္းစားမယ္ဆုိရင္
ေပးသူႏွင့္ယူသူမွာ အက်ဳိး ေတြ အတိုင္းအဆမရွိေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားလို႕
ျမတ္တယ္လို႕ေျပာရတာ။ အက်ဳိးအျမတ္ ရွိတာကို ၾကည့္ၿပီး ဆံုးျဖတ္တာ ။
သၾကားႏွင့္ဆား စားမွသိ ( ေဝဘူဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး )
ဒကာႀကီးရဲ. သည္.လိုေၿပာပါမယ္၊ သႀကားတို. ဘာတို.ေတာ ဒကာႀကီးက ခ်ဳိတယ္လို. ေၿပာ
မယ္ မဟုတ္လား၊ ဒို.ကေတာ. မစားဖူးေသးဘူးေလ၊ ေတာထဲက ရဟန္းက ဒကာႀကီးတုိ.ကို
သႀကားခ်ဳိ သလား ေၿပာစမ္းပါ ဆိုရင္ ဒကာႀကီးက ခ်ဳိတယ္လို. ေၿပာမွာပဲ မဟုတ္လား။ သည္
ေတာ. ဒို.က ဒကာႀကီးရဲ. သႀကားခ်ိဳတာ ကိုေၿပာစမ္းပါ ဆိုရင္ ဘယ္ႏွယ္ေၿပာမလဲ။ (တပည္.
ေတာက စားဖူးလို ေၿပာတတ္ပါတယ္ဘုရား။ မစားဘူတဲ. ပုဂၢိဳလ္မ်ားကေတာ. မေၿပာတတ္ပါ
ဘုရား။) ဒို.က မစားဘူးလို. သႀကားခ်ိဳတာ ဘယ္လိုလဲ လို.ေၿပာစမ္းပါ။(ထန္းလ်က္ထက္ အ
ွမ်ားႀကီး ေကာင္းပါတယ္ ဘုရား) ဒါၿဖင္.ဒို.ကေၿပာမယ္၊သႀကားဟာ ခ်ိဳတယ္ဆိုတာက ထန္းလ်က္
ထက္ေကာင္းတယ္ ဆိုေတာ.ဒို.ကသိပါ.မလား။ (မသိပါဘုရား)။
Wednesday, May 29, 2013
ဘုရားတည္ျခင္း ႏွစ္မ်ိဳးႏွင့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား။
ဗုဒၶဘာသာ အမ်ားစုသည္ ဘုရားတည္ရန္ အလြန္စိတ္၀င္စားၾက၏။ ဘုရားတည္ျခင္းသည္
ေျမျပင္မွာတည္ျခင္းႏွင့္ လူသားမ်ား၏ ႏွလံုးသား၌ တည္ျခင္းဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိ၏။ ေျမျပင္မွာ တည္
ေသာဘုရားသည္ သဘာ၀ ရာသီဥတုဒါဏ္ေၾကာင့္ ႏွစ္အနည္းငယ္ၾကာလွ်င္ ပ်က္စီးေပ်ာက္ကြယ္
သြားရသည္သာ ျဖစ္၏။ စာေပမ်ား သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးျခင္း၊ တရားပြဲမ်ား က်င္းပ၍ ေဟာၾကားျပသ
ေပးျခင္းသည္ လူတို႔၏ ႏွလံုးသား၌ ဘုရားတည္ေပးျခင္းပင္ ျဖစ္၏။
တရားတက္ဖို႔ ရုိရုိေသေသ၊စူးစူးစိုက္စိုက္ရွဳရပါမယ္
တရားထုိင္တဲ႔ခါ ဣရိယာပုဒ္ ၾကာတာမၾကာတာ ထက္ အမွတ္သတိနဲ႔ ဘယ္ဣရိယာပုဒ္
မဆိုရွိေနရမယ္႔ အခ်က္ကလိုရင္းပါ။ ဣရိယာပုဒ္ၾကာရွည္ျပီး
ေတြးခ်င္ရာေတြးေနမယ္ဆိုရင္ေ သာ္လည္းေကာင္း၊ အိပ္ငိုက္ေနရင္ေသာ္လည္းေကာင ္း
မထိေရာက္ပါဘူး။ ဣရိယာပုဒ္ ၾကာရွည္ေအာင္ တမင္သက္သက္လုပ္ယူ၇န္ မလိုအပ္သလို၊
တရားက သမာဓိအားေကာင္းလာရင္ မျဖဳတ္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ အလိုလိုျဖစ္ျပီး ဣရိယာပုဒ္
ၾကာၾကာထုိင္လာနုိင္ပါတယ္။
“ဗုဒၶဘာသာႏွင္.မလဲႏိုင္ပါ”(မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ၾကီး)
မေန.ကစကားေျပာၾကတယ္၊စကားေျပ ာေတာ. နိုင္ငံၾကီးေတြမွာ
ဗုဒၶဘာသာလဲမဟုတ္၊ တခ်ိဳ.မ်ား သူေဌးၾကီးေတြဟာေလ တစ္ေန.သံုးလိုက္တဲ.
အသံုးစားရိတ္ဟာ ဒီျမန္မာနိုင္ငံက သူေဌးေတြတစ္သက္လံုးစားေလာက္ သံုးေလာက္တယ္ ၊ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ. ပစၥည္းရွိတဲ. သူေဌးေတြနဲ. တစ္သက္လံုးစားေလာက္တဲ.စည္းစ ိမ္ကို တစ္ေန.တည္း သံုးပစ္တာပဲ၊အဲဒါေလာက္ေပါတယ ္တဲ.။
“မ်က္စိရွိသူတို ့သည္သာ ျမင္ႏိုင္ၾကကုန္၏”
ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က အရိယာ အရွင္ျမတ္ၾကီးမ်ားကဲ့သုိ ့
မိမိတို ့ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္ပိုင္ ၾကိဳးစားလွ်င္လည္း စ်ာန္အဘိညာဥ္ႏွင့္တကြ
အရဟတၱဖိုလ္ေပါက္ ဘာမဆိုရႏိုင္ ေရာက္ႏိုင္ေသာ
အခြင့္ေကာင္းၾကီးမ်ားကို အမွန္ပင္ ရေနၾကပါ၏။
မိမိတို ့ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္ပိုင္ ၾကိဳးစားလွ်င္လည္း စ်ာန္အဘိညာဥ္ႏွင့္တကြ
အရဟတၱဖိုလ္ေပါက္ ဘာမဆိုရႏိုင္ ေရာက္ႏိုင္ေသာ
အခြင့္ေကာင္းၾကီးမ်ားကို အမွန္ပင္ ရေနၾကပါ၏။
တစ္သက္လံုးစိပ္မွ ပုတီးေလးလံုးသာရ
ပင္းယေခတ္၌ ထိုအခ်ိန္က စစ္ကိုင္းေတာင္
ပုညရွင္ေစတီ အနီးတြင္
ေရငံုဘုန္းၾကီးေခၚ ဆရာေတာ္တစ္ပါးရွိ၏။
က်မ္းဂန္တတ္ေျမာက္ျပီး တရားဘာ၀နာစီးျဖန္းေနကာ
စကားအဖ်င္းေျပာမိမည္စိုး၍
ေရငံုေနေသာေၾကာင့္ ေရငံုဘုန္းၾကီးဟုေခၚသည္။
ပုညရွင္ေစတီ အနီးတြင္
ေရငံုဘုန္းၾကီးေခၚ ဆရာေတာ္တစ္ပါးရွိ၏။
က်မ္းဂန္တတ္ေျမာက္ျပီး တရားဘာ၀နာစီးျဖန္းေနကာ
စကားအဖ်င္းေျပာမိမည္စိုး၍
ေရငံုေနေသာေၾကာင့္ ေရငံုဘုန္းၾကီးဟုေခၚသည္။
သာဓု သုတၱန္
ရွင္အရဟံေက်းဇူးႏွင့္ ျမန္မာျပည္သာသနာ
ရွင္အရဟံ၏ ဘြဲ ့ေတာ္ကား အရွင္ဓမၼဒႆီ ျဖစ္၏။ သထံုျပည္ အရွင္သီလ ဗုဒၶိမည္ေသာ
ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္၏ တပည့္ျဖစ္၏။ငယ္စဥ္ကပင္ ေစာင့္ေရွာက္၍ ရွင္ရဟန္းျပဳေပး၏။
ေဗဒင္ေလးပံုႏွင့္တကြ ပိဋကက်မ္းဂန္ တတ္ေျမာက္၍ ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူသည္။
ေက်ာ္ေစာထင္ရွားသျဖင့္ ေသာကၠတဲျမိဳ့(ယိုးဒယားျပည္ရွိ ႏြတ္ပုရီျမိဳ ့)က
ဒကာမ်ားပင့္၍ ၾကြေရာက္ သီတင္းသံုးရ၏။ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ ေနျပီးမွ သထံုသို ့ ၾကြလာ၍
ေတာရေက်ာင္း၌ ေနေတာ္မူ၏။
အင္း၀ျမိဳ ့ ရဟႏၱာ အရွင္သဒၶမၼာလကၤာရ
ဘၾကီးေတာ္လက္ထက္ အင္း၀ျမိဳ ့ မိုးထိေက်ာင္း၌ စာေပပရိယတၱိသင္ယူေနဆဲ
သီတင္းသံုးေဖာ္ မိတ္ေဆြရဟန္း ႏွစ္ပါးရွိ၏။ တစ္ပါးက အရွင္သဒၶမၼာလကၤာရ၊
တစ္ပါးက အရွင္၀ိသုဒၶါစာရ၊ ၀ိနည္းအရာ၌ ရုိေသေလးစား၍ တစ္ပါးကိုတစ္ပါး
အလြန္ခ်စ္ကြ်မ္း၀င္ၾကသည္။ စာေပပရိယတၱိလည္း ကြ်မ္းက်င္ၾက၏။
တစ္ေန ့ေသာအခါ အရွင္သုဒၶမၼာလကၤာရက အရွင္၀ိသုဒၶါစာရအား -
“ငါ့ရွင္ ၊ ငါတို ့သည္ ရခဲေသာ လူ ့ဘ၀တြင္ ရဟန္းဘ၀ကိုလည္း ရခဲ့ၾကျပီ။
သီတင္းသံုးေဖာ္ မိတ္ေဆြရဟန္း ႏွစ္ပါးရွိ၏။ တစ္ပါးက အရွင္သဒၶမၼာလကၤာရ၊
တစ္ပါးက အရွင္၀ိသုဒၶါစာရ၊ ၀ိနည္းအရာ၌ ရုိေသေလးစား၍ တစ္ပါးကိုတစ္ပါး
အလြန္ခ်စ္ကြ်မ္း၀င္ၾကသည္။ စာေပပရိယတၱိလည္း ကြ်မ္းက်င္ၾက၏။
တစ္ေန ့ေသာအခါ အရွင္သုဒၶမၼာလကၤာရက အရွင္၀ိသုဒၶါစာရအား -
“ငါ့ရွင္ ၊ ငါတို ့သည္ ရခဲေသာ လူ ့ဘ၀တြင္ ရဟန္းဘ၀ကိုလည္း ရခဲ့ၾကျပီ။
ဇာတိႆရဥာဏ္၏ အက်ိဳးႏွင့္အျပစ္
ဇာတိႆရဥာဏ္ကို ရသည္ဆိုရာ၌ ဘ၀မ်ားကို အစဥ္လိုက္ အျဖစ္စံုကို အမွန္အတိုင္း
သိျမင္ႏိုင္သူကား အရိယာမ်ားမွတစ္ပါး မရွိႏိုင္ေပ။ ေလာကီအဘိဥာဏ္ရ
ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ေရွ ့ေနာက္အျမင္ရမႈကိုပင္ သာသနာေတာ္၌ အက်ိဳးထက္ အျပစ္သာ
မ်ားေစသည္ဟု ဆိုရ၏။ ျပည့္စံုမွန္ကန္စြာ မသိျမင္ၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ေနမိႏၶရေတာင္ သိမ္သမုတ္ခန္း
ေနမိႏၶရေတာင္ သိမ္သမုတ္ခန္းသည္ မ်က္စိျဖင့္ မျမင္ရေသာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ
နတ္စိမ္း၊ အမႏုႆ၊ ျပိတၱာ၊ နတ္မ်ားႏွင့္ ခက္ခက္ခဲခဲ ေတြ ့ဆံုေဟာၾကား၍ သိမ္သမုတ္ရျခင္းျဖစ္ရာ တစ္ႏိုင္ငံလံုးက အံ့ၾသရေသာ ပြဲလည္းျဖစ္၏။ဘဝရဲ့ တစ္ေန႔တာကုိ သိကၡာ သုံးပါးနဲ႔ ဖြင့္ပါ
ပုိက္ဆံမကုန္တဲ့ သိကၡာသုံးပါးကုိ ပြားမ်ား အားထုတ္ရမွာပါ။
အထူးသျဖင့္ သိကၡာသုံးပါးကုိ ျဖည့္က်င့္ျပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အသစ္ျပန္တည္ေဆာက္ရမွာပါ။
အသစ္ တည္ေဆာက္ဖုိ႔ မိနစ္ ႏွစ္ဆယ္ ေစာထပါ။
စြယ္ေတာ္ ေလးဆူ
ဗုဒၶရဲ႔ စြယ္ေတာ္ျမတ္ေလးဆူတို႔သည္ သုတ္မဟာဝါပါ႒ိေတာ္ ပရိနိဗၺာနသုတ္ အဆံုးမွာ -
“ဧကာ ဟိ ဒါဌာ တိဒိေဝဟိ ပူဇိတာ၊ ဧကာ ပန ဂႏၶာရပုေရ မဟီယတိ။
ကလိဂၤရေညာ ဝိဇိေတ ပုေနကံ၊ ဧကံ ပန နာဂရာဇာ မေဟတိ” လုိ႔ ဆိုတဲ့အတိုင္း
၁။ တာဝတႎသာ စူ႒ာမဏိ ေစတီထဲ၌ တစ္ဆူ၊
Tuesday, May 28, 2013
ဥပုသ္ရက္သတ္မွတ္ပံုႏွင့္ အႏွစ္သာရ။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္ေတြဟာ ဥပုသ္ေန႔ ေရာက္လာၿပီဆိုရင္ ဘာသာေရးက်င့္စဥ္
တစ္ခုအေနနဲ႔ ဥပုသ္ေစာင့္ၾကပါတယ္။ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္ဆိုတာ ဘာလုပ္တာလဲလို႔ သိရေအာင္
ဗုဒၶျမတစြာရဲ႕ မူရင္းရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို က်က်နန သိထားဖို႔
လိုအပ္ပါတယ္။ မိရိုးဖလာ ထံုးတမ္းစဥ္လာ မိဘေတြ ဥပုသ္ေစာင့္လို႔ လိုက္ၿပီးေစာင့္တတ္ၾကပါ
တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ အဓိပၸါယ္ကစၿပီး အက်ိဳးေက်းဇူးပါ အေလးအ
နက္သိဖို႔ လိုပါတယ္။
တစ္ခုအေနနဲ႔ ဥပုသ္ေစာင့္ၾကပါတယ္။ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္ဆိုတာ ဘာလုပ္တာလဲလို႔ သိရေအာင္
ဗုဒၶျမတစြာရဲ႕ မူရင္းရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို က်က်နန သိထားဖို႔
လိုအပ္ပါတယ္။ မိရိုးဖလာ ထံုးတမ္းစဥ္လာ မိဘေတြ ဥပုသ္ေစာင့္လို႔ လိုက္ၿပီးေစာင့္တတ္ၾကပါ
တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ အဓိပၸါယ္ကစၿပီး အက်ိဳးေက်းဇူးပါ အေလးအ
နက္သိဖို႔ လိုပါတယ္။
ဥပုသ္ရက္သတ္မွတ္ပံုႏွင့္ အႏွစ္သာရ။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္ေတြဟာ ဥပုသ္ေန႔ ေရာက္လာၿပီဆိုရင္ ဘာသာေရးက်င့္စဥ္
တစ္ခုအေနနဲ႔ ဥပုသ္ေစာင့္ၾကပါတယ္။ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္ဆိုတာ ဘာလုပ္တာလဲလို႔ သိရေအာင္
ဗုဒၶျမတစြာရဲ႕ မူရင္းရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို က်က်နန သိထားဖို႔
လိုအပ္ပါတယ္။ မိရိုးဖလာ ထံုးတမ္းစဥ္လာ မိဘေတြ ဥပုသ္ေစာင့္လို႔ လိုက္ၿပီးေစာင့္တတ္ၾကပါ
တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ အဓိပၸါယ္ကစၿပီး အက်ိဳးေက်းဇူးပါ အေလးအ
နက္သိဖို႔ လိုပါတယ္။
တစ္ခုအေနနဲ႔ ဥပုသ္ေစာင့္ၾကပါတယ္။ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္ဆိုတာ ဘာလုပ္တာလဲလို႔ သိရေအာင္
ဗုဒၶျမတစြာရဲ႕ မူရင္းရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို က်က်နန သိထားဖို႔
လိုအပ္ပါတယ္။ မိရိုးဖလာ ထံုးတမ္းစဥ္လာ မိဘေတြ ဥပုသ္ေစာင့္လို႔ လိုက္ၿပီးေစာင့္တတ္ၾကပါ
တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ အဓိပၸါယ္ကစၿပီး အက်ိဳးေက်းဇူးပါ အေလးအ
နက္သိဖို႔ လိုပါတယ္။
သာသနဓဇဓမၼာစရိယ၊ တိပိဋက-ဒီကဘာဏက၊ နိကာယုေဇၨာတက-အဂၢဓမၼာစရိယ ဓမၼေဘရီ အရွင္ဝိရိယ (ေတာင္စြန္း)
ဒုကၡဆုိတာ
အိပ္ေပ်ာ္ေနသူကို လွဳပ္နွိုးတတ္တယ္။
ဥပါဒါန္ အားၾကီးသူကို ေၿခာက္လွန္႔တတ္တယ္။
သတိေမ႔သူကို ဝါးမ်ိဳတတ္တယ္။
သတိနဲ႔တတ္စီးနုိင္သူကို လုိရာခရီးကိုပို႔ေပးတယ္။
ရာနွုန္းၿပည္႔ပညာမ်က္စိနဲ႔ ၾကည္႔ရင္ေတာ႔ စက္ရုပ္က်ားၾကီးပါပဲ။
ေနရာနဲ႔လူ
Monday, May 27, 2013
“ အတၱကိလမထာႏုေယာဂအက်င့္ ” ဆိုတာ။
အတၱကိလမထာႏုေယာဂအက်င့္ဆိုတာ မိမိကိုယ္ကို ပင္ပန္းေအာင္ျပဳလုပ္တဲ့အက်င့္ပါ။
ဘာေၾကာင့္ ဒီအက်င့္ကို က်င့္ၾကသလဲဆိုေတာ့ မိမိကိုယ္ကို သင့္ေလ်ာ္တဲ့ ကာမဂုဏ္ေတြျဖင့္
ေကၽြးေမြးျပဳစု ထားရင္ တပ္မက္လိုခ်င္တဲ့ ကိေလသာေတြ ျဖစ္ပြားတယ္။ အ၀တ္အစား အစရွိ
ေသာ ကာမဂုဏ္ေတြကို မေပးဘဲ ပင္ပန္းဆင္းရဲေအာင္က်င့္မွ တပ္မက္လိုခ်င္တဲ့ ကိေလသာေတြ
ကင္းၿငိမ္းမယ္။ အဲဒီ ကိေလသာေတြ ၿငိမ္းမွ အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္း အစရွိေသာ ဆင္းရဲခပ္
သိမ္း ၿငိမ္းမယ္ စသည္ျဖင့္ ဒီလိုလည္း ေတြးေခၚယူဆၿပီးေတာ့ ကိုယ္ပင္ပန္းေအာင္လုပ္တဲ့ အက်င့္
ကို က်င့္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္ ဒီအက်င့္ကို က်င့္ၾကသလဲဆိုေတာ့ မိမိကိုယ္ကို သင့္ေလ်ာ္တဲ့ ကာမဂုဏ္ေတြျဖင့္
ေကၽြးေမြးျပဳစု ထားရင္ တပ္မက္လိုခ်င္တဲ့ ကိေလသာေတြ ျဖစ္ပြားတယ္။ အ၀တ္အစား အစရွိ
ေသာ ကာမဂုဏ္ေတြကို မေပးဘဲ ပင္ပန္းဆင္းရဲေအာင္က်င့္မွ တပ္မက္လိုခ်င္တဲ့ ကိေလသာေတြ
ကင္းၿငိမ္းမယ္။ အဲဒီ ကိေလသာေတြ ၿငိမ္းမွ အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္း အစရွိေသာ ဆင္းရဲခပ္
သိမ္း ၿငိမ္းမယ္ စသည္ျဖင့္ ဒီလိုလည္း ေတြးေခၚယူဆၿပီးေတာ့ ကိုယ္ပင္ပန္းေအာင္လုပ္တဲ့ အက်င့္
ကို က်င့္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
သရဏဂံုတည္ ဥပါသကာအစစ္ကား ရွားပါးလွ၏
ဒကာ။ ။ အမွန္ေလွ်ာက္ထားရရင္ ဆရာေတာ္နဲ႔ မေတြ႕ခင္ကေတာ့ ငါဟာေတာ္ေတာ္ ဟုတ္ေနၿပီ၊ စူဠေသာတာပန္အဆင့္ေလာက္ေတာ့ ေရာက္ေနတာပဲလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ ႀကီးခဲ့တာ ခုေတာ့ကာ ဣတိပိ ေသာဘဂ၀ါ အတန္းအစား ေတာင္ ေက်ပြန္လံုေလာက္ေအာင္ မေရာက္ေသးမွန္း သိရပါတယ္ ဆရာေတာ္။
အခုဆရာေတာ္ မိန္႔ၾကားသင္ျပသြားတဲ့ သရဏဂံု ရွင္းတမ္းတရားမွန္း အတိုင္းသာဆို ရင္ ျမန္မာျပည္မွာ သရဏဂံုတည္ ဥပါသကာအစစ္ဟာ ဖ်စ္ဖ်စ္ ျမည္ေအာင္ရွာမွ- ရွားေနေတာ့ မွာပဲ ဆရာေတာ္၊
နတ္၊ ၀ိဇၨာ၊ ေဗဒင္၊ ဓါတ္႐ိုက္၊ ဓါတ္စီး၊ ဓါတ္ဆင္ေတြနဲ႔ဖက္တြဲၿပီး စိပ္ပုတီးႀကီး လည္ပင္းဆဲြကာ သရဏဂံုေတာထဲ ၀င္ေရာေမႊေႏွာက္ ခံယူေနၾကတာေတြသာ မ်ားတာ သိရပါတယ္ ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ အင္း…. ရွားပါးဆို အတိုင္းမသိ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ဗုဒၶသာသနာ ရတနာအစစ္အမွန္ ကို ဘုန္းကံပါရမီႀကီးမားတဲ့ ဘုန္းရွင္ ကံရွင္ ပညာရွင္မ်ားသာ ယံုၾကည္စိတ္ခ်စြာနဲ႔ ဆည္းကပ္မွီ၀ဲ သံုးေဆာင္ခံစားႏိုင္တယ္လို႔ ျမတ္စြာဘုရားသခင္က -
အထက္ဆရာႀကီးေတြကိုးကြယ္သူဟာ သီလဗၺတုပါဒါန္ျဖစ္ႏိုင္ပါသလား
အထက္ဆရာႀကီးေတြကိုးကြယ္သူဟာ သီလဗၺတုပါဒါန္ျဖစ္ႏိုင္ပါသလား
ဒကာ။ ။ ဥပါဒါန္တရားေလးပါးထဲမွာ သီလဗၺတုပါဒါန္ဆိုတာန႔ဲ စပ္ၿပီးေတာ့ အထက္ဆရာႀကီးေတြ ၀ိဇၨာဓိုရ္ ထြက္ရပ္ေပါက္ဆရာႀကီးေတြ၊ နတ္ သိၾကား ျဗဟၼာႀကီးေတြကို ခ်မ္းသာေအာင္ စီမံဖန္တီးေပးႏိုင္တဲ့ ကယ္တင္ရွင္အေနနဲ႔ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေနတဲ့သူေတြဟာ သီလဗၺတုပါဒါန္ထဲမွါပါ၀င္တဲ့ အယူအစြဲ မိစၧာဒိ႒ိေတြပဲလို႔ ေျပာဆိုျငင္းခံုေနၾကတာ မွန္ပါသလား ဆရာေတာ္၊
ရွိျပီး ေရႊေငြ မစြန္႔ဘဲ လူမ်ား ဆယ္ပါးသီလ ေစာင့္ေကာင္းသေလာ
ဒကာ။ ။ ဆယ္ပါးသီလေစာင့္သံုးလိုေသာသူသည္ မိမိမွာရွိသမွ် ေရႊေငြရတနာ တို႔ကို အာလယျပတ္ စြန္႔ပစ္ျပီးမွသာ ေစာင့္ထိန္းေကာင္းသည္၊ လံုျခံဳသည္ဟု ပထမ ဆရာအခ်ိဳ႕က ေဟာၾကားၾကပါသည္။
ဒုတိယဆရာအခ်ိုဳ႕ကလည္း
မိမိထံမွာ ေရွးက ရွိေနျပီးေသာ ေရႊေငြရတနာ တို႔ကို စြန္႔ပစ္ဖို႔ မလိုပါဘူး၊
ဇာတရူပ သိကၡာပုဒ္က အသစ္ အသစ္ ေရႊေငြရတနာ တို႔ကိုသာ မခံယူရ၊ မကိုင္တြယ္ရ၊
မသံုးစြဲရ၊ ေတာင္းခံျခင္းမျပဳရဟု တားျမစ္တာပါ၊ လက္ရွိ ေရႊေငြရတနာတို႔ကို
မစြန္႔ဘဲလည္း ေဆာက္တည္ က်င့္သံုးေကာင္းပါတယ္၊ ကိုယ္ မကိုင္တြယ္ မသံုးစြဲရင္
ျပီးတာပဲ၊ သီလ မပ်က္စီးႏိုင္ဘူး လို႔ ေဟာၾကားၾကပါတယ္၊ အဲဒါ စာေပက
ဘယ္လိုမ်ား အဆိုျပဳထားပါသလဲ ဆရာေတာ္၊ တိုတိုေပါ့ ဘုရား သိပါရေစ။
သိမ္ထဲမွာ ကမၼ၀ါရြတ္ဖတ္ျပီး ဘယ္သူက ဆရာဥပဇၩာယ္ျပဳကာ ဘယ္သူ႔ကို စတင္ရဟန္းခံေပးပါသလဲ
ဒကာ။ ။ဆရာေတာ္ဘုရားေရးျပဳေသာ သုေတသနသရုပ္ျပအဘိဓာန္က်မ္း
စာမ်က္ႏွာ ၄၉၇ ၌ “ရဟန္းအျပားမ်ိဳးရွစ္ပါး” သရုပ္ကိုေဖာ္ထုတ္ရာ၀ယ္
နံပါတ္ရွစ္၌ ဉတၱိစတုတၳ ကမၼဴပ သမၸဒါ ပညတ္ေတာ္အရ သိမ္ထဲမွာ ကမၼ၀ါနဲ႔
ရြတ္ဖတ္ျပီးျဖစ္လာတဲ့ ရဟန္းေတြထဲမွာ ေရွးဦးစြာ ျဖစ္လာတဲ့ ရဟန္းဟာ
ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ပါလဲ ဆရာေတာ္။
ဗုဒၶဘာသာအစစ္တို႔ မလုပ္မေနရေသာ ကိစၥမ်ား
ဗုဒၶဘာသာအစစ္တို႔ မလုပ္မေနရေသာ ယံုၾကည္ေလးစား ပြားမ်ားခံယူမႈ ဆိုတာကေတာ့ ဘုရားဂုဏ္ ၉ ပါး၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ ၆ ပါး၊ သံဃဂုဏ္ေတာ္ ၉ ပါးရဲ႕ ပါဠိအနက္မ်ားကို အရက်က္ ႏႈတ္တက္ေဆာင္တယ္၊ ရြတ္ဖတ္တယ္၊ အဓိပၸါယ္ကိုသိေအာင္ ေဆြးေႏြးေမးျမန္း တယ္၊ ဒကာႀကီးတို႔ရ။
Sunday, May 26, 2013
ေလာကမွာ အဆိုးရြားဆံုး၊ မယုတ္ညံ့ဆံုးစိတ္။
ေလာကမွာ အဆိုးဆံုး အယုတ္ညံ့ဆံုးလို႔ ဘုန္းႀကီးယူဆတဲ့ ဆင္းရဲစိတ္ ကိေလသာစိတ္
ဟာ မနာလိုတဲ့စိတ္ ဣႆာပဲ။ သူတစ္ပါး ကိုယ့္ထက္ ရုပ္ေခ်ာေနတာကို မနာလိုဘူး။ အလကား
သက္သက္ သူ႔ဟာသူ ရုပ္ေခ်ာတာ ကိုယ္နဲ႔ဘာဆိုင္သလဲ။ အဲဒါ သြားၿပီး မႏွစ္ၿမိဳ႕တဲ့ မနာလိုတဲ့
စိတ္ ျဖစ္တာ။ အဲ သူတစ္ပါး ကိုယ့္ထက္ ပညာတတ္ေနတာ မနာလိုဘူး။ သူတစ္ပါး ကိုယ့္ထက္
နာမည္ႀကီးေနတာ မနာလိုဘူး။ သူတစ္ပါး ကိုယ့္ထက္ လူခ်စ္လူခင္ေပါတာ လူၾကည္ညိဳမ်ားတာ
မနာလိုဘူး။ သူတစ္ပါး ကိုယ့္ထက္ ႀကီးပြားခ်မ္းသာေနတာ မနာလိုဘူး။
ဟာ မနာလိုတဲ့စိတ္ ဣႆာပဲ။ သူတစ္ပါး ကိုယ့္ထက္ ရုပ္ေခ်ာေနတာကို မနာလိုဘူး။ အလကား
သက္သက္ သူ႔ဟာသူ ရုပ္ေခ်ာတာ ကိုယ္နဲ႔ဘာဆိုင္သလဲ။ အဲဒါ သြားၿပီး မႏွစ္ၿမိဳ႕တဲ့ မနာလိုတဲ့
စိတ္ ျဖစ္တာ။ အဲ သူတစ္ပါး ကိုယ့္ထက္ ပညာတတ္ေနတာ မနာလိုဘူး။ သူတစ္ပါး ကိုယ့္ထက္
နာမည္ႀကီးေနတာ မနာလိုဘူး။ သူတစ္ပါး ကိုယ့္ထက္ လူခ်စ္လူခင္ေပါတာ လူၾကည္ညိဳမ်ားတာ
မနာလိုဘူး။ သူတစ္ပါး ကိုယ့္ထက္ ႀကီးပြားခ်မ္းသာေနတာ မနာလိုဘူး။
ေဂါတမ ျမတ္စြားဘုရားရွင္ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ခံခဲ့ရေသာ ဘုရားရွင္ ၂၄ ဆူေတာ္
(၁) ဒီပကၤရာ ဘုရားရွင္
(၂) ေကာ႑ည ဘုရားရွင္
(၃) မဂၤလ ဘုရားရွင္
(၄) သုမန ဘုရားရွင္
(၅) ေရ၀တ ဘုရားရွင္
(၆) ေသာဘိတ ဘုရားရွင္
(၇) အေနာမဒႆီ ဘုရားရွင္
(၈) ပဒုမ ဘုရားရွင္
(၉) နာရဒ ဘုရားရွင္
(၁၀) ပဒုမုတၱရ ဘုရားရွင္
(၁၁) သုေမဓ ာ ဘုရားရွင္
(၁၂) သုဇာတာ ဘုရားရွင္
(၁၃) ပီယဒႆီ ဘုရားရွင္
(၁၄) ဓမၼဒႆီ ဘုရားရွင္
(၁၅) အတၳဒႆီ ဘုရားရွင္
(၁၆) သိဒၶတၳ ဘုရားရွင္
Subscribe to:
Posts (Atom)