Saturday, October 13, 2018
တရားနာျခင္းႏွင့္ ဉာဏ္စဥ္ေလးပါး
ျမတ္စြာဘုရားသခင္ တရားနာေစခ်င္တဲ့ အဆင့္ ၄ ဆင့္ရွိပါတယ္။
(၁) အဆင့္က တရားနာတာေနာ္၊ သူမ်ား႐ြတ္တာဖတ္တာေတြ၊
သူမ်ားေဟာတာေတြ လိုက္နားေထာင္တာေပါ့၊ နားကိစၥေပါ့..
(၂) နံပါတ္အဆင့္က်ေတာ့ မိမိပါးစပ္နဲ႔ ႐ြတ္ဖတ္ရတယ္၊ ဒု အဆင့္က ပါးစပ္... ကိုယ့္ပါးစပ္နဲ႔ ကိုယ္႐ြတ္ရတယ္၊
(၃)တတိယအဆင့္က်ေတာ့ စိတ္နဲ႔ႀကံစည္ရတယ္။ စိတ္နဲ႔ အဖန္ဖန္ စဥ္းစား ဆင္ျခင္ရတယ္တဲ့ ၊ ဒါက ပစၥည္းတရား၊ ဒါက ပစၥယုပၸန္တရား၊
ဒါက ပစၥယသတၱိ စသည္ျဖင့္ အဲ့ဒီလို စိတ္နဲ႔ႀကံတဲ့အဆင့္၊
ယံုၾကည္သူတို႔ရဲ႕ ႏွလံုးသား (သုမနသာမေဏ တရားေတာ္)။
သာသနာနဲ႔ႀကံဳခိုက္မွာ ကိုယ့္ဘ၀ကို ကိုယ္သာလွ်င္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါ
မယ္။ “သာသနာတြင္းသား”နဲ႔ “သာသနာပသား” အခြင့္အေရးခ်င္းမတူပါ။ ဘာေတြကြာျခားသလဲ
ဆိုရင္ သာသနာပမွာလဲ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ ရွိပါတယ္။ သာသနာတြင္းမွာလဲ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ
မယ္။ “သာသနာတြင္းသား”နဲ႔ “သာသနာပသား” အခြင့္အေရးခ်င္းမတူပါ။ ဘာေတြကြာျခားသလဲ
ဆိုရင္ သာသနာပမွာလဲ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ ရွိပါတယ္။ သာသနာတြင္းမွာလဲ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ
Friday, October 12, 2018
၀ဋ္မွာအျမဲ ငရဲမွာအပ
ေရာဂါ နဲ႔ ေဝဒနာ
ေရာဂါနဲ႔ေဝဒနာကုိ ကြဲေအာင္ၾကည့္ပါ။
ကုိယ္ထဲမွာနာတာ၊ က်င္တာ၊
ကုိက္တာ၊ ခဲတာ အဲဒါက ေရာဂါ ။
အဲဒီ ကုိယ့္အနာေရာဂါကုိ
အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ စိတ္ထဲမွာ
မခံသာတာက ေဝဒနာ (ခံစားခ်က္)။
ကုိယ္ထဲမွာနာတာ၊ က်င္တာ၊
ကုိက္တာ၊ ခဲတာ အဲဒါက ေရာဂါ ။
အဲဒီ ကုိယ့္အနာေရာဂါကုိ
အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ စိတ္ထဲမွာ
မခံသာတာက ေဝဒနာ (ခံစားခ်က္)။
လူသားတို႔၏ အဓိကေမွ်ာ္လင့္ခ်က္။
၁။ ခ်မ္းသာလိုျခင္း။ ။ လူသားေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၊ လိုအင္ဆႏၵ၊ၿခံဳငံုၿပီးေတာ့ ေျပာရ
မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ စီးပြားဥစၥာ တိုးတက္ခ်င္ၾကတယ္။ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ခ်င္ၾက
တယ္။ ဒါဟာ လူသားတိုင္း ေမွ်ာ္လင့္ေတာင္းတၾကတဲ့ ဆႏၵတစ္ခုပါ။
မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ စီးပြားဥစၥာ တိုးတက္ခ်င္ၾကတယ္။ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ခ်င္ၾက
တယ္။ ဒါဟာ လူသားတိုင္း ေမွ်ာ္လင့္ေတာင္းတၾကတဲ့ ဆႏၵတစ္ခုပါ။
Thursday, October 11, 2018
ေမြးေန႔လက္ေဆာင္
တစ္ခါေတာ့ ေမြးရာပါ ႏွလံုးေရာဂါရွိတဲ့ ၁၁နွစ္အရြယ္သမီးက သူ႕အေဖကိုေမးတယ္
” ေဖေဖ သမီး ၁၅ ျပည့္ေမြးေန႕ေရာက္ရင္ သမီးကို ဘာလက္ေဆာင္ေပးမွာလဲ ဟင္ ”
သူ႕အေဖကေတာ့ ” သမီးေလးအတြက္ ကမာၻေပၚမွာ အဖိုးအတန္ဆံုးလက္ေဆာင္ တစ္ခုျဖစ္မွာေပါ့ သမီးရဲ႕ ” လို႕ျပန္ေျဖလိုက္တယ္။
” ေဖေဖ သမီး ၁၅ ျပည့္ေမြးေန႕ေရာက္ရင္ သမီးကို ဘာလက္ေဆာင္ေပးမွာလဲ ဟင္ ”
သူ႕အေဖကေတာ့ ” သမီးေလးအတြက္ ကမာၻေပၚမွာ အဖိုးအတန္ဆံုးလက္ေဆာင္ တစ္ခုျဖစ္မွာေပါ့ သမီးရဲ႕ ” လို႕ျပန္ေျဖလိုက္တယ္။
ေမာဟကင္းၿပီးေသာ္လည္း မသိျခင္း ။
မသိျခင္း သေဘာကို ေမာဟဟုဆိုျခင္းေၾကာင့္ မသစ္ဖူးေသာအတတ္၊ မေရာက္ဖူးေသာ
အရပ္ႏွင့္ မမွတ္ဖူးေသာနာမည္ စသည္တို႔ကို မသိျခင္းမ်ားလည္း ေမာဟအစစ္၊ အကုသိုလ္ျဖစ္
သည္ဟု မွတ္ထင္တတ္ၾက၏။ ထို မသိမ်ိဳးမွာ မသိရံုသက္သက္သာျဖစ္၍ ေမာဟအစစ္ အကုသိုလ္
အရပ္ႏွင့္ မမွတ္ဖူးေသာနာမည္ စသည္တို႔ကို မသိျခင္းမ်ားလည္း ေမာဟအစစ္၊ အကုသိုလ္ျဖစ္
သည္ဟု မွတ္ထင္တတ္ၾက၏။ ထို မသိမ်ိဳးမွာ မသိရံုသက္သက္သာျဖစ္၍ ေမာဟအစစ္ အကုသိုလ္
Wednesday, October 10, 2018
ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမွဳ အသိပညာေပးေဆာင္ပုဒ္မ်ား (၁) ။
“ သုစိပုဘာ ဆံုးမစာ ”
----------------------
သု,စိ,ပု,ဘာ၊ ၀ိ,လိ,သိ,ဓာ
အကၡရာစြဲသံုး၊ ဤရွစ္လံုးကို
သီကံုးပန္းသြင္၊ ေန႔တိုင္းဆင္ေလာ့
----------------------
သု,စိ,ပု,ဘာ၊ ၀ိ,လိ,သိ,ဓာ
အကၡရာစြဲသံုး၊ ဤရွစ္လံုးကို
သီကံုးပန္းသြင္၊ ေန႔တိုင္းဆင္ေလာ့
ဗုဒၶဘာသာဝင္ (၅)မ်ိဳးထဲမွ သင္သည္ မည့္သည္ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျဖစ္သနည္း.
ဗုဒၶဘာသာ ဝင္ငါးမ်ိဳးရွိပါ တယ္။
(၁) ကုလ ဗုဒၶဘာသာ (မိရိုးဖလာကိုးကြယ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ)၊
(၂) လာဘ ဗုဒၶဘာသာ (လာဘ္လာဘကို လိုခ်င္၍ကိုးကြယ္ရေသာ ဗုဒၶဘာသာ)၊
(၃) ဘယ ဗုဒၶဘာသာ (ေဘးအႏၱရာယ္ေၾကာက္၍ကိုးကြယ္ရေသာ ဗုဒၶဘာသာ)၊
(၁) ကုလ ဗုဒၶဘာသာ (မိရိုးဖလာကိုးကြယ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ)၊
(၂) လာဘ ဗုဒၶဘာသာ (လာဘ္လာဘကို လိုခ်င္၍ကိုးကြယ္ရေသာ ဗုဒၶဘာသာ)၊
(၃) ဘယ ဗုဒၶဘာသာ (ေဘးအႏၱရာယ္ေၾကာက္၍ကိုးကြယ္ရေသာ ဗုဒၶဘာသာ)၊
လူသားေတြရဲ႕ စံုလင္ျပည့္၀တဲ့ “ေရႊေခတ္”
တစ္ခ်ိန္တုန္းက လူသားေတြဟာ ဒီကေန႔ အေျခအေနမ်ိဳး မေရာက္ခင္ အလြန္သာ
ယာ ေအးခ်မ္းၿပီးေတာ့ အစစအရာရာ စံုလင္ျပည့္၀တဲ့ “ေရႊေခတ္” လို႔ ေခၚရမယ့္ ေခတ္တစ္
မ်ိဳးကို ႀကံဳခဲ့ၾကရပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ လူသားေတြရဲ႕ သက္တမ္းဟာ ႏွစ္ ၈၀၀၀၀
ယာ ေအးခ်မ္းၿပီးေတာ့ အစစအရာရာ စံုလင္ျပည့္၀တဲ့ “ေရႊေခတ္” လို႔ ေခၚရမယ့္ ေခတ္တစ္
မ်ိဳးကို ႀကံဳခဲ့ၾကရပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ လူသားေတြရဲ႕ သက္တမ္းဟာ ႏွစ္ ၈၀၀၀၀
Tuesday, October 9, 2018
ဥတၱရကုရုေခၚေသာ ေျမာက္ကၽႊန္းအေၾကာင္း
ဥတၱရကုရုေခၚေသာ ေျမာက္ကၽႊန္း၌ေနထုိင္ၾကသည့္ လူတိုပသည္ အျမဲ နိစၥ
ငါးပါးသီလကို လံုျခံဳၾကသည္။ ယင္း ငါးပါးသီလလံုျခံဳသူတို႔၏ ဓမၼတာသိဒၶိေၾကာင့္ ေအာက္ပါဝိေသသန အက်ဳိးထူးမ်ားကို ခံစားၾကရသည္။
၁။ အိုအိမ္တိုက္တာ (ေနစရာအတြက္အထူးေဆာက္ေနဖြယ္မလို၊သစ္ပင္မ်ားကေနထိုင္မႈအတြက္ကိစၥျပီးေစသည္.။
၂၊ ေျမာက္ကၽႊန္းေနလူတို႔မွာ ရွည္ျခင္းပုျခင္းစေသာ အျပစ္မ်ဳိးကင္းသည္၊လံုးရပ္သ႑ာန္ႏွင့္ျပည့္စံု၍ ကိုယ္လံုးကိုယ္ဖန္ အရပ္အေမာင္းတူညီၾကသည္။
ငါးပါးသီလကို လံုျခံဳၾကသည္။ ယင္း ငါးပါးသီလလံုျခံဳသူတို႔၏ ဓမၼတာသိဒၶိေၾကာင့္ ေအာက္ပါဝိေသသန အက်ဳိးထူးမ်ားကို ခံစားၾကရသည္။
၁။ အိုအိမ္တိုက္တာ (ေနစရာအတြက္အထူးေဆာက္ေနဖြယ္မလို၊သစ္ပင္မ်ားကေနထိုင္မႈအတြက္ကိစၥျပီးေစသည္.။
၂၊ ေျမာက္ကၽႊန္းေနလူတို႔မွာ ရွည္ျခင္းပုျခင္းစေသာ အျပစ္မ်ဳိးကင္းသည္၊လံုးရပ္သ႑ာန္ႏွင့္ျပည့္စံု၍ ကိုယ္လံုးကိုယ္ဖန္ အရပ္အေမာင္းတူညီၾကသည္။
အာစိဏၰကံ။
အၿမဲမျပတ္ဆည္းပူးေလ့က်က္ေသာကံကို “အာစိဏၰကံ” ဟုေခၚပါသည္။ အကုသိုလ္
အရာ၌ သတ္ျခင္း၊ ခိုးျခင္း၊ လိမ္လည္ျခင္း၊ မေကာင္းေသာနည္းျဖင့္ စီးပြားရွာျခင္း စေသာ
မေကာင္းမွဳမ်ားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ကုသိုလ္အရာ၌ ေပးကမ္းဒါနျပဳျခင္း၊ သီလေဆာက္တည္
အရာ၌ သတ္ျခင္း၊ ခိုးျခင္း၊ လိမ္လည္ျခင္း၊ မေကာင္းေသာနည္းျဖင့္ စီးပြားရွာျခင္း စေသာ
မေကာင္းမွဳမ်ားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ကုသိုလ္အရာ၌ ေပးကမ္းဒါနျပဳျခင္း၊ သီလေဆာက္တည္
Monday, October 8, 2018
တစ္သိန္းထဲက တစ္ေယာက္။
“ေလာကမွာ လူတစ္သိန္းရွိတယ္ ဆိုၾကပါစို ့”။ ။
လူတစ္သိန္းမွာ သံုးပံုပံု ႏွစ္ပံုဆိုရင္ ( ၆၆,၆၆၆) ေယာက္ရွိပါတယ္။ အဲဒီ( ၆၆,၆၆၆ )
ေယာက္က ရုပ္ရည္အဆင္း သပၸာယ္တာကို ၾကည္ညိုၾကပါတယ္။ ။
လူတစ္သိန္းမွာ သံုးပံုပံု ႏွစ္ပံုဆိုရင္ ( ၆၆,၆၆၆) ေယာက္ရွိပါတယ္။ အဲဒီ( ၆၆,၆၆၆ )
ေယာက္က ရုပ္ရည္အဆင္း သပၸာယ္တာကို ၾကည္ညိုၾကပါတယ္။ ။
အပါယ္ဘံုသားမ်ား ေသာတာပန္ျဖစ္နိင္သလား...?
(၂၀၀၉-ခုႏွစ္၊ ေမလထုတ္ ျမတ္ပန္းရဂံုစာေစာင္တြင္ အပါယ္ေလးဘံုသားမ်ားသည္ လက္ရွိဘ၀တြင္ မဂ္ဖိုလ္ မရႏိုင္ဟု သိရေသာ္လည္း ပါဠိေတာ္မ်ား၌ အာဠာ၀ကဘီလူး၊ သူစိေလာမ၊ ခရေလာမ၊ ေဟမ၀တႏွင့္ သာတာဂီရိ-စေသာ ဘီလူးမ်ား ေသာတာပန္ျဖစ္ၾကသည္ဟု ေဟာၾကားထားေၾကာင္း ၊ ထိုဘီလူးမ်ားသည္ အပါယ္ေလးဘံုသား ဟုတ္မဟုတ္ ၊ ဟုုတ္လွ်င္ မည္သည့္ကံေၾကာင့္ ဘီလူးဘ၀ျဖင့္ ေသာတာပန္တည္ရေၾကာင္း ေဆြးေႏြးထားသည့္ ဦးၿမဲ (စစ္ကိုင္း)၏ ေမးခြန္းကို ေျဖၾကားထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)
အဘိဓမၼာပိဋကတ္၊ ပုဂၢလပညတ္ပါဠိေတာ္တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူ၏။
“အရိယာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ျခင္းငွါ မထိုက္ေသာ “အဘဗၺာဂမန” ပုဂၢိဳဟ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း။
အၾကင္ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ပၪၥာနႏၲရိယကံတည္းဟူေသာ ပိတ္ပင္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံုကုန္၏။ နိယတ မိစၧာဒိ႒ိတည္းဟူေသာ ကိေလသာ၏ ပိတ္ပင္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စုံကုန္၏။
(အဟိတ္-ဒြိဟိတ္ ပဋိသေႏၶ တည္းဟူေသာ) ၀ိပါက္ပိတ္ပင္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံုကုန္၏။ သဒၶါတရားလည္း မရွိကုန္။ ကုသိုလ္၌ လိုလားျခင္းဆႏၵမွလည္း ကင္းကုန္၏။ ဉာဏ္ပညာလည္း မဲ့ကုန္၏။ ကုသိုလ္တရားတို႔၌ မေဖာက္ျပန္ေသာ သေဘာရွိသည္ျဖစ္၍ မိမိ၏ အျခားမဲ့၌ အက်ိဳးေပးၿမဲေသာ ေလာကုတၱရာ အရိယာမဂ္သို႔ သက္ေရာက္ျခင္းငွါ မထိုက္ကုန္။ ဤပုဂၢိဳလ္တို႔ကို အရိယာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ျခင္းငွါ မထိုက္ေသာ “အဘဗၺာဂမန” ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။”
အထက္ပါ ေဒသနာေတာ္အရ အကုသလ၀ိပါက္ ဥေပကၡာသႏၲီရဏ-ဟူေသာ ဒုဂၢတိအဟိတ္ ပဋိသေႏၶစိတ္ျဖင့္ ပဋိသေႏၶေနၾကရေသာ အပါယ္ေလးဘံုသားမ်ားသည္ လက္ရွိဘ၀တြင္ မဂ္ဖိုလ္-မရႏိုင္ၾကပါ။
သို႔ရာတြင္ အာဠာ၀ကဘီလူး၊ သူစိေလာမ၊ ခရေလာမ၊ ေဟမ၀တႏွင့္ သာတာဂီရိ-စေသာ ဘီလူးမ်ား အဘယ္ေၾကာင့္ ေသာတာပန္ ျဖစ္ၾကရသနည္းဟူမူ- အပါယ္ေလးဘံုသားမ်ား မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ (၀ါ) တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဟု အေျဖေပးရပါမည္။ ရွင္းပါဦးအံ့။
သုတ္မဟာ၀ါပါဠိေတာ္၊ မဟာနိဒါနသုတ္လာ ၀ိညာဏဌိတိ ၇-ပါးတြင္ ေရွးဦးစြာေသာ ၀ိညာဏဌိတိ-သည္ နာနတၱကာယ နာနတၱသညီ-မည္၏။ ၎တို႔၏ အရကို ေအာက္ပါအတိုင္း ေဟာေတာ္မူ၏။
“အာနႏၵာ၊ ကိုယ္သဏၭာန္ခ်င္း ကြဲျပား၍ ပဋိသေႏၶသညာခ်င္းလည္း ကြဲျပားကုန္ေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္ ရွိကုန္၏။ အဘယ္သတၱ၀ါတို႔နည္းဟူမူ အခ်ိဳ႕ေသာနတ္၊ အခ်ိဳ႕ေသာ ၀ိနိပါတိကႏွင့္ လူတို႔ပင္တည္း။”
၎သုတ္ ဘာသာျပန္ေအာက္ေျခတြင္ ဤသို႔ အ႒ကထာနည္းက် မွတ္ခ်က္ျပထားပါသည္။
၁။ နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္ရွိ ကာမာ၀စရနတ္တို႔ကို အခ်ိဳ႕ေသာနတ္ဟု ဆိုသည္။
၂။ ဖုတ္ တေစၧ သရဲစေသာ နာနာဘာ၀သတၱ၀ါတို႔ကို အခ်ိဳ႕ေသာ ၀ိနိပါတိက-ဟု ဆိုသည္။
အ႒ကထာလာသည့္အတိုင္း အနည္းငယ္ထပ္ရွင္းရေသာ္--
အဘိဓမၼာပိဋကတ္၊ ပုဂၢလပညတ္ပါဠိေတာ္တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူ၏။
“အရိယာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ျခင္းငွါ မထိုက္ေသာ “အဘဗၺာဂမန” ပုဂၢိဳဟ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း။
အၾကင္ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ပၪၥာနႏၲရိယကံတည္းဟူေသာ ပိတ္ပင္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံုကုန္၏။ နိယတ မိစၧာဒိ႒ိတည္းဟူေသာ ကိေလသာ၏ ပိတ္ပင္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စုံကုန္၏။
(အဟိတ္-ဒြိဟိတ္ ပဋိသေႏၶ တည္းဟူေသာ) ၀ိပါက္ပိတ္ပင္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံုကုန္၏။ သဒၶါတရားလည္း မရွိကုန္။ ကုသိုလ္၌ လိုလားျခင္းဆႏၵမွလည္း ကင္းကုန္၏။ ဉာဏ္ပညာလည္း မဲ့ကုန္၏။ ကုသိုလ္တရားတို႔၌ မေဖာက္ျပန္ေသာ သေဘာရွိသည္ျဖစ္၍ မိမိ၏ အျခားမဲ့၌ အက်ိဳးေပးၿမဲေသာ ေလာကုတၱရာ အရိယာမဂ္သို႔ သက္ေရာက္ျခင္းငွါ မထိုက္ကုန္။ ဤပုဂၢိဳလ္တို႔ကို အရိယာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ျခင္းငွါ မထိုက္ေသာ “အဘဗၺာဂမန” ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။”
အထက္ပါ ေဒသနာေတာ္အရ အကုသလ၀ိပါက္ ဥေပကၡာသႏၲီရဏ-ဟူေသာ ဒုဂၢတိအဟိတ္ ပဋိသေႏၶစိတ္ျဖင့္ ပဋိသေႏၶေနၾကရေသာ အပါယ္ေလးဘံုသားမ်ားသည္ လက္ရွိဘ၀တြင္ မဂ္ဖိုလ္-မရႏိုင္ၾကပါ။
သို႔ရာတြင္ အာဠာ၀ကဘီလူး၊ သူစိေလာမ၊ ခရေလာမ၊ ေဟမ၀တႏွင့္ သာတာဂီရိ-စေသာ ဘီလူးမ်ား အဘယ္ေၾကာင့္ ေသာတာပန္ ျဖစ္ၾကရသနည္းဟူမူ- အပါယ္ေလးဘံုသားမ်ား မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ (၀ါ) တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဟု အေျဖေပးရပါမည္။ ရွင္းပါဦးအံ့။
သုတ္မဟာ၀ါပါဠိေတာ္၊ မဟာနိဒါနသုတ္လာ ၀ိညာဏဌိတိ ၇-ပါးတြင္ ေရွးဦးစြာေသာ ၀ိညာဏဌိတိ-သည္ နာနတၱကာယ နာနတၱသညီ-မည္၏။ ၎တို႔၏ အရကို ေအာက္ပါအတိုင္း ေဟာေတာ္မူ၏။
“အာနႏၵာ၊ ကိုယ္သဏၭာန္ခ်င္း ကြဲျပား၍ ပဋိသေႏၶသညာခ်င္းလည္း ကြဲျပားကုန္ေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္ ရွိကုန္၏။ အဘယ္သတၱ၀ါတို႔နည္းဟူမူ အခ်ိဳ႕ေသာနတ္၊ အခ်ိဳ႕ေသာ ၀ိနိပါတိကႏွင့္ လူတို႔ပင္တည္း။”
၎သုတ္ ဘာသာျပန္ေအာက္ေျခတြင္ ဤသို႔ အ႒ကထာနည္းက် မွတ္ခ်က္ျပထားပါသည္။
၁။ နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္ရွိ ကာမာ၀စရနတ္တို႔ကို အခ်ိဳ႕ေသာနတ္ဟု ဆိုသည္။
၂။ ဖုတ္ တေစၧ သရဲစေသာ နာနာဘာ၀သတၱ၀ါတို႔ကို အခ်ိဳ႕ေသာ ၀ိနိပါတိက-ဟု ဆိုသည္။
အ႒ကထာလာသည့္အတိုင္း အနည္းငယ္ထပ္ရွင္းရေသာ္--
ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာရဖို႔ ဘယ္လိုေနၾကရမလဲ ?။
ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာရဖို႔ဆိုတာ အခ်က္ ၄ ခ်က္ လိုအပ္တယ္။ အဲဒီ အခ်က္ ၄ ခ်က္နဲ႔
ကိုယ္ရဲ႕ စိတ္စြမ္းအားေတြကို ေလ့က်င့္ေပးရမယ္။
၁။ “ ငါ့သႏၱာန္မွာ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေစရမယ္” = ငါ့သႏၱာန္မွာ ဒီဘ၀ရလာတဲ့အခ်ိန္မွာ
ကိုယ္ရဲ႕ စိတ္စြမ္းအားေတြကို ေလ့က်င့္ေပးရမယ္။
၁။ “ ငါ့သႏၱာန္မွာ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေစရမယ္” = ငါ့သႏၱာန္မွာ ဒီဘ၀ရလာတဲ့အခ်ိန္မွာ
Sunday, October 7, 2018
မုန္းေနသူကို ခ်စ္ခင္ေစေသာနည္း
အရွင္ဘုရား
တပည္႔ေတာ္ ကို လူတေယာက္က မုန္းေနပါတယ္၊ အဲဒါ ၿပန္ခ်စ္လာေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ နည္းလမ္းရွိပါသလား-
အဲဒီလူက အရင္ကေတာ႔ တပည္႔ေတာ္ကို ခ်စ္ႏွစ္သက္ပါတယ္။ အခုမွ မုန္းသြားတယ္ ထင္တယ္၊ နည္းလမ္း ရွိတယ္ ဆိုရင္ကူညီပါအုံးဘုရ႔ား၊
ဒါက ရန္ကုန္က ဒါယကာမ တစ္ေယာက္က ေၿပာၿပအကူအညီ ေတာင္းတဲ႔ စကားေလးပါ၊
တပည္႔ေတာ္ ကို လူတေယာက္က မုန္းေနပါတယ္၊ အဲဒါ ၿပန္ခ်စ္လာေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ နည္းလမ္းရွိပါသလား-
အဲဒီလူက အရင္ကေတာ႔ တပည္႔ေတာ္ကို ခ်စ္ႏွစ္သက္ပါတယ္။ အခုမွ မုန္းသြားတယ္ ထင္တယ္၊ နည္းလမ္း ရွိတယ္ ဆိုရင္ကူညီပါအုံးဘုရ႔ား၊
ဒါက ရန္ကုန္က ဒါယကာမ တစ္ေယာက္က ေၿပာၿပအကူအညီ ေတာင္းတဲ႔ စကားေလးပါ၊
အာရံု ၅ ပါး။
အာရံု ၅ ပါးမွာ = =
၁။ ရူပါရံု = အဆင္းကို ခံုမင္လိုက္စားျခင္း။
၂။ သဒၵါရံု = အသံကို ခံုမင္လိုက္စားျခင္း။
၁။ ရူပါရံု = အဆင္းကို ခံုမင္လိုက္စားျခင္း။
၂။ သဒၵါရံု = အသံကို ခံုမင္လိုက္စားျခင္း။
Subscribe to:
Posts (Atom)