ရာဟုလာ . . . သင္သည္ ကိုယ္ျဖင့္ အလုပ္တစ္ခုခုကို
ျပဳလုပ္မည္ ရွိေသာအခါ ငါျပဳလုပ္မည့္အမႈသည္ မိမိဆင္းရဲျခင္းငွာ ျဖစ္မည္ေလာ၊
မိမိ သူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးစလံုး ဆင္းရဲျခင္းငွာ ျဖစ္မည္ေလာ။ ဤအမႈသည္
အကုသိုလ္ေလာ၊ ဆင္းရဲဒုကၡ ပြားေစတက္သေလာ၊ ဆင္းရဲျခင္း အက်ိဳးရွိသေလာဟု
ဆင္ျခင္ရေပမည္။
Saturday, February 4, 2017
ဆင္ျခင္ဉာဏ္ေရွ႕ထား
ရာဟုလာ . . . ဆင္ျခင္၍ ဆင္ျခင္၍ ကိုယ္ျဖင့္အလုပ္ကို လုပ္ရမည္။ ဆင္ျခင္၍
ဆင္ျခင္၍ ႏႈတ္ျဖင့္ ေျပာဆိုရမည္။ ဆင္ျခင္၍ ဆင္ျခင္၍ စိတ္ျဖင့္ ႀကံစည္ရမည္။
ကုသိုလ္ဂုဏ္သိရ္၊ လူ႕အရွိန္။
လူ႕ဘ၀မွာ အၿမဲစုေနရမွာက ကုသိုလ္တစ္ခုတည္းပါ။ ဘာပဲလုပ္လုပ္ လူ႔လက္ထဲမွာ ကုသိုလ္တစ္ခု
ေတာ့ က်န္ေနခဲ့ရမယ္။ ကုသိုလ္ဟာ လူ႔ဘ၀ရဲ႕ လုပ္ခရလဒ္ပဲ။ လူရဲ႕ အဓိကစြမ္းအားကလည္း ကုသိုလ္ပါပဲ။
လူဟာ ဒီလူ႔ဘ၀ကိုေရာက္လာတုန္းက ကုသိုလ္အရွိန္နဲ႔လာခဲ့တာပါ။ ကုသိုလ္အရွိန္မပါပဲ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ
ေတာ့ က်န္ေနခဲ့ရမယ္။ ကုသိုလ္ဟာ လူ႔ဘ၀ရဲ႕ လုပ္ခရလဒ္ပဲ။ လူရဲ႕ အဓိကစြမ္းအားကလည္း ကုသိုလ္ပါပဲ။
လူဟာ ဒီလူ႔ဘ၀ကိုေရာက္လာတုန္းက ကုသိုလ္အရွိန္နဲ႔လာခဲ့တာပါ။ ကုသိုလ္အရွိန္မပါပဲ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ
ဃာနဒြါရဆိုင္ရာ ႐ႈျမင္ပံု။
ႏွာေခါင္းကေန အန႔ံကေလး ရလုိက္ၿပီ- မီးဖုိေခ်ာင္က ဟင္းခ်က္လုိ႔ရတဲ႔ အနံ႔ ဆိုပါစို႔။
ၾကက္သားေၾကာ္အန႔ံ ရတာတုိ႔၊ ခ်ဥ္ေပါင္ဟင္းအန႔ံ ရတာတုိ႔။ အဲဒီလုိ အန႔ံတစ္ခု ရလုိက္ၿပီဆိုတာနဲ႔
တစ္ၿပိဳင္နက္ အေၾကာ္နံ႔က ႏွာေခါင္းထဲ၀င္လာတယ္၊ နံလိုက္တယ္။ နံလိုက္တဲ့ အခါမွာ နံသိစိတ္
ၾကက္သားေၾကာ္အန႔ံ ရတာတုိ႔၊ ခ်ဥ္ေပါင္ဟင္းအန႔ံ ရတာတုိ႔။ အဲဒီလုိ အန႔ံတစ္ခု ရလုိက္ၿပီဆိုတာနဲ႔
တစ္ၿပိဳင္နက္ အေၾကာ္နံ႔က ႏွာေခါင္းထဲ၀င္လာတယ္၊ နံလိုက္တယ္။ နံလိုက္တဲ့ အခါမွာ နံသိစိတ္
ခုလိုဆိုေတာ့ တရားရဖို႔ လြယ္သားပဲ။
မြန္ျပည္နယ္ သထံုၿမိဳ႕၊ သု၀ဏၰဘံုမိ ဘိုးဘြားရိပ္သာတြင္ အဘိုး၊ အဘြားေတြကို ဦးတည္
ေပမယ့္ အဘိုးေလး၊ အဘြားေလးပါမက်န္ ယခုတရားနာ ၾကြေရာက္လာတဲ့သူအားလံုးကိုလည္း
တရား ရလြယ္တဲ့နည္း ေပးခ်င္လို႔ပါ။
ေပမယ့္ အဘိုးေလး၊ အဘြားေလးပါမက်န္ ယခုတရားနာ ၾကြေရာက္လာတဲ့သူအားလံုးကိုလည္း
တရား ရလြယ္တဲ့နည္း ေပးခ်င္လို႔ပါ။
Friday, February 3, 2017
နိဗၺာန္ေရာက္ဖို႔ထက္ ခက္ေသာအရာ
“အတၱေပ်ာက္ၿပီး အနတၱေပါက္၍
နိဗၺာန္ေရာက္ဖို႔ နည္းလမ္းက လြယ္လြယ္ကေလးရယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း ေျပာမျဖစ္ေအာင္ ခက္ေနတဲ့
အခက္ႀကီးတစ္ခက္က ရွိေနျပန္တယ္။
အဲဒီအခက္က ဘာလဲဆိုေတာ့ ဒကာေမာင္တို႔ေတြရဲ႕ စိတ္ကေလးတစ္ခုပါပဲ။
အဲဒီ စိတ္ကေလးဟာ ‘ပါပသိၼ ံ ရမတိ မေနာ’ ဆိုတဲ့အတိုင္း
မေကာင္းတဲ့ ေနရာမွာ မေကာင္းတဲ့ အာ႐ံု၌သာ ေမြ႔ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပါး က်က္စား၍ ေနေလ့ရွိတယ္။
နိဗၺာန္ေရာက္ဖို႔ နည္းလမ္းက လြယ္လြယ္ကေလးရယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း ေျပာမျဖစ္ေအာင္ ခက္ေနတဲ့
အခက္ႀကီးတစ္ခက္က ရွိေနျပန္တယ္။
အဲဒီအခက္က ဘာလဲဆိုေတာ့ ဒကာေမာင္တို႔ေတြရဲ႕ စိတ္ကေလးတစ္ခုပါပဲ။
အဲဒီ စိတ္ကေလးဟာ ‘ပါပသိၼ ံ ရမတိ မေနာ’ ဆိုတဲ့အတိုင္း
မေကာင္းတဲ့ ေနရာမွာ မေကာင္းတဲ့ အာ႐ံု၌သာ ေမြ႔ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပါး က်က္စား၍ ေနေလ့ရွိတယ္။
Thursday, February 2, 2017
ကာလပရိယႏၲသီလ (ကာလအပိုင္းအျခားျဖင့္ ေဆာက္တည္ေသာ သီလ)
ဆရာေတာ္ထံ စာတစ္ေစာင္ ေရာက္လာပါတယ္ ဘုရား”
“ဘယ္ကလာတဲ့စာလဲကြယ့္”
“သီေပါၿမိဳ႕ ပန္းထိမ္ရပ္ ဦးသုခထံကပါဘုရား”
“ေၾသာ္-အင္း-အင္း၊ ဟိုကမၼဝါစာကိစၥေလွ်ာက္ဖူးတဲ့ ဦးသုခပါလား၊ စာက ဘာတဲ့တုန္းကြယ့္”
“သူ႔စာရဲ႕ ဆုိလိုရင္းက
ဓမၼဗ်ဴဟာစာေစာင္မွာပါတဲ့ ေဆာင္ပါးအမွတ္(၁၂)တြင္ ဥပုသ္ခ်ၿပီး
ညစာစားသူမ်ားကို သစ္က်ဳတ္၏ သီလႏွင့္ ခိုင္းႏိႈင္းထားတာကို ဖတ္႐ႈရပါသတဲ့၊
မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားေရးသားတဲ့ ဝဇီရဂၢ ဒီပနီက်မ္းမွာ မ္ိမိေစာင့္ႏိုင္သမွ်
တစ္ေအာင့္တစ္ခဏ, တစ္ညတစ္ရက္, တစ္လ, တစ္ႏွစ္စသည္ ေဆာက္တည္ႏိုင္သမွ်
ေဆာက္တည္ျခင္းဟာ အက်ိဳးရတယ္လို႔ ပါပါတယ္တဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕ေနကုန္ေအာင္
မေစာင့္ႏိုင္ၾကလို႔ ေန႔ဝက္ ညဥ့္ဝက္ေစာင့္ျခင္းမ်ားလည္း ရွိၾကပါတယ္၊
သည္လုိတက္ႏိုင္သေလာက္ သီလေစာင့္ေရွာက္ျခင္းမ်ား သင့္မသင့္အက်ိဳးရွိမရွိ
သိလိုပါသတဲ့ ဘုရား”
တစ္ေယာက္တည္းၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ေနနည္း။(ေယာဆရာေတာ္ႀကီးက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုေဟာၾကား)
တစ္ေယာက္တည္းၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ေနနည္း၊ အမ်ားနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ေနနည္းလို႔ ၂နည္းရွိတယ္။
တစ္ေယာက္တည္းၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ေနတတ္မွ အမ်ားနဲ႔လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ေနတတ္တယ္။ ကိုယ္ၿငိမ္းခ်မ္း
ေအာင္ေနတတ္မွ သူမ်ားကိုလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္လုပ္ေပးႏိုင္တယ္။ တစ္ေယာက္တည္းၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္
တစ္ေယာက္တည္းၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ေနတတ္မွ အမ်ားနဲ႔လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ေနတတ္တယ္။ ကိုယ္ၿငိမ္းခ်မ္း
ေအာင္ေနတတ္မွ သူမ်ားကိုလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္လုပ္ေပးႏိုင္တယ္။ တစ္ေယာက္တည္းၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္
ဓမၼကၡႏၶာေပါင္း (၈၄၀၀၀)ကို ႏွဳတ္တက္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ရွင္အာနႏၵမေထရ္ျမတ္။
ရွင္အာနႏၵ မေထရ္ျမတ္ဟာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားတဲ့ ဓမၼကၡႏၶာေပါင္း (၈၄,၀၀၀)ကို
ႏွဳတ္တက္ ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ လံု႔လ ၀ီရိယ ေကာင္းသလဲ
ဆိုရင္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကို နာလည္း နာတယ္၊ မွတ္လည္း မွတ္ထားပါတယ္၊
ႏွဳတ္တက္ ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ လံု႔လ ၀ီရိယ ေကာင္းသလဲ
ဆိုရင္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကို နာလည္း နာတယ္၊ မွတ္လည္း မွတ္ထားပါတယ္၊
နိ၀ရဏတရား ၅ ပါး။
နိ၀ရဏတရား ၅ ပါးမွာ ==
၁။ ကာမ စၦႏၵ နိ၀ရဏ = မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ မေနာ(စိတ္)ဟူေသာ ေျခာက္ပါးေသာ
ဒြါရတို႔ျဖင့္ ေ၀ဒနာခံစားခ်င္ေသာစိတ္ ခံစား၍ အားမရ တင္းမတိမ္
ႏိုင္ေသာစိတ္။
၁။ ကာမ စၦႏၵ နိ၀ရဏ = မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ မေနာ(စိတ္)ဟူေသာ ေျခာက္ပါးေသာ
ဒြါရတို႔ျဖင့္ ေ၀ဒနာခံစားခ်င္ေသာစိတ္ ခံစား၍ အားမရ တင္းမတိမ္
ႏိုင္ေသာစိတ္။
Wednesday, February 1, 2017
အသွ်င္ အရွင္, ဦးပဥၥင္း, ကိုရင္ ေဝါဟာရ
“တပည့္ေတာ္
အလယ္ေတာရဆိုတဲ့ရြာကိုေရာက္ေတာ့ အလယ္ေတာ ဦးပဥၥင္း ဦးသီရိႏၵႏွင့္
စပ္မိလို႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ အမည္ေရွ႕မွာ အသွ်င္တပ္တာ, အရွင္တပ္တာ,
ဦးတပ္တာ, ဦးပဥၥင္းေခၚတာနွင့္ ကိုရင္ေခၚတာမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး
ျပႆနာျဖစ္ခဲ့တယ္ဘုရား၊ သည္ျပႆနာကို ဦးသိရိႏၵလည္း မေျဖႏိုင္ဘူး၊
တပည့္ေတာ္လည္း မသိဘူး၊ အေရးမႀကီးေသာ္လည္း သည္အေျဖကေလးကိုလည္း တပည့္ေတာ္မ်ား
သိခ်င္ပါတယ္ ဘုရား”
Tuesday, January 31, 2017
ဘုရားေပးခဲ႔တဲ႔ အမ်ိဳးသမီးအခြင္႔အေရး
ခုေခတ္ကာလ အခ်ိဳ႕ေသာ
ဘုရားလူႀကီးေတြက ဤေစတီေတာ္က တန္ခုိးႀကီးသည္၊ နတ္ႀကီးသည္
ဒါေၾကာင္႔ဤဘုရားေစတီအနီးသုိ႔အမ်ိဳးသမီးမ်ားခ်ဥ္းကပ္ထိကုိင္လ်က္ရွိခုိးဦးတုိက္ျခင္းမျပဳရ၊
ျပဳလုပ္လွ်င္ ေလ ႀကီး မုိးႀကီး က်လိမ္႔မည္၊ က်ားတုိ႔ ဆင္တုိ႔ ထလိမ္႔မည္ဟု
ၿခိမ္းေျခာက္ တားျမစ္ၾကပါတယ္။
ဥပမာ-- က်ိဳက္ထီး႐ုိးေစတီေတာ္လုိမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာ-- က်ိဳက္ထီး႐ုိးေစတီေတာ္လုိမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။
Monday, January 30, 2017
“ျမတ္ဗုဒၶအလိုေတာ္က် ေကာင္းေသာ စကားကို ေျပာဆိုျခင္း”
(အေျပာေကာင္းတာလား၊ အေကာင္းေျပာတာလား)
သုဘာသိတာစ ယာ ၀ါစာ၊
ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ။
“ေကာင္းေသာစကားကို ေျပာဆိုျခင္းသည္ျမတ္ေသာမဂၤလာ” ျဖစ္၏။
လူသားတို႔ ေန႔စဥ္ေနထိုင္လုပ္ကိုင္ ကူးလူးဆက္ဆံေနၾကရာ၌ တစ္ဦးႏႇင့္တစ္ဦး နားလည္
သေဘာေပါက္မႈသည္ ပဓာနက်၏။ ထိုနားလည္သေဘာေပါက္မႈကို စကားလံုးမ်ားက
ကိုယ္စားျပဳေပးၾက၏။ ေျပာဆိုဆက္ဆံ ဆိုသည့္အတိုင္း ဘာသာစကား တစ္ခုခုကို ေျပာဆို၍ ဆက္ဆံၾကရ၏။ ထိုေျပာဆိုေသာ စကားသည္ မႇားသည္လည္း ရွိ၏။
သုဘာသိတာစ ယာ ၀ါစာ၊
ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ။
“ေကာင္းေသာစကားကို ေျပာဆိုျခင္းသည္ျမတ္ေသာမဂၤလာ” ျဖစ္၏။
လူသားတို႔ ေန႔စဥ္ေနထိုင္လုပ္ကိုင္ ကူးလူးဆက္ဆံေနၾကရာ၌ တစ္ဦးႏႇင့္တစ္ဦး နားလည္
သေဘာေပါက္မႈသည္ ပဓာနက်၏။ ထိုနားလည္သေဘာေပါက္မႈကို စကားလံုးမ်ားက
ကိုယ္စားျပဳေပးၾက၏။ ေျပာဆိုဆက္ဆံ ဆိုသည့္အတိုင္း ဘာသာစကား တစ္ခုခုကို ေျပာဆို၍ ဆက္ဆံၾကရ၏။ ထိုေျပာဆိုေသာ စကားသည္ မႇားသည္လည္း ရွိ၏။
Sunday, January 29, 2017
သူေတာ္ေကာင္း မွတ္ေက်ာက္
ေလာက၌ လူအမ်ဳိးမ်ဳိး စ႐ိုက္အေထြ ေထြ စိတ္ေနစိတ္ထားအဖံုဖံုရွိပါသည္။ ႐ုပ္အဆင္းသဏၭာန္ လွပတင့္တယ္သူ
ေတြရွိသလို အက်ည္းတန္ သူေတြလည္း ရွိပါ သည္။ စိတ္ရင္းေကာင္း၍ စိတ္ေကာင္းေမြးသူေတြ ရွိသလုိ စိတ္ရင္းမေကာင္း စိတ္ေကာင္းမေမြးသူေတြ လည္း ရွိပါ၏။ စိတ္ႏွင့္႐ုပ္ ဒြန္တြဲျဖစ္တည္ေနေသာလူတို႔ တြင္ အခ်ဳိ႕မွာ ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာလွပၿပီး စိတ္ထားလည္း ေကာင္းမြန္သည္။ အခ်ဳိ႕မွာ ႐ုပ္ရည္လည္းအက်ည္းတန္သလုိ စိတ္ထားလည္းမလွပ။ အခ်ဳိ႕မွာ ႐ုပ္ဆင္းသဏၭာန္ လွပတင့္ တယ္ေသာ္လည္း စိတ္ေနစိတ္ထားမွာ မလွပ၊ မေကာင္း မြန္။ အခ်ဳိ႕မွာ ႐ုပ္ဆင္းသဏၭာန္မလွပေစကာမူ စိတ္ ေနစိတ္ထား လွပျဖဴစင္သည္။
ေတြရွိသလို အက်ည္းတန္ သူေတြလည္း ရွိပါ သည္။ စိတ္ရင္းေကာင္း၍ စိတ္ေကာင္းေမြးသူေတြ ရွိသလုိ စိတ္ရင္းမေကာင္း စိတ္ေကာင္းမေမြးသူေတြ လည္း ရွိပါ၏။ စိတ္ႏွင့္႐ုပ္ ဒြန္တြဲျဖစ္တည္ေနေသာလူတို႔ တြင္ အခ်ဳိ႕မွာ ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာလွပၿပီး စိတ္ထားလည္း ေကာင္းမြန္သည္။ အခ်ဳိ႕မွာ ႐ုပ္ရည္လည္းအက်ည္းတန္သလုိ စိတ္ထားလည္းမလွပ။ အခ်ဳိ႕မွာ ႐ုပ္ဆင္းသဏၭာန္ လွပတင့္ တယ္ေသာ္လည္း စိတ္ေနစိတ္ထားမွာ မလွပ၊ မေကာင္း မြန္။ အခ်ဳိ႕မွာ ႐ုပ္ဆင္းသဏၭာန္မလွပေစကာမူ စိတ္ ေနစိတ္ထား လွပျဖဴစင္သည္။
Subscribe to:
Posts (Atom)