Saturday, March 4, 2017

အခ်စ္လဲမေစာနဲ႕ အျပစ္လဲမေျပာနဲ႕





အဘိဓမၼာသေဘာ သက္သက္ျဖစ္တဲ့ ပ႒ာန္းပစၥည္း တရားေတြကို မွန္းဆၿပီး အာ႐ံုျပဳႏိုင္ဖို႔ အတြက္ အ႒ကထာဆရာ အစရွိတဲ့ ေရွးဆရာ ျမတ္မ်ားက ေလာက ဥပမာမ်ားနဲ႔ ခိုင္းႏိႈင္းဖြင့္ျပ ၾကေတာ္မူၾကပါတယ္၊ ဒီလိုခိုင္းႏိႈင္း တာဟာလည္း အႏုမာနသေဘာနဲ႔ မွန္းဆ ၾကည့္ႏိုင္႐ံုေလာက္ ပါပဲ၊ တကယ္ေတာ့ ပရမတၳ သေဘာနဲ႔ ေလာကေဝါဟာရ ပညတ္သေဘာတို႔ဟာ ထပ္တူထပ္မွ် တူညီမႈ ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ မွန္းဆၿပီး ခိုင္းႏိႈင္းတယ္ ဆိုရာမွာလဲ ႐ႈျမင္ တဲ့ျမင္ေထာင့္ ကြဲျပားသလို ျမင္ကြင္းကလဲ ေျပာင္းလဲ သြားတာမို႔ ခိုင္းႏိႈင္းမႈမ်ားလဲ ေျပာင္းလဲ သြားပါလိမ့္မယ္။

ႏွစ္ဖက္ျမင္တဲ့ပုဂိၢဳလ္ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾက။

   ေလာကမွာလူျဖစ္လာရင္ အျမင္ႏွစ္ဖက္ရွိတဲ့ပုဂိၢဳလ္ ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ လူဆိုတာ မ်က္စိႏွစ္လံုး
ရွိသလို အျမင္ႏွစ္ဖက္ရွိရပါမယ္၊ အျမင္ႏွစ္မ်ိဳးဆိုတာ စီးပြားလည္း ရွာတတ္ရပါမယ္၊ ကိုယ္က်င့္
တရားဘက္ကလည္း လက္မလြတ္ေစရပါ။ ႏွစ္ဖက္ညႇိၿပီး ေဆာင္ရြက္တတ္တဲ့ပုဂိၢဳလ္ ျဖစ္ရပါမယ္၊

မုန္းသူကို ခ်စ္ေအာင္လုပ္နည္း။

    မိမိအား သူတစ္စံုတစ္ေယာက္က မနာလို မုန္းထားျခင္း ခံေနရလွ်င္ ထိုသူအား မုန္း
စိတ္ကင္းေပ်ာက္သြားၿပီး မိမိကို သနားခ်စ္ခင္စိတ္ ၀င္ေရာက္လာေစလိုေသာ္ ေမတၱာ ပို႔
လႊတ္ေပးရပါမည္။

ဘယ္သူ ့ေၾကာင့္ သံသရာလည္ရတာလဲ?။

            ေလာကမွာ သိႏိုင္ခဲတယ္၊ သူမ်ားနားလည္ေအာင္ ေျပာရတာလဲ ခက္ခဲတယ္၊ ရွင္းရတာလဲ ခက္ခဲတယ္၊
 နားေထာင္ရတာလဲ  ခက္ခဲတယ္၊ ရွင္းေအာင္ နားလည္ဖို ့ မလြယ္တဲ့အရာ ေလးမ်ိဳး ရွိတယ္။  ၁။သစၥာေလးပါးတရား၊

Friday, March 3, 2017

အကုသုိလ္၊ သစ္ပင္ ႏွင့္ ၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းမႈ




လူထုထဲကုိ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး အသိေတြ ျဖန္႕ေ၀တဲ့ေနရာမွာ ဘယ္လုိ လမ္းေၾကာင္းကျဖစ္ျဖစ္ ေပးတတ္ရင္ ေရာက္တယ္ဆုိတာေလးကုိ အခုတင္ေပးမယ့္ ေဆာင္းပါးေလးက သက္ေသျပေနပါတယ္။ စာဖတ္သူ ပရိသတ္ေတြ မ်ားလာတဲ့ ဒီဆရာေတာ္ေလးရဲ႕ ေဆာင္းပါးက ဘာသာေရး အသိသာမက ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းမႈ အသိေတြကုိပါ ေပးႏုိင္ခဲ့တာကုိ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။

Thursday, March 2, 2017

အက်ိဳးတစ္ခုကို ေရြးခ်ယ္တဲ့အခါမွာ။

         ေရြးခ်ယ္တဲ့အခါမွာ စဥ္းစားရမွာက ကိုယ့္အတြက္ တကယ္အက်ိဳးရွိတဲ့အလုပ္လား၊
အက်ိဳးရွိတယ္ ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ အတိုင္းအတာ တစ္ခုထိ ရွိတာလား။ သို႔မဟုတ္ အတိုင္းအတာမဲ့
အင္မတန္ ႀကီးမားတဲ့ အက်ိဳးရွိတာလားဆိုတာ   မစဥ္းစားဘဲနဲ႔ မေနသင့္ပါ။ အက်ိဳးတစ္ခုကို

အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီ)ဆရာေတာ္၏ ဂုဏ္ေတာ္ပြားနည္း။

       ဂုဏ္ေတာ္ကို မည္သို႔ ႏွလံုးသြင္း၍ပြားသင့္ေၾကာင္း အရွင္ဆႏၵာဓိက ဆရာေတာ္က ဤ
သို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါ၏။
       “ = ပြားေတာ့ စိတ္ထဲကေန ဘယ္လို ဆင္ျခင္ရမလဲဆိုရင္ -- --
အရဟံ = ကိေလသာကင္းစင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။

မုန္းျခင္းသံေယာဇဥ္


သံေယာဇဥ္ ဟူသည္ ခ်စ္ေသာ သူမ်ား ၾကား၌သာ ရွိသည္မဟုတ္ မုန္းေသာ သူမ်ား ၾကား၌လည္း ရွိသည္။ မုန္းျခင္း သံေယာဇဥ္ သည္လည္း ဖြဲ႔စည္း ခ်ည္ေႏွာင္ တတ္ေသာ သေဘာ ရွိသည္သာ ျဖစ္၏။

မုန္းျခင္း သံေယာဇဥ္ ျဖင့္ ခ်ည္ေႏွာင္ ေသာအခါ ဘ၀တစ္ခု အတြင္း၌ သာမက ဘ၀ဘ၀ ေပါင္းမ်ားစြာ ဖန္ဖန္တလဲ ၾကဳံၾက ဆုံၾက ရတတ္သည္။ ၾကဳံၾက ဆုံၾကရ သည္ ဆုိရာ၌ အခ်င္းခ်င္း အက်ိဳးျပဳ၍ တစ္ဆင့္ ထက္တစ္ဆင့္ ျမင့္ျမင့္ သြားမည့္ ဘ၀ေပး အေျခအေန မ်ိဳးႏွင့္ ၾကဳံၾက ဆုံၾကရ ျခင္းေတာ့ မဟုတ္။ အခ်င္းခ်င္း အျပန္ အလွန္ ဖ်က္ဆီး၍ တစ္ဆင့္ ေအာက္ တစ္ဆင့္ နိမ့္နိမ့္ သြားမည့္ ဘ၀ေပး အေျခအေန မ်ိဳးႏွင့္ ၾကဳံၾက ဆုံၾကရျခင္း ျဖစ္၏။

သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာ ၇ ျဖာ။

          သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာ ၇ ျဖာမွာ ==
၁။ သဒၶာ = ရတနာသံုးပါးဂုဏ္ကို ယံုၾကည္ျခင္း၊ ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္ျခင္း။
၂။ သီလ = ပဥၥသီလ၊ အဌဂၤသီလႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း။
၃။ သုတ = အၾကားအျမင္မ်ားျခင္း။

Wednesday, March 1, 2017

ရိကၡာႏွင့္ သိကၡာ



ေရႊက်င္ဆရာေတာ္က ကုန္းေဘာင္ေခတ္ မင္းတုန္းမင္းတရားၾကီးလက္ထက္မွာ ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားပါ။ ေရႊက်င္ဂိုဏ္းကို စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ဆရာေတာ္ဘုရားလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေရႊဘုိျမိဳ႕နယ္ အတြင္း ေရႊက်င္ရြာ ဇာတိျဖစ္လို႔ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္လို႔ ေခၚၾကတာပါ။ ပဲခူးတိုင္း ေရႊက်င္ျမိဳ႕က ေရႊက်င္မဟုတ္ပါဘူး။

Tuesday, February 28, 2017

ဒိ႒ိ ႏွစ္ပါး



လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ကြယ္လြန္ေသာအခါ ထိုသူ၏ သက္မ့ဲခႏၶာကိုယ္မွ ဝိညာဥ္လိပ္ျပာကေလး ထြက္သြားသည္။ ထိုဝိညာဥ္လိပ္ျပာကေလးသည္ ၇ ရက္မျပည့္မီ မိမိ၏ ေနအိမ္တြင္ က်င္လည္သည္။ ၇ ရက္ျပည့္ျပီးမွ အျခားဘဝသစ္သို႔ ကူး၏။ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုထဲသို႔ ဝင္စား၏ဟူေသာ အယူအဆ၌ သက္ဝင္ယုံၾကည္သူတို႔ မ်ားစြာရွိပါ၏။ ခႏၶာကိုယ္ထဲတြင္ ဝိညာဥ္လိပ္ျပာရွိသည္ ဟူေသာအယူသည္ မွားယြင္းေသာ အယူျဖစ္ပါသည္။ ဝိညာဥ္လိျပာအေနျဖင့္ ဘဝသစ္သို႔ ကူးေျပာင္းသည္ဟူေသာ အယူသည္ မွားယြင္းေသာအယူ(ဆက္မွား) ျဖစ္ပါ၏။ သႆတဒိ႒ိ ဟုေခၚပါ၏။

အပါယ္ေရာက္ေၾကာင္း၊ မေကာင္းေသာ အကုသိုလ္ကံမ်ား။

ဒုစရိုက္ကာယကံ ၃ပါး။
၁။ ပါဏာတိပါတ        = သူ႔အသက္ကို သတ္မွဳ။
၂။ အဒိႏၷဒါန              = သူ႔ဥစၥာကို ခိုးယူမွဳ။
၃။ ကာေမသုမိစၦာစာရ  = ကာမဂုဏ္တို႔၌ လြဲမွားစြာက်င့္မွဳ။

ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္အာနႏၵကုိ ေဟာၾကားတဲ့ ၀ိပႆနာတရား။

       တစ္ေန႔ေသာအခါ ရွင္အာနႏၵဟာ ျမတ္စြာဘုရားထံ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးေတာ့ ေလွ်ာက္တယ္။
“အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ကို ကမၼ႒ာန္းတရား အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေဟာေပးပါတဲ့။ အဲဒီ ကမၼ႒ာန္းတရား
အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေဟာၿပီးရင္ တပည့္ေတာ္ဟာ တစ္ပါးထဲ လြတ္လြတ္ကင္းကင္း နိဗၺာန္ကို ဦးတည္ခ်က္

ဓမၼေဒသနာကုသိုလ္ အစစ္ဆိုတာ။

       ဓမၼေဒသနာကုသိုလ္ဆိုတာ တရားေဟာၾကားမွဳကို ေခၚပါသည္။ ရိုးသားျဖဴစင္စြာ ျမင့္ျမတ္
ေသာစိတ္ထားျဖင့္ ေဟာေျပာျပသ ဆံုးမပါလွ်င္ “သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ= အလွဴဟူသမွ်ကို ဓမၼ
အလွဴကႏိုင္၏။ ဓမၼအလွဴက အက်ိဳးေပးသာ၏။” ဟု ေဟာေျပာေတာ္မူသည့္အတိုင္း အလြန္အက်ိဳး

Monday, February 27, 2017

ျမသိန္းတန္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ယုံလြယ္သူႏွင့္ယုံခဲသူ



ဤေလာက၌ လူလည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး အရာဝတၳဳလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး တရားလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ေရာျပြမ္းရွုပ္ခတ္လ်က္ရွိပါ၏။ လူထဲတြင္ လူေကာင္းရွိသလို လူဆိုးလည္းရွိသည္။ ရုိးသားေျဖာင့္မတ္သူရွိသလို ေကာက္က်စ္စဥ္းလည္းသူလည္း ရွိသည္။ သူေတာ္အစစ္ရွိသလို သူေတာ္အတုလည္းရွိ၏။ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းတြင္လည္း ပစၥည္းအစစ္ရွိသလို ပစၥည္းအတုလည္းရွိ၏။ တရားထဲတြင္လည္း တရားအစစ္ရွိသလို တရားအတုလည္းရွိ၏။

Sunday, February 26, 2017

ဘုရားရွင္ေတာ္၏ ရုပ္ပုံေတာ္ကုိ ၾကည္ညဳိရေအာင္


ဘုရားရွင္ေတာ္၏ ရုပ္ပုံေတာ္ကုိ ၾကည္ညဳိရေအာင္
ဘုရားရွင္၏ ေကာင္းမႈပါရမီေတာ္မ်ားသည္ 'ဤ၍ ဤမွ် ရွိ၏' ဟုဂဏန္းခ်လ်က္ ႏွိဳင္းဆေရတြက္၍ မရေလာက္ေအာင္ မ်ားေျမာင္လွေပ၏။ ကမၻာေလာက၌ ရွိသမွ် သတၱ၀ါအေပါင္း၏ ေကာင္းမႈပါရမီေတြကုိ စုေပါင္း၍ အဆတရာ ေျမွာက္ၿပီးလွ်င္ တစ္ဆူေသာ ဘုရာရွင္၏ ပါရမီကုသုိလ္ႏွင့္ ႏွိဳင္ယွဥ္သည္ရွိေသာ္ ဘုရားရွင္တစ္ဆူ၏ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတာ္ကပင္ သာလြန္ဖြယ္ရွိသည္ဟု က်မ္းဂန္မ်ား၌ ဆုိ၏။

ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ဖြားဘက္ေတာ္မ်ား။

 ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဖြားဘက္ေတာ္ စာရင္းကို “ အာ ေဗာ ကာ ယ ဆန္ ေရႊ ကဏ္” လို႔ အတို
ေကာက္လုပ္ထားတဲ့ အထဲမယ္ အာ ဆိုတာ ရွင္အာနႏၵကိုေျပာတာ၊ ေဗာကေတာ့ ေဗာဓိပင္ေပါ့၊
ကာ က ကာဠဳဒါယီ၊ ယ က ယေသာဓရာ၊ ဆန္ က ျမင္းေတာ္ခံ ေမာင္ဆန္၊ ေရႊက ေရႊအိုးႀကီး

ငါကိုယ္တိုင္ ေသာတာပန္ တည္ၿပီလား။

       ၁။ မဟာေသာတာပန္အေနနဲ႔ ဒိဌိ၀ိစိကိစၦာ အစရွိတဲ့ တရားေတြကိုသာ ပယ္သတ္ႏိုင္တာ
ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ထိနမိဒၶ(ငိုက္ျမည္းမွဳ)၊ ဥဒၶစၥကုကၠစၥ(စိတ္ပ်ံ႕လြင့္မွဳ) ဆိုတဲ့ ပုထုဇဥ္တို႔ မပယ္
ႏိုင္ေသးတဲ့ တရားေတြကို ပယ္ႏိုင္တာခ်င္းတူေပမယ့္လို႔ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီးက ေလာကီအ

၁၀ ပါး သီလကို အသက္ထက္ဆံုး ေစာင့္ထိန္းၾကသူမ်ား။

     ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ ပါတိေမာကၡ သံ၀ရသီလ ေခၚေသာ ၀ိနည္းသီလမ်ားကို ေစာင့္ထိန္း
ရ၏။ ရဟန္းျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ၿပီးခ်င္း အထူးေဆာက္တည္ေနဖို႔ အလိုဘဲ ေဆာက္တည္ၿပီးသား ျဖစ္
သြားၿပီးလွ်င္ ေစာင့္စည္းထိန္းသိမ္းရန္ တာ၀န္အျပည့္ ရွိလာေတာ့၏။ ရွင္သာမေဏမ်ားမွာ ၁၀