တရားအားထုတ္ခါစမွာေတာ့
သတိပ႒ာန္အစျဖစ္တဲ့ ကာယာႏုပႆနာကို အေျခခံျပီး အားထုတ္ၾကတယ္။ ကာယာႏုပႆနာ
ရႈရင္းကေန အေသးစိတ္ သိလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ကာယာႏုပႆနာႏွင့္ တြဲျပီး
ေ၀ဒနာႏုပႆနာလည္း ပါလာတယ္။ ေ၀ဒနာႏုပႆနာကို ရႈေနရင္းကေန ေ၀ဒနာရဲ႕ အနတၱသေဘာ၊
ေ၀ဒနာရဲ႕ အနိစၥသေဘာ၊ ေ၀ဒနာရဲ႕ ဒုကၡသေဘာ ေတြကို တျဖည္းျဖည္း သိလာတယ္။
Saturday, July 11, 2015
ဗုဒၶနည္းက် ေရစက္ခ်အမွ်ေဝနည္း ”
ေမး။ ။ ဘုရားအလိုက် အမွ်ေပးေ၀နည္းကိုလည္း တင္ျပေပးပါဘုရား။
ေျဖ။ ။ ပထမဦးဆံုးအေနနဲ႔ ေရစက္ခ်ျခင္းအေၾကာင္းကုိ က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ လာရွိတာကုိ ေဖာ္ျပေပးပါမယ္။
က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ အလွဴရွင္မွ အလွဴခံလက္ထဲသုိ႔ ေရစက္သြန္းခ်လွဴလုိက္ၿပီး အလွဴခံပုဂၢိဳလ္သည္
အလွဴေရစက္ကုိ လက္ျဖင့္ခံယူကာမွ်ျဖင့္ အလွဴဝတၳဳ သက္ရွိသက္မဲ့အရာအားလံုး
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ပုိင္ဆုိင္သြားပါတယ္။
ေျဖ။ ။ ပထမဦးဆံုးအေနနဲ႔ ေရစက္ခ်ျခင္းအေၾကာင္းကုိ က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ လာရွိတာကုိ ေဖာ္ျပေပးပါမယ္။
က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ အလွဴရွင္မွ အလွဴခံလက္ထဲသုိ႔ ေရစက္သြန္းခ်လွဴလုိက္ၿပီး အလွဴခံပုဂၢိဳလ္သည္
အလွဴေရစက္ကုိ လက္ျဖင့္ခံယူကာမွ်ျဖင့္ အလွဴဝတၳဳ သက္ရွိသက္မဲ့အရာအားလံုး
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ပုိင္ဆုိင္သြားပါတယ္။
“အႏွိဳင္းမဲ့ ေရာဂါ”
ေလာကမွာ ရွိရွိသမွ် ေရာဂါအားလံုးထဲမွာ“ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္းေရာဂါ၊
သို႔မဟုတ္ ဆာနာေရာဂါ” ဟာ အႏွိဳင္းမဲ့ေရာဂါျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့
ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္းေရာဂါ၊ ဆာနာေရာဂါထက္ပိုၿပီး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးကို နာက်င္ေစပါတယ္၊
ႏွိပ္စက္ပါတယ္လို႔ ႏွိဳင္းယွဥ္စရာ၊ အစားထိုးစရာ၊ထပ္တူျပဳစရာ တျခားေရာဂါ မရွိေတာ့လို႔ပါပဲ။
သို႔မဟုတ္ ဆာနာေရာဂါ” ဟာ အႏွိဳင္းမဲ့ေရာဂါျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့
ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္းေရာဂါ၊ ဆာနာေရာဂါထက္ပိုၿပီး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးကို နာက်င္ေစပါတယ္၊
ႏွိပ္စက္ပါတယ္လို႔ ႏွိဳင္းယွဥ္စရာ၊ အစားထိုးစရာ၊ထပ္တူျပဳစရာ တျခားေရာဂါ မရွိေတာ့လို႔ပါပဲ။
စံုလင္ျပည့္၀တဲ့ “ေရႊေခတ္” နဲ႔ ၊ “ ယေန႔လူသားမ်ားရဲ႕ မနက္ျဖန္ကမၻာ ”
တစ္ခ်ိန္တုန္းက လူသားေတြဟာ ဒီကေန႔ အေျခအေနမ်ိဳး မေရာက္ခင္ အလြန္သာ
ယာ ေအးခ်မ္းၿပီးေတာ့ အစစအရာရာ စံုလင္ျပည့္၀တဲ့ “ေရႊေခတ္” လို႔ ေခၚရမယ့္ ေခတ္တစ္
မ်ိဳးကို ႀကံဳခဲ့ၾကရပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ လူသားေတြရဲ႕ သက္တမ္းဟာ ႏွစ္ ၈၀၀၀၀
သက္တမ္းရွည္တယ္။ ႏွစ္ ရွစ္ေသာင္း သက္တမ္းရွည္တဲ့ လူ႕ေလာကမွာ ျပႆနာအလြန္နည္း
ယာ ေအးခ်မ္းၿပီးေတာ့ အစစအရာရာ စံုလင္ျပည့္၀တဲ့ “ေရႊေခတ္” လို႔ ေခၚရမယ့္ ေခတ္တစ္
မ်ိဳးကို ႀကံဳခဲ့ၾကရပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ လူသားေတြရဲ႕ သက္တမ္းဟာ ႏွစ္ ၈၀၀၀၀
သက္တမ္းရွည္တယ္။ ႏွစ္ ရွစ္ေသာင္း သက္တမ္းရွည္တဲ့ လူ႕ေလာကမွာ ျပႆနာအလြန္နည္း
အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ငရဲက်မည္ကို ကုစားႏိုင္မည္လား ?။
အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ငရဲက်မည္ကို ကုစား၍ရတာလည္း ရွိသလို၊ ကုစား၍ မရႏိုင္တာလည္း
ရွိပါသည္။ အကုသိုလ္လုပ္မိတိုင္း “ ငရဲက်မည္ကို ကုစားမရဘဲ ” တိုက္ရိုက္သြားၾကသည္မွာ အား
လံုး မဟုတ္ပါ။ ကုစားမရသည္မွာ ပဥၥနႏၱရိယကံ ( အမိကိုသတ္၊ မဖကိုသတ္၊ ရဟႏၱာကိုသတ္၊
ျမတ္စြာဘုရားကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ျပဳျခင္း၊ သံဃာသင္းခြဲျခင္း) က်ဴးလြန္ထားသူမ်ားျဖစ္၏။
ရွိပါသည္။ အကုသိုလ္လုပ္မိတိုင္း “ ငရဲက်မည္ကို ကုစားမရဘဲ ” တိုက္ရိုက္သြားၾကသည္မွာ အား
လံုး မဟုတ္ပါ။ ကုစားမရသည္မွာ ပဥၥနႏၱရိယကံ ( အမိကိုသတ္၊ မဖကိုသတ္၊ ရဟႏၱာကိုသတ္၊
ျမတ္စြာဘုရားကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ျပဳျခင္း၊ သံဃာသင္းခြဲျခင္း) က်ဴးလြန္ထားသူမ်ားျဖစ္၏။
ဆြမ္းတစ္နပ္မွ ၀ေအာင္မဘုန္းေပးရေသာ မေထရ္။
ေလာသကတိႆသည္ သာ၀တၳိၿမိဳ႕ထဲတြင္ လွည့္လည္ေတာင္းေသာ္လည္း ေရွးယခင္ဘ၀ ဣႆာ
မစၦရိယဓာတ္ခံေၾကာင့္ ေပးမည့္ေကၽြးမည့္သူ တစ္ေယာက္မွ် မရွိေပ။ အိမ္ေနာက္ေဖးတြင္ အိမ္ရွင္မမ်ား
လွမ္းပက္ထားေသာ အိုးေဆးေရ ခြက္ေဆးေရမ်ားထဲမွ တမင္းေစ့ကေလးမ်ားကို တစ္ေစ့ခ်င္း လိုက္
ေကာက္စားကာ အသက္ဆက္ရရွာ၏။
မစၦရိယဓာတ္ခံေၾကာင့္ ေပးမည့္ေကၽြးမည့္သူ တစ္ေယာက္မွ် မရွိေပ။ အိမ္ေနာက္ေဖးတြင္ အိမ္ရွင္မမ်ား
လွမ္းပက္ထားေသာ အိုးေဆးေရ ခြက္ေဆးေရမ်ားထဲမွ တမင္းေစ့ကေလးမ်ားကို တစ္ေစ့ခ်င္း လိုက္
ေကာက္စားကာ အသက္ဆက္ရရွာ၏။
အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ႀကီး အေလာင္းေတာ္, တရားထူးရသြားေသာ တရားေတာ္။
အရွင္သာရိပုတၱရာ အေလာင္းေတာ္ ဥပတိႆနဲ႔ အရွင္ေမာဂၢလန္ အေလာင္းေတာ္ ေကာလိ
တတို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ေပ်ာ္ပြဲသဘင္ကို ၾကည့္ၾကရင္းနဲ႔ ေနာင္အႏွစ္တစ္ရာၾကာရင္ ပြဲကသူ
ပြဲၾကည့္သူေတြဟာ “နာမည္မွ် ကေလးေတာင္”က်န္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးစတဲ့ အသိတရားေတြရၿပီး
မေသတရားကို ရွာၾကတယ္။ အဲဒီလိုရွာရင္းနဲ႔ သိဥၨည္းပရဗိုဇ္ႀကီးဆီ ေရာက္သြားတယ္။ သိဥၨည္းဆ
တတို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ေပ်ာ္ပြဲသဘင္ကို ၾကည့္ၾကရင္းနဲ႔ ေနာင္အႏွစ္တစ္ရာၾကာရင္ ပြဲကသူ
ပြဲၾကည့္သူေတြဟာ “နာမည္မွ် ကေလးေတာင္”က်န္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးစတဲ့ အသိတရားေတြရၿပီး
မေသတရားကို ရွာၾကတယ္။ အဲဒီလိုရွာရင္းနဲ႔ သိဥၨည္းပရဗိုဇ္ႀကီးဆီ ေရာက္သြားတယ္။ သိဥၨည္းဆ
Friday, July 10, 2015
"ပ႒ာန္းမရြတ္မီ အဓိ႒ာန္ပုံ သစၥာျပဳပုံ ႏွင့္ ပ႒ာန္း(၂၄)ပစၥည္းျမန္မာျပန္"
မၾကာခင္ေရးသားျပီး တင္ေတာ့မည့္ ပ႒ာန္း(၂၄)ပစၥည္း ျမန္မာျပန္အတြက္
ေရွးဦးစြာ ပ႒ာန္းမရြတ္ဆုိမီ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ လုပ္ငန္းေလးေတြအေၾကာင္းကုိ
ေရးသားျပီးအသိေပးမွျဖစ္ပါမွာပါ။ဘာေၾကာင့္လဲလုိ႔ဆုိေတာ့ ပ႒ာန္းမရြတ္ဆုိမီ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္လုပ္ငန္းေတြအေၾကာင္းကုိသိထားမွ ရြတ္ဆုိတဲ့အခါ ေနရာက်မွာျဖစ္ပါတယ္။မသိထားရင္ေတာ့ ေနရာက်စရာအေၾကာင္းမရွိပါ။ေနရာက်က် အစီစဥ္က်က်ရြတ္ဆုိပါမွ အက်ဳိးထူး အက်ဳိးျမတ္မ်ားကုိခံစားရမည္ျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ ပ႒ာန္းမရြတ္ဆုိမီ အဓိ႒ာန္ပုံႏွင့္သစၥာဆုိရပုံေလးကုိ ေရွးဦးစြာေရးသားလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
``ရဟန္းသံဃာကိုေ၀ဖန္ေကာင္းပါသလား..´´
Thursday, July 9, 2015
မ်က္စိလည္စရာ ကံအက်ဳိးေပး
ေလာကတြင္ မေကာင္းမႈလုပ္လွ်င္ မေကာင္းက်ဳိးေပးမည္၊ ေကာင္းမႈလုပ္လွ်င္
ေကာင္းက်ဳိးေပးမည္ဟု... ဗုဒၶကေဟာေဖၚညႊန္ျပေပးခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း
ဗုဒၶ၏အဆုံးအမကို "သတိ ဓာတ္လိုက္တတ္သည္၊ မကိုင္ရ" ဆိုသည့္
လွ်ပ္စစ္မီးႀကိဳးေလာက္ပင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားမယုံၾကေပ။
**အားကိုးရာ ရွာၾကေသာ္လည္း**
ကုသုိလ္ဟူသည္

မ႒ကု႑လီ သည္ အိမ္ျပင္ ေညာင္ေစာင္း ထက္၌ လဲေလ်ာင္း ေနသည္။ စင္စစ္ လဲေလ်ာင္း ေနသည္ ဟူသည္ မွာလည္း မည္ကာ မတၱ မွ်သာ ျဖစ္၏။ ကုိယ္ခႏၶာ တစ္ခု ေညာင္ေစာင္း ေပၚတြင္ ပုံက် ေနသည္ ဟု ဆုိနုိင္ ရုံမွ်သာ ျဖစ္သည္။ ၀ါထိန္ ေျခာက္ေသြ႔ ေနေသာ မ်က္လုံးမ်ား ရံဖန္ ရံခါ လွုပ္ခတ္ သြားသည္ ကလြဲ၍ သူ၏ တစ္ကုိယ္လုံး သည္ ျငိမ္သက္ လ်က္ ရွိသည္။
သဘာ၀အရွိတရားကို သိစြမ္းႏိုင္တဲ့ ပညာ။
ပညာဆိုတာကေတာ့ ဗုဒၶျမတ္စြာက ေလာကႀကီးမွာ လိုအပ္တဲ့ အျမင့္ဆံုးပညာကို
ေဟာထားတယ္။ ပညာဟူသည္မွာ အေကာင္းအဆိုး၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး လုပ္သင့္ မလုပ္သင့္
စတာေတြကို ခြဲျခားသိတာကို ပညာေခၚတယ္။ ေလာကမွာ သင္ယူထားတဲ့ ပညာအမ်ားစုဟာ
သညာအဆင့္ပဲရွိေသးတယ္၊ အဲဒီအေပၚမွာ အေကာင္းအဆိုး ခြဲျခားသိတာမွ ပညာျဖစ္တယ္။
ေဟာထားတယ္။ ပညာဟူသည္မွာ အေကာင္းအဆိုး၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး လုပ္သင့္ မလုပ္သင့္
စတာေတြကို ခြဲျခားသိတာကို ပညာေခၚတယ္။ ေလာကမွာ သင္ယူထားတဲ့ ပညာအမ်ားစုဟာ
သညာအဆင့္ပဲရွိေသးတယ္၊ အဲဒီအေပၚမွာ အေကာင္းအဆိုး ခြဲျခားသိတာမွ ပညာျဖစ္တယ္။
ဗုဒၶဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရန္ ကုသိနာရံုသို႔ ၾကြျခင္းအေၾကာင္း ၃ ပါး။
၁။ မဟာသုဒႆနသုတ္ ေဟာေတာ္မူလိုေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း။
၂။ သုဘဒၵရဟန္း ရဟႏၱာျဖစ္လတၱံကို သိေတာ္မူျခင္း။
၃။ ဓာတ္ေတာ္ေၾကာင့္ ၇ -ျပည္ေထာင္ မင္းတို႔ စစ္ျဖစ္မည့္အေရးကို ဆရာေဒါနပုဏၰားက
စစ္မျဖစ္ေအာင္ တားႏိုင္မည္ကို သိျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
၂။ သုဘဒၵရဟန္း ရဟႏၱာျဖစ္လတၱံကို သိေတာ္မူျခင္း။
၃။ ဓာတ္ေတာ္ေၾကာင့္ ၇ -ျပည္ေထာင္ မင္းတို႔ စစ္ျဖစ္မည့္အေရးကို ဆရာေဒါနပုဏၰားက
စစ္မျဖစ္ေအာင္ တားႏိုင္မည္ကို သိျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
“တစ္ေယာက္တည္း တည့္ေအာင္ေနပါ”
“ခင္မကန္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး”ဆိုတာ
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ “မင္းတုန္းမင္းၾကီး”လက္ထက္မွာ
ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားပါ။
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ “မင္းတုန္းမင္းၾကီး”လက္ထက္မွာ
ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားပါ။
ဘုရား၊ ရဟႏၱာဓာတ္ေတာ္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္ မိမိတို႔၏ ေနအိမ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ႏွင့္
ကိုယ္ေတာ္စား ရုပ္ပြားဆင္းထုေတာ္မ်ားကို ထားရွိ ကိုးကြယ္ၾကပါသည္။ အခ်ိဳ႕ဆိုလွ်င္ ရိုေသ
ေလးစားအပ္သည့္ နာမည္ႀကီး ဘယ္ဆရာေတာ္က ဓာတ္ေတာ္က်သည္၊ ဘယ္ဆရာေတာ္ႀကီးက
ေတာ့ နာမည္ႀကီးေပမယ့္ ဓါတ္ေတာ္မက်ဘူး ဟူ၍ပင္ ျငင္းခံုေလ့ ရွိတတ္ၾကပါသည္။ ဆရာေတာ္
ကိုယ္ေတာ္စား ရုပ္ပြားဆင္းထုေတာ္မ်ားကို ထားရွိ ကိုးကြယ္ၾကပါသည္။ အခ်ိဳ႕ဆိုလွ်င္ ရိုေသ
ေလးစားအပ္သည့္ နာမည္ႀကီး ဘယ္ဆရာေတာ္က ဓာတ္ေတာ္က်သည္၊ ဘယ္ဆရာေတာ္ႀကီးက
ေတာ့ နာမည္ႀကီးေပမယ့္ ဓါတ္ေတာ္မက်ဘူး ဟူ၍ပင္ ျငင္းခံုေလ့ ရွိတတ္ၾကပါသည္။ ဆရာေတာ္
Wednesday, July 8, 2015
“ဘဝကူးမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ သႆတဓိ႒ိျဖစ္ပံု၊ ျဖဳတ္ပံု”
ရုပ္တရား၊ နာမ္တရားတစ္ပါးပါးကို မပ်က္မစီး အျမဲတည္ေနတယ္လို႔ အယူမွား
တာကို သႆတဒိ႒ိလို႔ေခၚတယ္။ သတၱဝါဆိုတာ ေသရင္ျပတ္တာပဲ။ ေနာက္
ထပ္ဘာမွ မျဖစ္ေတာ့ဘူးလို႔ အယူမွားတာက်ေတာ့ဥေစၧဒဒိ႒ိလို႔ေခၚတယ္။
ဗုဒၶဘာသာေတြဟာ လူေသျပီးဘဝကူးေျပာင္းတာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ သႆတဒိ႒ိ
အယူရွိတယ္။
ဘယ္လမ္းက သြားေနသလဲ

ျမတ္စြာဘုရားက ဘယ္လို ဥပမာေပးလဲဆိုေတာ့
ေတာင္ထိပ္က မ်က္စိအျမင္နဲ ့ျပည့္စံုတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာတဲ့
ဟိုးအေ၀းကရွိတဲ့ သဲကႏၱာရၾကီးထဲကို လွမ္းျပီးၾကည့္လို္က္တယ္။
ၾကည့္ေတာ့ အေပၚကလဲ ေနကပူလိုက္တာ ေအာက္က သဲေတြကလဲ
ပူက်က္ျပီးေတာ့ ေလာင္ကြ်မ္းေနတဲ့ ဒီခရီးကို ၾကည့္ေနတုန္းမွာပဲ
လူတစ္ေယာက္ ခရီးသြားေနတယ္ ၊ အဲဒီကႏၱာရၾကီးထဲမွာ
သူက ဖိနပ္မပါ အေပၚက အေဆာင္းမပါ သြားေနတာ။
စုိးရိမ္ျခင္းကင္းေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ

တစ္ေန႔မွာ သိၾကားမင္းဟာ သရဘဂၤရေသ့ကုိ ေမးခြန္းေတြ လာေမးပါတယ္။ သိၾကားမင္းေမးတဲ့ ေမးခြန္းေတြထဲမွာ ပထမဆုံးေမးခြန္းကေတာ့........
ကႎသု ၀ဓိတြာ န ကဒါစိ ေသာစတိ။
“အဘယ္အရာကုိ သတ္လုိက္ျခင္းျဖင့္ ဘယ္ေတာ့မွ မစုိးရိမ္ရပါသနည္း?
ဒီေတာ့ သရဘဂၤရေသ့က ေျဖပါတယ္..။
ေကာဓံ ၀ဓိတြာ န ကဒါစိ ေသာစတိ။
ေဒါသကုိ ပယ္သတ္လုိက္ျခင္းျဖင့္ ဘယ္ေတာ့မွ မစုိးရိမ္ရေတာ့ပါ။
Tuesday, July 7, 2015
သီလ၏ ေၾကာင္းက်ိဳး အဆက္ဆက္
♦ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာ ၃ ပါးကို ယံုၾကည္လွ်င္ ေကာင္းေသာ အလုပ္ (ကုသိုလ္)
ေၾကာင့္ ေကာင္းက်ိဳး ရ၍ ဆိုးေသာ အလုပ္ (အကုသိုလ္) ေၾကာင့္ ဆိုးက်ိဳး ရသည္
ဆိုေသာ ေၾကာင္းက်ိဳး သဘာဝ (ကံႏွင့္ ကံ၏ အက်ိဳး) ကို ယံုၾကည္ လက္ခံ၏။ (
ကမၼသကတာ သမၼာဒိ႒ိ )
ကုသုိလ္ဆုိတာ ယူတတ္ရင္ အလြယ္ေလး
ပုိက္ဆံကုန္မွ ကုသုိလ္ယူလုိ႔ရတာလဲ ရွိတယ္၊
ပုိက္ဆံမကုန္ဘဲနဲ႔ ကုသုိလ္ယူလုိ႔ရတာလဲရွိတယ္ေနာ္။
မတတ္ႏုိင္လို႔ ကုသိုလ္မလုပ္ႏုိင္ဘူးဆုိၿပီး စိတ္အားမငယ္ပါနဲ႔။
ဒီ(၁၀)ပါးကုိ ပုညႀကိယာ၀တၳဳ
ကုသုိလ္ျဖစ္ေၾကာင္းတရား (၁၀)ပါးလုိ႔ေခၚတယ္။
ဒီထဲက တစ္ခုခုလုပ္ေနျဖစ္တယ္ဆုိရင္ ကုသုိလ္ရေနပါတယ္။
ပုိက္ဆံမကုန္ဘဲနဲ႔ ကုသုိလ္ယူလုိ႔ရတာလဲရွိတယ္ေနာ္။
မတတ္ႏုိင္လို႔ ကုသိုလ္မလုပ္ႏုိင္ဘူးဆုိၿပီး စိတ္အားမငယ္ပါနဲ႔။
ဒီ(၁၀)ပါးကုိ ပုညႀကိယာ၀တၳဳ
ကုသုိလ္ျဖစ္ေၾကာင္းတရား (၁၀)ပါးလုိ႔ေခၚတယ္။
ဒီထဲက တစ္ခုခုလုပ္ေနျဖစ္တယ္ဆုိရင္ ကုသုိလ္ရေနပါတယ္။
သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ စိတ္ေနသေဘာထား
သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏စိတ္ေနသေဘာထား
သူေတာ္ေကာင္းဆိုတာ
“သူေတာ္ေကာင္း”ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ပါဠိဘာသာမွာ “သပၸဳရိသ”လို႔ေခၚတယ္၊ “သေႏၲာ ပုရိေသာ သပၸဳရိေသာ”ဆိုတဲ့အတိုင္း ၿငိမ္သက္ေအးခ်မ္းေသာသူ ဟု အဓိပၸါယ္ရတယ္။
ျမန္မာလိုသူေတာ္ေကာင္း ဆိုတာ ေတာ္လည္းေတာ္၊ ေကာင္းလည္းေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္၊ ေတာ္တယ္ဆိုတာ အရည္အခ်င္း ရွိတာ၊ ေကာင္းတယ္ဆိုတာ စိတ္ထားေကာင္းတာ၊
သူေတာ္ေကာင္းဆိုတာ
“သူေတာ္ေကာင္း”ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ပါဠိဘာသာမွာ “သပၸဳရိသ”လို႔ေခၚတယ္၊ “သေႏၲာ ပုရိေသာ သပၸဳရိေသာ”ဆိုတဲ့အတိုင္း ၿငိမ္သက္ေအးခ်မ္းေသာသူ ဟု အဓိပၸါယ္ရတယ္။
ျမန္မာလိုသူေတာ္ေကာင္း ဆိုတာ ေတာ္လည္းေတာ္၊ ေကာင္းလည္းေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္၊ ေတာ္တယ္ဆိုတာ အရည္အခ်င္း ရွိတာ၊ ေကာင္းတယ္ဆိုတာ စိတ္ထားေကာင္းတာ၊
ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္၏ ဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္ဖို႔ နည္းလမ္းေကာင္းမ်ား။
ဒီဘ၀ၿပီးသြားရင္ ဘယ္ေရာက္မယ္ဆိုတာ သာမန္ပုထုဇဥ္ေတြ မသိႏိုင္ပါ။ ျမတ္စြာဘု
ရား တရားေတာ္ေတြ တို႔တစ္ေတြ နာခြင့္ရၾကပါတယ္။ တရားေတာ္ေတြဆိုတာ ေရာဂါေပ်ာက္
ေအာင္ ကုသႏိုင္တဲ့ ေဆးနဲ႔ အလားတူပါတယ္။ ေဆးဆိုတာ မေသာက္ဘဲနဲ႔ ေနလို႔ရွိရင္ေတာ့
ေရာဂါ မေပ်ာက္ႏိုင္ပါ။ ေရာဂါေပ်ာက္ခ်င္ရင္ ေဆးကိုမွန္မွန္ ေသာက္ရပါတယ္။ တရားဆို
ရား တရားေတာ္ေတြ တို႔တစ္ေတြ နာခြင့္ရၾကပါတယ္။ တရားေတာ္ေတြဆိုတာ ေရာဂါေပ်ာက္
ေအာင္ ကုသႏိုင္တဲ့ ေဆးနဲ႔ အလားတူပါတယ္။ ေဆးဆိုတာ မေသာက္ဘဲနဲ႔ ေနလို႔ရွိရင္ေတာ့
ေရာဂါ မေပ်ာက္ႏိုင္ပါ။ ေရာဂါေပ်ာက္ခ်င္ရင္ ေဆးကိုမွန္မွန္ ေသာက္ရပါတယ္။ တရားဆို
“ရဟန္းျပဳျခင္း၏ အက်ိဳးမ်ား”
ရဟန္းျပဳျခင္းျဖင့္ ------
(၁) မင္းခစားဘ၀ႏွင့္ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္မွ ကင္းလြတ္ျခင္း။
(၂) အခြန္ထမ္းေဆာင္မွဳ ကင္းလြတ္ျခင္း။
(၃) ပါတိေမာကၡ သံ၀ရသီလႏွင့္ ျပည့္စံုသျဖင့္
အပါယ္ေဘးမွ ကင္းေ၀းျခင္း။
(၁) မင္းခစားဘ၀ႏွင့္ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္မွ ကင္းလြတ္ျခင္း။
(၂) အခြန္ထမ္းေဆာင္မွဳ ကင္းလြတ္ျခင္း။
(၃) ပါတိေမာကၡ သံ၀ရသီလႏွင့္ ျပည့္စံုသျဖင့္
အပါယ္ေဘးမွ ကင္းေ၀းျခင္း။
လူတိုင္း ခံစားေနရတဲ့ “ ဒုကၡ (၇) မ်ိဳး ” ။
လူတိုင္းလူတိုင္း ခံစားေနရတဲ့ ဒုကၡ ( ၇ ) မ်ိဳးမွာ= (၁) ဒုကၡ ဒုကၡ။ (၂) ၀ိပရိဏာမဒုကၡ။
(၃) သခၤ ါရဒုကၡ။ (၄) ပဋိ စၦႏၷဒုကၡ။ (၅) အပၸဋိ စၦႏၷဒုကၡ။ (၆) ပရိယာယဒုကၡ။ (၇) နိပၸရိယာယ
ဒုကၡ တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
(၁) ဒုကၡ ဒုကၡ = =
(၃) သခၤ ါရဒုကၡ။ (၄) ပဋိ စၦႏၷဒုကၡ။ (၅) အပၸဋိ စၦႏၷဒုကၡ။ (၆) ပရိယာယဒုကၡ။ (၇) နိပၸရိယာယ
ဒုကၡ တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
(၁) ဒုကၡ ဒုကၡ = =
ရဟန္းေတာ္ေတြကို ဆံုးမေတာ္မူေသာနည္း။
“ဘုန္းေတာ္ႀကီး ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတာ္အထဲက တရားတစ္ပုဒ္ကို သတိ
ရမိတယ္။” အခါတစ္ပါးမွာ ကာသိျမင္းထိန္းက ဘုရားရွင္အနား ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး “အရွင္ဘုရား တပည့္
ျဖစ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြကို ဘယ္လိုမ်ား ဆံုးမပါသလဲ ဘုရား” လို႔ ေမးေလွ်ာက္ဖူးတယ္။
အဲဒီလို ေမးေလွ်ာက္တာကို ခံရေတာ္မူတဲ့အခါ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက “အသင္က
ရမိတယ္။” အခါတစ္ပါးမွာ ကာသိျမင္းထိန္းက ဘုရားရွင္အနား ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး “အရွင္ဘုရား တပည့္
ျဖစ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြကို ဘယ္လိုမ်ား ဆံုးမပါသလဲ ဘုရား” လို႔ ေမးေလွ်ာက္ဖူးတယ္။
အဲဒီလို ေမးေလွ်ာက္တာကို ခံရေတာ္မူတဲ့အခါ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက “အသင္က
Monday, July 6, 2015
“ အမိအဖျပဳစုသူကို သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ခ်ီးမြမ္း၏ ”
ျဗဟၼ (ျမတ္ေသာအက်င့္)
ရဟန္းတို႔ မိမိအိမ္၌ အမိအဖတို႔ကို ပူေဇာ္ေသာ
အမ်ဳိးသား အမ်ဳိးသမီးတို႔သည္ ျဗဟၼာ ရွိသည္ မည္ကုန္၏၊
ရဟန္းတို႔ မိမိအိမ္၌ အမိအဖတို႔ကို ပူေဇာ္ေသာ
အမ်ဳိးသား အမ်ဳိးသမီးတို႔သည္ လက္ဦးဆရာ ရွိသည္မည္ကုန္၏၊
ရဟန္းတို႔ မိမိအိမ္၌ အမိအဖတို႔ကို ပူေဇာ္ေသာ
အမ်ဳိးသား အမ်ဳိးသမီးတို႔သည္ ျဗဟၼာ ရွိသည္ မည္ကုန္၏၊
ရဟန္းတို႔ မိမိအိမ္၌ အမိအဖတို႔ကို ပူေဇာ္ေသာ
အမ်ဳိးသား အမ်ဳိးသမီးတို႔သည္ လက္ဦးဆရာ ရွိသည္မည္ကုန္၏၊
ကံတူေသာ္လည္း အက်ိဳးေပးမတူျခင္းအေၾကာင္း
ေမး - ကႆပဘုရားရွင္ လက္ထက္က ရဟန္းတပါးသည္
အႏွစ္ႏွစ္ေသာင္း ရဟန္းတရားကို အားထုတ္ခဲ့ ေသာ္လည္းေသခါနီး၌ ျမက္ပင္တုိ႔ကို မေတာ္တဆ ႏႈတ္မိေသာ ၀ိနည္းျပစ္ကုိအမွတ္ရ၍ ဘုရားႏွစ္ဆူၾကား
ကာလပတ္လုံး တိရိစၦာန္ နဂါးဘ၀ ျဖစ္ရျခင္း၊
အႏွစ္ႏွစ္ေသာင္း ရဟန္းတရားကို အားထုတ္ခဲ့ ေသာ္လည္းေသခါနီး၌ ျမက္ပင္တုိ႔ကို မေတာ္တဆ ႏႈတ္မိေသာ ၀ိနည္းျပစ္ကုိအမွတ္ရ၍ ဘုရားႏွစ္ဆူၾကား
ကာလပတ္လုံး တိရိစၦာန္ နဂါးဘ၀ ျဖစ္ရျခင္း၊
အားေပးစကား
စိတ္ဓာတ္အက်ဆံုးအခ်ိန္
လူေတြ စိတ္ဓာတ္အက်ဆံုးအခ်ိန္ဟာ ဘယ္အခ်ိန္လဲလို႔တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္ပရိသတ္တို႔ သိဖို႔လိုတယ္ေနာ္၊ လူတိုင္းလူတိုင္း ေနာက္ဆံုးၾကံဳေတြ႔ရမယ့္ “တစ္ေန႔ေသာအခ်ိန္” ဆိုတာဘယ္အခ်ိန္လဲ? ေသခါနီးအခ်ိန္ေပါ့။ လူတိုင္းလူတိုင္း မေရွာင္လႊဲႏိုင္ဘူး၊ တစ္ေန႔က်ေတာ့ ၾကံဳေတြ႔ရမယ္ဆိုတဲ႔ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ စိတ္အားအငယ္ဆံုး၊ စိတ္ဓာတ္အက်ဆံုး အခ်ိန္လို႔ ဆိုလိုတယ္။
လူေတြ စိတ္ဓာတ္အက်ဆံုးအခ်ိန္ဟာ ဘယ္အခ်ိန္လဲလို႔တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္ပရိသတ္တို႔ သိဖို႔လိုတယ္ေနာ္၊ လူတိုင္းလူတိုင္း ေနာက္ဆံုးၾကံဳေတြ႔ရမယ့္ “တစ္ေန႔ေသာအခ်ိန္” ဆိုတာဘယ္အခ်ိန္လဲ? ေသခါနီးအခ်ိန္ေပါ့။ လူတိုင္းလူတိုင္း မေရွာင္လႊဲႏိုင္ဘူး၊ တစ္ေန႔က်ေတာ့ ၾကံဳေတြ႔ရမယ္ဆိုတဲ႔ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ စိတ္အားအငယ္ဆံုး၊ စိတ္ဓာတ္အက်ဆံုး အခ်ိန္လို႔ ဆိုလိုတယ္။
Sunday, July 5, 2015
ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာရဖို႔ ဘယ္လိုေနၾကရမလဲ ?။
ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာရဖို႔ဆိုတာ အခ်က္ ၄ ခ်က္ လိုအပ္တယ္။ အဲဒီ အခ်က္ ၄ ခ်က္နဲ႔
ကိုယ္ရဲ႕ စိတ္စြမ္းအားေတြကို ေလ့က်င့္ေပးရမယ္။
၁။ “ ငါ့သႏၱာန္မွာ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေစရမယ္” = ငါ့သႏၱာန္မွာ ဒီဘ၀ရလာတဲ့အခ်ိန္မွာ
ကုသိုလ္စိတ္ေတြ မ်ားမ်ားျဖစ္ေစရမယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ကုသိုလ္စိတ္မ်ားမ်ား ျဖစ္ေစရမွာလဲဆိုရင္
ကုသိုလ္ဆိုတာ အဆိုးတရားေတြ ဖယ္ရွားၿပီး အေကာင္းတရားေတြကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးႏိုင္တဲ့
ကိုယ္ရဲ႕ စိတ္စြမ္းအားေတြကို ေလ့က်င့္ေပးရမယ္။
၁။ “ ငါ့သႏၱာန္မွာ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေစရမယ္” = ငါ့သႏၱာန္မွာ ဒီဘ၀ရလာတဲ့အခ်ိန္မွာ
ကုသိုလ္စိတ္ေတြ မ်ားမ်ားျဖစ္ေစရမယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ကုသိုလ္စိတ္မ်ားမ်ား ျဖစ္ေစရမွာလဲဆိုရင္
ကုသိုလ္ဆိုတာ အဆိုးတရားေတြ ဖယ္ရွားၿပီး အေကာင္းတရားေတြကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးႏိုင္တဲ့
ေသျခင္းအေၾကာင္း ၄ မ်ိဳး။
၁။ အသက္တမ္း ကုန္ျခင္း။ (ဥပမာ- ဆီမီးၿငိမ္းရာ ဆီကုန္ျခင္း။)
၂။ ကံ အစြမ္းကုန္ျခင္း။ (ဥပမာ- ဆီမီးၿငိမ္းရာ မီးစာကုန္ျခင္း။)
၃။ အသက္တမ္း၊ ကံ အစြမ္း ၂ မ်ိဳးလံုးကုန္ျခင္း။ (ဆီႏွင့္ မီးစာ ၂ မ်ိဳးစလံုး ကုန္ခန္းျခင္း။)
၄။ ဥပေစၦဒကကံက သတ္ျဖတ္ျခင္။ (ဆီႏွင့္မီးစာ ရွိေသးပါေသာ္လည္း ေလျပင္းတိုက္ခတ္ျခင္း
၂။ ကံ အစြမ္းကုန္ျခင္း။ (ဥပမာ- ဆီမီးၿငိမ္းရာ မီးစာကုန္ျခင္း။)
၃။ အသက္တမ္း၊ ကံ အစြမ္း ၂ မ်ိဳးလံုးကုန္ျခင္း။ (ဆီႏွင့္ မီးစာ ၂ မ်ိဳးစလံုး ကုန္ခန္းျခင္း။)
၄။ ဥပေစၦဒကကံက သတ္ျဖတ္ျခင္။ (ဆီႏွင့္မီးစာ ရွိေသးပါေသာ္လည္း ေလျပင္းတိုက္ခတ္ျခင္း
" မု ခ် ခ်မ္း သာ မည္။ "
*သဒၶါလြန္ကဲ ပညာနည္း
တလြဲယံုတတ္သည္။
*ပညာလြန္ကဲ သဒၶါနည္း
စဥ္းလဲေကာက္က်စ္သည္။
*သတိတရား ထိုနွစ္ပါး
စြမ္းအားညွိေပးသည္။
တလြဲယံုတတ္သည္။
*ပညာလြန္ကဲ သဒၶါနည္း
စဥ္းလဲေကာက္က်စ္သည္။
*သတိတရား ထိုနွစ္ပါး
စြမ္းအားညွိေပးသည္။
သာသနာကြယ္ေၾကာင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍။
ကန္ေပါင္ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ ကန္ေရ
ပဋိေ၀ ၾကာ ဟု၊ သံုးခုသာသနာ
မိန္႔ဆိုရာ၌၊ ....
ကန္ေပါင္ရွိမွ၊ ေရတည္ရ၏။
ေရမွတစ္ဆင့္၊ ၾကာပန္းပြင့္၏။
ၾကာပန္းႏွင့္ေရ၊ တည္ရွိေနေအာင္
ပဋိေ၀ ၾကာ ဟု၊ သံုးခုသာသနာ
မိန္႔ဆိုရာ၌၊ ....
ကန္ေပါင္ရွိမွ၊ ေရတည္ရ၏။
ေရမွတစ္ဆင့္၊ ၾကာပန္းပြင့္၏။
ၾကာပန္းႏွင့္ေရ၊ တည္ရွိေနေအာင္
Subscribe to:
Posts (Atom)