က်ေတာ္ လူမွန္းသိစအရြယ္ေလာက္က ဘုရားရွင္ မွာ ဝ႗္ေၾကြးေတာ္ ၁၀ ပါးရွိတယ္ လို ့ လူၾကီးသူမမ် ားရဲ့ အေျပာရ ၾကားဖူးခဲ့ ရပါတယ္။ ဒီလို ဘုရားရွင္မွာ ဝ႗္ေၾကြးရွိတယ္ ဆိုတာနဲ ့ ပါတ္သက္ျပီး က် ေတာ္ အေတာ္ေလးဘဝင္ မၾကပါဘူး၊ ဒီ လိုျဖစ္ေနတာႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက် ာ္ ရွိခဲ့ရပါျပီ က်ေနာ္ မိလိႏၵ ပညာ စာအုပ္ကို လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၃၀ ေလာက္ထဲက ဖတ္လာတာပါ ဒီစာအုပ္ထဲမွာ က်ေတာ္တို ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္မွာ ဝ႗္ေၾကြး မရွိဘူး ဆိုတဲ့ မူ မ်ိဳ းကို လက္ကိုင္ထားျပီးေရးသြားတာကို ဖတ္ခဲ့ရေတာ့ ရင္ထဲမွာ ပီတိ ျဖစ္ခဲ့ရဖူးျပီး သို ့ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ် ားကေရာ
Saturday, November 4, 2017
အရွင္ေဆကိႏၵ၏ ေရွ႕တင္တစ္မ်ိဳး၊ ကြယ္ရာတစ္မ်ိဳးတရားေတာ္ ။
ဟန္ေဆာင္တယ္ဆိုလို႔ ဟန္မေဆာင္တဲ့ ဒကာႀကီးတစ္ေယာက္နဲ႔ ဓႏုျဖဴတရားစခန္းမွာ
ဓမၼဒူတ ဆရာေတာ္ႏွင့္ ေတြ႕တယ္။ တရားစခန္းဆိုေတာ့ တရားေမး၊ တရားေလွ်ာက္၊ တရား
စစ္လုပ္ေပးတယ္။ တျခားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ ျပင္ေပးသင့္ရင္ ျပင္ေပးႏိုင္တာေပါ့၊ဆရာေတာ္
ဓမၼဒူတ ဆရာေတာ္ႏွင့္ ေတြ႕တယ္။ တရားစခန္းဆိုေတာ့ တရားေမး၊ တရားေလွ်ာက္၊ တရား
စစ္လုပ္ေပးတယ္။ တျခားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ ျပင္ေပးသင့္ရင္ ျပင္ေပးႏိုင္တာေပါ့၊ဆရာေတာ္
ဗ်ာသနတရားျဖင့္ နိဗၺာန္ထိေအာင္ စြမ္းေဆာင္ျခင္း။
သူေတာ္စင္ေတြ ဆုေတာင္းတိုင္း ၀ိပတၱိတရား ေလးပါး။ ဗ်ာသနတရား ငါးပါး။ ဆိုတာၾကပါ
တယ္။ အဲဒီ ဗ်ာသနတရား ငါးပါးမွာ==ဥာတိဗ်သန=ေဆြမ်ိဳးေတြထဲက ပ်က္စီးမွဳ။ ေဘာဂဗ်သန=
စည္းစိမ္ဥစၥာေတြ ပ်က္စီးမွဳ။ ေရာဂဗ်သန=ေရာဂါေ၀ဒနာ ျဖစ္ျခင္းျဖင့္ ပ်က္စီးမွဳ။
တယ္။ အဲဒီ ဗ်ာသနတရား ငါးပါးမွာ==ဥာတိဗ်သန=ေဆြမ်ိဳးေတြထဲက ပ်က္စီးမွဳ။ ေဘာဂဗ်သန=
စည္းစိမ္ဥစၥာေတြ ပ်က္စီးမွဳ။ ေရာဂဗ်သန=ေရာဂါေ၀ဒနာ ျဖစ္ျခင္းျဖင့္ ပ်က္စီးမွဳ။
သက္သတ္လြတ္စားျခင္း။
ယခုအခါ လြဲမွားေသာ ကိုးကြယ္ရာမ်ားကို ေရွ့တန္းတင္ထားေသာ သက္သတ္လြတ္ စားေသာ၀ါဒ၊
အေသြးလြတ္ အသားလြတ္ စားေသာ၀ါဒ၊ မီးလြတ္စားေသာ၀ါဒ၊ တို ့ကို တြင္က်ယ္ေအာင္ ျဖန္ ့ျဖဴးေနေသာ
အင္အားစုမ်ား ရွိေနပါသည္။ ေထရ၀ါဒ ရွ ုေထာင့္မွၾကည့္ေသာ္ အထြက္တင္ရမည့္ သာသနက်င့္စဥ္ မ
အေသြးလြတ္ အသားလြတ္ စားေသာ၀ါဒ၊ မီးလြတ္စားေသာ၀ါဒ၊ တို ့ကို တြင္က်ယ္ေအာင္ ျဖန္ ့ျဖဴးေနေသာ
အင္အားစုမ်ား ရွိေနပါသည္။ ေထရ၀ါဒ ရွ ုေထာင့္မွၾကည့္ေသာ္ အထြက္တင္ရမည့္ သာသနက်င့္စဥ္ မ
Friday, November 3, 2017
မွန္တစ္ခ်ပ္
အႏၶပုထုဇဥ္တြကို ဒီေလာက္ၾကီးမားေလးလံတဲ့ ကိေလသာဝန္ထုပ္ၾကီးကို သံသရာ တစ္ေလွ်ာက္လံုး မိုက္မိုက္ကန္းကန္း ထမ္းပိုးသြားႏိုင္ေအာင္ ေသြးထုိးေျမွာက္ပင့္ေပး တဲ့သူေတြက "တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ"ရယ္ပါ။ သူတို႔(၃)ဦးထဲမွာ "ဒိ႒ိ"ဟာ အဆုိးဆံုး၊ ဇာတ္အရႈပ္ဆံုးျဖစ္ပါတယ္။
Thursday, November 2, 2017
အကုသိုလ္ ႏွင္႔ ပန္းတုိင္
တစ္ခါတုန္းက အလြန္လွတဲ့ ဗာရာဏသီမင္းတစ္ပါး ရွိပါတယ္။ သူ႔ကုိျမင္လုိက္ရ တဲ့သူေတြဟာ ထပ္ခါထပ္ခါ ျပန္ၾကည့္ခ်င္စိတ္ ျဖစ္ၾကရပါတယ္တဲ့။ တစ္ေန႔ေတာ့ ဗာရာဏသီမင္းဟာ ၿမိဳ႔ထဲကုိ လွည့္လည္ ပါတယ္။ တစ္ေနရာ အေရာက္မွာေတာ့ သူေ႒း တစ္ေယာက္ရဲ႕ မယားက ေလသာ ျပတင္းေပါက္ကေန မင္းကုိ ရပ္ၾကည့္ ေနပါတယ္။ မင္းလည္း ရပ္ၾကည္ေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးကုိ ျမင္ၿပီးတပ္မက္တဲ့ ရာဂစိတ္ ေတြျဖစ္သြား ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အမတ္တစ္ေယာက္ကုိ ေခၚၿပီး “အဲဒီမိန္းမမွာ ေယာက္်ား ရွိမရွိ” စုံစမ္း ခုိင္းပါတယ္။ အမတ္ကလည္း စုံစမ္းၿပီး ေယာက္်ားရွိေၾကာင္း ျပန္ေလွ်ာက္ျပပါတယ္။
လူေတြအဖို႔ နတ္ျပည္သို႔သြားရန္လမ္းေၾကာင္းႀကီး။
ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတို႔ ပြင့္လ်က္ရွိေသာ နတ္ျပည္လမ္းေၾကာင္းႀကီးေပၚသို႔
လူတိုင္းသြားေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး သြားေရာက္ႏိုင္သလဲဆိုရင္ ရွင္းရွင္း
ေလးပါ။
(၁) ပါေဏာ န ဟႏၲေဗၺာ -
လူတိုင္းသြားေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး သြားေရာက္ႏိုင္သလဲဆိုရင္ ရွင္းရွင္း
ေလးပါ။
(၁) ပါေဏာ န ဟႏၲေဗၺာ -
ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေနာက္ဆံုးမိန္႔မွာစကားျဖင့္ နိဗၼာန္ဆီသို ့ဦးတည္ျခင္း။
သံသရာထဲမွာ က်င္လည္ရတဲ့အခါ ဒုကၡဆင္းရဲေတြ နည္းႏိုင္သမွ်နည္းၿပီး ခ်မ္းသာ
သုခ မ်ားစြာနဲ ့ သံသရာထဲမွာ က်င္လည္ရၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ ခ်မ္းသာသုခတို ့ရဲ ့ အ
ထြဋ္အထိတ္ ခ်မ္းသာျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာထိေအာင္ ျမတ္စြာဘုရားက လမ္းညႊန္ေပး
သုခ မ်ားစြာနဲ ့ သံသရာထဲမွာ က်င္လည္ရၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ ခ်မ္းသာသုခတို ့ရဲ ့ အ
ထြဋ္အထိတ္ ခ်မ္းသာျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာထိေအာင္ ျမတ္စြာဘုရားက လမ္းညႊန္ေပး
ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမွဳ အသိပညာေပးေဆာင္ပုဒ္မ်ား (၁) ။
“ သုစိပုဘာ ဆံုးမစာ ”
----------------------
သု,စိ,ပု,ဘာ၊ ၀ိ,လိ,သိ,ဓာ
အကၡရာစြဲသံုး၊ ဤရွစ္လံုးကို
သီကံုးပန္းသြင္၊ ေန႔တိုင္းဆင္ေလာ့
----------------------
သု,စိ,ပု,ဘာ၊ ၀ိ,လိ,သိ,ဓာ
အကၡရာစြဲသံုး၊ ဤရွစ္လံုးကို
သီကံုးပန္းသြင္၊ ေန႔တိုင္းဆင္ေလာ့
Wednesday, November 1, 2017
ရဟန္းနဲ႔ ပရဟိတ...
ဒကာေတာ္။ ။ တခ်ဳိ႕က ေျပာၾကတယ္ဘုရား။ ရဟန္းဆိုတာ ပိဋကတ္ စာေပေတြကို သင္ယူျခင္း၊ ပို႔ခ်ျခင္း တာ၀န္ျဖစ္တဲ့ ဂႏၳဓုရ၊ တရားအားထုတ္ျခင္း တာ၀န္ ျဖစ္တဲ့ ၀ိပႆနာ ဓုရ။ အဲဒီ ဓုရႏွစ္ျဖာကိုပဲ က်င့္ႀကံ အားထုတ္ရမယ္ လို႔ ေျပာၾကတယ္ ဘုရား။ ပရဟိတ လုပ္ငန္းေတြဟာ ရဟန္း သံဃာေတြနဲ႔ မဆိုင္ဘူး တဲ့ ဘုရား။ အဲဒီ စကားကို တပည့္ေတာ္ ဘယ္လို နားလည္ရမွန္း မသိ ျဖစ္ေနတယ္ ဘုရား။
Tuesday, October 31, 2017
ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္
အခု ကုိယ့္အရြယ္က ေက်ာင္းသုံးဗလာစာအုပ္သုံးတ့ဲ အရြယ္မဟုတ္ေတာ့တာမုိ့ လက္ရွိ
ေက်ာင္းသုံးဗလာစာအုပ္ေနာက္ေက်ာမွာ မိဘက်င့္၀တ္၊ သားသမီးက်င့္၀တ္၊ ဆရာက်င့္၀တ္၊
တပည့္က်င့္၀တ္စသည့္စသည့္ ေဆာင္ပုဒ္ကဗ်ာေတြ ပါ၊မပါ အတိအက် မသိပါ။
လြန္ခ့ဲျပီး အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ေလာက္က ေက်ာင္းသုံးဗလာစာအုပ္ေတြမွာ အျမဲတေစ ေတြ့ရေလ့ရွိတ့ဲ
စာသားေတြျဖစ္တယ္ဆုိတာေကာင္းေကာင္းအာမခံႏုိင္ပါသည္။
နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း ဉာဏ္(၁၆) ပါး။
နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားက်င္ႀကံ အားထုတ္ေနၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတို႔ အ
တြက္ နိဗၺာနေရာက္ေၾကာင္းဉာဏ္ ၁၆- ပါးမွာ==
(၁)။ နာမရူပပရိေ စၦဒဉာဏ္ = ဘံုသံုးပါး၌ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးကို ပိုင္းျခားသိေသာဉာဏ္။
(၂)။ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ = ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး၏ ျဖစ္ေၾကာင္းတရားကို သိမ္းဆည္းေသာဉာဏ္။
တြက္ နိဗၺာနေရာက္ေၾကာင္းဉာဏ္ ၁၆- ပါးမွာ==
(၁)။ နာမရူပပရိေ စၦဒဉာဏ္ = ဘံုသံုးပါး၌ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးကို ပိုင္းျခားသိေသာဉာဏ္။
(၂)။ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ = ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး၏ ျဖစ္ေၾကာင္းတရားကို သိမ္းဆည္းေသာဉာဏ္။
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာရတဲ့အထိ အက်ိဳးေပးႏိုင္ေသာ မဂၢင္ရွစ္ပါးအက်င့္တရား။
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ရဖို ့ရာ အက်င့္တရား အမွန္က မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္တရားပဲ
ျဖစ္တယ္။ မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္တရားကို ေျပာရရင္==
(သမၼာ၀ါစာ) စကားအေျပာကိုထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ရမယ္။ စကားေျပာဆိုတဲ့အခါ အျပစ္ကင္းတဲ့
ျဖစ္တယ္။ မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္တရားကို ေျပာရရင္==
(သမၼာ၀ါစာ) စကားအေျပာကိုထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ရမယ္။ စကားေျပာဆိုတဲ့အခါ အျပစ္ကင္းတဲ့
တရားဓမၼရွိေနရင္ ငါဘုရားရွိေနပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက ပရိနိဗၺာန္စံခါနီးမွာ ေဟာထားခဲ့တာရွိတယ္။ “ ေယာေခါ အာနႏၵ
မယာ ဓေမၼာ စ ၀ိနေယာ စ ေဒသိေတာ ပညေတၱာ၊ ေသာ ေ၀ါ မမစၥေယန သတၳာ ” တဲ့၊
အာနႏၵ- ညီဘြားအာနႏၵာ၊ ေယာ ဓေမၼာ-အၾကင္ဓမၼကိုလည္းေကာင္း၊ ေယာ ၀ိနေယာစ-
မယာ ဓေမၼာ စ ၀ိနေယာ စ ေဒသိေတာ ပညေတၱာ၊ ေသာ ေ၀ါ မမစၥေယန သတၳာ ” တဲ့၊
အာနႏၵ- ညီဘြားအာနႏၵာ၊ ေယာ ဓေမၼာ-အၾကင္ဓမၼကိုလည္းေကာင္း၊ ေယာ ၀ိနေယာစ-
Monday, October 30, 2017
ခက္ခဲနက္နဲတ့ဲ ကထိန္၊ သိမ္
ဆုိရုိးစကားဆုိတာ တုိတုိနဲ ့လုိရင္းကုိေျပာျပႏုိင္တ့ဲ စကားျဖစ္တယ္။ လူမ်ဳိးတုိင္းမွာ မွတ္သားဖြယ္ဆုိရုိးစကားေတြ ရွိတယ္။ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြရ့ဲယဥ္ေက်းမႈနယ္ပယ္မွာလည္း ဆုိရုိးစကားဆုိတာရွိေပသေပါ့။ ျမန္မာဆုိရုိးေတြထဲက ရာသီေပၚစကားတခုအေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ရာသီဆုိတာ ကထိန္ရာသီျဖစ္ပါတယ္။
Sunday, October 29, 2017
ဗုဒၶအလိုေတာ္က် ဓမၼယၾတာ
ေလာကလူသားတို႔သည္ မိမိတို႔ဘ၀တြင္ အလိုမရွိ၊ မျမတ္ႏိုး၊ မႏွစ္သက္၊ မေတာင့္တ အပ္ေသာ ေဘးဆိုး၊ ကပ္ဆိုး၊ အႏၱရာယ္ဆိုး၊ ေရာဂါဆိုးအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ႏွင့္ ၾကံဳေတြ႔လာရေသာအခါ ဆင္းရဲဒုကၡ ေရာက္္ၾကရ၏။ ယူၾကံဳးမရ ျဖစ္ၾကရ၏။ ေဆာက္တည္ရာမရ ငိုေၾကြးၾကရ၏။ စိုးရိမ္ပူေဆြးၾကရ၏။ ဘာလုပ္၍ ဘာကိုင္ရမွန္းမသိေအာင္ ေျခမကိုင္မိ လက္မကိုင္မိ ျဖစ္တတ္ၾက၏။ ဤသို႔ဆင္းရဲဒုကၡ ေတြ႔ၾကံဳရ၍ မိမိကိုယ္တိုင္ ကံနိမ့္ေနျခင္းကို သိကားသိ၏။ သို႔ေသာ္ ထိုနိမ့္ေနေသာကံကို ျမင့္လာေအာင္ မည္သို႔ေသာနည္းလမ္းျဖင့္ ျပဳလုပ္ရမည္ကို မသိ။ ေက်ာ္လႊားရမည္ကို နားမလည္။ ျပဳျပင္ရမည္ကို သေဘာမေပါက္ၾကေခ်။
Subscribe to:
Posts (Atom)