Saturday, April 18, 2015

ဆရာေတာ္ဦးသုမဂၤလဘုရား၏ ဆံုးမစကားအခ်ိဳ႕။ (ႏွစ္သစ္ကူးဓမၼဒါန)

   ၁။ ကိုးကြယ္ရမွာက ဘုရားရတနာ၊ တရားရတနာ၊ သံဃာရတနာ၊ အားထားရမွာက
“ကုိယ္ရဲ႕သီလ၊ ကုိယ္ရဲ႕သမာဓိ၊ ကုိယ္ရဲ႕ပညာ”။
    ၂။ မိမိအတၲကိုေရွ႕တန္းတင္ျပီးေထာက္စ, ၾကည့္လွ်င္ ပုဂၢိဳလ္ၾကည့္ ေဝဖန္ေနလုိ႔
လမ္းမဆုံးဘူး။
   ၃။      ဘာရံွဳးရွဳံး “ဥာဏ္မရွဳံး” ပါေစနဲ႔။

ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ အႏွစ္ထုတ္ၾသ၀ါဒအက်ဥ္းခ်ဳပ္။ (ႏွစ္သစ္ကူးဓမၼဒါန)

         ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ တရားေတာ္မ်ားမွာ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ ႏွစ္ျဖာေသာအက်ိဳး မုခ်
ရေစႏိုင္တဲ့ အဆံုးအမေတြပါ။ အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ ပုဂၢိဳလ္အမ်ိဳးမ်ိဳးရဲ႕ စရိုက္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို
ၾကည့္ၿပီး ေဟာၾကားဆံုမထားတဲ့ အဆံုးအမေတြျဖစ္လို႔ အမ်ိဳးအစားလည္း မ်ားျပားလွပါတယ္။
သို႔ေသာ္လည္း အဲဒီမ်ားျပားလွတဲ့ အဆံုးအမေတြအားလံုး ပါ၀င္ေအာင္ အႏွစ္ထုတ္ အက်ဥ္း

ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ ထူးျခား အံ့ၾသဖြယ္မ်ား။ (ႏွစ္သစ္ကူးဓမၼဒါန)

        တစ္ေန႔ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းတိုက္ ဓမၼာရံုႀကီးအတြင္း ျမတ္စြာဘုရားက“ အာနႏၵ ငါဘုရား
ရဲ႕ အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ဂုဏ္ေတြကို မင္းေျပာစမ္း ” ဟု မိန္႔ေတာ္မူရာ အရွင္အာနႏၵက ဘုရား
ရဲ႕ထူးျခားခ်က္ေတြကို ရဟန္းေတာ္မ်ားေရွ႕တြင္ ျပန္ၿပီး ေလွ်ာက္တင္ျပပါတယ္။
        (၁) ေ၀ႆႏၱရာမင္းႀကီးဘ၀ ကုန္ဆံုးၿပီး တုသိတာဘံုကို ေရာက္သြားတဲ့အခါမွာ အိပ္
ေမာက်ၿပီးေတာ့ ေရာက္သြားတာ မဟုတ္ဘူး။ သိသိသာသာႀကီး ေရာက္သြားတာ၊ ေသတဲ့အခါ

ရင္ေလးစရာေကာင္းသည့္ ဟန္ေဆာင္မွဳမ်ား။ (ႏွစ္သစ္ကူးဓမၼဒါန)

     သာသနာေတာ္မွာ ဘယ္သူက တရားရွိတယ္၊ ဘယ္သူက တရားမရွိဘူးဆိုတာ၊ တရားရွိ
မရွိ၊ ဒကာ၊ ဒကာမေတြက သိသလိုလိုနဲ႔...အဲဒီ ဆရာေတာ္ႀကီး တရားရွိတယ္ကြဲ ့..လွဳပ္ကိုမ
လွဳပ္ေတာ့ဘူး၊ အခ်ိန္မေရြး သြားၾကည့္သြားၾကည့္ ၿငိမ္ေနတာဘဲလို႔.. ကိုယ့္အထင္နဲ ့ကိုယ္
လူေတြက ေျပာေနၾကတာ ရင္ေလးစရာ ေကာင္းပါတယ္။

Friday, April 17, 2015

ရင္ေလးစရာေကာင္းသည့္ ဟန္ေဆာင္မွဳမ်ား။ (ႏွစ္သစ္ကူးဓမၼဒါန)

     သာသနာေတာ္မွာ ဘယ္သူက တရားရွိတယ္၊ ဘယ္သူက တရားမရွိဘူးဆိုတာ၊ တရားရွိ
မရွိ၊ ဒကာ၊ ဒကာမေတြက သိသလိုလိုနဲ႔...အဲဒီ ဆရာေတာ္ႀကီး တရားရွိတယ္ကြဲ ့..လွဳပ္ကိုမ
လွဳပ္ေတာ့ဘူး၊ အခ်ိန္မေရြး သြားၾကည့္သြားၾကည့္ ၿငိမ္ေနတာဘဲလို႔.. ကိုယ့္အထင္နဲ ့ကိုယ္
လူေတြက ေျပာေနၾကတာ ရင္ေလးစရာ ေကာင္းပါတယ္။

လူအစစ္ျဖစ္ဖို႔ရာ။ (ႏွစ္သစ္ကူးဓမၼဒါန)

        အို  ဗုဒၶဘာသာႏြယ္၀င္ သူေတာ္စင္ အေပါင္းတို႔.....
  ၁။ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး၊ မွန္ျငားလ်က္သာ
      အျမင္ေဖာက္ျပား၊ ေမွာက္မွားခ်က္ႏွာ
      လူ႕ဘ၀ကြဲ႕၊ ရတဲ့အခါ
      လူလိုပဲ ေ၀ခြဲသိလိုက္ပါ။

Tuesday, April 14, 2015

ပန္းစကား...

ေအာ္.. ပါးစပ္.. ပါးစပ္..။ ေတာ္ေတာ္ ထိန္းရခက္တဲ့ ပါးစပ္ပါပဲ။ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ဆံုးမၾသ၀ါဒ ေပးခဲ့ပါတယ္..။ လူေတြကို အကုသုိလ္အေပးဆံုးဟာ စိတ္ၿပီးရင္ ႏႈတ္ဆိုတဲ ပါးစပ္ပါပဲတဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္ေနာ္..။ မုန္းေစခ်င္ရင္လည္း ဒီပါးစပ္.. ခ်စ္ေစခ်င္ရင္လည္း ဒီပါးစပ္ပါပဲ..။ ဒီပါးစပ္ေၾကာင့္ အမ်ားသူငါကို စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ေျပာဆိုႏုိင္သလို.. အမ်ားသူငါကို အကုသုိလ္ေတြ ပြားေစေအာင္ လုပ္ႏုိင္ပါတယ္ေနာ္။ ဒီႏႈတ္ေၾကာင့္ အကုသုိလ္ေတြ အမ်ားဆံုး ျဖစ္ေစႏုိင္ၿပီးေတာ့ အပါယ္သုိ႕

Monday, April 13, 2015

ဒုလႅဘအေတြးတခု (သၾကၤန္ေဆာင္းပါးတပုဒ္)


ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား ေႏြရာသီေက်ာင္းမ်ား ပိတ္ကထဲက ပ်ားပန္းခတ္မွ် လႈပ္ရွားေနေသာ ဘာသာေရး၊အမ်ိဳးသားေရး လႈပ္ရွားမႈေလးေတြကို ဟိုေနရာသည္ေနရာ ရပ္ကြက္ဓမၼာရံုမ်ား ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမ်ား စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ယဥ္ေက်းလိမ္မာသင္တန္းမ်ား ဗုဒၶဘာသာသင္တန္း မ်ားကို ယခင္ႏွစ္မ်ားႏွင့္မတူ ထူးျခားစြာတိုးတက္ ဖြံျဖိဳးစည္ကား သိုက္ျမိဳက္လာသည္မွာ ျမင္ရသူရင္ထဲ ၾကည္ႏူး၀မ္းသာရသည္မွာ ႏႈိင္းျပစရာမရွိေလာက္ေအာင္ ခံစားရပါသည္၊

“သႀကၤန္ဆိုတာ ေျပာင္းလဲျခင္းပါ”

                 
 


 ျမန္မာတို႔ေျပာၾကတဲ့ “သႀကၤန္”ဆိုတာ “သကၤႏၲပုဒ္”မွျဖစ္ေပၚလာတာပါ။ “သကၤႏၲ”ဆိုတာ “ေျပာင္းျခင္း”လို႔
အဓိပၸာယ္ရတယ္။

ဒီကေန႔လူသားအမ်ားစုကတစ္ႏွစ္မွ တစ္ႏွစ္သို႔ (ႏွစ္ေဟာင္းမွႏွစ္သစ္သို႔) ေျပာင္းတာကို
သႀကၤန္(သကၤႏၲ)လို႔ အဓိပၸာယ္ယူၾကတယ္။သႀကၤန္ရဲ႕အဓိပၸာယ္ကို အဲဒီေလာက္ပဲ
ဖြင့္ဆုိယူဆတာ မလံုေလာက္ဘူး။

ဒီသကၤႏၲပုဒ္ထဲမွာ ေလာကဓမၼႏွစ္႒ာန ရွဳေထာင့္ကၾကည့္လွ်င္ မြန္ျမတ္တဲ့
အဓိပၸာယ္ေတြ အမ်ားရရွိႏိုင္ပါတယ္။

သႀကၤန္စာႏွင့္ ေဗဒင္ဝါဒ

                         


သႀကၤန္မွာ ပထမ အက်ေန႔၊ဒုတိယ အၾကတ္ေန႔၊တတိယ အတတ္ေန႔ဆိုၿပီး သံုးခု ခြဲထားတယ္။ေနာက္ေန႔က်ေတာ့ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔လို႔ ေခၚၾကတယ္။
ဒါဟာ ေဗဒင္ၾသဇာလႊမ္းမိုးတဲ့ သေဘာပဲဗ်။

ေဗဒင္ပညာရွိဆိုတဲ့ ပုဏၰားေတြလႊမ္းမိုးေတာ့ သူတို႔အယူအဆ၊
သူတို႔ဝါဒလည္း လႊမ္းမိုးေပေရာ့ေပါ့ဗ်ာ။

သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္ (၅)မ်ဳိး။

၁။ ဤလူ႕ျပည္ လူ႕ေလာက၌ သကဒါဂါမိဖိုလ္သုိ႔ ဆိုက္ေရာက္၍ ဤလူ႕ျပည္
လူ႕ေလာက၌ပင္ ပရိနိဗၺာန္စံရသည့္ သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္,

၂။ ဤလူ႕ျပည္ လူ႕ေလာက၌ သကဒါဂါမိဖိုလ္သုိ႔ ဆိုက္ေရာက္၍ နတ္ျပည္ နတ္
ေလာက (+ျဗဟၼာ့ျပည္ ျဗဟၼာ့ေလာက)၌ ပရိနိဗၺာန္စံရသည့္ သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္,

၀ိပႆနာအတု (ဒုဗၺလ၀ိပႆနာ)။

         ဒု = မေကာင္းသျဖင့္ သို႔မဟုတ္ မွားမွားယြင္းယြင္း ရုပ္နာမ္တို႔သေဘာကို ပိုင္းျခား
သိမ္းဆည္း ေ၀ဖန္ျခင္း မရွိဘဲ၊ “ငါ” လဲမျဖဳတ္နဲ႔ (ဗလ) အားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ သို႔မဟုတ္
ႀကိဳးႀကိဳးစားစား “ငါ” တန္းလန္းနဲ႔ အတၱမွ ကင္းဆိတ္ျခင္း သံုညသေဘာကို ၾကားနာရွဳမွတ္
ကာ ေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

သံသရာရွည္တာ သံသရာလည္တာ ဘယ္သူ ့ေၾကာင့္လဲ။

             ေလာကမွာ သိႏိုင္ခဲတယ္၊ သူမ်ားနားလည္ေအာင္ ေျပာရတာလဲ ခက္ခဲတယ္၊ ရွင္းရတာလဲ ခက္ခဲတယ္၊
 နားေထာင္ရတာလဲ  ခက္ခဲတယ္၊ ရွင္းေအာင္ နားလည္ဖို ့ မလြယ္တဲ့အရာ ေလးမ်ိဳး ရွိပါတယ္။  ၁။သစၥာေလးပါးတရား၊
 ၂။သတၱ၀ါ၊   ၃။စုတိပဋိသေႏၶ၊ ၄။ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တို ့ျဖစ္ၾကပါတယ္။
           ပဋိစၥသမုပၼါဒ္ လည္တာက၊  အ၀ိဇၹာ ပစၥယာ သခၤ ါရ၊

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဘာသာတရား ေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၁၂)။

  “သတိပဌာန္ ေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၂)”
  =================
     “သတိပဌာန္ (ရွဳပံု)”
      ===========
ရွဳစရာ၌၊ စိတ္ကိုစိုက္၊ ဦးတိုက္ထားပါေလ။
ေဖာင္းတာပိန္တာ၊ အစျဖာ၊ ေပၚရာ ရွဳပါေလ။
စိတ္ေျပးစိတ္လြင့္၊ မထိန္းႏွင့္၊ အသင့္ရွဳပါေလ။

Sunday, April 12, 2015

တရားရွိေနရင္ ငါဘုရားရွိေနပါတယ္။

          ျမတ္စြာဘုရားက ပရိနိဗၺာန္စံခါနီးမွာ ေဟာထားခဲ့တာရွိတယ္။ “ ေယာေခါ အာနႏၵ
မယာ ဓေမၼာ စ ၀ိနေယာ စ ေဒသိေတာ ပညေတၱာ၊ ေသာ ေ၀ါ မမစၥေယန သတၳာ ” တဲ့၊
အာနႏၵ- ညီဘြားအာနႏၵာ၊ ေယာ ဓေမၼာ-အၾကင္ဓမၼကိုလည္းေကာင္း၊ ေယာ ၀ိနေယာစ-
အၾကင္၀ိနယ ကိုလည္းေကာင္း၊ မယာ-ငါဘုရားသည္၊ ေဒသိေတာေဟာေျပာအပ္ခဲ့ေလျပီ၊

ျမတ္ဗုဒၶသာသနာ၏ အညစ္အေၾကးမ်ား။

ဗုဒၶသာသနာကို ညႇိဳးမွိန္ ကြယ္ေပ်ာက္ေစႏိုင္ေသာ အညစ္အေၾကမ်ားကို ပုဂံေခတ္
တႏၲရအႏြယ္၀င္ အရည္းႀကီးတို႕က ျမန္မာႏိုင္ငံ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ထုႏွင့္
ထည္ႏွင့္ ထားခဲ့ၾကေပသည္။ ထိုအရည္းႀကီးတို႕၏ အေလ့အက်င့္မ်ားမွာ-

စိတ္ကိုေကာင္းေအာင္ ျခယ္လွယ္ေသာ ေစတသိက္မ်ား။

၁။ သဒၶါ
၂။ သတိ
၃။ ဟီရိ
၄။ ၾသတၱပၸ
၅။ အေလာဘ
၆။ အေဒါသ

ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ျခင္းမွ အၾကင္နာတရားသို႔။

         ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီးေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း (၂၀၀)ခန္႔ေလာက္တြင္ အာေသာ
ကမင္းႀကီးသည္ အိႏၵိယျပည္တ၀ွမ္း စစ္ေရးမ်ားဆင္ႏြဲၿပီး ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မွဳမ်ား သူမ်ားႏွင့္
မတူေအာင္ လုပ္ခဲ့သည္။
         ညီအစ္ကို (၁၀၁)ေယာက္ရွိရာ ညီအရင္းတစ္ေယာက္ကိုခ်န္ၿပီး (၉၉)ေယာက္ကို သတ္

၀ိသုဒၶိ ၇ ပါး။

          ၀ိသုဒၶိ ၇ ပါးမွာ ==
၁။ သီလ၀ိသုဒၶိ = လူတို႔၌လည္း လူတို႔အေလ်ာက္၊ ရဟန္းတို႔၌လည္း ရဟန္းတို႔အေလ်ာက္
                     သီလ စင္ၾကယ္ျခင္း။
၂။ စိတၱ၀ိသုဒၶိ = ကမၼဌာန္းအားထုတ္သျဖင့္ အာရံုထင္ျမင္၍ ဥပစာရစ်ာန္စိတ္၏ စင္ၾကယ္ျခင္း။

ဘ၀တစ္ခု၏ အႏွစ္သာရ။

     ဘယ္ဟာကအကာ၊ ဘယ္ဟာကအႏွစ္ ဆိုတာသိဖို ့လိုတယ္။ သိလာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ အ
ကာကို ဂရုမစိုက္ဘဲနဲ ့ အႏွစ္သာရကို ရေအာင္ယူတတ္ဖို ့ လိုတယ္။ အႏွစ္သာရမွ ရေအာင္
မယူတတ္ဘူး ဆိုရင္ ေနာက္ဆံုးမွာ ဘာမွ မက်န္ရစ္တဲ့ အေနအထားမ်ိဳး ေရာက္မယ္။ ဘ၀