ေ႐ွ႕အခါ က ဗာရာဏသီျပည္ သာမ မင္းႀကီး ၌ ပ႑ဝ မည္ေသာ မဂၤလာ ျမင္း
တစ္ေကာင္ ရိွ ေလ၏။ ထို ျမင္းေတာ္ သည္ ေျခခြင္ ေရာဂါ
ျဖစ္ေပၚေလ ၏ ။ သမားေတာ္ မ်ား ကုသေသာ္လည္း မေျပာက္ ။ ထိုအခါ မင္း
၏ ပညာ႐ွိ အမတ္ သည္ ျမင္းေတာ္ ေခ် ခြင္ရျခင္း အေၾကာင္းကို
ေလ့လာစံုစမ္း ေလ ၏။ ပညာရိွ အမတ္ျကီး သည္ ျမင္းေတာ္ထိန္း
ေခ်ခြင္ေနေၾကာင္း ေတြ႔ရ ၍ ျမင္းထိန္းကို အတုယူမွား
Saturday, November 19, 2016
ပါရမီ ဆိုသည္မွာ
ပါရမီ = ျမင့္ျမတ္သူတို ့၏လုပ္ငန္းစဥ္
၁-ဒါနပါရမီ = ေပးကမ္းလႈဒါန္းစြန္ ့ႀကဲမႈကို ျဖည့္က်င့္ျခင္း၊
၂-သီလပါရမီ = ၅ ပါး၊ ၈ ပါး၊ ၁၀ ပါးသီလေစာင့္ထိန္းမႈကို ျဖည့္က်င့္ျခင္း၊
၃-ေနကၡမၼပါရမီ = ကာမဂုဏ္မွ ထြက္ေျမာက္မႈကို ျဖည့္က်င့္ျခင္း၊
၄-ခႏီ ၱပါရမီ = သည္းခံခြင့္လႊတ္ျခင္းကို ျဖည့္က်င့္ျခင္း၊
၁-ဒါနပါရမီ = ေပးကမ္းလႈဒါန္းစြန္ ့ႀကဲမႈကို ျဖည့္က်င့္ျခင္း၊
၂-သီလပါရမီ = ၅ ပါး၊ ၈ ပါး၊ ၁၀ ပါးသီလေစာင့္ထိန္းမႈကို ျဖည့္က်င့္ျခင္း၊
၃-ေနကၡမၼပါရမီ = ကာမဂုဏ္မွ ထြက္ေျမာက္မႈကို ျဖည့္က်င့္ျခင္း၊
၄-ခႏီ ၱပါရမီ = သည္းခံခြင့္လႊတ္ျခင္းကို ျဖည့္က်င့္ျခင္း၊
ရွင္ဥပါလိ၏ သံသရာအမွားတစ္ခု။
ရွင္ဥပါလိဟာ သံသရာခရီးမွာ အမွားတစ္ခုလုပ္ခဲ့သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ နိမ့္က်တဲ့ဘ၀
ေရာက္သြားရွာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕မွာ အင္မတန္ ထူးခၽြန္တဲ့ အသိဉာဏ္ေတြ ရွိပါတယ္။ ဘ၀
ကံက နိမ့္က်ေပမယ့္ အသိဉာဏ္က မနိမ့္က်ပါ။ ေလာကလူေတြက ဘ၀နိမ့္က်သလို အသိဉာဏ္
ေရာက္သြားရွာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕မွာ အင္မတန္ ထူးခၽြန္တဲ့ အသိဉာဏ္ေတြ ရွိပါတယ္။ ဘ၀
ကံက နိမ့္က်ေပမယ့္ အသိဉာဏ္က မနိမ့္က်ပါ။ ေလာကလူေတြက ဘ၀နိမ့္က်သလို အသိဉာဏ္
ဒါနျပဳဖြယ္ မလိုေသာ ပုဂၢိဳလ္။
ေလာက၌ ဒါနျပဳဖြယ္ မလိုေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္မ်ိဳးပင္ ရွိေသး၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကား ယခု
ဘ၀၌ပင္ ခႏၶာ၀န္ လက္စသိမ္း၍ ေအးၿငိမ္းေအာင္ တရားအားထုတ္ေနေသာ ေယာကီပုဂၢိဳလ္
ႀကီးတည္း။ ထို ပုဂၢိဳလ္မွာ ဒါနျပဳေနလွ်င္ ထို ဒါနျပဳေနသည့္ အေတာအတြင္း၌ ကမၼဌာန္း အား
ဘ၀၌ပင္ ခႏၶာ၀န္ လက္စသိမ္း၍ ေအးၿငိမ္းေအာင္ တရားအားထုတ္ေနေသာ ေယာကီပုဂၢိဳလ္
ႀကီးတည္း။ ထို ပုဂၢိဳလ္မွာ ဒါနျပဳေနလွ်င္ ထို ဒါနျပဳေနသည့္ အေတာအတြင္း၌ ကမၼဌာန္း အား
ဘ၀အမာရြက္ႀကီးနဲ႔ ဦးဇင္းသံုးတန္းတုန္းက ဆရာမအေၾကာင္း။
အခု မွတ္မိတဲ့အေၾကာင္းက သံုးတန္းက ဆရာမအေၾကာင္းေပါ့။ ဆရာမကိုေတြ႕ေတာ့
ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ထဲမွာ သနားတာလိုလို၊ အဲဒီလို မျဖစ္ေစခ်င္တာလိုလို၊ ဆရာမကိုမျဖစ္ေစခ်င္သလို
ကိုယ္လည္း အဲဒီလို မျဖစ္ခ်င္ဘူး။ ဆရာမရဲ႕ ပါးျပင္မွာ အမာရြက္ တစ္ခုရွိတယ္။ အမာရြက္ဆို
ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ထဲမွာ သနားတာလိုလို၊ အဲဒီလို မျဖစ္ေစခ်င္တာလိုလို၊ ဆရာမကိုမျဖစ္ေစခ်င္သလို
ကိုယ္လည္း အဲဒီလို မျဖစ္ခ်င္ဘူး။ ဆရာမရဲ႕ ပါးျပင္မွာ အမာရြက္ တစ္ခုရွိတယ္။ အမာရြက္ဆို
Friday, November 18, 2016
လကၡဏာေတာ္မွ တစ္ဆင့္
လကၡဏာေတာ္မွ တစ္ဆင့္
လကၡီယတီတိ လကၡဏံ။
လကၡီယေတ ဧေတနာတိ လကၡဏံ။
လကၡီယေတ ဧေတနာတိ လကၡဏံ။
မွတ္သားအပ္လို႔ လကၡဏာ လို႔ေခၚပါတယ္။ လက္မွာပါလို႔ လကၡဏာ။ ေျခမွာပါရင္ ေျခခဏာ အဲဒီလို မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္နားပါပါ၊ အမွတ္အသားကိုသာ လကၡဏာလို႔ ေခၚတာပါ။
Thursday, November 17, 2016
ေမတၱာပုိ႔စဥ္ စိတ္ထားနည္း
ေမတၱာပုိ႔စဥ္ စိတ္ထားနည္း
စူးရွေအာင္ အဘယ္သုိ႔ ေမတၱာျဖန္႔ရပါမည္နည္း။ ေမတၱာျဖန္႔ရာတြင္ ရည္ညႊန္းေသာ ၾသဒိသေမတၱာ မရည္ညႊန္း ေသာ အေနာဓိသေမတၱာႏွစ္မ်ဳိးရွိရာ အေနာဓိသေမတၱာထက္ ၾသဒိသေမတၱာကစူးရွသည္။ ၾသဓိသတြင္လဲ ျမင္ဖူးသူ မျမင္ဖူးသူရွိျပန္ရာ မျမင္ဖူးသူထက္ ျမင္ဖူးသူကုိ စူးရွသည္။ျမင္ဖူးသူတြင္လဲ အျမင္နည္းသူထက္ အျမင္မ်ားသူကုိ စူးရွသည္။ အျမင္မ်ားသူတြင္လဲ အက်ြမ္းမဝင္သူထက္ အက်ြမ္းဝင္သူကုိ စူးရွသည္။
အခြင့္ေကာင္းကို ရေအာင္ယူ။
ရွင္ဥပါလိက သတိေပးခဲ့တဲ့ စကားေလးတစ္ခြန္းက အလြန္ မွတ္သားစရာေကာင္းပါတယ္။
“မာ ေ၀ါ ခဏံ ၀ိရာေဓထ” - “ေအး၊ အခြင့္ေကာင္းႀကီးကို လြဲေခ်ာ္မသြားၾကေစနဲ႔” တဲ့၊ ဒါကို-
အေရးတႀကီး သတိေပးလိုက္တာပါ။ ကိုယ္ ရ, ထားတဲ့ အေျခအေနေကာင္းေတြကို ဆံုး႐ံႈး
“မာ ေ၀ါ ခဏံ ၀ိရာေဓထ” - “ေအး၊ အခြင့္ေကာင္းႀကီးကို လြဲေခ်ာ္မသြားၾကေစနဲ႔” တဲ့၊ ဒါကို-
အေရးတႀကီး သတိေပးလိုက္တာပါ။ ကိုယ္ ရ, ထားတဲ့ အေျခအေနေကာင္းေတြကို ဆံုး႐ံႈး
ဗုဒၶဘာသာ၀င္၏ အယူ၀ါဒ ပ်က္စီးျခင္း။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ (၁) ဘုရား၊ (၂) တရား၊ (၃) သံဃာ၊ (၄) ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳး
(၅) အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ိဳး ဆက္သြယ္မွဳ၊ (၆) အတိတ္ဘ၀၊ အနာဂတ္ဘ၀ တို႔ကို ယံုၾကည္၏။
ဤ၌ ကံဟူသည္ ကုသိုလ္ကံ (ေကာင္းေသာအလုပ္) ႏွင့္ အကုသိုလ္ကံ (မေကာင္း
(၅) အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ိဳး ဆက္သြယ္မွဳ၊ (၆) အတိတ္ဘ၀၊ အနာဂတ္ဘ၀ တို႔ကို ယံုၾကည္၏။
ဤ၌ ကံဟူသည္ ကုသိုလ္ကံ (ေကာင္းေသာအလုပ္) ႏွင့္ အကုသိုလ္ကံ (မေကာင္း
Wednesday, November 16, 2016
အမွားကုိ မေၾကာက္ပါနဲ႔
ကုိယ့္အမွား သိတဲ့ေန႔ဟာ တုိးတက္ႀကီးပြားဖုိ႔ စတဲ့ေန႔ပဲ။
(ပထမလယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး)
လူ႔သေဘာသဘာ၀တစ္မ်ဴိးက ကံဆုိးျခင္းေတြ က်ေရာက္လာတဲ့အခါ၊ ခ်ဴိ႕ယြင္းခ်က္ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိလာတဲ့အခါ၊ ကံၾကမၼာရဲ႕ သားေကာင္ျဖစ္လာတဲ့အခါမ်ဴိးေတြမွာေပ့ါ တစ္ဖက္သားကုိ သူ႔ေၾကာင့္….သူ႕ေၾကာင့္..ဆုိျပီး တာ၀န္မဲ့တဲ့ ယုတိၱမရွိတဲ့ စဲြခ်က္ေတြနဲ႔ အျပစ္ပံုခ်ေလ့ရွိျပီး အဆုိးျမင္ အျပစ္တင္တတ္ၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကုိယ့္အားနည္းခ်က္ေတြဟာ တစ္ျခားသူတစ္ေယာက္နဲ႔ လံုး၀သက္ဆုိင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။
Tuesday, November 15, 2016
အစမ္းေသၾကည့္ရေအာင္
တကယ္ မေသခင္ အစမ္းေသၾကည့္ရေအာင္…….
ဒီဘ၀ ဒီခႏၶာ နဲ႔ သံသရာ ၀ဋ္ဇတ္ အျမစ္ျပတ္ ေအာင္ အားမထုတ္ႏိုင္ေသးဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ေသလြန္ၿပီးတဲ့ ေနာက္ ေကာင္းရာ သုကတိ ေရာက္ဖို႔ ကိစၥ ကို အေရး တၾကီး ထည့္သြင္း စဥ္းစားရပါဦးမယ္။ ေသာတပန္၊ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္၊ အရိယာပုဂိုလ္ ကေတာ့ ေကာင္းရာ သုဂတိ ေရာက္ဖို႔ ေသခ်ာၿပီးသာပါ။ ေအာက္ဆံုး အရိယာ ျဖစ္တဲ့ ေသာတာပန္ ပုဂိၢဳလ္ ျဖစ္သြားၿပီ
ဆိုရင္ ပဲ အပၸါယ္ ေလးပါး ဆိုတဲ့ မေကာင္းရာ ဒုဂၢတိ ကို လံုး၀ မေရာက္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
ကိုယ့္အက်ိဳး သူ႕အက်ိဳး။
ျမတ္စြာဘုရားက အကုသိုလ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ဒီသံုးမ်ိဳးကို
ရွင္းျပထားပါတယ္။ ေလာဘက လႊမ္းမိုးထားမယ္၊ ေဒါသေတြ လႊမ္းမိုးေနမယ္၊ ေမာဟေတြ
လႊမ္းမိုးေနတယ္။ ေလာဘ လႊမ္းမိုးတဲ့အခါမွာ လိုခ်င္စိတ္ေတြမ်ားၿပီးေတာ့ သူမ်ားအသက္
ရွင္းျပထားပါတယ္။ ေလာဘက လႊမ္းမိုးထားမယ္၊ ေဒါသေတြ လႊမ္းမိုးေနမယ္၊ ေမာဟေတြ
လႊမ္းမိုးေနတယ္။ ေလာဘ လႊမ္းမိုးတဲ့အခါမွာ လိုခ်င္စိတ္ေတြမ်ားၿပီးေတာ့ သူမ်ားအသက္
အာရကၡသမၼဒါ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မွဳ။
အာရကၡသမၼဒါဟူသည္ ရွာေဖြရရွိေသာ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကို မကုန္သင့္တာ မကုန္ေအာင္၊
မပ်က္စီးသင့္တာ မပ်က္စီးေအာင္၊ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။
မီး၊ ေရ၊ မင္း၊ ခိုးသူ၊ မခ်စ္မႏွစ္သက္သူဟူေသာ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး၊ မဖ်က္ဆီးႏိုင္ေအာင္
ေစာင့္ေရွာက္ရသကဲ့သို႔ ဥစၥာေငြေၾကးကို စည္းကမ္းတက် သံုးစြဲျခင္းျဖင့္ မကုန္သင့္တာ မကုန္
မပ်က္စီးသင့္တာ မပ်က္စီးေအာင္၊ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။
မီး၊ ေရ၊ မင္း၊ ခိုးသူ၊ မခ်စ္မႏွစ္သက္သူဟူေသာ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး၊ မဖ်က္ဆီးႏိုင္ေအာင္
ေစာင့္ေရွာက္ရသကဲ့သို႔ ဥစၥာေငြေၾကးကို စည္းကမ္းတက် သံုးစြဲျခင္းျဖင့္ မကုန္သင့္တာ မကုန္
ဒုလႅဘ ၅ ပါး။
ဒုလႅဘ ၅ ပါးမွာ = =
၁။ ဗုဒၶပၸာဒ ဒုလႅဘ = ဘုရား၏ အျဖစ္ကို ရခဲျခင္း။
၂။ မႏုႆတၱဘာ၀ ဒုလႅဘ = လူ အျဖစ္ကို ရခဲျခင္း။
၃။ သဒၶာသမၸတၱိ ဒုလႅဘ = သဒၶာတရားနဲ႔ ျပည့္စံုသည့္ အျဖစ္ကို ရခဲျခင္း။
၁။ ဗုဒၶပၸာဒ ဒုလႅဘ = ဘုရား၏ အျဖစ္ကို ရခဲျခင္း။
၂။ မႏုႆတၱဘာ၀ ဒုလႅဘ = လူ အျဖစ္ကို ရခဲျခင္း။
၃။ သဒၶာသမၸတၱိ ဒုလႅဘ = သဒၶာတရားနဲ႔ ျပည့္စံုသည့္ အျဖစ္ကို ရခဲျခင္း။
Monday, November 14, 2016
တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေန႕ (သာမည ဖလ အခါေတာ္ေန႕)
၁။ သာမည ဖလ ဆုိသည္မွာ ရဟန္းျပဳရျခင္း၏ အက်ိဳးဟုအဓိပၸာယ္ ရပါသည္။
၂။ ရဟန္း ျပဳရျခင္း၏ အက်ိဳးကို ေဟာၾကားေသာေန႕ျဖစ္၍ ဤေန႕ကိုသံဃာေတာ္မ်ား၏ေန႕ဟု ေခၚဆိုႏိုင္ပါသည္။
Sunday, November 13, 2016
ဘုရားကိုးဆူ ပူေဇာ္သည္မွာ အဘယ္နည္း
ဘုရားကိုးဆူ အေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သတ္၍ မွတ္သားဖြယ္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားရွိသည္၊ ဘုရားကိုးဆူ ဟူေသာ ေဝါဟာရကို ကပင္ မွတ္သားဖြယ္ရာ ျဖစ္ေနပါ၏။ ဘုရားကိုးဆူကား သဗၺညဳဘုရားခ်ည္း ကိုးဆူမဟုတ္၊ ဘုရားတစ္ပါး ႏွင့္ ရဟႏၲာ (၈)ပါးကိုပင္ ဘုရားကုိးဆူဟု ေခၚေနၾကသည္။ ဘုရားအမွဴးရွိေသာ ဘုရားႏွင့္ တကြေသာ ရဟႏၲာ မ်ားကိုပင္ ပဓာနျဖစ္ေသာ ဘုရားကို ဦးတပ္၍ ဘုရားကိုးဆူဟု ေခၚထားျခင္း ျဖစ္ေနသည္။
အခြင့္ေကာင္းကိုယူတတ္တဲ့ ဥပါလိက။
ဥပါလိက-က အဲဒီမင္းသားေတြကို ဆံပင္၊ မုတ္ဆိတ္ကို ျပဳျပင္ေပးရတဲ့ ဆတၱာသည္တစ္
ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ေခတ္မွာ သူ႔အမ်ိဳးဟာ အင္မတန္မွ ေအာက္တန္းက်ပါတယ္။
လူရာသြင္း မခံရပါ။ ေနရင္လည္း ေနာက္နားေလးမွာ၊ေျခရင္းေလးမွာ၊ အျပင္မွာ ေနရပါတယ္္။
အထက္တန္းက်တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြနဲ႔ အတူတူ စားပြဲမွာ ထိုင္ဖို႔ဆိုတာ အေ၀းႀကီးပါ။ အၿမဲတမ္း သူတို႔ေ၀
ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ေခတ္မွာ သူ႔အမ်ိဳးဟာ အင္မတန္မွ ေအာက္တန္းက်ပါတယ္။
လူရာသြင္း မခံရပါ။ ေနရင္လည္း ေနာက္နားေလးမွာ၊ေျခရင္းေလးမွာ၊ အျပင္မွာ ေနရပါတယ္္။
အထက္တန္းက်တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြနဲ႔ အတူတူ စားပြဲမွာ ထိုင္ဖို႔ဆိုတာ အေ၀းႀကီးပါ။ အၿမဲတမ္း သူတို႔ေ၀
သတိပဌာန္တရား (၄) ပါး ျဖစ္ေပၚလာပံု။
အနာပါနကမၼဌာန္းကို ပြားမ်ားရာ၌ ႏွာသီးဖ်ား၊ ႏွာသီး၀၌ ၀င္ေလထြက္ေလ ထိခိုက္မွဳ
ကို သိေနလွ်င္ ကာယာႏုပႆနာသတိပဌာန္ႏွင့္ ျပည့္စံုလ်က္ ရွိေနပါသည္။ ထိုအခါ သတိပ
ညာႏွင့္ ျပည့္စံုေနခိုက္ျဖစ္၍ အဘိဇၩာ ဗ်ာပါဒေခၚေသာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ကိေလသာတို႔ကို
ပယ္သတ္ရန္ အခါေကာင္း ျဖစ္ပါသည္။
ကို သိေနလွ်င္ ကာယာႏုပႆနာသတိပဌာန္ႏွင့္ ျပည့္စံုလ်က္ ရွိေနပါသည္။ ထိုအခါ သတိပ
ညာႏွင့္ ျပည့္စံုေနခိုက္ျဖစ္၍ အဘိဇၩာ ဗ်ာပါဒေခၚေသာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ကိေလသာတို႔ကို
ပယ္သတ္ရန္ အခါေကာင္း ျဖစ္ပါသည္။
အာရံု ၅ ပါး။
အာရံု ၅ ပါးမွာ = =
၁။ ရူပါရံု = အဆင္းကို ခံုမင္လိုက္စားျခင္း။
၂။ သဒၵါရံု = အသံကို ခံုမင္လိုက္စားျခင္း။
၃။ ဂႏၶာရံု = အနံ႔ကို ခံုမင္လိုက္စားျခင္း။
၁။ ရူပါရံု = အဆင္းကို ခံုမင္လိုက္စားျခင္း။
၂။ သဒၵါရံု = အသံကို ခံုမင္လိုက္စားျခင္း။
၃။ ဂႏၶာရံု = အနံ႔ကို ခံုမင္လိုက္စားျခင္း။
Subscribe to:
Posts (Atom)