လူတိုင္းလူတိုင္းသည္ လူ႕ေလာကအလယ္တြင္ တင့္တင့္တယ္တယ္ ျပည့္ျပည့္စံုစံုႏွင့္
ေနခ်င္ၾက၏။ ထိုသို႔ေနႏိုင္ဖို႔ရန္ စီးပြားဥစၥာ ရွာေဖြမွဳကို ျပဳၾကရသည္ခ်ည္း ျဖစ္ပါ၏။ လူသား
မ်ားအေနျဖင့္ အေသြးအသားခႏၶာရုပ္ႀကီး ရွင္သန္တည္ၿမဲေနေသးသမွ် စား၀တ္ေနေရး ဟူ
Saturday, July 21, 2018
Friday, July 20, 2018
တစ္ကမၻာလံုး မတၱရာဆရာေတာ္လိုမ်ိဳး သေဘာထားၾကမယ္ဆိုရင္။
မတၱရာဆရာေတာ္ဆိုတာ ပဥၥမသဂၤ ါယနာတင္ ဒါယကာ မင္းတုန္းမင္းႀကီး လက္ထက္တုန္း
ကရွိခဲ့ပါတယ္။ အရာရာမွာ အေကာင္းဘက္ကေတြးၿပီး သည္းခံေလ့ရွိပါတယ္။ သည္းခံတဲ့ေနရာ အ
ေကာင္းျမင္တဲ့ေနရာမွာ နာမည္ႀကီးလို႔ အဲဒီဆရာေတာ္ႀကီးကို စမ္းၾကည့္ၾကပါတယ္။ တစ္ေန႔က်
ကရွိခဲ့ပါတယ္။ အရာရာမွာ အေကာင္းဘက္ကေတြးၿပီး သည္းခံေလ့ရွိပါတယ္။ သည္းခံတဲ့ေနရာ အ
ေကာင္းျမင္တဲ့ေနရာမွာ နာမည္ႀကီးလို႔ အဲဒီဆရာေတာ္ႀကီးကို စမ္းၾကည့္ၾကပါတယ္။ တစ္ေန႔က်
တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္ သာသနာျပဳရေအာင္။
စာဖတ္သူ အသင္။ သင့္ကံ ဆိုးေနသလား။? ဒါမွမဟုတ္ သိပ္ကံေကာင္း ေနတယ္လို႔ ထင္လား။? ဒါမွမဟုတ္ ကံေကာင္းတယ္လဲ မဟုတ္ ကံဆိုး တယ္လဲ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ သတ္မွတ္ ထားသလား။?
ဘယ္လိုျဖစ္ေနေန
မပင္မပန္း ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေလး ကုသိုလ္ ၅မ်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ရင္း … တစ္ဘ၀တာ ကံေကာင္းေသာသူ၊ ေနာက္ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ.. ကံေကာင္းေသာသူ ျဖစ္ႏိုင္ေအာင္
ကံကိုျပင္လိုက္ပါ
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ သရဏဂံုခံယူပံု ေလးမ်ိဳး။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ အစသည္ သရဏဂံု ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာဟူေသာ ရတနာ
ျမတ္သံုးပါးကို ယံုၾကည္သိမွတ္ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ပါမည္ဟု ခံယူေဆာက္တည္ျခင္းသည္ ဗုဒၶဘာ
သာ၀င္အျဖစ္ စတင္ခံယူလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သရဏဂံုတည္သူသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္သည္။
ျမတ္သံုးပါးကို ယံုၾကည္သိမွတ္ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ပါမည္ဟု ခံယူေဆာက္တည္ျခင္းသည္ ဗုဒၶဘာ
သာ၀င္အျဖစ္ စတင္ခံယူလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သရဏဂံုတည္သူသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္သည္။
Thursday, July 19, 2018
ကုသိုလ္ စံုေအာင္ လုပ္ပါ
ေနာင္တ ဆိုသည္မွာ အကုသိုလ္ စိတ္ ဟု ဆရာေတာ္မ်ား ေဟာၾကားသည္ကိုမွတ္သားနာယူဖူးပါသည္။
အကုသိုလ္ ျပုသူသည္ ေနာင္တ ရမည္မွာမလြဲေပ။
အကုသိုလ္ ျပုသူသည္ ေနာင္တ ရမည္မွာမလြဲေပ။
သို ့ေသာ္ ကုသိုလ္ ျပဳ၍ ေနာင္တ ရသူ လည္းရွိ၏။
မည္ကဲ့သို ့ ေနာင္တ ရပါမည္လဲ??????????
ဓမၼနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး “၀ိ၀ါဒ” မျဖစ္ပြားရေလေအာင္။
တရားဓမၼနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဒီတရားဟာ ဘုရားေဟာတဲ့တရား သူကိုယ္တိုင္ ဘယ္ဆရာေတာ္
ဘုရားဆီက နာခဲ့ရတာ၊ သို႔မဟုတ္ ဒီစာထဲမွာ ပါ ပါတယ္၊ ဘယ္စာအုပ္ထဲမွာ ေရးထားတာလို႔
ေျပာဆိုၾကတဲ့အခါ က်န္တစ္ဘက္သားကလည္း မဟုတ္ဘူးလို႔ ျငင္းၾကပါတယ္၊ ျငင္းၾကတဲ့အခါမွာ
ဘုရားဆီက နာခဲ့ရတာ၊ သို႔မဟုတ္ ဒီစာထဲမွာ ပါ ပါတယ္၊ ဘယ္စာအုပ္ထဲမွာ ေရးထားတာလို႔
ေျပာဆိုၾကတဲ့အခါ က်န္တစ္ဘက္သားကလည္း မဟုတ္ဘူးလို႔ ျငင္းၾကပါတယ္၊ ျငင္းၾကတဲ့အခါမွာ
Wednesday, July 18, 2018
အရွင္ေဆကိႏၵ၏ မလဲေအာင္ ခ်ိန္လို႔ရတဲ့ လက္ကိုင္ေလး။
လူငယ္၊ လူလတ္၊ လူႀကီး အရြယ္မေရြး အသစ္အဆန္းဆို ႀကိဳက္ၾကပါတယ္။ ကိုယ္ျဖတ္သန္း
လာရတဲ့ အရြယ္တိုင္းမွာ မသိေသးတဲ့ဟာ သိခ်င္တယ္။ မတတ္ေသးတဲ့ဟာ တတ္ခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့
စူးစူးစမ္းစမ္း လုပ္ခ်င္တဲ့ အရြယ္က်ေတာ့ ႀကီးေကာင္ေပါက္ လူရာ၀င္တဲ့ အရြယ္မွာ။ သိခ်င္တာေတြ
လာရတဲ့ အရြယ္တိုင္းမွာ မသိေသးတဲ့ဟာ သိခ်င္တယ္။ မတတ္ေသးတဲ့ဟာ တတ္ခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့
စူးစူးစမ္းစမ္း လုပ္ခ်င္တဲ့ အရြယ္က်ေတာ့ ႀကီးေကာင္ေပါက္ လူရာ၀င္တဲ့ အရြယ္မွာ။ သိခ်င္တာေတြ
အင္းေလးေဖာင္ေတာ္ဦး ဘုရားသမိုင္းေႀကာင္း
ေညာင္ေ႐ႊၿမိဳ႕၏ မူလအမည္မွာ႐ွမ္းဘာသာျဖင့္“ေယာင္ေ၀ွ”ျဖစ္သည္။ေတာင္ႏွစ္သြယ္ၾကားမွကုန္းေျမဟု အဓိပၸာယ္ရသည္။ ေယာင္ေ၀ွဟုေျပာေသာ ႐ွမ္းသံကိုျမန္မာတို႔က ေညာင္ေ႐ႊဟုၾကား၍မွတ္တမ္းတင္
ေရးသား၊ေခၚဆိုရာမွေညာင္ေ႐ႊဟုအမည္ေခၚတြင္ခဲ့သည္။သကၠရာဇ္(၇၂၁)ခုႏွစ္တြင္ေညာင္ေ႐ႊၿမိဳ႕ကို တည္ေထာင္ခဲ့ေသာေစာ္ဘြားႀကီးဆီဆိုင္ဖလက္ထက္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း(၆၄၄)ခန္႔ကာလ၊ ယခု သန္းေထာင္ဘုရားနယ္ေျမအတြင္းတစ္ခုေသာေနရာတြင္ခ်ဳံႏြယ္ပိတ္ေပါင္းတို႔ျဖင့္ဖံုးလႊမ္း ကြယ္ေပ်ာက္လ်က္႐ွိေသာ လိုဏ္ဂူအတြင္းမွာ ဘုရားဓာတ္ေတာ္၊ေမြေတာ္မ်ားေရာင္ျခည္ကြန္႔ျမဴးသည္ကို သန္းေထာင္နယ္သားတို့ ဖူးျမင္ေတြ႔႐ွိၾကသည္။
ေရးသား၊ေခၚဆိုရာမွေညာင္ေ႐ႊဟုအမည္ေခၚတြင္ခဲ့သည္။သကၠရာဇ္(၇၂၁)ခုႏွစ္တြင္ေညာင္ေ႐ႊၿမိဳ႕ကို တည္ေထာင္ခဲ့ေသာေစာ္ဘြားႀကီးဆီဆိုင္ဖလက္ထက္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း(၆၄၄)ခန္႔ကာလ၊ ယခု သန္းေထာင္ဘုရားနယ္ေျမအတြင္းတစ္ခုေသာေနရာတြင္ခ်ဳံႏြယ္ပိတ္ေပါင္းတို႔ျဖင့္ဖံုးလႊမ္း ကြယ္ေပ်ာက္လ်က္႐ွိေသာ လိုဏ္ဂူအတြင္းမွာ ဘုရားဓာတ္ေတာ္၊ေမြေတာ္မ်ားေရာင္ျခည္ကြန္႔ျမဴးသည္ကို သန္းေထာင္နယ္သားတို့ ဖူးျမင္ေတြ႔႐ွိၾကသည္။
မေသရာ လမ္းခြဲရွိတယ္ သတိထားပါဦး။
ကံ တည္းဟူေသာေရေတြ ခန္းေနၿပီ။
ငါး ႏွင့္တူေသာသတၱ၀ါေတြ ေသဘို႔နီးေနၿပီ။
ေသခါနီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတယ္ ဆိုတာ ေခၚလို႕ေကာင္းပါ့မလား။
ငါး ႏွင့္တူေသာသတၱ၀ါေတြ ေသဘို႔နီးေနၿပီ။
ေသခါနီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတယ္ ဆိုတာ ေခၚလို႕ေကာင္းပါ့မလား။
Tuesday, July 17, 2018
ကရုဏာက အေၾကာင္းေကာင္းဖုိ႔, ဉာဏ္ပညာက အက်ိဳးေကာင္းဖုိ
လူသားတစ္ဦးအတြက္ ျမင့္ျမတ္ရာသုိ႔ သြားရာလမ္းခရီးမွာ မလြဲမေသြ လွမ္းတက္ရမယ့္ ေလွကား သုံးထစ္ ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြက--
စိတ္ေကာင္းရွိမႈ၊ အသိဉာဏ္ႀကီးျမင့္မႈနဲ႔ ၊ အမ်ားအက်ိဳးျပဳမႈတုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
စိတ္ေကာင္းရွိမႈ၊ အသိဉာဏ္ႀကီးျမင့္မႈနဲ႔ ၊ အမ်ားအက်ိဳးျပဳမႈတုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
စိတ္ေကာင္းရွိမႈ ဆုိတာဟာ ကရုဏာတရားရဲ့ သေကၤတျဖစ္သလုိ အသိဉာဏ္ ႀကီးျမတ္မႈက ပညာ ေစတသိတ္ရဲ့ လကၡဏာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကရုဏာ တရားနဲ႔ ပညာတုိ႔ရဲ့ လက္ေတြ႔ ေပါင္းစပ္မႈ အင္အားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေလာက ေကာင္းက်ိဳး သယ္ပုိးမႈ ေတြကေတာ့ အမ်ား အက်ိဳးျပဳမႈရဲ့ ျပယုဂ္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ကရုဏာတရားဟာ အမ်ားရဲ့ ကုိးစားရာျဖစ္ျပီး ပညာတရားက မိမိရဲ့ ကုိးစားရာ ျဖစ္ပါတယ္။ သနား ၾကင္နာျခင္းနဲ႔ သူတစ္ပါးကုိ ေစာင့္ေရွာက္ တတ္သူဟာ မိမိကုိလည္း ေစာင့္ေရွာက္ရာ ေရာက္ပါတယ္။
Monday, July 16, 2018
တဏွာဟူသည္မွာ။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ဗာရဏသီျပည္ မိဂဒါ၀ုန္ေတာ၌ သီတင္းသံုးေနစဥ္ အရွင္မဟာ
ေကာလိသသည္ အရွင္သာရိပုတၱရာအား “ မ်က္စိသည္ ရူပါရံု၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ျဖစ္ပါသ
ေလာ၊ (သို႔မဟုတ္) ရူပါရံုသည္ မ်က္စိ၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ျဖစ္ပါသေလာ ” စသည္ျဖင့္
ေကာလိသသည္ အရွင္သာရိပုတၱရာအား “ မ်က္စိသည္ ရူပါရံု၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ျဖစ္ပါသ
ေလာ၊ (သို႔မဟုတ္) ရူပါရံုသည္ မ်က္စိ၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ျဖစ္ပါသေလာ ” စသည္ျဖင့္
ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ တရားရွိ မရွိ၊ သိခ်င္လွ်င္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္ အေပါင္းတို႔၏ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္သည္ ျမတ္နိဗၺာန္ပင္ ျဖစ္ပါ
တယ္။ နိဗၺာန္ကိုရေရာက္ႏိုင္ရန္အတြက္ တရားက်င့္ႀကံအားထုတ္ၾကရပါတယ္။ တရားအားထုတ္
ရာ၌ ကိုယ္ရဲ႕ခံစားခ်က္ ကိုယ့္ရဲ႕အဆင့္နဲ႔ ၾကည့္ကာ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာျဖစ္တဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ မာန္
တယ္။ နိဗၺာန္ကိုရေရာက္ႏိုင္ရန္အတြက္ တရားက်င့္ႀကံအားထုတ္ၾကရပါတယ္။ တရားအားထုတ္
ရာ၌ ကိုယ္ရဲ႕ခံစားခ်က္ ကိုယ့္ရဲ႕အဆင့္နဲ႔ ၾကည့္ကာ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာျဖစ္တဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ မာန္
ေလးစားထုိက္သူ
တစ္ခါက ျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔ ေနာက္ပါ ရဟန္းငါရာတို႔ဗိဗၺိသာရမင္းႀကီးရဲ႕အင္ပါယာျဖစ္တဲ့ အဂၤတိုင္းမွာေဒသစာရီလွည့္လည္ရင္း စမၸာဆိုတဲ့ တိုက္နယ္ၿမိဳ႕ေလးေရာက္တဲ့အခါ အဲဒီၿမိဳ႕ ကိုအပုိင္စား ရတဲ့ ေသာဏဒ႑ ဆိုတဲ့ ပုဏၰားႀကီးနဲ႔ ေနာက္လုိက္ေနာက္ပါ လူပရိတ္သတ္ေတြႏွင့္တကြျမတ္စြာဘုရားကို ခရီးဦးႀကိဳဆို ၾကပါတယ္။
Sunday, July 15, 2018
၀န္ထမ္းတဲ့
အစိုးရ၀န္ထမ္း၊ ပုဂၢလိက၀န္ထမ္း၊ခုေနာက္ပိုင္း ကုပၸဏီ၀န္ထမ္း၊စတိုးဆိုင္၀န္ထမ္း၊ စသျဖင့္ေခါင္းစဥ္တပ္ျပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးအမည္တပ္ေခၚေနၾကေပမယ့္လဲ၊ လူသားအားလံုးဟာ ၀န္ထမ္း ေတြခ်ည္ပါဘဲ၊
တဏွာပြားေအာင္ မလုပ္နဲ႔။
ျမတ္စြာဘုရားက ေလာကီအာရံု ကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔၌ ကိေလသာ ကာမခ်မ္းသာကို
အဖန္ဖန္လိုက္စားေပ်ာ္ပါးျခင္းဆိုတဲ့ ကာမသုခလႅိကႏုေယာဂအက်င့္သည္ ယုတ္ညံ့လွ၏။
အထက္တန္းပုဂၢိဳလ္တို႔၏ အလုပ္ မဟုတ္ဘူး။ အရိယတို႔အတြင္းမပါ၀င္ေသာ ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္
အဖန္ဖန္လိုက္စားေပ်ာ္ပါးျခင္းဆိုတဲ့ ကာမသုခလႅိကႏုေယာဂအက်င့္သည္ ယုတ္ညံ့လွ၏။
အထက္တန္းပုဂၢိဳလ္တို႔၏ အလုပ္ မဟုတ္ဘူး။ အရိယတို႔အတြင္းမပါ၀င္ေသာ ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္
Subscribe to:
Posts (Atom)