Saturday, January 24, 2015

အနာေရာဂါကင္းရတာ။

      အခ်ဳိ႕ကေတာ့ သည္းခံစိတ္၊ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ႏွင့္ ျပဳမူေျပာဆို ဆက္ဆံတတ္ၾကပါတယ္။
အခြင့္ႀကံဳလာရင္လည္း ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္မွဳကို အထူးေရွာင္ေလ့ ရွိၾကပါတယ္။ စာနာခြင့္လႊတ္ေလ့
ရွိၾကပါတယ္။ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြေသရင္ နတ္ျပည္ကို ေရာက္ရတတ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ အျခားကံ

ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး က်ခံရသူမ်ား။

        ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး  က်ခံရသူမ်ား  ဆိုသည္မွာ  ေလာကမွာ   လူလာျဖစ္ေသာ္လည္း
အခြင့္အေရးေတြ ဆံုးရွံဳးေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရွစ္ေယာက္၊ ေလာကမွာ ဘ၀အေျခအေန အက်ိဳးေပး
မလွလို႔ ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်ၿပီး အေျခအေနမလွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရွစ္ေယာက္ကို ဆိုလိုပါတယ္။
         ၁ - ငရဲက်ေနသူ ။  ။ ဘုရားပြင့္တဲ့အခ်ိန္ ငရဲက်ေနတဲ့   ပုဂၢိဳလ္ဟာ ျမတ္စြာဘုရား

ဥဂၢတေသေဌး၏ အံ့ဖြယ္ ၈ ပါး။

၁။ ျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးေတြ႕ရသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ပင္ ဘုရားရွင္၏ အေပၚ၌ အၾကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္
    ၾကည္ညိဳ၍ ေသယစ္မူးမွဳ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္း။
၂။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ပထမအႀကိမ္ ဖူးေတြ႕ၿပီး တရားနာရ၍ အနာဂါမ္ အရိယာအျဖစ္ ရရွိကာ
    ေလာကုတၱရာ သရဏဂံုႏွင့္တကြ ျဗဟၼစရိယပဥၥမကသီလကို ခံယူေဆာက္တည္ က်င့္သံုးျခင္း။

ကိေလသာ (၁၁) ပါး။

           ကိေလသာ (၁၁) ပါးမွာ==
 ၁။ ေကာဓ = အမ်က္ထြက္ျခင္း။
 ၂။ ဥပနာဟ = ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ျခင္း။
 ၃။ ထမၻ = ရိုေသထိုက္သူကို မရိုေသျခင္း။
 ၄။ သာရမၻ = သူတစ္ပါး မခံသာေအာင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္း။

သုခငါးျဖာ။

       မဂ္ဉာဏ္ေလးျဖာျဖင့္ ႏွစ္သိမ့္ေရာင့္ရဲေသာ၊ သစၥာေလးျဖာ ေပၚလြင္ထင္ရွားၿပီးျဖစ္ေသာ
ခႏၶာမွကင္းဆိပ္ရာ နိဗၺာန္ကို ဉာဏ္မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ၿပီးျဖစ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ=
   ၁။ ခႏၶာရမွဳမွကင္းဆိပ္ရာ နိဗၺာန္သည္ သုခတစ္ပါးျဖစ္သည္။
   ၂။ ေလာက၌ ေဒါသဗ်ာပါဒကင္းကြာ (ဥပစာရ)ေမတၱာသည္ သုခတစ္ပါးျဖစ္သည္။

ယေသာ္ဓရာ႐ဲ႕ဆုေတာင္းနဲ႕ျဖစ္စဥ္အက်ဥ္း

ဒီပကၤ႐ာျမတ္စြာဘု႐ား ေျခေတာ္႐င္းက သုေမဓာနဲ႔ သုမိတၱာကို သိၾကမယ္ထင္ပါတယ္ ယေသာဓ႐ာကို ဘု႐ား႐ဲ႕ ပါ႐မီျဖည့္ဖက္အေနနဲ႔ပဲ သိၾကတာျဖစ္လို႔ ဘု႐ားအေလာင္းေၾကာင္း ေျဟတာနဲ႔ ယေသာဓ႐ာလည္း ပါတာပဲ

မပါတဲ့အေၾကာင္း႐ာကို ေျဟပါ့မယ္

ယေသာဓ႐ာဟာ ဘု႐ားေလာင္း႐ဲ႕ ပါ႐မီျဖည့္ဘက္အျဖစ္ ေလးအသေခ်ၤနဲ႔ ကမာၻတစ္သိန္းက ပါလာတာမွန္ေပမဲ့ သူ႔အတြက္လည္း ဆုေတာင္းၿပီး ပါ႐မီျဖည့္ပါတယ္

အဲဒီပါ႐မီျဖည့္တာကို စတာက လြန္ခဲ့တဲ့ကမာၻတစ္သိန္းက ပဒုမုတၱ႐ျမတ္စြာဘု႐ားဆီမွာ နိယတဗ်ာဒိတ္႐ပါတယ္
ယေသာဓ႐ာေလာင္းလ်ာဟာ ဟံသာဝတီမင္းေနျပည္ေတာ္မွာ အမ်ဳိးေကာင္းသမီးျဖစ္ေနခ်ိန္

တေန႔ ပဒုမုတၱ႐ျမတ္စြာဘု႐ား႐ွင္က ဘိကၡဳနီတစ္ပါးကို မဟာဘိညာပၸတၱ အ႐ာမွာ အသာဆံုးအျမတ္ဆံုးဆိုၿပီး ဧတဒဂ္ ေပးေတာ္မူတာကို ျမင္လို႔

လွဴပံုလွဴနည္း

အလွဴဒါနေတြ လုပ္တဲ့အခါ အဆင့္ျမင့္တဲ့ အလွဴဒါနျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ သစၥာသိၿပီးမွ လွဴဒါန္းပါဆုိတာ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဦးစားေပး ေဟာေလ့ ေျပာေလ့ သြန္သင္ ဆံုးမေလ့ရွိပါတယ္။ အလွဴဒါနမွန္လွ်င္ မေကာင္းဘူးဆုိတာေတာ့ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ လွဴတုိင္းလည္း ေကာင္းက်ိဳး အတူတူ မရႏုိင္ဘူးဆုိတာ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္က သက္ေသခံထားပါတယ္။ ကုသုိလ္ဆုိတာ ဉာဏ္ပါမွ ေတာ္ကာက်တယ္။

႐ုပ္နာမ္သိမွ ဒိ႒ိကြာမည္ (၄)



ဒိ႒ိကို ငရဲမ်ိဳးေစ့ဟုလည္းေကာင္း၊ အပါယ္မ်ိဳးေစ့ဟုလည္းေကာင္း မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး မၾကာခဏ မိန္႔ေတာ္မူေလ့ရွိပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ ဒိ႒ိမျပဳတ္လို႔ပဲ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ေနၾကတာ။ ဒိ႒ိအစြဲေတြေၾကာင့္ပဲ အျမင္မမွန္ၾက၊ အမွန္မျမင္ၾကပဲျဖစ္ေနၾကတာပါ။ ကုိယ့္ခႏၶာကုိယ္ကုိ ငါ့ကုိယ္၊ ငါ့ဟာ၊ ငါ့ဥစၥာထင္မွတ္ေနၾကတာဟာ ဒိ႒ိအစြဲေၾကာင့္ပါပဲ။

႐ုပ္နာမ္သိမွ ဒိ႒ိကြာမည္ (၃)



႐ုပ္ကုိ ႐ုပ္မွန္းသိ၊ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္ၾကည့္။ နာမ္ကုိ နာမ္မွန္းသိ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္ၾကည့္။
သာမန္အားျဖင့္ ၾကည့္ၾကျမင္ၾကတဲ့အတိုင္း ေလာကႀကီးကို ၾကည့္ၾကမယ္၊ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ၾကမယ္ဆုိရင္ ပညတ္ေတြ အေပၚမွာတင္ အသိလမ္းဆံုးေနၾကတယ္။ ဒီပညတ္ေတြကုိ ခြါႏုိင္မွ ပရမတ္ကို ေဖာက္ထြင္း ျမင္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပညတ္ေတြကို ခြါႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာပါ။
တကယ္ေတာ့ ေလာကႀကီးမွာ ပညတ္နဲ႔ ကင္းကြာလုိ႔လည္း မရပါဘူး။ ပညတ္ေတြနဲ႔ မွတ္သားၿပီး

သာသနာပြဲလွဴတာ ေကာင္း မေကာင္း။ (ဒကာမၾကီး တစ္ဦး)

သာသနာလုုိ႔ဆုုိလုုိက္တာနဲ႔ ရတနာသုုံးပါးႏွင့္ဆက္ႏြယ္လ်က္ရွိေနမည္ျဖစ္သည္။ ဆုုိေတာ့ သာသနာပြဲ မလွဴေကာင္းဘူးလုုိ႔ေတာ့ မေျပာလုုိပါ။ ဒါေပမယ့္ လွဴတတ္ဖုုိ႔ေတာ့ လုုိပါလိမ့္မယ္။ အေပၚက စာသားမ်ားက မွန္ပါတယ္။ ဒကာမၾကီး။ ျဖစ္သင့္တာက ငွက္ေပ်ာသီးအမွည့္ အုုန္းသီးအမွည့္မ်ားကုုိ အရုုဏ္တက္ျပီးသည့္အခ်ိန္မွာ ကပ္လွဴျပီး မြန္းမတည့္ခင္ စြန္႔တာပုုိျပီးေကာင္းလွပါတယ္။ ျပီးေတာ့

အနာေရာဂါထူရတာ။

        အခ်ိဳ႕သူေတြဟာ ေသေအာင္သတ္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒါဏ္ရာရေအာင္၊
ကိုယ္လက္အဂၤ ါခ်ိဳ႕ယြင္းေအာင္၊ စိတ္ဆင္းရဲ ကိုယ္ဆင္းရဲျဖစ္ေအာင္ ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္တတ္ၾကပါတယ္။ ဗိုလ္က်တတ္ၾကပါတယ္။ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္ေတြေသရင္ ငရဲေရာက္ရတတ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ အျခားကံ တစ္ခုခုေၾကာင့္ လူ႕ျပည္ကို ေရာက္လာရင္လည္း လူ႕ဘ၀မွာ ေဆးရံု၊ ေဆးခန္း၊ ေဆး

မိစၦာအယူ၀ါဒ႐ွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္။

       မိစၦာဒိဌိျဖစ္သူဟာ အကၽြတ္တရားရဖို႔ အခြင့္အေရး ဆံုး႐ႈံးေနသူပါ။  ဘုရားပြင့္တယ္၊
ဘုရားပြင့္တဲ့ ေဒသမွာပဲ လူျဖစ္တယ္။ ဘုရားက တရားေဟာေနတယ္၊ ဆိုပါစို႔၊ ျမတ္စြာဘု
ရားက သာ၀တၳိျပည္မွာ သီတင္းသံုးတယ္။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ကလည္း သာ၀တၳိျပည္မွာပဲ လူျဖစ္တယ္။
သို႔ေသာ္ ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို မယံုၾကည္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ မိစၦာအယူ၀ါဒ႐ွိေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေနမယ္၊

ေသာတာပန္အျဖစ္နဲ႔ ဘံုစဥ္ခံစားၾကသူမ်ား။

        ကာမဘံုလူသားေတြဟာ ကာမဂုဏ္ကိုလည္း အျပည့္အ၀ခံစားခ်င္၊ ခံစားၿပီးမွ နိဗၺာန္ကို
သြားခ်င္တဲ့သူေတြ မ်ားပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ လူ႕ဘ၀မွာ ေသာတာပန္ျဖစ္ေအာင္ က်င့္ႀကံအား
ထုတ္ပါ။ ဒိဌိနဲ႔ ၀ိစိကိစၦာ ျပဳတ္ေအာင္သတ္ရင္ ေသာတာပန္ျဖစ္မွာပါ။ က်န္တဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊
မာန စတဲ့ ကိေလသာေတြ က်န္ေနပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီ ေလာဘ၊ ေဒါသေတြက ပုထုဇဥ္

ဥဂၢတေသေဌး၏ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာမ်ား။

       ဥဂၢတေသေဌးသည္ ၀ဇၨီတိုင္း ဟတၳိဂါမအရပ္ (ဆင္ရြာ)သားျဖစ္၏။ ဥဂၢတေသေဌး၏ ထူး
ျခားေသာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ဂုဏ္ရည္မ်ားမွာ==
         ျမတ္စြာဘုရားသည္ နာရ၀နဥယ်ာဥ္၌ သီတင္းသံုးေနစဥ္ ဥဂၢတသည္ ခုႏွစ္ရက္တိုင္တိုင္
ေသရည္မူးယစ္လ်က္ ကေခ်သည္တို႔ျဖင့္ ၿခံရံကာ ဥယ်ာဥ္သို႔ သြား၍ ျမဴးတူးေပ်ာ္ပါးၾကေသာ္

Friday, January 23, 2015

႐ုပ္နာမ္သိမွ ဒိ႒ိကြာမည္ (၂)



ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ ျဖစ္ေနဆဲ႐ုပ္ ျဖစ္ေနဆဲနာမ္ကို သိဖုိ႔အေရးဟာ လြယ္ကူတဲ့အလုပ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မသိႏုိင္ဘူးလားဆုိေတာ့လဲ က်က်နန ရွင္းလင္းျပေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ သိႏုိင္ပါတယ္။ ႐ုပ္လုိ႔ ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ သာမညအားျဖင့္ အေျပာျဖစ္လုိ႔ ႐ူပကၡႏၶာကုိ ေျပာျခင္းလုိ႔ မွတ္ထားလုိက္ေပါ့။
ဒီ႐ုပ္ကေန လတ္တေလာ ယခုျဖစ္၍ ယခုပ်က္တဲ့႐ုပ္ကေလးေတြ ေပၚဆဲ႐ုပ္ကေလးေတြ ထင္ျမင္လာေအာင္ ၾကည့္တတ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဥပါဒါနကၡႏၶာျဖစ္တဲ့ ၀ိပႆနာအ႐ႈခံ႐ုပ္ကေလးေတြ ျမင္ေနၿပီလုိ႔ ဆုိရပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႐ုပ္လုိ႔ သာမညထင္ျမင္ေနရင္ ႐ူပကၡႏၶာ၊ ေပၚဆဲ႐ုပ္လုိ႔ ထူးထူးျခားျခား သိေနရရင္ေတာ့ အဲဒါ ႐ူပုပါဒါနကၡႏၶာလုိ႔ မွတ္လုိက္တာေပါ့။

႐ုပ္နာမ္သိမွ ဒိ႒ိကြာမည္ (၁)


                ႐ုပ္နာမ္မသိ လူဒိ႒ိမွာ မိုးဖ်ားျဗဟၼာ ျဖစ္တံုပါလည္း ခႏၶာၿပိဳကြဲ ကုသုိလ္စဲက ေဖာက္လြဲပါယ္ရြာ ေရာက္တတ္စြာ၏။
၀ိပႆနာလုပ္လုိသူမ်ားအတြက္ ႐ုပ္နာမ္ကို ေရွးဦးစြာ သိထားဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ႐ုပ္ဆုိတာက ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့သေဘာတရားေတြပါပဲ။ အပူေၾကာင့္ျဖစ္ေစ အေအးေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ေဖာက္ျပန္တတ္တာ ႐ုပ္ေပါ့။ ႐ုပ္လည္း ေဖာက္ျပန္တာပါပဲ၊ နာမ္လည္းေဖာက္ျပန္တာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ႐ုပ္ရဲ႕ ေဖာက္ျပန္မႈက သိသာထင္ရွားလုိ႔သာ ႐ုပ္ကုိမွ ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့သေဘာ (႐ုပၸတီတိ ႐ူပံ)လုိ႔ ေျပာရတာေပါ့။

နာကိုး ေတာင္းရွစ္ သာဓုတစ္”- ေမးခြန္း အေျဖ



“နာကိုးေတာင္းရွစ္၊ သာဓုတစ္၊ ေဟာလစ္အသေခ်ၤ” ဟူေသာစကားကို ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာတို႔၌ မပါေၾကာင္း ေရွးယပ္လွဲတရားစာ စသည္တို႔၌သာေတြ႔မိေၾကာင္း ပညာရွင္တို႔ ေျဖၾကားဖူးေလၿပီ။
(ဂါထာအေနျဖင့္ ဤသို႔ရွိသတဲ့–
န၀ကပၸံ သုတဓမၼံ ၊ အ႒ကပၸဥၥ ယာစိေတာ၊
ဧေကာ ကေပၸါ ႏုေမာဒနာ၊ ေဒသိေတာ စ အသေခ်ၤေယာ။)
ေရွးဦးစြာ လကၤာပါအတိုင္း အက်ဳိးရႏိုင္,မရႏိုင္ မစိစစ္မီွ၊ ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာတို႔၌ လာေသာ တရားနာျခင္း စသည္တုိ႔၏ အက်ဳိးတရားတို႔ကို ေဖာ္ျပခ်င္ပါသည္။

တရားသိေနသူ။

         လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ မ်က္စိရွိေနၾကပါတယ္၊ မ်က္စိေလး -ႏွစ္လံုး ဖြင့္လိုက္လို႔ရွိရင္
ျမင္စရာ အာ႐ံုေလးက မ်က္စိထဲမွာ ေပၚလာပါတယ္၊ ဥပမာ - ပန္းပြင့္ကေလးကို ၾကည့္တယ္ဆို
လို႔႐ွိရင္ ပန္းပြင့္ကေလးနဲ႔ မ်က္လံုးေလး ဆုံလိုက္တဲ့အခါ ပန္းပြင့္ကေလးကို ျမင္တယ္ဆိုတဲ့
အသိစိတ္ေလး ေပၚလာပါတယ္။ အဲဒီ ျမင္သိစိတ္ကေလး ေပၚလာတာကို ျမတ္စြာဘုရားက

""အထုူးသတိထားစရာ အုုန္းသီး၊ ငွက္ေပ်ာသီးႏွင့္ သာသနာပြဲ"

သာသနာပြဲဆိုတာ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဘုရားကိုလွဴထားတဲ့ ဘုရားပြဲ မဟုတ္လား။ ဘုရားမွာ အုန္းသီးစိမ္းနဲ႔ ငွက္ေပ်ာသီးစိမ္းကို ပြဲလုပ္ၿပီးလွဴတာ။ ဂိုဏ္းသမားေတြ လုပ္ၾကတာပဲ။ သူတို႔ကေတာ့ ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ၾကတယ္ မသိဘူး။ တကယ္ဆိုရင္ ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္ေတြ လွဴမယ္ဆိုရင္ အဆင္သင့္ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ၿပီးလွဴရတယ္။

အသက္ရွည္ရတာ။

အခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေမတၱာ၊ ကရုဏာစိတ္ အားႀကီးၾကပါတယ္။ ကူညီလိုစိတ္၊ ေစာင့္ေရွာက္လိုစိတ္ႏွင့္
ျပဳမူေျပာဆို ဆက္ဆံတတ္ၾကပါတယ္။ သတ္ျဖတ္ရမွာ အလြန္၀န္ေလးၿပီး အထူးေရွာင္ၾကည္တတ္
ၾကပါတယ္။ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြေသရင္ နတ္ျပည္ကို ေရာက္ရတတ္ပါတယ္။တကယ္လို႔ အျခားကံ တစ္ခု

Thursday, January 22, 2015

၁၀ ပါး သီလကို အသက္ထက္ဆံုး ေစာင့္ထိန္းၾကသူမ်ား။

       ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ ပါတိေမာကၡ သံ၀ရသီလ ေခၚေသာ ၀ိနည္းသီလမ်ားကို ေစာင့္ထိန္း
ရ၏။ ရဟန္းျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ၿပီးခ်င္း အထူးေဆာက္တည္ေနဖို႔ မလိုဘဲ ေဆာက္တည္ၿပီးသား ျဖစ္
သြားၿပီးလွ်င္ ေစာင့္စည္းထိန္းသိမ္းရန္ တာ၀န္အျပည့္ ရွိလာေတာ့၏။ ရွင္သာမေဏမ်ားမွာ ၁၀
ပါး သီလကို ေဆာက္တည္ ေစာင့္ထိန္းရ၏။

ဗုဒၶျမတ္စြာ အခုဘယ္မွာ၊ ဘယ္သူေတြနဲ႔အတူ ရွိေနပါသလဲ?။

        ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္က ဘုရားရွင္ရဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုင္ရာ ရုပ္အဆင္းေတာ္
တင့္တယ္သပၸာယ္မွဳကိုသာ ၾကည္ညိဳတတ္တဲ့ “၀ကၠလိ” ဆိုတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါး ရွိပါတယ္။ ဒီရဟန္းက
ဘုရားရွင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာေတာ္ကိုပဲ ၾကည့္ၿပီး ၾကည္ညိဳကိုးကြယ္ေနခ်င္တယ္။ အဆံုးအမအတိုင္း လိုက္
နာက်င့္သံုး ပူေဇာ္မွဳမ်ိဳးေတာ့ မလုပ္လိုပါဘူး။ အဲဒီရဟန္းကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ==

"သိၾကားသာသနာဟူသည္"

သိၾကားသာသနာ ဟူေသာစကားမွာ ခဏခဏ ၾကား႐သလို လူတိုင္းလည္း သိၾကပါလိမ့္မည္။ ဘု႐ားက ၂၅၀၀ ၊ သိၾကားက ၂၅၀၀ ဆိုေတာ့ ၅၀၀၀ ေပါ့။ မဟာပ႐ိဗၺာနသုတ္မွာ "ငါဘု႐ား႐ဲ႕ အဆံုးမေတြကို လိုက္နာက်င့္သံုးေနသူ႐ွိသမွ် ကာလပတ္လံုး ႐ဟႏာၱမဆိတ္သုန္းဘူး သာသနာမကြယ္ေသးဘူး" ဟုသာ မိန္႔ေတာ္မူ၍ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀၀ တည္မည္ဟု ေဟာသြားျခင္းလံုးဝမဟုတ္ပါ။ ပိဋကတ္ေတာ္ထဲတြင္လည္း မ႐ွိပါ။

ဒိ႒ိႏွင့္တဏွာ ဘာကို အရင္သတ္မလဲ


ကၽြန္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕႐ွိ ဥပုသ္ေန႔တရားေဆြးေႏြး၀ုိင္းမ်ားတြင္ ဒိ႒ိကုိအလ်င္သတ္ရမည္၊ တဏွာကုိအလ်င္သတ္ရမည္ဟူေသာ ျငင္းခုန္မႈမ်ားကုိ ၾကားေနရပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ျမတ္ပန္းရဂံုပရိသတ္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ဤျငင္းခုန္မႈမ်ားျဖစ္ပြားလာရာ လမ္းေၾကာင္းကို ဖတ္႐ႈ မွတ္သားဖူးၿပီးျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထိုဓမၼသာကစၧာ၀ိုင္းမ်ားတြင္ အမ်ားနားလည္လက္ခံႏုိင္ေအာင္ ႐ွင္းျပႏုိင္သည့္ အရည္အခ်င္း မ႐ွိပါခင္ဗ်ား။

အရိယာဟု ၀န္ခံၾကသူမ်ား


> ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ထံမွ ‘အရိယာေၾကညာစာတမ္း’ မ်ားကို ဖတ္ရပါသည္။ တာေမြၿမိဳ႕နယ္မွ လူပုဂၢိဳလ္ဆရာတစ္ဦး၏ တရားျပမႈျဖင့္ တရားထိုင္ၾကကာ မိမိတို႔ အရိယာေတြ ျဖစ္ေနၾကပါၿပီဟူေသာ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ေၾကညာစာရြက္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ မိတ္ေဆြက လက္ခံခ်င္ပံုရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ထက္ ပရိယတၱိပညာ ႀကီးသူမ်ား၏ အေျဖမ်ားျဖင့္ သူကိုရွင္းလင္းျပလိုေသာေၾကာင့္ လူသိရွင္ၾကား ေမးျမန္းအပ္ပါသည္ခင္ဗ်ား–

သမထႏွင့္၀ိပႆနာ(အားထုတ္ေယာဂီမ်ားသိသငိ့သည္)



ကၽြန္ေတာ္သည္ တရားအားထုတ္မႈဆိုင္ရာ စာအုပ္မ်ား၊ တရားေခြေတြကို ဖတ္႐ႈ နာၾကားေနရာ မ႐ွင္းလင္းသည့္ အခ်က္မ်ားေတြ႔႐ွိလာပါ၍၊ အျခားေသာတရားအားထုတ္သူ မ်ားပါသိသင့္ သည္ထင္ေသာ ေအာက္ပါေမးခြန္းမ်ားကိုတင္ျပလုိက္ပါသည္။
(၁) သမထကို ဦးစြာအားထုတ္ၿပီးမွ ၀ိပႆနာသို႔ကူးျခင္းႏွင့္ ၀ိပႆနာကိုတိုက္႐ိုက္ အားထုတ္ျခင္းတို႔႐ွိရာ ဉာဏ္အားနည္းသူတို႔မည္သည့္နည္းကိုေ႐ြးခ်ယ္သင့္ပါသနည္း၊

"ဖရုသဝါစာ (ၾကမ္းတမ္းေသာစကား) သိကၡာပုဒ္ကုိ ေလ့လာျခင္း"

အာဇီဝမ႒ကသီလ၌ ေျခာက္ခုေျမာက္ သိကၡာပုဒ္ပါ။ ျမန္လုိျပန္ရင္ ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားဟု အဓိပၸါယ္ရ၏။ ဖရုသဝါစာ၌ ဖရုသပုဒ္၊ ဝါစာပုဒ္ ဟု ႏွစ္မ်ဳိးပါဝင္၏။ ဖရုသကား ၾကမ္းတမ္းေသာစကား၊ ဝါစာ-ေျပာဆုိျခင္း၊ထုိ႕ေၾကာင့္ ဖရုသဝါစာဆုိသည္မွာ “ေျမြကုိက္ပါေစ၊ အေသဆုိးႏွင့္ ေသပါေစ စသည္ျဖင့္ မၾကားေကာင္းမနာသာ ရုန္႕ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာ စကားမ်ဳိးကုိ ေျပာဆုိမႈျဖစ္၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ဆုိေသာ္ သူတစ္ပါးတုိ႔ အမုန္းပြားေစတတ္ေသာ ကုိယ္အမူအရာအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ႏႈတ္အမူအရာအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႕ျဖင့္ မခံသာေအာင္ ျပဳတတ္သည့္ မုိက္မဲၾကမ္းတမ္းေသာ ေစတနာဆုိးကုိ ဖရုသဝါစာဟု ေခၚ၏။

အသက္တိုရတာ။

        အခ်ိဳ႕သူေတြဟာ သနားၾကင္နာစိတ္၊ ညွာတာေထာက္ထားစိတ္ အင္မတန္နည္းၾကပါတယ္။ သတ္ရျဖတ္ရမွာ ၀န္မေလးၾကပါ။ ႏိုင္ထက္စီးနင္း လက္ရဲဇတ္ရဲ သတ္ျဖတ္တတ္ၾကပါ
တယ္။ သတ္ရ၊ ျဖတ္ရတာကိုပဲ ေက်နပ္အားရ ျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြေသရင္ ငရဲကို
ေရာက္ရတတ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ အျခားကံ တစ္ခုခုေၾကာင့္လူ႕ျပည္ကို ေရာက္လာရင္လည္း

အသိဉာဏ္ အထက္ျမက္ဆံုး ပုဂၢိဳလ္။

        “ဥဂၣဋိတညဴ”တဲ့။ ဒီပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ အဆင့္အျမင့္ဆံုး ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေပါ့၊ အသိဉာဏ္
အထက္ျမက္ဆံုး ပုဂၢိဳလ္၊ နည္းနည္းေလးေျပာလိုက္တာနဲ႔ တစ္မဂ္တစ္ဖိုလ္ ရသြားႏိုင္တယ္၊
ဥပမာ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ တို႔လိုပါ။ အရွင္သာရိပုတၲရာ မေထရ္ျမတ္ဆိုလို႔႐ွိရင္
ပထမတုန္းက တရားဓမၼရွာရင္း သိစၥည္းပရိဗိုဇ္ႀကီးရဲ႕ တပည့္အျဖစ္ ခံယူတယ္၊ ပရိဗိုဇ္၀တ္
ေနတယ္၊ သူ႔ထံက ပညာေတြ သင္လိုက္တဲ့အခါ ဘာမွမယ္မယ္ရရ မရရွိလိုက္ပါ။   သူတို႔

မီး ၁၁ ပါး ဆိုတာ။

   ၁။ ရာဂမီး     = လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း။
   ၂။ ေဒါသမီး   = စိတ္ဆိုး စိတ္ပ်က္ျခင္း။
   ၃။ ေမာဟမီး  = အမွန္အတိုင္း မသိျခင္း။
   ၄။ ဇာတိမီး    = ပဋိသေႏၶ ေနရျခင္း။

ဧတဒဂ္ရ လူေယာက္်ား (၁၀) ေယာက္။

  ဧတဒဂ္ရ လူေယာက္်ား (၁၀) ေယာက္မွာ==
 ၁။ တပုႆ၊ ဘလႅိကညီေနာင္ = ေရွးဦးစြာ သရဏဂံုတည္ေသာ အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
 ၂။ အနာထပိဏ္သူေဌး = ေပးလွဴတတ္သည့္အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
 ၃။ စိတၱသူၾကြယ္ = တရားေဟာေသာအရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။

အို၊ နာ၊ ေသရျခင္းတို႔၏ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္သြယ္မွဳသဘာ၀။

       ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက အို၊ နာ၊ ေသရျခင္းတို႔၏ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မွဳကို ဆင္ျခင္မိပါတယ္။
      အ၀ိဇၹာေၾကာင့္ သခၤ ါရ = အမွန္အတိုင္း မသိျမင္လို႔ ဘ၀ျဖစ္ေပၚေရး ယခု လက္ရွိဘ၀မွာ ဘ၀
ေကာင္း ဘ၀မွန္ျဖစ္ေရး၊ ေနာက္တမလြန္မွာလဲ ဘ၀ေကာင္း ဘ၀မွန္ေတြ ျဖစ္ေပၚေရးလုပ္မိတယ္။
      သခၤ ါရေၾကာင့္ ၀ိညာဏ္ = ဘ၀ျဖစ္ေပၚေရးအလုပ္ေတြ လုပ္မိတဲ့အတြက္ တစ္ဘ၀မွာ အစဆံုး

Wednesday, January 21, 2015

ရဟန္းမ်ား ဦးခ် ရွိမခိုးထိုက္သူ ( ၂၅ ) ပါး

ေမာင္ေလး ညီမေလးတို႕ေရ .... ရဟန္းမ်ား ဦးခ် ရွိမခိုးထိုက္သူ ( ၂၅ ) ပါးပါ ...
.
★ အမ နဴးခင္ဗ်ား .... တစ္ခ်ိဳ႕ ေဗဒင္ဆရာ .. ဘုိးေတာ္တို႕ကို ဘုန္းၾကီးေတြက တခါတေလ ရွိခိုးတာျမင္ေနရတယ္အမ .... ဟိုတစ္ေလာကလဲ ကေမာၻရီးရားမွာ ဘိုးေတာ္တစ္ပါးက သူ႕ကိုယ္သူ ဘုရား၀င္စားတယ္ဆိုျပီး ဘုန္းၾကီးေတြ ရွိခိုးေနတာေတြ႕၇တယ္ ... ဘုန္းၾကီးေတြကဘယ္သူေတြကိုရွိခိုး ရလဲ ဘယ္သူေတြ ကိုမရွိခိုးသင့္ဘူးလဲ အမနဴး
.

ျပီးဆံုးေအာင္ဖတ္ပါ မိတ္ေဆြ သင့္အားအက်ိဳးထူးပါလိမ့္မည္။

နိဓိက႑သုတၱန္
ေ႐ႊအိုးျမွဳပ္ႏွံ ကုသိုလ္ကံ တရားေတာ္
****************************
ထိုတရားေဒသနာေတာ္ကို ျမတ္စြာဘုရားသာဝတၳိျပည္မြန္ေဇတဝန္ေ႐ႊေက်ာင္းကိန္းေအာင္းေတာ္မူစဥ္
သာဝတၳိျပည္သားသူေ႒းတစ္ေယာက္
ျမတ္ဘုရားနွင္႔ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား
အားမိမိအိမ္သို႔ပင့္၍မြန္ျမတ္ေသာဆြမ္းခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္ ကပ္လွဴပူေဇာ္ေနဆဲ္
ပေသနဒီေကာသလမင္းမွေငြေရးေၾကး
ေရး ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္စရာ႐ွိ၍မင္းခ်င္း
တစ္ေယာက္ကို အေခၚလႊတ္ရာ

၀ဋ္ေၾကြးၾကမၼာ မလြတ္သာ


တစ္ခါေသာ္ ရဟန္းသံုးဦးတို ့သည္ လမ္းသံုးလမ္းျဖင့္
ဗုဒၶထံအေရာက္သြားၾကရာ ပထမတစ္သုတ္သည္
ရြာတစ္ရြာ၌ ထူးျခားေသာ ေသျခင္းတစ္ခုကို ေတြ ့ၾကရ၏။
ရြာကိုမီးေလာင္ရာ ျမက္ေျခာက္ကြင္းတစ္ကြင္းသည္
မီးေလာင္ရင္းတန္းလန္း ေလ၏အဟုန္ျဖင့္ ေကာင္းကင္သို ့
တက္သြားကာ ေကာင္းကင္တြင္ ပ်ံသန္းေနေသာ က်ီးမ်ားအနက္
တစ္ေကာင္ေသာက်ီး၏ ဦးေခါင္းကို စြပ္မိသျဖင့္ ထိုက်ီးမွာ
ေကာင္းကင္မွာပင္ မီးေလာင္ျပီး ေသဆံုးခဲ့ရသည္။

အကုသိုလ္အျပစ္မ်ား ကုစားနည္း



ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ လူငယ္ဘ၀က ခပ္ေပါ့ေပါ့ေနခဲ့ၾကရင္း သီလမလံုၿခံဳမႈမ်ား ရွိခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယခုအခါတြင္ မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ား၏ တိုက္တြန္းမႈေၾကာင့္ ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားကို အေလးအနက္ နာယူလ်က္ ရွိသျဖင့္ျပဳခဲ့ၿပီးေသာ အကုသိုလ္မ်ားကို ေနာင္တရလ်က္ ထိတ္လန္႔၍လည္း ေနၾကပါသည္။
ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ ျပဳၿပီးေသာ အျပစ္မ်ားေက်ေစရန္ အာပတ္ေျဖ ကုစားနည္း မ်ားကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သလို လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားအတြက္ အကုသိုလ္ကုစား နည္းမ်ား ေဟာၾကားခဲ့ပါက သိရွိၿပီး လိုက္နာက်င့္သံုးလိုပါသည္ခင္ဗ်ား။

၀ိပႆနာ ႏွင့္ ဒါန



ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ဒါနျပဳၾကရာတြင္ အက်ိဳးႀကီးမားေသာ ဒါနျဖစ္ေစရန္ ျပည့္စံုရမည့္ အခ်က္မ်ားကို က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ ဖတ္ရႈရသလို သံဃာေတာ္မ်ားေဟာသည့္ တရားမ်ားတြင္လည္း နာၾကားမွတ္သားရပါသည္။
ထိုတြင္ လွဴသူႏွင့္ အလွဴခံသူတို႔ သီလျပည့္စံုမႈ၊ အလွဴပစၥည္း၏ စင္ၾကယ္မႈ၊ လွဴသူမွာ ေစတနာ၊ သဒၶါႏွင့္ ျပည့္စံုထက္သန္မႈ လိုအပ္သည္မ်ားကို နားလည္၍ ႀကိဳးစားျဖည့္ဆည္းႏိုင္ပါသည္။

Tuesday, January 20, 2015

ကုသိုလ္ျဖစ္ပြား ႏွလံုးသြင္း။

         ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းတာကို ေယာနိေသာ မနသိကာရလို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။
ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္က  မ်က္စိက ျမင္စရာ အာ႐ုံေလးတစ္ခုဟာ ေလာဘျဖစ္စရာဆိုရင္ ကိုယ့္
မွာ ဆင္ျခင္တံုတရား႐ွိရပါမယ္၊ သူမ်ားပိုင္တဲ့ပစၥည္း ဆိုလို႔ ရွိရင္ “ဒါ သူမ်ားပိုင္တဲ့ ပစၥည္းနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး ငါ-ေလာဘျဖစ္လို႔ မေကာင္းဘူး၊ ငါ့မွာ ေလာဘမျဖစ္ေစရဘူး” လို႔ ဒီအေတြးမ်ိဳး
ေတြးလိုက္တာနဲ႔ ဒါ- ေယာနိေသာမနသိကာရ လို႔ေခၚပါတယ္။

၁၂ ႏွစ္ၾကာ အေျဖရွာခဲ့ရေသာ ေမးခြန္း။

        ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးဟာ အင္မတန္မွ သိခ်င္လွတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုရဲ႕ အေျဖကုိ လုိက္ရွာ
လုိက္တာ အခုေခတ္စကားႏွင့္ေျပာရရင္ကမၻာအႏွံ႔ေပါ႔ေနာ္။ သူက တန္ခုိးရွင္ပဲ၊ တန္ခုိးရွင္ ဆုိတာ
စ်ာန္အဘိဉာဏ္ေတြ ရသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဒီေမးခြန္းရဲ႕ အေျဖကုိ လူ႔ျပည္မွာတင္ မကဘူး၊ နတ္
ျပည္ ျဗဟၼာျပည္ထိေအာင္ တက္ၿပီးရွာပါတယ္၊

တရားအားမထုတ္မီ ျပဳလုပ္ရမည့္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ မွာစကား။

         မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက တရားအားအထုတ္မီ ဒိဌိအယူကို အသိဉာဏ္ျဖင့္
ဦးစြာခြာပါဦး။ ဒိဌိတန္းလန္းျဖင့္ အားထုတ္ေနလို႔ကေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ် မဂ္ မရႏိုင္ပါဘူးဟု
ခဏ ခဏ မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။ ရုပ္နာမ္ မကြဲလွ်င္၊ ပညတ္ ပရမတ္ မစင္လွ်င္ ဒိဌိ၀င္တတ္ပါ
သည္။ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက =
၁။ ဒါနကို ေနာက္ထားပါဦး။

ဥပေစၦဒကကံႏွင့္ ေသရသူမ်ား။

     လူသည္ တစ္ေန႔ေန႔တြင္ ေသၾကရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း သက္တမ္းမကုန္ ေသခ်ိန္မက်ေသး
ဘဲ ေသရျခင္းမ်ိဳးရွိတတ္ၾကပါ၏။ အရွင္မဟာေမာဂၢလန္သည္ ေရွးက အမိကို သတ္ခဲ့ဖူး၏။ အရွင္
ေမာဂၢလန္ဘ၀၌ ထိုကံ အခြင့္ရသျဖင့္ ခိုးသားငါးရာ၏ အသတ္ကို ခံရၿပီးမွ ပရိနိဗၺာန္ စံရေလ၏။
          ဗိဗၼိသာရမင္းသည္ ေရွးက ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္၀ယ္ ဖိနပ္စီးခဲ့ဖူး၏။ ဗိဗၺိသာရမင္း ဘ၀၌ ထို

ဧတဒဂ္ရ လူမိန္းမ (၁၀) ေယာက္။

            ဧတဒဂ္ရ လူမိန္းမ (၁၀) ေယာက္မွာ==
 ၁။ သူေဌးသမီး သုဇာတာ = ေရွးဦးစြာ သရဏဂံုတည္ရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
 ၂။ ၀ိသာခါ = ေပးလွဴတတ္သည့္အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
 ၃။ ခုဇၨဳတၱရာ = အၾကားအျမင္မ်ားသည့္ အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။
 ၄။ သာမာ၀တီ = ေမတၱာျဖင့္ေနသည့္ အရာ၌ ဧတဒဂ္ရသည္။

“ငါ့ဘ၀ဟာ တကယ္ေတာ့ သူမ်ားအတြက္ ေနခဲ့တာပါ”


ေသခါနီးတဲ့အခါမွာ အရင္တုန္းက လုပ္ခဲ့တဲ့ကိစၥေတြ
ျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့ အားလံုးကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း
ျမင္တယ္။ ဘာမွမျဖစ္ေလာက္တဲ့ ကိစၥေလးေတြနဲ ့
တစ္ေယာက္နဲ ့ တစ္ေယာက္ စြပ္စြဲခဲ့တယ္၊
မုန္းခဲ့တယ္၊ ရန္ျဖစ္ခဲ့တယ္၊ မေခၚႏိုင္မေျပာႏိုင္
အၾကီးအက်ယ္ စိတ္ဆင္းရဲခဲ့တယ္။

ေမတၱာစက္ကြင္း

ကိုယ့္ရဲ ့ေမတၱာ၊ ကိုယ့္ရဲ ့သတိ၊ သမာဓိေၾကာင့္
အင္မတန္ တည္တည္ၾကည္ၾကည္၊ ၾကည္ၾကည္လင္လင္
ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနထိုင္သြားလာ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ပါတယ္။
တခ်ိဳ ့ဆရာေတာ္ၾကီးေတြ စိတ္၊ အင္မတန္ ၾကည္လင္
ေအးခ်မ္းျပီးေတာ့ သတိ သမာဓိ အလြန္ေကာင္းတယ္။
သူတို ့အနားကိုေရာက္သြားရင္ ကိုယ့္စိတ္ကလည္း
ေအးခ်မ္းျပီးေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းသြားတာမ်ိဳး ခံစားရတယ္။

သည္းခံခြင့္လႊတ္တတ္ျခင္းနဲ႔ အမွားကို ေတာင္းပန္တတ္ျခင္း ေတြဟာ မဂၤလာရွိတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြပါ

ခြင့္လႊတ္သည္းခံတတ္တဲ့ လုပ္ရပ္ဟာ ေကာင္းမွန္း၊ ျမင့္ျမတ္မွန္း သိေပမယ့္ ေဒါသထြက္ေအာင္ ေျပာဆိုျပဳမူတဲ့အခါ အလြယ္တကူ သည္းခံႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ လူတိုင္းအတြက္ ခက္ခဲေနမွာပါ။ ကိုယ္မွားမွန္းသိေပမယ့္ ကိုယ့္အမွားကို ၀န္ခ်ေတာင္းပန္တတ္ဖို႔ မလြယ္ကူသလိုပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္တတ္ျခင္းနဲ႔ အမွားကို ေတာင္းပန္တတ္ျခင္း ေတြဟာ မဂၤလာရွိတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြပါ။ ဒါေၾကာင့္တစ္စံုတစ္ေယာက္ေၾကာင့္ စိတ္ဆိုးမိရတဲ့အခါ စိတ္ထားတတ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ ေအာက္ပါနည္းလမ္းေတြကို ေ၀မွ်လိုက္ပါတယ္…

Monday, January 19, 2015

ပစၥႏၱရစ္ လူျဖစ္သူ။

                        
       ျမတ္စြာဘုရားပြင့္လို႔ တရားေဟာေနတဲ့အခ်ိန္ ဘုရားတရားနဲ႔ မနီး၊ အလြန္ေ၀းလံတဲ့အရပ္၊
သာသနာမထြန္းကားတဲ့ ေနရာမွာ လူသြားျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္  တရားေဟာတာ ၾကားနာခြင့္  မရတဲ့
အတြက္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာလည္းပဲ အခြင့္အေရး ဆံုး႐ႈံးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကမွာ
ေ၀းလံေဒသ ေတာေတာင္ထူထပ္တဲ့အရပ္မွာျဖစ္တဲ့ လူ႐ိုင္းဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အခ်ဳိ႕ေဒသေတြမွာ

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ သံေ၀ဂလကၤာ။

    ၁။ လက္ရွိခႏၶာ၊ မတြယ္တာႏွင့္
         ေနာင္လာဘ၀၊ မေတာင္းတဘဲ
         ေၾကာင့္ၾကဇြဲျဖင့္၊ အၿမဲမျပတ္
         ၀ိပႆနာ၊ ေလ့လာႀကိမ္ႀကိမ္

ဘုရားရွင္က သာသနာျပဳ ေစလႊတ္ေတာ္မူျခင္း။

        ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပထမ၀ါ၌ မိဂဒါ၀ုန္ေတာတြင္ပင္ ၀ါဆိုေတာ္မူ၏။ နာလက ရေသ့
အား ေမာေနယ်အက်င့္ကို ေဟာေတာ္မူ၏။ သူေဌးသား ယသကိုလည္းေကာင္း၊ သူ၏ သူငယ္
ခ်င္း ၅၄ ေယာက္တို႔ကို လည္းေကာင္း တရားရေစကာ ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္းျပဳေပးေတာ္မူ၏။
ယသ ၏ မိဘမ်ားႏွင့္ ဇနီးေဟာင္းတို႔ ေသာတာပန္ ျဖစ္ၾက၏။

ဘယ္ေက်ာင္းေနမလဲ ေမာင္ေရခဲ။ (ေ၀ဖန္ေရးသားေပးေစခ်င္ပါသည္။)

        စာသင္ေက်ာင္းႀကီး ႏွစ္ေက်ာင္းရွိတယ္ ဆိုပါစို႔။ ပထမေက်ာင္းက “ ငါတို႔ေက်ာင္းမွာ လာ
ေနပါ။ ငါတို႔ကို ေလးစားအားကိုးပါ။ သင့္မွာ ဘယ္လိုခၽြတ္ယြင္းခ်က္ေတြ ရွိေနေန၊ သင္ ဘာေတြမွ
အေထြအထူး မႀကိဳးစားလည္း ကိစၥမရွိဘူး၊ အခ်ိန္တန္ရင္ သင့္ရဲ႕ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ မွန္သမွ်ကိုလည္း

သရဏဂံုကို ၀မ္းၾကာတိုက္ထဲကပင္ ေဆာက္တည္တဲ့သူ။

  ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္က ေဗာဓိကုမာရ မင္းသားဆိုတာရွိတယ္။ ေဗာဓိကုမာရမင္း
သား  အေမ့၀မ္းၾကာတိုက္ ထဲမွာရွိတုန္း အေမလုပ္တဲ့သူက ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေက်ာင္းေတာ္ကို  သြား
တယ္။ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးထံ ေရာက္ေတာ့ သရဏဂံု သီလေတြ ေဆာက္တည္တယ္။
“ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ” ဘုရားရွင္ကို ကိုးကြယ္အားထားပါ၏။ “ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ” တရားေတာ္ကို

ေ၀ဒနာနဲ႔ဗုဒၶဓမၼ



ေလာကမွာ ပုထုဇဥ္လူသားအားလံုးရဲ့ ျပဳမူေျပာဆိုေနထိုင္မွုေတြဟာ ခံစားမွုလို႔ေခၚတဲ့ ေ၀ဒနာေတြအတြက္ပဲ ဦးတည္ေနၾကတယ္..။ ေ၀ဒနာကို ပထမဦးစားေပးေနရာမွာထားၾကတယ္။
ေ၀ဒနာဆိုတာကလည္း ကာမဂုဏ္အာရံု ၅ ပါးကရေတာ့ အဆင္းလွလွ၊ အသံခ်ဳိခ်ဳိ၊ အနံ႔ေမႊးေမႊး၊ အရသာရွိရွိ၊ အထိအေတြ႔ေကာင္းေကာင္းဆိုရင္ တေကာက္ေကာက္လိုက္ခ်င္ၾကတယ္။ အဲလိုလိုက္ၾကရင္းနဲ႔ လိုခ်င္တာေတြရသြားလို႔ တဒဂၤဆႏၵျပည့္သြားၾက သူမ်ားလည္း ရွိရဲ့။ မရလို႔ ေသာကပူေဆြးသူမ်ားလည္းရွိရဲ့။