Saturday, May 24, 2014

ကိုယ့္ကိုယ္ကို အေလးထားပါ။

         ေကာင္းေအာင္ျပင္ဖို႔အတြက္  တို႔တစ္ေတြဟာ အေလးထားစရာသံုးမ်ိဳး မွတ္ထားရ
ပါမယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက  နံပါတ္(၁) ကိုယ့္ကိုယ္ကို အေလးထားၿပီးေတာ့ စဥ္းစားဆင္ျခင္ရ
မယ္။ နံပါတ္(၂)က ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္ ေလာကႀကီးကို အေလးထားၿပီးေတာ့ ဆင္ျခင္တတ္ရ
မယ္။ နံပါတ္(၃)က တရားဓမၼကို အေလးထားၿပီးေတာ့ ဆင္ျခင္သံုးသပ္တတ္ရမယ္။

လူတိုင္းအတြက္ ဒါနျပဳနည္း။

         ၀စၦ၊ ငါဘုရားသည္ ဒါနကို ဤသို႔ေဟာေတာ္မူ၏။
အၾကင္သူတစ္ေယာက္သည္ ထမင္းအိုးကို ေရေဆးေၾကာေသာအခါ အိုးေဆးေရကို
ေရအိုင္၊ ေရေျမာင္းထဲ၌ သြန္ပစ္ရာ၌ပင္ “ ေရအိုင္ထဲမွာရွိေသာ ပိုးမႊားေတြ စားေသာက္ၾက
ပါေစ” ဟူေသာ စိတ္ေစတနာျဖင့္ သြန္ပစ္လွ်င္ ထိုအိုးေဆးေရကို ေစတနာျဖင့္ သြန္ပစ္ျခင္း

ဓမၼဒူတေဒါက္တာ အရွင္ေဆကိႏၵ၏ ဟန္ေဆာင္မွဳ။

     ဟန္ေဆာင္တယ္ဆိုလို႔ ဟန္မေဆာင္တဲ့ ဒကာႀကီးတစ္ေယာက္နဲ႔ ဓႏုျဖဴတရားစခန္းမွာ
ဓမၼဒူတ ဆရာေတာ္ႏွင့္ ေတြ႕တယ္။ တရားစခန္းဆိုေတာ့ တရားေမး၊ တရားေလွ်ာက္၊ တရား
စစ္လုပ္ေပးတယ္။ တျခားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ ျပင္ေပးသင့္ရင္ ျပင္ေပးႏိုင္တာေပါ့၊ဆရာေတာ္
ကလဲ ဟန္မေဆာင္ တတ္ဘူး ရွင္းရွင္းေလး။  တရားစစ္ေတာ့ ေရွ ့က   တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္

သိဒၶတၳမင္းသား အေလးအနက္ထားၿပီး ဆင္ျခင္ေတာ္မူခဲ့သည့္ တရားေတာ္။

      ကပိလ၀တ္ျပည္ သုေဒၶါဓန မင္းႀကီး၏သားေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားဟာ ေဒ၀ဒဟျပည့္ရွင္
သုပၸဗုဒၶမင္း၏ သမီးေတာ္ ယေသာ္ဓရာေဒ၀ီႏွင့္ လက္ထပ္ၿပီးလွ်င္  မင္းသမီးေပါင္း    ေလး
ေသာင္း အေျခြအရံမ်ားႏွင့္တကြ ႀကီးက်ယ္ေသာ မင္းစည္းစိမ္ ကာမဂုဏ္ အာရံုမ်ားျဖင့္ ေပ်ာ္
ေမြ ့ေနတယ္။ တစ္ေန ့ေသာအခါ  ဥယ်ာဥ္ေတာ္သို ့ အေျခြအရံမ်ားနဲ ့တကြ ေပ်ာ္ပြဲစားထြက္

ဆဌသဂၤ ီတိပုစၦက မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဩ၀ါဒေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၂)။

     "" သီလကထာ ေဒသနာ""
          သီလရနံ ့၊ ေမႊးပ်ံ ့ႀကိဳင္စြာ၊
          သီလဆင္သိုင္း၊ ရွဳတိုင္းလွပါ၊
          သီလေစာင့္ျငား၊ မလားပါယ္ရြာ၊

Friday, May 23, 2014

ေလာကီ ေလာကုတၱရာႏွစ္ျဖာ ႀကီးပြားတိုးတက္ေရးအတြက္။

    ျမတ္စြာဘုရားက ေလာကီ ေလာကုတၱရာႏွစ္ျဖာ ႀကီးပြားဖို႔အတြက္ အဂၤ ါႏွစ္ခ်က္ ေဖၚျပ
ထားတာ ရွိတယ္။
         ၁။ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း ရွိရမယ္။ ဒါက အျပင္ဘက္က အေၾကာင္းတရား
            ( External Condition ) ေပါ့။

တရားတစ္ပုဒ္ထဲ။

        လူ႕ရဲ႕စိတ္ကိုက “ ပါပသၼႎ ရမတိ မေနာ ” တဲ့။ လူ႕စိတ္ဟာ မေကာင္းတဲ့ဘက္မွာပဲ
ေပ်ာ္ၾကပါတယ္။ ေကာင္းတာနဲ႔ မေကာင္းတာ ယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီးေတာ့ လြန္ဆြဲမယ္ဆိုရင္ မေကာင္း
တဲ့ဘက္မွာ စိတ္ကို ပိုျဖစ္ၾကပါတယ္။
         မေကာင္းတဲ့ဘက္မွာ အားသာေနသူအတြက္ ေကာင္းတဲ့ဘက္ ေရာက္ေအာင္

သံသရာလည္ေၾကာင္းႏွင့္ သံသရာျပတ္ေၾကာင္း။

    သံသရာလည္ေၾကာင္းမွာ=၁။ စကၡဳဓါတ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ရူပဓါတ္ကိုလည္းေကာင္း၊ စြဲ၍
စကၡဳ၀ိညာဏဓါတ္ ျဖစ္ပါသည္။ သံုးပါးေသာဓါတ္တို႔၏ ေပါင္းဆံုျခင္းေၾကာင့္ ဖႆျဖစ္ပါသည္။
ဖႆဟူေသာ  အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေ၀ဒနာ ျဖစ္ပါသည္။ ေ၀ဒနာဟူေသာ  အေၾကာင္းေၾကာင့္
တဏွာ ျဖစ္ပါသည္။ တဏွာဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဥပါဒါန္ ျဖစ္ပါသည္။ ဥပါဒါန္ဟူေသာ

သူမ်ားအထင္ႀကီးမွာကို ေၾကာက္လြန္းေသာ နန္းဦးဆရာေတာ္ႀကီး။

    ဆရာေတာ္ရဲ ့ဆရာ(အေဖ ဆရာ)က ေတာင္စြန္း ဓမၼဒူတဆရာေတာ္၊ ဓမၼဒူတဆရာ
ေတာ္ရဲ ့ ဆရာ(အဘိုး ဆရာ)က စစ္ကိုင္းနန္းဦး ဆရာေတာ္ႀကီး ျဖစ္တယ္။ ဓမၼဒူတ ဆ
ရာေတာ္ ဘုရားႀကီး စစ္ကိုင္းမွာ စာက်က္တံုးက နန္းဦးေက်ာင္း အဲဒီဆရာေတာ္ႀကီးဆီ
မွာ စာက်က္တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ ့ တပည့္ရင္းပဲ၊ ဓမၼဒူတဆရာေတာ္က၊ မြန္ျပည္နယ္၊

ဆဌသဂၤ ီတိပုစၦက မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဩ၀ါဒေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၁)။

****ေပၚတိုင္းမျပတ္၊ ရွဳမွတ္ေနလွ်င္၊
      ရုပ္ နာမ္ ႏွစ္မ်ိဳး၊ ေၾကာင္းက်ိဳးသိျမင္၊
      မၿမဲဆင္းရဲ၊ ဉာဏ္ထဲေပၚလြင္၊
      အနတၱ သိရ နိဗၺာန္၀င္။ ။ ။

Thursday, May 22, 2014

စိတ္အလွကို ျပင္ဖို႔ဆိုတာ။

        စိတ္ျဖဴစင္ေအာင္လုပ္တယ္ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ဘာေတြက မျဖဴစင္တာလဲ?၊ ဘယ္အရာေတြ
ကိုယ့္စိတ္ထဲ ရွိေနရင္ မျဖဴစင္တာလဲ?၊ ဘယ္အရာေတြျဖစ္မွ ျဖဴစင္တာလဲ?၊ ဆိုတာလည္း သိဖို႔
လိုပါတယ္။ ျပင္ပဗဟိဒၶမွာ ကိုယ့္အ၀တ္ ညစ္ေပေနလို႔ရွိရင္ သိၾကပါတယ္၊ ဒါက အ၀တ္ကို ညစ္
ေပေစတတ္တယ္။ ဖုန္ေတြ, အေရာင္မေကာင္းတဲ့ အညစ္အေၾကးေတြ ဆိုတာမ်ိဳးပါ။ အဲဒါေတြကို

ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္နဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆိုလွ်င္။

         ကိုယ္ရဲ႕ ဘ၀အသြင္ကို ဓမၼအျမင္နဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ေလာကအျမင္မွာေတာ့ ဘ၀ဆို
တာ တခ်ိဳ႕ ေပ်ာ္စရာႀကီးလို႔ ထင္ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း ၿငီးေငြ႕စရာႀကီးလို႔ ေျပာၾကတယ္။
ဓမၼအျမင္နဲ႔ ၾကည့္လိုက္ေတာ့= =
       ၁။ ဘ၀ဆိုတာ “မေကာင္းတဲ့ဆီ တြန္းပို႔တာ ခံေနရတာ”၊ အေျခအေနက တည္ၿငိမ္ေနတာ

ပါရမီေျမာက္ကုသိုလ္။

        ပါရမီေျမာက္ဖို႔အတြက္ အဂၤ ါ ၃ ခ်က္ကို အာရံုျပဳထားရပါမယ္။ အဲဒါေတြက==
၁။ နိဗၺာန္ကို ဦးတည္ရမယ္။
၂။ သူတစ္ပါးအက်ိဳးကို ငဲ့ရမယ္။
၃။ မိမိအက်ိဳးကို မငဲ့ရဘူးတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

လမ္းေၾကာင္းမွန္ရန္။

     ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ ဘုရားမျဖစ္မွီ ဘုရားေလာင္း
ဘ၀မွာ ဤပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တရားေတာ္ႀကီးကို အဆံုးကေန အစေရာက္ေအာင္ ဆင္ျခင္ေတာ္မူပါ
သည္။ တစ္ဖန္ အစကေန အဆံုးေရာက္ေအာင္ ဆင္ျခင္ေတာ္  မူပါသည္။  ဤကဲ့သို ့ ပဋိစၥသ
မုပၸါဒ္ ေဒသနာကို အစက အဆံုး၊ အဆံုးက အစ၊ ျပန္ေရာက္ေအာင္ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ေတာ္မူ

နန္းဦးဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ အဆံုးအမ တစ္ခြန္း။

     ဆရာေတာ္ရဲ ့ဆရာ(အေဖ ဆရာ)က ေတာင္စြန္း ဓမၼဒူတဆရာေတာ္၊ ဓမၼဒူတဆရာ
ေတာ္ရဲ ့ ဆရာ(အဘိုး ဆရာ)က စစ္ကိုင္းနန္းဦး ဆရာေတာ္ႀကီး ျဖစ္တယ္။ ဓမၼဒူတ ဆ
ရာေတာ္ ဘုရားႀကီး စစ္ကိုင္းမွာ စာက်က္တံုးက နန္းဦးေက်ာင္း အဲဒီဆရာေတာ္ႀကီးဆီ
မွာ စာက်က္တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ ့ တပည့္ရင္းပဲ၊ ပိဋကတ္ ၃ ပံုကို စေျဖတယ္၊ ၁ ပံု

Wednesday, May 21, 2014

ေကာင္းေအာင္ျပင္ဖို႔ဆိုရင္။

        ျမတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္နဲ႔ ၾကံဳေတြ႕တဲ့အခ်ိန္မွာမွ မိမိကိုယ္ကို ေကာင္းေအာင္
မျပင္လိုက္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ေနာင္ ေကာင္းေအာင္ျပင္ဖို႔ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ခဲယဥ္းသြားလိမ့္မယ္။
ေလာကမွာ ႐ုပ္ကိုျပဳျပင္ၾကတာေတာ့ ေခတ္ကာလမေရြး၊ ေဒသမေရြး ျပဳျပင္ေနၾကတာပဲ။
လူေတြက မိမိရဲ႕ ႐ုပ္ခႏၶာကိုယ္ မလွ,လွေအာင္၊ မ၀,၀ေအာင္ဆိုတာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ျပင္ေနၾက

ခႏၶာရွိေနသေရြ႕ ကံေတြရွိေနတယ္။

        ကံသည္ ျပဳလုပ္သူ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ သႏၱာန္မွာ စြမ္းရည္သတၱိအေနနဲ႔ တည္ရွိၿပီး ေနတယ္။ ကံ
ကိေလသာရဲ႕ အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ ခႏၶာႀကီး ရွိေနသမွ် ဒီကံၾကမၼာေတြ ဆိုတာက ေပ်ာက္ကြယ္သြား
မွာမဟုတ္ဘူး။ သို႔ေသာ္ ကံတိုင္း အက်ိဳးေပးသလားလို႔ ဆိုေတာ့ အဲဒီလိုေတာ့လည္း မဟုတ္

ဘုရားေျခေတာ္ရာ ၃ ဆူ။

၁။ သီဟိုဠ္ကၽြန္း သမႏၱကုဋေတာင္ထိပ္တြင္ မဏိအကိၡက နဂါးမင္းေတာင္းပန္၍ တစ္ဆူ။
၂။ ဇမၺဴဒီပါကၽြန္း နမၼဒါျမစ္နား၌ နမႏၱာ နဂါးမင္းေတာင္းပန္၍ တစ္ဆူ။
၃။ ဇမၺဴဒီပါကၽြန္း သစၥဗႏၶေတာင္ထိပ္တြင္ သစၥဗႏၶမေထရ္ေတာင္းပန္ေသာေၾကာင့္ တစ္ဆူ။
    ဤသို႔အားျဖင့္ ေျခေတာ္ရာ ၃ ဆူ ခ်ေတာ္မူ၏။

ဘ၀တစ္ခု၏ အႏွစ္သာရ။

     ဘယ္ဟာကအကာ၊ ဘယ္ဟာကအႏွစ္ ဆိုတာသိဖို ့လိုတယ္။ သိလာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ အ
ကာကို ဂရုမစိုက္ဘဲနဲ ့ အႏွစ္သာရကို ရေအာင္ယူတတ္ဖို ့ လိုတယ္။ အႏွစ္သာရမွ ရေအာင္
မယူတတ္ဘူး ဆိုရင္ ေနာက္ဆံုးမွာ ဘာမွ မက်န္ရစ္တဲ့ အေနအထားမ်ိဳး ေရာက္မယ္။ ဘ၀
တစ္ခုမွာ သက္သက္သာသာနဲ ့ ဘ၀ခရီးကို ေလွ်ာက္လွမ္းေစႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအရာဟာ

သာသနာအတြက္ ရင္ေလးစရာေကာင္းသည့္ ၾကည္ညိုဖြယ္ ဟန္ေဆာင္မွဳမ်ား။

      သာသနာေတာ္မွာ ဘယ္သူက တရားရွိတယ္၊ ဘယ္သူက တရားမရွိဘူးဆိုတာ၊ တရားရွိ
မရွိ၊ ဒကာ၊ ဒကာမေတြက သိသလိုလိုနဲ ့...အဲဒီ ဆရာေတာ္ႀကီး တရားရွိတယ္ကြဲ ့..လွဳပ္ကိုမ
လွဳပ္ေတာ့ဘူး အခ်ိန္မေရြး သြားၾကည့္သြားၾကည့္ ၿငိမ္ေနတာဘဲလို ့..ကိုယ့္အထင္နဲ ့ကိုယ္
လူေတြက ေျပာေနၾကတာ ရင္ေလးစရာ ေကာင္းပါတယ္။

Tuesday, May 20, 2014

ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး က်ခံရသူမ်ား။

         ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး  က်ခံရသူမ်ား  ဆိုသည္မွာ  ေလာကမွာ   လူလာျဖစ္ေသာ္လည္း
အခြင့္အေရးေတြ ဆံုးရွံဳးေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရွစ္ေယာက္၊ ေလာကမွာ ဘ၀အေျခအေန အက်ိဳးေပး
မလွလို႔ ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်ၿပီး အေျခအေနမလွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရွစ္ေယာက္ကို ဆိုလိုပါတယ္။
         ၁ - ငရဲက်ေနသူ ။  ။ ဘုရားပြင့္တဲ့အခ်ိန္ ငရဲက်ေနတဲ့   ပုဂၢိဳလ္ဟာ ျမတ္စြာဘုရား

သီလဗၺတပရာမာသ ဆိုတာ။

         သီလဗၺတပရာမာသ ဆိုတာ ေခြးလို၊ ႏြားလိုက်င့္တဲ့ အက်င့္မွ်သာ မဟုတ္ဘူး၊ ပါဠိ အ
ဌကထာမ်ားမွာ မပါတဲ့ အေလ့အက်င့္ ဟူသမွ်ကို ယံုၾကည္စြဲလမ္းတာေတြဟာ သီလဗၺတပရာ
မာသ ဒိဌိခ်ည္းပဲ။ “ သစၥာမျမင္၊ မဂၢင္မပါ၊

ျမတ္စြာဘုရား ေဒသစာရီ ၾကြရာခရီး ၃ ေၾကာင္း။

၁။ မဟာ မ႑လ  = ၄င္းအရပ္သို႔ သီတင္းကၽြတ္လဆုတ္ ၁ ရက္ေန႔ ေက်ာင္းေတာ္မွ ထြက္ခဲ့၍
                         ၉ လ ၾကြေတာ္မူသည္။
၂။ မဇၩိမ မ႑လ  = ၄င္းအရပ္သို႔ နတ္ေတာ္လဆန္း ၁ ရက္ေန႔ ေက်ာင္းေတာ္မွ ထြက္ခဲ့၍
                        ၇ လ တိုင္တိုင္ ၾကြေတာ္မူသည္။

အၿမဲတမ္း မွန္ေနေသာ သဘာ၀ အရွိတရား။

      ကမၻာေပၚမွာ ဘာသာအယူ၀ါဒေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာရွိပါတယ္။ အဲဒီ အယူ၀ါဒေတြဟာ
ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အယူ၀ါဒ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ေပၚထြန္းလာမွသာ ျဖစ္ေပၚလာၾကတာပါ။ ဒါေပ
မဲ့ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ သိတဲ့တရား၊ ေဟာညႊန္ျပတဲ့ တရားဟာ အၿမဲတမ္းမွန္ကန္ေနတဲ့ သဘာ
၀တရား ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို ့သာ ဗုဒၶရဲ ့ တီထြင္ထားတဲ့ တရားဆိုရင္ ဗုဒၶေပၚထြန္းလာမွ

မိဘက သားသမီးကို၊ ဆရာက တပည့္ကို၊ ဆဲဆူဆံုးမတာဟာ ဖရုသ၀ါစာက်ဴးလြန္ပါသလား?

     ဖရုသ၀ါစာ ဆိုတာ ဒုစရိုက္(၁၀)ပါးထဲမွာ တစ္ပါး အပါအ၀င္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုစရိုက္(၁၀)
ပါးကို က်ဴးလြန္တဲ့သူဟာ အပါယ္က်ပါတယ္။ မိဘေတြက သားသမီးကို၊ ဆရာက တပည့္ကို
ဆဲဆူဆံုးမတဲ့အခါ ဖရုသ၀ါစာျဖစ္ရင္ မိဘဆရာေတြ အကုန္လံုး အပါယ္က်ကုန္မွာေပါ့။
      ဒုစရိဳက္(၁၀)ပါးမွာ==”ကိုယ္၌ျဖစ္ေသာ ကာယကံ(၃)ပါး”=၁။ ပါဏာတိပါတ၊ ၂။ အ

Monday, May 19, 2014

မိစၦာဒိဌိျဖစ္သူ၏ အခြင့္အေရး။

       မိစၦာဒိဌိျဖစ္သူဟာ အကၽြတ္တရားရဖို႔ အခြင့္အေရး ဆံုး႐ႈံးေနသူပါ။  ဘုရားပြင့္တယ္၊
ဘုရားပြင့္တဲ့ ေဒသမွာပဲ လူျဖစ္တယ္။ ဘုရားက တရားေဟာေနတယ္၊ ဆိုပါစို႔၊ ျမတ္စြာဘု
ရားက သာ၀တၳိျပည္မွာ သီတင္းသံုးတယ္။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ကလည္း သာ၀တၳိျပည္မွာပဲ လူျဖစ္တယ္။
သို႔ေသာ္ ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို မယံုၾကည္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ မိစၦာအယူ၀ါဒ႐ွိေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေနမယ္၊

သညာသိမွ်ျဖင့္ ထူးျခားတဲ့အသိ မျဖစ္ႏိုင္။

        ျဖစ္ခိုက္ရုပ္နာမ္ကို ရွဳမွတ္ၿပီး တကယ္သိတဲ့ ပညာသိျဖင့္သာ ထူးျခားတဲ့ အသိဉာဏ္ကို
ျဖစ္ေစႏိုင္ေၾကာင္း၊ က်က္မွတ္ၿပီးသိတဲ့ သညာသိမွ်ျဖင့္ အဖန္ဖန္ ဆင္ျခင္ေနေပမယ္လို႔ ထူး
ျခားေသာ အသိဉာဏ္ကို မျဖစ္ေစႏိုင္ေၾကာင္းကိုလည္း လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ၾကည့္ရန္ ေအာက္ပါ
အတိုင္း ျပဆို ထားပါသည္။

ဘုရားသခင္တို႔ ၾကြေတာ္မူေသာ္ ေျခရာမထင္ျခင္းအေၾကာင္း ၃ ပါး။

၁။ အသားအေရ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕လွသျဖင့္ ၀ါဂြမ္းကိုခ်၍ အရာမထင္ဘိသကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း။
၂။ ခြန္အားၾကီးေသာ သိေႏၶာျမင္းသည္ ၾကာရြက္တြင္နင္းေသာ္လည္း အရာမထင္ဘိ သကဲ့သို႔
    လည္းေကာင္း။

ဘာ၀နာတရားျဖင့္ ေနနည္း။

      ဘာ၀နာအလုပ္ဆိုတာ ကိုယ္က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာစြာနဲ ့ သဒၶါ၊ ၀ီရိယ၊ သတိ၊ သမာဓိ၊
ပညာအား မဂၢင္သတၱိ ျဖစ္သည္အထိ၊ သတၱိေတြ တိုးပြားေအာင္ အားထုတ္ရတာလို ့ နား
လည္ေစခ်င္ပါတယ္။ အထူးအားျဖင့္ ၀ိပႆနာအလုပ္၊ ၀ိပႆနာဘာ၀နာက ျဖစ္ေနတဲ့အ
ခိုက္ ျဖစ္တဲ့သေဘာေတြကို..သိ၊ ေသခ်ာသိေအာင္ ဂရုတစိုက္ၾကည့္ၿပီး ပံုမွန္ေနစဥ္   အား

အရွင္ေဆကိႏၵ တရားလမ္းေၾကာင္းေပၚ ေရာက္ခဲ့ရတဲ့ ”တရားေတာ္”

  ဒို ့မ်ား....ခုလိုအေျခအေန တရားလမ္းေၾကာင္းေပၚထိေရာက္ေအာင္ တရားတစ္ပုဒ္နာ
ခဲ့ဘူးတယ္။ အဲဒီတရားေၾကာင့္.... သာသနာေဘာင္သို ့ ေရာက္ခဲ့တယ္။ အဲဒီတရားေၾကာင့္
.......တရားအားထုတ္ျဖစ္တယ္။  တရားထိုင္ျဖစ္တယ္။  တရားရပ္ျဖစ္တယ္။  အၿမဲတမ္း
တရားအေၾကာင္း စဥ္းစားျဖစ္တယ္။ တရားတစ္ပုဒ္ နာခဲ့ရလို ့၊ အဲဒီတရားတစ္ပုဒ္ တရား

Sunday, May 18, 2014

တရားသိေနသူ။

    လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ မ်က္စိရွိေနၾကပါတယ္၊ မ်က္စိေလး -ႏွစ္လံုး ဖြင့္လိုက္လို႔ရွိရင္
ျမင္စရာ အာ႐ံုေလးက မ်က္စိထဲမွာ ေပၚလာပါတယ္၊ ဥပမာ - ပန္းပြင့္ကေလးကို ၾကည့္တယ္ဆို
လို႔႐ွိရင္ ပန္းပြင့္ကေလးနဲ႔ မ်က္လံုးေလး ဆုံလိုက္တဲ့အခါ ပန္းပြင့္ကေလးကို ျမင္တယ္ဆိုတဲ့
အသိစိတ္ေလး ေပၚလာပါတယ္။ အဲဒီ ျမင္သိစိတ္ကေလး ေပၚလာတာကို ျမတ္စြာဘုရားက

ျဗဟၼာအစားအစာ။

      ျဗဟၼာတို႔ကား ရုပ္ ၀တၳဳ အဟာရ တစံုတရာကို စားသံုးျခင္းမရွိ၊ ပီတိေခၚ စိတ္၏ ႏွစ္
သက္ၿငိမ္းခ်မ္းမွဳျဖင့္သာ တည္ေနၾကေလသည္။ စားသံုးေသာ အဟာရက ႏူးညံ့ေသာေၾကာင့္
ျဗဟၼာတို႔၏ ကိုယ္ကာယသည္ လြန္စြာ ႏူးညံ့ သိမ္ေမြ႕ၾကသည္။

ဘုရားေလာင္း ၃ ပါး။

၁။ ဥဂၣာဋိတညဳ = ပညာဓိက ဘုရားေလာင္း၊ ပညာဉာဏ္အမွဴးျပဳ၍ ေလးသေခၤ်ႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီ
    ျဖည့္ရသည္။
၂။ ၀ိပဥၥိတညဳ  = သဒၶါဓိက ဘုရားေလာင္း၊ သဒၶါတရားအမွဴးျပဳ၍ ရွစ္သေခၤ်ႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီ
    ျဖည့္ရသည္။

အကယ္၍ (Accident) မေတာ္တဆျဖင့္ ကြယ္လြန္သြားေသာ္။

      ဗုဒၶဘုရားရွင္ေတာ္ျမတ္ႀကီး၏ တရားေတြဟာ ပိုလို ့ျဖဳတ္စရာ မလိုဘူး၊  လိုလို ့ျဖည့္စရာ
လဲမရွိဘူး၊ ဘယ္လူ၊ ဘယ္နတ္၊ ဘယ္ျဗဟၼာ၊ ဘယ္လိုကန္ ့လန္ ့ တိုက္တဲ့သူကမွ အျပစ္ေျပာ
စရာမရွိဘူး။

"ရွင္ေခ်ာင္ေသၾကပ္၊ရွင္ၾကပ္ေသေခ်ာင္" ကိုေလ့လာပါ။

    သာသနာေတာ္၌ ဆရာေတာ္မ်ား ဆံုးမထားေသာ စကားတစ္ရပ္ ရွိပါသည္။ ၎မွာ
"ရွင္ေခ်ာင္ေသၾကပ္၊  ရွင္ၾကပ္ေသေရွာင္" ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ အဓိပၸာယ္မွာ ရဟန္း၀တ္ၿပီး
သီလသိကၡာပုဒ္မ်ား မေစာင့္ထိန္းဘဲ၊ သြားကာ၊ လာကာ၊ စားကာ၊ ေသာက္ကာႏွင့္ ရဟန္း
စဥ္က  ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိေနလွ်င္  ေသလွ်င္ငရဲက်မည္ျဖစ္၍  အေသၾကပ္မည္။  ရဟန္း