Saturday, November 28, 2015

ကုသုိလ္ ေတြစစ္ၾကမယ္


'ေကာင္းမူကုသုိလ္ ျပဳျခင္းသည္ ခ်မ္းသာသုခကုိ စုေဆာင္းသည္မည္၏။ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ျပဳ လုပ္ျခင္းသည္ ဆင္းရဲဒုကၡကုိ စုေဆာင္းေနသည္ မည္၏'' ။ (ဓမၼပဒ) ပါဠိလုိ

Friday, November 27, 2015

ဗုဒၶ၏ ဗုဒၶ၀ါဒ


ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပုခံုးေျပာင္းတာ၀န္ကို တက္တက္ၾကြၾကြ စိတ္ပါ၀င္စားစြာ လုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့..
လူငယ္မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြၾကားမွာ.. စိတ္မခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ အယူအဆတစ္ခုကိုမၾကာခဏ ေတြ႔ရွိေနရပါတယ္..
အဲဒါကေတာ့ ဘုရားေဟာ တရားစာေပမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး..

အမ်ိဳးသမီးမ်ားသတိထားသင့္သည့္ အကုသုိလ္စိတ္။

       တခါက အႏုရုဒၶါမေထရ္ၾကီး ဘုရားထံေရာက္လာျပီး ‘‘အရွင္ဘုရား-တပည့္ေတာ္ နတ္မ်က္စိႏွင့္
အမ်ိဳးသမီးေတြ ငရဲက်ေရာက္ေနတာကို ေတြ႕ေနရပါတယ္ဘုရား၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဒီလုိျဖစ္ရပါသလဲဘုရား’’ ဟု ေမးေလွ်ာက္ေသာအခါ=====
         ဘုရားရွင္က ‘‘ အႏုရုဒၶါ,  အမ်ိဳးသမီးေတြ ငရဲေရာက္ေနၾကတယ္ဆုိတာ အခ်က္သုံးခ်က္ႏွင့္
တစ္ေနကုန္ ေနေနၾကလုိ႔ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ  အခ်က္သုံးခ်က္က ---

ႏွစ္ဖက္ျမင္တဲ့ပုဂိၢဳလ္ျဖစ္ေအာင္။

        ျမတ္စြာဘုရားက မ်က္စိႏွစ္ဘက္ ကန္းေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္ကို ဒုကိၡတလို႔ ေခၚ
သလို လူျဖစ္လာၿပီးေတာ့ ဘာမွမသိတဲ့ ပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္ မျဖစ္သင့္ဘူးတဲ့။ ေလာကႀကီးမွာ
လူဦးေရကို ပိုင္းျခားၿပီးေတာ့ ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ဘာမွမသိတဲ့ လူတန္းစားတစ္ခု ရွိပါတယ္။  
         စီးပြားဆိုတာ ဘယ္လိုလုပ္ရင္ ရမလဲဆိုတဲ့ စီးပြားေရးမ်က္စိ ရွိဖို႔လိုပါတယ္။ ပညာေရး
မ်က္စိ  ရွိဖို႔လိုပါတယ္။ ကုသိုလ္ေရးမ်က္စိ  ရွိဖို႔လိုပါတယ္။  ဒီလိုအျမင္ေတြ မရွိရင္ မ်က္လံုး

ေသာတာပတၱိမဂ္ရျခင္း အေၾကာင္းအဂၤ ါ ၄ ပါး။

 ၁။ သပၸဳရိသသံသေ၀ါ = ရုပ္၊ နာမ္၊ ခႏၶာ၊ အာယတန၊ ဓာတ္၊ သစၥာတို႔၌ ကၽြမ္းက်င္လိမၼာေသာ
(၀ါ) ဘ၀သစ္၌  အဖန္ဖန္ျဖစ္ရျခင္းကို ဒုကၡသစၥာဟူ၍ မလိုခ်င္၊ မရခ်င္ေအာင္ ေဟာေျပာ
တတ္ေသာ ကၽြမ္းက်င္လိမၼာသည့္ သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ ေပါင္းေဖၚရျခင္း။
 ၂။ သဒၶမၼႆ၀နံ = ရုပ္၊ နာမ္၊ ခႏၶာ၊ အာယတန၊ ဓာတ္သစၥာတို႔ႏွင့္စပ္ေသာ တရားတို႔ကို စာ

ဆဌသဂၤ ီတိပုစၦက မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဩ၀ါဒေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၂)။

   "" သီလကထာ ေဒသနာ""
          သီလရနံ ့၊ ေမႊးပ်ံ ့ႀကိဳင္စြာ၊
          သီလဆင္သိုင္း၊ ရွဳတိုင္းလွပါ၊
          သီလေစာင့္ျငား၊ မလားပါယ္ရြာ၊
          ျမတ္သီလ စိတ္ခ်ကိုးကြယ္ရာ။ ။ ။

Thursday, November 26, 2015

တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ သာမညဖလအခါေတာ္ေန႔

တန္ေဆာင္မုန္းလသည္ ျမန္မာ့ ၁၂လရာသီတြင္ ရွစ္လေျမာက္လျဖစ္သည္။ မုိးေလကင္းစင္၍ နကၡတ္ တာရာစုံ ထြန္းပေသာ လလည္းျဖစ္သည္။ ပင္းယေခတ္ စာဆိုေတာ္ စတုရဂၤဗလအမတ္ႀကီးက ''သရဒံတု ကာလာနံ'' အခ်ိန္အခါေန႔တြင္ တန္ေဆာင္မုန္းလသည္ သာယာအလွပဆုံး အခ်ိန္ အခါျဖစ္သည္ဟု ဖြဲ႕ဆုိခဲ့သည္။
သာမညဖလသုတ္ေတာ္ ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ကို သာမည ဖလအခါေတာ္ေန႔ဟူ၍ သတ္မွတ္ခဲ့သည္။ ဗုဒၶဘာ သာဝင္တုိ႔သည္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ အခါသမ ယတြင္ သာမညဖလတရားေတာ္ကုိ နာၾကားပူေဇာ္ ေလ့ရွိၾကသည္။ 
ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည့္ရွင္ အဇာတသတ္မင္း သည္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူေသာ သာမညဖလ သုတၱန္ ေဒသနာေတာ္ကုိ ၾကားနာရသည့္ အဆုံးတြင္ ရတနာသုံးပါးကုိ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္သည့္ ဥပါသကာ အျဖစ္ သုိ႔ ေရာက္ရွိေတာ္မူခဲ့သည္။ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ က်င္းပေသာ ပြဲေတာ္တစ္ခုမွာ ကထိန္သကၤန္း ဆက္ကပ္လႉဒါန္းပြဲျဖစ္သည္။ 
ကထိန္ဟူသည္မွာ ''ကထိန''ဟူေသာ ပါဠိေဝါဟာရကို ျပန္ဆုိထားျခင္းျဖစ္သည္။ အလုပ္အက်ဳိးေပး ၿမဲၿမဲ ခုိင္ခံ့ေသာအလုပ္၊ ဘုရားအစရွိေသာ ပညာရွိတုိ႔က ''ေကာင္း၏၊ ေကာင္း၏''ဟု ခ်ီးက်ဴးၾသဘာ ေထာမနာျပဳ ရေသာ အလုပ္က်ဳိးကုိ ''ကထိန္''ဟု ေခၚသည္။ ကထိန္ပြဲေတာ္သည္ ေရွးဘုရင္လက္ထက္ အဆက္ဆက္ ကပင္ ရွိခဲ့သည္။ ပဒုမုတၱရဘုရားရွင္တုိ႔၏ လက္ထက္၌ ကထိန္ခြင့္ျပဳခဲ့သည္ဟု ဗုဒၶစာေပမ်ား၌ ေတြ႕ရွိ ရသည္။ 
ကထိန္သကၤန္းအလွဴသည္ တစ္ႏွစ္တြင္ တစ္လ၊ တစ္လတြင္ တစ္ရက္သာျပဳရေသာ ကာလဒါနမ်ဳိးျဖစ္ သည္။ ကထိန္သကၤန္းကပ္လွဴပြဲ ခြင့္ျပဳေသာကာလမွာ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေက်ာ္ ၁ရက္ေန႔မွ တန္ေဆာင္ မုန္းလျပည့္ေန႔အထိ ျဖစ္သည္။ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ အ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္ မသုိးသကၤန္းမ်ား ကပ္လွဴရန္ အတြက္ ရက္လုပ္ ပူေဇာ္ပြဲမ်ား က်င္းပေလ့ရွိၿပီး ေန႔မကူး၊ ရက္ မကူးဘဲ တစ္ရက္တည္း အၿပီးရက္လုပ္ လွဴဒါန္းရေသာ သကၤန္းျဖစ္သျဖင့္ မသုိးသကၤန္းဟုလည္း ေခၚေဝၚၾကသည္။ 
ဘုရားရွင္သည္ အဇာတသတ္ မင္းအား တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တြင္ သာမညဖလသုတၱန္တရားကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တန္ေဆာင္ မုန္းလျပည့္ေန႔ကို ''သာမညဖလအခါေတာ္ေန႔''ဟု သတ္မွတ္က်င္းပၾကသည္။ သာမညဖလ၏အဓိပၸာယ္မွာ ရဟန္းျပဳရျခင္း၏ အက်ဳိးပင္ျဖစ္သည္။ သာမည ဖလသုတ္ေတာ္သည္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ ေၾကးမံုမွန္ ခ်ပ္ၾကီးတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။ 
ကုိယ္က်င့္ သီလ ရွိသည္မရွိသည္ကုိ ဤသုတ္ျဖင့္ ထင္ဟပ္ေစႏုိင္သည္။ အရွင္ေဒဝဒတ္အား ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ ၊ ဆရာတင္မႈမွားခဲ့ေသာ အဇာ တသတ္မင္းသားသည္ ဖခင္ဘုရင္ ဗိမိၺသာရကို သတ္မိသည္ အထိ အမွားႀကီးမွားခဲ့ရာ ဖခငႀ္ကီးအား သတ္မိသည့္အခ်ိန္မွစ၍ ညတုိင္းအိပ္မေပ်ာ္ေသာေရာဂါ ေဝဒနာစြဲ ကပ္ေတာ့သည္။ ထုိေဝဒနာကို ေပ်ာက္ကင္းေအာင္ မည္သည့္သမား ေတာ္၊ မည္သည့္ေဆးစြမ္း ေကာင္း ကမွ် မကုသႏုိင္ေတာ့ေပ။ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ညတစ္ညတြင္အဇာတသတ္မင္းသည္ မွဴးမတ္ ေပါင္းစံု ညီစြာျဖင့္ညီလာခံ သဘင္ ဆင္ယင္က်င္းပေနစဥ္ ဆီးႏွင္းျမဴတိမ္သူရိန္ မီးခိုးေမွာင္မ်ဳိး မသြန္း လျပည့္ဝန္း က ထြန္းလင္းသာယာေနသည္။ ၾကည္ႏူးသာယာဖြယ္ ေကာင္းလွသည့္ တန္ေဆာင္မုန္းလၿပည့္ည၏ အလွ ကုိခံစားရင္းရင္တြင္းအပူမီးကုိၿငိမ္းေအး ေစႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းမ်ားရရွိရန္ ေတာင့္တမိေလသည္။ မွဴးႀကီး မတ္ႀကီးမ်ား အား မည္သူ႔ကို ခ်ဥ္းကပ္ရလွ်င္ ေကာင္းမည္နည္းဟု ေမးျမန္းတုိင္ပင္ရေတာ့သည္။

ပုရာဏကႆပအစရွိေသာ တိတိၴဆရာႀကီးမ်ားထံ ခ်ဥ္းကပ္သင့္ေၾကာင္း မွဴးႀကီးမတ္ႀကီးတုိ႔၏ တင္ျပခ်က္ ကို လက္မခံဘဲ ဆရာဇီဝကအား ေမးေတာ္မူသည္။ ဆရာဇီဝက၏ အႀကံေပးခ်က္အရ ဘုရားရွင္ထံ ခ်ဥ္းကပ္ဖို႔ရန္ ဆရာ ဇီဝကကို စီစဥ္ေစသည္။ အဇာတသတ္မင္း ဘုရားရွင္ထံ ဖူးေျမာ္ရန္သြားေသာ အခ်ိန္ မွာ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ ညခ်မ္းအခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕အနီး ဇီဝကသရက္ဥယ်ာဥ္၌ သီတင္း သံုးေနေသာ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္သို႔ သြားရာ လမ္းခရီးတြင္ ညခ်မ္းခ်ိန္ျဖစ္ျခင္း၊ သစ္ရိပ္ဝါး ရိပ္ေၾကာင့္ အေမွာင္က်ေနျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ လုိက္ပါသူအားလံုး မီး႐ွဴးမီးတုိင္ ကိုယ္စီကိုင္၍ သြားၾကရသည္။
အဇာတ သတ္ႏွင့္အျခံအရံမ်ား တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ည၌ တန္ေဆာင္တုိင္ မီးထြန္းပြဲ က်င္းပၾကသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေလ သည္။ အဇာတသတ္မင္းသည္ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေသာ သာမညဖလ တရား ေတာ္ကို နာၾကား ရသျဖင့္ အိပ္မေပ်ာ္ေသာေရာဂါ လံုးဝေပ်ာက္ကင္းသြားေတာ့ သည္။ ရတနာသံုးပါးအေပၚ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ယံုၾကည္သြားေလသည္။ ပုထုဇဥ္ တို႔တြင္ ရတနာသံုးပါးကို အၾကည္ညိဳဆံုးပုဂၢိဳလ္ အျဖစ္ ဧတဒဂ္ေပးျခင္း ကိုပင္ ခံယူရရွိသည္္ ။အဇာတသတ္မငး္ သည္ပထမသဂါၤ ယနာတင္ ဒကာအျဖစ္လည္းေကာင္း ခံယူခဲ့ သည္္ ။ ဘုရားရွႈင္၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကုိ စုေဆာငး္ သိမ္းဆည္း၍ ဓာတ္ေ တာ္တိုက္ႀကီးကိုလည္း တည္ထား ခဲ့ သည။္ ဗုဒၶသာသနာႏွစ္ကုိလည္းအတိအက် သတ္မွတ္ေပးခဲ့သည္။
တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တြင္ ရွင္မာ လဲပြဲကိုလည္း က်င္းပၾကသည္။ အရိေမေတၱယ် ဘုရားအေလာင္း နတ္သားက သီဟိုဠ္ကြၽန္းသား ရွင္မာလဲ မေထရ္အား တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တိုင္း လူအေပါင္းတို႔အား ေဝႆႏၲရာ ဇာတ္ေတာ္ကို ေဟာၾကားပါရန္ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားသျဖင့္ ရွင္မာလဲက ဂါထာတစ္ ေထာင္ျဖင့္ တန္ဆာဆင္အပ္ေသာ ေဝႆႏၲရာ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးကို ေဟာေျပာသည္ကို အထိမ္းအမွတ္ျပဳ၍ ေဝႆႏၲရာဇာတ္ေတာ္ကိုေဟာေျပာျခင္း၊ ေလွာ္ကားေတာ္ပံုျပဳ၍ ေလွာ္ကားထက္တြင္ အသီးတစ္ေထာင္၊ အပြင့္ တစ္ေထာင္၊ ထမင္းထုပ္တစ္ေထာင္၊ ဆီမီးတစ္ေထာင္စသည္တင္ကာ လွဴဒါန္း ျခင္းျဖင့္ ရွင္မာလဲပြဲ ကို ဆင္ယင္က်င္းပၾကသည္။ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တြင္ ေဆးပင္အေပါင္းကို ေစာင့္ေသာ နတ္တို႔ သည္ မဲဇလီပင္ေစာင့္နတ္အား လာေရာက္ခစားၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္မဲဇလီပင္ သည္ ေဆးေပါင္းခသည္။ 
ထိုအခ်ိန္မ်ဳိး၌ မဲဇလီဖူးကို စားသံုးခဲ့ေသာ္ အနာမ်ဳိး ၉၆ပါးကင္းၿပီး ဘုန္းႀကီး သက္ရွည္ႏိုင္သည္ဟု ေဆးက်မ္းတုိ႔တြင္ေဖာ္ျပပါ ရွိသည္။ ထိုအဆိုအတိုင္း ေဘးကင္းရန္ကြာ က်န္းမာခ်မ္းသာရန္ မဲဇလီဖူးသုပ္ ကို စားသံုးၾကသည္။ တန္ေဆာင္မုန္းလတြင္ တန္ေဆာင္တိုင္မီးထြန္းပြဲ၊ ကထိန္ပြဲ၊ မသုိးသကၤန္း ရက္လုပ္ပြဲ၊ မဲဇလီဖူးသုပ္ေဝငွပြဲ၊ ရွင္မာလဲပြဲ၊ သာမညဖလ အခါေတာ္ေန႔ ပြဲမ်ား က်င္းပၾကေလသည္။
တန္ေဆာင္မုန္းလသည္ ႐ိုးရာပြဲေတာ္အမ်ားဆံုးလဟု ဆိုႏိုင္သည္။ ေျခခင္းလက္ခင္းသာေသာ မိုးအေႏွာင္း ေဆာင္းအကူးကာလျဖစ္ျခင္း၊ အာဇဋာ ေကာင္းကင္ထက္တြင္ မိုးတိမ္မိုးရိပ္တို႔ကင္းစင္ျခင္း၊ ဆီးႏွင္းျမဴတိမ္ သူရိန္ မီးခိုး ေမွာင္မ်ဳိးမသြန္းသည့္ လျပည့္ဝန္းအား သာယာၾကည္ႏူးစဖြယ္ ေတြ႕ျမင္ ရျခင္း၊ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈပြဲေတာ္မ်ား ဆင္ယင္က်င္းပျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာတို႔၏ သာယာေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ေကာင္း ေသာ လတစ္လပင္ ျဖစ္ပါေၾကာင္းကုိ ပန္းေတာင္းသန္းၾကြယ္၏ ေဆာင္းပါးအားဗဟုသုတအလုိဌာ တင္ၿပ လုိက္ပါသည္။။
 Dhamma Dãna Source ►

Wednesday, November 25, 2015

တရားဓမၼ လက္ေတြ႕က်င္႔သံုးရာတြင္ အေရးပါပံု


မၿမဲၿခင္းသေဘာကို သိၿမင္သေဘာေပါက္မႈသည္ တရားဓမၼ လက္ေတြ႕က်င္႔သံုးမႈအတြက္ အကူအပ႔ံရရန္ ထူးထူးၿခားၿခား အက်ိဳးၿပဳေပသည္။

မၿမဲၿခင္းသေဘာကို သိၿမင္သေဘာေပါက္မႈသည္ အလိုေလာဘႏွင္႔ မေကာင္းေသာစိတ္ထားတို႔အတြက္ ေၿဖေဆးပင္ ၿဖစ္သည္။ တရားဓမၼ လက္ေတြ႕က်င္႔သံုးေရးအတြက္ သတၱိေမြးေပးၿခင္းလည္း ၿဖစ္သည္။ ထို႔ၿပင္ အရာခပ္သိမ္းတို႔ အမွန္အတိုင္း ပကတိအတိုင္း ၿဖစ္တည္ေနပံု ၊အရာခပ္သိမ္းတို႔၏ အဆံုးစြန္ေသာ သဘာ၀ကို သိၿမင္သေဘာေပါက္ေရးအတြက္ ပဓာန ေသာ႔ခ်က္လည္းၿဖစ္ေပသည္။


ရတနာအစစ္။

    ျမတ္စြာဘုရားက ရတနာအစစ္ ဆိုတာ အဲဒီ စိန္ေတြ ေရႊေတြ ပတၱျမားေတြ မဟုတ္ပါတဲ့။
“ပညံ နရာနံ ရတနံ” - “အသိပညာသာ လူ႕ရဲ႕ရတနာ” လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဟို စိန္၊ ေရႊရတနာေတြက 
ခဏတစ္ျဖဳတ္ပဲ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ ရွိတာပါ။
         ျမန္မာျပည္မွာလည္း ရွိပါတယ္။ ရတနာကုန္သည္ေတြ ေနာက္ဆံုး ေသေတာ့ ပစ္ထားခဲ့ရ

သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာ ၇ ျဖာ။

       သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာ ၇ ျဖာမွာ ==
၁။ သဒၶာ = ရတနာသံုးပါးဂုဏ္ကို ယံုၾကည္ျခင္း၊ ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္ျခင္း။
၂။ သီလ = ပဥၥသီလ၊ အဌဂၤသီလႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း။
၃။ သုတ = အၾကားအျမင္မ်ားျခင္း။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဘာသာတရား ေဆာင္ပုဒ္မ်ား(၂)။

          ”မေကာင္းမွဳ”
          xxxxxxxxxxxxx
      ”ဣဓ  ေသာစတိ  ေပစၥ  ေသာစတိ၊
      ပါပကာရီ  ဥဘယတၳ  ေသာစတိ။ ။
   ေသာ  ေသာစတိ  ေသာ  ၀ိဟညတိ၊
   ဒိသြာ  ကမၼကိလိဌ မတၳေနာ”။ ။

Tuesday, November 24, 2015

ေက်ာက္ရုုပ္ ကိုု ဦးတိုုက္ျပီးလုုပ္ခ်င္ရာ လုုပ္ေနတာမဟုုတ္ေၾကာင္း

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္အနည္းငယ္ကျမန္မာျပည္သိုု ့အလည္သြားဖူးသည့္ (ယူေက) မွ နိဳင္ငံျခားသူတစ္ဦးမွ -

မင္းတိုု ့ ဗုုဒၶတပည့္ေတြက ဘာမွ မေျပာနိဳင္၊ မသိနိဳင္တဲ့ ေက်ာက္ရုုပ္ၾကီးေတြ ၊ ကိုု ဦးတိုုက္ေနၾကတယ္ ၊ ျပီးေတာ့လည္း လုုပ္ခ်င္ရာလုုပ္ေနၾကတာပဲ မဟုုတ္လား ဘာေၾကာင့္လဲ လိုု ့ ေဆြးေႏြးတဲ့ သေဘာနဲ ့ ေမးလာခဲ့တဲ့အခါ-

Monday, November 23, 2015

"Higher State of Happiness" (ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္)

"Higher State of Happiness" (ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္)
(ခိုုင္ခန္ ့တည္ၾကည္ေသာစိတ္) (ျဖဴစင္ေသာစိတ္)
--------------------------------------------------------------

"Equanimity" is fundamental skills of self exploration and emotional intelligence.
Equanimity comes from latin ward (aequus) : meaning balanced and animus : internal spirit. also called psycho - spiritual purification.

အခြင့္ေကာင္းဆိုတာ ႏွစ္ခါမလာပါ။

        “အခြင့္ေကာင္းကုိ ရေအာင္ယူ” ဆိုတဲ့စကားကို အေရးတႀကီး ေျပာၾကားခဲ့တဲ့အထဲမယ္
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တပည့္သားသာ၀က ရွင္ဥပါလိမေထရ္ဆိုတာ ရွိပါတယ္။ ရွင္ဥပါလိမေထရ္ဟာ
၀ိနယပိဋကကို တာ၀န္ယူၿပီး ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ စည္းမ်ဥ္းစည္း
ကမ္းေတြကို တပည့္ပရိသတ္ေတြအား အခြင့္ေကာင္းကို ရေအာင္ယူ သင္ၾကားေပးခဲ့တဲ့
မေထရ္ႀကီးျဖစ္ပါတယ္။ 

တရားအားမထုတ္မီ ျပဳလုပ္ရမည့္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ မွာစကား။

      မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက တရားအားအထုတ္မီ ဒိဌိအယူကို အသိဉာဏ္ျဖင့္
ဦးစြာခြာပါဦး။ ဒိဌိတန္းလန္းျဖင့္ အားထုတ္ေနလို႔ကေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ် မဂ္ မရႏိုင္ပါဘူးဟု
ခဏ ခဏ မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။ ရုပ္နာမ္ မကြဲလွ်င္၊ ပညတ္ ပရမတ္ မစင္လွ်င္ ဒိဌိ၀င္တတ္ပါ
သည္။ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက =

စိတ္၏ေစရာေနာက္။

   ဗုဒၶဘာသာ၀င္မွန္သမွ် ရတနာ သံုးတန္ႏွင့္ ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္ၾကသည္။ ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးကို ယံု
ၾကည္ျခင္းဟူသည္ မိမိျပဳေသာ ေကာင္းမွဳ၊ မေကာင္းမွဳကသာ မိမိ၏ဘ၀ သံသရာကို စီမံဖန္တီးျခင္း ျဖစ္သည္
ဟူ၍ ယံုၾကည္ထားၾကသည္။ ဘ၀သံသရာသည္ ရွည္လ်ားလြန္းသည့္အေလ်ာက္ နိဗၺာန္သို ့မေရာက္မီ ဘ၀တစ္

ဘုရားအေနကဇာတင္ျခင္း။

     ဆင္းတုေတာ္၊ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ဆရာေတာ္မ်ားပင့္၍ အေနကဇာတင္ၿပီးမွ
ဘုရားျဖစ္ၿပီး ကိုးကြယ္ရမည္ဟု ဗုဒၶဘာသာအမ်ားစုက ယူဆေနၾကပါသည္။ မိမိမတတ္
ႏိုင္လွ်င္ ဘုရားအေနကဇာတင္သည့္အိမ္၌ မိမိအိမ္မွဘုရားအား ပင့္ေဆာင္ၿပီး ေရာေႏွာ
အေနကဇာတင္ၾကတတ္ပါသည္။

Sunday, November 22, 2015

သံဃာသင္းခဲြသူရဲ႕ အက်ိဳးရလာဒ္

သံဃာသင္းခဲြတယ္ဆုိတာ သံဃာအခ်င္းခ်င္းမညီညြတ္ေအာင္ စိတ္၀မ္းကဲြေအာင္ ပဋိပကၡေတြလုပ္ေဆာင္၊
ေသြးထုိးလံႈ႔ေဆာ္မႈေတြ လုပ္ေဆာင္တာပါပဲ။

တရားသျဖင့္ ေျဖရွင္းရမွာကုိ မတရားသျဖင့္ ေျဖရွင္းတယ္။မတရားတာကုိလည္း တရားသေယာင္ေယာင္ ဖန္တီးတယ္။လာဘ္စား၊ ျဖတ္စား အဂတိလုိက္စားေနတယ္ဆုိရင္ဒါဟာ သံဃာမညီၫႊတ္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းတရားပါပဲ။