ေသာတာပန္ေတြဟာ လင္ယူ သားေမြး ေရာင္း၀ယ္ေရးကိစၥေတြ လုပ္ေနေသးတယ္၊ သား ေျမး လင္ ေသေတာ့လည္း ငိုေၾကြးေသးတယ္ ဆိုေတာ့ကာ ဒိ႒ိစြဲ မကုန္ေသးလို႔သာ ျဖစ္ရမွာေပါ့၊ ရွင္းျပပါဦးဆရာေတာ္၊ လြယ္လြယ္နဲ႔ သိႏိုင္ေအာင္ေပါ့ ဘုရား။
Saturday, November 9, 2013
*ေသာတာပန္မွာ ငါ့လင္ ငါ့သား ဒိ႒ိစြဲ ရွိလို႔လား
ေသာတာပန္ေတြဟာ လင္ယူ သားေမြး ေရာင္း၀ယ္ေရးကိစၥေတြ လုပ္ေနေသးတယ္၊ သား ေျမး လင္ ေသေတာ့လည္း ငိုေၾကြးေသးတယ္ ဆိုေတာ့ကာ ဒိ႒ိစြဲ မကုန္ေသးလို႔သာ ျဖစ္ရမွာေပါ့၊ ရွင္းျပပါဦးဆရာေတာ္၊ လြယ္လြယ္နဲ႔ သိႏိုင္ေအာင္ေပါ့ ဘုရား။
တရားမွတ္ဆဲေယာဂီမွာ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္တယ္ဆိုတာ ဟုတ္မွန္ပါသလား? ေ၀ဒနာ ခြါနည္းနဲ႔ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ေအာင္ လုပ္နည္း?
ဥဂၢတေသေဌး၏ အံ့ဖြယ္ ၈ ပါး။
၁။ ျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးေတြ႕ရသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ပင္ ဘုရားရွင္၏ အေပၚ၌ အၾကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္
ၾကည္ညိဳ၍ ေသယစ္မူးမွဳ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္း။
၂။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ပထမအႀကိမ္ ဖူးေတြ႕ၿပီး တရားနာရ၍ အနာဂါမ္ အရိယာအျဖစ္ ရရွိကာ
ၾကည္ညိဳ၍ ေသယစ္မူးမွဳ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္း။
၂။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ပထမအႀကိမ္ ဖူးေတြ႕ၿပီး တရားနာရ၍ အနာဂါမ္ အရိယာအျဖစ္ ရရွိကာ
ခင္ပြန္းယုတ္ အျပစ္ ၆ ပါး။
၁။ အၾကင္သူတို႔သည္ ေလာင္းကစားၾကဴးကုန္၏။
၂။ အၾကင္သူတို႔သည္ ကာမဂုဏ္ၾကဴးကုန္၏။
၃။ အၾကင္သူတို႔သည္ ေသေသာက္ၾကဴးကုန္၏။
၂။ အၾကင္သူတို႔သည္ ကာမဂုဏ္ၾကဴးကုန္၏။
၃။ အၾကင္သူတို႔သည္ ေသေသာက္ၾကဴးကုန္၏။
အရွင္နႏၵာဘိ၀ံသ၏ မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္တရားျဖင့္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို လမ္းညႊန္မွဳ။
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ရဖို ့ရာ အက်င့္တရား အမွန္က မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္တရားဘဲ
ျဖစ္တယ္။ မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္တရားကို ေျပာရရင္=="သမၼာ၀ါစာ"=စကားအေျပာကို
ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ရမယ္။ စကားေျပာဆိုတဲ့အခါ အျပစ္ကင္းတဲ့ စကားမ်ိဳးကိုဘဲ
ျဖစ္တယ္။ မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္တရားကို ေျပာရရင္=="သမၼာ၀ါစာ"=စကားအေျပာကို
ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ရမယ္။ စကားေျပာဆိုတဲ့အခါ အျပစ္ကင္းတဲ့ စကားမ်ိဳးကိုဘဲ
Friday, November 8, 2013
ဥဂၢတေသေဌး။
ဥဂၢတေသေဌးသည္ ၀ဇၨီတိုင္း ဟတၳိဂါမအရပ္ (ဆင္ရြာ)သားျဖစ္၏။ ဥဂၢတေသေဌး၏ ထူး
ျခားေသာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ဂုဏ္ရည္မ်ားမွာ==
ျမတ္စြာဘုရားသည္ နာရ၀နဥယ်ာဥ္၌ သီတင္းသံုးေနစဥ္ ဥဂၢတသည္ ခုႏွစ္ရက္တိုင္တိုင္
ျခားေသာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ဂုဏ္ရည္မ်ားမွာ==
ျမတ္စြာဘုရားသည္ နာရ၀နဥယ်ာဥ္၌ သီတင္းသံုးေနစဥ္ ဥဂၢတသည္ ခုႏွစ္ရက္တိုင္တိုင္
ပ်င္းရိျခင္းအျပစ္ ၆ ပါး။
၁။ ေအးလြန္းသည္ဟု အမွဳကိစၥကို မျပဳ။
၂။ ပူလြန္းသည္ဟု အမွဳကိစၥကို မျပဳ။
၃။ မိုးခ်ဳပ္လြန္းသည္ဟု အမွဳကိစၥကို မျပဳ။
၂။ ပူလြန္းသည္ဟု အမွဳကိစၥကို မျပဳ။
၃။ မိုးခ်ဳပ္လြန္းသည္ဟု အမွဳကိစၥကို မျပဳ။
ဘုရားဆုပန္ရာ၌ ဆုေတာင္းျပည့္ရန္ လိုအပ္ေသာအဂၤ ါရပ္မ်ား။
မအို၊ မနာ၊ မေသတဲ့တရားကို မိမိကိုယ္တိုင္ ရေအာင္ရွာၿပီးေတာ့ သတၱ၀ါအမ်ားအားလည္း
အဲဒီ မအို၊ မနာ၊ မေသတဲ့တရားကို ေဟာၾကားညႊန္ျပဖို႔ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဘုရားျဖစ္ရန္ ဆုပန္
ေတာင္းတတ္ၾကပါသည္။
က်ိဳက္ထီးရိုးေစတီဘက္ မိန္းမမ်ား တက္ေကာင္းသေလာ၊ က်ိဳကၡမီဘုရားတန္ေဆာင္းေပၚ မိန္းမမ်ား တက္ေကာင္းသေလာ

ဒကာ။ ။ ခုေခတ္ကာလ အခ်ိဳ႕ေသာ ဘုရားလူၾကီးေတြက ဤေစတီေတာ္က တန္ခိုးၾကီးသည္ နတ္ၾကီးသည္ ဒါေၾကာင့္ ဤေစတီအနီးသို႔ မိန္းမမ်ား ခ်ဥ္းကပ္ထိကိုင္လ်က္ ရွိခိုးဦးတိုက္ျခင္းမျပဳရ၊ ျပဳလုပ္လွ်င္ ေလၾကီးမိုးၾကီးက်လိမ့္မည္၊ က်ားတို႔ ဆင္တို႔ ထလိမ့္မည္ဟု ျခိမ္းေျခာက္တားျမစ္ၾကပါသည္၊ ပံုပမာ က်ိဳက္ထီးရိုးေစတီတို႔လို ဟာမ်ိဳး။
ကုသိုလ္ပယ္ႏိုင္ပံု၊ အကုသိုလ္ကံ ပယ္ႏိုင္ပံုနည္း။

ဘုရား ပေစၥကဗုဒၶါ ရဟႏၲာတို႔မွာ အကုသိုလ္ကံေတြရွိေနလို႔ ဝဋ္လိုက္တာလား
ဒကာ။ ။ ကုသလာ ကုသလံ ဇဟံ၊ ၊ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံေတြကို ပယ္စြန္႔ေတာ္မူျပီးၾကျပီလို႔လည္းဆိုေသးရဲ႕၊ ျမတ္စြာဘုရားမွာ ဝဋ္ေတာ္ တဆယ့္ႏွစ္ပါး လိုက္တယ္လည္း ဆိုေသးရဲ႕။
Thursday, November 7, 2013
လူ၀တ္ေၾကာင္ အရိယာ တပုႆႏွင့္ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ဘလႅိက ညီေနာင္။
တပုႆ၊ ဘလႅိကညီေနာင္တို႔သည္ “အသိတဥၥန” ၿမိဳ႕မွ လွည္းကုန္သည္ သူၾကြယ္သားမ်ား
ျဖစ္ၾက၏။ ေနာင္ေတာ္ကား တပုႆအမည္ရွိၿပီး ညီေတာ္မွာ ဘလႅိက အမည္ရွိ၏။ ညီေနာင္ႏွစ္ဦးတို႔
သည္ ဗုဒၶျမတ္စြာ အဌမသတၱာဟအ၀င္ ရာဇာယတနလင္းလြန္းပင္ရင္း၌ သီတင္းသံုး စံေနေတာ္မူ
ျဖစ္ၾက၏။ ေနာင္ေတာ္ကား တပုႆအမည္ရွိၿပီး ညီေတာ္မွာ ဘလႅိက အမည္ရွိ၏။ ညီေနာင္ႏွစ္ဦးတို႔
သည္ ဗုဒၶျမတ္စြာ အဌမသတၱာဟအ၀င္ ရာဇာယတနလင္းလြန္းပင္ရင္း၌ သီတင္းသံုး စံေနေတာ္မူ
ေသရည္ေသရက္ေသာက္ျခင္း အျပစ္ ၆ ပါး။
၁။ ဥစၥာဆုတ္ယုတ္ျခင္းသည္ ကိုယ္ေတြ႕မ်က္ျမင္ အျပစ္ျဖစ္၏။
၂။ ခိုက္ရန္ ျဖစ္ပြားတတ္၏။
၃။ အနာေရာဂါ ျဖစ္ေၾကာင္း ျဖစ္၏။
၄။ အရွိန္အေစာ္ မဲ့တတ္၏။
၂။ ခိုက္ရန္ ျဖစ္ပြားတတ္၏။
၃။ အနာေရာဂါ ျဖစ္ေၾကာင္း ျဖစ္၏။
၄။ အရွိန္အေစာ္ မဲ့တတ္၏။
ေသရည္ေသရက္ေသာက္ျခင္း အျပစ္ ၆ ပါး။
၁။ ဥစၥာဆုတ္ယုတ္ျခင္းသည္ ကိုယ္ေတြ႕မ်က္ျမင္ အျပစ္ျဖစ္၏။
၂။ ခိုက္ရန္ ျဖစ္ပြားတတ္၏။
၃။ အနာေရာဂါ ျဖစ္ေၾကာင္း ျဖစ္၏။
၂။ ခိုက္ရန္ ျဖစ္ပြားတတ္၏။
၃။ အနာေရာဂါ ျဖစ္ေၾကာင္း ျဖစ္၏။
မဂၢင္ ငါးပါးႏွင့္ရွစ္ပါး
ကိုယ္က်င့္သိကၡာ တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ သီလပိုင္းဆိုင္ရာ က်င့္စဥ္သံုးမ်ဳိး သမာဓိပိုင္းဆိုင္ရာ က်င့္စဥ္သံုးမ်ဳိး ပညာပိုင္းဆိုင္ရာ က်င့္စဥ္ႏွစ္မ်ဳိး စုစုေပါင္း က်င့္စဥ္ရွစ္မ်ဳိး ျပ႒ာန္း၏။
ယင္းတို႕သည္ မဂ္၏အဂၤါမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မဂၢင္ရွစ္ပါး ဟုဆို၏။ မဇၥ်ိမပဋိပဒါ . . . သမၼာပဋိပဒါ . . . စသည္ျဖင့္လည္း ေခၚဆိုၾကပါေသး၏။
Wednesday, November 6, 2013
ဗုဒၶျမတ္စြာ အခုဘယ္မွာ၊ ဘယ္သူေတြနဲ႔အတူရွိေနပါသလဲ?။
ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္က ဘုရားရွင္ရဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုင္ရာ ရုပ္အဆင္းေတာ္
တင့္တယ္သပၸာယ္မွဳကိုသာ ၾကည္ညိဳတတ္တဲ့ “၀ကၠလိ” ဆိုတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါး ရွိပါတယ္။ ဒီရဟန္းက
ဘုရားရွင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာေတာ္ကိုပဲ ၾကည့္ၿပီး ၾကည္ညိဳကိုးကြယ္ေနခ်င္တယ္။ အဆံုးအမအတိုင္း လိုက္
နာက်င့္သံုး ပူေဇာ္မွဳမ်ိဳးေတာ့ မလုပ္လိုပါဘူး။ အဲဒီရဟန္းကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ==
တင့္တယ္သပၸာယ္မွဳကိုသာ ၾကည္ညိဳတတ္တဲ့ “၀ကၠလိ” ဆိုတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါး ရွိပါတယ္။ ဒီရဟန္းက
ဘုရားရွင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာေတာ္ကိုပဲ ၾကည့္ၿပီး ၾကည္ညိဳကိုးကြယ္ေနခ်င္တယ္။ အဆံုးအမအတိုင္း လိုက္
နာက်င့္သံုး ပူေဇာ္မွဳမ်ိဳးေတာ့ မလုပ္လိုပါဘူး။ အဲဒီရဟန္းကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ==
စည္းစိမ္ပ်က္ေၾကာင္း ၆ ပါး။
၁။ မူးယစ္ေမ့ေလ်ာ့ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေသရည္ ေသရက္ေသာက္ေလ့ရွိျခင္းသည္ စည္းစိမ္ပ်က္
ေၾကာင္းတည္း။
၂။ အခ်ိန္အခါမဲ့ (ညအခါ)၌ ခရီးသြားေလ့ရွိျခင္းသည္ စည္းစိမ္ပ်က္ေၾကာင္းတည္း။
ေၾကာင္းတည္း။
၂။ အခ်ိန္အခါမဲ့ (ညအခါ)၌ ခရီးသြားေလ့ရွိျခင္းသည္ စည္းစိမ္ပ်က္ေၾကာင္းတည္း။
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ ျပဳျပင္စရာေတြ။
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္ ဘာသာေရးကို အေၾကာင္းျပဳလ်က္ ဘုရားပြဲ၊ ရွင္ျပဳပြဲ၊ ရဟန္း
ခံပြဲ၊ ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲတို႔ကို က်င္းပလာခဲ့ၾကပါသည္။ ယင္းသို႔ ဘာသာေရးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး က်င္းပ
ပင္ က်င္းပၾကၿငားေသာ္လည္း ဘာသာေရးအရ ထိထိမိမိ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေရးသို႔ ဦးတည္ေရွ့ရွဳမွဳ
ခံပြဲ၊ ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲတို႔ကို က်င္းပလာခဲ့ၾကပါသည္။ ယင္းသို႔ ဘာသာေရးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး က်င္းပ
ပင္ က်င္းပၾကၿငားေသာ္လည္း ဘာသာေရးအရ ထိထိမိမိ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေရးသို႔ ဦးတည္ေရွ့ရွဳမွဳ
Tuesday, November 5, 2013
“ ေသခ်ိန္ကို ၾကိဳသိေစႏုိင္ေသာ အာနာပါနသတိပ႒ာန္ ”
ညစ္ညဴးေသာ ကံ ၄ ပါး။
၁။ သူ႕အသက္သတ္ျခင္းသည္ ညစ္ညဴးေသာ ကံမည္၏။
၂။ မေပးသည္ကို ခိုးယူျခင္းသည္ ညစ္ညဴးေသာ ကံမည္၏။
၃။ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္းစြာ က်င့္ျခင္းသည္ ညစ္ညဴးေသာ ကံမည္၏။
၂။ မေပးသည္ကို ခိုးယူျခင္းသည္ ညစ္ညဴးေသာ ကံမည္၏။
၃။ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္းစြာ က်င့္ျခင္းသည္ ညစ္ညဴးေသာ ကံမည္၏။
ဓမၼေဒသနာကုသိုလ္ အစစ္ဆိုတာ။
ဓမၼေဒသနာကုသိုလ္ဆိုတာ တရားေဟာၾကားမွဳကို ေခၚပါသည္။ ရိုးသားျဖဴစင္စြာ ျမင့္ျမတ္
ေသာစိတ္ထားျဖင့္ ေဟာေျပာျပသ ဆံုးမပါလွ်င္ “သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ= အလွဴဟူသမွ်ကို ဓမၼ
အလွဴကႏိုင္၏။ ဓမၼအလွဴက အက်ိဳးေပးသာ၏။” ဟု ေဟာေျပာေတာ္မူသည့္အတိုင္း အလြန္အက်ိဳး
ေသာစိတ္ထားျဖင့္ ေဟာေျပာျပသ ဆံုးမပါလွ်င္ “သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ= အလွဴဟူသမွ်ကို ဓမၼ
အလွဴကႏိုင္၏။ ဓမၼအလွဴက အက်ိဳးေပးသာ၏။” ဟု ေဟာေျပာေတာ္မူသည့္အတိုင္း အလြန္အက်ိဳး
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက အရွင္ပုဏၰကိုေပးတဲ့ ကမၼဌာန္းတစ္ပုဒ္။
ဗုဒၶျမတ္စြာ လက္ထက္ေတာ္ကာလတုန္းက အရွင္ပုဏၰဆိုတာ ရွိပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့
ျမတ္စြာဘုရားဆီလာၿပီး “ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ကို လိုက္နာက်င့္သံုးရမယ့္ ဆံုးမၾသ၀ါဒ
တရားေလး ေဟာေပးပါ, အရွင္ဘုရား ေဟာထားတဲ့အတိုင္း တပည့္ေတာ္ဟာ အားတက္သေရာ
ျမတ္စြာဘုရားဆီလာၿပီး “ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ကို လိုက္နာက်င့္သံုးရမယ့္ ဆံုးမၾသ၀ါဒ
တရားေလး ေဟာေပးပါ, အရွင္ဘုရား ေဟာထားတဲ့အတိုင္း တပည့္ေတာ္ဟာ အားတက္သေရာ
Monday, November 4, 2013
စဥ္းစားပါဦး
တစ္ခါတုန္းက
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းမွာ သီတင္းသံုးေနပါတယ္။
ညေနခ်မ္းေရာက္ေတာ့ ရွင္ရာဟုလာ သီတင္းသံုးရာ သရက္ဥယ်ာဥ္သို ့
ၾကြေတာ္မူပါတယ္။
ရွင္ရာဟုလာက
ျမတ္စြာဘုရားအတြက္ ေနရာခင္းျခင္း၊ ေျခေဆးေပးျခင္းမ်ား ျပဳပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ရွင္ရာဟုလာ ခင္းထားတဲ့ ေနရာမွာ ထိုင္ေတာ္မူျပီး တရားစကား
ၾသ၀ါဒ ေပးေတာ္မူပါတယ္။
ေသျခင္းအေၾကာင္း ၄ မ်ိဳး။
၁။ အသက္တမ္း ကုန္ျခင္း။ (ဥပမာ- ဆီမီးၿငိမ္းရာ ဆီကုန္ျခင္း။)
၂။ ကံ အစြမ္းကုန္ျခင္း။ (ဥပမာ- ဆီမီးၿငိမ္းရာ မီးစာကုန္ျခင္း။)
၃။ အသက္တမ္း၊ ကံ အစြမ္း ၂ မ်ိဳးလံုးကုန္ျခင္း။ (ဆီႏွင့္ မီးစာ ၂ မ်ိဳးစလံုး ကုန္ခန္းျခင္း။)
၂။ ကံ အစြမ္းကုန္ျခင္း။ (ဥပမာ- ဆီမီးၿငိမ္းရာ မီးစာကုန္ျခင္း။)
၃။ အသက္တမ္း၊ ကံ အစြမ္း ၂ မ်ိဳးလံုးကုန္ျခင္း။ (ဆီႏွင့္ မီးစာ ၂ မ်ိဳးစလံုး ကုန္ခန္းျခင္း။)
အို၊ နာ၊ ေသရျခင္းတို႔၏ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္သြယ္မွဳသဘာ၀။
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက အို၊ နာ၊ ေသရျခင္းတို႔၏ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မွဳကို ဆင္ျခင္မိပါတယ္။
အ၀ိဇၹာေၾကာင့္ သခၤ ါရ = အမွန္အတိုင္း မသိျမင္လို႔ ဘ၀ျဖစ္ေပၚေရး ယခု လက္ရွိဘ၀မွာ ဘ၀
ေကာင္း ဘ၀မွန္ျဖစ္ေရး၊ ေနာက္တမလြန္မွာလဲ ဘ၀ေကာင္း ဘ၀မွန္ေတြ ျဖစ္ေပၚေရးလုပ္မိတယ္။
အ၀ိဇၹာေၾကာင့္ သခၤ ါရ = အမွန္အတိုင္း မသိျမင္လို႔ ဘ၀ျဖစ္ေပၚေရး ယခု လက္ရွိဘ၀မွာ ဘ၀
ေကာင္း ဘ၀မွန္ျဖစ္ေရး၊ ေနာက္တမလြန္မွာလဲ ဘ၀ေကာင္း ဘ၀မွန္ေတြ ျဖစ္ေပၚေရးလုပ္မိတယ္။
အရွင္ဇ၀န (ေမတၱာရွင္၊ ေရႊျပည္သာ)၏ အခက္ေလးမ်ိဳး။
၁။ အၾကည္ညိဳ မခံရဖို႔ထက္၊ အၾကည္ညိဳခံရဖို႔က ပိုခက္တယ္။ ၂။ အမ်ိဳးသမီးေတြ ၾကည္ညိဳဖို႔ထက္
အမ်ိဳးသားေတြ ၾကည္ညိဳဖို႕က ပိုခက္တယ္။ ၃။ အမ်ိဳးသားေတြ ၾကည္ညိဳဖို႔ထက္ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း ၾကည္
ညိဳဖို႔က ပိုခက္တယ္။ ၄။ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း ၾကည္ညိဳဖို႔ထက္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ၾကည္ညိဳဖို႔က ပိုခက္တယ္။
ဘုန္းဘုန္းတို႔ ၿမို႔ထဲမွာ အရာရွိႀကီးတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ ခိုးတယ္၊ ၀ွက္တယ္၊ လိမ္တယ္၊ လာဘ္စား
အမ်ိဳးသားေတြ ၾကည္ညိဳဖို႕က ပိုခက္တယ္။ ၃။ အမ်ိဳးသားေတြ ၾကည္ညိဳဖို႔ထက္ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း ၾကည္
ညိဳဖို႔က ပိုခက္တယ္။ ၄။ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း ၾကည္ညိဳဖို႔ထက္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ၾကည္ညိဳဖို႔က ပိုခက္တယ္။
ဘုန္းဘုန္းတို႔ ၿမို႔ထဲမွာ အရာရွိႀကီးတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ ခိုးတယ္၊ ၀ွက္တယ္၊ လိမ္တယ္၊ လာဘ္စား
Sunday, November 3, 2013
အလကားရေလ ခံရေလ
အလကားရေလ ခံရေလ
လူေတြအတြက္ဆိုရင္ေတာ့...အမ်ားေကာင္းက်ဳိးျပဳ လူမူေရး ပရဟိတအလုပ္.သာသနာေရး ပရဟိတအလုပ္ေတြလုပ္ေနရာမွာ အမ်ားအက်ဳိး။သာသနာအက်ဳိးကိုေရွ႔မရွဳဘဲ ကိုယ့္အက်ဳိးကိုေရွ႔ရွဳတဲ႔ပုဂၢိဳလ္။ပရဟိတအလုပ္ကိုဗန္းျပျပီး ကိုယ္က်ဴိး ကိုယ့္စီးပြား အျမတ္ထုတ္တဲံပုဂၢိဳလ္ဟာသႏၱပုဂၢိဳလ္-သူေတာ္ေကာင္းမဟုတ္တဲ႔ပုဂၢိဳလ္။ဘုရားနဲ႔ေဝးတဲ႔ပုဂၢိဳလ္ပါပဲ။။ဥပေစၦဒကကံႏွင့္ ေသရသူမ်ား။
လူသည္ တစ္ေန႔ေန႔တြင္ ေသၾကရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း သက္တမ္းမကုန္ ေသခ်ိန္မက်ေသး ဘဲ
ေသရျခင္းမ်ိဳးရွိတတ္ၾကပါ၏။ အရွင္မဟာေမာဂၢလန္သည္ ေရွးက အမိကို သတ္ခဲ့ဖူး၏။
အရွင္
ေမာဂၢလန္ဘ၀၌ ထိုကံ အခြင့္ရသျဖင့္ ခိုးသားငါးရာ၏ အသတ္ကို ခံရၿပီးမွ ပရိနိဗၺာန္ စံရေလ၏။
ေမာဂၢလန္ဘ၀၌ ထိုကံ အခြင့္ရသျဖင့္ ခိုးသားငါးရာ၏ အသတ္ကို ခံရၿပီးမွ ပရိနိဗၺာန္ စံရေလ၏။
ဂုဏ္ေတာ္ပုတီးစိပ္ အဂၤ ါ ၅ ပါး။
၁။ စိတ္တည္ၾကည္ရမည္။
၂။ ပုတီး၌ စိတ္မေရာက္ေစရ။
၃။ ျမတ္စြာဘုရားကို ထင္ျမင္ေအာင္ အာရံုျပဳရမည္။
၄။ ဂုဏ္ေတာ္ကို ပြားခိုက္ လိုေသာဆုကို ေတာင္းရမည္။
၂။ ပုတီး၌ စိတ္မေရာက္ေစရ။
၃။ ျမတ္စြာဘုရားကို ထင္ျမင္ေအာင္ အာရံုျပဳရမည္။
၄။ ဂုဏ္ေတာ္ကို ပြားခိုက္ လိုေသာဆုကို ေတာင္းရမည္။
ဗုဒၶသာသနာ့ေဘာင္သို ့ ၀င္ေရာက္လာၾကေသာ " ရဟန္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ” ။
လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားက သာသနာ့ေဘာင္ ၀င္ေရာက္၍ ရဟန္း၀တ္လွ်င္ ကုသိုလ္ရသည္၊ ငရဲမက်
ဟု ထင္ၾကသည္။ အမွန္မွာ ရဟန္း၀တ္ရရံုျဖင့္ ကုသိုလ္ရလွသည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ရဟန္း၀တ္ၿပီး မိမိ
တို ့ႏွင့္ဆိုင္ေသာ သိကၡာပုဒ္ သီလမ်ားကို မက်ိဳးမေပါက္ေအာင္ ဂရုစိုက္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္မွ ကုသိုလ္ရ
ပါသည္။ သို ့မဟုတ္က(လူ၀တ္ေၾကာင္လို) ထိုင္ေနရံုမွ်ျဖင့္ အျပစ္အာပတ္ သင့္ၿပီး ေနတတ္ပါသည္။
ဟု ထင္ၾကသည္။ အမွန္မွာ ရဟန္း၀တ္ရရံုျဖင့္ ကုသိုလ္ရလွသည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ရဟန္း၀တ္ၿပီး မိမိ
တို ့ႏွင့္ဆိုင္ေသာ သိကၡာပုဒ္ သီလမ်ားကို မက်ိဳးမေပါက္ေအာင္ ဂရုစိုက္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္မွ ကုသိုလ္ရ
ပါသည္။ သို ့မဟုတ္က(လူ၀တ္ေၾကာင္လို) ထိုင္ေနရံုမွ်ျဖင့္ အျပစ္အာပတ္ သင့္ၿပီး ေနတတ္ပါသည္။
Subscribe to:
Posts (Atom)