သူေတာ္ေကာင္းတို႔တေတြကေတာ့ ကံေကာင္းလို႔ လူ႕ဘ၀ ရလာၾကၿပီ။ လူ႕ဘ၀ေရာက္ဖို႔
ဆိုတာ အလြန္မတန္မွ ခဲယဥ္းတယ္။ ရခဲတဲ့ လူ႕ဘ၀ကို ရထားၿပီးၿပီဆိုေတာ့ သက္တမ္းတစ္ခုမွာ
ဘယ္လိုေနၾကမလဲ။ တခ်ိဳ႕ကေျပာၾကတယ္ ေငြေၾကးစီးပြားဥစၥာေတြ တိုးတက္ေအာင္လုပ္မယ္။
ရာထူးဂုဏ္ျမင့္မားေအာင္ ေဆာင္ရြက္မယ္။ ပညာ၊ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္။
Saturday, August 2, 2014
မိစၦာ၀ိတက္ရဲ႕ သေဘာတရား။
ျမတ္ဗုဒၶဘုရားရွင္က ကာမ၀ိတက္ကို ႀကံစည္ရင္ ငါဘုရားဉာဏ္ထဲမွာ ထင္ရွားလာတာက
(၁) မိမိလည္းဆင္းရဲမယ္၊ သူတပါးလည္းဆင္းရဲမယ္။ (၂) ပညာကို ဖ်က္ဆီးပစ္ေတာ့မယ္။(ပညာ
ဆိုတာက အေကာင္း၊ အဆိုး၊ အေၾကာင္း၊ အက်ိဳး၊ အမွား၊ အမွန္ကို ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္တာ) ကာ
မဂုဏ္အာရံုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စဥ္းစားလာၿပီဆိုရင္ ပိုက္ဆံ ခ်မ္းသာခ်င္ရင္ ပိုက္ဆံကို မရ ရေအာင္
ရွာေတာ့မယ္။ ပိုက္ဆံကို လိမ္ညာၿပီးလည္း ရွာမယ္။ ခိုးၿပီးလည္း ရွာမယ္။ လုၿပီးလည္း ရွာမယ္။
(၁) မိမိလည္းဆင္းရဲမယ္၊ သူတပါးလည္းဆင္းရဲမယ္။ (၂) ပညာကို ဖ်က္ဆီးပစ္ေတာ့မယ္။(ပညာ
ဆိုတာက အေကာင္း၊ အဆိုး၊ အေၾကာင္း၊ အက်ိဳး၊ အမွား၊ အမွန္ကို ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္တာ) ကာ
မဂုဏ္အာရံုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စဥ္းစားလာၿပီဆိုရင္ ပိုက္ဆံ ခ်မ္းသာခ်င္ရင္ ပိုက္ဆံကို မရ ရေအာင္
ရွာေတာ့မယ္။ ပိုက္ဆံကို လိမ္ညာၿပီးလည္း ရွာမယ္။ ခိုးၿပီးလည္း ရွာမယ္။ လုၿပီးလည္း ရွာမယ္။
သဘင္သည္ႏွင့္ ေစ်းသည္။
(ေမး) ( ခင္မိုးေ၀-ေခ်ာင္းဆံု (တ)၊ တန္ဆည္ျမိဳ႔နယ္ )
ဆရာေတာ္ဘုရား၊ သဘင္သည္၊ ေစ်းသည္မ်ားသည္ ငရဲ (သို႔) ျပိတၱာဘ၀သို႔
ေရာက္ၾကသည္-ဟု ၾကားဖူးပါသည္။ သဘင္သည္ ေစ်းသည္တိုင္း ငရဲသို႔ က်ေရာက္ပါသ
လားဘုရား၊ ထိုဘ၀မ်ားသို႔ မက်ေရာက္ရေအာင္ မည္ကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ရမည္ကို သနားသျဖင့္
ဆရာေတာ္ဘုရား၊ သဘင္သည္၊ ေစ်းသည္မ်ားသည္ ငရဲ (သို႔) ျပိတၱာဘ၀သို႔
ေရာက္ၾကသည္-ဟု ၾကားဖူးပါသည္။ သဘင္သည္ ေစ်းသည္တိုင္း ငရဲသို႔ က်ေရာက္ပါသ
လားဘုရား၊ ထိုဘ၀မ်ားသို႔ မက်ေရာက္ရေအာင္ မည္ကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ရမည္ကို သနားသျဖင့္
ပဋိသေႏၶ ၄ ပါး။
၁။ အပါယ္ ပဋိသေႏၶ = ငရဲ၊ တိရ စၦာန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသူရကာယ္တြင္ ျဖစ္ျခင္း။
၂။ ကာမ သုဂတိပဋိသေႏၶ = လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္၊ တြင္ ျဖစ္ေသာ ပဋိသေႏၶ။
၃။ ရူပါ၀စရ ပဋိသေႏၶ = ရူပါ၀စရ ျဗဟၼာဘံု ၁၆ တြင္ ျဖစ္ေသာ ပဋိသေႏၶ။
၄။ အရူပါ ၀စရ ပဋိသေႏၶ = အရူပ ၄ ဘံု၌ ျဖစ္ေသာ ပဋိသေႏၶ တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ။
၂။ ကာမ သုဂတိပဋိသေႏၶ = လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္၊ တြင္ ျဖစ္ေသာ ပဋိသေႏၶ။
၃။ ရူပါ၀စရ ပဋိသေႏၶ = ရူပါ၀စရ ျဗဟၼာဘံု ၁၆ တြင္ ျဖစ္ေသာ ပဋိသေႏၶ။
၄။ အရူပါ ၀စရ ပဋိသေႏၶ = အရူပ ၄ ဘံု၌ ျဖစ္ေသာ ပဋိသေႏၶ တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ။
ဗုဒၶဘုရားေသာ္မွ ေပးဆပ္ရသည့္ ကံၾကမၼာ၀ဋ္ေၾကြးမ်ား။
ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားအျဖစ္သို႔ေရာက္ၿပီး ကိေလသာေတြ ကုန္ေပမယ့္လို႔ အတိတ္ဘ၀က
ကံၾကမၼာ၀ဋ္ေၾကြးေတြကို ျပန္လည္ေပးဆပ္ေနရေသးတယ္။ ဆိုလိုတာက အတိတ္ကံရဲ႕ လွံဳ႕
ေဆာ္မွဳေလးေတြဟာ ျမတ္စြာဘုရားမွာ ကံရဲ႕အက်ိဳးအျဖစ္တဲ့ ခႏၶာႀကီးရွိေသးလို႔ ျပန္ၿပီးေပၚလာ
တတ္ေသးတယ္။ အဲဒါကို “ပုဗၺကမၼ ပိေလာတိက ဗုဒၶအပဒါန ဆိုၿပီးေတာ့ အပဒါန္ထဲမွာ မွတ္
တမ္းတင္ထားပါတယ္။
ကံၾကမၼာ၀ဋ္ေၾကြးေတြကို ျပန္လည္ေပးဆပ္ေနရေသးတယ္။ ဆိုလိုတာက အတိတ္ကံရဲ႕ လွံဳ႕
ေဆာ္မွဳေလးေတြဟာ ျမတ္စြာဘုရားမွာ ကံရဲ႕အက်ိဳးအျဖစ္တဲ့ ခႏၶာႀကီးရွိေသးလို႔ ျပန္ၿပီးေပၚလာ
တတ္ေသးတယ္။ အဲဒါကို “ပုဗၺကမၼ ပိေလာတိက ဗုဒၶအပဒါန ဆိုၿပီးေတာ့ အပဒါန္ထဲမွာ မွတ္
တမ္းတင္ထားပါတယ္။
အဇာတသတ္မင္းတရားႀကီး။
အဇာတသတ္ မင္းသားသည္ ေဒ၀ဒတ္ကို ဆရာတင္မိ၍ အေပါင္းမွားၿပီး ဖခင္ဘုရင္ႀကီးကို
သတ္မိသည္အထိ ျပစ္မွားဆိုးသြမ္းခဲ့ပါသည္။ ဖခင္ျဖစ္သူ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးကို သတ္မိေသာေၾကာင့္
ကံႀကီးထိုက္ၿပီး အိပ္မေပ်ာ္ေသာ ေ၀ဒနာ စြဲကပ္ခဲ့ပါသည္။ သူ၏ မ်က္လံုးတို႔ကို လွံခ်က္ေပါင္း အ
ရာအေထာင္တို႔ျဖင့္ ထိုးဆြျခင္းခံရသလို ေ၀ဒနာစြဲကပ္ခဲ့ပါသည္။ ထိုေ၀ဒနာ ေပ်ာက္ကင္းေအာင္
မည္သည့္ေဆးႏွင့္မွ ကုစား၍မရ ျဖစ္ေနပါသည္။
သတ္မိသည္အထိ ျပစ္မွားဆိုးသြမ္းခဲ့ပါသည္။ ဖခင္ျဖစ္သူ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးကို သတ္မိေသာေၾကာင့္
ကံႀကီးထိုက္ၿပီး အိပ္မေပ်ာ္ေသာ ေ၀ဒနာ စြဲကပ္ခဲ့ပါသည္။ သူ၏ မ်က္လံုးတို႔ကို လွံခ်က္ေပါင္း အ
ရာအေထာင္တို႔ျဖင့္ ထိုးဆြျခင္းခံရသလို ေ၀ဒနာစြဲကပ္ခဲ့ပါသည္။ ထိုေ၀ဒနာ ေပ်ာက္ကင္းေအာင္
မည္သည့္ေဆးႏွင့္မွ ကုစား၍မရ ျဖစ္ေနပါသည္။
ပါရမီျဖည့္ျခင္း အႏုပညာ
ပါရမီျဖည့္ျခင္း အႏုပညာဆိုတာ ႏွလံုးသားနဲ႔ အသိဥာဏ္ ၾကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္မႈက စတင္ျဖစ္ ေပၚလာတာပါ။
အတၱျခံစည္းရိုးကို ခ်ိဳးဖ်က္ျပီး တစ္ေလာကလံုးကို ေနရာေပး ျမတ္ႏိုးႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မိမိရဲ႕ ႏွလံုးသားက ၾကီးမားက်ယ္ျပန္႔လာတဲ့အခါ ေလာက ေက်းဇူးကို သိျမင္ျပီး ေလာကနဲ႔
၀န္းက်င္ကို ေကာင္းက်ိဳးျပဳ ျမွင့္တင္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မိမိရဲ႕အသိဥာဏ္ပညာက
ၾကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္လာတဲ့အခါ လူသားတစ္ဦးဟာ သူ႔ရဲ႕ပါရမီခရီးကို
စတင္ေတာ့တာပါပဲ။
သည္းခံျခင္း ခႏၱီပါရမီ
ေနပူျပစ္က်ဲက်ဲထဲတြင္ ေဒါသကုိ စိတ္ထဲ တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ ထည့္သြင္းထားၿပီး
မ်က္ႏွာကုိ အေၾကာျပတ္လုမတတ္ တင္းလွ်က္ ပုဏၰားတစ္ေယာက္သည္ ဘုရားရွင္ရွိရာ
ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ ေျခလွမ္းကုိ က်ဲႏုိင္သမွ် က်ဲကာ ခပ္ျမန္ျမန္ေလး ေလွ်ာက္ေနသည္။ သူ႔ရင္ထဲတြင္ ဤမနက္ သူ႔ဇနီး၏ အျပဳအမူ ၀င္ေရာက္လာသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ သူက
ေျခလွမ္းကုိ ထပ္ဆင့္ ျမင့္တင္ လုိက္သည္။
Friday, August 1, 2014
ဗုဒၶဘာသာနွင့္ ကေလးေစာင့္ေရွာက္မႈ


မိဘမ်ားက သားသမီးအေပၚထားရွိသည့္ တာဝန္ဝတၱရားမ်ားနွင့္ ပက္သက္ေသာ
ေဟာၾကားခ်က္မ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား အတြက္ႀကီးမားေသာ အင္အားတစ္ခု
ျဖစ္ေပသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ဗုဒၶကေဟာ ၾကားခဲ႔သည္မွာ………
ံ
ကေလးမ်ားသည္ လူသားတို႔၏ အလြန္ တန္ဖိုးရွိေသာ ရတနာမ်ားျဖစ္သည္။
မာရ္နတ္ကို ေအာင္ေတာ္မူျခင္း

ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ နံနက္မွာ သုဇာတာ လွဴဒါန္းတဲ့ ႏို႕ဃာဆြမ္းကို လက္ခံၿပီး၊
ေနရဥၹရာျမစ္ဆီသုိ႔ သြားပါတယ္။ ထိုျမစ္ရဲ႕ တစ္ေနရာ သုုပၸတိ႒ိတ
ေရခ်ဳိးဆိပ္မွာ ေရခ်ဳိးေတာ္မူၿပီး ေအးျမတဲ့သစ္ပင္အရင္းမွာ ထိုင္ကာ
ႏို႔ဃနာဆြမ္းကို ထန္းသီးမွည့္ပမာဏ ခန္႔ (ထန္းသီးအေစ့အရြယ္)ကို ၄၉
လုပ္ဘုဥ္းေပးပါတယ္၊ အဲဒီမွာ ဆြမ္းအလုပ္တုိင္းမွာ နတ္ျဗဟၼာမ်ားက
လူနတ္မ်ားစားနိုင္တဲ့ ၾသဇာမ်ား ထည့္ထားပါတယ္။
သရုပ္ေဆာင္ မင္းသမီး/မင္းသားေတြ ေသၿပီးရင္ ဘယ္ငရဲကို ေရာက္မွာလဲ ?
ဇာတ္မင္းသား ဦးဖိုးစိန္သည္၊ လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးကို ဖူးေတြ ့ခြင့္ရေသာအခါ၊
မိမိရင္တြင္း လိပ္ခဲတင္းလင္းၿဖစ္ေနေသာ အခ်က္အလက္အခ်ိဳ ့ကို၊ေမးေလွ်ာက္ခဲ့သည္။
ထိုအခ်က္မွာ အၿခားမဟုတ္ဘဲ "ယခုအခါ၌ မိမိသည္ ၀မ္းေရး၀မ္းစာအတြက္၊ ဒ႑ာရီ
ထိုးဇာတ္မ်ား ကၿပေနၿခင္းေၾကာင့္၊မိမိေသလွ်င္ ပဟာသငရဲသို ့ က်ပါမည္လား" ဟု
မိမိရင္တြင္း လိပ္ခဲတင္းလင္းၿဖစ္ေနေသာ အခ်က္အလက္အခ်ိဳ ့ကို၊ေမးေလွ်ာက္ခဲ့သည္။
ထိုအခ်က္မွာ အၿခားမဟုတ္ဘဲ "ယခုအခါ၌ မိမိသည္ ၀မ္းေရး၀မ္းစာအတြက္၊ ဒ႑ာရီ
ထိုးဇာတ္မ်ား ကၿပေနၿခင္းေၾကာင့္၊မိမိေသလွ်င္ ပဟာသငရဲသို ့ က်ပါမည္လား" ဟု
ဇိ၀ွါဒြါရဆိုင္ရာ ႐ွဳျမင္ပံု။
မနက္စာစားမယ္။ ေန႔လည္စာ စားမယ္၊ စားၿပီဆိုပါစို႔။ စားတဲ့အခါ အစာက ပါးစပ္ထဲ
၀င္လာတယ္၊ ပါးစပ္ထဲ လွ်ာနဲ႔ ထိေတြ႕တယ္၊ လွ်ာနဲ႔ ထိေတြ႕တဲ့အခါ အရသာ ေပၚလာတယ္။
အရသာ ေပၚလာတဲ့အခါ အာရံုနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈဆိုတဲ့ ဖႆ ေပၚလာတယ္။ ဆက္သြယ္မွဳကို
အေၾကာင္းျပဳၿပီး ခံစားမွဳဆိုတဲ့ ေ၀ဒနာ ေပၚလာတယ္။ စားလို႔ရွိရင္လည္း လွ်ာရယ္၊ အရသာရယ္၊
လွ်က္သိစိတ္ရယ္၊ ထိေတြ႕မွဳ ဖႆရယ္၊ ခံစားမွဳေ၀ဒနာရယ္ လာတာပါပဲ။
၀င္လာတယ္၊ ပါးစပ္ထဲ လွ်ာနဲ႔ ထိေတြ႕တယ္၊ လွ်ာနဲ႔ ထိေတြ႕တဲ့အခါ အရသာ ေပၚလာတယ္။
အရသာ ေပၚလာတဲ့အခါ အာရံုနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈဆိုတဲ့ ဖႆ ေပၚလာတယ္။ ဆက္သြယ္မွဳကို
အေၾကာင္းျပဳၿပီး ခံစားမွဳဆိုတဲ့ ေ၀ဒနာ ေပၚလာတယ္။ စားလို႔ရွိရင္လည္း လွ်ာရယ္၊ အရသာရယ္၊
လွ်က္သိစိတ္ရယ္၊ ထိေတြ႕မွဳ ဖႆရယ္၊ ခံစားမွဳေ၀ဒနာရယ္ လာတာပါပဲ။
နိေရာဓသစၥာ၏ အနက္ ၄ ခ်က္။
၁။ နိႆရဏေဌာ = ဒုကၡလက္မွ ထြက္ေျမာက္ လြတ္လပ္ျခင္း သေဘာ။
၂။ ပ၀ိေ၀ကေဌာ = ေႏွာင့္ယွက္ျခင္းတို႔မွ လြတ္ကင္းေသာ သေဘာ။
၃။ အသခၤတေဌာ = အဖန္ဖန္ျပဳျပင္ျခင္းမွ လြတ္ကင္းျခင္း သေဘာ။
၄။ အမတေဌာ = အဖန္ဖန္ေသျခင္းမွ လြတ္ကင္းေသာ သေဘာ တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ။
၂။ ပ၀ိေ၀ကေဌာ = ေႏွာင့္ယွက္ျခင္းတို႔မွ လြတ္ကင္းေသာ သေဘာ။
၃။ အသခၤတေဌာ = အဖန္ဖန္ျပဳျပင္ျခင္းမွ လြတ္ကင္းျခင္း သေဘာ။
၄။ အမတေဌာ = အဖန္ဖန္ေသျခင္းမွ လြတ္ကင္းေသာ သေဘာ တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ။
ဒယ္အိုးဆရာေတာ္၏ ျဖစ္သမွ်အေၾကာင္း ေကာင္းေအာင္လုပ္ပါ။
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက “သတၱာနံ ၀ိသုဒၶိယာ ” သတၱ၀ါတို႔ရဲ႕ စင္ၾကယ္ဖို႔ရာ “ဧကယေနာ ယံ
ဘိကၡေ၀ မေဂၢါ” တဲ့၊ ဘိကၡေ၀ ငါ၏ခ်စ္သား တပည့္မ်ားတို႔ ဧကယေနာ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ
လမ္းသည္ မဂၢင္လမ္းပဲရွိပါတယ္။ ဒို႔ေတြကိုးကြယ္ေနတဲ့ ဗုဒၶဘုရားရွင္ဟာ လမ္းျပပုဂၢိဳလ္ႀကီးပါ။
မဂၢင္တရားလက္ကိုင္ထားရင္ ခ်မ္းသာအစစ္ကို ရႏိုင္ပါတယ္။ လြတ္ေျမာက္မွဳကို ရႏိုင္ပါတယ္။
ဘိကၡေ၀ မေဂၢါ” တဲ့၊ ဘိကၡေ၀ ငါ၏ခ်စ္သား တပည့္မ်ားတို႔ ဧကယေနာ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ
လမ္းသည္ မဂၢင္လမ္းပဲရွိပါတယ္။ ဒို႔ေတြကိုးကြယ္ေနတဲ့ ဗုဒၶဘုရားရွင္ဟာ လမ္းျပပုဂၢိဳလ္ႀကီးပါ။
မဂၢင္တရားလက္ကိုင္ထားရင္ ခ်မ္းသာအစစ္ကို ရႏိုင္ပါတယ္။ လြတ္ေျမာက္မွဳကို ရႏိုင္ပါတယ္။
ထြဋ္ေခါင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သံေပါက္ လကၤာမ်ား ။
၀၁။ သေဗၺသတၱာ၊ ေ၀ေနယ်ာ၊ သံသာ ရွည္လွၿပီ။
၀၂။ အတည္က်က်၊ ဘယ္ဘ၀၊ ရၾက မရွိၿပီ။
၀၃။ ရအံ့ႏိုးႏိုး၊ ေလာဘမ်ိဳး၊ အက်ိဳး ယုတ္လွၿပီ။
၀၄။ သံုးပါးညီးညီး၊ ေလာင္မီးႀကီး၊ ဖိစီး လွေလၿပီ။
၀၂။ အတည္က်က်၊ ဘယ္ဘ၀၊ ရၾက မရွိၿပီ။
၀၃။ ရအံ့ႏိုးႏိုး၊ ေလာဘမ်ိဳး၊ အက်ိဳး ယုတ္လွၿပီ။
၀၄။ သံုးပါးညီးညီး၊ ေလာင္မီးႀကီး၊ ဖိစီး လွေလၿပီ။
Thursday, July 31, 2014
ေလာကဓံၾကံဳ မျဖံဳတမ္းေပါ့ မတုန္စမ္းနဲ႔ စိတ္ခိုင္ေစ
ေလာကဓံတရား ဟူသည္မွာ ေလာကဓမၼ ဟူေသာပါဠိမွ ဆင္းသက္လာေသာ ပါဠိပ်က္ စကားလံုး၊(တနည္း) ပါဠိစကားလံုးကို ျမန္မာမႈျပဳ ေမြးစားထားေသာ ပါဠိသက္စကားလံုး (ပါဠိမွဆင္းသက္လာေသာ စကားလံုး) သာ ျဖစ္ပါသည္။ ေလာကဓမၼ ကိုပင္ ေလာကဓံဟု ေခၚဆိုၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္သူ၏ ဂုဏ္အဂၤါမ်ား။
သမထ ဝိပႆနာဆိုတဲ့ ကမၼ႒ာန္းတရား အားထုတ္ၾကတဲ့ေနရာမွာ ျပည့္စံုရမည့္
အဂၤါေတြ ရွိပါတယ္။
(၁) သီလစင္ၾကယ္ရမယ္။
(၂) ကမၼ႒ာန္းေပးစြမ္းႏိုင္တဲ့မိတ္ေဆြေကာင္း၊ ဆရာေကာင္းထံခ်ဥ္းကပ္ရမယ္၊
အဂၤါေတြ ရွိပါတယ္။
(၁) သီလစင္ၾကယ္ရမယ္။
(၂) ကမၼ႒ာန္းေပးစြမ္းႏိုင္တဲ့မိတ္ေဆြေကာင္း၊ ဆရာေကာင္းထံခ်ဥ္းကပ္ရမယ္၊
ဃာနဒြါရဆိုင္ရာ ႐ႈျမင္ပံု။
ႏွာေခါင္းကေန အန႔ံကေလး ရလုိက္ၿပီ- မီးဖုိေခ်ာင္က ဟင္းခ်က္လုိ႔ရတဲ႔ အနံ႔ ဆိုပါစို႔။
ၾကက္သားေၾကာ္အန႔ံ ရတာတုိ႔၊ ခ်ဥ္ေပါင္ဟင္းအန႔ံ ရတာတုိ႔။ အဲဒီလုိ အန႔ံတစ္ခု ရလုိက္ၿပီဆိုတာနဲ႔
တစ္ၿပိဳင္နက္ အေၾကာ္နံ႔က ႏွာေခါင္းထဲ၀င္လာတယ္၊ နံလိုက္တယ္။ နံလိုက္တဲ့ အခါမွာ နံသိစိတ္
ေပၚလာတယ္၊ နံသိစိတ္ ေပၚလာေတာ့ အာရံုနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈဆိုတဲ့ ဖႆ ေပၚလာတယ္။ ဆက္
ၾကက္သားေၾကာ္အန႔ံ ရတာတုိ႔၊ ခ်ဥ္ေပါင္ဟင္းအန႔ံ ရတာတုိ႔။ အဲဒီလုိ အန႔ံတစ္ခု ရလုိက္ၿပီဆိုတာနဲ႔
တစ္ၿပိဳင္နက္ အေၾကာ္နံ႔က ႏွာေခါင္းထဲ၀င္လာတယ္၊ နံလိုက္တယ္။ နံလိုက္တဲ့ အခါမွာ နံသိစိတ္
ေပၚလာတယ္၊ နံသိစိတ္ ေပၚလာေတာ့ အာရံုနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈဆိုတဲ့ ဖႆ ေပၚလာတယ္။ ဆက္
ဒိဌဓမၼအက်ိဳး ပြားတိုးေစေသာ အလွဴအဂၤ ါ ၄ ပါး။
၁။ ၀တၳဳ သမၸဒါ = အလွဴခံပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ပေစၥကဗုဒၶာ ရဟႏၱာ သို႔မဟုတ္ အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္
စသည္ျဖင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာသူ ျဖစ္ျခင္း။
၂။ ပစၥယ သမၸဒါ = အလွဴ၀တၳဳ၏ စင္ၾကယ္ေသာ တရားသျဖင့္ရသည့္ ပစၥည္း ျဖစ္ျခင္း။
၃။ ေစတနာ သမၸဒါ = ေသာမနႆ သဟဂတဉာဏသမၸယုတ္ႏွင့္္ ယွဥ္၍ ေစတနာသံုးတန္
စသည္ျဖင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာသူ ျဖစ္ျခင္း။
၂။ ပစၥယ သမၸဒါ = အလွဴ၀တၳဳ၏ စင္ၾကယ္ေသာ တရားသျဖင့္ရသည့္ ပစၥည္း ျဖစ္ျခင္း။
၃။ ေစတနာ သမၸဒါ = ေသာမနႆ သဟဂတဉာဏသမၸယုတ္ႏွင့္္ ယွဥ္၍ ေစတနာသံုးတန္
နကုလပိတာႏွင့္ နကုလမာတာ။
ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္အခါ၀ယ္ “နကုလပိတာ” ဟုထင္ရွားေသာ သူၾကြယ္ႏွင့္
“နကုလမာတာ” ေခၚ သူၾကြယ္ကေတာ္တို႔သည္ ေရွးေရွးဘ၀ မ်ားစြာကပင္ မကြဲမကြာ ျဖစ္လာ
ၾက၍ ယခုဘ၀၌ ဘုရားရွင္ကို ပထမဆံုး ဖူးျမင္ရသည့္ အခ်ိန္ကပင္ ေသာတာပန္မ်ား ျဖစ္ခဲ့ရ
“နကုလမာတာ” ေခၚ သူၾကြယ္ကေတာ္တို႔သည္ ေရွးေရွးဘ၀ မ်ားစြာကပင္ မကြဲမကြာ ျဖစ္လာ
ၾက၍ ယခုဘ၀၌ ဘုရားရွင္ကို ပထမဆံုး ဖူးျမင္ရသည့္ အခ်ိန္ကပင္ ေသာတာပန္မ်ား ျဖစ္ခဲ့ရ
အတြင္း (၃၇) မင္း၊ အျပင္ (၃၇) မင္း ဟူသည္မွာ။
ျမန္မာႏိုင္ငံ အိမ္အခ်ိဳ႕၌ နတ္ရုပ္မ်ားကို ထားၾက၏။ ပူေဇာ္ပသၾက၏။ သုတ္ပါေထယ် ပါဠိ
ေတာ္ အာဋာနာဋိယသုတ္ေတာ္၌ နတ္ (၃၇) ပါးကို ေဖာ္ျပ၏။ ယင္းကို အတြင္း (၃၇) မင္းဟု ေခၚ
ၾက၏။ သာသနာတြင္းဟု ယူရန္ ရွိဟန္၏။ ယင္းတို႔မွာ ၁။ ဣဌနတ္။ ၂။ ေသာမနတ္။ ၃။ ၀ရုဏနတ္
၄။ ဘာရဒြါဇနတ္။ ၅။ ပဇာပတိနတ္။ ၆။ စႏၵနနတ္။ ၇။ ကာမေသဌနတ္။ ၈။ တိႏၷဳဃ႑ဳနတ္။
ေတာ္ အာဋာနာဋိယသုတ္ေတာ္၌ နတ္ (၃၇) ပါးကို ေဖာ္ျပ၏။ ယင္းကို အတြင္း (၃၇) မင္းဟု ေခၚ
ၾက၏။ သာသနာတြင္းဟု ယူရန္ ရွိဟန္၏။ ယင္းတို႔မွာ ၁။ ဣဌနတ္။ ၂။ ေသာမနတ္။ ၃။ ၀ရုဏနတ္
၄။ ဘာရဒြါဇနတ္။ ၅။ ပဇာပတိနတ္။ ၆။ စႏၵနနတ္။ ၇။ ကာမေသဌနတ္။ ၈။ တိႏၷဳဃ႑ဳနတ္။
Wednesday, July 30, 2014
ဗုဒၶါဘိေသက မဂၤလာ (အေနကဇာတင္ တယ္ဆုိတာ)

********************* ****************************
တစ္ရက္ေသာေန႔တြင္ စာေရးသူ ဆြမ္းခံသြားရင္း ဓမၼာရုံတခုမွ ဖြင္႔ေနေသာ တရားသံတခုကုိ ၾကားလုိက္ရသည္။ ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္မွ “လူေတြက အေနကဇာတင္တယ္ဆုိတာ ဘုရားကုိ အသက္သြင္းေနၾကတာ အေနကဇာတင္စရာမလုိဘူး” ဟူ၍ ၾကားလုိက္ရသည္။
တစ္ရက္ေသာေန႔တြင္ စာေရးသူ ဆြမ္းခံသြားရင္း ဓမၼာရုံတခုမွ ဖြင္႔ေနေသာ တရားသံတခုကုိ ၾကားလုိက္ရသည္။ ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္မွ “လူေတြက အေနကဇာတင္တယ္ဆုိတာ ဘုရားကုိ အသက္သြင္းေနၾကတာ အေနကဇာတင္စရာမလုိဘူး” ဟူ၍ ၾကားလုိက္ရသည္။
ေလာကတြင္ အၾကီးမားဆံုး ဆာနာေရာဂါ
ဤဆာနာေရာဂါ ဆိုသည္ကို လူတိုင္းသိရွိမည္မဟုတ္ေပ။ သိသူနည္းေပလိမ့္မည္။ ေလာက၌ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္း ဒဏ္ကို မည္သို႔ေသာသတၱ၀ါမွ် ၾကံ့ၾကံ့ခံႏိုင္စြမ္း မရွိေပ။ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္း ဒဏ္ကို မခံႏိုင္ၾက၍ သတၱ၀ါတိုင္း ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် စားေသာက္ေနၾကရ၏။
အစားအေသာက္အတြက္ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ၾကိဳးစား အလုပ္လုပ္ေနၾကရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
စိတ္ညစ္ရင္ ေရခ်ိဳးပါ
တစ္ခါတုန္းက သားအဖ
ႏွစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ သားအဖ ႏွစ္ေယာက္ ခရီးတစ္ခု ထြက္ဖို႔
ျပင္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ထြက္မယ့္ ခရီးစဥ္မွာေတာ့ အုပ္တစ္ခုကုိ ျဖတ္သန္း
သြားရမွာပါ။ အဲဒီ ေတာအုပ္ထဲမွာ ဓားျပ သူခိုးေတြကလည္း
ရွိေနပါတယ္။ဓားျပသူခိုးေတြရဲ့ လုပ္ထံုး အစဥ္အလာ တစ္ခုက သားအဖ ႏွစ္ေယာက္
လာရင္ သားကိုဖမ္းျပီး အေဖလုပ္သူကို အိမ္ျပန္ျပီး ေငြယူေစပါတယ္။ ဆရာတပည့္
လာရင္လည္း ဆရာကို ဖမ္းျပီး တပည့္ကို အိမ္ေငြျပန္ယူ ေစပါတယ္။
သြားရမွာပါ။ အဲဒီ ေတာအုပ္ထဲမွာ ဓားျပ သူခိုးေတြကလည္း
ရွိေနပါတယ္။ဓားျပသူခိုးေတြရဲ့ လုပ္ထံုး အစဥ္အလာ တစ္ခုက သားအဖ ႏွစ္ေယာက္
လာရင္ သားကိုဖမ္းျပီး အေဖလုပ္သူကို အိမ္ျပန္ျပီး ေငြယူေစပါတယ္။ ဆရာတပည့္
လာရင္လည္း ဆရာကို ဖမ္းျပီး တပည့္ကို အိမ္ေငြျပန္ယူ ေစပါတယ္။
ကံအက်ိဳး ျမင္လို႔။
ဗုဒၶဘာသာဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရဟန္း၊ ရွင္၊ လူ အားလံုးပဲ၊ ကံဆိုတာ ဘယ္လိုပါလိမ့္မတုန္း။
ဘယ္လိုလိုက္ၿပီးေတာ့ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳး ေပးပါလိမ့္မတုန္းဆိုတာ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ
နားလည္ရင္ေတာ့ အင္မတန္ အက်ိဳးရွိတယ္။
ဘယ္လို အက်ိဳးရွိတုန္း။
ဘယ္လိုလိုက္ၿပီးေတာ့ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳး ေပးပါလိမ့္မတုန္းဆိုတာ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ
နားလည္ရင္ေတာ့ အင္မတန္ အက်ိဳးရွိတယ္။
ဘယ္လို အက်ိဳးရွိတုန္း။
ေသာတဒြါရဆိုင္ရာ ႐ႈျမင္ပံု။
အၾကားအာ႐ုံနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အသံက နားထဲမွာ ၀င္လာတယ္။ နားထဲမွာ အသံကုိ ၾကား
လုိက္ရတယ္။ ၾကားလုိက္ရတဲ႔ အခါမွာ ၾကားသိစိတ္ ေပၚလာတယ္။ ၾကားသိစိတ္ ေပၚလာေတာ့
အာ႐ုံနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈဆုိတဲ႔ ဖႆ ေပၚလာတယ္။ ေပၚလာတာအခါ ခံစားမႈဆုိတဲ့ ေ၀ဒနာ ေပၚ
လာတယ္။ နားရယ္၊ အသံရယ္၊ ၾကားသိစိတ္ရယ္၊ ဖႆရယ္၊ ေ၀ဒနာရယ္ (၅) ခုပဲ -ေဟာ
လုိက္ရတယ္။ ၾကားလုိက္ရတဲ႔ အခါမွာ ၾကားသိစိတ္ ေပၚလာတယ္။ ၾကားသိစိတ္ ေပၚလာေတာ့
အာ႐ုံနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈဆုိတဲ႔ ဖႆ ေပၚလာတယ္။ ေပၚလာတာအခါ ခံစားမႈဆုိတဲ့ ေ၀ဒနာ ေပၚ
လာတယ္။ နားရယ္၊ အသံရယ္၊ ၾကားသိစိတ္ရယ္၊ ဖႆရယ္၊ ေ၀ဒနာရယ္ (၅) ခုပဲ -ေဟာ
ဆရာေတာ္ဥဴးသုမဂၤလ၏ ေသာတာပန္ဆိုတာ ။
ဗုဒၶဘုရားရွင္က အကုသိုလ္ျဖစ္မယ့္ အလုပ္မ်ိဳးကို လံုး၀မလုပ္ၾကပါနဲ႔။ ေၾကာက္ၾကစမ္းပါ၊
ကုသိုလ္ျဖစ္မယ့္ အလုပ္မွန္သမွ် လုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ၾက။ အခု ေလာကီမွာရွိတဲ့ ရာထူးေတြ၊
စည္းစိမ္ေတြ၊ ဂုဏ္ ပါ၀ါေတြနဲ႔ ဘုရားရဲ႕အဆံုးအမမွာ ဘုရားအဆံုးအမက တန္ဘိုးရွိပါတယ္။
သုပၸဗုဒၶလူနူႀကီး ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ အဲဒါ သၾကားမင္းက ဆင္းလာၿပီးေတာ့ စမ္းတယ္။
ကုသိုလ္ျဖစ္မယ့္ အလုပ္မွန္သမွ် လုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ၾက။ အခု ေလာကီမွာရွိတဲ့ ရာထူးေတြ၊
စည္းစိမ္ေတြ၊ ဂုဏ္ ပါ၀ါေတြနဲ႔ ဘုရားရဲ႕အဆံုးအမမွာ ဘုရားအဆံုးအမက တန္ဘိုးရွိပါတယ္။
သုပၸဗုဒၶလူနူႀကီး ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ အဲဒါ သၾကားမင္းက ဆင္းလာၿပီးေတာ့ စမ္းတယ္။
အနာထပိဏ္သူေဌးႏွင့္ တံခါးေစာင့္နတ္။
ဗုဒၶဘာသာသမိုင္းတြင္ သာ၀တၳိျပည္မွ အနာထပိဏ္ သူေဌးႀကီးသည္ အလွဴဒါနျပဳလုပ္
ရာတြင္ စံတင္ထိုက္ေသာ သူေဌးႀကီးတစ္ဦးျဖစ္၏။ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို ငါးဆယ့္ေလး
ကုေဋ အကုန္က်ခံ၍ လွဴဒါန္းရသည္ကိုပင္ အားရတင္းတိမ္မွဳ မရွိဘဲ တစ္ေန႔သံုးႀကိမ္ ဘုရား
ေက်ာင္းေတာ္သို႔ သြားေလ့ရွိ၏။ နံနက္သြားလွ်င္ ယာဂု၊ ေန႔လယ္သြားလွ်င္ အေဖ်ာ္ရည္၊ ညေန
ရာတြင္ စံတင္ထိုက္ေသာ သူေဌးႀကီးတစ္ဦးျဖစ္၏။ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို ငါးဆယ့္ေလး
ကုေဋ အကုန္က်ခံ၍ လွဴဒါန္းရသည္ကိုပင္ အားရတင္းတိမ္မွဳ မရွိဘဲ တစ္ေန႔သံုးႀကိမ္ ဘုရား
ေက်ာင္းေတာ္သို႔ သြားေလ့ရွိ၏။ နံနက္သြားလွ်င္ ယာဂု၊ ေန႔လယ္သြားလွ်င္ အေဖ်ာ္ရည္၊ ညေန
Tuesday, July 29, 2014
★"ဗုဒၶ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ အား တရားေဟာေသာ ပုဂၢိဳလ္" ★
______________________________________________
★"ဗုဒၶ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ အား တရားေဟာေသာ ပုဂၢိဳလ္" ★
_______________________________________________
ယခု ဘ၀၌ "ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္" ျဖစ္ရျခင္းအတြက္ ေရွးကံ ကို ေက်းဇူးတင္လြန္းသျဖင့္ ဤေဆာင္းပါးကိုေရးအပ္ပါ၏။ က်ြန္ေတာ္ တို႔ ယံုၾကည္ ကိုးကြယ္ၾကည္ညိဳ ေသာ "ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္" ႏွင့္ "ဗုဒၶ၏ တပည့္ သံဃာေတာ္မ်ား" တို႔သည္ ျမင့္ျမတ္ႀကီးျမတ္လွေသာ ဓမၼစိတ္ထားပိုင္ရွင္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေထရ၀ါဒ စာေပက်မ္းဂန္မ်ား ပိုမိုဖတ္မိ လာေလေလ၊ ပိုမို ၾကည္ညိဳ သိရွိလာရေလေလ ျဖစ္ပါ၏။
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားလည္း သိၿပီးျဖစ္ပါလိမ္႔မည္။
ဆိုပါစို႔ရဲ႕။
"ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္"၏ လက္ယာေတာ္ရံ "အရွင္သာရိပုတၱရာ" မေထရ္ သည္ တပည့္ျဖစ္သူ "ကိုရင္" ငယ္ကေလး၏ ေထာက္ျပမႈျဖင့္ သကၤန္းရံုျခင္းကိုျပန္လည္ျပင္ဆင္၍ ထို ကိုရင္ငယ္ေလး ကို "ဆရာ" အျဖစ္မွတ္ယူပါ၏။
တရားဓမၼ တို႔၏ အရွင္သခင္ျဖစ္ေတာ္မူထ ေသာ "ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္" သည္လည္း တပည့္ သံဃာတစ္ပါး ၏ တရားေဟာျခင္းကုိ နာယူခဲ႔ဖူးပါ၏။ "တပည့္ ေဟာတာပဲ ဘာမွ နာစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး" ဟူေသာ စိတ္ထားမ်ိဳး မရွိခဲ႔ေပ။
"ဗုဒၶ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ အား တရားေဟာေသာ ပုဂၢိဳလ္" ၏အေၾကာင္း ကို ဆက္လက္တင္ျပလိုပါသည္။
စကၡဳဒြါရဆိုင္ရာ ႐ႈျမင္ပံု။
မ်က္စိႏွစ္လံုးဖြင့္ၿပီး ျမင္စရာ အာ႐ံုေတြကို ျမင္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ မ်က္စိမွာ
႐ူပါ႐ံု ထင္ဟပ္လာတဲ့ အခါမွာ ထင္ဟပ္မွဳ စြမ္းအားေၾကာင့္ ထုိ႐ူပါ႐ံုကိုျမင္ၿပီး သိတဲ့စိတ္
ဆိုတဲ့ စကၡဳ၀ိညာဏ္ စိတ္ကေလး ေပၚလာျပန္ပါတယ္။ အဲဒီ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ကေလး ေပၚ
လာတာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ အာ႐ံုနဲ႔စိတ္ ထိေတြ႕မႈဆိုတဲ့ ဖႆ ဆိုတာ ေပၚလာပါတယ္။ အဲဒီ
႐ူပါ႐ံု ထင္ဟပ္လာတဲ့ အခါမွာ ထင္ဟပ္မွဳ စြမ္းအားေၾကာင့္ ထုိ႐ူပါ႐ံုကိုျမင္ၿပီး သိတဲ့စိတ္
ဆိုတဲ့ စကၡဳ၀ိညာဏ္ စိတ္ကေလး ေပၚလာျပန္ပါတယ္။ အဲဒီ စကၡဳ၀ိညာဏ္စိတ္ကေလး ေပၚ
လာတာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ အာ႐ံုနဲ႔စိတ္ ထိေတြ႕မႈဆိုတဲ့ ဖႆ ဆိုတာ ေပၚလာပါတယ္။ အဲဒီ
ဆရာတင္မွားက အပါယ္လားႏုိင္သည္

ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္တစ္ပါး၏ ၾသ၀ါဒခံယူပြဲတစ္ခုတြင္ သီတဂူ ဆရာေတာ္ၾကီး၏
ၾသ၀ါဒတစ္ခုကုိနာၾကားရပါသည္။ “ရဟန္းတစ္ပါးအေနနဲ႔ ပလႅင္ေပၚတက္တဲ႔အခါ ပလႅင္နဲ႔ တန္တဲ႔စကားကုိပဲေျပာ၊ပလႅင္ေပၚတက္ျပီး လမ္းေဘးက ကေလကေခ်ေတြေျပာသလုိစကား မ်ဳိးကုိ မေျပာနဲ႔၊ ကေလကေခ်ေတြေျပာတဲ႔စကားမ်ဳိးကုိ ေျပာမယ္ဆုိရင္ ပလႅင္ေပၚတက္ဖုိ႔ မသင္႔ဘူး” ဟု နာၾကားရပါသည္။
ျမတ္ဗုဒၶ၏တရားသည္ တုိးတက္ျခင္းကုိ ပိတ္ဆုိ႔ပါသလား..?
ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားဦး
၁။ ေရွာင္ရွားရန္ အစြန္းႏွစ္ဘက္၊
၂။ လုိက္နာရန္ အလယ္လမ္းႏွင္႔
၃။ ထုိးထြင္းသိျမင္ရာ သစၥာ(၄) ပါးတုိ႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ရူပပထမစ်ာန္ အဂၤ ါ ၅ ပါး။
၁။ ၀ိတက္ = မိမိႏွင့္အတူတကြျဖစ္ေသာ တရားတို႔ကို အာရံုသို႔ေရာက္ေအာင္ ပို႔ေပးျခင္း။
၂။ ၀ိစာရ = ၀ိတတ္ပို႔ေပးသည့္အတြက္ အာရံုသို႔ေရာက္ေနေသာ စိတ္အစဥ္ကို မကင္းကြာ
ရေလေအာင္ အဖန္ဖန္ ဆင္ျခင္ေနျခင္း။
၂။ ၀ိစာရ = ၀ိတတ္ပို႔ေပးသည့္အတြက္ အာရံုသို႔ေရာက္ေနေသာ စိတ္အစဥ္ကို မကင္းကြာ
ရေလေအာင္ အဖန္ဖန္ ဆင္ျခင္ေနျခင္း။
ရဟန္းမခံထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ ၁၃ ေယာက္။
၁။ န၀ီသတိဂႆ = ပဋိသေႏၶယူသည့္ေန႔မွစ၍ အႏွစ္ (၂၀) မျပည့္ေသးေသာသူ။
၂။ အႏၱိမ၀တၳဳအဇၩာပႏၷ = ပါရာဇိကက်ၿပီး ပုဂၢိဳလ္။
၃။ ပ႑ဳတ္ = သူတစ္ပါး၏ သုက္ေသြးကို စုတ္ယူေသာသူ။
၂။ အႏၱိမ၀တၳဳအဇၩာပႏၷ = ပါရာဇိကက်ၿပီး ပုဂၢိဳလ္။
၃။ ပ႑ဳတ္ = သူတစ္ပါး၏ သုက္ေသြးကို စုတ္ယူေသာသူ။
ဗုဒၶသာသနာ့အလံ တီထြင္ခဲ့တဲ့သူႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘာသာေန႔။
ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားရွင္သည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခုႏွစ္၊ ဘီစီ ၅၈၉ ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊
ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ဗုဒၶဂယာ မဟာေဗာဓိ ပတ္၀န္းက်င္၌ သတၱသတၱာ
ဟ စံေတာ္မူၿပီး သီတင္းသံုးေနေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္၏ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ ေပ ၇၀ ခန္႔ အကြာတြင္ရွိေသာ
ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ဗုဒၶဂယာ မဟာေဗာဓိ ပတ္၀န္းက်င္၌ သတၱသတၱာ
ဟ စံေတာ္မူၿပီး သီတင္းသံုးေနေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္၏ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ ေပ ၇၀ ခန္႔ အကြာတြင္ရွိေသာ
သည္းခံစိတ္ထားရွိေသာ သုမဂၤလသူေဌး။
ကႆပဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္အခါက သုမဂၤလ အမည္ရွိေသာ သူေဌးတစ္ဦးသည္
ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ ေရႊေက်ာင္းႀကီးတစ္ေဆာင္ကို ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းထား၏။ မၾကာခဏ
ဘုရားေက်ာင္းေတာ္သို႔ သြားေလ့ရွိ၏။ တစ္ေန႔သ၌ ေက်ာင္းမွအျပန္ ၿမိဳ႔တံခါးအနီးရွိ ဇရပ္တစ္
ေဆာင္ေပၚတြင္ သကၤန္းကို ေခါင္းၿမီးၿခံဳ၍ အိပ္ေနေသာ သူခိုးတစ္ေယာက္ကို ေတြ႕ျမင္၏။
ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ ေရႊေက်ာင္းႀကီးတစ္ေဆာင္ကို ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းထား၏။ မၾကာခဏ
ဘုရားေက်ာင္းေတာ္သို႔ သြားေလ့ရွိ၏။ တစ္ေန႔သ၌ ေက်ာင္းမွအျပန္ ၿမိဳ႔တံခါးအနီးရွိ ဇရပ္တစ္
ေဆာင္ေပၚတြင္ သကၤန္းကို ေခါင္းၿမီးၿခံဳ၍ အိပ္ေနေသာ သူခိုးတစ္ေယာက္ကို ေတြ႕ျမင္၏။
Monday, July 28, 2014
★"ဗုဒၶ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကို စံုစမ္း ေထာက္လွမ္းျခင္း" ★
______________________________________________
★"ဗုဒၶ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကို စံုစမ္း ေထာက္လွမ္းျခင္း" ★
_______________________________________________
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မဟုတ္ေသးေသာ ပညာတတ္ လုလင္ငယ္တစ္ဦး သည္ "ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္" ကို (၇)လ ၾကာ ေထာက္လွမ္း၍ သူ၏ ဆရာ့ထံ သို႔ အစီရင္ခံခဲ႔ဖူးပါသည္။
ထို လုလင္၏အမည္မွာ"ဥတၱရလုလင္" ျဖစ္ၿပီး သူ၏ ဆရာ မွာ "ျဗဟၼာယု ပုဏၰား"ျဖစ္ပါ၏။ အသက္(၁၂၀) ခန္႔ရွိၿပီျဖစ္သည့္ ထို ပုဏၰားႀကီး သည္ "မိထိလာျပည္"၌ ေနထိုင္၍ ေလာကီပညာ တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ တတ္ေျမာက္သူျဖစ္ၿပီး ပညာဆည္းပူးလာသူ တပည့္မ်ားအား သင္ၾကားေပးသျဖင့္ ေက်ာ္ၾကားေသာ ဆရာ တစ္ဆူ ျဖစ္ပါ၏။
"ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား" သည္ "၀ိေဒဟတိုင္း"သို႔ ေဒသစာရီၾကြခ်ီ လာေသာအခါ "ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္"၏ ဂုဏ္သတင္းေက်ာ္ေစာျခင္းကို ၾကားရပါသည္။ "အရဟံ" အစ "ဘဂ၀ါ" အဆံုး (၉)ပါးဂုဏ္ေတာ္တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ ဂုဏ္သတင္းမွာ ျပန္႔ႏွံ႔ကာ ေက်ာ္ၾကားလ်က္ရွိပါသည္။
ပညာတတ္ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေသာ "ျဗဟၼာယုပုဏၰား" သည္ ေျပာသံၾကားျဖင့္လက္မခံတတ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညာတတ္၍ မြန္မြန္ရည္ရည္ရွိၿပီး ဆရာ့စကားကို ေျမ၀ယ္မက် နားေထာင္လိုက္နာသူ ၊ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရသည့္ "ဥတၱရ လုလင္" ကိုတာ၀န္ေပးပါ၏။ ေက်ာ္ေစာသည့္သတင္းအတိုင္း မွန္၊မမွန္ စံုစမ္းေစပါ၏။ "ေ၀ဒက်မ္း"တို႔၌ လာေသာ "ေယာက္်ားျမတ္လကၡဏာတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း" ရွိ၊ မရွိ စိစစ္ရန္ ၊စံုစမ္းရန္ အဓိက တာ၀န္ျဖစ္ပါ၏။
ကလ်ာဏမိတ္ေဆြဂုဏ္ ၇ ပါး။
၁။ သီလစင္ၾကယ္၍ ခ်စ္ခင္ဖြယ္ရွိေသာဂုဏ္။
၂။ သီလ၊ သမာဓိဂုဏ္တို႔ေၾကာင့္ အေလးအျမတ္ျပဳအပ္ေသာဂုဏ္။
၃။ ေမတၱာေရမခမ္း ပြားေစအပ္ေသာဂုဏ္။
၄။ သူတစ္ပါးကို ေကာင္းေအာင္ ဆံုမတတ္ေသာဂုဏ္။
၂။ သီလ၊ သမာဓိဂုဏ္တို႔ေၾကာင့္ အေလးအျမတ္ျပဳအပ္ေသာဂုဏ္။
၃။ ေမတၱာေရမခမ္း ပြားေစအပ္ေသာဂုဏ္။
၄။ သူတစ္ပါးကို ေကာင္းေအာင္ ဆံုမတတ္ေသာဂုဏ္။
ၿငိမ္းသတ္ရန္လိုေသာ မီး ၁၁ ပါး။
၁။ ေလာဘမီး = တပ္မက္ႏွစ္သက္သျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္း။
၂။ ေဒါသမီး = စိတ္ဆိုးရသျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္း။
၃။ ေမာဟမီး = အဟုတ္အမွန္ကို မသိရသျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္း။
၄။ ဇာတိမီး = ဘ၀အသစ္၌ ျဖစ္ရသျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္း။
၂။ ေဒါသမီး = စိတ္ဆိုးရသျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္း။
၃။ ေမာဟမီး = အဟုတ္အမွန္ကို မသိရသျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္း။
၄။ ဇာတိမီး = ဘ၀အသစ္၌ ျဖစ္ရသျဖင့္ ပူေလာင္ျခင္း။
၀က္၀ံႀကီးေျပာသြားတဲ့ မွတ္သားစရာ စကားတစ္ခြန္း။
ငယ္ငယ္တုန္းက ပံုျပင္ေလးတစ္ခု ဖတ္ဖူးပါတယ္။ အင္မတန္မွ မွတ္သားစရာေကာင္းတဲ့
ပံုျပင္ေလးတစ္ခုပါ။ ပံုျပင္ထဲမွာ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ေတာအုပ္ႀကီးတစ္ခုကို ျဖတ္သန္းသြားရ
တယ္။ တစ္ေယာက္က လက္နက္ပါလာတယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က လက္နက္မပါဘူး။ လက္
နက္ပါတဲ့သူက ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့ “ ဒီေနရာမွာ ဆင္ပဲေတြ႕ေတြ႕၊ က်ားပဲေတြ႕ေတြ႕၊ ဘာ
ေကာင္ႀကီးပဲေတြ႕ေတြ႕ ငါကာကြယ္ႏိုင္တယ္၊ ဘယ္အေကာင္မွ မေၾကာက္ဘူး ” တဲ့။ သူကဒီလို
ပံုျပင္ေလးတစ္ခုပါ။ ပံုျပင္ထဲမွာ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ေတာအုပ္ႀကီးတစ္ခုကို ျဖတ္သန္းသြားရ
တယ္။ တစ္ေယာက္က လက္နက္ပါလာတယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က လက္နက္မပါဘူး။ လက္
နက္ပါတဲ့သူက ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့ “ ဒီေနရာမွာ ဆင္ပဲေတြ႕ေတြ႕၊ က်ားပဲေတြ႕ေတြ႕၊ ဘာ
ေကာင္ႀကီးပဲေတြ႕ေတြ႕ ငါကာကြယ္ႏိုင္တယ္၊ ဘယ္အေကာင္မွ မေၾကာက္ဘူး ” တဲ့။ သူကဒီလို
ဥဴးသုမဂၤလ၏ ၀ိတတ္ တို႔ရဲ႕ သေဘာတရား။
အဲဒီအတြက္ ဗုဒၶဘုရားရွင္က “ေဒြဓါ၀ိတကၠသုတ္” မွာေဟာထားတာက= ၀ိတတ္ဆိုတာ
အေတြးအႀကံကိုေျပာတာ။ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ငါဟာ ဘုရားမျဖစ္ခင္ ေဗာဓိပင္ႏွင့္
ေရႊပလႅင္ေပၚမွာ သဗၺညဳတ ေရႊဉာဏ္ေတာ္ မေရာက္ခင္ ႀကံစည္ျခင္း ၀ိတတ္နဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး
ေတာ့ ပထမ ၀ိတတ္က ငါးပါးအာရံု ကာမဂုဏ္ အႀကံအစည္ “ကာမ၀ိတတ္” ။ ေနာက္ သတ္ခ်င္
အေတြးအႀကံကိုေျပာတာ။ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ငါဟာ ဘုရားမျဖစ္ခင္ ေဗာဓိပင္ႏွင့္
ေရႊပလႅင္ေပၚမွာ သဗၺညဳတ ေရႊဉာဏ္ေတာ္ မေရာက္ခင္ ႀကံစည္ျခင္း ၀ိတတ္နဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး
ေတာ့ ပထမ ၀ိတတ္က ငါးပါးအာရံု ကာမဂုဏ္ အႀကံအစည္ “ကာမ၀ိတတ္” ။ ေနာက္ သတ္ခ်င္
ေတာင္ဖီလာ ဆရာေတာ္။
အင္း၀ေခတ္ ဓမၼစာဆိုေတာ္ႀကီး တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ေတာင္ဖီလာ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေမြးဇာတိက
စလင္းၿမိဳ႕ျဖစ္ၿပီး ျပည္ၿမိဳ႕မွာ စာေပသင္ၾကားတတ္ေျမာက္လို႔ ျပည္ပဥၨင္းေက်ာ္အျဖစ္ ထင္ရွားပါ
တယ္။ ဆရာေတာ္မွာ= (၁) ။ သူငယ္ဘ၀တြင္လည္း ေက်ာ္။
(၂) ။ သာမေဏဘ၀တြင္လည္း ေက်ာ္။
စလင္းၿမိဳ႕ျဖစ္ၿပီး ျပည္ၿမိဳ႕မွာ စာေပသင္ၾကားတတ္ေျမာက္လို႔ ျပည္ပဥၨင္းေက်ာ္အျဖစ္ ထင္ရွားပါ
တယ္။ ဆရာေတာ္မွာ= (၁) ။ သူငယ္ဘ၀တြင္လည္း ေက်ာ္။
(၂) ။ သာမေဏဘ၀တြင္လည္း ေက်ာ္။
Subscribe to:
Posts (Atom)