Sunday, February 14, 2016

လကၡဏာေရး သံုးပါးစလံုးကို ႐ႈ ျပီး မိစၧာဒိ႒ိ ၆၂ ပါးလံုးကို လိုက္သတ္ရမည္လား



ဒကာ။ ။ သာသနာေတာ္မွာ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ လကၡဏာေရး သံုးပါးပိုင္းျခား႐ႈမွတ္ ပြားမ်ားႏိုင္ဖို႔ဟာ အေရးအႀကီးဆံုးအလုပ္ပဲဟု ေဟာၾကားၾကပါတယ္၊ သံုးပါးစလံုးကိုပဲ လိုက္ မွတ္ပြားမ်ားေနရမွာလား၊ တစ္ပါးတည္းကိုပဲ မိေအာင္ျမင္ေအာင္ ႐ႈမွတ္ေနရမွာလား၊ က်မ္းစာ ကဘယ္လို မွာဆိုပါသလဲ ဆရာေတာ္။

ဆရာ။ ။ အင္း… အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ ဆိုတဲ့ မွတ္ပြားစရာ တရား သံုးပါးကိုေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္းရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ေျပာဆိုေနၾကတာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ တကယ္ဉာဏ္ျမင္ ဒိ႒ိစင္ေအာင္ေတာ့ လုပ္တဲ့သူက နည္းလွပါတယ္၊ ဒီအလုပ္နဲ႔စပ္ၿပီး အဂၤုတၱရ အ႒ကထာ တတိယတြဲ ၂၅၈ မွာ -
အနိစၥ လကၡေဏ ဒိေ႒ အနတၱလကၡဏံ
ဒိ႒ေမ၀ ေဟာတိ။
ဧေတသု တီသု လကၡေဏသု ဧကသၼႎ ဒိေ႒
ဣတရဒြယံ ဒိ႒ေမ၀ ေဟာတိ။
အနိစၥလကၡဏာတစ္ပါးကို မိေအာင္ ထိေအာင္ ျမင္ေအာင္ မွတ္႐ႈပြားမ်ားပါ၊ ယင္းကို ျမင္ရင္ ဒုကၡနဲ႔ အနတၱကိုလည္း ထင္ျမင္လာေတာ့တာပဲတဲ့၊ ယင္းသံုးပါးစလံုးကို မွတ္ေနစရာ မလိုပါဘူးတဲ့ ဆိုလိုရင္းက…
တစ္ပါးကို က် ၾက ဏ န ျမင္ရင္ က်န္ႏွစ္ပါးဟာလည္း ဉာဏ္ထဲမွာ ထင္ျမင္လာမွာ ျဖစ္ ပါတယ္တ့ဲ။
ကဲ….ရွင္းရဲ႕လား ဒကာႀကီးတို႔၊ အဲဒါဟာ က်မ္းစာက ဆိုတဲ့စကားေတာ္ပဲ။
ဒကာ။ ။ ရွင္းပါတယ္ ဆရာေတာ္၊ ေက်နပ္လွပါတယ္ ဘုရား။ 
ဒကာ။ ။ မိစၧာဒိ႒ိ ၆၂ ပါးကို ပယ္ရ သတ္ရမည္၊ လက္မခံရဘူးဟု ေဟာၾကားေနၾကရာ တစ္ပါးစီလုိက္ၿပီး ကုန္ေအာင္သတ္ေနရမွာလား၊ တစ္ၿပိဳင္နက္ တစ္ခ်က္တည္းသတ္လို႔ရတဲ့ နည္းမ်ားေကာ မရွိဘူးလား ဆရာေတာ္၊ ၆၂ ပါးေသာ မိစၧာဒိ႒ိဆိုတာလည္း ေျပာလို႔သာ ၾကား ရတယ္၊ ဘာေတြမွန္းလည္း မသိရဘူး၊ ရွင္းျပပါဦး ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ ၆၂ ပါးေသာ မိစၧာဒိ႒ိဆိုတာ သကၠာယဒိ႒ိက ေပါက္ပြားလာတာေတြခ်ည္း ျဖစ္လို႔ သကၠယဒိ႒ိကို လက္ဦးအစ ပထမသတ္ရမည္ ဒကာႀကီးတို႔၊ သူေသရင္ ၆၂ ပါးလံုး ေသေရာပဲ။
“ဣမာ ေခါ ဂဟပတိ ဒိ႒ိေယာ သကၠာယဒိ႒ိယာ
သတိ ေဟာႏၲိ၊ သကၠာယဒိ႒ိယာ အသတိ န ေဟာႏၲိ။
စိတၱသူႂကြယ္၊ ဤ ၆၂ ပါးေသာ မိစၧာဒိ႒ိတို႔ဟာ သကၠာယဒိ႒ိရွိေနလို႔ ျဖစ္ေပၚေနၾက တာ၊ သကၠာယဒိ႒ိ မရွိရင္ သူတို႔လည္း မျဖစ္ေပၚႏိုင္ၾကဘူး”
အဲဒီလိုစိတၱသူႂကြယ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ေဒသနာေတာ္အရ သကၠာယဒိ႒ိတစ္ပါးကို ပယ္သတ္ပစ္လိုက္ရင္ ၆၂ ပါးေသာ ဒိ႒ိေတြလည္း ျပဳတ္သြားမွာေပါ့၊ တစ္ပါးစီ လိုက္သတ္ေနစရာ မလိုပါဘူး။
၆၂ ပါးေသာ မိစၧာဒိ႒ိကို သိခ်င္ရင္ ဆရာေတာ္ေရးျပဳတဲ့ သုေတသန သ႐ုပ္ျပ အဘိဓါန္ က်မ္းႀကီး မွာ ရွာယူေပေတာ့။
ဒကာ။ ။ ေကာင္းလွပါၿပီ ဆရာေတာ္ အမိန္႔ေတာ္အတိုင္း ရွာယူပါမည္။ 
http://www.thamameggin.blogspot.com/မွတဆင့္ခံစားတင္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment