အ၀တ္သကၤန္း စသည္တို႔ကိုလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးလဲလွယ္၍ သာယာေန၏၊
တေန႔ေသာအခါ သူ၏မ်ားျပားလွစြာေသာ အ၀တ္ သကၤန္း ေမြ႔ရာ ေစာင္ စသည္တို႔ကို ေနလွန္းစဥ္ အျခားရဟန္းေတာ္မ်ားက ျမင္သြားၾကသည္၊ ထိုအခါ ဘုရားရွင္ေရွ႔ေတာ္သို႔ ထိုရဟန္းအား ေခၚေဆာင္သြားျပီး အေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထားၾကကုန္၏။
ဘုရားရွင္က သင္သည္-ရဟန္းဟူသည္ အလိုနည္းရမည္၊ ေခါင္းပါးစြာ က်င့္ရမည္-ဟု ငါေဟာၾကားေနပါလ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဤမွ်မ်ားျပားစြာ သိုမွီးသံုးေဆာင္ရသနည္း-ဟု ေမးျမန္ေတာ္မူသည္၊ ထိုရဟန္းသည္ စိတ္ဆိုးသြားကာ ပရိသတ္အလယ္တြင္ မတ္တတ္ရပ္လ်က္ ဧကသီကို ခၽြတ္၍ ပံုခ်လိုက္ျပီးလွ်င္ ဒါျဖင့္ ဒီလိုပဲ ေနရေတာ့မွာလား-ဟု ဆိုလ်က္ သင္းပိုင္တထည္တည္းျဖင့္ ရပ္၍ေန၏၊
ဘုရားရွင္က သင္သည္ ေရွးယခင္ ဘီလူးဘ၀ ျဖစ္စဥ္က ဟိရိၾသတၱပၸ တရားရွိသူျဖစ္ခဲ့ပါလ်က္ ယခု အဘယ္ေၾကာင့္ ဤသို႔ မအပ္မရာ ျပဳရသနည္း-ဟု မိန္႔ေတာ္မူကာ ထိုရဟန္း၏ အတိတ္ဇာတ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူ၏၊ ထို႔ေနာက္ ေအာက္ပါဂါထာကို ေဟာၾကားေတာ္မူရာ ဗဟုဘ႑ိက ရဟန္းသည္ သတိသံေ၀ဂရျပီးလွ်င္ ဘုရားရွင္အား ရွိခိုးေတာင္းပန္ေလသည္။
( ပါဠိဂါထာ )
န နဂၢစရိယာ န ဇဋာ န ပကၤာ ၊ နာနာသကာ ထ႑ိလသာယိကာ ၀ါ ။
ရေဇာဇလႅံ ဥကၠဳဋိကပၸ ဓာနံ ၊ ေသာစႏၲိ မစၥံ အ၀ိတိဏၰကခႍ ။
( ျမန္မာျပန္ )
အ၀တ္မ၀တ္ဘဲ က်င့္ျခင္းတို႔သည္၄င္း၊ ဆံက်စ္ အက်င့္တို႔သည္၄င္း၊
ရႊံ႔ညြန္ အလိမ္းလိမ္းကပ္၍ က်င့္ျခင္းတို႔သည္၄င္း၊ အစာျဖတ္၍ အငတ္က်င့္ျခင္းတို႔သည္၄င္း၊
ေျမ၌အိပ္၍ က်င့္ျခင္းတို႔သည္၄င္း၊ ျပာျဖဴမႈန္႔ အလိ္မ္းလိမ္း တင္ေစလ်က္ က်င့္ျခင္းသည္၄င္း၊
ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္၍ က်င့္ျခင္းသည္၄င္း၊ ၀ိစိကိစၧာမွ မလြတ္ေျမာက္ေသးေသာ သတၱ၀ါကို မစင္ၾကယ္ေစႏိုင္ကုန္။
( ေဆာင္ပုဒ္ )
အ၀တ္မဖံုး၊ ကိုယ္တံုးလံုးျဖင့္၊ ဖြဲ႔ထံုးဆံက်စ္၊ ရႊ႔ံႏွစ္လိမ္းကာ၊ အစာျဖတ္လ်က္၊ အိပ္စက္ေျမေပၚ၊ ေခ်းေညႇာ္မေပ်ာက္၊ ထက္ေအာက္မေျဖာင့္၊ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္မႈ၊ စသည္ျပဳကာ၊ က်င့္ေနပါလည္း၊ ရွစ္ျဖာေၾကာင္းမ်ား၊ ယံုမွားမကြာ၊ သတၱ၀ါသည္၊ ဘယ္မွာညစ္ေၾကး စင္မည္နည္း။
( ဒ႑၀ဂ္၊ ဗဟုဘ႑ိကဘိကၡဳ၀တၳဳ )
ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာျပည္ - မွ ျပန္လည္ မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္...။
ဆရာေတာ္ ဦးနရပတိ
No comments:
Post a Comment