မိမိက
ထိုပံုကို ၾကည့္ကာ `ဘာအဓိပၸါယ္ကို ရည္ရြယ္ၿပီး ဆြဲထားတာလဲ´ ဟု ေမးျဖစ္၏။
ဒီတိုက္ထဲက ေရွးေက်ာင္းႀကီးရဲ႕ တံခါးမွာ ေတြ႕လို႔ သေဘာက်တာနဲ႔
ဆြဲခိုင္းထားတာ အဓိပၸါယ္ကေတာ့
`ဗာလံ န ပေႆ န သုေဏ၊ န စ ဗာေလန သံ၀ေသ။
ဗာေလ နာလႅာပသလႅာပံ ၊ န ကေရ န စ ေရာစေယ။´
ဆိုတဲ့ ဘုရားေလာင္းရဲ႕ ဆုေတာင္းကို ရည္ရြယ္တယ္လို႔ ထင္တာပဲ။ ဆရာေတာ္ႀကီးကို ေလွ်ာက္ထားၾကည့္ေတာ့လည္း ဟုတ္ေလာက္ပါတယ္- လို႔ မိန္႔တယ္။
ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္၊ ကိုပညာေျပာသျဖင့္ `ပညာယွိရွင္၊ လူမိုက္သြင္ကို၊
မျမင္ရထိုက္၊ သူမိုက္စကား၊ မၾကားစလို၊ သူမိုက္ကိုယ္ႏွင့္၊ ထိုထိုတကြ၊
မေပါင္းရလွ်င္း၊ ေျပာ႐ံုျခင္းမွ်၊ ကင္းရေစသား၊ ဆုေလးပါးကို၊ သိၾကားထံမွာ၊
ပန္ထြာအထူး၊ ေတာင္းၾကဘူး၏။´(ပိုဒ္ေရ၊၂၃၉) ဟူေသာ မဃေဒ၀လကၤာစာပိုဒ္ကို
သတိရမိ၏။
“စကၡဳမႆ ယထာ အေႏၶာ၊ ေသာတ၀ါ ဗဓိေရာ ယထာ။
ပညာ၀ႆ ယထာ မူေဂါ၊ ဗလ၀ါ ဒုဗၺေလာရိ၀။
အတၱအေတၳ သမုပၸေႏၷ၊ သေယထ မတသာယိတံ။”
“ကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းေသာ
ေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ မ်က္စိရွိလ်က္လည္း ကန္းသူကဲ့သို႔ ျဖစ္ရာ၏။
နားရွိလ်က္လည္း နားပင္းသူကဲ့သို႔ ျဖစ္ရာ၏။ ပညာရွိလ်က္လည္း သူအကဲ့သို႔
ျဖစ္ရာ၏။ အားရွိလ်က္လည္း အားနည္းသူကဲ့သို႔ ျဖစ္ရာ၏။
ကိုယ္က်ိဳးျဖစ္ေပၚလတ္ေသာ္ သူေသအိပ္ျခင္းကဲ့သို႔ အိပ္ရာ၏။” ဆိုတာနဲ႔လည္း
ကိုက္ညီမႈ ရွိတာပဲ-ဟု အာဂႏၲဳဦးဇင္းတစ္ပါးကလည္း မွတ္ခ်က္ျပဳ၏။
ထိုကိုယ္ေတာ္က ဆက္လက္၍ “တပည့္ေတာ္ေတြ႔ဖူးတဲ့ပံုက ေမ်ာက္ကေလး သံုးေကာင္ရဲ့
ပံုပါ”ဟု ေျပာရာ ကိုပညာက “ဟုတ္တယ္၊ တပည့္ေတာ္က တမင္
လူပံုေျပာင္းဆြဲခိုင္းထားတာ”ဟု ေျပာ၏။
ေမ်ာက္ပံုဆိုရင္ေတာ့ ဇာတ္ေတာ္တစ္ခုရွိတယ္။ ဂရဟိတဇာတ္ဆိုတာ၊ အဲဒီမွာ
ဘုရားေလာင္း ေမ်ာက္မင္းဘ၀က မုဆိုးတစ္ေယာက္က ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္မင္းကို
ဖမ္းၿပီး ျဗဟၼဒတ္မင္းႀကီးကို ဆက္သတယ္။ လူထဲမွာ အေနၾကာေတာ့ လူ႔အထာနပ္ၿပီး
လုပ္ကိုင္တတ္တဲ့ ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္မင္းကို ဘုရင္က သေဘာက်ၿပီး သူ႔ေနရပ္ကို
ျပန္ပို႔ခိုင္းတယ္။ ေမ်ာက္မင္းျပန္ေရာက္လာတာသိေတာ့ တျခားေမ်ာက္ေတြက
ေက်ာက္ျဖာႀကီးတစ္ခုမွာ စုၿပီး ဘုရားေလာင္းကို ႏႈတ္ဆက္ပြဲ
ႀကိဳဆိုပြဲလုပ္ၾကတာေပါ့။ အဲဒီမွာ ေမ်ာက္ေတြက ၀ိုင္းေမးၾကတာ
“ဘယ္ေရာက္သြားတာလဲ၊ ဘယ္လိုလြတ္လာတာလဲေပါ့” “ဘုရင့္နန္းေတာ္ေရာက္သြားတာ၊
ဘုရင္ႀကီးက သူ႔ကို သေဘာက်လို႔ ျပန္လႊတ္ေပးတာ ဆိုေတာ့၊
လူေတြအေၾကာင္းေျပာျပပါဆိုၿပီး ၀ိုင္းေတာင္းဆိုၾကတယ္။ “ဟာ လူေတြအေၾကာင္းေတာ့
မေျပာခ်င္ဘူး၊ မေမးၾကပါနဲ႔”ဆိုေတာ့ ပိုၿပီးသိခ်င္ၾကတာေပါ့။ အဲဒီမွာ
အတင္းအၾကပ္ေမးေတာ့ ေျပာျပတာက …
“လူေတြက ေန႔တိုင္းပဲ
ဒါငါ့ေရႊ ငါ့ေငြနဲ႔ ေျပာေျပာေနၾကတယ္၊ အနိစၥသေဘာ ဒုကၡသေဘာေတြ မသိၾကဘူးေပါ့။
အိမ္ေတြမွာဆိုလည္း အိမ္ရွင္က ႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္တဲ့၊ တစ္ေယာက္က
မုတ္ဆိတ္လည္းမရွိဘူး၊ ဆံထံုးနဲ႔ နားေပါက္နဲ႔တဲ့၊ သူ႔ကို ေငြေၾကးအမ်ားႀကီး
အကုန္အက်ခံၿပီး ေခၚထားရတာတဲ့၊ သူက အိမ္မွာဆိုလည္း တပ်စ္ေတာက္ေတာက္နဲ႔
အလုပ္သမားေတြကို တစ္ခ်ိန္လံုး ဆူဆဲႀကိမ္းေမာင္းေနတာပဲတဲ့။”
အဲဒီလိုေျပာေတာ့ တျခားေမ်ာက္ေတြေတြက“မာ ကေထထ, မာ ကေထထ - မေျပာပါနဲ႔ေတာ့
မေျပာပါနဲ႔ေတာ့၊ မၾကာ၀ံ့မနာသာ ရွိလိုက္တာ”ဆိုၿပီး နားႏွစ္ဖက္ကို
ပိတ္ထားၾကတယ္တဲ့။ အဲဒီေက်ာက္ျဖာႀကီးကို မၾကားသင့္တာေတြ ၾကားရတဲ့ေနရာဆိုၿပီး
မၾကည့္ခ်င္ေတာ့လို႔ တျခားအရပ္ကို ထြက္သြားၾကတယ္တဲ့” ဟု မိမိက ေျပာျပရာ
ကိုပညာက သေဘာက်ေန၏။
အာဂႏၲဳကိုယ္ေတာ္က
ဒီေမ်ာက္သံုးေကာင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တျခားတရုတ္ပံုျပင္ ဂ်ပန္ပံုျပင္ေတြလည္း
ရွိေသးတယ္။ ဆယ့္ခုနွစ္ရာစုကတည္းက ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ နီကိုၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့
တို႐ႈိဂူနတ္ကြန္းမွာ အဲဒီေမ်ာက္သံုးေကာင္႐ုပ္ကို သစ္သားပန္းပုလက္ရာနဲ႔
႐ုပ္လံုးေဖာ္ထား တယ္တဲ့။
“See no evil, hear no evil,
speak no evil” ဆိုတဲ့စကားဟာ ဂႏၶီႀကီးတို႔ေတာင္ သိပ္သေဘာက်တဲ့စကားေပါ့။
ဒါေပမယ့္ တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာမွာ တစ္ခုျပႆနာ ျဖစ္ေနတာက အဲဒီတိရစၧာန္ေတြ
စကားေျပာတဲ့ကိစၥပဲ။
“သိပၸံပညာ၏ ခ်ီတက္မႈသည္ ဗုဒၶ၀ါဒ၏
ေအာင္ပြဲရမႈပင္ျဖစ္သည္။ သိပၸံပညာ၏ အသစ္ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားသည္ ဗုဒၶ၀ါဒအား
အေကာင္းဆံုး သက္ေသျပခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္သည္။” ဆိုတဲ့ (ဆာ့ဟရီ ဆင္ဂုိး)ရဲ႕
စကားကို အျပည့္အ၀ေထာက္ခံၿပီး ဂုဏ္မယူရဲဘူး ျဖစ္ေနတယ္”ဟု ေျပာပါသည္။
မိမိက “ဒါကေတာ့ အရွင္ဘုရားရယ္၊ တခ်ိဳ႕အရာေတြက လတ္တေလာ သက္ေသမျပ
ႏိုင္တိုင္း မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာလို႔မွမရတာ။ လြန္ခဲ့တဲ့
ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္က ဒီေန႔ေခတ္မွာ ေပၚေပါက္ေနတဲ့
ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြအေၾကာင္းကို ႀကိဳေျပာခဲ့မယ္ဆိုရင္ ယံုႏိုင္စရာေတာင္
မရွိဘူး။ ဇာတ္ေတာ္ေတြဆိုတာက ေခတ္ကာလအမ်ိဳးမ်ိဳး ကမၻာအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ
ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ကိစၥေတြကို ျပန္ေဟာထားတာပဲ။ တပည့္ေတာ္ ေလ့လာထားမိသေလာက္
ေျပာရရင္ တစ္ခ်ိဳ႕ဇာတ္ေတြမွာ တိရစၧာန္တိုင္း လူစကားေျပာတတ္တာမဟုတ္ဘူး။
သု၀ဏၰမိဂဇာတ္မွာ ဘုရားေလာင္း ေရႊသမင္ဘ၀ေရာက္တုန္းက မုဆိုးေထာင္ထားတဲ့
ေက်ာ့ကြင္းတစ္ခုမွာ မိတယ္။ ဘုရားေလာင္းရဲ့ ေအာ္သံၾကားေတာ့ သမင္ေတြ
ထြက္ေျပးၾကတယ္။ ဘုရားေလာင္း သမင္မင္းရဲ့ မယားျဖစ္တဲ့ သမင္မေလးက
သူ႔လင္သားနားက မခြါပဲနဲ႔ မုဆိုးလာသည့္အထိ ေစာင့္ၿပီး
မုဆိုးကိုေတာင္းပန္တယ္။ အဲဒီမွာ မုဆိုးက အံ့ၾသၿပီး “တိရစၧာန္ျဖစ္ေပမယ့္
ကိုယ့္လင္သားကို အသက္စြန္႔ၿပီး ကယ္တင္တယ္၊ လူ႔ဘာသာစကားကိုလည္း
ေျပာတတ္တယ္”ဆိုၿပီး လႊတ္ေပးတယ္။ အလားတူဇာတ္ေတာ္ တပည့္ေတာ္ရွာေတြ႔ထားတာ
ခုနစ္ဇာတ္ေလာက္ရွိတယ္။
(၁။ ႐ု႐ုမိဂဇာတ္၊ ၂။
သိဂၤါလဇာတ္၊ ၃။ အႆကဇာတ္၊ ၄။ သု၀ဏၰမိဂဇာတ္၊ ၅။ သာလိေကဒါရဇာတ္၊ ၇။
စူဠဟံသဇာတ္၊ ၈။ သု၀ဏၰသာမဇာတ္၊)
ေနာက္တစ္ခုက
တိရစၧာန္ေတြက သူတို႔ဘာသာဘာ၀ သူတို႔စကားနဲ႔ေျပာတာပဲ အဲဒါကို
“သဗၺ႐ုတညဴ”လို႔ေခၚတဲ့ မႏၲာန္အစြမ္းနဲ႔သိတာ။ အဲဒီလိုဇာတ္က တပည့္ေတာ္ေတြ႔တာ
ငါးဇာတ္ေလာက္ရွိတယ္။ တပည့္ေတာ္ နမူနာတစ္ခုေျပာျပမယ္။
သတပတၱဇာတ္ဆိုတာမွာ ဘုရားေလာင္းက ကာသိကဆိုတဲ့ ရြာငယ္ေလးတစ္ရြာမွာ
လူဆိုးဗိုလ္ျဖစ္ေနတယ္။ ဗာရာဏသီျပည္က သူေဌးတစ္ေယာက္က ေက်းလက္က လူတစ္ေယာက္ကို
ေငြတစ္ေထာင္ေခ်းထားၿပီး ျပန္မေတာင္းရေသးခင္ ကြယ္လြန္သြားတယ္။ ေနာက္ၾကာေတာ့
သူ႔ဇနီးလည္း ေသလုဆဲဆဲျဖစ္လာလို႔ သူ႔သားကို အေႂကြးသြားေတာင္းဖို႔
လႊတ္လိုက္တယ္။ သူ႔သားအေႂကြးသြားေတာင္းေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အေမျဖစ္သူက
ကြယ္လြန္ၿပီး သားကို ခ်စ္တဲ့ေဇာနဲ႔ သားျပန္လာမယ့္လမ္းမွာ ဥပပတ္ပဋိသေႏၶနဲ႔
ေျမေခြးမ သြားျဖစ္တယ္။
ေႂကြးေတာင္းရာက ျပန္လာတဲ့သားက
ဘုရားေလာင္းလူဆိုးဗိုလ္ရွိတဲ့ ေတာအုပ္ကို ျဖတ္ျပန္ရမွာ၊ အဲဒါကို ေျမေခြးမက
ေတာအုပ္ထဲကို မ၀င္ဖို႔ အႏၲရာယ္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ ဟန္႔တားတယ္။ သူက
ေျမေခြးစကား နားမလည္ေတာ့ ရႈပ္တယ္ဆိုၿပီး ခဲနဲ႔ထုတယ္တဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ
ေခါက္ရွာငွက္တစ္ေကာင္က “အဲဒီလူမွာ ေငြတစ္ေထာင္ပါတယ္။ သူ႔ကို သတ္ၿပီး
ယူၾကလို႔” ေအာ္တယ္တဲ့။
အဲဒီငွက္ကိုက်ေတာ့ သူက မဂၤလာငွက္လို႔ ယူဆၿပီး “အရွင္ ျမည္ပါဦး ျမည္ပါဦး” ဆိုၿပီး လက္အုပ္ခ်ီတယ္တဲ့။
ဘုရားေလာင္းလူဆိုးဗိုလ္က သဗၺရုတညဴ မႏၲန္တတ္ေတာ့ သိတယ္။ ေျမေခြးမက လူငယ္ရဲ႕
အမိျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ ေခါက္ရွာငွက္ကေတာ့ ရန္သူျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔
ခန္႔မွန္းမိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူငယ္ဖမ္းၿပီး အက်ိဳးအေၾကာင္း ေမးေတာ့
သူထင္တဲ့အတိုင္းေပါ့။
သင္က ကိုယ့္အက်ိဳးကို လိုလားတဲ့
မိခင္ကိုက်ေတာ့ အက်ိဳးမဲ့လိုလားသူလို႔ ထင္ခဲ့တယ္။ အက်ိဳးမဲ့ကို လိုလားတဲ့
ေခါက္ရွာငွက္ကိုက်ေတာ့ အက်ိဳးစီးပြား လိုလားသူလို႔ မွတ္ယူခဲ့တယ္။ စသည္ျဖင့္
ဆံုးမၿပီး ျပန္လႊတ္လိုက္တယ္တဲ့။
ခရပုတၱဇာတ္ကို
ဖတ္ၾကည့္ရင္ အဲဒီမႏၲန္ ဘယ္ကလာတယ္ဆိုတာပါ သိရလိမ့္မယ္။ ပရႏၴပဇာတ္၊
မဟာေဗာဓိဇာတ္၊ မစၧဇာတ္ေတြမွာလည္း ဖတ္ၾကည့္ႏိုင္တယ္။ တိရစၧာန္ေတြက
သူ႔တို႔စကား သူတို႔ေျပာတာပဲ၊ အဲဒါကို မႏၲာန္တန္းခိုးနဲ႔ နားလည္တာေပါ့။
ေနာက္တစ္မ်ိဳးကေတာ့ တိရစၧာန္ေတြရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ကို ဘုရားရွင္က သဗၺညဳတ
ဉာဏ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔ သိရွိၿပီး ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ ေဟာၾကားထားတာေတြေပါ့။
ေနာက္တစ္ခုက တပည့္ေတာ္ေတြးၾကည့္တာ လူနဲ႔ တိရစၧာန္ အျပန္အလွန္
နားလည္ေျပာဆိုႏိုင္တဲ့ ေခတ္ကာလ တစ္ခုလည္း ရွိေကာင္းရွိႏိုင္တယ္လို႔
ထင္တာပဲ။
“ေလာကစိႏၲာ ဘိကၡေ၀ အစိေႏၲယ်ာ န စိေႏၲတဗၺာ”
ဆိုတဲ့အတိုင္း ေလာကႀကီး အေၾကာင္းက ထူးဆန္းလြန္းလို႔ မႀကံအပ္
မစည္အပ္ဘူးလို႔ေတာင္ ဆိုထားတယ္ မဟုတ္လားဘုရား။
ေနာက္ၿပီး သိပၸံပညာရဲ႕ အသစ္ေတြ႔ရွိခ်က္ေတြေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာက်မ္းစာေတြနဲ႔
တလြဲတေခ်ာ္ ကေျပာင္းကျပန္ျဖစ္ၿပီး အရွက္ရတယ္ဆိုတာမ်ိဳး သိပ္မရွိပါဘူး။
တျခားဘာသာေတြနဲ႔သာ ဆန္႔က်င္တာပါ။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶဘာသာကို သိပၸံနည္းက်
ဘာသာလို႔ ခ်ီးက်ဴးၾကတာေပါ့။
ဥပမာ အိႏၵိယက
သိပၸံပညာရွင္ႏွစ္ဦးက မဟာေဗာဓိပင္ႀကီးဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္က
အပင္ဟုတ္မွန္ေၾကာင္း ေထာက္ခံၾကတယ္။
အေနာက္တိုင္းသိပၸံပညာရွင္ေတြက တရုတ္ျပည္က ဗုဒၶစြယ္ေတာ္ကို Genetic Engineering နည္းနဲ႔ စမ္းသပ္ စစ္ေဆးတဲ့အခါမွာ…
(၁) ဒီသြားဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း (၂၆၀၀) ခန္႔ကသြားဆိုတာ မွန္ကန္ပါတယ္တဲ့
(၂) လူသားတဦးရဲ့ သြားဆိုတာလဲ မွန္ကန္ပါတယ္တဲ့
(၃)
၎သြားထဲမွာပါတဲ့ DNA (Deoxyribo Nucleic Acid) ဟာ သာမန္လူသား တဦးရဲ့ DNA
နဲ႔ မတူဘဲ Supreme Lord (အၿမင့္ၿမတ္ဆံုးအရွင္သခင္) ရဲ့ DNA အၿဖစ္
ေကာက္ခ်က္ခ်ပါတယ္တဲ့။
ေကာက္ခ်က္ခ်ပါတယ္တဲ့။
ဒါ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ အတြင္းမွာ စမ္းသပ္မႈေတြေနာ္။ အင္တာနက္မွာ ေတြ႔တာ၊ ကဲ
ဆာ့ဟရီ ဆင္ဂိုးရဲ႕ စကားကို ဂုဏ္ယူခ်င္ ယူလို႔ မရေသးဘူးလား။
ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို အေပၚယံကိစၥေတြကေတာ့ လက္မခံခ်င္သူအဖို႔ ျငင္းမယ္ဆို
ျငင္းလို႔ရပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ကိုေတာ့ လာမျငင္းနဲ႔ေနာ္။ ေမ်ာက္ေတြလို
မ်က္စိပိတ္ နားပိတ္ ပါစပ္းပိတ္ထားမွာ။
အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ)
http://www.myatpanyagon.com/ မွတဆင့္ခံစားတင္ျပသည္။မူၾကိဳဆရာ၏ဘေလာ့မ်ားကို www.damanady.tk တြင္လဲဖတ္ရႈနိင္သည္။
No comments:
Post a Comment