ေမတၱာရွင္
အတြင္းရန္သူ
{ ေရႊျပည္သာ }
ဣႆာ မစၦရိယ
မနာလို ဝန္တိုျခင္း
၃၅ - စိတ္ဆင္းရဲျခင္း အေၾကာင္းရင္း လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္က သိၾကားမင္းကိုယ္တိုင္ ဘုရားကို ေမးခဲ့ဖူးသည္။
“ျမတ္စြာဘုရား လူနတ္သတၱဝါအမ်ားတို႕သည္ ရန္ကင္းျငိဳးလ်က္ ဒဏ္ကင္းလ်က္
ရန္သူကင္းလ်က္ စိတ္ဆင္းရဲကင္းလ်က္ အမ်က္ထြက္ျခင္းကင္းေနရျခင္းကို လိုခ်င္ေတာင့္တၾကပါကုန္၏
သို႕ပါလ်က္ ရန္ျငိဳးရွိလ်က္ ဒဏ္ရွိလ်က္ ရန္သူရွိလ်က္ စိတ္ဆင္းရဲလ်က္
အမ်က္ထြက္လ်က္ေနၾကရသည္မွာ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ပါနည္း “
ထိုအခါဗုဒၶက မနာလိုျခင္း၊ ဣႆာႏွင့္ မစၦရိယ ဝန္တိုျခင္း၊ ရွိေသာေၾကာင့္ ဟူ၍ ျပတ္ျပတ္သာသား
အေျဖေပး ေတာ္မႈခဲ့ပါသည္။
၁၀ - ဆရာ၊ ဒကာဟုဆိုထားေသာ္လည္း သကၤန္:းဝတ္တိုင္းဆရာျဖစ္လာသည္မဟုတ္။ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားက မိမိတို႕ထက္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာသာေသာအခါတြင္ ဆရာအျဖစ္ သတ္မွတ္ေသာ အခါမွ ဆရာေနရာေရာက္ရျခင္းျဖစ္၏
၁၅ - ဆင္းရဲ ျခင္း၏ အတိတ္အေၾကာင္းသံုးပါး
( ၁ ) ဒါနမျပဳခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဆင္းရဲျခင္း
( ၂ ) သူတစ္ပါး၏ ဥစၥာကို လိမ္လည္လွည့္ျဖားခိုးယူခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဆင္းရဲျခင္း
( ၃ ) ဣႆာ မ စၦရိယမ်ားခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဆင္းရဲျခင္း (ရွင္ေတာ္ ဗုဒၶျမတ္္စြာဘုရား)
၁၉ - မနာလိုကင္း၊ ဝန္တိုရွင္း၊ လက္ငင္း ခ်မ္းသာၾကရမည္။ (မဟာစည္ဆရာေတာ္)
၂၃ - သေဘာထားေသးသိမ္ေသာသူသည္ သူတစ္ပါး၏ အျပစ္ကိုသာ ျမင္ေလ့ရွိသည္။
သေဘာထားျပည့္ဝေသာ
သူကားမိမိကိုယ္ကိုသာ အျပစ္ျမင္ေတာ့သည္။
သေဘာထားအျပည့္ဝဆုံးေသာသူသည္ကား
မည္သူ႕အေပၚမွ အျပစ္မျမင္ ေတာ့ေပ။ (ကြန္ျဖဴးရွပ္)
၃၂ - ဝိပႆနာ တရားမ်ား ေဟာေျပာျပသၾကရာ၌ ကိုယ္ေတြ႕သုံးမ်ိဳးရွိ၏ ယင္းတို႕ကား
ဗုဒၶကိုယ္ေတြ႕၊ ဆရာကိုယ္ေတြ႕၊ မိမိကိုယ္ေတြ႕ တို႕ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုသုံးမ်ိဳးတြင္
မွားႏိုင္ေသာ ကိုယ္ေတြ႕ကား ဆရာကိုယ္ေတြ႕ ႏွင့္ မိမိကိုယ္ေတြ႕ တို႕ပင္ျဖစ္၏ ဗုဒၶကိုယ္ေတြ႕တရားမ်ားကို
ပါဠိေတာ္၊ အ႒ကထာတို႕တြင္ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါ၏
၅၀ - " ညီရင္းေနာင္ရင္း၊ ႏြယ္မကင္းသား
သားခ်င္းမ်ိဳးေဖာ္၊
အေက်ာ္ထင္ရွား
ေဆြေတာ္မ်ားကို၊ တရားမပ်က္
ေမတၱာဆက္၍၊ မဖ်က္ဆီးမႈ
ခ်ီးေျမႇာက္ျပဳေလာ့၊
သူ႕ကိုခ်ီးေျမႇာက္
ကိုယ့္ဂုဏ္ေျမႇာက္၏၊ ယြင္းေဖာက္အလို
ဝန္မတိုႏွင့္၊
သူ႕ကိုဂုဏ္ႏွိမ့္
ကိုယ့္ဂုဏ္နိမ့္၏ " (မန္လည္ဆရာေတာ္ - မဃေဒ၀)
၅၈ - သူတစ္ပါးက မိမိထက္သာတာကိုျမင္ရလို႕ ဝမ္းသာလိုက္ရင္ မုဒိတာေခၚတဲ့
ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။ မနာလိုလိုက္ရင္ ဣႆာဆိုတဲ့ အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့
ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းမွန္ရင္ အရည္မရ၊ အဖတ္မရတာခ်င္း အတူတူ အလကားေနရင္း
အကုသိုလ္အျဖစ္မခံပဲ ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားျပီး ေကာင္းျမတ္တဲ့
စိတ္ထားမ်ိဳးထားသင့္တယ္။ (ဆရာေတာ္တစ္ပါး)
၇၀ - "ကာမဘံုသား၊ နတ္လူမ်ားတို႕
ေကာင္းစားျပည့္ဝ၊ ေဘးရန္ပလ်က္
ေအးျမခ်မ္းသာ၊ ေနလိုပါလည္း
ဣႆာမေစၦ၊ သူရွုပ္ေပြ၍
ထင္ေျခမက်၊ ဆင္းရဲရတည့္။ " ( မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး )
၈၅ - ကာမဂုဏ္ေၾကာင့္သာလွ်င္ ေသာက အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ရ၏
ကာမဂုဏ္ေၾကာင့္သာလွ်င္ ေဘး အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ရ၏
ကာမဂုဏ္မွ လြတ္ေျမာက္၍ ေနေသာသူအား
စိုးရိမ္ပူေဆြးရျခင္း ေသာကသည္လည္းေကာင္း ေဘးအမ်ိဳးမ်ိဳးသည္လည္းေကာင္း
အဘယ္မွာျဖစ္ပါေတာ့အံ့နည္း။ ( ရွင္ေတာ္ ဗုဒၶျမတ္္စြာဘုရား )
၁၁၀ - အို
… စုႏၵ ကုသိုလ္ေကာင္းမႉတို႕၌ စိတ္ကူးၾကံစည္ရုံမွ် ႏွင့္ပင္လွ်င္ အက်ိဳးေက်းဇူမ်ားလွေပ၏ဟု
ငါဘုရား ေဟာေတာ္မႈ၏။ ကိုယ္ေရာႏွုတ္ပါ ျပဳက်င့္ပါက အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားျခင္း၌ အဘယ္ဆိုဖြယ္ရာ
ရွိပါေတာ့အံ့နည္း။ ( ရွင္ေတာ္ ဗုဒၶျမတ္္စြာဘုရား )
၁၁၂ - လက္ဦးဆရာ၊ မည္ထိုက္စြာ
ပုဗၺာစရိယ၊ မိႏွင့္ဘ ဟူ၍ လည္းေကာင္း
ငယ္ေသာ္ကသား၊ လိုလိုက္ျငားက
ၾကီးမားေသာအခါ၊ က်ားပမာ၊
မွန္စြာေၾကာက္ဖို႕တည္း။
ငယ္ေသာ္ကသား၊ ဆုံးမျငားက
ၾကီးမားေသာအခါ၊ အားပမာ၊
မွန္စြာကိုးဖို႕တည္း။
ငယ္ေသာ္သမီး၊ ဆုံးမနည္းက
ၾကီးမားေသာအခါ၊ မီးပမာ၊
မွန္စြာပူဖို႕တည္း။
ငယ္ေသာ္သမီး၊ ဆုံးမျပီးက
ၾကီးေသာအခါ၊ ထီးပမာ၊
မွန္စြာေအးဖို႕တည္း။
၁၁၃ - တစ္ရံတစ္ဆစ္၊
အျပစ္အနာ၊ ရွိေသာခါဝယ္၊ ကြယ္ရာေခၚ၍ ဆုံးမေလ၏ ။
သူ ့ေရွ ့
သူ ့ေမွာက္၊ ပြဲျပင္ေရာက္မွ၊ ေျမႇာက္ေျမႇာက္စားစား၊ သားအားပိုက္ျဖဴး၊ မိဘက်ဴးသို႕၊ ေက်းဇူးကိုသာ၊
ရွာ၍ခ်ည္းဆို။
၁၅၁ -
၁၅၁ -
၁၆၈ - မိမိ ကိုယ္မိမိမွန္ကန္ေၾကာင္း
အထပ္ထပ္ သက္ေသျပေနရျပီဆိုလွ်င္ မွားေနျပီဟု သိလိုက္ပါ။ (
ေဒါက္တာမတင္ဝင္း )
၁၇၉ - အမ်က္ထြက္သူကို
အမ်က္မထြက္ျခင္းျဖင့္ အႏိုင္ယူရမည္။
အက်င့္မေကာင္းသူကို
အက်င့္ေကာင္းျဖင့္ အႏိုင္ယူရမည္။
ႏွေျမာေစးႏွဲသူကို
ေပးကမ္းျခင္းျဖင့္ အႏိုင္ယူရမည္။
လိမ္ညာေျပာသူကိုအမွန္ေျပာျခင္းျဖင့္
အႏိုင္ယူရမည္။ ( ရွင္ေတာ္ ဗုဒၶျမတ္္စြာဘုရား )
.................................................................................................
အ႐ွင္ဇဝန ေရးသားျပဳစုေသာ
အတြင္းရန္သူ
- ေမတၱာရွင္ { ေရႊျပည္သာ } - စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment