Thursday, January 2, 2014

သိၾကားသာသနာ

                                                                                                                          ဒီကေလး လူႀကီးကိုဘယ္လို ေျပာလိုက္တာလည္း၊ ေခ်ာက္မွန္းကမ္းမွန္းလည္း နားမလည္ပါလား။ မင္းတို႔ငရဲႀကီးမယ္ကြ အခုကသိၾကားသာသနာ ဘုရားသာသနာလိုမဟုတ္ဘူး၊ ဘုရားကခြင့္လႊတ္ေပမဲ့ သိၾကားက ခြင့္မလႊတ္ဘူး။ ဒါလည္း နားလည္မွာမဟုတ္ပါဘူး မယံုၾကတဲ့ေခတ္လူငယ္ေတြ ျဖစ္မွသိမယ္” ဟု အိမ္နားက လူႀကီးတစ္ေယာက္က သူ႕တူလုပ္သူအား ဆံုးမေနပုံကို ကၽြန္ေတာ္နားေထာင္ရင္း ဘာရယ္မဟုတ္ ၿပံဳးမိသည္။ အင္းေလ အခုလို လူ႔သက္တမ္း ၇၅ ႏွစ္ျဖစ္တဲ့ ဆုတ္ကပ္ႀကီးမွာ အသိေတြ ေလ်ာ့က်လာတာ မဆန္းပါကလားေနာ္။ ဆံုးမလိုတဲ့စိတ္ကေလး က်န္ေနေသးတာကိုက ခ်ီးက်ဴးစရာလို႔ပဲ ေျပာရမလား။ တကယ္ေတာ့ သာသနာဆိုတာက အဆံုးအမလို႔ အဓိပၸါယ္ရတယ္၊ ဘုရားကေတာ့ ဘုရားေပါ့။ ဘုရားသာသနာဆို ဘုရားအဆံုးအမ။ သိၾကားသာသနာဆိုေတာ့ သိၾကားအဆံုးအမ လို႔ အဓိပၸါယ္ထြက္သြားမယ္။ သိၾကားမင္းက ဘယ္နားကလာၿပီး ဆံုးမမွာတဲ့တံုး။

အဲဒီလိုသမၼာေဒဝနတ္ေတြက လူေတြသီလပ်က္တဲ့အနံ႕ကို မခံႏိုင္ၾကလို႔ ယူဇနာတစ္ရာ အေဝးကေနေတာင္ လူေတြရဲ႕ အနားကိုမကပ္ဘူး။ သိၾကားမင္းလည္း သာသနာ မေထာင္ႏိုင္ပါဘူး။ သူ႔အဆံုးအမက တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွာပဲ တည္မွာေပါ့။ ဒါလည္း သံသရာလြတ္ေၾကာင္း အဆံုးအမမ်ဳိးေတာ့ သိၾကားမင္းလည္း တက္ႏိုင္မယ္မထင္ဘူး။ အခုသိၾကားမင္းကိုမေျပာဘူးေနာ္။ သူက ေသာတပန္ သိၾကားမင္းဆိုေတာ့ တတ္ေလာက္မွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ လူ႔ျပည္ကိုဆင္းၿပီး အဆံုးမေပးဖို႔ေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္စရာအေၾကာင္း တစ္ျပားသားမွ မရွိဘူးဆိုတာပဲ။ ဒီၾကားထဲ ဘုရားက သာသနာ အႏွစ္ငါးေထာင္ထားခဲ့တယ္ ဆိုတာကပါေသးတယ္။ ကိုယ္ပဲ တံုးသလားေတာ့မသိဘူး၊ မဟာပရိဗၺာနသုတၱံထဲေတာ့ “ခ်စ္သားအာနႏၵာ၊ ငါဘုရားရဲ႕သာသနာ အႏွစ္ ၅၀၀၀ တည္လိမ့္မယ္” ဆိုတဲ့စာသားမ်ဳိး၊ အေဟာမ်ဳိး မပါတာေသခ်ာတာပဲ၊ “ငါဘုရားရဲ႕ အဆံုးမတရားေတြကို လိုက္နာက်င့္သံုးေနသူ ရွိသမွ်ကာလပတ္လံုး သာသနာမကြယ္ေသးဘူး၊ အဲဒီလိုပုဂၢိဳလ္ေတြရွိသမွ် ရဟႏာၱမဆိတ္သံုးဘူး” ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မ်ဳိးပဲ ထြက္တယ္။ ခုေျပာေနတဲ့ အႏွစ္ ၅၀၀၀ က ဘယ္ကေရာက္လာလည္းေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း မသိဘူး။

တိုက္ဆိုင္တာလားေတာ့ မသိဘူးခင္ဗ်၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ တခုေသာအလွဴခံမ႑ပ္မွ အန္တီတင္တင္ျမ သီဆိုထားတဲ့ ငါးပါးပဥၥသီ ဆိုတဲ့သီခ်င္းသံေလး ၾကားလိုက္ရတယ္။ နားေထာင္ဖူးတဲ့သူေတြေတာ့ အဓိပၸါယ္ကို နားလည္မယ္ထင္ရဲ႕၊ နားမေထာင္ဖူးသူ အတြက္ေတာ့ သီခ်င္းရဲ႕လိုရင္း အဓိပၸါယ္က လူေတြငါးပါးသီလကို ေစာင့္ထိန္းၾကပါ၊ ခုက သိၾကားသာသနာထဲဝင္လာၿပီမို႔ အစစ အရာရာ တရားနဲ႔ညီေအာင္ေနမွ အဆင္ေျပမယ္။ မေကာင္းမႈေတြ မလုပ္ရဘူး၊ မဟုတ္ရင္ ခြင့္မလႊတ္ဘူး ငရဲကို က်မယ္ေပါ့။ မွားေနတဲ့အရာေတြက သီခ်င္းထဲထိေတာင္ ပါတာပဲဟု ဘာမွမဟုတ္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ကၽြန္ေတာ္ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ေနမိတယ္။

ေတာင္ေတြး၊ ေျမာက္ေတြး ေလွ်ာက္ေတြးေနတံုး ေဈးျခင္းေတာင္းကိုင္ၿပီး ျပန္လာတဲ့အေမကို ျမင္လို႔ျခင္းေတာင္းကို ကူသယ္ေပးတဲ့အခါ အေမ့ဆီက ဗ်စ္ေတာက္ ဗ်စ္ေတာက္အသံကို ၾကားလိုက္ရတာက “ပုဇြန္ဝယ္တာ ႏွစ္ဆယ့္ငါးက်ပ္သားလို႔ ေျပာတာ ငါထင္တယ္ ဆယ့္ငါးက်ပ္သားပဲရွိမယ္၊ ဆီဝယ္လာတာလည္း မျပည့္ဘူး၊ တေန႔တံုးက ေဈးဝယ္တံုးက က်န္တဲ့အေၾကြးၾကေတာ့ ဗ်ဳိ႕ဟစ္ေတာင္းတယ္၊ လူေတြ လူေတြ တန္ရာတန္ေၾကးေတာ့ လိုခ်င္ၾကတယ္ ကိုယ့္ဘက္ကေတာ့ ျပည့္ေအာင္ မေပးခ်င္ၾကဘူး” ဆိုတဲ့အသံေတြပဲ။ ေၾသာ္ သနားဖို႔ေကာင္းတဲ့သူေတြပဲလို႔ စိတ္ထဲေအာက္ေမ့လိုက္တယ္။ ဘယ့္ႏွယ္ ကိုယ့္အတြက္လည္း တစ္ဘဝလံုးစာအတြက္လည္း ဝမသြား၊ ယုတ္အစြဆံုး တစ္နပ္စာေတာင္ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ ဝတာမဟုတ္ဘဲ အကုသိုလ္အျဖစ္နဲ႔ အသက္ေမြးေနရတာကို သနားမိတာပါ။ ဘုရားေဟာတဲ့ ငရဲနဲ႔ ေနာင္ဘဝဆိုတာလည္း ယံုပံုမရၾကဘူး၊ ယံုလည္း ေနာက္ဘဝ ေနာက္ခႏၶာနဲ႔ ေနာက္ဘဝမွရွင္း။ ဒီဘဝလုပ္သာလုပ္ ဆိုတဲ့ခံယူခ်က္မ်ဳိးနဲ႔ ထင္ရဲ႕ေနာ္။ လူ႔ဘဝက ရခဲတယ္သာဆိုတယ္ ရလာေတာ့လည္း မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီး ေဟာသလို “စားကာ၊ အိပ္ကာ၊ ေပ်ာ္ရႊင္စြာနဲ႔ လိုရာမျပည့္၊ ခရီးမလွ အခ်ည္းႏွီးေသာ ဘဝကာလေတြပါကလား” ဆိုတဲ့လကၤာေလးနဲ႔ စပ္မိတယ္၊ အဲဒီေဆာင္ပုဒ္အရဆိုရင္ေတာ့ အင္းကိုယ္လည္း ဘာမွမထူးေသးပါလား။

“ဟဲ့သား၊ ေအာင္မယ္ေလး.. ဘာေတြ ေတြးေနတာလည္း လာစမ္း မနက္ျဖန္ ထမင္းခ်ဳိင့္ သမားေတြအတြက္ ငါးဝယ္ဖို႔ ေမ့ခဲ့လို႔ နင္သြားဝယ္၊ ေသခ်ာၾကည့္ဝယ္လာခဲ့ဦး” … “ဟုတ္”။ အူေၾကာင္ေၾကာင္နဲ႔ ေဇာ္ထက္တစ္ေယာက္ ေဈးထဲေရာက္သြားၿပီ။ ငါးဆိုေတာ့ အသားတန္းထဲဝင္သြားရင္းနဲ႔ ခုတ္ထစ္ၿပီး ေရာင္းခ်ေနတဲ့ ၾကက္သားေတြ၊ အမဲသားေတြ၊ ဝက္သားေတြလည္း အမ်ားႀကီး၊ ဝယ္ၾကပါဦး လာၾကပါ. အားေပးၾကပါဆိုတဲ့ အသံေတြလည္း ပလံုစီလို႔။ အဲဒီျမင္ကြင္းကိုၾကည့္ရင္း ကၽြန္ေတာ့ေခါင္းထဲ ေတြးတခုဝင္လာျပန္လို႔ ၾကက္သီးထမိတယ္။ ငါေရာက္ေနတာ ေဈးမွမဟုတ္ဘဲ၊ သားတစ္ငရဲႀကီးပါလား ေတာ္ေတာ္တူတာပဲ လို႔ စိတ္ကူးရင္း ၾကက္သီး တျဖန္းျဖန္းထမိတယ္။ သားတစ္ငရဲဆိုတာ အဲလို သားငါးေတြကို ကိုယ္တိုင္သတ္ျဖတ္ခုတ္ထစ္ၿပီး ေရာင္းခ်သူေတြအတြက္ တူေသာအက်ဳိးေပါ့။ ေရာက္လာတဲ့ ငရဲသားေတြကို ၾကက္ေတြ ဝက္ေတြသတ္သလို ခုတ္ထစ္၊ သတ္ျဖတ္ေရာင္းတယ္။ အသတ္ခံရလို႔ အတံုးေတြျဖစ္သြားေပမဲ့ မေသၾကေသးဘူး၊ ကံေၾကာင့္ကိုး ကံမကုန္သေရြ႕ခံေပဦးေတာ့။ ဒီလိုနဲ႔ ဟင္းအိုးထဲေရာက္လို႔ ေနာက္ဆံုး စားတဲ့သူေတြရဲ႕ ဗိုက္ထဲေရာက္မွ ေသတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီငရဲမွာပဲ ျပန္ျဖစ္ ျပန္စ။ အဲလိုေတြေတြးမိလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေၾကာက္လာမိတယ္။ ဒါနဲ႔ငါးဆိုင္ကိုေတြ႔ေတာ့ ေယာင္ခ်ာခ်ာနဲ႔ ဝယ္လိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့စရိုက္က ေဈးဝယ္တဲ့အခါ ႀကိဳက္ရင္ဝယ္တယ္ မႀကိဳက္ရင္မဝယ္ဘူး။ ဝယ္လိုက္ရင္လည္း ေဈးဆစ္တာေတြ အေလးဆစ္တာေတြ မလုပ္ဘူး။ မျပည့္မွန္းသိလည္း ၿပံဳးၿပဳံးေလး ျပန္လာခဲ့တယ္ ဘာမွမေျပာဘဲနဲ႔ေပါ့၊ ဘယ္ေတာ့မဆိုပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ အိမ္မွာဆို ကၽြန္ေတာ့ကို ေဈးမဝယ္ခိုင္းၾကဘူးေလ။ ဒီေန႔ေတာ့ သိၾကားသာသနာကို စိတ္ကူးေပါက္ရင္းနဲ႔ မျပည့္တဲ့အေလးနဲ႔ ခ်ိန္ေနတဲ့ သနားစရာအန္တီကို “အန္တီ အေလးျပည့္ေအာင္ခ်ိန္ေနာ္၊ ခုကသိၾကားသာသနာ အေလးမျပည့္လို႔ရွိရင္ သိၾကားမင္းနဲ႔ရွင္းရလိမ့္မယ္” လို႔ အတည္ေပါက္နဲ႔ ေနာက္လိုက္တယ္။ အဲဒီအန္တီက ျပန္ေျပာတယ္ “အင္း မလုပ္ရဲပါဘူးကြယ္ ေၾကာက္လို႔” ဆိုဘဲ၊ (ေၾကာက္သာ ေၾကာက္ရမယ္ သူ႔အေလးမျပည့္တာက အသိသာႀကီး) ဒါနဲ႔ ခ်ိန္ၿပီးေတာ့ ဆစ္ထည့္ေပးလိုက္တယ္၊ အဲဒီအဆစ္နဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ အေလးျပည့္ေလာက္တယ္ေလ။ ကၽြန္ေတာ္ၿပံဳးလိုက္မိတယ္၊ အဲဒီအဆစ္ေလးက ကၽြန္ေတာ့အတြက္ ဗိုက္မဝပါဘူး။ ဒီအေတြးမ်ဳိးရွိခဲ့လို႔လည္း ဘယ္ေတာ့ေဈးဝယ္ပါေစ ေတာ္ရံုေလာက္နဲ႔ကို မဆစ္ပဲ ဝယ္တာကိုး။ ကၽြန္ေတာ့အတြက္မဝေပမဲ့ အဲဒီအန္တီအတြက္ေတာ့ တစ္ေယာက္စာအတြက္ အကုသိုလ္ေလး သက္သာသြားပါလားေပါ့။ သိၾကားသာသနာနဲ႔ ေျခာက္လိုက္တာ ေၾကာက္လို႔ပဲလား၊ အေလးမျပည့္ဘူး အေျပာခံရတဲ့အတြက္ ရွက္လို႔လားေတာ့မသိဘူး အျပည့္ေပးလိုက္တယ္ေလ။

ကၽြန္ေတာ္ေဈးက ၿပံဳးၿပံဳးေလးနဲ႔ ျပန္လာရင္း ေတြးလိုက္ပံုက “အင္း တခါတေလေတာ့လည္း အမွားက လာဟုတ္ေနပါလား” ။ ကိုယ္ကေတာ့ လက္မခံေပမဲ့ လူတကာေၾကာက္ေအာင္ အဲဒီမဟုတ္တဲ့ သိၾကားသာသနာနဲ႔ပဲ လိုက္ေခ်ာက္ေနရမဲ့ကိန္း ဆိုက္ေနတာကိုးဗ်။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ မလုပ္ျဖစ္ဖို႔က အေရးႀကီးတယ္။ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ လုပ္ျဖစ္ဖို႔အတြက္ သူကအစပဲေလ..”။ “ဒုတ္…” “ေသပါၿပီဗ်”..။ “ဒီေကာင္ေလး ဘာေတြ ေလွ်ာက္ေတြးေနလို႔ ဒီေလာက္ ေက်ာက္တံုးႀကီးကိုေတာင္ မျမင္တာပါလိမ့္ နည္းေတာင္နည္းေသးတယ္” အေတြးမစဲဘဲ လမ္းေလွ်ာက္တာ ခလုတ္စာမိလို႔ မဟာပထဝီေျမႀကီးနဲ႔ မိတ္ဆက္သြားရွာတဲ့ ကၽြန္ေတာ့ကို လမ္းသြားမ်ားက အထက္ပါအတိုင္း ေထာပနာျပဳသြားၾကျခင္းပါ။ ဒီေတာ့မွ ကိုယ့္အေတြး ေတာ္ေတာ္လြန္သြားပါကလား လို႔သတိေလး ဝင္လာသျဖင့္ အတင္းႀကံဳးထၿပီးေသာ သကာလ ငါးထုပ္ကိုေကာက္ကာ မ်က္ႏွာေအာက္ခ်လ်က္ ခပ္ရွက္ရွက္နဲ႔ပဲ အေျပးတစ္ပိုင္းႏွင့္ အိမ္သို႔ ယြန္းရေလေတာ့သတည္း ….။ (ေဇာ္ထက္ေမာင္)

No comments:

Post a Comment