Thursday, February 13, 2014

ဆူးေလေစတီေတာ္မွ ေဒါင္းခံဘုရား။

       ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္  မိမိတို႔၏ေနအိမ္တြင္  ျမတ္စြာဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္စား ရုပ္ပြားဆင္း
တုေတာ္မ်ားကို ထားရွိကိုးကြယ္ၾကပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ မဟာပူရိသလကၡဏာေတာ္ (၃၂) ပါး
တို႔မွ  ရုပ္လံုးေဖၚရာတြင္ အသံုးျပဳေသာ လကၡဏာေတာ္ (၂၀) ကို အေျခခံၿပီး  လကၡဏာေတာ္ငယ္

(၈၀) တို႔မွ ေဖၚ၍ ရသမွ် လိုက္နာၿပီး ရုပ္လံုးေပၚေအာင္ ထုလုပ္ရပါသည္။  ဖူးေၿမာ္ရသူမ်ား ၾကည္
ညိုသဒၶါစိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာေစႏိုင္မည့္ သပၸါယ္မွဳရွိဖို႔လည္း လိုပါသည္။
         ယခုေခတ္တြင္ ဂိုဏ္းဆရာႏွင့္ဘိုးေတာ္မ်ား၏ အသစ္အဆန္းထြင္မႈေၾကာင့္ ဘက္စံုၾကီးပြား
ခ်မ္းသာလိုသူမ်ားကား ဆင္ခံ၊ ျမင္းရံဘုရားမ်ားအထိ ထုလုပ္ကိုးကြယ္လာၾက၏ ။ ၾကည္ညိဳေသာ
သဒၶါစိတ္ျဖင့္ ထုလုပ္ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း သင့္ေတာ္၏၊   မသင့္ေတာ္ကို ႏႈိင္းခ်ိန္ စဥ္းစားသင့္၏ ။
        ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ရည္မွန္း၍ ကိုယ္ေတာ္စား ရုပ္ပြားရုပ္တုတို႔ကို စိတ္ကူးထင္ရာ ထုလုပ္
ျခင္းမွာ မျဖစ္သင့္ပါ။ မွားယြင္းေသာ ေလာကီအစီအရင္မ်ားကို ဖန္တီးျခင္းျဖင့္ ကိုယ္က်ိဳးရွာအျမတ္
ထုတ္ေသာ အင္အားစုမ်ားရွိပါသည္။  ယင္းအင္အားစုမ်ားက မည္သည့္အစီအရင္ျဖင့္  ထုလုပ္ေသာ္
စီးပြားတက္သည္၊   ရာထူးတိုးသည္ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊  မည္သည့္ေန႔သားသည္  မည္သည့္အသား
ျဖင့္ ထုလုပ္ေသာ ရုပ္ပြားေတာ္ကို ကိုးကြယ္ပါ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အိမ္တြင္ ေက်ာက္ဆင္းတု  မကိုး
ကြယ္ေကာင္း ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ေလာကီအယူအစြဲႏွင့္ အစီအရင္တို႔ကို ျဖန္႔ျဖဴးလ်က္ရွိၾကပါသည္။
ယင္းအစီအရင္ႏွင့္ အယူအစြဲမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒပိဋကတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ျခားနားေနပါသည္။
         တစ္ေန႔တြင္ ဆူးေလဘုရားသို႔ ထူးျခားေသာ ႐ုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူကို ကုလားလူမ်ိဳးတစ္ဦးက
လာလွဴ၏ ။ ႐ုပ္ပြားပံုကာ ဥေဒါင္းေပၚတြင္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ စံေတာ္မူေနပံု ျဖစ္၏ ။ ဆူးေလဘုရား
ေဂါပကအဖြဲ႔ဝင္ လူၾကီးမ်ားသည္ ထိုပံုေတာ္မ်ိဳးကို တခါမွမေတြ႔ဖူးသျဖင့္ ဘုရားေပၚတြင္ အပူေဇာ္ခံ
ထားသင့္/မထားသင့္ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ ျဖစ္ၾက၏ ။ ထို႔ေၾကာင့္ဆူးေလေစတီေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ ဆရာ
ေတာ္ၾကီးမ်ားကို ပင့္ဖိတ္၍ ထိုအေၾကာင္းကို ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားၾက၏ ။
          ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ ဆရာေတာ္ၾကီးသည္လည္း ထိုအခ်ိန္က ဆူးေလေစတီေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ
ဆရာေတာ္တစ္ပါးပင္ျဖစ္၏ ။ က်န္ဆရာေတာ္မ်ားက “အပူေဇာ္ခံထားလိုက္ပါ၊ တျခားဆင္ခံဘုရား၊
ျမင္းခံဘုရားတို႔ေတာင္ ရွိေနျပီပဲ၊ အခု ဥေဒါင္းခံဘုရားဆိုတာလည္း အထူးအဆန္း မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး”
ဟု မိန္႔ေတာ္မူၾက၏ ။
         ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္က က်န္းဂန္ႏွံ႔စပ္ေတာ္မူလွသည့္အျပင္ စာေရးဆရာတိုင္း လက္မ
လႊတ္တမ္း အသံုးျပဳေနရသည့္ “သုေတသန သ႐ုပ္ျပအဘိဓာန္” က်မ္းျပဳ  ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္
အရွင္ၾသဘာသာဘိဝိဝံသ ထံသို႔ ရဟန္းပရိသတ္၊ လူပရိ္သတ္အားလံုး၏ မ်က္လံုးမ်ားက တစ္ျပိဳင္နက္
လို ေရာက္သြားၾက၏ ။
         ဆရာေတာ္ၾကီးထံမွ ေလးနက္ၾကည္လင္ေသာ စကားမ်ားသည္ တစ္ခြန္းခ်င္း ထြက္ေပၚလာ၏။
“ရဟန္းပုဂၢိဳလ္အားလံုးအတြက္ ေတြးဆစရာတစ္ခုကိုေတာ့ တင္ျပခ်င္ပါတယ္၊ ပိဋကတ္သံုုးပံု၊ နိကာယ္
ငါးရပ္ကို ေလွ်ာက္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ တိရစာၦန္တစ္ေကာင္ေကာင္
စီးျပီး ခရီးသြားတယ္ဆိုတာ ဘယ္ေနရာမွာမွ မေတြ႔မိပါဘူး။”
ျမတ္စြာဘုရားဟာ ခရီးဘယ္ေလာက္ပင္ေဝးေဝး ေခ်ခၽြတ္ရမယ့္ ေဝေနယ်အတြက္ အခ်ိန္မီ
တယ္ဆိုရင္ ေျခလွ်င္ၾကြတာပဲ မ်ားပါတယ္၊ ေဝေနယ်အတြက္ ေျခလွ်င္ၾကြလို႔ အခ်ိန္မမီေလာက္ဘူး
ဆိုရင္ေတာ့ အဘိညာဥ္တန္ခိုးနဲ႔ၾကြပါတယ္။ တိရစာၦန္ေပၚကို တက္စီးဖို႔မေျပာနဲ႔ ၊ တိရစာၦန္ ကထားတဲ့
ယာဥ္ကိုေတာင္ မစီးဖို႔ အာပတ္ပညတ္ ထားပါတယ္။ မက်န္းမာျခင္းဆိုတဲ့ အေၾကာင္းရွိမွသာ စီးခြင့္ရွိ
ပါတယ္။  ေစာ္ကားရာ ေရာက္ပါတယ္။
           ဘာသာျခားမ်ားကလည္း  ဒီလိုပံုမ်ိဳးေတြကို ၾကည့္ျပီး   “ဗုဒၶဟာ သတၱဝါအားလံုးအေပၚမွာ
သနားဂ႐ုဏာရွိတယ္လည္း ေျပာေသးတယ္၊ တိရစာၦန္ေပၚ တက္စီးတာပဲလား” ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးနဲ႔
ေထာက္ျပလာႏိုင္ပါတယ္။
        ဒီဥေဒါင္းခံ႐ုပ္ကို လက္သင့္ခံျပီး ထားလိုက္မယ္ဆိုရင္ ေနာင္အခါမွာ က်ားခံတဲ့ ႐ုပ္ပြားမ်ိဳးေတြ၊
သမင္ခံတဲ့ ႐ုပ္ပြားမ်ိဳးေတြ အေတာမသတ္ေအာင္ ေပၚလာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္ ဥေဒါင္းခံ
တဲ့ ႐ုပ္ပြားကို ဒီအတိုင္း အပူေဇာ္ခံမထားဖို႔ ေျပာၾကားလိုပါတယ္"
         ဆရာေတာ္၏ သဘာ၀က်လွေသာ ၾသဝါဒေၾကာင့္  ေဂါပကလူၾကီးမ်ားသည္  ဥေဒါင္းကိုဖယ္
ထားျပီး ႐ုပ္ပြားေတာ္ခ်ည္းသက္သက္သာလွ်င္ ယခုထက္တိုင္ အပူေဇာ္ခံထားပါသည္။

 { ေမတၱာရွင္ ( ေရႊျပည္သာ) ဆရာေတာ္ဘုရား ၏  ေထရ၀ါဒ မွတ္ေက်ာက္ ႏွင့္မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း)
    ၏ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသ၀ါဒမ်ားေပါင္းခ်ဳပ္မွ ေကာက္ႏုတ္ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။ }
     (မွားယြင္းမွဳမ်ားရွိေသာ္ အစဥ္သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္
                    ဦးခိုက္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား)
 “ဆုေတာင္းပတၱနာ”
ဓမၼဒါန၊ ဤပုညေၾကာင့္၊
ဘ၀သံသရာ၊ ေနာင္ျဖစ္ရာ၌၊
ပညာထူးခၽြန္၊ ျမင့္ကဲလြန္လ်က္၊
အမြန္ခ်မ္းသာ၊ နိဗၺဴတာကို၊
လ်င္စြာရေစ၊ ေတာင္းဆုေျခြသည္၊
မေသြျပည့္၀ပါေစေသာ္။ ။
     ဦးသိန္းေ၀။
           http://www.facebook.com/damanadi.tk
          http://www.damanady.tk/ (ဓမၼနဒီ)တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။


No comments:

Post a Comment