အကယ္၍ မေကာင္းမႈတို႕သည္ မ်ားစြာ ရွိၾကကုန္ျငားေသာ္လည္း အားထုတ္သင့္ အားထုတ္ထိုက္ေသာ လံု႕လ ဝီရိယတို႕ကို အားထုတ္၍ ပေယာဂသမၸတၱိႏွင့္ ျပည့္ စုံ ၾကံုၾကိဳက္ကာေနသည္ျဖစ္အံ့။ မေကာင္းမႈ ကံတို႕က အက်ိဳးေပးခြင့္မမူ၍ ေကာင္းမူကံတို႕ကသာ အက်ိဳးေပးခြင့္ရၾကကုန္၏။
အကယ္၍ ေကာင္းမူကံေၾကာင့္ နတ္တို႕စံရာ တာဝတႎသာနတ္ျပည္သို႕ပင္ ေရာက္သြားေစကာမူ အားထုတ္သင့္ ျပဳလုပ္သင့္ ေဆာင္ရြက္သင့္ေသာ အမူအလုပ္တို႕ကို ျပဳလုပ္ အားထုတ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း မရွိမႈ၍ ေအးေအးလူလူ နတ္တို႕၏ စည္းစိမ္ ခ်မ္းသာကိုသာ ခံစားကာ ေနၾကရသည္ မဟုတ္ဘဲ အားထုတ္သင့္ ေဆာင္ရြက္သင့္ ျပဳလုပ္သင့္ေသာ အမႈအလုပ္တို႕ကို အားထုတ္ ေဆာင္ရြက္ၾကမွသာ မိမိတို႕ ရရွိျပီးေသာ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာမွ မပ်က္စီးဘဲ အျမဲတည္တံ့စြာ ေနႏိုင္ၾကကုန္၏။ သာမညနတ္တို႕ကို မဆိုထားဘိဦး လူတို႕ျပည္၊ ရြာ၌ လြန္စြာ ေက်ာ္ေစာ ထင္ရွားေသာ သိၾကားမင္းေသာ္လည္း ပ်င္းရိလ်က္သာ မလုပ္မကိုင္ ေနထိုင္ျခင္းငွါ အခြင့္မရရွာေပ။
ထိုစကားကို ထင္ရွားေစဦးအံ့။ တစ္ရံေရာအခါ သိၾကားမင္းသည္ အသုရာတို႕ႏွင့္ စစ္ျဖစ္ၾကခိုက္တြင္ စစ္တိုက္ထြက္ဖို႕ရန္ ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေစခိုင္းပါေသာ္လည္းမရ ပ်င္းရိကာ ေနၾကေသာ မိမိ သားေတာ္ သုဝီရ၊ သုေနတၱတို႕ကိုေခၚ၍
" အိုခ်စ္သား သုဝီရ၊ သုေနတၱတို႕၊ အၾကင္အရပ္ေဒသ၌ လံု႕လ ဝီရိယႏွင့္ ကင္း၍ ခ်မ္းသာျခင္းသုခကို ရ၏။ ထိုအရပ္ေဒသသို႕ ႂကြေတာ္မူၾကပါကုန္။ သင္တို႕၏ ပီတာသိၾကား ငါ့ကိုလည္း ထိုအရပ္ဌာနသို႕ ပို႕ေဆာင္ၾကပါကုန္"
ဟု အခါခါ ဆုံးမဖူး၏။
အၾကင္ရပ္မွာ၊ မလုပ္ပါဘဲ၊ ခ်မ္းသာသုခ၊ ရကုန္ၾကက၊ သုဝီရခ်စ္သား ထိုသို႕သြားပါ၊ သိၾကားငါကို၊ ပို႕ပါထိုသို႕။
အႏု႒ာနံ အဝါယာမံ၊ သုခံ ယၾတာဓိဂစၦတိ။ သုဝီရ တတၳ ဂစၦာဟိ၊ မဥၥ တေထၳဝ ပါပယ။
( ေဒဝတာသံယုတ္ပါဠိေတာ္)
သုဝီရ- ခ်စ္သား သုဝီရ။ ယတၱ- အၾကင္အရပ္ေဒသ အၾကင္အရပ္ဌာန၌။ အႏု႒ဟံ-ထႂကြလံု႕လ မျပဳမလုပ္ရဘဲ။ အဝါယာမံ-လံု႕လ ၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ရျခင္း မရွိဘဲ။ သုခံ- မိမိတို႕ အလိုရွိအပ္ေသာ ခ်မ္းသာကို အဓိဂစၦတိ- လြယ္လင့္တကူ မပူမပင္ ယူငင္ရႏိုင္၏။ တတၳ- ထိုသို႕ လံု႕လမထူ ဉာဏ္မကူဘဲ ကံမူသက္သက္ ခ်မ္းသာထြက္ေသာ ထိုအရပ္သို႕။ ဂစၦ- လ်င္စြာမေသြ သြားပါေခ်။ မဥၥ- သင္တို႕ပီတာ သိၾကားငါ့ကိုလည္း၊ တေတၳဝ- ထိုအရပ္သို႕သာလွ်င္။ ပါပယ- မေရာက္ေရာက္ေအာင္ ေရွး႐ႈေဆာင္၍ သားေမာင္ ယခု ပို႕ပါေလာ။
ဤသို႕လွ်င္ ေကာင္းမူကုသိုလ္ကံ၏ အစြမ္းသတၱိေၾကာင့္ နတ္တို႕ေနရာ တာဝတႎသာသို႕ ေရာက္ကာ သြားျငားေသာ္လည္း ဥ႒ာန ဖလ ကမၼဖလ ဥပဇီဝိတအရပ္ေဒသမွ မလြတ္ေသးရကား လံု႕လ ဝီရိယႏွင့္ ကင္း၍ မိမိတို႕အလိုရွိအပ္ေသာအက်ိဳး၏ ျပီးဆုံးျခင္းသို႕ မေရာက္ႏိုင္ၾကကုန္။ ထိုသို႕ လံု႕လ ဝီရိယႏွင့္ ကင္း၍ ခ်မ္းသာျခင္း သုခကို မရႏိုင္ၾကသည့္အတြက္ ရံခါရံခါ တရားေတာ္ကို နာၾကားဖို႕ရာ အားလပ္ေသာ အခ်ိန္အခါကို ရွာ၍ တရားနာလာၾကကုန္ေသာ သိၾကားမင္း စာတုမဟာရာဇင္ နတ္မင္းၾကီးတို႕သည္ စိတ္ခ်လက္ခ် စိတ္ေအးလက္ေအး ျဖည္းျဖည္းသက္သာ တာရွည္ေလးျမင့္စြာ တရားေတာ္ကို ၾကားနာ၍ ေနႏိုင္ၾကသည္ မဟုတ္မူ၍ ေလွ်ာက္ထား ၾကားနာသင့္ေသာ တရားစကားမ်ားကို ေလွ်ာက္ထားၾကားနာျပီးေသာအခါ (ဂစၦာမ မယံ ဘေႏၲ ဗဟုကရဏီယာ) " အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္မ်ားမွာ ျပဳဖြယ္ရာကိစၥေတြ မ်ားလွ၍ သြားပါရေစဦးဘုရား" ဟု ေလွ်ာက္ထားကာ သြားၾကကုန္၏။
ဤသို႕လွ်င္ နတ္ျပည္၌ ျဖစ္ၾကေသာ နတ္သားတို႕ပင္ ဝီရိယႏွင့္ ကင္း၍ ခ်မ္းသာျခင္း သုခကို မရႏိုင္ၾကရကား လူ႕ျပည္၌ ျဖစ္ၾကေသာ လူသားတို႕မွာ မူကား ဝီရိယ မဖက္ဘဲ ကံသက္သက္ျဖင့္သာ ဘယ္မွာ ခ်မ္းသာသုခကို ရႏိုင္ၾကပအံ့နည္း။ မရႏိုင္သည္သာလွ်င္တည္း။ ထိုစကားမွာ လြန္စြာ ဟုတ္မွန္၏။ အကယ္၍ ေရွ႕ကုသိုလ္ကံ ေထာက္မ၍ သူေဌးၾကီး သူႂကြယ္ၾကီးအျဖစ္ကို ရျငားေသာ္လည္း ေကာင္းေသာ လံု႕လ ဝီရိယဟု ဆိုအပ္ေသာ ပေယာဂသမၸတၱိမွ ကင္းခဲ့သည္ျဖစ္အံ့ မိမိတို႕ ရျပီးေသာ သူေဌးၾကီး သူႂကြယ္ၾကီးတို႕၏အျဖစ္မွာ ၾကာျမင့္စြာ တည္တံ့ျခင္းငွါ မစြမ္းႏိုင္မူ၍ မၾကာမီ သူဆင္းရဲဘဝသို႕ က်ေရာက္ၾကရမည္ကား မမွားဧကန္ စင္စစ္မွန္၏။
D-eXistence မွ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေရးသားစီရင္အပ္ေသာ ကံ ဉာဏ္ ဝီရိယ အက်ယ္လက္စြဲက်မ္း စာအုပ္ (စာမ်က္ႏွာ ၆၉ - ၇၂)မွ ေကာက္ႏုတ္တင္ျပသည္။
No comments:
Post a Comment