ဝိပႆနာ႐ႈရတယ္ဆိုရင္ ရိပ္သာသြား၊ ထိုင္မွတ္ လို႔ စိတ္ထဲမွတ္ယူၾကတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သတိပ႒ာနသုတ္ကို ကု႐ုတိုင္းသားေတြကို ေဟာေတာ့ အရိယာျဖစ္သြားသူက ရဟန္းထက္ လူကပိုမ်ားပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ရိပ္သာဆိုတာ မရွိေသးပါဘူး။
လူဝတ္ေၾကာင္ဆိုရင္ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ လုပ္ကိုလုပ္ရပါေတာ့မယ္။ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ လုပ္ရၿပီဆိုရင္ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလးထိုင္မွတ္ေနဖို႔ သိပ္မလြယ္ပါဘူး။
ရိပ္သာ သြားတယ္ဆိုတာ သြားသင္ယူတာပါ။ တရားဆိုတာ ဘယ္လိုအားထုတ္ရလဲဆိုတာ မသိေသး လို႔ သိေအာင္သြားသင္ယူတာျဖစ္ပါတယ္။ သိလာၿပီဆိုရင္ မိမိရဲ႕ေန႔စဥ္ဘဝထဲမွာကို အားထုတ္ရမွာပါ။
ဒါဟာ လက္ေတြ႔က်ပါတယ္။
ရိပ္သာသြားအားထုတ္မွာ တရားအားထုတ္ျဖစ္မယ္၊ တရားရမယ္ ဆိုရင္ သာမန္ေလာကီလူသားေတြ အေနနဲ႔ သိပ္မလြယ္လွပါဘူး။
ရိပ္သာကို သြားအားထုတ္ႏိုင္လွ ဆယ္ရက္၊ တစ္လေပါ့။
ရိပ္သာကိုသြားအားထုတ္တာဟာ ပလိေဗာဓကင္းကင္းနဲ႔ အားထုတ္ရလို႔ အလြန္႔အလြန္ ေကာင္းလွပါ တယ္။ ေကာင္းလွေပမယ့္ လူတိုင္း(အမ်ားစု) ဘယ္လိုမွ ရက္ရွည္ေနဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒါဟာ လက္ေတြ႔ အျဖစ္ပ်က္ပါ။
ရိပ္သာမွာ အၿမဲေနၿပီး အားမထုတ္ႏိုင္ေတာ့ တရားအားထုတ္တတ္ေတာ့ ဘူးဆိုတဲ့ အစြဲမ်ိဳးမဝင္ေစခ်င္ ပါဘူး။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာထားတာက သတိပ႒ာန္ ပါ။ အေျခေနမ်ိဳးစံုနဲ႔ ႐ႈနိုင္ေၾကာင္း ညႊန္ၾကားထားပါ တယ္။
ထမင္းဟင္းခ်က္၊ အလုပ္လုပ္၊ လမ္ေလ်ာက္၊ စတာေတြမွာလဲ သတိထားရင္ ရႏိုင္ပါတယ္။ ပုဆိုး၊ အက်ႌဝတ္တာအစ အိမ္သာတက္တာအထိ ႐ႈဖို႔ဘုရားရွင္ တိုက္႐ိုက္ကို႐ႈဖို႔ ညႊန္ၾကားထားပါတယ္။
အမ်ားစုက တရားအားထုတ္တာဆိုရင္ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလးထိုင္၊ ႏွာသီးဖ်ားမွာ စိတ္ကိုထား၊ ထြက္ေလဝင္ေလ ကိုသိေအာင္လုပ္တာလို႔ တရားေသသေဘာ ထင္ေနတတ္ၾကပါတယ္။
ဒီနည္းစနစ္ဟာ တရားအားထုတ္နည္းေတြက နည္းစနစ္တစ္ခုမ်ွသာ ျဖစ္ပါတယ္။အခ်ိန္သီးသန္႔၊ ေနရာသီးသန္႔ေပးရပါတယ္။ ဒီနည္းစနစ္ကို ႏွစ္သက္ရင္လည္း လုပ္ပါ။ မွန္ပါတယ္။
ဒါမွမလုပ္ရင္ မလုပ္တတ္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ေတာ့ တရားဆိုတာ ျဖစ္လာမွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ လာကီလူသားေတြအတြက္ တရားအားထုတ္ဖို႔ အခ်ိန္ သီးသန္႔၊ ေနရာသီးသန္႔ ေပးႏိုင္ဖို႔ဟာ အတိုင္းတာတစ္ခုအထိပဲ ရႏိုင္ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဝိပႆနာရဲ႕ အာ႐ံုေတြဟာ ဥပါဒါနကၡႏၶာ ငါးပါးလို႔ ညႊန္ျပထားတယ္။ ဥပါဒါနကၡႏၶာ ဆုိတာ အခ်ိန္တိုင္း၊ ေနရာတိုင္းမွာ ျဖစ္ေနတာပါ။ သတိမရွိလို႔ မသိတာသာျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ခုသတိေပးခ်င္ပါတယ္။ တရားအားထုတ္တာမွာ ပရမတ္ျမင္ရမယ္။ ဒါဆိုရင္ ပရမတ္ဆိုတာ ဘာလဲ ဆုိတာေတာ့ အရင္သင္ယူထားသင့္ပါတယ္။
စအားထုတ္ၿပီဆိုရင္လည္း အတင္းကာေရာ ပရမတ္ျမင္ခ်င္စိတ္ႀကီးနဲ႔ တြန္းတင္မေနပါနဲ႔။
သတိအားေကာင္းေအာင္ ၊ သတိနဲ႔ကိုယ္ ကပ္မိေနေအာင္ အရင္ေလ့က်င့္ေနလို႔ရပါတယ္။ သြားရင္ သြားတယ္လို႔ သိေနတဲ့ေနရာမွာ အစပိုင္းမွာ ပရမတ္ကို ဉာဏ္မိဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ေသးပါဘူး။ တစ္သံသရာလံုး ပညတ္အစြဲေတြ နဲ႔ သတိကင္းလြတ္ၿပီးေနလာတဲ့ စိတ္ဟာ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းႀကီးတာ့ ပရမတ္ကို ခ်က္ခနဲ ယူဖို႔ ခက္ခဲေနတတ္ပါတယ္။ ဒါအျပစ္မဟုတ္ပါဘူး။ ဉာဏ္အားနည္းေနေသးတဲ့အခ်ိန္မွာ ျဖစ္တတ္တဲ့သဘာဝပါပဲ။
မနက္အိပ္ရာထလို႔ မ်က္စိႏွလံုးပြင့္တာနဲ႔ စသတိထားလို႔ ရေနပါၿပီ။ ႏိုးႏိုးခ်င္းမွာ အေတြးတစ္ခုနဲ႔ စတင္ ႏိုးထသလား။ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္ ျပန္ေမးလိုက္ပါ။ အဲဒီလို ျပန္ေမးလိုက္တာကိုက သတိကို စတင္အေျခတည္ လုိက္တာျဖစ္ပါတယ္။
ေတြးေနဆိုရင္ ငါေတြးေနပါလားလို႔ သတိရွိတဲ့စိတ္က စတင္သိရွိပါၿပီ။ ဒါဆိုရင္ မိမိေရြးခ်ယ္လို႔ ရပါၿပီ။ ဒီအေတြး ဇာတ္ေၾကာင္းေတြေနာက္လိုက္ၿပီး ဆက္ေတြးမလား။ ထင္ရွားရာ ပစၥဳပၸန္အာ႐ံုတစ္ခုမွာ စိတ္ထားမ လား။
တရားအားထုတ္မယ့္လူက တစ္ေန႔တာစီစဥ္စရာရွိတယ္ဆိုရင္၊ အက်ိဳးရွိမယ္ဆိုရင္ ဆက္ေတြးေပါ့။ အေရးမႀကီးဘူး မလိုအပ္ဘူးထင္ရင္ ကိုယ္အမူရာ၊ စိတ္အမူရာ တစ္ခုကို စတင္ၿပီး သတိထားေပါ့။
အိပ္ရာကထမယ္၊ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို မၿပီ။ ထိုင္ၿပီ၊ ေရခ်ိဳးခန္းသြားၿပီ။ ေရခြက္ယူၿပီ၊ ေရကိုထိၿပီ၊ ေအးတာကုိသိၿပီ၊ မ်က္ကိုေရနဲ႔ထိၿပီ္၊ ေအးတာကိုသိၿပီ္။
သိစရာ အေသးစိတ္အမူရာေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ပါတယ္။
မ်ားတိုင္းအကုန္သိဖို႔မလြယ္ပါဘူး။ ၾကားထဲမွာ အေတြးေတြထြက္ခ်င္လည္း ထြက္သြားပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ့္စိတ္ကို မၾကာခဏျပန္ျပန္ေမးေပးပါ။ မင္းဘာကို သိေနလဲ။ ဘယ္လိုသိေနလဲ။
ဒီလိုေမးေမးေပးဟာ သတိကို ျပန္ျပန္ယူလိုက္တာပါပဲ။
" ဟင္ ..တရားအားထုတ္တယ္ေၿပာၿပီး၊ ျဖစ္ပ်က္လည္း မပါဘူး.." လို႔ ဆႏၵမေစာပါနဲ႔။ ဉာဏ္ဆိုတာ သတိ၊ သမာဓိ အကူရွိမွျဖစ္ပါ။ ကိုယ္က ခုမွစသတိထူေထာင္ေနတာပါ။
တရားအားထုတ္ျခင္း အပါးမဝေသးပါဘူး။ အပါးဝလာရင္ သတိထား ဆိုတာနဲ႔ ပရမတ္အာ႐ံုကို ဒက္ခနဲ ယူႏုိုင္ပါလိမ့္မယ္။
အခ်ိန္သီးသန္႔ရေသးတယ္ဆိုရင္ ဘုရားဝတ္ျပဳရင္း သီးသန္႔ေလးထိုင္ၿပီး၊ အာနာပါနျဖစ္ျဖစ္ ၊ မိမိႀကိဳက္ ႏွစ္သက္တဲ့ နည္းနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ ထိုင္လိုက္ပါအံုး။ အလြန္တရာ ေကာင္းပါတယ္။
လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ဖို႔ လမ္းေလ်ာက္သြားတယ္။ ေျခလွမ္းေနတာကိုသိေနလား၊ လက္လႊဲလို႔ လက္မွာေလ တိုးတာက ထင္ရွားေနလို႔ သိေနလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဘာမွမသိဘဲ ေတြးေတာေနလား။ စိတ္ကို ေမးခြန္းျပန္ျပန္ ေမးပါ။
ကိုယ့္စိတ္ကို ေမးခြန္းေမးတဲ့ အေလ့အက်င့္လုပ္ေပးပါ။
ဒီလိုေမးလိုက္ၿပီ ဆုိတာနဲ႔ သတိဝင္ေရာက္လာပါၿပီ။ ဒါဆိုရင္ ေစာေစာက ေတြးေနတယ္ဆိုရင္လည္း ငါ သတိလြတ္ၿပီး ေတြးသြားပါလားလို႔ သိသြားပါၿပီ္။ ကိေလသာစိတ္ အႀကမ္းစားေတြျဖစ္သြားရင္လည္း ျဖစ္သြား ပါလားလို႔ သိလိုက္ပါၿပီ္။
သိလိုက္ၿပီ ဆိုကတည္းက ေတြးစိတ္ရပ္သြားၿပီျဖစ္တယ္။
ဒီ္လိုဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္အက်ိဳးရွိလိုက္မလဲ။ ကိေလသာ ျဖစ္ေၾကာမရွည္ေတာ့တဲ့အတြက္ စိတ္ဟာ အေတာ္သက္သာရာ ရသြားပါၿပီ။ လက္ေတြ႔ သတိရဲ႕အက်ိဳးကို စတင္ခံစားရပါၿပီ္။
လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာလဲ မၾကာခဏ မိမိစိတ္ကို ေမးခြန္းေမးေပးပါ။ မင္းဘာသိေနလဲ၊ ဘယ္လိုသိေနလဲ။ သတိကို ျပန္ျပန္ေခၚလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကြန္ပ်ဴတာ႐ိုက္ေနမယ္။ စာလံုးေတြကို စိတ္ကဆိုေနတယ္။ လက္ကီးဘုတ္ခလုတ္ေတြကို ႐ိုက္ေန တယ္။ အဲဒီထဲမွာ စိတ္ရွိေနလား။ သာမန္႐ိုက္႐ိုး႐ိုက္စဥ္ျဖစ္ေနလို႔ စိတ္နဲ႔လက္က အလိုက္သင့္သြားေနတာ လား။ ေမးေပးပါ။
အမ်ားအားျဖင့္ ႐ိုက္႐ိုး႐ိုက္စဥ္ မို႔လို႔ သတိလက္လြတ္နဲ႔ ျပဳမူေနတာမ်ားပါတယ္။
ေမးခြန္းေမးလိုက္တာနဲ႔ သတိလက္လြတ္ျပဳမူေနရင္ ျပဳမူေနမွန္းသိပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ စိတ္အဆိုနဲ႔ လက္အေရြ႕ကို သတိေလးထားလိုက္ပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျပင္ပအေတြးေတြက လြတ္ေနပါတယ္။ ပစၥဳပၸန္ အျဖစ္အ ပ်က္ ကို သိေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။
စိတ္ကတစ္ခုခုဆီ္ကုိ အားျပဳယူေနသလိုမ်ိဳးခံစားရပါတယ္။ ပစၥဳပၸန္မွာ သိေနရတာထက္ တစ္ခုခုဆီကို ေတြးခ်င္သလိုလုိ ၊ ထြက္ခ်င္ေနတာကုိ သိေနပါတယ္။
စိတ္ကို အလိုက္သင့္ေလ်ာ့ၿပီး ပစၥဳပၸန္ ကိုယ္စိတ္အမူရာမွာပဲ စိတ္ျပန္ထားပါ။
အဲလို ကိုယ့္စိတ္ကို ေမးခြန္းေမးၿပီး သတိကိုတည္ေဆာက္ယူလို႔ အရွိန္ေကာင္းလာရင္၊ အေတြး ထြက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ စိတ္ရဲ႕႐ုန္းေနမႈသေဘာေလးကို ေတြးခ်င္မွန္း အလိုလိုသေဘာေဆာင္ၿပီး သိလာပါ တယ္။
ေဒါသျဖစ္ခ်င္လာၿပီဆိုရင္လည္း သတိ္က ျပန္ၿပီးအရင္သိေနပါလိမ့္မယ္။ ရင္ဘတ္တင္းၿပီး ပခံုးေတြ ေတာင့္ေနတာ ၊ စိတ္တင္က်င္လာေနတာကို သိလာပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ စိတ္ကို ျပန္ေလ်ာ့ယူလို႔ ရပါၿပီ္။
တရားအားထုတ္ေနတယ္ဆိုၿပီး စိတ္ကိုတင္းမျပစ္လိုက္ပါနဲ႔။ ပိုဆိုးသြားပါလိမ့္မယ္။ နဂိုကတည္းက မၿငိမ္ခ်င္တဲ့စိတ္ဟာ အတင္းခ်ဳပ္တည္းခံလိုက္ရရင္ ပို႐ုန္းေနပါလိမ့္မယ္။ ဒါဆိုရင္ ပင္ပန္းပါတယ္။ ပင္ပန္းရင္ သဒၶါအားက်သြားၿပီ တရားအားထုတ္ခ်င္စိတ္ ေပ်ာက္သြားတတ္ပါတယ္။
စ႐ုိက္အလိုက္ စိတ္က ေတြးပါတယ္။
သတိအက်င့္လုပ္ေပးေနတာက မေတြးေအာင္လုပ္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ ေတြးသြားေလၿပီးစိတ္ကို ျပန္သိ ေအာင္လုပ္တာပါ။ ေလာဘနဲ႔ေတြးသြားရင္လည္း ေတြးသြားပါလား၊ ေဒါသနဲ႔ ေတြးသြားရင္လည္း ေတြး သြားပါလား။ ေမာဟနဲ႔ေတြးေနရင္လည္း ေတြးေနပါလားလို႔ ျပန္သိေအာင္လုပ္တာပါ။
ဒီသိေအာင္ ျပန္လုပ္တဲ့ သတိအက်င့္ထူေထာင္ေတာ့ ေတြးေၾကာေတြ မရွည္ေတာ့ဘူးေပါ့။ ဉာဏ္ပါဝင္ လာၿပီဆိုရင္ အဲဒီေရွ႕ကေတြးစိတ္ေတြကို ဝိပႆနာအာ႐ံုအျဖစ္ ႐ႈျပစ္လိုက္ပါၿပီ္။ ဒါဓမၼာႏုပႆနာ နီဝရဏ ေတြကို ႐ႈေနပဲျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီ္္လို႐ႈေနဖို႔၊ သတိထူေထာင္ဖို႔အတြက္ က ရိပ္သာမွာမဟုတ္ပါဘူး။ အိမ္မွာ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ လုပ္ေနတာပါ။
ရိပ္သာမွာက နီဝရဏကို ခြာထားၿပီး ႐ႈပါတယ္။ ဒါေတာင္ သမာဓိအားေကာင္းတဲ့လူအတြက္ ေျပာတာ ပါ။
သာမန္အခ်ိန္ေတြမွာေတာ့ နီ္ဝရဏေတြနဲ႔ နပန္းလံုးပါတယ္။ ကိုယ့္ဘက္က သတိအားနည္းရင္ သူကအေပၚကေန ကိုယ့္ကို ဖိထားတယ္။ ကိုယ္က သတိတစ္ခ်က္ျပန္ဝင္ရင္ သူကိုျပန္ဖိပါတယ္။
ရိပ္သာမသြားႏိုင္ရင္ အိမ္မွာ႐ႈႏိုင္ေအာင္ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။
သီးသန္႔အခ်ိန္ေပးၿပီး သြားႏိုင္ရင္ေတာ့ သြားပါ။ ဆရာနဲ႔ အနီးကပ္ရွိတာရယ္၊ ပလိေဗာဓ ကင္းတာရယ္ ေၾကာင့္ ေကာင္းမြန္လွပါတယ္။
အိမ္မွာ႐ႈလည္းရတာပဲဆိုတာအခ်ိန္လည္းသီးသန္႔မေပးႏိုင္ေသး၊တစ္ကယ္႐ႈခ်င္စိတ္လည္း႐ွိတဲ့လူေတြအတြက္ ေျပာတာပါ။ ဆင္ေျခတစ္ခုေပးဖို႔ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။
အိမ္ဆိုတာကေတာ့ ကိေလသာဆြဲအား ထူေျပာတဲ့ေနရာမို႔ ေတာ္႐ံုစိတ္နဲ႔ တြန္းလွန္ႏိုင္ဖို႔ေတာ့ မလြယ္ လွဘူးေပါ့ေလ။
တကယ္ေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာမဆို လုပ္ခ်င္စိတ္အားႀကီးဖို႔၊ လုပ္တတ္ဖို႔ နဲ႔ လုပ္ေနဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အရွင္ပညာသီရိ (ရမၼာကၽြန္း )
No comments:
Post a Comment