Tuesday, March 14, 2017

ဒိဌိသံုးမ်ိဳး၏ သေဘာအဓိပၸာယ္။

      ( မိမိတို႔မွာ) ခႏၶာငါးပါးရွိ၏။ ရူပကၡႏၶာ၊ ေ၀ဒနာကၡႏၶာ၊ သညာကၡႏၶာ၊ သခၤါရကၡႏၶာ၊ ၀ိညာဏကၡႏၶာတို႔ျဖစ္ၾကသည္။
ဤခႏၶာငါးပါးကို ခ်ံဳးလိုက္လွ်င္ ရုပ္ႏွင့္နာမ္ ႏွစ္ပါးသာျဖစ္သြား၏။ ထို႔ေၾကာင့္  ရုပ္ႏွင့္နာမ္ ႏွစ္ပါးဆိုတာ ခႏၶာငါးပါးႏွင့္
အတူတူပင္ျဖစ္၏။
၁။ တခ်ိဳ႔က ယူဆၾကသည္။ ဤ ရုပ္ နာမ္ ႏွစ္ပါး၊ ခႏၶာငါးပါး ပ်က္စီးသြားလွ်င္ ခႏၶာႀကီး(ရုပ္)က က်န္ရစ္ခဲ့၏။ ေျမျမွဳပ္
ရ၏။ မီးရွိဳးရ၏။ ေရေမွ်ာရ၏။ နာမ္ခႏၶာေတြကေတာ့ ထိုသို႔အျပဳမခံ၊ ဆိုင္ရာဘ၀သို႔ ကူးသြားၾကသည္။ အထူးအားျဖင့္
၀ိညာဏ္ဆိုေသာ စိတ္ကေလးက ဆိုင္ရာဘ၀သို႔ ကူးေျပာင္းသြားသည္ဟု ယူဆၾက၏။
           ဤသို႔ျဖစ္လွ်င္ ၀ိညာဏ္ဆိုေသာ စိတ္ကေလးက မေသဘဲ ၿမဲေနသည္၊ ခိုင္ေနသည္ဟု အဓိပၸါယ္ေရာက္သည္။
ထိုသို႔ ၿမဲေနသည္၊ ခိုင္ေနသည္ဟုယူဆလွ်င္ သႆတဒိဌိ ျဖစ္ေနၿပီ။
          *    သႆတ = ခိုင္ၿမဲေနေသာ
             *        ဒိဌိ   = အျမင္၊ အယူအဆ၊
၂။ အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္တို႔ကား ရုပ္ နာမ္ ႏွစ္ပါး၊ ခႏၶာငါးပါး ပ်က္စီးသြားလွ်င္(သို႔မဟုတ္) ေသသြားလွ်င္ ျပတ္ၿပီ၊ ေနာက္ထပ္
အဆက္အစပ္မရွိ၊ သည္တစ္ဘ၀မွ်သာျဖစ္၏။ သစ္ရြက္ကေလးေတြ ရင့္၍ ၀ါေရာ္လာၿပီး ေၾကြက်သြားလွ်င္ ေနာက္
ထပ္ျပန္ၿပီး မစိမ္းစိုေတာ့၊ ေျခာက္ေသြ႕ျပတ္ေတာက္သြားေတာ့သည္ဟု ယူဆၾက၏။
           ထို႔အတူ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္လည္း ဘယ္ဘ၀သို႔မွ် ကူးေျပာင္းသြားသည္မရွိ၊ သည္ဘ၀ၿပီး၍ ျပတ္စဲသြားၿပီ။ ေနာက္
ထပ္ အဆက္အစပ္မရွိ၊ ဤသို႔ ယူဆစြဲၿမဲေနလွ်င္ ဥေစၦဒဒိဌိျဖစ္ေနၿပီ။
                * ဥေစၦဒ   = ျပတ္စဲသြားေသာ၊
                 *   ဒိဌိ    = အျမင္၊ အယူအဆ၊
၃။ ေနာက္တစ္မ်ိဳးကား သကၠာယဒိဌိ ျဖစ္၏။ ရုပ္ နာမ္ႏွစ္ပါး ခႏၶာငါးပါးသည္ပရမတၱအားျဖင့္ တကယ္အစစ္အမွန္ရွိ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဤရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ခႏၶာငါးပါးကို ပါဠိလို သကၠာယ ဟု ေခၚရသည္။
    *      သကၠာေယ + ဒိဌိ = သကၠာယဒိဌိ
             *  သကၠာေယ    = ပရမတ္အားျဖင့္ တကယ္အစစ္အမွန္ ထင္ရွားရွိေသာ ရုပ္နာမ္အေပါင္း၌၊
                    *     ဒိဌိ    = အျမင္၊ အယူအဆ၊ အထင္မွား အျမင္မွား ျဖစ္ေနျခင္းတည္း။ ။
    { ျမင့္ေရႊ(ေပါင္းတည္) ၏ “ငါ” ပါရင္ နိဗၺာန္ကလက္မခံ မွ ေကာက္ႏုတ္ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။}
 (မွားယြင္းမွဳမ်ားရွိေသာ္ အစဥ္သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္
                    ဦးခိုက္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား)
     ဦးသိန္းေ၀။
           http://www.facebook.com/damanadi.tk
          http://www.damanady.tk/ (ဓမၼနဒီ)တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment